Şimdi Ara

Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
4
Favori
157.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    mbulur M kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    6.5 yıllık akü zayıfladı,
    Araçta anahtarsız giriş ve çalıştırma var.
    44ah - 360 A yerine daha güçlü bişey önerirmisin, ne önerirsin,
    60ah - 540 A çok yüksek mi olur.
    Veya
    44ah - 440 A nasıl olur?

    (Yaris 1.33 Araç şehir içi kısa mesafe 5-15 km kullanılıyor
    Lpg taktırmayı da düşünüyoruz)


     Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 9 Mart 2019; 17:16:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Merhaba,
    6.5 yıllık akü zayıfladı,
    Araçta anahtarsız giriş ve çalıştırma var.
    44ah - 360 A yerine daha güçlü bişey önerirmisin, ne önerirsin,
    60ah - 540 A çok yüksek mi olur.
    Veya
    44ah - 440 A nasıl olur?

    (Yaris 1.33 Araç şehir içi kısa mesafe 5-15 km kullanılıyor
    Lpg taktırmayı da düşünüyoruz)


    Motor kapalı iken aküyü çok kullanmıyorsanız (motor kapalı iken, amfili bir sistem ile uzun süreli müzik dinlemek gibi) daha büyük akü takmanızın hiçbir tehlikesi yoktur.

    Akünüz sadece marş sırasında marş dinamosuna elektrik vermek içindir. Akülere bu yüzden "starter battery" denir. Araba marş bastığı an, aracın tüm elektrik ihtiyacını şarj dinamosu karşılar. Dolayısı ile akünüz 60 amper de olsa doludur. 40 amper olsa da doludur. Boşalmadığı için, şarj dinamosu onu şarj etmek için emek sarf etmez.

    Ancak, aküyü sürekli yarıya kadar boşaltıyor olsaydınız, yüksek amper bir akü takmak şarj dinamonuza ek yük getirirdi. Daha büyük olan aküyü doldurmak için daha uzun süre uğraşacaktı. Böyle bir durum yoksa, akünüzü daha büyüğü ile değiştirmenizde bir sakınca yoktur.

    Start-stop varsa ve bu özelliği kullanmaya devam etmek istiyorsanız, start-stop uyumlu akülerden almalısınız. Start-stop yoksa, o da önemli değildir.

    LPG konusuna gelince, bunu hiç kafaya takmayın. LPG-akü ilişkisi şarj dinamosu zayıflamış, aküyü şarjlı tutmakta zorlanan araçlarda bir problemdir. Onun dışında, kondisyonu iyi olan bir arabada sorun yoktur. Araç LPG'li diye daha büyük akü ihtiyacı içinde olanlar, aslında şarj dinamolarını ve şarj dinamosundan aküye, şarj dinamosundan şaseye, aküden şaseye giden kabloları elden geçirmelidir.

    ---------------------------

    LPG'nin sebep olduğu ek yük ile, sıradan bir müzik tesisatının sebep olduğu ek yük arasında dağlar kadar fark var mesela. Müzik tesisatı sistemi çok daha fazla sömürür... Bende vakti ile oldukça abartılı bir sistem vardı. Aküye getirdiği ek yük akü ömrünü yarıya düşürürdü. Yani, 3 yılda bir akü değiştirirdim. O kadar. LPG sisteminin etkisi bunun yarısı bile olmaz.

    Müzik tesisatı aküyü niye etkiler? Hani şarj dinamosu herşeyi beslerdi?

    Şarj dinamonuz 90 amper üretme becerisine sahip diyelim. Araç çalışırken bunun 25'ini yiyor diyelim. Kaldı size 65 amper. ORTALAMADA bu çok güçlü bir müzik sistemine bile yeter. Ama, bas vurduğunda anlık olarak sistem 300 amper, 400 amper, 600 amper akım çekebilir. Şarj dinamosu böyle bir talebi karşılayamaz. Böyle yüklenme anlarında (bas vurduğu an 10 milisaniye kadar) bu güç ihtiyacını akü karşılar. Şarj dinamosu da aküden alınan bu gücü bir saniye içinde yerine koyar. Yani akü aslında kapasitör gibi çalışmaktadır. Bu döngü de akünüzün ömründen çalar.

    LPG'de ise böyle bir durum yoktur.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
    Ses sistemi ile işimiz olmaz,
    Belki araç içi kamera takılabilir,
    44ah 360A yerine 440A taktırayım
    Sorun olmaz sanırım.

    https://www.hepsiburada.com/varta-44ah-b18-12v-aku-kare-tip-p-OTVA44AHAK012?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Teşekkürler
    Ses sistemi ile işimiz olmaz,
    Belki araç içi kamera takılabilir,
    44ah 360A yerine 440A taktırayım
    Sorun olmaz sanırım.

    https://www.hepsiburada.com/varta-44ah-b18-12v-aku-kare-tip-p-OTVA44AHAK012?
    Hiçbir sorun olmaz. 440A denen anlık ne kadar verebildiğidir. Ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir. Ancak, aldığınız akünün sizin akü yuvanıza sığması gerek. Oraya sığacak aküyü almalısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Hiçbir sorun olmaz. 440A denen anlık ne kadar verebildiğidir. Ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir. Ancak, aldığınız akünün sizin akü yuvanıza sığması gerek. Oraya sığacak aküyü almalısınız.

    Alıntıları Göster
    44ah - 360A
    Mevcut akü
    207x175x175 mm
    Akünün üzerinde de bir cm lik plastik takoz var
    Yani 207x175x190 mm modeller de uyar gibi.


    175mm yüksekliğindekiler;




    https://kolayoto.com/varta-aku-b18-blue-dynamic-kare-12v-44ah-440cca.html


    https://kolayoto.com/nci-aku-formul-a-alcak-12v-50ah-420cca.html


    https://kolayoto.com/bosch-s4-silver-12v-44ah-440cca.html


    190mm yüksekliğindekiler;


    https://kolayoto.com/varta-aku-c22-blue-dynamic-12v-52ah-470cca.html


    https://kolayoto.com/mutlu-aku-silver-12v-50ah-420cca.html


    https://kolayoto.com/bosch-s3-kare-12v-45ah-400cca.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Daha yüksek kapasiteli akü takmak size birşey kazandırmaz. Piyasada merdiven altı olarak üretilen akülerin kapasitesi üzerindeki etiketteki yazanları karşılamadığından, bu tarz aküler alınırken daha büyük tipte olanları alınır.

    Büyük aküler ayrıca çok eski, bakımsız araçlara takılır. Buna sebep bu araçların çalışmakta zorlanması ve uzun marş istemesidir. Geçmişte LPG bu tarz araçlarda daha çok bulunduğundan büyük akü takma alışkanlığı oluşmuştur.

    Aracınızda çalışma konusunda sıkıntı yoksa, kaliteli markalar olan Varta, Yuasa, İnci gibi aküleri alırken orjinal kapasiteye en yakın olan aküyü alın.
    Boşuna büyük akü alıp daha fazla ödemeye, araca ağırlık yapmaya artı şarj dinamosuna daha fazla yük bindirmeye gerek yok. O aküyü üretici araca takarken gerekli tüm hesapları yaparak takıyor.

    44 Ah - 440 A (CCA) akü aracınız için en uygun olanı. Hem kapasite olarak aynı hemde anlık marş akım gücü yüksek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 10 Mart 2019; 22:13:0 >




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
    Yaris 1.33 için 42Ah ile 63 Ah aralığında aküler önerilmiş,

    Genellikle 52-50-44 amperler yoğunlukta.
    1.0 motor için 44-45Ah
    1.33 motor için 50-52Ah
    Öneriliyor gibi anladım.

    (42-55-60-63Ah Nadiren kullanılmış)





    Son üç modele indirdim, bu hafta fiyat alırım.







    Varta 44Ah - 440A (175mm yüksekliğinde)



    Mutlu 50Ah - 420A (190mm)



    Varta 52Ah - 470A (190mm)
    .
    Sizce 44ah 440A varken 50Ah 420A gereksiz diyorsunuz değil mi?

    .
    (Düşük akü kullanılmasının bir nedeni de maliyet ve ağırlığı düşürme çabaları olabiliyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 10 Mart 2019; 23:6:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    istanbul akü var oradan mutlaka fiyat alın piyasaya göre baya uygun fiyatları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    İsterse 1000 Amper olsun fark etmez. 12 Volt olması yeterli.

    Yükler ihtiyaçları kadar akım çekerler.

    Araca gereğinden fazla büyük akü takılmasının yakıt tüketimi artışı , motordaki performans düşüklüğü ve de aküyü şarj edecek ekipmanların ömür kısalması / yıpranmasının haricinde hiç bir zararı yoktur. Tesisat yine eskisi kadar akım taşıyacaktır.

    Yine de ben trafo getireceğim diyorsan , evde çamaşır makinesi çalıştırabilen prizde cep telefonunu şarj etme. :)
    55 yerine 75 takmanın fiyatı dışında hiç bir zararı yoktur. Alternatör hiç bir zaman durmaz. Şarjı kesen şey alternatörün durması değil şarj devresidir(Şarj devresi aküye giden elektriği kesse de alternatör durmaz). Yani alternatör motor çalıştığı sürece çalışır. Bu sebeplerden ne alternatör zarar görür,ne motor performansı düşer, ne de araç fazla yakar.Cevap vermeden önce alternatörün yapısını ve motor ile olan bağlantısını inceleyiniz.




  • @yeniuye Alternatörden çekilen akım arttıkça alternatörün üzerine yük biner dönmesi zorlaşır. Bu da motora yük bindirir, yakıt tüketimi artar. Araçtaki tüm elektrikli donanımlar az veya çok çekilen akıma göre alternatöre yük bindirir, kullanım kılavuzunda da yazar bu. Rölantide anlık tüketimden de kalorifer fanını, arka cam rezistansını açarak yakıt tüketiminin arttığını görebilirsiniz. Takılan akü yüksek kapasiteli olsa da dolu olduktan sonra akım çekmez. Akü büyük diye saatlerce müzik dinlenip boşalırsa tekrar dolması için yakıt tüketimi artacaktır, performansı etkileyecektir, alternatorde fazla yükte kalacaktır. Akü boşaltılmadığı sürece farklı kapasitelerdeki iki akü arasında bir fark olmaz. Araç akülerinin amacı start vermektir aküyü ne kadar boşaltırsanız ve boş bekletirseniz ömründen de yersiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracımın orj aküsü 55A, daha ucuz olduğu için 60A akü aldım 5 yıldır kullanıyorum sorun yok. Sorun çıkarmadan önce kışa girerken yenileyeceğim. Yolda kalınca akuculer öpüyor. Akü bitmeden alınca pazarlık yapılabiliyor. Daha ucuza geliyor, yolda rezillik olmuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayda 2-3 kez kullanılan bir aracın aküsünün bitmemesi için ne yapmak gerekir?
  • MajörParite kullanıcısına yanıt
    Arada caliştirmak lazim kisacasi 2-3 günde bir 5-10 dk calişmasi daha sağlikli olucak sadece akü için değil motor içinde sağliklidir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 14 Nisan 2019; 18:48:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Arada caliştirmak lazim kisacasi 2-3 günde bir 5-10 dk calişmasi daha sağlikli olucak sadece akü için değil motor içinde sağliklidir..
    Araç hareket etmeden, durduğu yerde mi çalıştırılacak? O takdirde de araçta yağlama olmadığından motorun zarar göreceği söyleniyor? Araç durduğu yerde, rölantide çalıştırılmamalıymış. Yağın motorun içerisinde akması, parçaları yağlaması için hareket etmesi lazımmış?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MajörParite

    Araç hareket etmeden, durduğu yerde mi çalıştırılacak? O takdirde de araçta yağlama olmadığından motorun zarar göreceği söyleniyor? Araç durduğu yerde, rölantide çalıştırılmamalıymış. Yağın motorun içerisinde akması, parçaları yağlaması için hareket etmesi lazımmış?

    Alıntıları Göster
    siz ehliyet sahibi misiniz? hayır ehliyetiniz varsa, sürücü kursunda motor çalışmasına dair ders görmüş olmalı ve o dersleri gördüğünüz için de böyle saçma sapan bir duyumu burda gelip sormamanız gerekirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    siz ehliyet sahibi misiniz? hayır ehliyetiniz varsa, sürücü kursunda motor çalışmasına dair ders görmüş olmalı ve o dersleri gördüğünüz için de böyle saçma sapan bir duyumu burda gelip sormamanız gerekirdi.

    Alıntıları Göster
    Ehliyet kursu bilgileriyle yola çıkıyorsanız bol bol dua edin.
    Benim dediğim konuda internette birçok yayın var.
    https://www.businessinsider.com/heres-what-idling-your-car-in-the-morning-is-doing-to-your-engine-and-its-not-good-2016-1
     Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    siz ehliyet sahibi misiniz? hayır ehliyetiniz varsa, sürücü kursunda motor çalışmasına dair ders görmüş olmalı ve o dersleri gördüğünüz için de böyle saçma sapan bir duyumu burda gelip sormamanız gerekirdi.

    Alıntıları Göster
    Bakın, şurada da aynı bilgi var. https://www.popularmechanics.com/cars/a19086/warming-up-your-car-in-the-cold-just-harms-engine/

    The life of components like piston rings and cylinder liners can be significantly reduced by gasoline washing away the lubricating oil, not to mention the extra fuel that is used while the engine runs rich. Driving your car is the fastest way to warm the engine up to 40 degree.

    Siz hala ehliyet kursu bilgileriyle mi devam ediyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    siz ehliyet sahibi misiniz? hayır ehliyetiniz varsa, sürücü kursunda motor çalışmasına dair ders görmüş olmalı ve o dersleri gördüğünüz için de böyle saçma sapan bir duyumu burda gelip sormamanız gerekirdi.

    Alıntıları Göster
    Bakın şurada da benim verdiğim bilgi paralelinde bir uyarıda bulunulmuş:

    The inadequate engine speed means that the oil pump generates too little pressure and does not supply enough oil to the lubricating points.
    (Yetersiz motor hızı, yağ pompasının çok düşük basınç üretmesine ve yağlama noktalarına yetersiz yağ göndermesine sebep olur.)https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post/damage-due-to-engine-running-in-during-idling/

    Siz hala ehliyet kursu... Aman neyse. Arabanıza üzüldüm ben.




  • Sustu kaldı. Karşısındakiyle konuşmayı bilmeyince ağzının payını böyle alırsın işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MajörParite

    Sustu kaldı. Karşısındakiyle konuşmayı bilmeyince ağzının payını böyle alırsın işte.
    evladım, büyüyünce, yaşın reşit olunca gel. ben senin lise sıra arkadaşın değilim. terbiyeni takın...


    kaynak diye ortay koyduklarının da ikisi "soğuk çalıştırma"dan, biri de yeni yapılmış (yenilenmiş) motorlardan bahsediyor. 2 kelimelik ingilizcenle ve kıt teknik bilginle gelip burda edebiyat parçalamaya çalışıp bunu bir de terbiyessizce bir ukalalıkla süsleme...

    git 2 kelam teknik öğren. yağ nedir, yağ pompası nedir, nasıl çalışır, hesapları neye göre yapılır, öğren biraz... yaptığın ukalalığın yarısı kadar bilgi öğrensen, bu terbiyessizce ağzı kullanmazdın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 23 Nisan 2019; 22:0:18 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.