Şimdi Ara

' NİSSAN’DAN DUAL INJECTİON SİSTEMİ '

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  ' NİSSAN’DAN DUAL INJECTİON SİSTEMİ '


    Nissan, Dual Injection adını verdiği çift enjektörlü yakıt püskürtme sistemini tanıttı.


    Özellikle son 5 yılda otomobil motorlarında daha sık yeni teknolojilere rastlanıyor. Bunun sonucunda da daha düşük tüketim ve daha yüksek performanslar söz konusu oluyor. Nissan’ın duyurusunu yaptığı Dual Injection adlı çift enjektörlü yakıt sistemi de daha önce kullanılmamış olması bakımından ilginç bir teknoloji. Genelde motorlarda, enjeksiyon sistemlerinde silindir başına bir enjektör düşer. Yani çift emme supabı ve dolayısıyla iki emme portu başına bir enjektör yakıt püskürtür. Nissan Dual Injection sistemindeyse silindir başına 2 enjektör bulunuyor ve her emme portu başına bir enjektör görev yapıyor. Yani enjektör sayısı ikiye katlanmış oluyor.



    Dual Injection; silindirlerin içine direkt yakıt püskürtmesi yapan “direkt enjeksiyon” sistemleriyle aynı prensipte çalışsa da, geleneksek direkt enjeksiyonlu sistemlerin küçük silindir hacimli motorlar için yapılan uygulamalarının maliyetli olması Nissan’ı bu konuda bir çalışma yapmaya itmiş. Çünkü direkt enjeksiyon sistemlerinde yüksek basınçlı enjektörlerin kullanılması; zaten ucuz olduğu için alınan küçük silindir hacimli motorların maliyetini arttırıyor. Dual Injection sisteminin maliyeti ise benzer hacimdeki direkt enjeksiyonlu motorlara göre yüzde 60 daha az.



    2010 model yılından itibaren küçük silindir hacmine sahip benzinli motorlarda seri üretim olarak kullanılacağı belirtilen bu sistemin yakıt verimliliğini yüzde 4 kadar iyileştireceği ifade ediliyor.


    Kynk: otomobil.com.tr



    _____________________________
    "Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

    "Zekanın gerçek göstergesi bilgi değil hayal gücüdür. İnsanlık umudunu yitirmedikçe ve hayal ettikçe başaramayacağı hiçbir şey yoktur."
    System.out.print("Beşiktaş JK");




  • Direkt enjeksiyonlu benzinlilerden bile planlanan verim alınamadıktan sonra subabların arkasına, emme portuna iki ayrı enjektörden püskürtme yapmanın verimliliği çok da artıracağını sanmıyorum. Daha iyi bir enjektör püskürtmesi tasarlayarak da benzer homojen sonuçlar alınabilir. Sonuçta püskürtmeyi subap arkasına yapıyorsunuz... Bu yanma odasında mükemmel atomize, homojen karışımı garantilemez. Bunun için yine direkt enjeksiyon şart...

    Maliyet olarak direkt enjeksiyondan %60 daha ucuz denmiş. Ama tek enjektörlü sistemden de %100 daha pahalı. Bence daha verimli bir çözüm bulmalılar...

    Paylaşım için teşekkürler...
    _____________________________
  • nissanı böyle gereksiz harcamalar yapmaya zorlayan kesin röno grubudur.

    direct injection la aynı mantıkla çalışıyomuş.enjektörleri birken iki yapmak nasıl oluyor da indirect ti direct yapıyor?makalede ucundan tutulur bir açıklama bile yapılamamış.bence bu teknolojinin tek artı tarafı yakıt atomizasyonunu bi nebze daha arttırması.ama sanılacağı kadar bi etkisi olmaz diye düşünüyorum.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.