Şimdi Ara

MYST cihazı ile Yağ Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, araçların yağı boşaltıldıktan sonra Bu konuya bahsi geçen cihaz ile aracın motor aksam bu cihaza 3 yerinden bağlanıp ortalama 45 dk vakumlu özel sıvısı ile temizlik yapılıyomuş.

    Ben 2016 Astra K kullanıcısıyım. Bunu gruplarda konu olarak açtım ama kimi demişki o sıvıda deterjan var koyduğun motor yağını bozar, kimi demişki vakumlama sübap lastiklerine zarar verir gibi yorumlar okudum. Bu cihaz zaten heryerde olan bir cihaz değil. Genelde özel servislerin tercihi oluyor.

    Bu konuda donanım haber kullanıcılarının bilgisi benim için daha önemli. Konu umarım faydalı olur. Şimdiden verdiğiniz doğru bilgilere teşekkür ederim.



  • Hocam niye buna ihtiyacıniz var ?
    Orjinal yağ +orjinal filtre ve zamaninda yağ değişimi bu işin özü.
    Katki atıp çalıştırma bile saçma bir işlem. Markanın onayı var ise o yağ zamanında değişimde hem temizleme hem yağlama yapmalı.
  • Bundaki amaç motor yağının temas ettiği tüm aksamları eski yağdan tortudan tamamen arındırmak ve yeni yağı ilk günkü gibi koyup kullanabilmek.
  • Şu an çok yaygın bir uygulama değil o yüzden tam etkilerinin gözlenmiş olacağını sanmıyorum normal kullanıcılar tarafından.Aracınızda bence bu işlemlik bir durum yok.Tortulardan arındırmak istiyorsanız (ki öyle çok tortu olacağını sanmıyorum bakımları zamanında yapıldıysa) birkaç kez erken yağ değiştirirsiniz.

  • Gereksiz işler.

  • 150tl bu uygulama. Neden gereksiz bşr uygulama onu sorgulamak istiyorum zati
  • Ben daha evvel bunu Honda Yetkili Serviste yaptırdım (hatta 2 defa arka arkaya yapıldı), ama sonra servisten gitti. Bir daha bulsam bir daha yaptiririm.
    Dizel olmasına rağmen yeni yağ 2000km civarında karardı. (Hep aynı yağı kendim kullanıyorum.)

    Bazı balçık kurum oluşumunun azaldığına ya da giderildiğini düşünüyorum. Memnun kalmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 7 Haziran 2021; 11:28:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Ben daha evvel bunu Honda Yetkili Serviste yaptırdım (hatta 2 defa arka arkaya yapıldı), ama sonra servisten gitti. Bir daha bulsam bir daha yaptiririm.
    Dizel olmasına rağmen yeni yağ 2000km civarında karardı. (Hep aynı yağı kendim kullanıyorum.)

    Bazı balçık kurum oluşumunun azaldığına ya da giderildiğini düşünüyorum. Memnun kalmıştım.

    dizel araçlarda yağ kararır. 2000 km çok bile gitmiş.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Ben daha evvel bunu Honda Yetkili Serviste yaptırdım (hatta 2 defa arka arkaya yapıldı), ama sonra servisten gitti. Bir daha bulsam bir daha yaptiririm.
    Dizel olmasına rağmen yeni yağ 2000km civarında karardı. (Hep aynı yağı kendim kullanıyorum.)

    Bazı balçık kurum oluşumunun azaldığına ya da giderildiğini düşünüyorum. Memnun kalmıştım.

    Dizel motora yağ koy 10 km git yine sim siyah olur

  • Dizel araçlarda yağ kararır. O nedenle yazdım zaten. Km arttıkça yağ çabuk kararır.

    Yağın kararma nedenlerinden biri içerisindeki detarjandir.

    Yağ kurum ya da balçık ile karşılaştığında hemen kararır, dizelde bu daha fazladır.

    Temizlemeden memnun kalma sebebim buydu, eğer 0km dizel araç alıp kontrol ettiğinizde, biraz da temkinli kullaniyorsaniz yağın o kadar hızlı kararmadigini göreceksiniz.

    Ben bu işlemi yaptırdığımız 70.000km'de idi araç. İlk aldigimdan beri yağ konusuna oldukça hasasim.

    Aracın ilk sahibiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 7 Haziran 2021; 16:15:28 >
  • PatlıcanMusakka kullanıcısına yanıt

    Olmaz. Motorun temiz ise, 0km'den beri 3500km'de bir yağ degisiyorsan, 10km sonra simsiyah olmaz. 2000km sonra açık 0km yag gibi değildi ancak kahverengiye yakın, simsiyah değildi.


    Zaten 3500km'de bir değişiyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 7 Haziran 2021; 16:16:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Ben daha evvel bunu Honda Yetkili Serviste yaptırdım (hatta 2 defa arka arkaya yapıldı), ama sonra servisten gitti. Bir daha bulsam bir daha yaptiririm.
    Dizel olmasına rağmen yeni yağ 2000km civarında karardı. (Hep aynı yağı kendim kullanıyorum.)

    Bazı balçık kurum oluşumunun azaldığına ya da giderildiğini düşünüyorum. Memnun kalmıştım.

    Dizel 50 km yol gittikten sonrada kararir yağın kararmasi bir ölçüt değildir dizel motorlarda

  • İşte bu cihaz ile özellikşe dizel araçlarda ki benim aracımda dizel. Astra K 2016 1.6 136hp araç.

    Bu myst cihazı ile benim düşüncem şu yönde. Dizel araçlarda bu kurum pislik vs. Çok olduğu için bu cihaz ile motor iç aksamını temizletip yeni yağı öyle koymak. Aslında düşünüldüğünde çok iyi bir sistemmgibi duruyorda diorumki zararı olurmu acaba diede cihazda öyle ucuz bişide değil. Her babayiğit alıp sanayi dükkanına koyacak kadar zengin değildir die düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Olmaz. Motorun temiz ise, 0km'den beri 3500km'de bir yağ degisiyorsan, 10km sonra simsiyah olmaz. 2000km sonra açık 0km yag gibi değildi ancak kahverengiye yakın, simsiyah değildi.


    Zaten 3500km'de bir değişiyor

    Malesef yanlışınız var.

    Dizel motor yapısı gereği yağı çabuk karartır. Tamam 10 km belki absürt oldu ama yinede kısa sürede dizel motora koyulan yağ kararır.

    Eğer yağ hemen kararmışsa görevini iyi yapmış demektir. Yağların deterjan özelliği vardır. İçine koyulan katkılar bunu yapar.


    Bunu ben söylemiyorum triboloji söylüyor  





  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Malesef yanlışınız var.

    Dizel motor yapısı gereği yağı çabuk karartır. Tamam 10 km belki absürt oldu ama yinede kısa sürede dizel motora koyulan yağ kararır.

    Eğer yağ hemen kararmışsa görevini iyi yapmış demektir. Yağların deterjan özelliği vardır. İçine koyulan katkılar bunu yapar.


    Bunu ben söylemiyorum triboloji söylüyor  



    Alıntıları Göster
    Yanlız konumuz, işte bu kararan yağın MYST cihazı ile değiştirmek faydalımı zararlımı. Zararlıysa özel büyük servisler veya avrupada bu cihaz neden kullanılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemal2238 -- 7 Haziran 2021; 22:18:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Malesef yanlışınız var.

    Dizel motor yapısı gereği yağı çabuk karartır. Tamam 10 km belki absürt oldu ama yinede kısa sürede dizel motora koyulan yağ kararır.

    Eğer yağ hemen kararmışsa görevini iyi yapmış demektir. Yağların deterjan özelliği vardır. İçine koyulan katkılar bunu yapar.


    Bunu ben söylemiyorum triboloji söylüyor  



    Alıntıları Göster

    Anlat bakalım, dizel motorda neden yağ kararır.


    Yanlışım yok, sen benim yazdıklarımı tekrar yazıp benim aksini iddia ediyorsun. 0km bir arabayı al, 3500km'de bir yağını değiş. Bundan sonra tekrar konuşalım.


    Triboloji'de dizel motorda yağ 10km ya da 1000km'de kararır yazmaz. Detarjanlar kurum tutmamış bir motorda hangi kiri hapsedip karartacak onu da açıklarsın.

    Bol şans.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 8 Haziran 2021; 8:35:16 >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt

    Sevgili forum, şu konuda net olalım.


    Yağın içerisinde bazı Katkı maddeleri vardır, Bu katkı maddeleri, donma derecesini, eski yağdan kalan kalıntıların kanalciklarin tikamamasi nedeniyle solventler (detarjanlar) , bu katkı maddelerin köpüklenmemesi nedeniyle (defoam) köpük azaltici maddeler içerir. Ve bunun homojen olarak yağda karıştırılması sonucunda ürüne erişilir.


    Triboloji'de yağın uygunluğu nasıl kontrol edilebilir bunlar yazar, stres testleri ve bu testlerin tasarlanması için gerekli analizin yapılması sağlanır. Dizel/Benzinli motorda yağ kararır mi kararmaz mi bunlar yazmaz. Öğrenmiş olmak için değil bilmek için öğrenin.


    Hepiniz şuna karşı çıkıyorsunuz, Dizel Motorda yağ xxx km 'de kararır ya da kararmaz. Buna karşı çıkmak için elinizde hiçbir destekleyici olgu yok. Çünkü motorun nasıl çalıştığını bilmeden yazıyorsunuz.


    Ama ben size destek olayım. Bu detarjanlar eğer eski ve bakımları uzun tutularak yapılmış ise dedikleriniz doğrudur.


    Ama konumuza dönelim, ben kendim bu motor yıkama cihazını kullandım , nasıl kullandığını size yazdım. Kendi aracimde epey memnun kaldım. Eskiden 500km'de kararıyor ise 2000km'de kontrol ettiğimde yeni kararıyor dedim.


    Şimdi hepinizi gözünüzle okumaya davet ediyorum. Siz de sürekli her 1-2 ay arayla motor yağınizi değiştirin. Sizin de detarjanlariniz hep aktif kalsın. Motorunuzun içi temiz kalsın, üzerine bir de bu yikayiciyi benim gibi 2 defa ustuste kullanın, sizin de 2000km civarı kararmaninin azaldığını görürsünüz.


    Dünkü çocuklar insana cahil muamelesi yapıyor. Biraz ayıp değil mi ?

    Konuya gelecek olursak, motor ne kadar temiz olursa o kadar iyidir. Özellik ile turbo otomobillerde.





  • kemal2238 kullanıcısına yanıt

    Aracın km ve evvel yağlarina bağlı olarak 1-2 işlem yaptırmak isteyebilirsin.


    Yıkamadan sonra çıkan yaği gozlersen bir fikrin olusabilir. Hatta yikatmadan evvel de engine flush kullanıp eski yağı öyle tahliye edebilirsin.


    Ancak aracin evveliyatina göre çok iyi sonuçlar gormeyebilirsin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Sevgili forum, şu konuda net olalım.


    Yağın içerisinde bazı Katkı maddeleri vardır, Bu katkı maddeleri, donma derecesini, eski yağdan kalan kalıntıların kanalciklarin tikamamasi nedeniyle solventler (detarjanlar) , bu katkı maddelerin köpüklenmemesi nedeniyle (defoam) köpük azaltici maddeler içerir. Ve bunun homojen olarak yağda karıştırılması sonucunda ürüne erişilir.


    Triboloji'de yağın uygunluğu nasıl kontrol edilebilir bunlar yazar, stres testleri ve bu testlerin tasarlanması için gerekli analizin yapılması sağlanır. Dizel/Benzinli motorda yağ kararır mi kararmaz mi bunlar yazmaz. Öğrenmiş olmak için değil bilmek için öğrenin.


    Hepiniz şuna karşı çıkıyorsunuz, Dizel Motorda yağ xxx km 'de kararır ya da kararmaz. Buna karşı çıkmak için elinizde hiçbir destekleyici olgu yok. Çünkü motorun nasıl çalıştığını bilmeden yazıyorsunuz.


    Ama ben size destek olayım. Bu detarjanlar eğer eski ve bakımları uzun tutularak yapılmış ise dedikleriniz doğrudur.


    Ama konumuza dönelim, ben kendim bu motor yıkama cihazını kullandım , nasıl kullandığını size yazdım. Kendi aracimde epey memnun kaldım. Eskiden 500km'de kararıyor ise 2000km'de kontrol ettiğimde yeni kararıyor dedim.


    Şimdi hepinizi gözünüzle okumaya davet ediyorum. Siz de sürekli her 1-2 ay arayla motor yağınizi değiştirin. Sizin de detarjanlariniz hep aktif kalsın. Motorunuzun içi temiz kalsın, üzerine bir de bu yikayiciyi benim gibi 2 defa ustuste kullanın, sizin de 2000km civarı kararmaninin azaldığını görürsünüz.


    Dünkü çocuklar insana cahil muamelesi yapıyor. Biraz ayıp değil mi ?

    Konuya gelecek olursak, motor ne kadar temiz olursa o kadar iyidir. Özellik ile turbo otomobillerde.

    Maalesef üzülerek söylüyorumki yaptığınız sadece psikolojik olarak kendiniz rahatlatmak hem binekte hemde ticari otobüs grubunda 0 km dizel motorlarda bile yağda kararma meydana geliyor bunun belli başlı sebebleri var hepsini saymaya gerek yok fakat 2200 barda çalışan enjektörlerde bile yakıtı homojenize dağıtamadigi için yanma odasinda özellikle motordan güç istendiğinde dizel motorlar birkaç saniye zengin karşımda çalışıyor. Sabah ilk çalıştırmayı saymaya bile gerek yok bunlarinda sonucu kaba tabirle is ve kurumdur motor yağlarınin içindeki solvent bazli çözücüler bu kurumu çözerek yağı karartirlar. 500 km de ve 50 bin km dir yağı değişmemis bir otobüsün yağ rengi çok farkli değildi fakat kıvam olarak aradaki farki hayal gücünüze bırakıyorum


    Triboloji başlı başına bir anadaldir yataklarin ömrü çalışma toleranslarına göre sürtünme katsayıları hesaplanir başta da belirttiğim gibi 500 km deki otobüsle 50 bin km deki otobüsün motor yağı rengi triboloji için birşey ifade etmez sürtünme katsayilari ve vizkozitesi önem arz eder bende bunu soylemek istedim zaten yağin rengine göre böyle bir imada bulunmak dizel motorlar için sadece psikolojik rahatlama sağlar





  • Bence hiç gerek yok. Yağın temas ettiği önemli bölgeler zaten kurum tutmaz. Orjinal filtre + kaliteli yağ yeterli. 1980'de yaşamıyoruz, yağ teknolojisi çok gelişti.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.