Şimdi Ara

MYST cihazı ile Yağ Değişimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 16
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 6
  • Ortalama Mesaj Aralığı 8 gün 16 saat 15 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • NextMove (8 mesaj) kemal2238 (6 mesaj) Polestar191 (3 mesaj) PatlıcanMusakka (2 mesaj) cormen (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (9 mesaj) Mobil (16 mesaj) (1 mesaj) (6 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj


  • Bunu brn daha önce benzin lpg li aracımda kullanmıştım. Aşırı memnun kalmıştım. Motor sesini yok drnecekmkadar azaltmıştı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

  • Motor yağının geç ya da erken kararmasina , ister Psikolojik rahatlama dersin , istersen detarjanlarin kuruma temas etmesi sonucunda ortaya çıkan kanıt dersin.

    Ancak elbette şunu atlamamak gerekir. Sabah ilk çalıştırma olsun ya da EGR valfi kapalı durumlar olsun. Motorun içine yanma odasında kalıntı olduğunda, motorunuzun içinde yağ kanalciklarinda (galerilerde) oluşan kurum ya da balçık oluşumu motor yağının çalışmasına zamanla engel olur.

    Bunun temizlenmesi ve deterjanların etkin olması için kısa dönemde yağ değişimi etkilidir. Bunun haricindeki temizlik yapılması doğru yapıldığı sürece bir olumsuz etkisi olmayacaktır.

    Kolay gelsin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Motor yağının geç ya da erken kararmasina , ister Psikolojik rahatlama dersin , istersen detarjanlarin kuruma temas etmesi sonucunda ortaya çıkan kanıt dersin.

    Ancak elbette şunu atlamamak gerekir. Sabah ilk çalıştırma olsun ya da EGR valfi kapalı durumlar olsun. Motorun içine yanma odasında kalıntı olduğunda, motorunuzun içinde yağ kanalciklarinda (galerilerde) oluşan kurum ya da balçık oluşumu motor yağının çalışmasına zamanla engel olur.

    Bunun temizlenmesi ve deterjanların etkin olması için kısa dönemde yağ değişimi etkilidir. Bunun haricindeki temizlik yapılması doğru yapıldığı sürece bir olumsuz etkisi olmayacaktır.

    Kolay gelsin.

    hiç kafa karıştırmadan dizelin çalışma şekli ve zaten olabildiğince kirli ve pis firmalar bu karbon ayak izini akla gelmeyecek sıvılarla bertaraf etmeye çalışıyor..


    3500 km de bir yağ değişimi sizin için harika olabilir belki ve motor için fakat enflasyon işletme maliyeti gibi rakamlar böyle bir olayın


    imkansızlığını gösteriyor kulllandığım yağın 5 litresi 400 ye yakın ve 15 bin km değişim zamanı var...ve ben yılda bir değiştiriyorum ve 15 civarı yapıyorum.bu teze göre ben 4 defa sadece yağa 1600 lira vereceğim daha filtreyi yazmadım..)


    habire kirlenmez 3500 değiştir teziniz,malesef gerçek hayatta yer bulamayan nitelikte.


    bunları bizler söylemiyoruz yağ üreticileri ve onların testleri söylüyor.





  • Yıılardır standart şekilde yağ değiştiririm, bana göre çok gereksiz. 15 bin km değiştireceğinize 10 binde bir değiştirin daha sağlıklı olur.

  • Renault yetkili servisinde yaptırmıştım. 2. El aldığım aracın ilk bakımıydı araç kitlenmiş gidişi biraz zayıftı bizim kullanmamıza göre zamanla daha da açıldı. Sonra serviste ki arkadaş yapalım diye ısrar etti yaptırdım. Hiç bir negatif yönünü görmedim. Aracın sesinde az azalma ve yakıtında düşüş yaşadım 60.000 km yaptım üzerinden bi sıkıntı halen yok. Motor yağına katkı atmaktansa ağır bakım yapıldığı zaman bu işlemin yapılmasını tercih ederim. Sık yapılması gereken bir durum değil zaten

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

  • Hocam burda bir oran var evet yağı 3 bin km de bir değiştirirsiniz arac belki 750 bin km sorunsuz gider fakat herhangi bir ufak sorunda motorun bozulmayacaginin garantisini kimse veremez o sebeble burdaki amortisman değeri işin içine giriyor siz kac sene kullanicaksiniz bu araci ticari olarak bu kadar efor sarf etmeye degermi bunu hesaplamak gerek


    Bazi firmaların otobüsleri yaz donemi sezonda 70-80 bin km yağ degistirmeden çalıştığını biliyorum bu doğrumu tabiki değil fakat o motorlar yine 1 milyon km sorunsuz gidiyor bakimli otobüste 1.5 milyon km yapıyor en fazla burda yağ değişim sıklığı kullanim şartları ve biçilen ömre göre değişmeli , yağ konusu spesifik bir alan olsada son kullanıcının umrunda değil maalesef

    Biliyorum yağ konusundaki bilginiz çok üst seviyede fakat bunu takıntı haline getirmemenizi tavsiye ederim ayni takintida bende var ozellikle araç govdesi ve tasiyici ekipmanlarinda oluşabilecek fatigue konusu beni huzursuz ediyor sirf bu sebeble ansys de 1 hafta analiz yaptim bu mukavemet düşümü nün hangi boyutlarda olduğunu görmek için en iyisi kafaya. Faa takmamak çukuru girince benim canım bir başka yanıyor mesela arabayla giderken çünkü nasıl bir hasar bırakacağını biliyorum gövdeye


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu kadar pimpirikliyseniz yap değişiminden evvel engine flush atın bir tane. Contalara kadar temizlesin  


  • Ne yazık ki nasıl ki biz de tramvatik fiziksel deformasyon oluyorsa, benzer bir yaklaşım çukurlarda da mümkün. Bu çukur konusu benim de canımı acıtıyor.


    Amortisman hesabı yapmıyorum, lakin işin profesyonel tarafında değilim. Hobi olarak kullanıyorum. Benim için yakıt almak ya da ad-blue koymak daha doğru olur, onun gibi bir prosese dönüştürüyorum yağ değişimi işini.


    Uzun dönemde yağ değişimi konusunu değiştirdim, bir yağ filtresi temiz kaldığı sürece 30.000km'e kadar kullanılabiliyor. Deformasyona uğramadan. Benim kendi günlük kullanım ile Bunu ben yine de 15.000km e kadar kullanıyorum. .


    Yağ kısa aralıklarla değişim yapma yaklaşımında benzincideki vakumlama makinasının kullanımı da mümkün.Yok tapa contası pulu değişmedi, aktı damladı, yok filtreyi oturtamadi vs derdi de yok..

    Hepimizin bildiği üzere bu makinalar yağ hacminin tamamını boşaltamiyor, fark olarak 300 ile 500cc arası eski yağ kalıyor. Örnek veriyorum 4.7litre yerine 4.5L filtre de değişmezse 4.2L gibi bir hacim ihtiyacı oluyor. Ve bu işlem çok kısa sürüyor.

    Yine Kısa aralıkla yağ değişiminde yağ kalitesine çok fazla bel bağlamiyoruz. Ve, koli ile alabiliyorsunuz. Bunu şu şekilde düşünüyorum, yağ üreticileri bile kendi içinde farklı tedariklerde bulunabiliyor, Bir yağin aynısını 6 ay sonra bakım zamanı geldiğinde bulmanız her zaman mümkün olmuyor. Ayrıca aracının sahte gönderme ihtimali de var. İstediğiniz marka olsun bu aynı. Koli ile almadiginizda sahte gelme olasılığı yüksek.

    Kalite takıntısı azaldığı için, OpetFuchs , Belgin vb yerli firmalardan iyi olanlardan tedarik edilebiliyor.

    Bu bir takıntı değil, evet biraz daha pahalı bir yaklaşım ama bir depo benzinin 500TL olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Euro11TL, Dolares 10'a doğru gidiyor.

    Adamlar 6 sıfır atıp paradan, 1 sıfır eklediler neredeyse...

    Tüm araçların ithal olduğunu düşünürsek.

    Arada bir-iki defa yağ değişimi yapmanın bu kadar buyuk külfet olduğuna ülkemiz dinamiklerinde sorun olacağına inanmıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 9 Haziran 2021; 7:53:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Polestar191 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yağ değişim aralığını kısaltmanın faydası olduğu belli mesela 15000 de değişen yağ ve filtre yerine 7500 de filtre değişimi yapmadan yağ değişim yapmak mantıklı çünkü orijinal filtre pahalı olabiliyor. Orijinal hariç filtre de taktırmam.
    Yakıta verdiğimiz para yanında yağ değişimi için verilen para bu sefer önemsiz kalır.
    Buji değişim yaparken lpgli kullandığım için buji kararmamış olarak çıkıyor ve uzun süre de kullanıyorum aynı bujiyi ki triger erken koptuğu için 47000 km ve 4. Yılda üst kapağım tekrar yapıldı. Öyle görünen bir kararma yoktu.
    Piston içi kararma olursa bu kararmanın bir kısmı da yağa geçiyor. Düşünün ki mazot ile yağ arasında pek bir fark yok ki yağ yanarken acayip siyah duman atar. Bu nedenle mazotlu aracın yağı daha erken kararır. Normaldir.

    Myst midir nedir bilmiyorum. Bunun motoru temizlediği madde temizleme sonunda birazcık bile kalıyorsa yağın özelliğini bozma ihtimali var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yagi erken degistirmek en sagliklisi kullandigim aracin fabrika yag degisim suresi 20.000 km de bir iken ben 8.000 km de bir degistiriyorum 2 3 bin km yol yapmadan cubuktaki yagi bile net ölcemiyorum yag kararmiyor cunku

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba MYST cihazı bulunan İzmir de bildiğiniz servis varsa paylaşırsanız mutlu edersiniz.

  • Para tuzağı... Boş iş... Tek faydası karter tapasını sökmeden yağ boşaltmaya yarıyor...
    İçindeki yağı boşaltırken içindeki metal tortusunu çektiğini nereden biliyorsun? Mıknatıslamı yapıyor bu işi??
    20-50 falan değilse yağın hiç değiştirmesen 60bin km bile gider. Firmalar güvenlik amaçlı km yı düşük tutuyor....
    Tam sentetik yağlarda muhteşem bir yağlama potansiyeli var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.