Şimdi Ara

Motora Su ile + Güç Beygir kazandırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Bmw M4 GTS modelinde turbodan gelen havaya gaz halinde su ekleyerek havanın soğuyup motorun daha fazla performanslı çalışmasını sağlıyolar peki biz normal atmosferik veya turbolu arabamızın manifolduna soğuk buhar üfleyen bi sistem yapsak yani bizde suyu soğuk gaz haline getirip emme manifoldundan ayarlı bir şekilde versek yararı zararı ne olur ?



  • Havayı soğuttuğunuzda tek başına performans artışı pek alamazsınız. Soğuk hava daha yoğun olduğu için daha çok oksijen molekülü içerir ve daha çok yakıtı yakabilir ancak;
    siz performans artışı istiyorsanız havayı soğutacaksınız + yanma odasına giren yakıtı da artıracaksınız, bu sayede performans artışı elde edersiniz.

    Tek başına havayı soğutursanız fakir karışım olur, yanma verimi düşer. Yani performans alacağınıza performans kaybedersiniz. Günümüz araçları zaten sensörlerle donatılmış vaziyette, kaç birim yakıta ne kadar hava girmesi gerektiğini konrol ediyor sürekli.

    Ha diyeceksiniz ki o zaman niye intercooler veya cold air intake sistemleri var..Bu sistemler normalin üzerinde sıcaklığa çıkan havayı, normal şartlara çekmek için var. Havayı normalin de altına iyice soğutmak için değil.

    Havayı N2O gibi sistemlerle ciddi manada soğutup, yoğunlaştırıp, giren yakıt miktarını da artırırsanız o zaman güç artışı elde edersiniz, ancak stock haliyle motor bu gücü sürekli olarak kaldıramaz.
  • Intercooler, Cold Air Intake, N2O niye var? Yanma odasına su basmayı düşünmüyorsunuz inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Intercooler, Cold Air Intake, N2O niye var? Yanma odasına su basmayı düşünmüyorsunuz inşallah.
    ne düşündüğümü ilk postumda bildirdim bunun yarar ve zararları hakkında bilgi almak istiyorum ayrıca niyetim yanmaodasına su basmak değil soğuk su buharı ile yanma odasına giren havayı soğutmak yanma odasındaki yakıtın ucmasına engel olamayacak kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxömür

    ne düşündüğümü ilk postumda bildirdim bunun yarar ve zararları hakkında bilgi almak istiyorum ayrıca niyetim yanmaodasına su basmak değil soğuk su buharı ile yanma odasına giren havayı soğutmak yanma odasındaki yakıtın ucmasına engel olamayacak kadar

    Alıntıları Göster
    Havayı soğuttuğunuzda tek başına performans artışı pek alamazsınız. Soğuk hava daha yoğun olduğu için daha çok oksijen molekülü içerir ve daha çok yakıtı yakabilir ancak;
    siz performans artışı istiyorsanız havayı soğutacaksınız + yanma odasına giren yakıtı da artıracaksınız, bu sayede performans artışı elde edersiniz.

    Tek başına havayı soğutursanız fakir karışım olur, yanma verimi düşer. Yani performans alacağınıza performans kaybedersiniz. Günümüz araçları zaten sensörlerle donatılmış vaziyette, kaç birim yakıta ne kadar hava girmesi gerektiğini konrol ediyor sürekli.

    Ha diyeceksiniz ki o zaman niye intercooler veya cold air intake sistemleri var..Bu sistemler normalin üzerinde sıcaklığa çıkan havayı, normal şartlara çekmek için var. Havayı normalin de altına iyice soğutmak için değil.

    Havayı N2O gibi sistemlerle ciddi manada soğutup, yoğunlaştırıp, giren yakıt miktarını da artırırsanız o zaman güç artışı elde edersiniz, ancak stock haliyle motor bu gücü sürekli olarak kaldıramaz.




  • benzin deposuna 1 litre su eklerseniz +5 hp guc saglar
  • şaka bir yana,
    yanma odasına giren havaya su karıştırmak beygir gücünü artırmaz, ama buharlı temizlik yapar sübaplara egzoza,
    eğer sübaplar ve egzos birikme karbon atıkları vb kolayca kalkabilecek bir şekilde bulunuyorsa,
    onlar kalktığında daha çok hava ve atık gaz sirkülasyonu olacağından bir güç artışı olabilir,
    ama su eklemenin buna doğrudan bir etkisi yok, sağladığı temizlik sayesinde bir etkisi var.

    Yanma odasına attığınız su buharlaşırken yanma odasının ısısını sıcaklığını da düşürdüğünden ve hava ile verdiğiniz su benzinin enerjisi ile kaynayarak buhar olduğundan aksine, güç artışı değil güç düşüşüne yol açar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    benzin deposuna 1 litre su eklerseniz +5 hp guc saglar
    ben bunu katıyom 23 beygir gelyo
    Motora Su ile + Güç Beygir kazandırmak
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Otomobil sektöründe olmaz diye bişey yok. Olur da ne kadar verimli olup olmayacağı tartışılır. Bu dediğin sistemde, her devirde gaz kelebeğinin açısına göre aynı oranda artıp azalan buhar vermek lazım, onun karşılığında da onu besleyecek yakıt vermek lazım. Çok ince afr hesap meselesi yani. Onun yerine nox sistemi veya daha dereceli egzantrik ve enjektör sistemi yapmak daha zahmetsiz gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M4 GTS'deki gibi ince ayarlı bir şekilde yapabileceksen yap tabi, performans artışı olur.

    https://www.youtube.com/watch?v=rG41fc0CBuk
  • Su değil de su buharı dersek daha doğru. Su molekülleri ısıyı soğuracağı için yanma odasına daha fazla oksijen girecektir. Teorik olarak doğru, pratikte uygulamasını bilmiyorum. M4 GTS yazanlarınkine bakmalı.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Malesef mesajiniz teoride dogru gibi olsada pratikte cok yanlis ve alakasi olmayan kavramlar birbirine girmis ayni mantikla basinc farkindan kaynaklanan degisken guc cikisindada ayni durum soz konusu deniz seviyesinde bulunan bi aracin ankaraya gore fakir karisimda calismasi gerek ama hic alakasi yok .



    Ozellikle atmosferikler +10,-15 derecede 24 derece ve ustu sicakliklara gore bariz daha performansli calisirlar turbolu araclardada aracinizi sıkıstirdiginiz zaman bu farki anlarsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motoru komple seramik yapın soğutmaktan kurtulun Sürtünmeyide azaltırsınız hem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    Motoru komple seramik yapın soğutmaktan kurtulun Sürtünmeyide azaltırsınız hem.
    mesaj alındı
    www.hepsiburada.com
    Liqui Moly Ceratec Cera Tec Seramik Bazlı Motor Koruma 7181 Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-ceratec-cera-tec-seramik-bazli-motor-koruma-7181-p-HBV0000081NKA




  • Atmosferik motorda etkisini göremezsiniz. İçeri giren hava ısınmıyor zaten.

    Günlük kullanılan turbo araçlarda da etkisi sınırlı olur. Ancak yüksek turbo basınçlarıyla çalışacaksınız ki sıcaklığı düşürmek için su sıkasınız.

    Zaten tüm bu sistemleri, ecu'ya müdahale etmeden yapmanın hiçbir mantığı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Atmosferik motorda etkisini göremezsiniz. İçeri giren hava ısınmıyor zaten.

    Günlük kullanılan turbo araçlarda da etkisi sınırlı olur. Ancak yüksek turbo basınçlarıyla çalışacaksınız ki sıcaklığı düşürmek için su sıkasınız.

    Zaten tüm bu sistemleri, ecu'ya müdahale etmeden yapmanın hiçbir mantığı yok.
    Trafikte ve ozellikle klima acikken sicak hava girisi 70 derece civari oluyor. Atmosferikte isinmiyor demek yanlis olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Trafikte ve ozellikle klima acikken sicak hava girisi 70 derece civari oluyor. Atmosferikte isinmiyor demek yanlis olur.

    Alıntıları Göster
    Araç hareket ettiği anda iniyor ama. Zaten su enjeksiyonunu da genelde yük durumlarında kullanıyorlar. Zaten rölantide avans 2-3 derece, vuruntu ihtimali yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Araç hareket ettiği anda iniyor ama. Zaten su enjeksiyonunu da genelde yük durumlarında kullanıyorlar. Zaten rölantide avans 2-3 derece, vuruntu ihtimali yok

    Alıntıları Göster
    40 derece hava kosulunda trafikte degilken minumum 45 derece goruyorum. Aslinda klima 7,8 derece ufluyor bunu hava filtresine aktarmanin bir getirisi olur mu acaba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    40 derece hava kosulunda trafikte degilken minumum 45 derece goruyorum. Aslinda klima 7,8 derece ufluyor bunu hava filtresine aktarmanin bir getirisi olur mu acaba.

    Alıntıları Göster







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 8 Ağustos 2018; 19:0:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    mesaj alındı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-ceratec-cera-tec-seramik-bazli-motor-koruma-7181-p-HBV0000081NKA

    Alıntıları Göster
    Biraz daha ötesini düşünmüştüm şunun gibi ;
    http://www.clintneufeld.com/wp-content/uploads/2010/08/ab_engine_1.jpg

    Seramik fren diskleri varda motor neden olmasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 9 Ağustos 2018; 10:40:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    Biraz daha ötesini düşünmüştüm şunun gibi ;
    http://www.clintneufeld.com/wp-content/uploads/2010/08/ab_engine_1.jpg

    Seramik fren diskleri varda motor neden olmasın

    Alıntıları Göster
    motorda 5000 km dir bundan var
    www.hepsiburada.com
    LIQUI MOLY MOTOR PROTECT Sentetik Motor Koruma Yağ Katkısı Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-motor-protect-sentetik-motor-koruma-yag-katkisi-p-OTSONLM1018


    bunu da eklesem zararı olur mu
    www.hepsiburada.com
    Liqui Moly Ceratec Cera Tec Seramik Bazlı Motor Koruma 7181 Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-ceratec-cera-tec-seramik-bazli-motor-koruma-7181-p-HBV0000081NKA




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.