Şimdi Ara

Motor yağlanmaya ne zaman başlar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracın motoru yağlanmaya kontak(II)konumunda iken mi başlar yoksa motor çalıştırıldıktan sonra mı?



    _____________________________
  • Çalıştırıldıktan sonra başlar
    _____________________________
    Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

    TIKLA
  • Bende marşa basmadan önceki aşamada yağlanmaya başlıyor zannediyordum.
    _____________________________
  • Kontak yarim acikken benzin pompasi calismaya baslar, direksiyon kilidi acilir. Yag pompasi bildigim kadariyla motor icerisinde mekanik bir parca ve motor hareketiyle calismakta.
    _____________________________
  • motor aşınmaları genellikle ilk çalışmada yoğun olduğu için(bunun sebebi silindirlerdeki yağın piston hareketsizken süzülerek kartere inmesi) günümüz araçlarının çoğunda yağ pompasına elektrik verilmiştir ve kontak ilk açıldığınza 3-5 saniye kadar ön yağlama yapar ve motoru çalışmaya hazırlar.marşa basıldıktan sonra elektrik motoru devreden çıkar ve yağ pompası mekanik sisteme geçer.(hareketi eksantrik milinden alır)
    _____________________________
  • Son zamanlarda farkettim. Taaa başından beri öyle miydi, ondan da emin değilim ama benim arabada ben kontağı çeviriyorum. Tüm ışıklar yanıyor. Bir süre sonra sönüyor. Sadece yağ lambası, akü lambası ve el freni lambası yanık kalıyor. Motoru çalıştırdığım anda akü lambası hemen sönüyor. Yağ lambası 2 saniye sonra sönüyor. Veya 3 saniye sonra sönüyor. Isınmış motoru stop edip çalıştırdığım zaman da aynısı oluyor.

    Araba diesel. 2006 model. 1.5 DCI. İmzamdaki araba. Bu normal midir?
    _____________________________
    Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
  • Yağ pompası kuvvetini krank milinden alır. Krank mili dönmeye başlar başlamaz yağ pompası basınç yaratarak karterdeki yağı motorun kanallarına, dehlizlerine, borularına ve hareketli parçalarına sıçrar ve orada yağlamayı gerçekleştirir. Sıçrama, püskürtme, filmleme yağlama çeşitleridir. Marşa basar basmaz yağlama başlar.

    Yüksek performanslı motorlarda KAPALI DEVRE YAĞLAMA var, kuru yağlama da diyorlar. Bunlarda karter yok, motor yağı dışarıda ayrı bir haznede ve ayrı bir pompası var, böylece yüksek hızla virajlara girdiğinde yanal G kuvvetleri nedeni ile karterde sağa veya sola, ileri ve geri hareket eden sıvı yağ onu pompalamaya çalışan pompadan kaçamıyor ve motorun sürekli ihtiyaç duyduğu yağ da basınç altında motorun her yerine ulaştırılıyor. Almn. TROCKENSUMPFSCHMIERUNG ve İng. DRY SUMP OIL LUBRICATION SYSTEM.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 10 Haziran 2011; 17:13:03 >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor yağı neden artar ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Son zamanlarda farkettim. Taaa başından beri öyle miydi, ondan da emin değilim ama benim arabada ben kontağı çeviriyorum. Tüm ışıklar yanıyor. Bir süre sonra sönüyor. Sadece yağ lambası, akü lambası ve el freni lambası yanık kalıyor. Motoru çalıştırdığım anda akü lambası hemen sönüyor. Yağ lambası 2 saniye sonra sönüyor. Veya 3 saniye sonra sönüyor. Isınmış motoru stop edip çalıştırdığım zaman da aynısı oluyor.

    Araba diesel. 2006 model. 1.5 DCI. İmzamdaki araba. Bu normal midir?


    benim bildiğim akü lambasıyla beraber hemen sönmesi lazım bi servise göster bence
    _____________________________
    2008 FORD TRANSIT 3.2TDCI 200 PS 470NM TORQUE ------------ 2015 FIAT PRATICO 1.3 MULTILEŞ 90PS 40-50 NM TORQUE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Yağ pompası kuvvetini krank milinden alır. Krank mili dönmeye başlar başlamaz yağ pompası basınç yaratarak karterdeki yağı motorun kanallarına, dehlizlerine, borularına ve hareketli parçalarına sıçrar ve orada yağlamayı gerçekleştirir. Sıçrama, püskürtme, filmleme yağlama çeşitleridir. Marşa basar basmaz yağlama başlar.

    Yüksek performanslı motorlarda KAPALI DEVRE YAĞLAMA var, kuru yağlama da diyorlar. Bunlarda karter yok, motor yağı dışarıda ayrı bir haznede ve ayrı bir pompası var, böylece yüksek hızla virajlara girdiğinde yanal G kuvvetleri nedeni ile karterde sağa veya sola, ileri ve geri hareket eden sıvı yağ onu pompalamaya çalışan pompadan kaçamıyor ve motorun sürekli ihtiyaç duyduğu yağ da basınç altında motorun her yerine ulaştırılıyor. Almn. TROCKENSUMPFSCHMIERUNG ve İng. DRY SUMP OIL LUBRICATION SYSTEM.






    Teşekkürler Taner Göde,ziyadesiyle açıklama nokta atışı videolar.
    _____________________________
    2012 Der Golf 1.6 Benziner 102PS Trendline 5-Gang

    DH
    Eski Üyelerin Mekanı...
    2003 Üyesi.

    KATHREIN UFS 913 TWİN HD PVR




  • Taner hocam karter koymamalarının en önemli sebebi motoru ve aracın düzlemini yere yaklaştırmak ve daha iyi bir yol tutuş olarak söylemişti izlediğim bir belgeselde performans bir arabaydı özel yapım.

    izahatiniz çok açıklayıcı olmuş ayrıca
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Son zamanlarda farkettim. Taaa başından beri öyle miydi, ondan da emin değilim ama benim arabada ben kontağı çeviriyorum. Tüm ışıklar yanıyor. Bir süre sonra sönüyor. Sadece yağ lambası, akü lambası ve el freni lambası yanık kalıyor. Motoru çalıştırdığım anda akü lambası hemen sönüyor. Yağ lambası 2 saniye sonra sönüyor. Veya 3 saniye sonra sönüyor. Isınmış motoru stop edip çalıştırdığım zaman da aynısı oluyor.

    Araba diesel. 2006 model. 1.5 DCI. İmzamdaki araba. Bu normal midir?


    benim bildiğim akü lambasıyla beraber hemen sönmesi lazım bi servise göster bence


    Bu sabah az kaldı yetkili servise gidiyordum. Ulan son kez dikkatlice kontrol ediyim dedim ve ettim. Benimkisi evhammış. Araba ilk çalışmada yağ lambası 2 saniye geç sönüyor. Fakat araba biraz ısınıp yol aldıktan sonra sonra iki kere stop edip tekrar çalıştırdım. Yağ ikaz lambası akü lambasından bile çabuk söndü. Sorun yok.

    Zaten 05 Temmuzda yolculuk var. Yola çıkmadan bir iki gün önce yağını, suyunu, rot balansını kontrol ettirecem yetkili servise.

    Ayrıca yanlış bilgi verdiğim için özür dilerim. Isınmış motordan kastım soğuk motorun stop ettirilip tekrar çalıştırılması sonucu yapılan deneme idi.
    _____________________________
    Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.




  • Aslında SEBEP ve SONUÇ ilişkisidir. KARTERSİZ yağlama sisteminde motor yağı basınç altında motordan ayrı bir yerde, bir haznede bulunduğundan ortaya çıkan bir avantaj (=karterin olmaması) nedeni ile motor az da olsa biraz daha alçaltılabilinmiştir, yoksa esas amaç karterde sağa ve sola çarpan yağın pompa ağzına gelmemesi ve motorun yağsız kalması.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_sump
    http://de.wikipedia.org/wiki/Motorschmierung#Trockensumpfschmierung

    Kartersiz yağlama sistemine sahip olan motorlara sahip olan otomobillere sahip olan şirketler ve modeller:

    Porsche 911
    Mercedes 450 SEL 6,9
    Alfa Romeo Montreal
    BMW M1
    Audi R8 (Spyder)
    Mercedes-Benz SLS AMG
    Maserati Ghibli
    Corvette C6 Z06
    Corvette C6 ZR1
    Corvette C6 Grand Sport

    Ayrıca bu sistem özellikle YÜKSEK PERFORMANS motorları için geliştirilmiş, normal günlük kullanımda motor yağını fazla soğuttuğu için konvansiyonel kullanımdaki sistemler daha pratik ve hesaplı bulunmuştur. Örnek Mercedes Benz 300 SL aslında ralli için geliştirilmiş ve mükemmel bir kartersiz yağlama ve yağ soğutma sistemine sahipti ama normal günlük kullanımda sistem fazla iyi (verimli, etkili) çalıştığından motor yağı hiç istenilen ısıya kavuşmuyordu, bu nedenle kartersiz yağlama yerine karterli yağlama uygulanmıştır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    Taner hocam karter koymamalarının en önemli sebebi motoru ve aracın düzlemini yere yaklaştırmak ve daha iyi bir yol tutuş olarak söylemişti izlediğim bir belgeselde performans bir arabaydı özel yapım.

    izahatiniz çok açıklayıcı olmuş ayrıca
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    motor aşınmaları genellikle ilk çalışmada yoğun olduğu için(bunun sebebi silindirlerdeki yağın piston hareketsizken süzülerek kartere inmesi) günümüz araçlarının çoğunda yağ pompasına elektrik verilmiştir ve kontak ilk açıldığınza 3-5 saniye kadar ön yağlama yapar ve motoru çalışmaya hazırlar.marşa basıldıktan sonra elektrik motoru devreden çıkar ve yağ pompası mekanik sisteme geçer.(hareketi eksantrik milinden alır)

    Merhaba, bu cevabınız moralimi bozdu. Emin misiniz böyle olduğuna? Her yeni nesil araçta böyle mi? Ben aracın garantisi dolunca ve yetkili servis fazla da fiyat verince mecburen ilk kez sanayiye götürdüm. Orda ki tamirci aracın yağı boşaltılmışken kontağı açıp sileceği çalıştırdı motora bir zararı olmuş mudur?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catil

    Merhaba, bu cevabınız moralimi bozdu. Emin misiniz böyle olduğuna? Her yeni nesil araçta böyle mi? Ben aracın garantisi dolunca ve yetkili servis fazla da fiyat verince mecburen ilk kez sanayiye götürdüm. Orda ki tamirci aracın yağı boşaltılmışken kontağı açıp sileceği çalıştırdı motora bir zararı olmuş mudur?



    Alıntıları Göster

    Kısa süreli durumlarda modern yağlar motor parçaları üzerinde film oluşturduğu için sıkıntı olmaz, turbo gibi hassas parçalar da bir dakikada zarar görmez, ama bir daha aracınızı o kasaplara götürmeyin. Aracı çalıştırıp yağ ışığı sönene kadar yağ ekleyen kasaplar bile var.


    Onu da geçtim kontağı açıp arabayı çalıştırmadan da silecek kullanılabilir birçok araçta. İlginç, cahilliğin sonucu açıkçası. O yeri değiştirin.

    _____________________________
    Eski Kullanıcı adı: FilozofTR &amp; Lee Van Cleef




  • hocam şimdi önce yarım kontak yaparsın şöyle bi elektrik sistemi kendine gelir. elektik bırak dolansın biraz. en kılcal kablolara kadar gitsin bi dönsün. voltaj tabi önemli. sonra geriye iki-üç lamba kalır kontağı çevir tam ya Allah Bismillah. yağ cıbırı cıbırı dolansın bırak araba kendine gelsin. bi 20 dk öyle çalışsın. şaka tabi 20-30 sn yeterli. sonra yağ tam anlamıyla ısınana kadar hafif devirde git.

    _____________________________
    en sevdiğim sayı 6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Kısa süreli durumlarda modern yağlar motor parçaları üzerinde film oluşturduğu için sıkıntı olmaz, turbo gibi hassas parçalar da bir dakikada zarar görmez, ama bir daha aracınızı o kasaplara götürmeyin. Aracı çalıştırıp yağ ışığı sönene kadar yağ ekleyen kasaplar bile var.


    Onu da geçtim kontağı açıp arabayı çalıştırmadan da silecek kullanılabilir birçok araçta. İlginç, cahilliğin sonucu açıkçası. O yeri değiştirin.



    Alıntıları Göster

    Hocam yanıtınız için teşekkürler. Araç turbo değil. Dediğiniz gibi kontağı açıp arabayı çalıştırmadan sileceği kullandı test etti silecek iyi mi diye. Sanırım onu yanlış anladınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catil

    Hocam yanıtınız için teşekkürler. Araç turbo değil. Dediğiniz gibi kontağı açıp arabayı çalıştırmadan sileceği kullandı test etti silecek iyi mi diye. Sanırım onu yanlış anladınız.



    Alıntıları Göster

    Haa o zaman hiçbir şey olmaz rahat olun. O kontağı açınca çalışan yağlama sistemi falan gereksiz ayrıntılar.

    _____________________________
    Eski Kullanıcı adı: FilozofTR &amp; Lee Van Cleef
  • büdünün kaşı kullanıcısına yanıt

    20-30 saniye ne hocam yağ 1 saniye bile olmadan tüm motoru dolanır. Aracı rölantide çalıştır yağlansın falan eskide kaldı artık, çalıştır düşük devirde motor ısanana kadar devam et.

    _____________________________
  • Armin ortalığı karıştırma. adam kontağı açıp silecek çalıştırdı demiş motoru çalıştırdı dememiş ki...

    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.