Merhabalar caxa motor passata sahibim. 113.000 km'de. Ben 2019'da 89 binde aldım. Aracımı aldığımdan beri yağ yakma sorunu ile karşı karşıyayım. Yaklaşık 3 ay önce arıza ışığı yaktı ve arıza kayıtlarında 2. bobinde hata tespit ettik. Bunun üzerinde orijinal olarak 4 buji 4 bobin değiştirildi. Ben aracıma baktım yaptıktan (her 6bin km'de bir luqimoly toptec 4200 ve orijinal parçalar ile bakım yapmaktayım.) sonra yaklaşık 2 bin km'de 1 litre yağ eklemesi yaptım. Daha sonra bugün tekrar arıza yaktı ve yeniden bağladığımızda P0299 hatası yani turbo şarj hatası verdi. Ancak aracın çekişinde gidişinde hiçbir problem yok. Tekrar buji ve bobinleri söktük bujilerin uçlarında kararlamalar mevcuttu. Ve motor kompresyon testi yaptık. Daha önce 2. bobinde arıza vermişti. Bu seferde kompresyon testinde 1,3,4. silindirler 150 çıkarken 2. silindir 120 çıktı. Bunun üzerine boğaz kelebeği söküldü. Boğaz kelebeğinde ve emme manifoldunda yağ olduğunu tespit ettik. Aracı götürdüğüm usta bu arabalar yağ yakarak çalıştığında egzozdan mavi duman atmaz emme manifolduna yağ doldurur şeklinde bilgi verdi. Ve çözüm olarak ise motor yapılması gerektiğini iletti. Diğer bir detay olarak da araç rolantideyken çok ufak belli belirsiz bir titreme hali var. Ancak herhangi bir dalgalanma mevcut değil. Sonuç olarak bu aracı komple motor yapmadan kurtarabilir miyiz? Bazı forumlarda manifolda biriken yağın düşük kompresyona neden olabileceğine dair bilgiler okudum. Sizde nasıl ilerlemem gerekiyor? Günümüz şartlarında orijinal parçalar ile motor yapmak gerçekten çok maaliyetli. Turbonun revizyona gitmesi, zincir seti ve konumlandırıcı değişmesi gibi ekstraları da olacak. Yetkili serviste sadece parça fiyatları 90.000 TL civarın tutmaktadır. Sizin öneriniz nedir nasıl ilerlemeliyim? Ben aracıma çok iyi bakayım 6 binde bir bakım yapayım derken böyle bir durumla karşılaştım. Aracı sıkıştırarak kullanmıyorum. Genelde şehir içi kullandığım için 3 bin devri geçmeme pek ihtiyaç olmuyor. Uzun yola çıktığımda ara ara 3-4 bin devir arası sabit gidiyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. |
1.4 Tsi Komple Motor Yapılacak Dendi Destek Lütfen
-
-
Yetkili serviste sadece parça fiyatları 90.000 TL civarın tutmaktadır
Sorun bahsettiginiz kadar kucukse rektefiye kapsamini daraltin. Piston-segman-gomlek revizyonu yeter. O yapilmisken hadi silindir kapagi da revize olmus olsun. Tutacagi 15-25 bin arasi bir sey olur
O motorun sifir sandik olani 90.000 etmez. Parcalarin 90.000 tutmasi cok ucuk geldi -
Segman ile çözülmüyor mu o yağ yakma işi? Pistonlarda sıkıntı olmaması lazım normalde
Siz bir kaç yere daha sorun ama özel VW servisi olsun sanayii felan gitmeyin aman
Örneğin bu adama ulaşıp sorun mesela
TAMİRHANEyoutubeAdres: Kepez mahallesi, Hurdacılar caddesi , No 34 Kepez, Antalya TAMİRHANE https://www.instagram.com/tamirhane.vag/ 2. Kanalım olan TAMİRHANE VW Bu link'ten ulaşabilirsiniz https://www.youtube.com/channel/UCFmXgODZuOrc1KDSEYvWzeQ bu kanalda sadece vw audi seat skoda marka araçlarla alakalı bilgilere ulaşabilirshttps://www.youtube.com/watch?v=R7jS-9VCIFM&feature=youtu.be -
2 bın km de 1 lıtre yagmı eksıltıyor
-
Normalde cax motor kronik olarak yağ eksiltmez bence başka ustaya da bir gösterin. Bildiğim kadarıyla da p0299 arızası turbo n75 valfindeki conta ile alakalı -
Öncelikle evet araç hemen hemen 2 bin km'de 1 litre kadar yağ eksiltiyor. P0299 Hatası Turbo hatası olarak geçiyor. Turbodan da şüpheleniyorum. Maalesef günümüz kur şartlarından dolayı parça fiyatları bir hayli yüksek. Dışarıdaki orijinal görünen yan sanayilere de güven olmuyor. 23.01.2023 tarihli yetkili servisten aldığım parça fiyatlarını aşağıya bırakıyorum. Yani bahsettiğiniz 15-25 arası rakamlar maalesef hayal. (Eğer orijinal parça olduğundan emin olmak istiyorsanız.) Bu arada birkaç kişi ile görüştüm. Öncelikle aracın km'sinin orijinal olup olmadığını tespit edeceğiz. Son çare motor yapmak mı ve gerçekten bu yağ segmanlardan mı gidiyor ona bakacağız bunları tespit edebilmek adına emme manifoldunda yağ mektubu adında bir parça bulunuyormuş. Sanayi tabiri sanırım. O parçayı kontrol edeceğiz. Emme manifoldunu söküp içinde ne kadar yağ var onu kontrol edeceğiz. Aynı zamanda da n249 valfini temizleyeceğiz.
Biyel kolu 17000 (4 adet fiyatı)
Biyel yatak 230 TL x8
Ana yatak 230 TL x5.
Alt ana yatak 230 TL x5
Gezinti yayı 496 TL x2
Piston 4819 TL x4
Kapak conta 800
Zincir 1965
Kızak 191
2. Kızak 251
Gergi 850
Konumlandırıcı 21000
Yağ pompası 5062
Emme egzoz sübabı 663 TL x16
Komple motor yapılırsa eğer zincir seti ve konumlandırıcının da değiştirilmesi gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kormodos -- 23 Ocak 2023; 19:39:35 >
-
şehir neresi?
-
İzmir'de ikamet ediyorum.
-
hocam aracınızı her yere götürmeyin. yetkili servis öyle dedi diye bazen öyle olmuyor. düzgün bir usta araştırın. o baksın bir daha. bu ekonomik şartlarda rektefiye ağır olur.
-
5 30 mu koyuyon -
2011'den beri VW grubu araçlara biniyorum. O yıldan beri gittiğim çok da memnun olduğum servisten çıkma bir ustam var ona götürüyorum sürekli. Ancak son zamanlarda başı çok kalabalık olduğu için sanırım fazla uğraşmak istemiyor.
-
Evet, luqimoly toptec 4200 5w30 kullanıyorum. Yağı dökmeden önce önce engine flush atıyorum. Ceratec katkısı da kullandım bir defa. Bir fayda görmediğim için kullanmayı bıraktım.
-
araya hatır koy hocam. basit bakım olsa tamam derdim de burda biraz işler değişiyor.
-
Bide 5 40 dene -
belki segman falan kurtarır. hemen motor demek mantıksız.
-
Sadece 5w40 yaparak 2 bin kmde 1 litre yakma sorununu çözemeyiz. Artı olarak araç arıza ışığı yaktı. Mekanik bir sorun olduğu kesin. İlk önceliğim km'nin doğruluğunu teyit etmek olacak. İşte zaten amacım segmanlara kadar inmemek, yani problem motorun içinde mi segmanlarda mı yoksa motor yağının dolaştığı diğer parçalarda mı eksiltme yaşıyoruz onu teyit etmeye çalışacağım. Ona göre son çare olarak motor içine gireceğiz.
-
Piston 4819 TL x4
Cok yanlis yoldasin hocam. O paraya forged pistonlar alirsin ustune de paran kalir. Orjinal standart kalite pistona o paralar verilmez
Oncelikle aracin 10 yasinda oldugunu ve hicbir zaman sifir kondusyonunda olmayacagini kabullenmelisin. Rektefiye sonrasi da sifir gibi olmayacak. Orjinale yakin kalitede ve fiyat olrak uygun parcalar kullanman dogru olandir. Yag pompasi, biyel kolu gibi parcalara da bu km.de ihtiyacin yok
Arac konusunda cok hassas isen adres sifir km otomobil. Eski otomobiller hassas insanlar icin sifir araclardan daha pahaliya gelir
Ayrica bence 2nci silindir gitmis. Sorunu alakasiz yerlerde aramak vakit kaybi. 2.000 km'de 1 litrelik yag tuketimi tam olarak patlamis bir silindire isaret ediyor. 4'u birden segman yemis olsa 3-4 kati kadar yakardi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 23 Ocak 2023; 20:22:16 > -
ULUDAĞ OTOMOTİVyoutubeBu Video da Sizlere 1996 Model Ford Escort 1.6 araç sahibimiz Çanakkale'de gösterdiği aracına Ustalar aracın motor bitik yeni motor yapılması dediği aracına kompresyon testi yaptık ve aracın motorunun bitik olmadığını tespit ettik. Sizlerde bu video ile araba tamiri , motor rektifiye , sıfır motor , sandık motor , 2.el motor , ford , ford escort , ford escort 1.6 , ford escort 1.6 16v , motor yenileme , motor rektefiye , sanayi ustası , usta , motor , motor arızaları , ford escort kronik sorunlar , escort , araba , araba alım satım , araba tamircisi , araba motor yedi , araba motor , araba motoru nasıl çalışır , araba motor parçaları , arıza , araba arızaları , bitik motor , motordan ses gelmesi , motor şakırdaması , motor yağı , motor yağı değiştirme gibi sorulara cevap bulabilirsiniz. Umarım Faydalı ve Eğitici Bir Video Olmuştur. Elimizden Gelenin En İyisini Yapmaya Çalıştık Videoyu Beğendiyseniz Like Atmayı (Beğenmeyi) Ve Kanala Abone Olarak Bizlere Destek Olmayı Unutmayın. Sizleri Seviyoruz :) ADRESİMİZ ; Bağlarbaşı Mah. Osmangazi Cad. No:2/2 BURSA İrtibat ; 0546-864-34-55 (Emrah EROĞLU ) Reklam ve İş Birliği İçin ;emraherglu16@gmail.com Otomotiv Sektörü İle Alakalı Her şeyi (Araba Tanıtımı , Oto Tamir ve Araç Bakımı , Lpg Tamir/Bakım , Egzoz Montaj ve Tamiri , Oksijen Kaynağı ve Gaz Altı Kaynağı , Motor toplama , motor rektifiye , motor yenileme , triger değişimi , baskı balata değişimi , alt takım kontrol , motor güçlendirme , lpg ayarı , lpg arızaları ve tamiri , tekleme sorunları , buji değişimi , buji kablosu değişimi , balata değişimi, egzoz değişimi , egzoz modifiye, arıza tespiti) Siz Değerli Arkadaşlarımıza Videolu Anlatım ile Öğretmeyi ve Öğrenirken de Eğlendirmeyi Hedefliyoruz. Biz " Ercan EROĞLU , Erkan EROĞLU ve ben Emrah EROĞLU " Ailesi Olarak ve Oto Tamirciler Olarak Elimizden Geldiğince Araba Üzerine Tüm Bildiklerimizi En Eğlenceli , En Kolay ve En Doğal Şekilde Anlatacağız. :) Bizleri Sevdiyseniz Abone Olarak Bize Destek Olabilirsiniz. İnstagram ve Facebook Sayfalarımızı da Takip Etmeyi Unutmayın. Şimdiden Çok Teşekkür Ederiz. :) ULUDAĞ OTOMOTİV ' den Saygı ve Sevgi İle .. #motor #ford #arabahttps://www.youtube.com/watch?v=72Xn4Rx-1IA
-
Sıfır km otomobil konusunda kesinlikle haklısınız. Ancak bütçem sıfır otomobil almaya elvermiyor. Piston değişimi olacaksa tek piston değiştirmek sağlıklı olmaz diye düşünüyorum. Çünkü motor içerisinde bir güç dengesizliği olacak. Yani bujilerin tekini değiştirmek gibi bir durum. Motor açıldığı zaman tek pistonu değiştirip kapatma şansımız olmaz. Çünkü eğer o piston içinde gidip geldiği silindir duvarını aşındırmışsa mecburi olarak blok rektefiye gidecek mecburi olarak 4 piston 4 kol almak yani komple motora girmek zorunda kalacağız. Dediğiniz gibi tüm silindirler gitmiş olsa arabam yürümezdi zaten.
-
Hocam zaten 4 silindir birden rektefiyeye girecek
Yalniz:
1. Piston koluna ihtiyaciniz oldugunu sanmiyorum
2. Parca fiyatlari yuksek. Standart piston segman takimina 1.000 euro verilmez
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Piston 4819 TL x4 Cok yanlis yoldasin hocam. O paraya forged pistonlar alirsin ustune de paran kalir. Orjinal standart kalite pistona o paralar verilmez Oncelikle aracin 10 yasinda oldugunu ve hicbir zaman sifir kondusyonunda olmayacagini kabullenmelisin. Rektefiye sonrasi da sifir gibi olmayacak. Orjinale yakin kalitede ve fiyat olrak uygun parcalar kullanman dogru olandir. Yag pompasi, biyel kolu gibi parcalara da bu km.de ihtiyacin yok Arac konusunda cok hassas isen adres sifir km otomobil. Eski otomobiller hassas insanlar icin sifir araclardan daha pahaliya gelir Ayrica bence 2nci silindir gitmis. Sorunu alakasiz yerlerde aramak vakit kaybi. 2.000 km'de 1 litrelik yag tuketimi tam olarak patlamis bir silindire isaret ediyor. 4'u birden segman yemis olsa 3-4 kati kadar yakardi |
1 silindirde sorun varsa ve piston çapı değişmeden sorun çözülüyorsa tek piston değişir. yarış motoru yapmıyorsun, 8 bin çeviren bir makine de değil bu sonuçta. biyel koluyla yağ yakmanın ne alakası var acaba. 5000 lira forged piston olsa bile kazık. egzantirik aktüatorüne 21 bin lira yazmışlar, yetkili servis değil de pavyon fiyat listesi sanki... |
O motorların yağ eksiltme sorunu her zaman vardı zaten kullanım kitapcığında bile yazıyor. 40 50 bin kmdeki araclarda bile eksiltir özellikle kış aylarında bu mevsimlerde daha çok eksiktir yağı. Ama ağrıza ışığı yaktı diyorsunuz iyice araştırın ona göre kararınızı verirsiniz ne yapacağınıza. |
Benzer içerikler
- lastik yanak tamiri
- lpg göstergesi yanlış gösteriyor
- ankara turbo tamiri tavsiye
- sunroof yağı
- hyundai accent blue en çok tutulan modeli hangisi
- bmw ix türkiye fiyatı
- byd dolphin
- mustang 2023
- taigo bagaj hacmi
- kia ev9 menzil
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X