Şimdi Ara

Otomobil yağ seviyesine ne zaman bakılmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
61.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar , arabamda yağ seviyesi göstergesi var. Fakat tam olarak ne zaman bakılması gerektiğini bilmiyorum. Motor soğukken ,sıcakken , yeni çalıştırılmışken? Ne zaman bakarsam , en doğru sonucu elde edebilirim?



  • motor sogukken bakacaksin hocam. pistonlardaki yaglar iyice suzulecek. ondan sonrasinda en iyi sonucu alirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    motor sogukken bakacaksin hocam. pistonlardaki yaglar iyice suzulecek. ondan sonrasinda en iyi sonucu alirsin.
    düz bir zeminde aracı stop ettikten yaklaşık 10 dakika sonra, tüm yağ süzülür sonra bakarım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    düz bir zeminde aracı stop ettikten yaklaşık 10 dakika sonra, tüm yağ süzülür sonra bakarım....

    Alıntıları Göster
    O zmn sabah ilk çalıştırmada doğru sonucu alırım diye düşünüyorum doğru mudur? Birde stop ettirdikten 10 dakika sonra cevabı geldi ama 10 dakikada tamamen soğumuş olur mu motor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    düz bir zeminde aracı stop ettikten yaklaşık 10 dakika sonra, tüm yağ süzülür sonra bakarım....

    Alıntıları Göster
    Motor soğukken yağ çubuğunu çıkartıp üstübü veya tüy bırakmayan bir bezle silin. Çubuğu tekrar yerine tam oturtarak takın ve tekrar çıkartarak seviyeye bakın.
    İdeal yağ seviyesi maksimum seviyeye yakın olmalıdır ama minimum seviyeye iyi yaklaşmadığı sürece de yağ eklemenize gerek yoktur.

    Çubuktaki min-max seviyeler arasındaki yağ miktarı yaklaşık 1 lt'dir. Ekleyeceğiniz yağ miktarını buna göre ayarlayabilirsiniz. Mesela seviye minimumdan bir çeyrek yukarıda ise 0.5 lt yağ koyarak maksimum seviyenin bir çeyrek altına getirirsiniz.

    Yani minimumda ise hiç yağ yok zannetmeyin. O seviye kabul edilebilir seviyenin minimum olanıdır ve bu seviyenin altına inmemelidir. Aynı şekilde maksimum seviyenin de üzerinde olmamalıdır. Her iki durumda motora zarar verebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    Motor soğukken yağ çubuğunu çıkartıp üstübü veya tüy bırakmayan bir bezle silin. Çubuğu tekrar yerine tam oturtarak takın ve tekrar çıkartarak seviyeye bakın.
    İdeal yağ seviyesi maksimum seviyeye yakın olmalıdır ama minimum seviyeye iyi yaklaşmadığı sürece de yağ eklemenize gerek yoktur.

    Çubuktaki min-max seviyeler arasındaki yağ miktarı yaklaşık 1 lt'dir. Ekleyeceğiniz yağ miktarını buna göre ayarlayabilirsiniz. Mesela seviye minimumdan bir çeyrek yukarıda ise 0.5 lt yağ koyarak maksimum seviyenin bir çeyrek altına getirirsiniz.

    Yani minimumda ise hiç yağ yok zannetmeyin. O seviye kabul edilebilir seviyenin minimum olanıdır ve bu seviyenin altına inmemelidir. Aynı şekilde maksimum seviyenin de üzerinde olmamalıdır. Her iki durumda motora zarar verebilir.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim cevaplar için elimi yağa bulamayı pek sevmediğim için yol bilgisayarından bakacağım ilk çalıştırdığımda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    Teşekkür ederim cevaplar için elimi yağa bulamayı pek sevmediğim için yol bilgisayarından bakacağım ilk çalıştırdığımda.

    Alıntıları Göster
    yağ kontrolü yapacağımız zaman mümkünse araç bir gün beklemiş olmalıdır.yağ çubuğundaki min ve max çizgileri arasındaki fark her zaman 1 litre değildir.. en az 1 litre en çok 2 litredir.. motor hacmi ne kadar büyük ve silindir sayısı ne kadar fazla ise fark o kadar çoktur. aracın yağ kapasitesini bilirsek her zaman yağ seviyesini takip etmek kolaylaşır.. ayrıca günümüz araçlarının çoğunda tam sentetik yağ kullanılmaktadır.. bu yağlar belli kmlerde mesela 3000 kmde bir litrelere kadar eksilebilir.. bu durum bir arıza değildir.. yağın yapısından kaynaklanan bir durumdur. özellikle hızlı otoyol sürüşlerinden sonra yağ biraz eksilebilir.. bu durum da normaldir.. önemli olan araca yağ ilave edilecekse mutlaka motordaki yağ ile aynı tür yağ ilave edilmesidir.. çünkü farklı özelliklereki yağlar birbirleri ile etkileşime girip birbirlerinin özelliklerini bozabilir.

    birçok kişi tvlerde ve internette bir takım yağ katkıları görmüştür.. (bor power gibi) günümüz tam sentetik yağları her türlü gerekli katkı ve korumaya sahiptir.. buna yabancı bir katkı eklediğinde yağın kendi yapısı bozulur.. bu tarz katkıların kullanılması önerilmez..yağınızı değiştirirken mutlaka filtrenizi de değiştirin.. sandığınızdan çok dha önemli bir görevi vardır..

    özetle belirli bir zamanı yoktur bu kontrolün.. elimizden geldiğince tedbir amaçlı kontrol etmekte fayda vardır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 23 Temmuz 2012; 1:50:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    yağ kontrolü yapacağımız zaman mümkünse araç bir gün beklemiş olmalıdır.yağ çubuğundaki min ve max çizgileri arasındaki fark her zaman 1 litre değildir.. en az 1 litre en çok 2 litredir.. motor hacmi ne kadar büyük ve silindir sayısı ne kadar fazla ise fark o kadar çoktur. aracın yağ kapasitesini bilirsek her zaman yağ seviyesini takip etmek kolaylaşır.. ayrıca günümüz araçlarının çoğunda tam sentetik yağ kullanılmaktadır.. bu yağlar belli kmlerde mesela 3000 kmde bir litrelere kadar eksilebilir.. bu durum bir arıza değildir.. yağın yapısından kaynaklanan bir durumdur. özellikle hızlı otoyol sürüşlerinden sonra yağ biraz eksilebilir.. bu durum da normaldir.. önemli olan araca yağ ilave edilecekse mutlaka motordaki yağ ile aynı tür yağ ilave edilmesidir.. çünkü farklı özelliklereki yağlar birbirleri ile etkileşime girip birbirlerinin özelliklerini bozabilir.

    birçok kişi tvlerde ve internette bir takım yağ katkıları görmüştür.. (bor power gibi) günümüz tam sentetik yağları her türlü gerekli katkı ve korumaya sahiptir.. buna yabancı bir katkı eklediğinde yağın kendi yapısı bozulur.. bu tarz katkıların kullanılması önerilmez..yağınızı değiştirirken mutlaka filtrenizi de değiştirin.. sandığınızdan çok dha önemli bir görevi vardır..

    özetle belirli bir zamanı yoktur bu kontrolün.. elimizden geldiğince tedbir amaçlı kontrol etmekte fayda vardır..

    Alıntıları Göster
    araç normal çalışma ısısına kadar ısıtılır - ibre 90 a gelinceye kadar- sonra düz bir zemine çekilip stop edilir 5 dakka beklenir yağçıbığı çekilir, bez vasıtasıyla silinir tekrar yuvasına takılıp çekildikten sonra seviye ölçülür. Ben böyle biliyorum,

    soğukken bakmak mantıklı değil bence çünkü yağ normal çalışma sıcaklığındaki karter seviyesinden az da olsa fazla bir miktar gösterebilir bu da yanıltıcı olur neticede biz aracın yürür vaziyette ve motor sıcakken olması gereken karter seviyesini ölçmek istiyoruz bu da motor soğukken olmaz zannımca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lehonour

    araç normal çalışma ısısına kadar ısıtılır - ibre 90 a gelinceye kadar- sonra düz bir zemine çekilip stop edilir 5 dakka beklenir yağçıbığı çekilir, bez vasıtasıyla silinir tekrar yuvasına takılıp çekildikten sonra seviye ölçülür. Ben böyle biliyorum,

    soğukken bakmak mantıklı değil bence çünkü yağ normal çalışma sıcaklığındaki karter seviyesinden az da olsa fazla bir miktar gösterebilir bu da yanıltıcı olur neticede biz aracın yürür vaziyette ve motor sıcakken olması gereken karter seviyesini ölçmek istiyoruz bu da motor soğukken olmaz zannımca

    Alıntıları Göster
    Herkes birşey söylemiş ama en doğrusu aracınızın kullanım kitapçığına bakınız.
    İmzamdaki aracın kullanım kitapçığında motor sıcakken (fan devreye girip çıkar) düz bir zeminde stop ettikten sonra 3 dk. bekleyip yağ seviyesini kontrol etmeniz yazıyor.

    Bu arada aracınızın marka ve modeli nedir? Yol bilgisayarından yağ seviyesini kontrol etmeyi ilk defa duydum Benim aracımda da yol bilgisayarında yağ basıncını ve yağ seviyesini gösteren iki parametre var ama bunlar sadece kritik değerlere düştüğünde ikaz amaçlı çalışıyor. 'Dur ben şunun seviyesini, basıncını bir kontrol edeyim' şeklinde değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Herkes birşey söylemiş ama en doğrusu aracınızın kullanım kitapçığına bakınız.
    İmzamdaki aracın kullanım kitapçığında motor sıcakken (fan devreye girip çıkar) düz bir zeminde stop ettikten sonra 3 dk. bekleyip yağ seviyesini kontrol etmeniz yazıyor.

    Bu arada aracınızın marka ve modeli nedir? Yol bilgisayarından yağ seviyesini kontrol etmeyi ilk defa duydum Benim aracımda da yol bilgisayarında yağ basıncını ve yağ seviyesini gösteren iki parametre var ama bunlar sadece kritik değerlere düştüğünde ikaz amaçlı çalışıyor. 'Dur ben şunun seviyesini, basıncını bir kontrol edeyim' şeklinde değil.

    Merhaba , evet kafam karıştı açıkçası bazı arkadaşlar motor soğuk olsun 1 gün beklesin derken bazıları sizin dediğiniz gibi söylüyor. Benim araba 2005 Megane II bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Herkes birşey söylemiş ama en doğrusu aracınızın kullanım kitapçığına bakınız.
    İmzamdaki aracın kullanım kitapçığında motor sıcakken (fan devreye girip çıkar) düz bir zeminde stop ettikten sonra 3 dk. bekleyip yağ seviyesini kontrol etmeniz yazıyor.

    Bu arada aracınızın marka ve modeli nedir? Yol bilgisayarından yağ seviyesini kontrol etmeyi ilk defa duydum Benim aracımda da yol bilgisayarında yağ basıncını ve yağ seviyesini gösteren iki parametre var ama bunlar sadece kritik değerlere düştüğünde ikaz amaçlı çalışıyor. 'Dur ben şunun seviyesini, basıncını bir kontrol edeyim' şeklinde değil.

    Merhaba , evet kafam karıştı açıkçası bazı arkadaşlar motor soğuk olsun 1 gün beklesin derken bazıları sizin dediğiniz gibi söylüyor. Benim araba 2005 Megane II bu arada.

    Beklemenin amacı, motor içindeki yağın kartere süzülmesi ve süzülen yağında, sizin ölçtüğünüz miktara dahil olmasıdır. Sıcak, soğuk fark etmez, aracınızı stop ettikten sonra 5 dk bekleyin, yağın büyük bölümü kartere birikmiş olur ve ölçümü yaparsınız. Fazla kafa kurcalayacak bir mevzu değildir.

    --

    bazı araçların yol bilgisayarlarında karterdeki yağ miktarını ve basıncını gösteren veriler bulunur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Herkes birşey söylemiş ama en doğrusu aracınızın kullanım kitapçığına bakınız.
    İmzamdaki aracın kullanım kitapçığında motor sıcakken (fan devreye girip çıkar) düz bir zeminde stop ettikten sonra 3 dk. bekleyip yağ seviyesini kontrol etmeniz yazıyor.

    Bu arada aracınızın marka ve modeli nedir? Yol bilgisayarından yağ seviyesini kontrol etmeyi ilk defa duydum Benim aracımda da yol bilgisayarında yağ basıncını ve yağ seviyesini gösteren iki parametre var ama bunlar sadece kritik değerlere düştüğünde ikaz amaçlı çalışıyor. 'Dur ben şunun seviyesini, basıncını bir kontrol edeyim' şeklinde değil.

    Merhaba , evet kafam karıştı açıkçası bazı arkadaşlar motor soğuk olsun 1 gün beklesin derken bazıları sizin dediğiniz gibi söylüyor. Benim araba 2005 Megane II bu arada.

    Beklemenin amacı, motor içindeki yağın kartere süzülmesi ve süzülen yağında, sizin ölçtüğünüz miktara dahil olmasıdır. Sıcak, soğuk fark etmez, aracınızı stop ettikten sonra 5 dk bekleyin, yağın büyük bölümü kartere birikmiş olur ve ölçümü yaparsınız. Fazla kafa kurcalayacak bir mevzu değildir.

    --

    bazı araçların yol bilgisayarlarında karterdeki yağ miktarını ve basıncını gösteren veriler bulunur.

    Alıntıları Göster
    akşam aracı düz bir zemine park ediniz. Sabah serinlğinde aracı çalıştırmadan önce yağı kontrol ediniz.
    ilk yağ çubuğunu silip ikinci kere kontrol ettiğiniz veri gerçek yağ seviyesi göstergesidir.
    Bu kadar basit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    O zmn sabah ilk çalıştırmada doğru sonucu alırım diye düşünüyorum doğru mudur? Birde stop ettirdikten 10 dakika sonra cevabı geldi ama 10 dakikada tamamen soğumuş olur mu motor?

    Sabah kalkıp motor soğukken bakarsanız yanlış olur. Yağın karışması lazım en azından. Sonra süzülmesini bekleyip öyle bakın. Doğru sonuç budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    O zmn sabah ilk çalıştırmada doğru sonucu alırım diye düşünüyorum doğru mudur? Birde stop ettirdikten 10 dakika sonra cevabı geldi ama 10 dakikada tamamen soğumuş olur mu motor?

    Sabah kalkıp motor soğukken bakarsanız yanlış olur. Yağın karışması lazım en azından. Sonra süzülmesini bekleyip öyle bakın. Doğru sonuç budur.

    Alıntıları Göster
    Valla ben 2 günde bir sabahları kontrol ederim yağı suyu öyle yola çıkarım... Belli olmaz akşam gelirken bir yere takmışızdır altını, hortumunu vs...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    O zmn sabah ilk çalıştırmada doğru sonucu alırım diye düşünüyorum doğru mudur? Birde stop ettirdikten 10 dakika sonra cevabı geldi ama 10 dakikada tamamen soğumuş olur mu motor?

    Sabah kalkıp motor soğukken bakarsanız yanlış olur. Yağın karışması lazım en azından. Sonra süzülmesini bekleyip öyle bakın. Doğru sonuç budur.

    Alıntıları Göster
    http://www.uzmantv.com/motor-yagi-seviyesini-nasil-kontrol-edebiliriz

    http://www.uzmantv.com/motor-yagi-nasil-kontrol-edilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    http://www.uzmantv.com/motor-yagi-seviyesini-nasil-kontrol-edebiliriz

    http://www.uzmantv.com/motor-yagi-nasil-kontrol-edilir

    Alıntıları Göster
    Herkese teşekkür ederim.




  • Hic gerek yok bakmaya bence. Azalinca uyariyor zaten, bir de yilda bir bakima gidiyor daha ne olsun? İsik yanmiyorsa sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Valla ben 2 günde bir sabahları kontrol ederim yağı suyu öyle yola çıkarım... Belli olmaz akşam gelirken bir yere takmışızdır altını, hortumunu vs...

    bence abartıyorsunuz. sık yağa bakarak zaten yağı azaltırsınız. çubuktaki yağı siliyorsunuz bunu ayda 15 kere yapsanız 6 aya kadar yarım litre yağı çöpe atmış olursunuz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    O zmn sabah ilk çalıştırmada doğru sonucu alırım diye düşünüyorum doğru mudur? Birde stop ettirdikten 10 dakika sonra cevabı geldi ama 10 dakikada tamamen soğumuş olur mu motor?

    Sabah kalkıp motor soğukken bakarsanız yanlış olur. Yağın karışması lazım en azından. Sonra süzülmesini bekleyip öyle bakın. Doğru sonuç budur.

    sabha serinlikte bakılması en doğru kontroldür. Neden yanlış olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    O zmn sabah ilk çalıştırmada doğru sonucu alırım diye düşünüyorum doğru mudur? Birde stop ettirdikten 10 dakika sonra cevabı geldi ama 10 dakikada tamamen soğumuş olur mu motor?

    Sabah kalkıp motor soğukken bakarsanız yanlış olur. Yağın karışması lazım en azından. Sonra süzülmesini bekleyip öyle bakın. Doğru sonuç budur.

    sabha serinlikte bakılması en doğru kontroldür. Neden yanlış olsun

    Motorcu yağın bir kere harmanlanması lazım diyordu. Bazı çözeltiler dibe çöktüğü zaman yağ çubuğu aldanmaya sebep olabilir diyor. Yağ, su gibi veya yanık gibi görünebilir diyordu.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.