Şimdi Ara

Dizel motor neden geç çalışır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
40.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. SSangyong Korando Sports sahibiyim. 2.0 xDİ motora sahip. Motor soğukken marşa bastığımda motorun çalışması 6-7 saniye sürüyor. İlk çalışmadan sonra kontağı kapatıp yeniden marşa basınca hemen çalışıyor. Motor sıcakken de hemen marş alıyor. Sorun sadece motor soğukken ilk çalıştırmada. Ben şu an pek sorun etmiyorum ama burada kışın sıcaklıklar -30'lara düşüyor. Benim çekincem acaba aşırı soğuklara çalışmamazlık yapar mı? Görüşlerinizi bekliyorum.



  • Depodaki yakıt pompan sorunlu gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Depodaki yakıt pompan sorunlu gibi.

    Bu dediğiniz mazot pompası değil di mi?
  • Kızdırma bujilerinizi de kontrol ettirin. Araç yüksek km'li ise değiştirmeniz gerekebilir, pahalı parçalar da değiller zaten. Motorun soğuk olduğu durumlarda yanma odasını yeterince ısıtamadığı için ilk seferlerde geç marş alıyor olabilir.

    Eski aracımda 300 bin km'de iken değiştirmiştim, soğuk havalarda soğuk motorda marş sürem farkedilir derecede kısalmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Kızdırma bujilerinizi de kontrol ettirin. Araç yüksek km'li ise değiştirmeniz gerekebilir, pahalı parçalar da değiller zaten. Motorun soğuk olduğu durumlarda yanma odasını yeterince ısıtamadığı için ilk seferlerde geç marş alıyor olabilir.

    Eski aracımda 300 bin km'de iken değiştirmiştim, soğuk havalarda soğuk motorda marş sürem farkedilir derecede kısalmıştı.

    Araç şu an 110 bin km. Kızdırma bujileri ısıtamadığı durumda birkaç kez kontağı yarım açıp ısıtsak faydası olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3_saniye

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Kızdırma bujilerinizi de kontrol ettirin. Araç yüksek km'li ise değiştirmeniz gerekebilir, pahalı parçalar da değiller zaten. Motorun soğuk olduğu durumlarda yanma odasını yeterince ısıtamadığı için ilk seferlerde geç marş alıyor olabilir.

    Eski aracımda 300 bin km'de iken değiştirmiştim, soğuk havalarda soğuk motorda marş sürem farkedilir derecede kısalmıştı.

    Araç şu an 110 bin km. Kızdırma bujileri ısıtamadığı durumda birkaç kez kontağı yarım açıp ısıtsak faydası olur mu?

    Kesinlikle olur, benim aracımda kızdırma bujisi arıza verdiğinde kışın ilk çalıştırtırmada zorlanırken 2 kez kontak aç kapa yaptığımda anında alıyordu bir deneyin.
  • yukarıdakilere ilaveten bir de yağ değişimi. Dizel motorlar yağı çok çabuk kirletiyor ve bozuyor. Üreticinin tavsiye ettiği akışkanlıktaki (ör 5w40) mümkün olan en kaliteli tam sentetik yağı koymanızı tavsiye ederim. (Motul, Shell vs)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: 3_saniye

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Kızdırma bujilerinizi de kontrol ettirin. Araç yüksek km'li ise değiştirmeniz gerekebilir, pahalı parçalar da değiller zaten. Motorun soğuk olduğu durumlarda yanma odasını yeterince ısıtamadığı için ilk seferlerde geç marş alıyor olabilir.

    Eski aracımda 300 bin km'de iken değiştirmiştim, soğuk havalarda soğuk motorda marş sürem farkedilir derecede kısalmıştı.

    Araç şu an 110 bin km. Kızdırma bujileri ısıtamadığı durumda birkaç kez kontağı yarım açıp ısıtsak faydası olur mu?

    Kesinlikle olur, benim aracımda kızdırma bujisi arıza verdiğinde kışın ilk çalıştırtırmada zorlanırken 2 kez kontak aç kapa yaptığımda anında alıyordu bir deneyin.

    Kontağı 5 kez yarım açıp kapatarak denedim. Yine geç çalıştı. Sanırım sorun kızdırma bujilerinde değil.
  • bu havada ondan olması da bence olası değil.yakıt pompanızı kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Hava ile ne alakası var? Dışarısı 40 derece olsa yetiyor mu sizce?
    Yakıt pompasında bir sıkıntı olsa çalışma sırasında değil çalıştıktan sonra sıkıntı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcadirci

    Hava ile ne alakası var? Dışarısı 40 derece olsa yetiyor mu sizce?
    Yakıt pompasında bir sıkıntı olsa çalışma sırasında değil çalıştıktan sonra sıkıntı olur.

    dışarısı 40 dereceyken hangi dizel arabanın kızdırma bujisi ışığının 1 saniyeden fazla yandığını gördünüz ? yakıt pompası tek şekilde bozulmaz ki belki timer'ı bozuldu ve yarım kontakta yakıtı göndermiyor bu yüzden ilk marşta geç çalışıyorsa araç ? ayrıca dışarısı 10 derece bile olsa kızdırma işlemi 1-2 saniyeden fazla olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı sorun geçen hafta dizel clio aracımda başıma geldi mazot hortumunda bir çatlak yüzünden oluyormuş 5 dk da sanayide yaptılar ücret bile almadılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3_saniye

    Merhaba arkadaşlar. SSangyong Korando Sports sahibiyim. 2.0 xDİ motora sahip. Motor soğukken marşa bastığımda motorun çalışması 6-7 saniye sürüyor. İlk çalışmadan sonra kontağı kapatıp yeniden marşa basınca hemen çalışıyor. Motor sıcakken de hemen marş alıyor. Sorun sadece motor soğukken ilk çalıştırmada. Ben şu an pek sorun etmiyorum ama burada kışın sıcaklıklar -30'lara düşüyor. Benim çekincem acaba aşırı soğuklara çalışmamazlık yapar mı? Görüşlerinizi bekliyorum.

    Hocam aynı aracı kullanıyoruz, 2013 modeli var bende de. Aşırı soğuk havada kullanmadım çünkü İstanbuldaydım, 2 kış geçirdim ve dediğiniz gibi 6-7sn sürme gibi bir durum olmadı. Yazın da kışın da kontağı açtıktan sonra kızdırma buji ikazının sönmesini beklerim, ardından marş kısmına dokunduğumla araç çalışır, bugüne kadar asla çalışmamazlık veya uzun marş verme ihtiyacı duymadım. Aracınız kaç km'de, kontağı açar açmaz bujileri beklemeden marş mı basıyorsunuz acaba?

    Ekleme, araç 110binmiş, çok da değil, şirkette aynı araçtan 2012 olarak kullanıyoruz o da 90bin civarında, onda da böyle bir sıkıntı yaşamadık. Hangi şehirdesiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 14 Ağustos 2016; 11:33:15 >
  • 1.5 dci clio, ilk veya birden fazla marşta almıyor bende de. Ama sürekli degil. Ara ara oluyor. Sigorta falan kontrol edildi. Servisde ki usta araç bizde kalsın sabah ilk marşı biz vuralım dediler. Sabah gittik birlikte çalıştırdık usta çalıştırdı çalıştı. Sürekli olan bir durum degil yani. Kontak da mı dedi, anahtarda mı dedi, tam hatırlamıyorum onlarda arıza ola bilir dedi usta. Önemli bir sorun degil dedi. Bilgisayarada bağlandı, arıza çıkmadı. Ayrıca bütün ışıklar sönünce marşa basarım.
  • Havalar o kadar sıcakkı kontağa vurduğumda hararet zaten bir tık yüksekte başlıyor. Yakıt pompası sorunlu olsa stop problemi olur gibi geliyor.

    Nasıl olsa bedava aküyü ölçtürdünüz mü hiç ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 3_saniye

    Merhaba arkadaşlar. SSangyong Korando Sports sahibiyim. 2.0 xDİ motora sahip. Motor soğukken marşa bastığımda motorun çalışması 6-7 saniye sürüyor. İlk çalışmadan sonra kontağı kapatıp yeniden marşa basınca hemen çalışıyor. Motor sıcakken de hemen marş alıyor. Sorun sadece motor soğukken ilk çalıştırmada. Ben şu an pek sorun etmiyorum ama burada kışın sıcaklıklar -30'lara düşüyor. Benim çekincem acaba aşırı soğuklara çalışmamazlık yapar mı? Görüşlerinizi bekliyorum.

    Hocam aynı aracı kullanıyoruz, 2013 modeli var bende de. Aşırı soğuk havada kullanmadım çünkü İstanbuldaydım, 2 kış geçirdim ve dediğiniz gibi 6-7sn sürme gibi bir durum olmadı. Yazın da kışın da kontağı açtıktan sonra kızdırma buji ikazının sönmesini beklerim, ardından marş kısmına dokunduğumla araç çalışır, bugüne kadar asla çalışmamazlık veya uzun marş verme ihtiyacı duymadım. Aracınız kaç km'de, kontağı açar açmaz bujileri beklemeden marş mı basıyorsunuz acaba?

    Ekleme, araç 110binmiş, çok da değil, şirkette aynı araçtan 2012 olarak kullanıyoruz o da 90bin civarında, onda da böyle bir sıkıntı yaşamadık. Hangi şehirdesiniz?

    Kızdırma bujilerini bekliyorum mutlaka. Arabayı 1 ay oldu alalı. Kızdırma bujilerinin 4-5 sefer açıp kapatarak denedim. Sonuç yine aynı oldu. Erzurum'da kışın sıcaklıklar -20 -30 larda seyrediyor. Korkum kışın hiç çalışmaması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    Havalar o kadar sıcakkı kontağa vurduğumda hararet zaten bir tık yüksekte başlıyor. Yakıt pompası sorunlu olsa stop problemi olur gibi geliyor.

    Nasıl olsa bedava aküyü ölçtürdünüz mü hiç ?

    Aküyü ölçtürmedim ama üzerindeki gösterge yeşil gösteriyor. Ama onu da ölçtürmekte fayda var. Teşekkürler...
  • enjektör yada pompanın eli kulağında...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.