Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (512. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.045
Cevap
214
Favori
1.967.902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 510511512513514
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Evet, Newlife hem en ekonomik hem de en kaliteli motor yağı tercih edilebilecek. Hepsiburada'dan da temin edebilirsiniz. new Life olmasina dikkat edin.

    Hepsiburadadan baktım fakat bazı yorumlarda yağ tarihi eski deniyor,ve belirtmemiş yılı hepsi burada,sipariş verecektim şimdi eğer 2014 üretimi gönderirlerse iademi edeyim, bazı yağlarda 2017 yazıyor fakat new lifeta göremedim,minimum kaç üretimi olmalıdır.
    _____________________________
  • Buarada mobil 1 0-40 new life yeni ismi fs 0-40 mış ve teknik dökümanda 2 yağ arasındada fark var,gözüküyor bilginiz varmı.
    _____________________________
  • nickelx kullanıcısına yanıt
    Evet Fark Var, newLife daha eski bir formul ve icerisinde.ester baz katmani daha fazla, gunumuz araclarinin Emisyon nedeniyle daha yeşil olan 0w20 ve 0w30 kullanimina karşın firma güncelleyerekk daha dusuk baz yaga sahip PAO tabanli FS(fuel save)'e 07/2016 dolumlari itibariyle gecmistir, bu nedenle NewLife yazdim.



    Kutuda bekleyen bir.motor yaginin 60°C e kadar yuksek bir sicaklikta depolanmadigi sürece kutuda 5 yil omru vardir, benim elime ulasanlar 2015 ve 2016 yaglari. Bir sorun teskil etmedigi gibi avantajli bir fiyat oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 20 Mart 2018; 6:44:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Evet Fark Var, newLife daha eski bir formul ve icerisinde.ester baz katmani daha fazla, gunumuz araclarinin Emisyon nedeniyle daha yeşil olan 0w20 ve 0w30 kullanimina karşın firma güncelleyerekk daha dusuk baz yaga sahip PAO tabanli FS(fuel save)'e 07/2016 dolumlari itibariyle gecmistir, bu nedenle NewLife yazdim.



    Kutuda bekleyen bir.motor yaginin 60°C e kadar yuksek bir sicaklikta depolanmadigi sürece kutuda 5 yil omru vardir, benim elime ulasanlar 2015 ve 2016 yaglari. Bir sorun teskil etmedigi gibi avantajli bir fiyat oluyor.

    tşk dediklerinizi takip ediyorum fakat,tbn değeri yüksek olması bizim için önemli iken fs nin tbn değeri new lifetan bi tık daha yükselmiş tabloda ona karşı yorumunuzuda almak isterim,
    new life tbn 11,8 iken fs nin 12,6 gözüküyor.diğer veriler belki tolero ediyordur onu bilmiyorum,sizin dediğiniz bilgi doğrultusunda yola çıktım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickelx -- 20 Mart 2018; 14:5:39 >
    _____________________________




  • ingiltere sitesi fs nin değerleri,
    _____________________________
  • Resmi goruntuileyemiyorum ama hatirladigim kadariyla 100C uzerinde olan Viscosite ve HTHS degerleri FS'de daha düşük, bu nedenle yağ blend edilirken kullanilan Baz yağ orani artsada baz yag grubunun değiştiğini düşünüyorum.



    Tam olarak bir veriye dayanmasa da NewLife icin Ester+PAO (grup5 ve grup4) , FS icin(PAO sadece grup4) olduguna dair bir izlenmimim var, Nissan GTR onayi almis olmamasi ve viscosite farki bu izlenimimi arttiriyor.

    Elbette yazdiklarim kural degil, kendi görüşlerim. bir yağ incelerken nasil Parlama derecesi tek bir faktör degil ise TBN Viscosite HTHS(yuksek sicaklikta asinmanin orantisal olmasi) bunlarin hepsini goz onune alıp incelemek gerekir, zaten bu sekilde hangi yagi alip is bilen adamla ya da usta ile konustuysam kendi tecrubelerinde dogruladilar.

    Eger genel mantigim size de yatarsa siz de bu sekilde yorumlayarak alabilirsiniz.

    Hala piyasa da marka olarak yaga bakanlar var, gastrol shell oo eyi denilip hic bir bilgi olmadan konuluyor arabalara, bir servis bunlara pek bakmaz o varilden kazanacagi paraya bakar, gunde 2 varil yag kullanan servisler biliyorum. Tek konusulan varilin fiyati. 1500TL e de varil var 5400TL e de.

    Hic bir markanin tamami iyi ya da kotu denemez ama ortalama olarak motul cok pisman etmez, shell her markaya uygun speklerde yag uretir ortalama bir performansi vardir, Mobil1 pisman etmez genelde ama yeni urunleri bilmiyoruz henuz. Amsoil Royal Purple bunlar ortalamanin uzerinde markalar ama castrol supriz yumurta gibi. Bu nedenle yeterki PDS Okuyup anlayip alalim. 100.000 de bir motor bitmememeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 20 Mart 2018; 14:35:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir




  • Aldığım ENEOS Premium Hyper 5w40 226 derece parlama sıcaklığı...

    opet fullmax 5w-40 baktım 242 derece diyor ???
    _____________________________
    Biz şampiyon takım tutmadık. Bursasporumuzu ŞAMPİYON yaptık. Platonik aşk bizim kitabımızda yazmaz.
    LG G2- ryzen 7 1700 B350 Tomahawk MSI Armor Rx 570 8gb - Xoom 2 - Renault Captur 1.2 Turbo otomatik, Mercedes Vito 111 CDI
  • Zobaa16 kullanıcısına yanıt
    Biraz yukari kaydirip okumak zor olmasa gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Dexos2 onaylı fp ürünü hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Gm in orijinal yağ olarak sattığı ürün ile Genesis premium aynı. Gm e üretimi artık lukoil yapıyor. Eskiden PO üretiyordu. Müşterisine Rakip olmamak için dexos2 onayını kaldırmış olmalı. Rusya da Armortech adıyla satılıyor. Karşı komşum sibirya da inşaat mühendisi ve 268.000 km deki Mercedes i nde hep lukoil Armortech kullanmış. Eskiden liqui moly toptec 4600 dexos2 onaylı ürünü kullanıyordum ki Türkiye pazarında Motul x clean fe8100 den de daha fazla yağlama yapabilen istisna bir ürün. Ancak sibirya da - 30 da - 40 derece soğukta hizmet veren yağ benim işimi fazla fazla görür diye düşünüyorum.

    Parası ve Rusya da tanıdığı olan polymerium x1 pro da alabilir.

    Günümüzde tam sentetik yağların geneli iyi. Mevcut metalurjik kaliteyle çok sakat müdahele yoksa motorlar uzun süre hizmet veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İmzamız kural dışıdır! Tersimiz pistir, kafalarımız 12 Eylül'dür!!! ||




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhamnet


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Dexos2 onaylı fp ürünü hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Gm in orijinal yağ olarak sattığı ürün ile Genesis premium aynı. Gm e üretimi artık lukoil yapıyor. Eskiden PO üretiyordu. Müşterisine Rakip olmamak için dexos2 onayını kaldırmış olmalı. Rusya da Armortech adıyla satılıyor. Karşı komşum sibirya da inşaat mühendisi ve 268.000 km deki Mercedes i nde hep lukoil Armortech kullanmış. Eskiden liqui moly toptec 4600 dexos2 onaylı ürünü kullanıyordum ki Türkiye pazarında Motul x clean fe8100 den de daha fazla yağlama yapabilen istisna bir ürün. Ancak sibirya da - 30 da - 40 derece soğukta hizmet veren yağ benim işimi fazla fazla görür diye düşünüyorum.

    Parası ve Rusya da tanıdığı olan polymerium x1 pro da alabilir.

    Günümüzde tam sentetik yağların geneli iyi. Mevcut metalurjik kaliteyle çok sakat müdahele yoksa motorlar uzun süre hizmet veriyor.

    Çok teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • nickelx kullanıcısına yanıt
    hb hakkinda guncelleme.yapayim, hepsiburdadan sene.basinda aldigim yaglar 2015 sonu uretimiydi, son gunlerde aldiklarim 2014 ortasi uretimi, haziran gibi degismeyi planladigim yaglarin son senesine girdigi icin iade ediyorum her ne kadar iyi saklnamis olsa da 4 sene beklemis 1 sene de motor da gorev yapacak yagi almak yerine 100TL fazla verip (8lt) motul xmax almayi tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 21 Mart 2018; 8:25:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhamnet


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Dexos2 onaylı fp ürünü hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Gm in orijinal yağ olarak sattığı ürün ile Genesis premium aynı. Gm e üretimi artık lukoil yapıyor. Eskiden PO üretiyordu. Müşterisine Rakip olmamak için dexos2 onayını kaldırmış olmalı. Rusya da Armortech adıyla satılıyor. Karşı komşum sibirya da inşaat mühendisi ve 268.000 km deki Mercedes i nde hep lukoil Armortech kullanmış. Eskiden liqui moly toptec 4600 dexos2 onaylı ürünü kullanıyordum ki Türkiye pazarında Motul x clean fe8100 den de daha fazla yağlama yapabilen istisna bir ürün. Ancak sibirya da - 30 da - 40 derece soğukta hizmet veren yağ benim işimi fazla fazla görür diye düşünüyorum.

    Parası ve Rusya da tanıdığı olan polymerium x1 pro da alabilir.

    Günümüzde tam sentetik yağların geneli iyi. Mevcut metalurjik kaliteyle çok sakat müdahele yoksa motorlar uzun süre hizmet veriyor.

    Hocam bu Rus Malı POLYMERIUM yağın testlerine bakıyorum youtube dan tek kelimeyle mükemmel bir yağ. Ama Rusya dışında bu yağı bulmak mümkün değil, neden dışarıya ihraç yapmıyorlar acaba???
    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhamnet


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Dexos2 onaylı fp ürünü hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Gm in orijinal yağ olarak sattığı ürün ile Genesis premium aynı. Gm e üretimi artık lukoil yapıyor. Eskiden PO üretiyordu. Müşterisine Rakip olmamak için dexos2 onayını kaldırmış olmalı. Rusya da Armortech adıyla satılıyor. Karşı komşum sibirya da inşaat mühendisi ve 268.000 km deki Mercedes i nde hep lukoil Armortech kullanmış. Eskiden liqui moly toptec 4600 dexos2 onaylı ürünü kullanıyordum ki Türkiye pazarında Motul x clean fe8100 den de daha fazla yağlama yapabilen istisna bir ürün. Ancak sibirya da - 30 da - 40 derece soğukta hizmet veren yağ benim işimi fazla fazla görür diye düşünüyorum.

    Parası ve Rusya da tanıdığı olan polymerium x1 pro da alabilir.

    Günümüzde tam sentetik yağların geneli iyi. Mevcut metalurjik kaliteyle çok sakat müdahele yoksa motorlar uzun süre hizmet veriyor.

    Hocam bu Rus malı POLYMERIUM isimli yağın, youtube da testlerine bakıyorum, çok üstün özellikli ve mükemmel çıkıyor. Ama bu yağı Rusya dışında bulmak pek mümkün değil. Neden dışarıya ihraç yapmıyorlar acaba???
    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe




  • dexos2 olarak Motul XcleanFE 5w30 toptec4600'den daha ekonomik (yaklasik 50TL), teknik olarak da ihmal edilecek fark var,. Motul ile Toptec neredeyse ayni karakteristikte yaglar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: muhamnet


    quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    Dexos2 onaylı fp ürünü hangi yağı tavsiye edersiniz?

    Gm in orijinal yağ olarak sattığı ürün ile Genesis premium aynı. Gm e üretimi artık lukoil yapıyor. Eskiden PO üretiyordu. Müşterisine Rakip olmamak için dexos2 onayını kaldırmış olmalı. Rusya da Armortech adıyla satılıyor. Karşı komşum sibirya da inşaat mühendisi ve 268.000 km deki Mercedes i nde hep lukoil Armortech kullanmış. Eskiden liqui moly toptec 4600 dexos2 onaylı ürünü kullanıyordum ki Türkiye pazarında Motul x clean fe8100 den de daha fazla yağlama yapabilen istisna bir ürün. Ancak sibirya da - 30 da - 40 derece soğukta hizmet veren yağ benim işimi fazla fazla görür diye düşünüyorum.

    Parası ve Rusya da tanıdığı olan polymerium x1 pro da alabilir.

    Günümüzde tam sentetik yağların geneli iyi. Mevcut metalurjik kaliteyle çok sakat müdahele yoksa motorlar uzun süre hizmet veriyor.

    Hocam bu Rus malı POLYMERIUM isimli yağın, youtube da testlerine bakıyorum, çok üstün özellikli ve mükemmel çıkıyor. Ama bu yağı Rusya dışında bulmak pek mümkün değil. Neden dışarıya ihraç yapmıyorlar acaba???

    Hiçbir fikrim yok kardeşim. Ancak yağ seramik katkılı. Liqui moly nin ceratec adlı bir seramik katkı malzemesi var. Aynısı olmasa da yakın yağlama performansı alırsın. Aynı zamanda yağın yanma sıcaklığını yükseltiyor. Dolayısıyla yag ömrünü ve yağlama hizmet kalitesini arttırıyor. Kutusuna 60.000 km gibi bir ömür yazıyor ama hadi 40.000 km olsun. 4 kez yağ değişiminde 60 TL den fazladan her yağ değişiminde 15 TL lik seramik katkısı bence mantıklı. Çok iyi calkalanmali ama kullanmadan önce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İmzamız kural dışıdır! Tersimiz pistir, kafalarımız 12 Eylül'dür!!! ||




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    dexos2 olarak Motul XcleanFE 5w30 toptec4600'den daha ekonomik (yaklasik 50TL), teknik olarak da ihmal edilecek fark var,. Motul ile Toptec neredeyse ayni karakteristikte yaglar.

    O kalite anlayışı ile ilgili bir durum. Param var en iyisini isterim, %15 fazla yağlama ya o parayı veririm diyen var. Ayrıca şöyle 1-2 fiyat gördüm. Belki ilgisi olan almak ister.





    www.hepsiburada.com
    Motul 8100 X-Clean Fe 5W30 5 Litre ( Üretim Tarihi:2018 ) Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-x-clean-fe-5w30-5-litre-pm-otyagcrsi594

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İmzamız kural dışıdır! Tersimiz pistir, kafalarımız 12 Eylül'dür!!! ||




  • muhamnet kullanıcısına yanıt
    %15 yaglanma degil arada %1 kadar fark bile var diyemiyoruz. Motul Yaglanma olarak daha basariliyken LiquiMoly'nin iddiasi sadece yag stabilitesinde ufaktan one geciyor. Ancak Liqui Moly zaten daha az yagladigi icin daha stabil olmasi mantikli.


    Toptec 4600
    Technical data
    SAE class (engine oils) 5W-30
    SAE J300
    Density at 15 °C 0,855 g/cm³
    DIN 51757
    Viscosity at 40 °C 68,9 mm²/s
    ASTM D 7042-04
    Viscosity at 100 °C 12,0 mm²/s
    ASTM D 7042-04
    Viscosity at -35 °C (MRV) < 60000 mPas
    ASTM D4684
    Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas
    ASTM D5293
    Viscosity index 172
    DIN ISO 2909
    HTHS at 150°C >= 3,5 mPas
    ASTM D5481
    Evaporation loss (Noack) 10,0 %
    CEC-L-40-A-93
    Pour point -39 °C
    DIN ISO 3016
    Flash point 230 °C
    DIN ISO 2592
    Total base number 7,4 mg KOH/g
    DIN ISO 3771
    Sulfate ash <= 0,8 g/100g
    DIN 51575
    Color number (ASTM) 2,5
    DIN ISO 2049


    Xclean FE
    PROPERTIES
    Viscosity grade SAE J 300 5W-30
    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.9 mm²/s
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s

    Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
    Viscosity index ASTM D2270 163

    Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F
    Flash point ASTM D92 226°C / 439°F
    Sulfated ash ASTM D874 0.77% weight
    TBN ASTM D2896 7.1 mg KOH/g

    Bu da cok pahali fahis fiyatlara satilan MolyGen 5w30

    SAE class (engine oils) 5W-30
    SAE J 300
    Density at 15 °C 0,850 g/cm³
    DIN 51757
    Viscosity at 40 °C 61,4 mm²/s
    ASTM D 7042-04
    Viscosity at 100 °C 10,7 mm²/s
    ASTM D 7042-04
    Viscosity at -35 °C (MRV) < 60000 mPas
    ASTM D 4684
    Viscosity at -30°C (CCS) <=6600 mPas
    ASTM D 5293
    Viscosity index 166
    DIN ISO 2909
    HTHS at 150°C >= 2,9 mPas
    ASTM D 5481
    Technical data
    Pour point -42 °C
    DIN ISO 3016
    Evaporation loss (Noack) 10,0 Gew.-%
    CEC-L-40-A-93
    Flash point 230 °C
    DIN ISO 2592
    Total base number 7,1 mg KOH/g
    DIN ISO 3771
    Color / appearance grün, fluoreszierend /
    green, fluorescent

    Bir markaya "iman etmek" yerine pazarlama yemlerini dusunerek her modeli tek tek arastirmak daha faydalidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 21 Mart 2018; 23:26:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir




  • muhamnet kullanıcısına yanıt
    Hocalarım kolay gelsin. Sizlere bir sorum olacak.

    Yağ alma aşamasındayım. Aracım Nissan Almera 1.5 98 bg. Motor kodum QG15DE. 73bin kmde. 3bin km önce lpg takıldı.

    Bütün yağ üreticileri 5w 30 öneriyor. Kitapçıkta acea a3/b4. Şimdi ben eneos marka yağ almayi düşünüyorum.

    Ancak kafama takilan bir yer var. Eneos sitesinde bana önerilen yağ:

    urun.n11.com
    Eneos Premıum Hyper 5w/30 4 Lt(2018 Nisan Üretim Tarihli) - n11.com
    https://urun.n11.com/motor-yagi/eneos-premium-hyper-5w30-4-lt2017-tarihli-P166118584


    Bu yağ a3/b3/b4. Ancak fiyat 110 tl.

    Birde a5/b5 olan bu yağ var:

    urun.n11.com
    Eneos Premium Hyper Multi 5w/30 4 Lt(2019 Şubat Üretim Tarihli) - n11.com
    https://urun.n11.com/motor-yagi/eneos-premium-hyper-multi-5w30-4-lt2017-tarihli-P166039742


    Arada 30 tl fark var. Hangisini almalıyım açıkçası karar veremedim?

    Veya başka tavsiyeleriniz varmıdır?

    Şimdiden çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DntRx -- 26 Mart 2018; 18:19:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • a3/b4 yerine a5/b5 kullanmanizi tavsiye etmem.


    LPG'e geçtikten sonra mevcut 5w30 yaginizda tuketim gozLemlediniz mi ?

    Seciminiz olan Hyper 5w30 teknik olarak daha ustun bir yağ.

    30 liraya deger.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 26 Mart 2018; 17:41:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • Hocam arabayı yeni aldım. Henüz yağ değişimi yaptirmadım. Yağ eksiltmiyor ama tahminum şuan 10w40 vardır.

    5w30 koyup deneyeceğim. Zaten arabam max 3 lt alıyor. Kalan 1 ltyi eksildikçe eklerim diye düşünüyorum.

    Ben 110tllik olani alayım o zaman.

    Cevabınız için çok teşekkür ederim.
    Peki bu fiyat aralığında sizin tavsiye edebileceğiniz daha kaliteli yağ varmı?
    Motul, shell, castrol,mobil,elf vs...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DntRx -- 26 Mart 2018; 18:21:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 510511512513514
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.