Şimdi Ara

Motor Sesi Çok Rahatsız Ediyor - Çözümü Nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
16.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.3 fiorinom var motor sesinden çok rahatsızım aşırı derecede rahatsız ediyorum...boğuk motor sesini duyuyorsunuz sanayiye götürüyorum motorun sesi kesiliyor çok garip..akşamları araba süremez oldum bu ses yüzünden..ne yapabilirim bu sorunu çözmem gerekiyor arabayı satacak duruma geldim 65 bindeyim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DarthWorm -- 26 Şubat 2018; 13:23:18 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Sesi Çok Rahatsız Ediyor - Çözümü Nedir?

    Motor sesi, araç kullanmanın rahatsız edici bir yönü olabilir, özellikle de araç motor sesini içeri veriyorsa. Motor sesinin yüksek olması, araç sürüşünü rahatsız edici ve hatta tehlikeli hale getirebilir.

    Motor sesini içeri alması probleminin en yaygın nedenlerinden biri, kapı ve pencerelerin etrafındaki contaların aşınması veya hasar görmesidir. Contalar, motor bölmesinden gelen sesi engellemeye yardımcı olur ve yıpranmış veya hasar görmüş contalar, aracın içine daha fazla ses girmesine neden olabilir.

    Benzinli ve dizel motorlar farklı ses seviyelerine sahiptir ve dizel motorlar genellikle benzinli motorlardan daha gürültülüdür. Motorun sesinin değiştiğini fark ederseniz, bunun altında yatan bir sorun olabilir ve bir tamirciye kontrol ettirmelisiniz.

    Motor sesi içeri alıyor sorununu çözmek için alabileceğiniz birkaç adım vardır:

    • Contaları Kontrol Edin ve Değiştirin: Kapı ve pencerelerin etrafındaki contaları kontrol edin ve hasarlı veya yıpranmış contaları değiştirin.
    • Ses Yalıtımı Malzemesi Takın: Aracın motor bölmesine ses yalıtımı malzemesi takmak, motor sesini azaltmaya yardımcı olabilir.
    • Egzoz Sistemini Kontrol Edin: Egzoz sistemindeki delikler veya sızıntılar, motor sesinin içeri girmesine neden olabilir. Egzoz sistemini kontrol edin ve hasarlı parçaları değiştirin.
    • Motor Takozlarını Kontrol Edin: Motor takozları, motoru şasiye bağlayan ve titreşimi azaltmaya yardımcı olan parçalardır. Arızalı motor takozları, motor sesinin aracın içine girmesine neden olabilir.
    • Motor Yağını Değiştirin: Kirli motor yağı, motor sesini artırabilir. Motor yağını düzenli olarak değiştirin.

    Motor sesi içeri alması problemi, araç güvenliğini ve sürüş konforunu etkileyebilecek ciddi bir sorundur. Bu sorunu çözmek için yukarıda belirtilen adımları uygulayarak aracınızın daha sessiz ve daha keyifli bir sürüş deneyimi sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracınıza uygun motor yağını kullandığınızdan emin olun.

    Diğer bir çözüm ise kaput içi yalıtım ve üzerine keçe uygulaması.
  • Ali expresste çok güzel ses kesiciler var. Onlardan alıp kaputa uyguladığımızda çok faydasını göreceğinizi belirten yorumlar var.
  • kaput yalıtımı dışardan duyulan sesi keser, içeri faydası olmaz gibi. ön göğüs sökülüp yalıtım yapılırsa içeri gelen motor sesini azaltır.
    3 yıl fiorino kullandım. lassa impetus revo 2+ tavsiye ediyorum. ses etiketi 66 dB. yağ olarak da mobil 1 esp 5w30 kullanan arkadaslar vardı. motor sesini azalttıgını soyluyorlardı. dedigim yagı bir arastırın
  • MOTORDA BİR SORUN VAR ARKADAŞLAR BUNU ÇOK İYİ BİLİYORUM..ELEKTRİK SÜPÜRGESİNİ ÇALIŞTIRINCA SÜPÜRGENİN UCUNU TIKADIĞINIZ ZAMAN ÇIKAN SES BENİM ARBADAN GELİYOR..YALITIM FAYDA ETMİYOR
  • 60 binde değişmesi gereken bazı parçalar var, devir daim için kayış ve klima rulmanı falan var bunları değiştirmeniz gerekiyor. orjinaliyle değiştirince çok farkedecek. araç bir hata vermez yine gider ama aşırı gürültü çıkarır.
  • Sesi boğduğu zaman havafiltresini açıp kontroledin bakalım değişiklik oluyor mu...
  • Motor Sesi genellikle, su nedenlerden olur,



    1.Soguk Motor- Motor yagi

    Dizel Motorlar Dusuk devirli calisir, Bu nedenle Motor yagi gec isinir

    Bulundugunuz iklime gore yag kullanilmadigi takdirde, ilk calistirmada Motor yagi akiskanligi az oldugu icin daha fazla motora yuk bindirir, bunun icin karasal iklime sahip (ankara ve dogu) illerinde 5w-30 yerine 0w-30 gibi yaglar kullanilabilinir.



    2.Yakittaki Su - Nem



    Ozellikle Kis aylarinda Yakit tanklarinda daha cok yogusma olur,, Istasyonlarda bunu takip eden sistemler yetersiz gelebilirm bu nedenle yakit filtresinde de ayni istasyonlarda oldugu gibi yogusma tahliyesi vardir ancak yeterli gelmeyebilir, eski olabilir, Kis aylarina girmeden evvel ya da kis bakimlarinda dizel yakit filtresini degistirmek iyi olabilir, aracin deposunda bulunan su icinse yakit katkilari kullanmak faydali olabilir.
  • Hava Filtresi ve Turbosarj unitesinde problemler de dediginiz sorunlara yol acabilir. Ancak anlattiginiz gibi aralikli degil surekli olarak bu sorun olusur.
  • Hocam hep böyle olur zaten, sanayiye gidersin problem olmaz. Bizim bi ineğimiz vardı, boğaya gelmiyo diye satacaktık, tam cambazın geleceği gün hayvan boğaya geldi de kesilmekten kurtuldu 😀

    Sorun yakıtla alakalı olabilir, önce yakıt aldığınız yeri değiştirin, ses değişmezse mazot filtresini değişin.

    Pdf yada katalizör (adı tam herneyse) tıkanmaya başlamış olabilir, uzun yolda uzun bi süre sıkıştırarak kullanın.

    Enjektörler tıkalı olabilir (bi ihtimal), yeterli basınçla püstürtemiyosa, patlatmayı da iyi yapamıyor olabilir.

    En kötü ihtimal yetkili servise aracı götürün, cihazla değerleri kontrol ettikten sonra nerde anormallik var nokta atışı yapabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Hocam hep böyle olur zaten, sanayiye gidersin problem olmaz. Bizim bi ineğimiz vardı, boğaya gelmiyo diye satacaktık, tam cambazın geleceği gün hayvan boğaya geldi de kesilmekten kurtuldu 😀

    Sorun yakıtla alakalı olabilir, önce yakıt aldığınız yeri değiştirin, ses değişmezse mazot filtresini değişin.

    Pdf yada katalizör (adı tam herneyse) tıkanmaya başlamış olabilir, uzun yolda uzun bi süre sıkıştırarak kullanın.

    Enjektörler tıkalı olabilir (bi ihtimal), yeterli basınçla püstürtemiyosa, patlatmayı da iyi yapamıyor olabilir.

    En kötü ihtimal yetkili servise aracı götürün, cihazla değerleri kontrol ettikten sonra nerde anormallik var nokta atışı yapabilirler.

    Garantim bitti yinede bakarlar mi? Ses için normal deniliyor ama değil bunu anlatamadım sanayide




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Misafir Çocuğu


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Hocam hep böyle olur zaten, sanayiye gidersin problem olmaz. Bizim bi ineğimiz vardı, boğaya gelmiyo diye satacaktık, tam cambazın geleceği gün hayvan boğaya geldi de kesilmekten kurtuldu 😀

    Sorun yakıtla alakalı olabilir, önce yakıt aldığınız yeri değiştirin, ses değişmezse mazot filtresini değişin.

    Pdf yada katalizör (adı tam herneyse) tıkanmaya başlamış olabilir, uzun yolda uzun bi süre sıkıştırarak kullanın.

    Enjektörler tıkalı olabilir (bi ihtimal), yeterli basınçla püstürtemiyosa, patlatmayı da iyi yapamıyor olabilir.

    En kötü ihtimal yetkili servise aracı götürün, cihazla değerleri kontrol ettikten sonra nerde anormallik var nokta atışı yapabilirler.

    Garantim bitti yinede bakarlar mi? Ses için normal deniliyor ama değil bunu anlatamadım sanayide

    Ücret karşılığı bakarlar hocam neden bakmasınlar. Cihaza bağlama her yerde parayla.




  • Arac surekli servis bakimli ise, ve son servisi gorduyse siz bir yagi degisitirin.
  • Yağı değiştirince de birsey farketmedi 5 bin oldu degiseli ama bu sorun 40 bin km den itibaren ayni surekli total shellden alirim yakitimi 20 binde bir degisir mazot filtrem 30 binde motor takozu degisti yan sanayi taktik ondan sonra bu olay cikti acaba diyorum bu takozmu etkiledi kim bilir
  • motor kaputu, gaz pedal alt tarafına yapışkanlı firex kullan. sesi ciddi ölçüde keser.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Misafir Çocuğu

    Yağı değiştirince de birsey farketmedi 5 bin oldu degiseli ama bu sorun 40 bin km den itibaren ayni surekli total shellden alirim yakitimi 20 binde bir degisir mazot filtrem 30 binde motor takozu degisti yan sanayi taktik ondan sonra bu olay cikti acaba diyorum bu takozmu etkiledi kim bilir

    asrın hatasını yapmışsın hocam herşeyi yan sanayi kullan ama motor takozlarını asla. bunlar çok önemli parçalar kalitesiz olursa konfor dibe vurur motor tireşimi olduğu gibi içeri yansır. bende linea var motor takozlarını yan sanayi değiştirdik, usta(!) birşey farketmez dedi araba traktöre döndü, düşün motoru çalıştırınca bagaj bile titriyor, yan aynaları saymıyorum bile titremekten arkası gözükmüyor ve aşırı gürültü çıkarıyor. ustaya bu böyle oldu diyoruz bir sorun yok diyor.

    gittim servise ikisini de orjinali ile değiştirdim, alternatör kayışı ve klima rulmanı da değişti. ne gürültü kaldı nede homurtu.

    motor takozları sağ sol orjinal 600 lira, 100 lirada işçilik olsa 700 lira.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 27 Şubat 2018; 15:39:7 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss


    quote:

    Orijinalden alıntı: Misafir Çocuğu

    Yağı değiştirince de birsey farketmedi 5 bin oldu degiseli ama bu sorun 40 bin km den itibaren ayni surekli total shellden alirim yakitimi 20 binde bir degisir mazot filtrem 30 binde motor takozu degisti yan sanayi taktik ondan sonra bu olay cikti acaba diyorum bu takozmu etkiledi kim bilir

    asrın hatasını yapmışsın hocam herşeyi yan sanayi kullan ama motor takozlarını asla. bunlar çok önemli parçalar kalitesiz olursa konfor dibe vurur motor tireşimi olduğu gibi içeri yansır. bende linea var motor takozlarını yan sanayi değiştirdik, usta(!) birşey farketmez dedi araba traktöre döndü, düşün motoru çalıştırınca bagaj bile titriyor, yan aynaları saymıyorum bile titremekten arkası gözükmüyor ve aşırı gürültü çıkarıyor. ustaya bu böyle oldu diyoruz bir sorun yok diyor.

    gittim servise ikisini de orjinali ile değiştirdim, alternatör kayışı ve klima rulmanı da değişti. ne gürültü kaldı nede homurtu.

    motor takozları sağ sol orjinal 600 lira, 100 lirada işçilik olsa 700 lira.

    Aynısı bende var heryer titriyor motor sicakken bile buyuk ihtimal takozdan diye dusunuyorum orjinali 250 liraydi servis kaca yapar bilmiyorum takoz bu kadar etkilermi boguk motor sesini? Titremyi etkiliyor ama ses konusunda bilgi sahibi degilim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Misafir Çocuğu


    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss


    quote:

    Orijinalden alıntı: Misafir Çocuğu

    Yağı değiştirince de birsey farketmedi 5 bin oldu degiseli ama bu sorun 40 bin km den itibaren ayni surekli total shellden alirim yakitimi 20 binde bir degisir mazot filtrem 30 binde motor takozu degisti yan sanayi taktik ondan sonra bu olay cikti acaba diyorum bu takozmu etkiledi kim bilir

    asrın hatasını yapmışsın hocam herşeyi yan sanayi kullan ama motor takozlarını asla. bunlar çok önemli parçalar kalitesiz olursa konfor dibe vurur motor tireşimi olduğu gibi içeri yansır. bende linea var motor takozlarını yan sanayi değiştirdik, usta(!) birşey farketmez dedi araba traktöre döndü, düşün motoru çalıştırınca bagaj bile titriyor, yan aynaları saymıyorum bile titremekten arkası gözükmüyor ve aşırı gürültü çıkarıyor. ustaya bu böyle oldu diyoruz bir sorun yok diyor.

    gittim servise ikisini de orjinali ile değiştirdim, alternatör kayışı ve klima rulmanı da değişti. ne gürültü kaldı nede homurtu.

    motor takozları sağ sol orjinal 600 lira, 100 lirada işçilik olsa 700 lira.

    Aynısı bende var heryer titriyor motor sicakken bile buyuk ihtimal takozdan diye dusunuyorum orjinali 250 liraydi servis kaca yapar bilmiyorum takoz bu kadar etkilermi boguk motor sesini? Titremyi etkiliyor ama ses konusunda bilgi sahibi degilim

    motora karşıdan bakarken sol takoz 350 lira, sağ takoz 250 lira. 100 lira da işçilik alırlar en fazla. birde aracınız 60bini geçmiş alternatör kayışı değişmeli, klima rulmanı da değişirse sorun kalmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss


    quote:

    Orijinalden alıntı: Misafir Çocuğu


    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss


    quote:

    Orijinalden alıntı: Misafir Çocuğu

    Yağı değiştirince de birsey farketmedi 5 bin oldu degiseli ama bu sorun 40 bin km den itibaren ayni surekli total shellden alirim yakitimi 20 binde bir degisir mazot filtrem 30 binde motor takozu degisti yan sanayi taktik ondan sonra bu olay cikti acaba diyorum bu takozmu etkiledi kim bilir

    asrın hatasını yapmışsın hocam herşeyi yan sanayi kullan ama motor takozlarını asla. bunlar çok önemli parçalar kalitesiz olursa konfor dibe vurur motor tireşimi olduğu gibi içeri yansır. bende linea var motor takozlarını yan sanayi değiştirdik, usta(!) birşey farketmez dedi araba traktöre döndü, düşün motoru çalıştırınca bagaj bile titriyor, yan aynaları saymıyorum bile titremekten arkası gözükmüyor ve aşırı gürültü çıkarıyor. ustaya bu böyle oldu diyoruz bir sorun yok diyor.

    gittim servise ikisini de orjinali ile değiştirdim, alternatör kayışı ve klima rulmanı da değişti. ne gürültü kaldı nede homurtu.

    motor takozları sağ sol orjinal 600 lira, 100 lirada işçilik olsa 700 lira.

    Aynısı bende var heryer titriyor motor sicakken bile buyuk ihtimal takozdan diye dusunuyorum orjinali 250 liraydi servis kaca yapar bilmiyorum takoz bu kadar etkilermi boguk motor sesini? Titremyi etkiliyor ama ses konusunda bilgi sahibi degilim

    motora karşıdan bakarken sol takoz 350 lira, sağ takoz 250 lira. 100 lira da işçilik alırlar en fazla. birde aracınız 60bini geçmiş alternatör kayışı değişmeli, klima rulmanı da değişirse sorun kalmaz.

    Buydu değişen soldaki sadece 150 liraydi global



    Motor Sesi Çok Rahatsız Ediyor - Çözümü Nedir?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.