Merhabalar. Motoru revizyon görmüş bir aracın piyasa değeri düşer mi? Araç 2010, 1.4 benzin, otomatik vites Fiesta. Kilometre 129bin. Revizyon sebebi yağ pompasının yağlama işlevini gerçekleştirmemesi. Revizyon profesyonel olarak faturalandırılmıştır. |
Motor Revizyon Sonrası Araç Değeri



-
-
Galerici bi abiye sorduğumda revizyon veya sandık motorun aracın değerini düşürdüğünü söylemişti. Ama faturalı bir şekilde yapıldıysa yeni mantığıyla almak isteyen arkadaşlarda oluyor.Düzgün ve faturalı bir şekilde yapıldıysa ederi değişmez. Size tavsiyem çok fazla düşürmeyin zaten elinizde faturalarınızda var değerinin altında satmayın.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim.
-
Motor yapıldıktan sonra araç 5-10 bin km kadar sahibi tarafından kullanılmış ve orjinal veya o kalitede bir parça kullanıldı ise çok fazla birşey düşürmez. Fakat faturada kol yatak, sübap vs ne hangi marka olduğu belli olmayan türden hangi marka olduğu belli olmayan ürünler kullanılır ve araç motor yaptırdıktan kısa süre sonra satılmak istenirse değerinde alıcı çok çıkmaz.
Sandık motor ve yarım blok en iyisi tabi, bu ikisinin ne olduğunu bilen kimse aracın değerinden pek fazla bir değer düşürmez.
-
birkaç ay önce 280 bin TL ye bir araç aldım. piyasası 300 bin civarı idi. 20 bin ucuz aldık diye seviniyordum az da olsa. km si 260 bindeydi. satıcı sahtekar abimiz (kendisini selam ve sevgiyle yad ediyorum) araçtaki kusurları gizlemiş ve aracı aldıktan 1000 km sonra komple rektefiye yaptırdım. diğer ufak tefek eksikleri de giderdim . totalde 155 bin TL harcadım. şu an aracı satsam 350 binden aşağı satmam çünkü alacak kişi için 1 TL masraf kalmadı yapacak denilebilir. ÜStelik yeni motor ile uzun yıllar "acaba motor rektefiye bana mı patlayacak?" sorusu da kafasında olmayacak. ama sizin km (129 bin) rektefiye için biraz erken olduğu için kafalarda soru işareti bırakabilir. Bu soru işarelterini fatura, belge ile kanıtlayabilirseniz fiyatında bir değişme olmayacaktır. Ancak revizyon işlemi yeni ise ve araç ilana koyulduysa ilanı görenlerin çoğu "bu adam arabadan kurtulmaya çalışıyor" fikrini benimseyecektir. O yüzden biraz daha kullanıp en azından 6 ay sonra satışa koyun.
-
Yağlamayı kesen motor büyük ihtimal ya kitlemiştir ya kol çıkarmıştır. Krank piston gömlek ne var ne yok değişmiş mi?
Kaç bin km daha kullanılmış revizyon sonrası. Yağ kaçağı varmı araçta şu an bunlara bakmak lazım. Ne malzeme kullanmış pistonlar kaç yataklar kaç. Paylaşırmısın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim anlamadigim aracta ne kusur vardi da 1000 km olmadan patliyor 1000 km iyi gitmis kötü yakıttan motor gitmiş olmasın ? 300 bin aracin 150 bine motoru nasil yapiliyor eski model olmasına rağmen ?
350 bin den asagi satilmazsa alıcı yuksek km bakimli araci tercih eder bakiyor ilanlara 350 sifir motor yazmis 300 bakimli orjinal motorlu yazmis noteri sigortasi eksperi ufak tefek masraflar derken 350 ye gelecek diye eler. Araba benimle mezara girmeyecek 3-5 sene satarim sifir motoru napayim der
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
motor yağ yakıyormuş . Ancak burada söylemek istemediğim bir yöntemle bu yağ yakmanın belirtisi olan duman atmayı engellemiş satıcı. Ben alıp 1000 km uzun yol yaptım ve yolculuğun sonuna gelmeden yağ kalmadı uyarısı geldi ekranda. Zaten yağı yeni koyduğum için şoke oldum. Sonucunda sanayide birkaç yere motoru gösterdikten sonra motorun tamamen bitmiş durumda olduğunu anladım. Valla o senin dediğin teoride oluyor sanırım, eski arabadan çok anlamayan yada daha önce bulaşmamış kişilerin o mantıkla hareket edeceğini düşünüyorum. Ben de çünkü senin mantıkla hareket ettim ve teoride bunun işlemediğini gördüm. Bu saatten sonra eski bir araba alacak isem motoru yapılmış olanı tercih ederim. Çünkü 200 bin km den sonra çoğu araç motor yenilenme riskiyle karşı karşıya kalıyor. 3-5 senede zaten yüksek ihtimalle o motor ölür. KAfadan ölmüş ve diriltilmiş bir motoru almak şahsen bu saatten sonra benim için daha mantıklı. Ayrıca boyası güneşte yanıp iğrenç göründüğü halde inatla boya yok yazmak için boyatmayan kişilere benziyor verdiğiniz örnek. Aynı şekilde düzgünce boyanmış bir aracı almak bence yine daha mantıklı. sigortası noteri ile 350 ye gelecek aracı alıp üstüne bir de 150 bin harcamak da var. Gerçi benim durumda olan vatandaşlarımızın %90 'ı sanıyorum benden önceki kullanıcının yaptığı gibi dumanı engelleyip aracı elden çıkartır ve bombayı başkasının kucağına atardı. Bu yüzden bir sorun olmaktan çıkardı bu durum. Bu mantıkla gidersek sizin dediğiniz gibi 300 e alıp kusur ortaya çıktığında kusuru gizleyip başkasına satan ve bunula iftihar edecek birçok insanın olacağı, bunların da toplumun ekserisini oluşturacağının da ne yazık ki farkındayım.
-
-
Teşekkür ederim. Sandık motor için ya bu sistemin içerisinde olmak lazım ya da kendiniz kadar güvenliğiniz birinin sizin adınıza bu süreci ilerletmesi lazım. Biraz araştırma yaptım. Genelde sandık motor diye çıkma/revizyon görmüş motorlar pazarlanmak isteniyor. En azından benim tecrübem bu şekilde oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKBAĞ -- 30 Temmuz 2025; 8:13:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba. Teşekkür ederim. Size de geçmiş olsun. Maalesef insan canı ve onuru; paradan daha kıymetsiz durumda. Aracımı satma düşüncem yok. Öğrenmek ve fikir almak adına yazıyorum. Şuan herhangi bir sıkıntı veya problem yok görünürde. Olmamasını da temenni ediyorum.
Birde beni üzen kısım araç konusunda çok hassas olmama rağmen bu durumu yaşamış olmam.Maalesef bazen maliyetli şekilde tecrübeler ediniyoruz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8 sene evvel 22.000 TL'ye satın aldığım 2000 model sıralı sistem LPG'li HR-V araç, Antalya - İstanbul yolunun Dinar Mevkiinde stop etti ve bir daha çalışmadı.
Motor yatak sarmıştı.
Aracı Antalya eski sanayide bulunan Ada Honda'ya emanet ettim.
Motor revizyon gördü ve 8.000 TL tuttu.
Araç revizyon sonrası sorunsuzdu.
Hemen ilana koydum ve kısa sürede 30.000 TL'ye müşteri gelip aldı...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem_Alim -- 30 Temmuz 2025; 9:32:4 > -
Ucuz yırtmışsın listeye göre büyük bir sorun gözükmüyor. Gömlekler honlanmış 0.50 segman piston atılmış. Ana yatak kol yatak std yani sorun gözükmüyor.
Rektefiyeci işi düzgün yapmışsa sıfır motordan bir farkı olmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Açıkçası bu yorumunuz beni çok mutlu etti. Her şey ustada bitiyor dediğiniz gibi. İlginiz için teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim. Size de geçmiş olsun. Dediğiniz gibi her işte olduğu gibi bu işte de ustalık faktörü önemli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sen onlara ne bakıyorsun. Alırken "revizyonlu" diye düşürür, satarkan "revizyonlu" diye fazla ister. Allah hepimizi galerici esnafından muhafaza eylesin. Amin.
-
teşekkürler, bir rektefiyezede olarak önümüzdeki süreçte aracınızla keyifli sürüşler diliyorum.
-
Aynen öyle hocam şahsen faturalı sağlam bi şekilde yapılmışsa değer kaybı olacağını zannetmiyorum bende.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İlginç gelebilir ama şu Supap ı sibop diye görünce hep gülüyorum :) piskilet sibobu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir de bu mesele var. Mesela bir aralar eski Mercedes bakıyordum ve motor yapılmış veya motoru bitik alıp kendim yaptıracağım ucuz ilanlara bakıyordum. Ancak Mercedes konusunda uzman insanların olduğu bir forumda bu işin öyle kolay olmadığını anladım. Motoru toplayan kişinin ustalığı çok önemli. Yani rektifiye yapılıp 2-3 bin km kullanılmış araç alırım kafam rahat eder gibi bir durum olmayabiliyor.
Aynı şekilde ben alır yaptırırım olayı da her marka-model için geçerli değil. Astarı yüzünden pahalıya gelebiliyor. Hatta aracın 4'te 3 fiyatına kadar çıkabilir deyip korkutmuşlardı beni. Bir de mesela şu tce yahut yine Renault'un dci'lerini rektefiye etmek etmek yerine sandık motor atmayı tercih ettiğini söylemişti Renault ustası. Randıman vermiyormuş içini açıp toplamak. Yine Mercedesciler de fabrikasyon gibi tat vermediğini söylüyor motoru açılıp toplanmış arabaların.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- araba cam gıcırtısı nasıl giderilir
- en az yakan scooter
- audi a3 1.0 tfsi alınır mı
- ankara ppf kaplama
- araç klima soğutmuyor
- byd atto 3 2025
- renault clio 2022 fiyat listesi
- tesla envanter
- opel fiyat listesi 2025
- alpine araba
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X