|
Bildirim
|
10 sene boyunca calgon kullanırsanız. Calgona yeni çamaşır makinası parası ödersiniz. Üreticisi sizin arıza korkunuzu kullanarak para kazanır.
İçten yanmalı motorların içi sizin düşündüğünüz anlamda pislenmez. Bunun için yağ hava ve yakıt filtresi vardır. Bu tür zımbırtılar sizin cebinizi boşaltmanızdan başka bir işe yaramaz. Motor açıldığında gördüğünüz kurum yağ vs motorun normal çalışma ortamıdır. Motoru akşam yemeğinde kullanacağınız salata tabağı gibi yıkayıp cilalamanız bir şeyi değiştirmez. Motor yağını renk değil ısı bozar. Bu yüzden sentetik yağlar organiklere göre daha uzun dayanır çünkü ısıya karşı daha dayanıklıdır. Dünyadaki çeşitli saygın kuruluşlarının yaptığı testler neticesinde motor yıpranmasının %90 nının motorun soğukken çalışması ve ısınması esnasında oluştuğu ispatlanmıştır. Yani bu ıvır zıvıra para harcayacağınıza, motorunuz çalışma sıcaklığına gelinceye kadar araca yüklenmeyin. İlla motor içi kuruma karşı bir şey yapacaksanız, aracınıza su buharı sistemi koyun, bu sistem zamanla motor içindeki kurumu temizleyecektir. Doğru düzgün yerlerden alınan yakıtların içinde gerekli temizleyiciler vardır. Dünyada ki tek otomabil meraklisi millet biz değiliz. Amerika gibi bir yerde, yıllar boyunca aynı yerden aynı marka akar yakıt alan insanlar var. bu insanların enjektörleri tıkansa diyecekleri, falan marka yakıt enjektörleri tıkıyor. Bu yüzden üreticiler gerekli önlemi alır. Başından beri dediğim gibi, bu işer eskisi kadar karlı değil. bu ürünler 3 kuruşa mal edilir. 100 kuruşa satılır, faydası da yoktur zararıda, siz psikolojik olarak satıcıda ticari olarak rahatlar. Başka da bir işe yaramaz. |
Yağ satmak o kadar para bırakmadığı için, 5 kuruşluk malı 100 kuruşa satıyorlar. Sen psikolojik olarak rahatlıyorsun adamlarda ekonomik olarak.
|
Motor içi kurumlaşmayı ve balçık gibi olan yağın çözünmesini sağlayabilir ama, bunları yaparken motor contalarına da zarar verebilir.
|
Daha once yazdim, tekrar yaziyorum ister katilin ister katilmayin.
Temizleyici olarak konulan urun deterjan (cozucu) icerir. Camasir suyu gibi dusunun. Normal sartlar altinda sadece motor ureticisi onayli yaglar kullaniyorsaniz ve bakim araliklarina dikkat ediyorsaniz bu urunu kullanmaniza gerek yok, Mesela VW504.00/507.00 onayi iceren bir yag, baz yag uzerine, belli miktarda deterjan, kopuk onleyici, yanma ve donma noktasini modifiye eden katkilar icerir. Normalde motorda bakimlarda bir miktar yag kullansakta yine motorda bir miktar yag da iceride kalir, siz bu konsantre deterjan cozucu urunu kullandiginizda bir sonraki motor yagi da aslinda bozmus oluyorsunuz. Bu nedenle bakim araliklarina dikkat ediyorsaniz bu urunu kullanmaya gerek yok ama bakim suresi gecmis, uzun sure kullanilmamis kisacasi bozulmus bir yag degistirecekseniz bu urunu kullanmaniz fayda edebilir. Eger aracinizi gercekten seviyorsaniz yapmaniz gereken tek sey, daha kisa periodlarda yag degisimi yapmak. Her yag degisiminde 30TL bu urune vermektense bir yag 120tl ise 4'te 1 oraninda yag defisim periodlarinizi azaltin. Daha dogru olacaktir. |
Aracımın yağ pompası tıkanmıştı. Karter açıldı, pompa çıkarıldı ve yüksek ısıda temizlendi. Karterde de yoğun kurumlanma vardı. O da benzinle temizlendi. Yağ değişiminden sonra usta, 1500 km kadar sonra yağa katılan bu temizleyiciler ile temizlik yapılacağını söyledi, ama ben yaptırmadım. Bu temizleyicilerin çoğunun içeriğinde solvent var bildiğim kadarıyla..Özellikle ileri km deki motorlara hiçbir faydası olmadığı gibi, yararlı kurumların çözünerek aracın yağ yakmasını arttırması olası. Hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum. Motorda temizlik düzenli yağ ve filtre değişimi ile olur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|