Şimdi Ara

Motor Güçleri ve Hızları (Kıyaslama)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi günler arkadaşlar;


    Kullandığım dizel araçlar ve internet üzerinden yaptığım araştırmalarla topladığım bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.

    Fiat Albea Multijet 1.3 - 70 HP - 3000 devir - 130 km/s
    Clio 3 DCI 1.5 - 68 HP - 3000 devir 125- 130 km/s

    Fiat Linea Multijet 1.3 - 90 HP - 3000 devir - 130 km/s
    Ford Fiesta TDCI 1.4 - 68 HP - 3000 devir - 130 km/s

    Ford Focus TDCI 1.5 - 90 HP - 3000 devir - 150 km/s
    Opel Astra CRDI 1.3 - 90 HP - 3000 devir ~ 160 km/s (6. vites)


    Araba alırken hep beygir gücü , motor hacmine bakıyoruz.

    Tabloya bakarsanız 1.5 motorlu bazı araçların hemen hemen 1.3 motor ile aynı hıza ulaşıldığını görüyoruz.
    Hatta 1.3 motor ile 1.5 motordan daha fazla hzı ve güç elde edildiği de görülüyor.

    Fazladan vergi veriyoruz.

    Bunun sebebi nedir?
    Motorun hızı ve gücü hangi kritere göre belirleniyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musti35 -- 15 Aralık 2010; 11:24:07 >







  • Bir aracın belirli devirlerdeki hızlarını etkileyen unsur son vites dişlisi oranlaridir. Sanziman vites oranları ne kadar uzun olursa motor devirlenmesi çabuk olur fakat son hız ise düşük olur. Buna rağmen bu tip araçların cekis gücü yani rampadaki dirayetleri daha fazladır. Bunun tersi olursa, yani Sanziman vites oranları kısa olursa arac daha çok ivmelenir, amiyane tabirle uzar gider. Fakat bu kez de aracın rampalardaki gücü daha zayıf olur ve vites küçültmek ister. Burada da motorun verdigi tork ve beygir gücü devreye giriyor. Mesela 3000 metre %7 egimli bir rampayı 1.5 motorlu bir fluance ile vites kucultmeden çıkarken , aynı yolu astra ile çıkamazasın. Vites düşürmen gerekecektir. Çünkü motorların bg gücü aynı olsa bile tork birimleri farklıdır. Ayrıca tüm bunların dısında ayna mahruti dişlisi ile Ve lastik çapı da etkendir. Daha da olayın derinine gitmeye gerek yok zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Bir aracın belirli devirlerdeki hızlarını etkileyen unsur son vites dişlisi oranlaridir. Sanziman vites oranları ne kadar uzun olursa motor devirlenmesi çabuk olur fakat son hız ise düşük olur. Buna rağmen bu tip araçların cekis gücü yani rampadaki dirayetleri daha fazladır. Bunun tersi olursa, yani Sanziman vites oranları kısa olursa arac daha çok ivmelenir, amiyane tabirle uzar gider. Fakat bu kez de aracın rampalardaki gücü daha zayıf olur ve vites küçültmek ister. Burada da motorun verdigi tork ve beygir gücü devreye giriyor. Mesela 3000 metre %7 egimli bir rampayı 1.5 motorlu bir fluance ile vites kucultmeden çıkarken , aynı yolu astra ile çıkamazasın. Vites düşürmen gerekecektir. Çünkü motorların bg gücü aynı olsa bile tork birimleri farklıdır. Ayrıca tüm bunların dısında ayna mahruti dişlisi ile Ve lastik çapı da etkendir. Daha da olayın derinine gitmeye gerek yok zaten


    Çok iyi özetlemiş, + olarak kağıt üstündekiler yola vermez her zaman..!




  • Çok teşekkür ederim.

    bir iki sorum daha olacak.

    Fiat Linea Multijet 1.3 - 90 HP - 3000 devir - 130 km/s
    Ford Fiesta TDCI 1.4 - 68 HP - 3000 devir - 130 km/s

    Ford Focus TDCI 1.5 - 90 HP - 3000 devir - 150 km/s
    Opel Astra CRDI 1.3 - 90 HP - 3000 devir ~ 160 km/s (6. vites)

    Şeklinde ikişer ikişer kıyaslarsak hangi araç performans yönünden daha iyidir?
    Hangisi motor olarak daha güçlüdür?

    Bunlar arasında tercih yaparken tork değerimi göz önüne alınmalıdır?


    Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musti35

    Çok teşekkür ederim.

    bir iki sorum daha olacak.

    Fiat Linea Multijet 1.3 - 90 HP - 3000 devir - 130 km/s
    Ford Fiesta TDCI 1.4 - 68 HP - 3000 devir - 130 km/s

    Ford Focus TDCI 1.5 - 90 HP - 3000 devir - 150 km/s
    Opel Astra CRDI 1.3 - 90 HP - 3000 devir ~ 160 km/s (6. vites)

    Şeklinde ikişer ikişer kıyaslarsak hangi araç performans yönünden daha iyidir?
    Hangisi motor olarak daha güçlüdür?

    Bunlar arasında tercih yaparken tork değerimi göz önüne alınmalıdır?


    Şimdiden teşekkürler


    elbette tork değeri ve aracın ağırlığı göze alınmalı ki birde hp oranı varki oda hatrı sayılır bir değerde olmalı
  • Astralar crdı degıl cdtı motordur. Namı deger multıjet. CRDI hyundaı de kullanılıyor.
  • Focus tdci 1.5 değil 1.6 dır.. Üstteki araçlar performans olarak aşağı yukarı aynıdır ancak Focus ara hızlanmalarda ve rampada şanzıman sistemi ve motor hacmi olarak ataklığını daha fazla gösterir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bg güçleri aynı olsada aracın motor hacmi ağırlığı Sanziman oranları aracın performansına direk etki eder. Yukarıdaki ikililer arasında Ford daha güçlüdür digerinde de fiesta tork bakımından daha ustundur
  • sadece beygir gücü ve tork değerleri ile değerlendirmek de yanlış olacaktır.aralarında beygir ve tork açısındangörünürde pek de bir fark olmayan iki araçtan motor hacmi büyük olan özellikle rampalarda her zaman için avantajlıdır.teknik veriler gerçekten de bazen yola yansımayabilir.
  • crdi değil cdti olacak..
  • Tork değeri arabanın ara hızlanması ile ilişkili değildir sadece çekme gücüdür, mesala bir traktör 80-90 beygirdir ama tork 400-500 lerdedir ve hızlı değildir, sorunuz arabanın 0-400 metreyi kaç saniyede geçtiği olabilirmi...?
  • Bir motor gücü ve hızı bilgisi de benden.

    Fiat Bravo 6 ileri 120 bg Multijet

    6. vites 2000 devir 115 km
    6. vites 3000 devir 170 km

    Rakamları görünce benim de yazasım geldi :)
  • Starex 140 bg 2500cc

    5. vites 2500 devir 110km/s
  • Vay yavrum vay miilet 1750 devirde 90 KM
    2000 devirde 115 KM hız yapıyor.

    Bizde i30 122HP'de 2.800 devirde 90 KM hızda gitmeye çalışalım

    Dizel alacam ulen hemide 6 vitessss
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Vay yavrum vay miilet 1750 devirde 90 KM
    2000 devirde 115 KM hız yapıyor.

    Bizde i30 122HP'de 2.800 devirde 90 KM hızda gitmeye çalışalım

    Dizel alacam ulen hemide 6 vitessss


    Arkadaşım abimin 2010 Auris 132 bg, benzinli, 6 ileri aracı,

    6. vites 2000 devir 80 km.
    6. vites 3000 devir 115 km.
    hızla ilerliyor.

    Galiba devir 6 ileri devri.
  • Forumda birkaç konu ile belirtmeye çalıştım.
    1300 cm3 altı, güncel dizel motorlar son derece yeterli performans sunmakta, yakıttan, yağdan ve vergiden ise tasarruf ettirmektedir.
    Uzun yolda mevcut hız sınırlarının +%10 limitlerine de kolaylıkla ulaşabilirler.
    Yarış yapmayacaksanız kesinlikle tavsiye olunur.

    Bir bakın isterseniz:

    http://forum.donanimhaber.com/m_44955153/mpage_1/f_/key_//tm.htm#44955153
  • ford mondeo 2.0 tdci

    5.vites 3000 dd 150km
    6.vites 3000 dd 195 km
    dolaylarında sürat yapıyor sanırım motor hacminden ve 6 vites olmasından kaynaklanıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAİM. -- 16 Aralık 2010; 21:57:09 >
  • 5. vites 3000 dd 100 KM hız
  • birde gözönünde bulundurulması gereken şey max. tork kaç devirde veriyor.
    örneğin bazı araçlar var 3000-4000 devirde bitiyor.
    bazı araçlar 6000 devire kadar ivmelenmeye devam ediyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.