Yarbay
23 Kasım 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 208 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Herkese merhabalar. Öncelikle bu konuda lütfen araca hemen ''çamur'' atmayın.
Aracın Halihazırda 2018 luxuryline bmw g30 aracım var. Mükemmel memnunum aracımdan.

Bu aracı iş yerimde kullanılan araçlara yedek olsun diye aldım. Birazda iş dışı kullanımlarda getir götür işlerine kullanılacak. Neden Duster eco-g modelini tercih ettim? Sorunun cevabı basit. İşletme maliyeti en uygun bir araç olduğunu düşünüyorum. Araç fabrika çıkışlı LPG’li. Yani sonradan elden geçmiş bir sistem değil. Üretim esnasında araca montajı yapılmış. Üzerindeki lpg sistemi landirenzo. Depo kapağında hem benzin hem Lpg dönüşümü var. Araç Prestige paket, beyaz renk, elektrikli aynalar, 4 cam otomatik, manuel klima, Bluetooth lu teyp, 6 hava yastığı, 16” alaşım jantlı bir araç.

Benim aradığım araç; , ticari geçmeyen, en büyük hacme sahip en ucuz aracı sıfır km bulmaktı. Buna yakıtının ve işletme maliyetinin de en ucuz olması da dahil. Yaklaşık 1 hafta bakındım böyle bir aracın Sadece dacia da olduğunu gördüm.

Aracın liste fiyatı 125.450 tl idi. Hurda araç bayiden en son 118.000 e bırakacaklarını söylediler. Bende bu paraya almam deyip çıktım. Ertesi gün bayiden arandım, kaç tl olsa alacaktınız diye sordular. Bende o an 115.000 e bırakırsanız hemen alayım dedim. Bayii müdürü ile görüşmeler sonucu kabul ettiler. Bende kabul edip, cüzii bir kapora gönderdim. Sonrasında satın alma işlemlerine başladık. Bu arada aracı daha teslim almadan 2000 tl zam geldi. Aracın listesi 127.450 tl oldu. Sanırım ÖTV matrahı da %45 ten %50 mi ne oldu.

Bu araç hakkında biraz inceleme ve test videoları izledim. Ancak hemen herkes 1.5 dci motoru ile test etmiş. Renault megane 4 te bu 1.6 115 HP sce motoru kullanmışlar. Aynı motoru kullanan tecrübe eden varsa yorum yaparlarsa çok makbule geçer. Araç fabrikasyon tüplü olduğu için dacia mühendisleri bu motoru Lpg ye uygun olarak yeniden tasarlamışlar. Anladığım kadarıyla subablar vs elden geçirilmiş.

Duster’ın Euro ncap taki 3 yıldızlı skoru biraz can sıkıcı. Ama skoru incelediğimde 1 yıldızı adaptif güvenlik donanımlarının olmayışından, 1 yıldızı da yayaya çarpılması durumunda yayaya fazlaca zarar vermesinden kaynaklanıyor. Yetişkin ve çocuk koruması çoğu 5 yıldızlı araçla aynı. Tek zayıf yanı b sütunundan direğe Yanal çarpmada zayıf. Allah kimseye kader etmesin kaza bela. Ama ülkede daha çarpışma testi olmayan araçlar sıfır satılıyor. Bkz 301 c elize. Zamanında linea albenili vs.

Aracın km77 de Moose testini izledim. Fena sayılmaz, bazıları çok ciddi çuvallıyor bu testlerde.

Allah kaza bela vermesin, herkese hayırlı sürüşler dilerim.

115 bine biraz pahalı olsa da bu aracın dizel kadar az yakacağı, hatta daha az yakacağını düşünüyorum. Bu araç hakkında ki olumlu yorumlarınızı okumak isterim. Olumsuzları belli zaten, altının yüksek olması, heryerinin takır takır sert plastik olması işime gelen yerleri.

Bu fiyata yakın başka araç tavsiyesi olan arkadaşlardan da yorumlarını beklerim, herkese mutlu günler

DÜZELTME: ''....'' ..[simage][/simage]
Herkese merhabalar, mevcutta kendi aracım 2014 kasım çıkışlı w205 c180 amg. Aracımı sipariş ederken ilave opsiyonlar vs alarak istediğim kombinasyonla gayet mutlu mesut kullanmaktayım. O dönemlerde temmuz ilk haftası sipariş verdiğimde araç fiyatı 168k tl idi. Araç gelene kadar 175 civarı olmuştu. Neyse aracım şu anda 41000 km de. Ve beni zora sokacak hiç sorun yaşamadım. İllaki servis aksiyonları oldu, cam ve fitil değişimi yapıldı ve şimdi çok daha rafine bir araç.
Geçen gün bayileri gezeyim dedim. Tabi fiyatlar uçmuş. Amacım 2.0 güçlü sayılabilecek ve 4 çeker olsun dediğim bir araca geçmek. 2 çocuk ile bazen daha iri bir araca geçsem mi dediğim olur. Neyse Audi bayisinde bir q5 gördüm. Araç 2.0 tdi 190 hp quattro. Metalik siyah renk, içi bej deri. Öyle dolu bir araç değil, ilave çok opsiyon yok. Design pack diye geçiyordu sanırım. Üzerinde ilave prestije paket var. Başkaca bakmadım özelliklerine. Ufak tefek bir iki şey daha vardı. Neyse, araca çok hakim birisi değilim, ancak liste fiyatı 445k olan bir araç. 2017 model. Bana teklif edilen fiyat 372k. Araçta çok iyi bir indirim yapıldı diyebilirim. Malum sitede 30000 yapmışı o paralara satılıyor. Neyse, benim araca 155k fiyat verdiler. Ben şahsen biraz düşük buldum, çünkü ilave opsiyonları ile daha fazla eder. Ki malum sitede emsalleri yine 170 üzeri fiyatlara gidiyor. Arkadaşım 168 civarı fiyatla istiyor aslında. Neyse üzerine ilave yaklaşık 210 civarı Mebla isteniyor haliyle.bunun 110k sını nakit verip kalanı kredi kullansam, 100 k 48aylık ödemede yaklaşık 42k civarı faiz biniyor. Ve araç maliyeti artıyor. Ancak baştan yapılan indirim bu durumu sübvanse ediyor bence.


Biraz uzun oldu ancak ASIL SORU ŞU; Sıfırından beri bende olan özel sipariş ettiğim aracı verip, üzerine de 250k gibi bir rakam verilerek dizel 4 çeker ve daha genç araca geçmeye değer mi? Çok mantıklı bulmuyorum aslında, ama sizin de fikirlerinizi dinlemek isterim.
Bu arada 2.0 lt MTV vergisi, 4317 tl. Benim araç 4 yaş olduğundan, yıllık MTV ; 970 tl. Aradaki fark 3350 tl yuvarlak hesap. Bu da 10 depo benzin yapar ve karma tüketimde 7500-8000 km yol yapar benim araba. Yılda 15.000 kmden fazla yapmam. Çünkü başka araçlarımız var.
İki araçta aynı sınıf. Ancak sıfır araç fiyatları malum, ötv döviz şu bu diyerek, tüm araçlar kazık ötesi fiyatlarda. Gerçi benim araç da sıfır gibi. Ezik göçük sürtme boya vs yok. Kapalı garajda misler gibi durur.Amma velakin fiyatlar geriye gitmez, aksine iyi artış olacak ilerleyen zamanda. Bu araca bayi 72.5 tl iskonto yaptı bana. 2018 model istenirse fiyatı 460-475 civarına geliyor. Fiyatlar uçuk, sizler neler düşünürdünüz?
Merhabalar, cebteteb de vadem bitiyor. Mevduata sizce aylık mı günlük mü geçmeliyim, ay içerisinde hesaba ekleme yapabiliyorum, yaklaşık 5k kadar. Burgan özelinden konuşursak 32 güne 15 veriyor. Günlüğe de 2000 tl faiz işletmeden kalanına günlük 14.50 veriyor. Hesaba katacağım paranın belirli günü Yok, elime geçtikçe 100-200 ekliyordum daha önce. Yine aynı şekilde yapıp günlükle mi devam etsem, yoksa ay içerisinde biriktirip, vade dönüşü mü atsam hesaba tam kestiremedim. Fikirlerinizi bekliyorum kolay gelsin.
Herkese merhabalar, forumun daha cok otomobil bölümünde aktif bulunurum,
Dün aksam hanımla koctasta rubenis marka 9000 btu klima inceledik ve almaya karar verdik. Cihazın dış Ünitesi'nde Toshiba marka kompresoru var. Bu birazda bize kaliteliymis hissi verdi. Kayseri'de 11m2 lik bir odanın sogutulmasi icin kullanacağım, yalıtımda iyi.
Genel olarak bu marka nasıl bilinir, 749 tl ye fiyatı uygun gibi. Montajında ozellikle dikkat etmem gereken birsey varmidir?
Kayseri genelinde kuru hava olan ve sadece yazları asırı sıcak olan bir bölge,
Cihazın ödemesini yaptım ama almadım daha, koctasta gree, blyss, rubenis gibi markalar var. Satıcı ozellikle rubenisi tavsiye etti. Yorumlarınızı esirgemezsiniz sevinirim teşekkürler
Tüm Donanımhaber ahalisine saygılarımı sunar selamlarım;

Arkadaslar forumu aktif takip ederim ancak cok nadir konu acar, nadir yazarım. Yani biraz stand by konumunda olur genelde.
Şu anda 2011 model dizel 110 hp Ford Focus dizel kullanıyorum, aracımı sıfır km olarak almıştım. O dönemlerde tam f/o araciydi. Aracım collection donanim seviyesinde Abs ebd 4 airbag, cc sis far alaşım jant, deri direksiyon vites Topuz'u vs standart özellikler bildiginiz üzere mevcut. Buna ilave olarak birkaç orjinal aksesuar ve geringorus kamerali navigasyonlu multimedia mevcut.

Aracım henüz 30000 km lerde ve araçtan gayet memnunum. Yeni golf 7 yi özsa otomotivde inceledim ve aracı gayet beğendim. Özellikle pasif güvenlik önlemleri anlamında arac gayet cüretkar donanim sunmuş. 1.2 tsı motorlu comfortline paketi Manuel olanı da gayet mantıklı bir fiyat olmuş. Şimdilerde aracımı satılığa çıkarırsam aracıma bu şekliyle 40000 tl fiyat biçiyorum ki bunu rahatça verenler var. Ancak ben yeni golf konusunda halen cok kararsızım ve bu konuda bana ne gibi fikirler verirsiniz? Arac Kayseri kıs şartlarında 27 km ortalama hız ile su anda 6,1 litre tüketiyor. Yeni 1,2 tsı golf alsam arada cok ciddi sayılabilecek bir tüketim farkı olur mu sizce.?
Sizce biraz daha teknolojik bir araca gecmek icin üstün Focus yol tutkusundan ve ekonomik dizel motordan vazgeçmeye deger mı? Bu konuda görüşlerinizi rica ediyorum düzgün bir anlatımla amacının dışına çıkmadan konuşabilir miyiz? Herkese şimdiden teşekkürler konu içerisinde yanıtlayacağım yada merak ettikleriniz olursa elimden geldiğince cevaplayacağım. Herkese teşekkürler
Herkese merhabalar, geçtiğimiz
Günlerde lg ls3500 82cm led tv aldım. Bununla beraber gunluk Türksat kanallarını ieyebilecegim bir cihaz arıyorum bütçem 200 tl civarı. Kamosonic mini HD deneyimim oldu. Memnun kalmadım iade ettim. Parami iade etmede problem oluştu bende goldmaster HD 4600 modelini aldım. Ama henüz takip kullanmadım. Bu cihaz gunluk kullanım icin beni tatmin eder mu? İşlemcisi vs diğer ozellikleri nedir tam bilmiyorum. HD ve sd görüntü kalitesi nasildir, cihaz full HD diyor ama üzerinde teknik özellik olarak kutusunda da internette de bulamadım yani işlemcisi olsun kanal geçiş hızı olsun nasildir??? Sunny 14100 yoktu o yuZden alamadım. Bu cihaz sağlıklı bir sekilde kullanılır mi? Birde tv den Youtube vs
Gibi işlemlere ilgilenmiyorum. Türksat ulusal kanalları izleyeyeyim yeter.
Herkese merhabalar, daha cok otomobil kısımlarında vakit geçiririm, ancak evdeki tv bozulunca yenisinin arayışlarına başladım. Bu esna da klik.sa da tv sehpası askı aparati ve akıllı priz ile bu televizyon, lg ls3500 modeli kampanyaya girmiş. 869 tl fiyati var



Öncelikle cihaz led tv 100hz ancak hdready görüntüye sahip. Bu ürünle beraber bim de satılan lifemaxx uydu alıcısını da alacağım. Tv den oyle yüksek beklentilerim yok. İhtiyacımı görsün yeter. Oyle pc yada konsol bağlamayacağım. Sadece bim de satılan alıcı ile bu tv iyi bir ikili olur mu sizce??
Şimdiden teşekkürler
Herkese merhabalar, dün öğlen saatlerinde Kayseri Hyundai bayisi Gürpınar da yeni i30u uzunca test etme imkanım oldu. Yetkili kisi olan Taner beye teşekkürlerimi sunarım.
Test aracımız siyah renkli style donanim paketli 1,6 dizel 128 ps manueldi.
İç mekan ile başlayacak olursak aracın malzeme kalitesi bir Hyundaiye göre gercekten cok başarılı. Kapılarda ön ve arka kısımlarda yumuşak malzeme kullanılmış. Kokpit bir önceki nesilden izler taşısada daha iyi ve ergonomik olmus. Sadece vites bölgesindeki ve el freni bölgesi vasat sert plastik malzemeydi. Klima bu donanımda bile çift bolgeli digital. Görünüm olarak USB aux girisi göze batıyor, kapıların kapanışı tok ancak ince bir yapısı var. Cam düğmelerinin konumlandirilmasi guzel, sıkışmalara karsı camlar korumalı, elimi koyduğumda az bir baskı yapıp hemen geri indiriyor. Katlamalı aynalar da standart. Koltuklar da ergonomik ama bana biraz dar geldi. Ozellikle baldır kısmından kısalmış gibi. Yine park sensörü arka kısım icin standart. Kullandığım araçta Abs Ebd esp mevcuttu. Genel anlamda Hyundai bu karoser ile öndeki ve arkadaki yolcular icin iyi bir yasam alanı sağlamış, gayet ferah. Kullandığım 2011 collection dizel focusla mukayese edince arka kısım gercekten olmus. Bagaj ve yukleme ağzı da iyi.
Gelelim surus deneyimine...
İ30 her ne kadar donanımı kullanılan malzeme kalitesi ile göz doldursa da, surus olarak bende pek iyi hisler uyandırmadı. Soğuk kaplamalı asvaltta ki ses yalıtımı dizel focusa göre bir tık daha iyi diyebilirim. Motor sesi olarak basa bas giderler. Yalıtım olarak anlatılanlar başka, yaşananlar başka. 120 den sonra içeride hatırı sayılır uğultu ve rüzgar sesi oluşuyor. Aracda dpf mevcut ve bunun bakimi icin 300 tl gibi bir ucret alıyorlarmış. Ve her 400-500 km de bir sabit devirle (2200dd civarı) 50 km kadar yol yapmayı tavsiye ediyorlar. 128ps güç olmasına rağmen, gerek ara hızlanma, gerekse depar konusunda beni hiç tatmin etmedi focustan sonra. 6 ileri Manuel vites olmasının da bunda payı var ama ben beğenmedim motor performansını. 6. Vites 100 km hızda 2000 devir ceviriyor, benim focus 5 vites 2000 devir ceviriyor. Hiç bir avantajını göremedim kısaca 6. Vitesin. Motor alt devirlerde de Ust devirlerde de cansız geldi. Neye göre derseniz, benim focus gibi ileriye ziplamiyor, koltuğa yapıştırma hissi yok. Arac temsilcisi bunun dpf li araçlarda olduğunu idda etse de benim araca binince bana hak verdi. O gücü yere aktaramada biraz ders calışması gerek Hyundai nin. Puruzssuz as altta 80 km hız ile slalom testi yaptım. Arac ikinci direksiyon hamlesinden sonra önce arkadan sonra da onden kaydı. Daha da hızlandırıp devam ettim ve esp devreye girmesine rağmen aracı toparlayamadim ve kendi eksenimizde 360 derece donduk. Burada temsilci ecel terleri döktü ama sag olsun sesini çıkarmadı. Ben bunu focusla 120 km hızda dahi yapsam gayet stabil bir sekilde kontrol edebiliyorum. Bu testi yaptıgım yer issiz kimselerin mesai saatleri dısında kullanmadığı bir yol. Suspansiyon olarak ne sert ne yumuşak, test aracı henüz 1650 km de idi. Uzun vadede kullanimi nasıl olacak onu zaman gösterir. Elite donanımının kontak anahtarı bile farklı, arkda tasarım olarak ben alta Guiletta ya benzettim hafiften.
Arac Almanya'da tasarlanmış ve Çekoslavakya da uretiliyormus. Karoser olarak dış kaportasi aluminyum alaşımli ve diğer markalara göre daha sağlam bir sac kullanıldığını öğrendim. Normal bir aracın kaportasina 350 kg lik bir kuvvetle deforme olduğunu, bu aracın sacının ise 450-500 kg lik bir kuvvetle deforme olduğu belirtiliyor.
Dizel elite donanıma 55k fiyat aldım. Manuel, elektrikli cam tavan, kapi eşiği aydınlatması, geri görüs kamerası vs. Donanımlar standart. Style içinse 49k gibi bir fiyat alabilirdim ama sormadım.
Arac Avrupa ile Asya harmanlamasi bir arac olmus, ancak benim temelde aradığım araba hissiyatı, donanim degil surus dinamikleri olduğu icin ben pek Sevemedim yolda gidişini. Gerek yol tutus, gerek fren dozlamasi, seriligi, ve birazcikta diğer nedenler ile biraz soru işaretleri ile ayrıldım oradan. Direksiyon netliği ve motor performansı olarak idda ederim bir focus olamaz. Bunun nedeni i30 un kötülüğü degil, Ford'un tecrübesi olarak görüyorum.
205/55/16 lastik kullanan aracın biraz daha iri bir karoserle üretimi olsaymış, gercekten birçok muadiline Acık ara fark atardı. Punto evodan biraz daha hallice olmus karoseri. Önler yarı bağımsız, arkalar tam bağımsız suspansiyon olda da aracın stabil viraj kabiliyeti bana zayıf geldi. Ama Hyundai yi tebrik etmek lazım bu araca bayağı uğraştığı belli. Eminim Avrupa piyasasında lokomotifi olacak markanın. Elimden geldiğince yaşadığımı yazmaya çalıştım, aklıma geldikçe ilavelerim olabilir iyi günler dilerim.
Merhaba arkadaslar, kıs lastigi almak icin henüz erken biliyorum, fakat bu donemde öylesine bi sorayım bilgi alayım diye girdiğim bir Goodyear bayisinden ilginç seyler duydum. Goodyear bayisi is dolayısıyla tanıdık çıktı, lastik ebati 205/55/16. Yeni uretim yani 2011in 31.ci haftasında üretilmiş ultragrip8 kıs lastigi icin 175 tl fiyat çekti? Bu lastik icin bu fiyat inanılmaz uygun geldi bana. Bayide birde 2011 48.ci hafta üretimi ug7 lastik vardı ve onun icinde 150 tl fiyat verdi. Lastikler gayet iyi muhafaza edilmiş, ug8 ise daha reklamı dahi yok.

Simdi Lastikci tanıdık olduğu icin fiyatları geliş fiyatından veriyor bana. ToPtan geliş fiyatı ile. Ug7 lastikleri 205/55/16 91H, ug8 lastiklerde 205//55/16 91T.
Lastikci benim aracımın normalde H grubu lastikler ile daha iyi olacağını, t grubu lastiklerin yol tutusta ve frenleme mesafesi olarak daha zayıf kalacağını, hatta araba(ford focus 109 hp tdci) icin negatif etki göstereceğini söyledi.Çünkü Arac V grubu lastiklere uygun bir Arac. Hatta üzerinde michelin primacy V grubu lastik var. Hal böyleyken bende kararsız kaldım birisi en yeni uretim lastik ama yol tutus kabiliyeti T grubu,
Digeride gecen yıl üretimi iyi muhafaza edilmiş yol tutus kabiliyeti daha yüksek olan H grubu lastik. H grubu performans lastigi gibi de diyebiliriz. yalnız Lastikci h grubunun benim Arac icin en iyi olduğunu söylüyor. Kararsız kaldım arkadaslar, bu iki lastik modelinden birisini alacağım sizce hangisini alsam daha iyi bir secim olur???
Ug7 lastikleri adac testlerinde birinci olmus en başarılı kar lastigi.
Ug8 ise henüz hiç kullanicisi olmayan yeni bir lastik. İyi de olabilir kötü de. Biraz erken oldu bu konu ama ileride fiyatlar ciddi ciddi artacak bilginize... Bu fiyatlara bu ebat lastik iyi bence sizce nasıl?

Ekleme yapayım ultragrip8 kıs lastigi Goodyearin en yeni modeli , dis derinligi olarak ug7 daha bi fazla, ug8 daha çabuk eskir gibi gorunuyor
Herkese merhabalar, uzun araştırmalar ve cabalar sonucunda aracımı nihayet teslim aldım. Aslında bir hafta oldu alali fakat bugün yazmak kısmet oldu. Öncelikle belirtmeliyim ki birçok aracı test ederek, arastirarak, ince eleyip sık dokuyarak bu araçta nihai kararımı verdim. Arac buz beyaz renginde collection serisi ve 109 bg lik motor var. Ayrıca aracda dizel partikul filtresi de mevcut.
Beni en çok tedirgin eden bu dpf filtresiydi fakat servis beni rahatlatti bu konuda. Aracı Şubat ayı içerisinde sipariş etmiştim ve yaklaşık 1 ay kadar bekledim. Aracı 42000 tl ye aldım. Aracda orjinal paspaslari trafik seti mevcut. İlave olarak arka spoileri kendi rengine boyattim. Buda onlara ait. Park sensorude hediye alabilirdim fakat istemedim.


Bu araca bu kasar çok para verilir mi diyenler olacaktır , diğer markaların modellerini de bu paraya alabiliyordum. Eleştirilere hak veririm, ancak onca aracın icinden bu Arac bana nasip oldu.
Aracımı uzun yıllar kullanmak istiyorum ve bu zaman süresi içindede beni izleyeceğine inanıyorum. Guvenlik seviyesi olarak esp opsiyonu aldim. 1450 tl.benim focustan aldığım direksiyon tepkisi, rijitligi, ve daha onceleride bu aracı almayı çok istemem almama sebeplerden.
Arac tdci motoru ile çok keyifli bir sürüş hissi veriyor, yol tutus mükemmel, birde Arac Almanya üretimi.


Olumlu olumsuz yorum yapan herkese saygılarımı sunarim
Hakkında
Meslek: Iktisatçı İşletme Sahibi
İlgi Alanları: the best pizza in Kayseri
Forum İmzası:
2018 G30 BMW 5.20i Luxury Line
2019 1.6 eco-g prestige
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Bilgisayar
Samsung NP300 TR
Bilgisayar
İ5 500GB SSD 1TB HDD
Bilgisayar
8GB DDR3
Bilgisayar
2GB G-Force Display Card
Otomobil
Otomobil
2018 BMW G30 5.20i Luxury Line
Otomobil
2019 1.6 eco-g Duster prestige
Mobil cihaz
İphone 11 pro max
Mobil cihaz
İPhone 8Plus 256GB
Mobil cihaz
Operatör
Operatör
Vodafone
Operatör
Türk Telekom
TV
TV
LG Eg920v Oled tv 55”
Klima
Klima
Toshiba 12000 btu inverter
Ses Sistemi
Ses Sistemi
LG SH7 SOUNDBAR
Tablet
Tablet
Samsung Tab
Notebook
Notebook
Acer Aspire
Motosiklet
Motosiklet
Küba dragon 50 ??
Kombi
Kombi
Viesmann
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 2.410
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.509
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 119.114 (Bu ay: 2.528)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 857 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.