Şimdi Ara

BMW 3.16i F30 önerir misiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (5 Mobil) - 2 Masaüstü5 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
23.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar kullanmakta olduğum aracı satıp biraz şartlarımı zorlayıp 200bin TL civarına 2015 Model M Sport 3.16i almayı düşünüyorum hazır yaşım çok geçmemişken Sanırım M sport donanım olarak tatmin edici bir araç. Olumlu veya olumsuz görüşleriniz önerilerinize açığım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    CaptainSkyWalker demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    ALINMAZ

    Arkadan itişli kışın gitmez

    M paket apaçilerin elinde yanlaya yanlaya motor şanzıman diferansiyel ölüdür

    316i artık bitti
    Üretim durdu
    Tedavülden kalktı

    PSA ortaklığı 1.6 benzinli motorlar keleşota, bulaşma

    200.000 o arabaya verilmez

    Lastikler kabak, bakım Borusan değil ise koşarak uzaklaş

    18” RFT lastikler en ufak kasiste “taaak, Tuuk, gümm, bam bam, bum bum, dum dum” eder

    Kasislerde “ süspansiyon mu çıktı, jant mı kırdı, lastik mi yardı” dedirtir

    ÖZETLE: UZAK DUR
    Nerede yanliyosun , nerede kaç kere gördün?

    Eline telefon alan araba experi kesilmiş her BMW konusunda yanlanmistir , biz niye görmüyoruz bunları? Kaç tane BMW kullandin hayatında , F30 ile kaç kişi yanlamis başka araba yanlayamiyor sadece BMW mi yanliyor?

    Görende 500hp araba sanır bunları , görende Türkiye'de herkes F1 pilotu sanır herkes yanliyor ya

    Nefret ettim bu sosyal medyadan arada bir girip bakayım diyorum sadece boş
  • Şahsen ben kronik sıkıntılarından bıkıp satmıştım. Bitmiyor derdi tasası. Piyasa uçtuğu için tabiki bilmiyorum ama 316i yerine gerekirse yıldan feragat edilip 320iEd daha cazip olur. Hatta dizel motorun N13 e göre çok daha az sorunlu olduğunu duymuştum hep. Ancak 320d boş paketi bile çok uçuk rakamdır şimdi.

    Not: F30 şanzumanı patlamış bir BMW fanı

    He ben bide şunu anladım. Birşeyin olacağı varsa oluyor. A5 i eleyim sırf şanzumandan sorun yaşamamk için F30 almıştım ben. Keşke A5 alsaydım. aynı kaderi yaşadılar üstelik ZF yi tamir bile edemediler bir dünya para harcayıp sonuç alamadan sattım. DSG nin ustası var en azından ZF allaha emanet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 10 Nisan 2020; 12:3:24 >
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinize katılıyorum, malesef fiyatlar da uçuk seviyelere ulaşmış. Bi 3.16’ya noterde 210bin yollarken psikolojik olarak zorlanacağıma inanıyorum Herkes performansı göz önüne katmış ama şu an kullandığım araç tabiri caizse eşek olduğu için 3.16 performansını çok yeterli bulacağıma inanıyorum. Kronik sıkıntıda ise sizin başınıza şanzımandan başka bir problem geldi mi? Gerçekten yorar mı insanı, çünkü bazı gruplarda 80.000kilometredir yağını suyunu koyup biniyorum diyen insanlar var ne kadar doğrudur tabii bilemeyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -BlitzCrank- kullanıcısına yanıt
    Öncelikle benim aracımda 316i idi. ve performansı gayet tatmin eder onda bir sorun yok.

    Öncelikle benim aracımda bitmek bilemeyen bir su sorunu vardı. Oringleri değiştirdim, Su deposunu değiştirdim. bir parça daha vrdı ön tarafta ismini bilmiyorum onu değiştirdim. Azaldı ancak bitmedi bir türlü. 2 yıl kullandığım süreçte 2 kere radyatör patlattı. ilkinde sıfır taktım. satmadan öncede tekrar patlayınca tamir ettirdim.

    Ben sürekli su takviyesi yaptığıma bağladım(kireçlenme) ancak bununda kronik sorunu olduğunu öğrendim. Klima bir süre sonra zerre ısıtmıyor buz gibi soğuk hava üflüyor. Servise götürdüm. Klima peteklerinin değişeceğini söylediler bilmem kaç bin lira fiyat çektiler . ön göğüs sökülecekmiş falan. sanayide 2 bin liraya hallediliyormuş. ben 1 yıl öyle kullandım satarken fiyatından düştüm.

    kullandığım süreçte 2 kere bobin ve buji sebepli tahrik arızası verdi. Ki bu arızayı vermeyen f30 daha ben görmedim. He çözülebilen sorunlar bunlar ama insan bir dünya para verip bmw alıp saçma salak sürekli sanayiye gitmek istemiyor. bunlar beni çok yıprattı açıkcası.

    Şanzuman zaten tuzu biberi 10 bin tl verip eski haline getirememek.


    Onun haricinde rüzgar sesi olsun, yolda gezinme ve direksiyon titremesi olsun f30 un bilinen kronikleri.


    He bu araba çok mu kötü bune böyle dersen değil elbette . Ancak piyasada egea kadar f30 var hala dikkat çeken bir araç olmasına rağmen artık sıktı. He ben hevesimi aldım sizinde hevesiniz varsa mutlaka alınıp denenmeli bence. Ama gencim diye F30 ilk akla gelen araçsa ben olsam tercih etmezdim.


    F30 Club Türkiye FB sayfasını takip ederseniz aslında gerçekleri daha rahat görürsünüz. Her gün en az 3-4 tane tahrik arızası yaşayan pompa sorunu yaşayan kişilerden mesajlar düşüyor.



    Sormak istediğiniz birşey olursa yine cevaplarım.




  • 320i ED kullandım iki yıl kadar.

    316 performansı320i ED ye göre düşük ama sizin performans beklentiniz önemli.

    Şuan 1.5 tsi 150 lik passat kullanıyorum, 320i ED sonra passat performansı benim için yerlerde. aracın sürekli iki silindir modunda gitmeye çalışması, Sport moda alsam bile hala düşük devirde çift silindirde gitmeye çalışması deli ediyor.

    Neyse, konumuz passat değil.

    316i performansı için youtube videolarına bakabilirsiniz, çok performans arayan biri değilseniz tatmin edebilir.

    F30 sorunlarına gelecek olursak.

    Evet sorunlu bir araba.
    Ben ilk sahibinden aldım tüm bakımları yetkilide gününden önce yapılmış, en ufak bakımı aksatılmamış bir araçtı, sahibide 50 yaş üzeri olduğu için yanlama vs gibi hareketler yapılmamış, en azından sahibi benim işim olmaz 50 yaşında adamım ben demişti. Neden f30 tercih etmiş bilmiyorum, G10 kasa 5 serisi aldığı için satıyordu aracı.

    Neyse, ben iki yıl sorunsuz bindim, sonrasında bobin arızası oldu, sonrasında güç dağıtım ünitesinde arıza oldu, sonra motor beynine giden elektrik kablolarında sorun oldu, sorunlar bi kere başladı gerisi gelmeye başladı.

    Elektik arızası, yağ soğutucu arızası, turbo arızası, zincir arızası, soğutma suyu eksiltme arızası, yağ yakma sorunu olan dahi var.

    Bu sorunların hepsini birden yaşayanda var, bi kısmını yaşayanda var, hiç birini yaşamadığını söyleyende var.

    Alacağınız aracın nasıl kullanıldığını, ilk sahibini falan biliyorsanız araçta içinize siniyorsa alın ama hiç bilmediğiniz birisinden araç bakıyorsanız F30 kasa sizi üzebilir.

    Kronik sorunları olan bir araç, sorunlar başladımı devamını getiren bir araç.

    Diğer taraftan ise bu kadar kullandığım en keyifli araçtı. Duruşu yolda gidişi, şanzıman konforu, yola oturuşu ve viraj kabiliyeti olarak çok beğenmiştim ama gel görki sorunları var aracın.




  • ALINMAZ

    Arkadan itişli kışın gitmez

    M paket apaçilerin elinde yanlaya yanlaya motor şanzıman diferansiyel ölüdür

    316i artık bitti
    Üretim durdu
    Tedavülden kalktı

    PSA ortaklığı 1.6 benzinli motorlar keleşota, bulaşma

    200.000 o arabaya verilmez

    Lastikler kabak, bakım Borusan değil ise koşarak uzaklaş

    18” RFT lastikler en ufak kasiste “taaak, Tuuk, gümm, bam bam, bum bum, dum dum” eder

    Kasislerde “ süspansiyon mu çıktı, jant mı kırdı, lastik mi yardı” dedirtir

    ÖZETLE: UZAK DUR

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha eli yüzü düzgün c180'ler var gibi görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: herseyinhayirlisi

    daha eli yüzü düzgün c180'ler var gibi görünüyor.
    evet onu ben de fark ettim. kullanıcı kitlesinden dolayı sanırım, aynı paraya w204 kasalar gerek kaporta gerek mekanik olarak daha iyi durumda oluyor. bmw de kafa karıştırmıyor değil ne yazık ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efe_yakub

    320i ED kullandım iki yıl kadar.

    316 performansı320i ED ye göre düşük ama sizin performans beklentiniz önemli.

    Şuan 1.5 tsi 150 lik passat kullanıyorum, 320i ED sonra passat performansı benim için yerlerde. aracın sürekli iki silindir modunda gitmeye çalışması, Sport moda alsam bile hala düşük devirde çift silindirde gitmeye çalışması deli ediyor.

    Neyse, konumuz passat değil.

    316i performansı için youtube videolarına bakabilirsiniz, çok performans arayan biri değilseniz tatmin edebilir.

    F30 sorunlarına gelecek olursak.

    Evet sorunlu bir araba.
    Ben ilk sahibinden aldım tüm bakımları yetkilide gününden önce yapılmış, en ufak bakımı aksatılmamış bir araçtı, sahibide 50 yaş üzeri olduğu için yanlama vs gibi hareketler yapılmamış, en azından sahibi benim işim olmaz 50 yaşında adamım ben demişti. Neden f30 tercih etmiş bilmiyorum, G10 kasa 5 serisi aldığı için satıyordu aracı.

    Neyse, ben iki yıl sorunsuz bindim, sonrasında bobin arızası oldu, sonrasında güç dağıtım ünitesinde arıza oldu, sonra motor beynine giden elektrik kablolarında sorun oldu, sorunlar bi kere başladı gerisi gelmeye başladı.

    Elektik arızası, yağ soğutucu arızası, turbo arızası, zincir arızası, soğutma suyu eksiltme arızası, yağ yakma sorunu olan dahi var.

    Bu sorunların hepsini birden yaşayanda var, bi kısmını yaşayanda var, hiç birini yaşamadığını söyleyende var.

    Alacağınız aracın nasıl kullanıldığını, ilk sahibini falan biliyorsanız araçta içinize siniyorsa alın ama hiç bilmediğiniz birisinden araç bakıyorsanız F30 kasa sizi üzebilir.

    Kronik sorunları olan bir araç, sorunlar başladımı devamını getiren bir araç.

    Diğer taraftan ise bu kadar kullandığım en keyifli araçtı. Duruşu yolda gidişi, şanzıman konforu, yola oturuşu ve viraj kabiliyeti olarak çok beğenmiştim ama gel görki sorunları var aracın.
    yorumunuz için teşekkür ederim, anlaşılan temizinde bile bu durumlar yaşanabiliyor. bu yorumdan sonra f30 düşünmeyeceğim bir model oldu.




  • kerem1000 K kullanıcısına yanıt
    Hocam f30 gerçekten keyifli araba. 2 yıl 2015 model 3.20ied kullandım sonra abime verdim aracı. Piyasada arıza çıkaran çok ancak 80.000 km geldi. Turbo O ring değişmesi dışında bir problem yaşamadım. Onun üstüne seat leon, 5.25xd ve sonrasında tiguan kullanıyorum. Arada abimden alırım aracı. Her bindiğimde farklı hissettiriyor. Şimdi g30 için elden çıkarmak istiyormuş. Acaba geri alsam mi diye düşünüyorum ama eşim izin vermiyor :) temizini bulun diyeceğim de f30 piyasasında zor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben de uzak durulması taraftarıyım. Çünkü, kronik olarak sorunlu bir otomobil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    ALINMAZ

    Arkadan itişli kışın gitmez

    M paket apaçilerin elinde yanlaya yanlaya motor şanzıman diferansiyel ölüdür

    316i artık bitti
    Üretim durdu
    Tedavülden kalktı

    PSA ortaklığı 1.6 benzinli motorlar keleşota, bulaşma

    200.000 o arabaya verilmez

    Lastikler kabak, bakım Borusan değil ise koşarak uzaklaş

    18” RFT lastikler en ufak kasiste “taaak, Tuuk, gümm, bam bam, bum bum, dum dum” eder

    Kasislerde “ süspansiyon mu çıktı, jant mı kırdı, lastik mi yardı” dedirtir

    ÖZETLE: UZAK DUR
    Nerede yanliyosun , nerede kaç kere gördün?

    Eline telefon alan araba experi kesilmiş her BMW konusunda yanlanmistir , biz niye görmüyoruz bunları? Kaç tane BMW kullandin hayatında , F30 ile kaç kişi yanlamis başka araba yanlayamiyor sadece BMW mi yanliyor?

    Görende 500hp araba sanır bunları , görende Türkiye'de herkes F1 pilotu sanır herkes yanliyor ya

    Nefret ettim bu sosyal medyadan arada bir girip bakayım diyorum sadece boş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Brother ToLGa B kullanıcısına yanıt
    Yeğenim senin yaşın kadar BMW alıp satmışlığım vardır

    Daha geçen Temmuz’da 320d aldım 2018 model sen neyin kafasındasın

    Dediklerimin hepsi doğru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bmw f30'lar arıza çıkarıyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor diye genelleme yapmak çok yanlış. evet, f30'ların ister 136 beygirlik 316i'si olsun ister 170 beygirlik 320ied'si olsun sorunlu diyebiliriz. bu sorunlardan arkadaşlar bahsetmiş. turbo contalarından su kaçırması, bobin arızaları, motor gücü ve torkları düşük olduğundan perforormanslı kullanımlarda yağ eksiltmesi ve en önemlisi de şanzuman yağ soğutucusunun patlayıp şanzımana motor soğutma suyunun karışması ve şanzımanın pert olması bunlardan bazıları.

    şimdi gelelim f30'u f30 yapan ya da 3 serisi denilince ilk aklımıza gelen 320d'ye. bu araçta yukarıda bahsedilen arızaların hiçbirini göremezsiniz ya da çok nadir görürsünüz. özellikle 320d'de yağ yakan ya da eksilten motor göremezsiniz. çünkü 320d'de motor hacmi 2000 cc'dir ve torku 380nm ya da 400 nm'dir. bu sebeple 320d uzun süre performanslı kullanıma uygundur. eğer yağ eksilten ya da yakan 320d görürseniz o araca mutlaka motor yeterli sıcaklığa ulaşmadan çok gaz basılmıştır veyahutta bakımları aksatılmıştır. bu tamammen kullanıcı hatasıdır. her ne kadar bakım aralıkları 15.000-20.000 ya da 30.000 km denilse de türkiye şartlarında her 10.000 kilometrede mutlaka bakıma sokmak gereklidir.

    bir de burada zf şanzıman konusuna da girmeden olmaz. zf şanzımanın ne kadar başarılı bir şanzıman olduğunu bilmeyen yoktur. zf şanzıman arıza yapmaz mı? yapar. ne zaman yapar, benzinli 320ied ve özellikle 316i ve 116i'de kronik şanzıman yağ soğutucusu patlayınca yapar. başka ne zaman yapar araç durmadan şanzımanı park konumuna sokarsan ya da arabayla R pozisyonunda geri giderken yanlışlıkla D'ye çekersen yapar. bir de aracı hunharca kullanmayı alışkanlık haline getirirsek şanzımanın kavramaları gider. yani kısaca tamamen kullanıcı hatalarında yapar. bunların haricinde zf şanzımanın bozulması mümkün değildir.

    bu arada bmw'nin kendi üretimi olan 1600 cc hacmindeki 170 beygirlik f10 520i aracından bahsetmeden olmaz. bu motorda da da bahsedilen sorunların hiçbirini göremezsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 12 Nisan 2020; 9:37:59 >




  • Saçma salak bir sürü sorunu olan bir motor. Gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Şahsen ben kronik sıkıntılarından bıkıp satmıştım. Bitmiyor derdi tasası. Piyasa uçtuğu için tabiki bilmiyorum ama 316i yerine gerekirse yıldan feragat edilip 320iEd daha cazip olur. Hatta dizel motorun N13 e göre çok daha az sorunlu olduğunu duymuştum hep. Ancak 320d boş paketi bile çok uçuk rakamdır şimdi.

    Not: F30 şanzumanı patlamış bir BMW fanı

    He ben bide şunu anladım. Birşeyin olacağı varsa oluyor. A5 i eleyim sırf şanzumandan sorun yaşamamk için F30 almıştım ben. Keşke A5 alsaydım. aynı kaderi yaşadılar üstelik ZF yi tamir bile edemediler bir dünya para harcayıp sonuç alamadan sattım. DSG nin ustası var en azından ZF allaha emanet.
    aynen millet zf yi sorunsuz sanıyor da tanıdıklarımdan duymaya başladım sıkıntı yaşayanları ve sorun oldu mu Dsg'nin maliyetini mumla aratır adamın ocagına incir agacı diker..

    Islak dsg li premiumlar cok iyi bu konuda hem kuru gibi kolay bozulmuyorlar hem de bozulduklarında Zf gibi cok ağır maliyeti yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    Hocam f30 gerçekten keyifli araba. 2 yıl 2015 model 3.20ied kullandım sonra abime verdim aracı. Piyasada arıza çıkaran çok ancak 80.000 km geldi. Turbo O ring değişmesi dışında bir problem yaşamadım. Onun üstüne seat leon, 5.25xd ve sonrasında tiguan kullanıyorum. Arada abimden alırım aracı. Her bindiğimde farklı hissettiriyor. Şimdi g30 için elden çıkarmak istiyormuş. Acaba geri alsam mi diye düşünüyorum ama eşim izin vermiyor :) temizini bulun diyeceğim de f30 piyasasında zor.
    çok teşekkür ederim hocam görüşünüz için, dikkate alacağım :)
  • F30 yine sacma sapan arabalarla karsilastiriliyor zor tutuyorum kendimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Linneus -- 16 Nisan 2020; 7:8:45 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • f30 316i ile 320ied N13 isimli motorun kullanıldığı araçlar.


    n13 motorlu aracımı yaklaşık 5 yıldır kullanıyorum, periyodik bakımlarını zamanında yaptırdım hakeza orijinal ürünler ve doğru yağ tercihi yaptım. En küçük sorunla karşılaşmadım.


    En yakın arkadaşımda ise yine 320ied var 2014 model alındığı günden bugüne sadece 1 kez bobin seti değiştirmek durumunda kaldı o kadar.


    Otomobil dünyasına ilişkin genel itibariyle şöyle düşünüyorum, otomobilden ziyade 'kullanıcının' sorunlu olduğu.


    F30 316i alınır mı? Periyodik bakımları zamanında yapılmış, ruh sağlığı yerinde 'normal' bir birey tarafından kullanılmış, geçmişi bilinen bir otomobil ise kesinlikle alınır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheEren -- 25 Mart 2021; 14:13:59 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.