Şimdi Ara

3 silindirli arabalar sorunlu mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
51.589
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cordobalar 3 silndir ama 3 silindirli araçlar sorunlu diyorlar daha çok zorlanıyormus araç bi bilgi verir misiniz 3 silindrli araçlar hakkında? sanayiden çıkmazsınız dediler acaba gerçeklik payı var mı?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: tashtan

    sorunlumu bilmiyorum ama bir tanıdıgım arac sollamalarda sıkıntı yasarsin demişti, ama testlerde falan genelde en ekonomik araclar olarak gosteriyorlar yakıt bakımından, ama motor omurlerini bilmiyorum
    Kuzenim tek testisli ama 2 tane çocuğu var.

    10 yıl önceki FORD FOCUS'larda soğutma suyu bitince 2 silindir güç üretmek ve 2 silindir de soğutma amacıyla hava basmak için değişik bir düzencde çalışmaya başlardı.

    Sayısız ALAMANCI GURBETÇİ 4 silindirden 1'isi arızalı FORD TANUS, OPEL REKORT gibi araçlarla 4.000-5.000 km'lik yolun en az yarısını başarıyla tamamlamıştır.

    3 Silindirin 4 Silindirden tek farkı insanların aklındaki önyargıyı aşamaması. 3 yıl önce aldığımız sıfır SEAT CORDOBA'ları tanıdıklarım 100 km'ye 4 litreden de az mazot yaktığı halde sırf (!) 3 silindir olması sebebiyle sattı...
  • sorunlumu bilmiyorum ama bir tanıdıgım arac sollamalarda sıkıntı yasarsin demişti, ama testlerde falan genelde en ekonomik araclar olarak gosteriyorlar yakıt bakımından, ama motor omurlerini bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tashtan

    sorunlumu bilmiyorum ama bir tanıdıgım arac sollamalarda sıkıntı yasarsin demişti, ama testlerde falan genelde en ekonomik araclar olarak gosteriyorlar yakıt bakımından, ama motor omurlerini bilmiyorum
    Kuzenim tek testisli ama 2 tane çocuğu var.

    10 yıl önceki FORD FOCUS'larda soğutma suyu bitince 2 silindir güç üretmek ve 2 silindir de soğutma amacıyla hava basmak için değişik bir düzencde çalışmaya başlardı.

    Sayısız ALAMANCI GURBETÇİ 4 silindirden 1'isi arızalı FORD TANUS, OPEL REKORT gibi araçlarla 4.000-5.000 km'lik yolun en az yarısını başarıyla tamamlamıştır.

    3 Silindirin 4 Silindirden tek farkı insanların aklındaki önyargıyı aşamaması. 3 yıl önce aldığımız sıfır SEAT CORDOBA'ları tanıdıklarım 100 km'ye 4 litreden de az mazot yaktığı halde sırf (!) 3 silindir olması sebebiyle sattı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Kuzenim tek testisli ama 2 tane çocuğu var.

    10 yıl önceki FORD FOCUS'larda soğutma suyu bitince 2 silindir güç üretmek ve 2 silindir de soğutma amacıyla hava basmak için değişik bir düzencde çalışmaya başlardı.

    Sayısız ALAMANCI GURBETÇİ 4 silindirden 1'isi arızalı FORD TANUS, OPEL REKORT gibi araçlarla 4.000-5.000 km'lik yolun en az yarısını başarıyla tamamlamıştır.

    3 Silindirin 4 Silindirden tek farkı insanların aklındaki önyargıyı aşamaması. 3 yıl önce aldığımız sıfır SEAT CORDOBA'ları tanıdıklarım 100 km'ye 4 litreden de az mazot yaktığı halde sırf (!) 3 silindir olması sebebiyle sattı...

    Alıntıları Göster
    Bende 3 silindir polo var cordoba ile aynı motor devir 1800 ila 2500 arası iyi gider 1800 devir altı titreme 2500 devir üstü gereğinden fazla yakar gitmezde yakar sadece

    piston yapısı geniş ve kısadır bildigim kadarı ile bu nedenden dolayı seslidir (Traktör sesine yakın diyenler de görülmüştür )

    Arada sırada 3500 devirde motoru açmak lazım kurumları atması için uzun yolda araç çok ekonomik depo fulleyip 900 km yapıp tekrar eklettirdim 10 kuruş kadar yakmış km de .

    cordobada poloya göre fazla sorun yaşayanlar olur sonuçta sınıf farkı var . Yeni vw araçlarına blue motion olarak yine 3 silindir yapacakları belirtilmiş .. bence yapmasınlar kaybederler ..


    Tahminim 250 - 300 bin gider motor oda en iyi iktimal motora bakmanız halince .

    motor sesiniz bir nebze kesmek için motor silk atın her 60 binde % 20 lere kadar gider ses

    75 hp 195 nw tork tam dolu araç ( 5 kişi ve bagaj dolu ) yokuşlarda 1 viteste banamısın demeden tırmanır fan bile açma gereği duymaz tsi motorlar gibi ısıya dayanıklıdır . :)

    110 bin civarında ise turbo sorun cıkarabilir zamanla tüm yük turboda malüm :) ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: racer007

    Bende 3 silindir polo var cordoba ile aynı motor devir 1800 ila 2500 arası iyi gider 1800 devir altı titreme 2500 devir üstü gereğinden fazla yakar gitmezde yakar sadece

    piston yapısı geniş ve kısadır bildigim kadarı ile bu nedenden dolayı seslidir (Traktör sesine yakın diyenler de görülmüştür )

    Arada sırada 3500 devirde motoru açmak lazım kurumları atması için uzun yolda araç çok ekonomik depo fulleyip 900 km yapıp tekrar eklettirdim 10 kuruş kadar yakmış km de .

    cordobada poloya göre fazla sorun yaşayanlar olur sonuçta sınıf farkı var . Yeni vw araçlarına blue motion olarak yine 3 silindir yapacakları belirtilmiş .. bence yapmasınlar kaybederler ..


    Tahminim 250 - 300 bin gider motor oda en iyi iktimal motora bakmanız halince .

    motor sesiniz bir nebze kesmek için motor silk atın her 60 binde % 20 lere kadar gider ses

    75 hp 195 nw tork tam dolu araç ( 5 kişi ve bagaj dolu ) yokuşlarda 1 viteste banamısın demeden tırmanır fan bile açma gereği duymaz tsi motorlar gibi ısıya dayanıklıdır . :)

    110 bin civarında ise turbo sorun cıkarabilir zamanla tüm yük turboda malüm :) ..

    Alıntıları Göster
    99.000 km de cordoba tdi 75 hp 3 silindir aracımı sattım.
    1 kuruş masraf açmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: racer007

    Bende 3 silindir polo var cordoba ile aynı motor devir 1800 ila 2500 arası iyi gider 1800 devir altı titreme 2500 devir üstü gereğinden fazla yakar gitmezde yakar sadece

    piston yapısı geniş ve kısadır bildigim kadarı ile bu nedenden dolayı seslidir (Traktör sesine yakın diyenler de görülmüştür )

    Arada sırada 3500 devirde motoru açmak lazım kurumları atması için uzun yolda araç çok ekonomik depo fulleyip 900 km yapıp tekrar eklettirdim 10 kuruş kadar yakmış km de .

    cordobada poloya göre fazla sorun yaşayanlar olur sonuçta sınıf farkı var . Yeni vw araçlarına blue motion olarak yine 3 silindir yapacakları belirtilmiş .. bence yapmasınlar kaybederler ..


    Tahminim 250 - 300 bin gider motor oda en iyi iktimal motora bakmanız halince .

    motor sesiniz bir nebze kesmek için motor silk atın her 60 binde % 20 lere kadar gider ses

    75 hp 195 nw tork tam dolu araç ( 5 kişi ve bagaj dolu ) yokuşlarda 1 viteste banamısın demeden tırmanır fan bile açma gereği duymaz tsi motorlar gibi ısıya dayanıklıdır . :)

    110 bin civarında ise turbo sorun cıkarabilir zamanla tüm yük turboda malüm :) ..

    Alıntıları Göster
    Bak sevgili kardeşim 3 yıldır cordoba kullanıyorum.2004 model stylance paket (en dolu olanı) 3 silindir tdi motoru var.2 ay önce tamircideydi şuan gene tamircide,yağına 8000km'de değişirim 10000'i beklemem,çukurlardan mümkün olduğu kadar kaçarım kaçamazsam iyce yavaşlarım buna rağmen ön düzeni çok narin habire tabla burcu rot kolu değişirsin,bol bol rot balans ayarı yaptırırsın.bu şekilde sürdüğüm halde yılda 2 kere! diyeceksinki sen çok biniyosun o zaman,yılda 7000km bile yapmıyorum! arabam 200.000km'de 150.000km'de iken 2 tane enjektörü bitti (katti süretle KAÇAK mazot koymam opet mazotundan başka) enjektörleri tamir olmuyor tanesi 300EURO! turbosu geçen hafta bitti 750milyon yedi. yol tutuşu güzel ama tangur tungur kardeşim sanki savaş var.geçen yılda amartisörlerinin hepsini değiştirdim yeni lastik taktım Lassa impetus,ama yok gene odun odun,yani bu araba bakımlı halde!
    yarın detaylı temizliğe veriyorum sonrada galeri. bir gram gözümde yok!..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemil27

    Bak sevgili kardeşim 3 yıldır cordoba kullanıyorum.2004 model stylance paket (en dolu olanı) 3 silindir tdi motoru var.2 ay önce tamircideydi şuan gene tamircide,yağına 8000km'de değişirim 10000'i beklemem,çukurlardan mümkün olduğu kadar kaçarım kaçamazsam iyce yavaşlarım buna rağmen ön düzeni çok narin habire tabla burcu rot kolu değişirsin,bol bol rot balans ayarı yaptırırsın.bu şekilde sürdüğüm halde yılda 2 kere! diyeceksinki sen çok biniyosun o zaman,yılda 7000km bile yapmıyorum! arabam 200.000km'de 150.000km'de iken 2 tane enjektörü bitti (katti süretle KAÇAK mazot koymam opet mazotundan başka) enjektörleri tamir olmuyor tanesi 300EURO! turbosu geçen hafta bitti 750milyon yedi. yol tutuşu güzel ama tangur tungur kardeşim sanki savaş var.geçen yılda amartisörlerinin hepsini değiştirdim yeni lastik taktım Lassa impetus,ama yok gene odun odun,yani bu araba bakımlı halde!
    yarın detaylı temizliğe veriyorum sonrada galeri. bir gram gözümde yok!..

    Alıntıları Göster
    yorumlar için teşekkürler ama riskli iş gibi görünüyor ya .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    yorumlar için teşekkürler ama riskli iş gibi görünüyor ya .

    Alıntıları Göster
    Enjector sorun çıkarmasın derseniz 4 - 5 full depoda 1 kere enjector temizleyici madde kullanın bende de sorun vardı bi ara enjctor temizleyici würth attım 20 km den sonra bir kaç tekleme yaşattı stop etti tekrar çalıştırdım çalışırken biraz zorlandı sonrada çok etkili şekilde hızlanmaya başladı sanırım enjectör deki tıkalı kanallar açıldı sonrasında çok ciddi farklar oldu

    Polo da konfor çok iyi ses yalıtımı yapılmış sesli motor oldugundan dolayı tercihiniz 50 - 60 bin de polo olabilir bana sorarsanız dizel almayın




  • 4 silindirlilere bile "iyi işte" derken 3 silindirli biraz zayıf kaçıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemil27

    Bak sevgili kardeşim 3 yıldır cordoba kullanıyorum.2004 model stylance paket (en dolu olanı) 3 silindir tdi motoru var.2 ay önce tamircideydi şuan gene tamircide,yağına 8000km'de değişirim 10000'i beklemem,çukurlardan mümkün olduğu kadar kaçarım kaçamazsam iyce yavaşlarım buna rağmen ön düzeni çok narin habire tabla burcu rot kolu değişirsin,bol bol rot balans ayarı yaptırırsın.bu şekilde sürdüğüm halde yılda 2 kere! diyeceksinki sen çok biniyosun o zaman,yılda 7000km bile yapmıyorum! arabam 200.000km'de 150.000km'de iken 2 tane enjektörü bitti (katti süretle KAÇAK mazot koymam opet mazotundan başka) enjektörleri tamir olmuyor tanesi 300EURO! turbosu geçen hafta bitti 750milyon yedi. yol tutuşu güzel ama tangur tungur kardeşim sanki savaş var.geçen yılda amartisörlerinin hepsini değiştirdim yeni lastik taktım Lassa impetus,ama yok gene odun odun,yani bu araba bakımlı halde!
    yarın detaylı temizliğe veriyorum sonrada galeri. bir gram gözümde yok!..

    aracının geçmişi enjektörlerde çok etkili,3 yaşındayken almışsın,kimbilir ne mazotlar püskürttü..turbo da keza böyle,rölantide beklemeler v.s. gerektirir tüm ömrü boyunca sağlıklı kullanım için.. çukurlarda frene basıyor musunuz? odun söyleyişine katılmıyorum,salınım,darbe sönümlemesi yayların sertliğine göre iyi bile..değil amortisör,lastik boyutu ne değiştirirsen değiştir yaylar kaldıkça yumuşama olmaz..yol tutuş affettiriyor bu dezavantajı.. yan sanayi parça mı kullanıyorsunuz? bence aracınıza özel bir problem var,benimki 20binde hiç tabla-rot değiştirmedim..sizin söyleminize göre 6 kere değiştirmiş olmam gerekiyordu,bu kadar stabil yolsa gittim,ne bir sağa-sola çekme-ne titreşim var....bundan yola çıkarak yan sanayi parça kullandığınıza kanaat getiriyorum.. ben sesi hariç 3 silindirin hiçbir dezavantajını görmedim,ona bakarsanız 5 silindirli transporterların hiç sorun çıkarmaması gerkiyor ki öyle değil ilk versiyonlarında sorun yaşayanlar var..bunu saymazsak farkı ne 5 silindirlinin;fazla yakması,sesinin güzelliği,iyi gitmesi..benim arabanın gidişi,yakışı 4 silindirliyi aratmıyor,kronik sorunu da yok,sesine de alıştım zaten,keza sarsıntısına da öyle; müzik son ses açıkken bile devir saatine bakmadan kalkış yapılıyor,feel&drive hesabı




  • yazdıklarınızla cordoba 1.4 TDI 'a bakışım 90 derece değişti


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemil27

    Bak sevgili kardeşim 3 yıldır cordoba kullanıyorum.2004 model stylance paket (en dolu olanı) 3 silindir tdi motoru var.2 ay önce tamircideydi şuan gene tamircide,yağına 8000km'de değişirim 10000'i beklemem,çukurlardan mümkün olduğu kadar kaçarım kaçamazsam iyce yavaşlarım buna rağmen ön düzeni çok narin habire tabla burcu rot kolu değişirsin,bol bol rot balans ayarı yaptırırsın.bu şekilde sürdüğüm halde yılda 2 kere! diyeceksinki sen çok biniyosun o zaman,yılda 7000km bile yapmıyorum! arabam 200.000km'de 150.000km'de iken 2 tane enjektörü bitti (katti süretle KAÇAK mazot koymam opet mazotundan başka) enjektörleri tamir olmuyor tanesi 300EURO! turbosu geçen hafta bitti 750milyon yedi. yol tutuşu güzel ama tangur tungur kardeşim sanki savaş var.geçen yılda amartisörlerinin hepsini değiştirdim yeni lastik taktım Lassa impetus,ama yok gene odun odun,yani bu araba bakımlı halde!
    yarın detaylı temizliğe veriyorum sonrada galeri. bir gram gözümde yok!..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    yazdıklarınızla cordoba 1.4 TDI 'a bakışım 90 derece değişti


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemil27

    Bak sevgili kardeşim 3 yıldır cordoba kullanıyorum.2004 model stylance paket (en dolu olanı) 3 silindir tdi motoru var.2 ay önce tamircideydi şuan gene tamircide,yağına 8000km'de değişirim 10000'i beklemem,çukurlardan mümkün olduğu kadar kaçarım kaçamazsam iyce yavaşlarım buna rağmen ön düzeni çok narin habire tabla burcu rot kolu değişirsin,bol bol rot balans ayarı yaptırırsın.bu şekilde sürdüğüm halde yılda 2 kere! diyeceksinki sen çok biniyosun o zaman,yılda 7000km bile yapmıyorum! arabam 200.000km'de 150.000km'de iken 2 tane enjektörü bitti (katti süretle KAÇAK mazot koymam opet mazotundan başka) enjektörleri tamir olmuyor tanesi 300EURO! turbosu geçen hafta bitti 750milyon yedi. yol tutuşu güzel ama tangur tungur kardeşim sanki savaş var.geçen yılda amartisörlerinin hepsini değiştirdim yeni lastik taktım Lassa impetus,ama yok gene odun odun,yani bu araba bakımlı halde!
    yarın detaylı temizliğe veriyorum sonrada galeri. bir gram gözümde yok!..


    Alıntıları Göster
    Eniştem'de 3 Silindirli Seat Cordoba Dizel var.

    Size bir anımı anlatayım;

    Birgün ablama araba çalıştırmaya çıktık bu araçla dur-kalk,dur-kalk araba birden hararet yaptı ama bir anda fırladı 110-120 Dereceye filan geldi sıcaklık arabanın içine bir yanık kokusu geliyor göreceksiniz sonra ana yola çıkıp yüksek viteste düşürdük harareti.Sabah arabanın suyuna bir baktık gram su yok arabada,araba kullanılmıyordu 2 senedir filan garajda yatıyordu son 2 aydır filan kullanılıyor suyuna filan bakılmamış hiç,daha sonra su koyduk araca.Anlattığım olayın üzerinden aşşağı yukarı 1 ay geçti hala sorunsuz biniliyor araca.Bence sorunlu filan değiller.Evet biraz sesli çalışır o doğru.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halit4121

    Eniştem'de 3 Silindirli Seat Cordoba Dizel var.

    Size bir anımı anlatayım;

    Birgün ablama araba çalıştırmaya çıktık bu araçla dur-kalk,dur-kalk araba birden hararet yaptı ama bir anda fırladı 110-120 Dereceye filan geldi sıcaklık arabanın içine bir yanık kokusu geliyor göreceksiniz sonra ana yola çıkıp yüksek viteste düşürdük harareti.Sabah arabanın suyuna bir baktık gram su yok arabada,araba kullanılmıyordu 2 senedir filan garajda yatıyordu son 2 aydır filan kullanılıyor suyuna filan bakılmamış hiç,daha sonra su koyduk araca.Anlattığım olayın üzerinden aşşağı yukarı 1 ay geçti hala sorunsuz biniliyor araca.Bence sorunlu filan değiller.Evet biraz sesli çalışır o doğru.

    Alıntıları Göster
    Sevgili sasa kardeşim 4 silindirli ve 4 zamamanlı motorlarda bir çevrim 720 derecedir, 720 dereceninde 2 tam tur demek olduğunu anladın sanırım yani burdan yola çıkarak 1 çevrim emme,sıkıştırma,iş(yanma),egzos zamanlarının birbirini tamamlamasıdır, yani piston Alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkarken mutlaka bir zaman gerçekleşir buda krank milini(iş mili) 180 derece çevirilmesi demektir şimdi 3 silindir olduğu için 3 zaman mı yapacak motor tabikide hayır fakat bir çevrim 720 derece olduğu için sadece 3 e bölünecek bakınız 3 silindirli motorlada bir piston iş milini 240 derece çevirir 4 silindirli bir motorda ise 180 derece çevirir şimdi sana soruyorum ağır bişeyi 180 derece çevirmek mi kolay yoksa 240 derece çevirmek mi kolaydır.

    Motorlar her zaman denklem gibidir eğer max güç istenirse bu gücü oluşturmak için daha fazla yakıt gereklidir, yani nerden kısarsan bir yerden vermek zorundasın amaç zaten iş üretmek değil mi ? tabikide iş üretmek işte elde olan bir şeyi en uygun bir şekilde tüketmek verim demektir. SAYGILARIMLA.




  • yazdıklarınızında elle tutulur bir şey göremedim, sonuç olarak 3 silindirli bir motar aynı hacimdeki 4 silindir motrdan fazlamı yakar diyorsunuz_?

    180-240 derece hesabını kendinizmi düşündünüz bir bilenden mi öğrendiniz_? öğrendiniz kaynağı merak ettim doğrusu

    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Sevgili sasa kardeşim 4 silindirli ve 4 zamamanlı motorlarda bir çevrim 720 derecedir, 720 dereceninde 2 tam tur demek olduğunu anladın sanırım yani burdan yola çıkarak 1 çevrim emme,sıkıştırma,iş(yanma),egzos zamanlarının birbirini tamamlamasıdır, yani piston Alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkarken mutlaka bir zaman gerçekleşir buda krank milini(iş mili) 180 derece çevirilmesi demektir şimdi 3 silindir olduğu için 3 zaman mı yapacak motor tabikide hayır fakat bir çevrim 720 derece olduğu için sadece 3 e bölünecek bakınız 3 silindirli motorlada bir piston iş milini 240 derece çevirir 4 silindirli bir motorda ise 180 derece çevirir şimdi sana soruyorum ağır bişeyi 180 derece çevirmek mi kolay yoksa 240 derece çevirmek mi kolaydır.

    Motorlar her zaman denklem gibidir eğer max güç istenirse bu gücü oluşturmak için daha fazla yakıt gereklidir, yani nerden kısarsan bir yerden vermek zorundasın amaç zaten iş üretmek değil mi ? tabikide iş üretmek işte elde olan bir şeyi en uygun bir şekilde tüketmek verim demektir. SAYGILARIMLA.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    yazdıklarınızında elle tutulur bir şey göremedim, sonuç olarak 3 silindirli bir motar aynı hacimdeki 4 silindir motrdan fazlamı yakar diyorsunuz_?

    180-240 derece hesabını kendinizmi düşündünüz bir bilenden mi öğrendiniz_? öğrendiniz kaynağı merak ettim doğrusu

    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Sevgili sasa kardeşim 4 silindirli ve 4 zamamanlı motorlarda bir çevrim 720 derecedir, 720 dereceninde 2 tam tur demek olduğunu anladın sanırım yani burdan yola çıkarak 1 çevrim emme,sıkıştırma,iş(yanma),egzos zamanlarının birbirini tamamlamasıdır, yani piston Alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkarken mutlaka bir zaman gerçekleşir buda krank milini(iş mili) 180 derece çevirilmesi demektir şimdi 3 silindir olduğu için 3 zaman mı yapacak motor tabikide hayır fakat bir çevrim 720 derece olduğu için sadece 3 e bölünecek bakınız 3 silindirli motorlada bir piston iş milini 240 derece çevirir 4 silindirli bir motorda ise 180 derece çevirir şimdi sana soruyorum ağır bişeyi 180 derece çevirmek mi kolay yoksa 240 derece çevirmek mi kolaydır.

    Motorlar her zaman denklem gibidir eğer max güç istenirse bu gücü oluşturmak için daha fazla yakıt gereklidir, yani nerden kısarsan bir yerden vermek zorundasın amaç zaten iş üretmek değil mi ? tabikide iş üretmek işte elde olan bir şeyi en uygun bir şekilde tüketmek verim demektir. SAYGILARIMLA.


    Alıntıları Göster
    2-2 çalışacagına 2-1 çalışıyor zamanlama aynı 1 pistona yük düşütüğü için genelde o pistonun ömrü kısa olur

    1 viteste ses yapma nedenide genelde ondandır kısa piston yapısı bide dediğim gibi çok fazla işlev ses sorunu

    intercooler la ısı sorununu aşmaya çalışmışlar ama motor gereğinden fazla ısınıyor sürekli dik memleket yollarında düşünün

    95 olmadan fan açmaz 90 lara gelince motor zorlanır 85 derecelik müşir bulamadım şahin doğanlarda bile olduğunu belirttiler :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    yazdıklarınızında elle tutulur bir şey göremedim, sonuç olarak 3 silindirli bir motar aynı hacimdeki 4 silindir motrdan fazlamı yakar diyorsunuz_?

    180-240 derece hesabını kendinizmi düşündünüz bir bilenden mi öğrendiniz_? öğrendiniz kaynağı merak ettim doğrusu

    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Sevgili sasa kardeşim 4 silindirli ve 4 zamamanlı motorlarda bir çevrim 720 derecedir, 720 dereceninde 2 tam tur demek olduğunu anladın sanırım yani burdan yola çıkarak 1 çevrim emme,sıkıştırma,iş(yanma),egzos zamanlarının birbirini tamamlamasıdır, yani piston Alt ölü noktadan üst ölü noktaya çıkarken mutlaka bir zaman gerçekleşir buda krank milini(iş mili) 180 derece çevirilmesi demektir şimdi 3 silindir olduğu için 3 zaman mı yapacak motor tabikide hayır fakat bir çevrim 720 derece olduğu için sadece 3 e bölünecek bakınız 3 silindirli motorlada bir piston iş milini 240 derece çevirir 4 silindirli bir motorda ise 180 derece çevirir şimdi sana soruyorum ağır bişeyi 180 derece çevirmek mi kolay yoksa 240 derece çevirmek mi kolaydır.

    Motorlar her zaman denklem gibidir eğer max güç istenirse bu gücü oluşturmak için daha fazla yakıt gereklidir, yani nerden kısarsan bir yerden vermek zorundasın amaç zaten iş üretmek değil mi ? tabikide iş üretmek işte elde olan bir şeyi en uygun bir şekilde tüketmek verim demektir. SAYGILARIMLA.





    Sayın dostum kimseden öğrenmedim kendim yazıyorum bunlar teori değil gerçektir. Elle tutulur diye bir şey yok aşağıda açıklamamı yaptım denklemdir demişim zaten, 3 silindirli uzun yıllar çalışabilir ama çok daha düzen isteyen bir sistem 3 pistondan 2 si kardeş olduğuna göre diğer açıkta kalan piston'da daha fazla yanma zamanı gerçekleşir kardeş pistonlara göre yani günümüzde bir çok marka var onları geçtim bir çok büyük motor firması neden 3 silindirli motor üretmiyor o zaman ? demeki tam anlamında verim alınamıyor, amacımız verim almak demedik mi yukarda.SAYGILARIMLA.




  • nasıl oluyorda aynı krank miline bağlı pistonların diğerinde daha fazla yanma zamanı gerçekleşiyor?
    kardeş pistonlar 1 tur atarken diğer piston 2 tur mu atıyor
    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazım, o bir çok büyük motor firmalarına sormak lazım neden 3 silindirli üretiyor ya da üretmiyor.



    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Sayın dostum kimseden öğrenmedim kendim yazıyorum bunlar teori değil gerçektir. Elle tutulur diye bir şey yok aşağıda açıklamamı yaptım denklemdir demişim zaten, 3 silindirli uzun yıllar çalışabilir ama çok daha düzen isteyen bir sistem 3 pistondan 2 si kardeş olduğuna göre diğer açıkta kalan piston'da daha fazla yanma zamanı gerçekleşir kardeş pistonlara göre yani günümüzde bir çok marka var onları geçtim bir çok büyük motor firması neden 3 silindirli motor üretmiyor o zaman ? demeki tam anlamında verim alınamıyor, amacımız verim almak demedik mi yukarda.SAYGILARIMLA.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    nasıl oluyorda aynı krank miline bağlı pistonların diğerinde daha fazla yanma zamanı gerçekleşiyor?
    kardeş pistonlar 1 tur atarken diğer piston 2 tur mu atıyor
    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazım, o bir çok büyük motor firmalarına sormak lazım neden 3 silindirli üretiyor ya da üretmiyor.



    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Sayın dostum kimseden öğrenmedim kendim yazıyorum bunlar teori değil gerçektir. Elle tutulur diye bir şey yok aşağıda açıklamamı yaptım denklemdir demişim zaten, 3 silindirli uzun yıllar çalışabilir ama çok daha düzen isteyen bir sistem 3 pistondan 2 si kardeş olduğuna göre diğer açıkta kalan piston'da daha fazla yanma zamanı gerçekleşir kardeş pistonlara göre yani günümüzde bir çok marka var onları geçtim bir çok büyük motor firması neden 3 silindirli motor üretmiyor o zaman ? demeki tam anlamında verim alınamıyor, amacımız verim almak demedik mi yukarda.SAYGILARIMLA.


    Alıntıları Göster
    piston kolarının ,kranka bağlantı noktaları profilden bakıldığında ;3 bacaklı yıldız gibidir,homojen bir çalışma karakteri için.. aksi taktirde rölantide bedford gibi ses çıkarırdı.. madem öyle 5 silindirli t5 motorunun hangi pistonu daha fazla iş yapıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    10 yıl önceki FORD FOCUS'larda soğutma suyu bitince 2 silindir güç üretmek ve 2 silindir de soğutma amacıyla hava basmak için değişik bir düzencde çalışmaya başlardı.



    Allah allah, bu gerçekten çok ilginç bir özellikmiş, Focus I gerçekten efsane bir araçtı ama orası kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    nasıl oluyorda aynı krank miline bağlı pistonların diğerinde daha fazla yanma zamanı gerçekleşiyor?
    kardeş pistonlar 1 tur atarken diğer piston 2 tur mu atıyor
    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazım, o bir çok büyük motor firmalarına sormak lazım neden 3 silindirli üretiyor ya da üretmiyor.



    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    Sayın dostum kimseden öğrenmedim kendim yazıyorum bunlar teori değil gerçektir. Elle tutulur diye bir şey yok aşağıda açıklamamı yaptım denklemdir demişim zaten, 3 silindirli uzun yıllar çalışabilir ama çok daha düzen isteyen bir sistem 3 pistondan 2 si kardeş olduğuna göre diğer açıkta kalan piston'da daha fazla yanma zamanı gerçekleşir kardeş pistonlara göre yani günümüzde bir çok marka var onları geçtim bir çok büyük motor firması neden 3 silindirli motor üretmiyor o zaman ? demeki tam anlamında verim alınamıyor, amacımız verim almak demedik mi yukarda.SAYGILARIMLA.





    Dostum 4 silindirli bir motorda 1 çevrimde silindir başına bir yanma zamanı gerçekleşir. Burda bir silindirde yanma olduktan sonra yine aynı silindire yanma zamanı gelmesi için diğer 3 silindirde yanma olması gerekir. Motorun 2500 devir/dk da olduğunu var sayalım 4 zamanlı motorda 1 çevrim 2 devir ise o zaman 1250 çevrim = 2500 devirdir burdan yola çıkarak 4 silindirli motorda 1 dakikada 1250 yanma zamanı gerçekleşmektedir.

    3 silindirli bir motorda 1 çevrimde silindir başına bir yanma zamanı gerçekleşir.Burda bir silindirde yanma olduktan sonra yine aynı silindire yanma zamanı
    gelmesi için diğer 2 silindirde yanma olması lazımdır. Burdada motorun devirinin 2500 devir/dk da döndüğünü var sayarsak, 3 silindirli bir motorda 1 dakikada 1250 yanma gerçekleşir.

    burda her silindirin iş zamanında 1 derece ısı yaydığını var sayarsak

    3 silindirli motor dakikada 1250/3 = 416.6 derece sıcaklık verir.
    4 silindirli motor dakikada 1250/4 = 312.5 derece sıcaklık verir.

    Şimdi sürekli verim demiyor muyuz sıcaklığı 416.6 derece olan bir motoru soğutmak mı daha kolay yoksa 312.5 derece olan bir motoru soğutmak mı daha kolaydır.Üstelik bu bir dakikada olan bir durum motorun saatlerce çalıştığını düşünün. Burda 3 silindirli motorun iyi yada kötü yorumlamıyorum en yukarda herşey denklemdir dedim denklem ortada eğer anladıysan sorun yok demektir. Haaa illa elle tutulur gözle görülür bir yorum yap diyorsan o kadar fazla yaygın bir motor tipi değil düzensiz bir çalışması vardır yüksek devirlerde yakıt tüketimini artırır vs vs.., burda dizel motoru tartışıyorsak sorunsuz motorlara yönelinmesini tercih ederim bakınız dizel motorda devrim olan Multijet benim tercihim olur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.