DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
MOTOR da nasıl ön kaldırılır?
62
Cevap
0
Favori
34.565
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Motosiklet Dünyası >> MOTOR da nasıl ön kaldırılır?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1166 Mesaj
      26 Kasım 2006 13:54:57 Konu Sahibi
      arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

      motorun önü nasıl kaldırılıyo???

      çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

      200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

      bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

      bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...



      |
      |
      _____________________________

      ...
    • Teğmen
      232 Mesaj
      26 Kasım 2006 14:05:57
      merak bile etme.
      denersen 4 kolluda cemaat kaldırabilir.

      quote:

      Orjinalden alıntı: S_A_H

      arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

      motorun önü nasıl kaldırılıyo???

      çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

      200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

      bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

      bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...
      |
      |
      _____________________________

      VATAN COMPUTERDEN HİÇBİRŞEY ALMAYIN.
    • Teğmen
      107 Mesaj
      26 Kasım 2006 14:47:25
      bencede merak etme fazla merak iyi değildir
      |
      |
      _____________________________

      Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
    • Yarbay
      2546 Mesaj
      26 Kasım 2006 15:04:43
      1



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 25 Ekim 2012; 20:49:28 >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1166 Mesaj
      26 Kasım 2006 15:57:12 Konu Sahibi
      yaaa millet laf sokmaktan başka bişi yazmamışınız...olmuo ki böle ama...
      |
      |
      _____________________________

      ...
    • Emekli Yönetici
      6413 Mesaj
      26 Kasım 2006 17:43:58
      Yazarım ama umarım yazpmazsın.. Bunun için elinin vitese oldukça iyi alışmış olması gerekiyor.. Gaz verdikten sonra motorun devir sesini takip et.. Kalkış esnasında gazı kökle ve vitesi tam devir aldığı anda attır.. Bu anda hafifçe gidonu kendine çek.. Alışman için hafif ayağa kalk ve gidonu "düz" bir şekilde kendine çek.. Bu işte en önemli sorun gidonu düz kaldırmak ve indirmektir.. Bence eğer alışamadıysan zorlama.. Çünkü 10. denemene kadar hiçbirşey olmamışken 11. denemende allah korusun..
      |
      |
      _____________________________


      PSN: SAVIARs
      Gamertag: SAVIARs
    • Yarbay
      2323 Mesaj
      26 Kasım 2006 23:58:57
      Suzuki gsxr 1000 ile 3üncü viteste bile (1ile2yi saymıyorum bile) gazı verdin mi kendiliğinden kalkıyor ön tekeri...

      demek istediğim motorun gücü ilede alakalı. 600lük bi racing ile motoru tam limitlerde zorlaman lazım stabil gidebilmen için.
      |
      |
      _____________________________

      Lenova Ideapad Y510P//Canon Eos 7D- Sigma 50mm f1.4//Iphone 6 Plus//2x2 Kingston ddr2 Hyperx 1066 //Samsung 250gb+500gb Sata2 Ncq//Skystar2.6D//Audigy2ZS Platinium//Razer Plazma//Tagan 480//CMStacker
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      1 Not
      27 Kasım 2006 02:06:28
      debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      27 Kasım 2006 04:01:29
      sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      413 Mesaj
      27 Kasım 2006 11:21:42
      quote:

      Orjinalden alıntı: HergoM

      sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence

      yani takla dememiş ön demiş . dostum ben yaklaşık 10 yıldır kullanıyorum ben bile bazen kaldırırken tırsıyorum sen hiç deneme boşuna ama sana sadece motor gücü ve kilosunun önemli olduğunu söyleyebilirim .. senin hiç çrkmene gerek yok kendisi kalkar
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      6413 Mesaj
      27 Kasım 2006 13:02:42
      quote:

      Orjinalden alıntı: sonix!

      debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.


      Bunu camiye yakın bir yerde yapta imam aramakla uğraşma bari..

      Buarada vsadace racinglerde devir ile alakalıdır bu durum diğer motorlarda önü hafifçe çekmen denge kurmanı kolaylaştıracaktır..
      |
      |
      _____________________________


      PSN: SAVIARs
      Gamertag: SAVIARs
    • Yarbay
      10989 Mesaj
      27 Kasım 2006 13:47:43
      küçük hacimli motorlarda debriyaj ilişkisi döz konusu gazı fazla vererek debriyajı kavrama noktasında aniden terimi gözleri büyütür hızlıca diyebiliriz bırakılarak ani kalkış ile ortaya çıkan ileriye fırlama durumunun ön tekeri yerden kesmesi ile açıklanabilir...!!!



      çok ön kalkar ise Arka freni sağ ayağınızın altında yer ettirmeniz gerekir aksi taktirde arkaya devrilmesi olasılığı çok yüksek

      ingilterede bu işin eğitimi veriliyor



      tabi öğrenmek için bu takla barlarını motor üzerinde bulundurmak lazım ...İlk sazan zamanlarımda çok deniyor ve yapıyordum bir gün trafik ışıklarında yere yapışmamla tövbe ettiğim bir durum ve gerek olmadığı kanaatine vardım bence hiç gerek yok düz gitmekte herzaman faide vardır hem tek teker giderken motor yağlama yapmıyor...!!!


      teknik veriler resimler neler nasıllar

      kazalar ters durumlar iş cambazlığa giriyor...!!! ama işte şeytanın da işi bu olsa gerek dürtüp duruyor


      gerçi dürtme esnasında bu tepkiyi vermek en sağlıklısı
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      10989 Mesaj
      27 Kasım 2006 13:51:13
      bu arada linleri vermeyi unuttum

      http://www.thewheelieschool.co.uk

      kısmında linklerede göz atarsan aydınlanma çağına geçebilirsin ...bence yapmayı düşünüyorsan sağlıklı yolu seç eğitimini al ingilterede grup indirimi yapılıyor...bu kış gidip öğrenme durumum olacak şayet bir memnuniyet ya da şikayet olursa buraya aktarırım
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6133 Mesaj
      27 Kasım 2006 17:22:32
      youtube da bi adam öğretiyodu bunu ama adamın altında kawa 636 vardı.gaza bastımı kalkıyo ztn
      |
      |
      _____________________________

      2012 Hyundai i30 CRDI Style Manuel
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      1 Not
      27 Kasım 2006 19:57:49
      125 cc civarı için söylemiştim.
      racing motorlarda aslında çok tehlikeli çünkü altında en az 60-100 hp lik güç var.
      quote:

      Orjinalden alıntı: HergoM

      sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      473 Mesaj
      28 Kasım 2006 01:46:24
      Nasıl ölürüm'ün diğer bir soru şekli.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      517 Mesaj
      28 Kasım 2006 02:51:49
      quote:

      Orjinalden alıntı: HyperXCrossfire

      youtube da bi adam öğretiyodu bunu ama adamın altında kawa 636 vardı.gaza bastımı kalkıyo ztn



      motorcu gaz açmak der.
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      153 Mesaj
      28 Kasım 2006 02:56:21
      Momentum ile ilgili.
      Sen nasil araba ile saga donerken sert bir sekilde seni sola atiyorsa
      Ayni meseleyi burda bulabilirsin .motoru ani bir ivmeleme verirsen ve bisiklettekinin daha az bir kuvveti ile kendini on tekerini ve daha sonra arka tekeri gorebilirsin.Biz buna 360 derece ile takla atmak diyoruz.cok az bir kuvvet gerekli.
      Hadi sana kolay gelsin.
      Bu arada yapmak istedigin zaman bizi cagirda kameraya kaydedip Show tv ye yollariz.
      Birazda bizi dusun
      Saygilar
      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      28 Kasım 2006 12:06:35
      2 şekilde bunu yapabilirsin, fakat bu iş sana her sezon 500 ytl lik zincir takımı parası demektir :P

      1. 1 yada 2. vites düşük devirde giderken gazı kökleyip gidonu kendine çek...

      2. 1. yada 2. viteste iken hızlan... debriyaja bas.... ve belirli bir yavaşlama olduğu an debriyajı bırak ve gazı kökle ....
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      210 Mesaj
      28 Kasım 2006 13:16:47
      Sonra da ölsün bari,

      Sen öyle yapacağına git kezzap falan iç, başkalarını tehlikeye atmazsın.

      Sakın denemeyin aşağıda yazanın. Her motorun devri farklıdır. Tek silindirde 7000 Devire kulağın dayanırsa ve debriyajı hemen bırakırsan motor havada 2 takla atar...

      Bu tip işler için önce motoru doğru kullanmayı sonuna kadar bileceksin. Ön freni kilitleyeceksin, virajda ön arka kilitleyeceksin, tek el, çift el, ayakta, oturarar, dizler selede, tek diz selede vs kullacaksın, motor vucudunun bir parçası olacak, bunları yaparken bir iki kere düşeceksin ki ne kadar tehlikeli bi iş yaptığının farkına var.

      Buna rağmen istiyorsan trafiğe kapalı alanda ve full koruma ile yavaş yavaş gaz ve debriyaj hakimiyeti ile başlaman lazım.

      Her motorun önü kalkar ama önemli olan hanig viteste ve hanig devir aralığında ne kadar debriyaj ile...

      quote:

      Orjinalden alıntı: sonix!

      debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
SEO
SEO
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR6
0,359
1.2.122

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.