Şimdi Ara

MOTOR da nasıl ön kaldırılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
0
Favori
55.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

    motorun önü nasıl kaldırılıyo???

    çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

    200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

    bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

    bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorda Ön Nasıl Kaldırılır

    Motorla ön kaldırma, aracın ön kısmının geri kalanına göre yükseltildiği bir modifikasyondur. Bu, estetik amaçlı olabileceği gibi performans avantajları da sağlayabilir. Motorda ön kaldırmak istiyorsanız, bunu doğru şekilde yapmak önemlidir.

    Motorda Ön Kaldırma Adımları

    Motorda ön kaldırma işlemine başlamadan önce gerekli malzemeleri toplamalısın:

    • Fren hidroliği
    • Alt takım bileşenleri
    • Güvenli jaklar ve sehpalar
    • Anahtarlar ve lokmalar

    Aracı güvenli bir şekilde kaldır ve sehpalar üzerine yerleştir. Fren hidroliği rezervuarını çıkar ve ön tekerlekleri sök. Alt takım bileşenlerini çıkar ve onları yeni, daha uzun bileşenlerle değiştir.

    Fren hidroliğini doldur ve tekerlekleri tekrar tak. Aracı yere indir ve frenleri kontrol et. Her şey yolundaysa, ön kaldırma işlemini tamamlamış olacaksın.

    Ön Kaldırmanın Avantajları

    Motorda ön kaldırmanın birkaç potansiyel avantajı vardır:

    • Gelişmiş görünüm: Ön kaldırma, aracına daha agresif bir görünüm verebilir.
    • Daha iyi yol tutuşu: Ön kaldırma, aracın ağırlık dağılımını iyileştirebilir, bu da yol tutuşunu artırabilir.
    • Azaltılmış fren mesafesi: Ön kaldırma, aracın fren mesafesini kısaltabilir.

    Ön Kaldırmanın Dezavantajları

    Motorda ön kaldırmanın bazı potansiyel dezavantajları da vardır:

    • Azalan konfor: Ön kaldırma, aracın sürüşünü daha sert hale getirebilir.
    • Gelişen kör noktalar: Ön kaldırma, aracın kör noktalarını artırabilir.
    • Yasal sorunlar: Bazı bölgelerde ön kaldırma yasadışı olabilir.

    Ön kaldırma yaptırmayı düşünüyorsan, güvenilir bir tamirciye danışmak önemlidir. Senin için en iyi seçeneğin ne olduğuna karar vermene yardımcı olabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • merak bile etme.
    denersen 4 kolluda cemaat kaldırabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: S_A_H

    arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

    motorun önü nasıl kaldırılıyo???

    çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

    200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

    bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

    bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayden

    merak bile etme.
    denersen 4 kolluda cemaat kaldırabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: S_A_H

    arkadaşlar daha sürmeye bile başlamadım...ama sadece merak ediyorum(yapacağımdan değil)...

    motorun önü nasıl kaldırılıyo???

    çok iyi bisiklet sürüyorum...bisikletteki gibi diye düşüncem ama bisiklet en fazla 30 kg filan...giderken gidonu hızla kendime çekip hızlı pedal çevirmeye başlayınca ön kalkıo bisikletin...ama bu motorda böle yapılamaz ki...

    200 kg lık motor(hatta daha fazla olanları da war)...adam hiç zorlanmıyo...sanki bisiklet kullanır gibi kaldırıo önü...ama 200-300 kg lık aleti hangi kol kasıyla çekio??? yoksa başka bi püf noktası filan mı war???

    bunun hakkında bilgisi olanlar lütfen yazsın...neler gerekli??? ne kadar tecrübe lazım??? nası pratik veya alıştırma yapılır??? nerelerde ve hangi hızlarda alıştırma yapmak lazım??? motorun gücü önemli mi??? alışmak ne kadar sürer??? vs vs...

    bildiklerinizi yazarsanız sevinirim...
    bencede merak etme fazla merak iyi değildir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxerdalxxxx

    bencede merak etme fazla merak iyi değildir

    Alıntıları Göster
    1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 25 Ekim 2012; 20:49:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIGERSHARK

    1

    Alıntıları Göster
    yaaa millet laf sokmaktan başka bişi yazmamışınız...olmuo ki böle ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O_S_M_N_8_9

    yaaa millet laf sokmaktan başka bişi yazmamışınız...olmuo ki böle ama...

    Alıntıları Göster
    Yazarım ama umarım yazpmazsın.. Bunun için elinin vitese oldukça iyi alışmış olması gerekiyor.. Gaz verdikten sonra motorun devir sesini takip et.. Kalkış esnasında gazı kökle ve vitesi tam devir aldığı anda attır.. Bu anda hafifçe gidonu kendine çek.. Alışman için hafif ayağa kalk ve gidonu "düz" bir şekilde kendine çek.. Bu işte en önemli sorun gidonu düz kaldırmak ve indirmektir.. Bence eğer alışamadıysan zorlama.. Çünkü 10. denemene kadar hiçbirşey olmamışken 11. denemende allah korusun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAVIAR

    Yazarım ama umarım yazpmazsın.. Bunun için elinin vitese oldukça iyi alışmış olması gerekiyor.. Gaz verdikten sonra motorun devir sesini takip et.. Kalkış esnasında gazı kökle ve vitesi tam devir aldığı anda attır.. Bu anda hafifçe gidonu kendine çek.. Alışman için hafif ayağa kalk ve gidonu "düz" bir şekilde kendine çek.. Bu işte en önemli sorun gidonu düz kaldırmak ve indirmektir.. Bence eğer alışamadıysan zorlama.. Çünkü 10. denemene kadar hiçbirşey olmamışken 11. denemende allah korusun..

    Alıntıları Göster
    Suzuki gsxr 1000 ile 3üncü viteste bile (1ile2yi saymıyorum bile) gazı verdin mi kendiliğinden kalkıyor ön tekeri...

    demek istediğim motorun gücü ilede alakalı. 600lük bi racing ile motoru tam limitlerde zorlaman lazım stabil gidebilmen için.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabesantrata

    Suzuki gsxr 1000 ile 3üncü viteste bile (1ile2yi saymıyorum bile) gazı verdin mi kendiliğinden kalkıyor ön tekeri...

    demek istediğim motorun gücü ilede alakalı. 600lük bi racing ile motoru tam limitlerde zorlaman lazım stabil gidebilmen için.

    Alıntıları Göster
    debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.

    Alıntıları Göster
    sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HergoM

    sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: HergoM

    sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence

    yani takla dememiş ön demiş . dostum ben yaklaşık 10 yıldır kullanıyorum ben bile bazen kaldırırken tırsıyorum sen hiç deneme boşuna ama sana sadece motor gücü ve kilosunun önemli olduğunu söyleyebilirim .. senin hiç çrkmene gerek yok kendisi kalkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sonix!

    debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.


    Bunu camiye yakın bir yerde yapta imam aramakla uğraşma bari..

    Buarada vsadace racinglerde devir ile alakalıdır bu durum diğer motorlarda önü hafifçe çekmen denge kurmanı kolaylaştıracaktır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAVIAR

    quote:

    Orjinalden alıntı: sonix!

    debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.


    Bunu camiye yakın bir yerde yapta imam aramakla uğraşma bari..

    Buarada vsadace racinglerde devir ile alakalıdır bu durum diğer motorlarda önü hafifçe çekmen denge kurmanı kolaylaştıracaktır..

    Alıntıları Göster
    küçük hacimli motorlarda debriyaj ilişkisi döz konusu gazı fazla vererek debriyajı kavrama noktasında aniden terimi gözleri büyütür hızlıca diyebiliriz bırakılarak ani kalkış ile ortaya çıkan ileriye fırlama durumunun ön tekeri yerden kesmesi ile açıklanabilir...!!!



    çok ön kalkar ise Arka freni sağ ayağınızın altında yer ettirmeniz gerekir aksi taktirde arkaya devrilmesi olasılığı çok yüksek

    ingilterede bu işin eğitimi veriliyor



    tabi öğrenmek için bu takla barlarını motor üzerinde bulundurmak lazım ...İlk sazan zamanlarımda çok deniyor ve yapıyordum bir gün trafik ışıklarında yere yapışmamla tövbe ettiğim bir durum ve gerek olmadığı kanaatine vardım bence hiç gerek yok düz gitmekte herzaman faide vardır hem tek teker giderken motor yağlama yapmıyor...!!!


    teknik veriler resimler neler nasıllar

    kazalar ters durumlar iş cambazlığa giriyor...!!! ama işte şeytanın da işi bu olsa gerek dürtüp duruyor


    gerçi dürtme esnasında bu tepkiyi vermek en sağlıklısı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    küçük hacimli motorlarda debriyaj ilişkisi döz konusu gazı fazla vererek debriyajı kavrama noktasında aniden terimi gözleri büyütür hızlıca diyebiliriz bırakılarak ani kalkış ile ortaya çıkan ileriye fırlama durumunun ön tekeri yerden kesmesi ile açıklanabilir...!!!



    çok ön kalkar ise Arka freni sağ ayağınızın altında yer ettirmeniz gerekir aksi taktirde arkaya devrilmesi olasılığı çok yüksek

    ingilterede bu işin eğitimi veriliyor



    tabi öğrenmek için bu takla barlarını motor üzerinde bulundurmak lazım ...İlk sazan zamanlarımda çok deniyor ve yapıyordum bir gün trafik ışıklarında yere yapışmamla tövbe ettiğim bir durum ve gerek olmadığı kanaatine vardım bence hiç gerek yok düz gitmekte herzaman faide vardır hem tek teker giderken motor yağlama yapmıyor...!!!


    teknik veriler resimler neler nasıllar

    kazalar ters durumlar iş cambazlığa giriyor...!!! ama işte şeytanın da işi bu olsa gerek dürtüp duruyor


    gerçi dürtme esnasında bu tepkiyi vermek en sağlıklısı

    Alıntıları Göster
    bu arada linleri vermeyi unuttum

    http://www.thewheelieschool.co.uk

    kısmında linklerede göz atarsan aydınlanma çağına geçebilirsin ...bence yapmayı düşünüyorsan sağlıklı yolu seç eğitimini al ingilterede grup indirimi yapılıyor...bu kış gidip öğrenme durumum olacak şayet bir memnuniyet ya da şikayet olursa buraya aktarırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    bu arada linleri vermeyi unuttum

    http://www.thewheelieschool.co.uk

    kısmında linklerede göz atarsan aydınlanma çağına geçebilirsin ...bence yapmayı düşünüyorsan sağlıklı yolu seç eğitimini al ingilterede grup indirimi yapılıyor...bu kış gidip öğrenme durumum olacak şayet bir memnuniyet ya da şikayet olursa buraya aktarırım

    Alıntıları Göster
    youtube da bi adam öğretiyodu bunu ama adamın altında kawa 636 vardı.gaza bastımı kalkıyo ztn




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HergoM

    sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence

    Alıntıları Göster
    125 cc civarı için söylemiştim.
    racing motorlarda aslında çok tehlikeli çünkü altında en az 60-100 hp lik güç var.
    quote:

    Orjinalden alıntı: HergoM

    sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    125 cc civarı için söylemiştim.
    racing motorlarda aslında çok tehlikeli çünkü altında en az 60-100 hp lik güç var.
    quote:

    Orjinalden alıntı: HergoM

    sonix adam takla nası atılır diye sormuyo bence


    Alıntıları Göster
    Nasıl ölürüm'ün diğer bir soru şekli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    youtube da bi adam öğretiyodu bunu ama adamın altında kawa 636 vardı.gaza bastımı kalkıyo ztn

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: HyperXCrossfire

    youtube da bi adam öğretiyodu bunu ama adamın altında kawa 636 vardı.gaza bastımı kalkıyo ztn



    motorcu gaz açmak der.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haruncengiz

    Nasıl ölürüm'ün diğer bir soru şekli.

    Alıntıları Göster
    Momentum ile ilgili.
    Sen nasil araba ile saga donerken sert bir sekilde seni sola atiyorsa
    Ayni meseleyi burda bulabilirsin .motoru ani bir ivmeleme verirsen ve bisiklettekinin daha az bir kuvveti ile kendini on tekerini ve daha sonra arka tekeri gorebilirsin.Biz buna 360 derece ile takla atmak diyoruz.cok az bir kuvvet gerekli.
    Hadi sana kolay gelsin.
    Bu arada yapmak istedigin zaman bizi cagirda kameraya kaydedip Show tv ye yollariz.
    Birazda bizi dusun
    Saygilar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denaro

    Momentum ile ilgili.
    Sen nasil araba ile saga donerken sert bir sekilde seni sola atiyorsa
    Ayni meseleyi burda bulabilirsin .motoru ani bir ivmeleme verirsen ve bisiklettekinin daha az bir kuvveti ile kendini on tekerini ve daha sonra arka tekeri gorebilirsin.Biz buna 360 derece ile takla atmak diyoruz.cok az bir kuvvet gerekli.
    Hadi sana kolay gelsin.
    Bu arada yapmak istedigin zaman bizi cagirda kameraya kaydedip Show tv ye yollariz.
    Birazda bizi dusun
    Saygilar

    Alıntıları Göster
    2 şekilde bunu yapabilirsin, fakat bu iş sana her sezon 500 ytl lik zincir takımı parası demektir :P

    1. 1 yada 2. vites düşük devirde giderken gazı kökleyip gidonu kendine çek...

    2. 1. yada 2. viteste iken hızlan... debriyaja bas.... ve belirli bir yavaşlama olduğu an debriyajı bırak ve gazı kökle ....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fetih

    debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.

    Alıntıları Göster
    Sonra da ölsün bari,

    Sen öyle yapacağına git kezzap falan iç, başkalarını tehlikeye atmazsın.

    Sakın denemeyin aşağıda yazanın. Her motorun devri farklıdır. Tek silindirde 7000 Devire kulağın dayanırsa ve debriyajı hemen bırakırsan motor havada 2 takla atar...

    Bu tip işler için önce motoru doğru kullanmayı sonuna kadar bileceksin. Ön freni kilitleyeceksin, virajda ön arka kilitleyeceksin, tek el, çift el, ayakta, oturarar, dizler selede, tek diz selede vs kullacaksın, motor vucudunun bir parçası olacak, bunları yaparken bir iki kere düşeceksin ki ne kadar tehlikeli bi iş yaptığının farkına var.

    Buna rağmen istiyorsan trafiğe kapalı alanda ve full koruma ile yavaş yavaş gaz ve debriyaj hakimiyeti ile başlaman lazım.

    Her motorun önü kalkar ama önemli olan hanig viteste ve hanig devir aralığında ne kadar debriyaj ile...

    quote:

    Orjinalden alıntı: sonix!

    debriyajı sık .1.viteste deviri 8000 devire filan gelsin.7000-8000 aralığına geldiğinde debriyajı hızlıca bırak.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.