Şimdi Ara

Motor 6 saat rolantide çalışsa zararı olurmu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
41.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sömestr da uludag gezisine gitmeyi dusunuyoruz ancak otellerde yer kalmazsa arabada yatariz diye planliyoruz. geceden sabaha kadar buzz gibi dağ soğuğunda ısıtıcıyla birlikte motor rolantide çalışsa motora zararı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Lion King~ -- 14 Ocak 2012; 18:31:32 >



  • Pek tavsiye edilmez ama...

    Teknik olarak birşey olmaz ancak zehirli eksoz gazlarının atmosfere engelsiz tahliyesi çok önemlidir. Duvar kenarına, garaja, başka ve büyük araçların dibine, kar birikintisi olasılığı olan yerlere vb. park etmemenizi öneririm. Ayrıca NÖBET tutarak uyumanızda fayda var. 3'er saat nöbet bence kabul ve idare edilebilir. Araç 1 saatte yaklaşık 1-2 litre yakıt tüketecektir, dış havanın soğuk etkisi ile motor soğutma suyu büyük ihtimalle zaten fazla ısısını esanjör olarak çalışan kalorifer vasıtası ile kabine verecek, radyatöre sıcak su az veya çok az gidecektir.

    Hiçbir zaman tavsiye edilmez ancak araç içinde uyursanız mutlaka 1 kişi nöbet tutsun, eksozun çaprazındaki cam 1 cm açık kalsın, eksoz gazlarının havalandırma kanallarından aracın tekrar içine girmesini engellemek için araç içi basıncını ve/veya sirkülasyonunu havalandırma fanını orta/yüksek kademede çalıştırın, rölanti motor için atıl çalışma, boşa salınan mekanik güçtür.

    Motoru çalışan araç içinde uyumak belki de başvurmanız gereken en son çare olmalıdır. FORD veya INTER kamyonun içinde piknik tüpünü yakın uyuyan şoförlerin olduğunu hatırlıyorum ve ne yazık ki bu tabi ki çok tehlikeli ve sonu kötü olabilir. Sizin de dikkat etmeniz gereken eksoz gazlarının araç içine girmemesi, dışarıdan taze, temiz ve kuru hava girmesi, araç içindeki kullanılmış havanın dışarıya tahliyesinin sağlanması.

    Başarılar diliyorum.

    Taner Göde
  • Sanmıyorum.Düz mantıkla; 6 saat rölantide çalışan aracım arıza verirse ben o aracı yakarım Webasto gerçekten çok iyi bir icat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    Sanmıyorum.Düz mantıkla; 6 saat rölantide çalışan aracım arıza verirse ben o aracı yakarım Webasto gerçekten çok iyi bir icat

    haklisin hocam. duz mantikla 10 saatlik yolculuklari hic durmadan gidebiliyosa araclar bunda da sorun cikmaz ama hep ayni devirde çalismasi sanki sakat gibi geliyo bana.

    bu arada webasto ne ola?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Pek tavsiye edilmez ama...

    Teknik olarak birşey olmaz ancak zehirli eksoz gazlarının atmosfere engelsiz tahliyesi çok önemlidir. Duvar kenarına, garaja, başka ve büyük araçların dibine, kar birikintisi olasılığı olan yerlere vb. park etmemenizi öneririm. Ayrıca NÖBET tutarak uyumanızda fayda var. 3'er saat nöbet bence kabul ve idare edilebilir. Araç 1 saatte yaklaşık 1-2 litre yakıt tüketecektir, dış havanın soğuk etkisi ile motor soğutma suyu büyük ihtimalle zaten fazla ısısını esanjör olarak çalışan kalorifer vasıtası ile kabine verecek, radyatöre sıcak su az veya çok az gidecektir.

    Hiçbir zaman tavsiye edilmez ancak araç içinde uyursanız mutlaka 1 kişi nöbet tutsun, eksozun çaprazındaki cam 1 cm açık kalsın, eksoz gazlarının havalandırma kanallarından aracın tekrar içine girmesini engellemek için araç içi basıncını ve/veya sirkülasyonunu havalandırma fanını orta/yüksek kademede çalıştırın, rölanti motor için atıl çalışma, boşa salınan mekanik güçtür.

    Motoru çalışan araç içinde uyumak belki de başvurmanız gereken en son çare olmalıdır. FORD veya INTER kamyonun içinde piknik tüpünü yakın uyuyan şoförlerin olduğunu hatırlıyorum ve ne yazık ki bu tabi ki çok tehlikeli ve sonu kötü olabilir. Sizin de dikkat etmeniz gereken eksoz gazlarının araç içine girmemesi, dışarıdan taze, temiz ve kuru hava girmesi, araç içindeki kullanılmış havanın dışarıya tahliyesinin sağlanması.

    Başarılar diliyorum.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    bu arada webasto ne ola?

    Webasto (Vebosta diyenler var) sabit ısıtma / Standheizung sistemidir. Sonradan takılabildiği gibi fabrikadan da sipariş edilebilir. Aracın içinde kendi brülörü ve eksozu olan bir MOTOR SOĞUTMA SUYU ISITMA SİSTEMİDİR. Motorun radyatör tertibatına bağlanır. Soğutma suyunu dışarıdan ısıtır. Böylece araç sıcak kalır, camlar vb. buz tutmaz, motor sıcak olduğundan hemen tam performansla çalışır, zamanlı proğramlanabilir de.
  • Taner abi ancak bu kadar mukemmel ve dolu cevap verilebilirdi. Parmaklariniza Allah zeval vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben çok görüyorum otobüs mola yerlerde park halde çalışan ve içinde yatan birilernin olduğu araçları, muhtemelen çoğu firma arabası bazılarında da aile oluyor. sorun olmaz kanımca yola devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    bu arada webasto ne ola?

    Webasto (Vebosta diyenler var) sabit ısıtma / Standheizung sistemidir. Sonradan takılabildiği gibi fabrikadan da sipariş edilebilir. Aracın içinde kendi brülörü ve eksozu olan bir MOTOR SOĞUTMA SUYU ISITMA SİSTEMİDİR. Motorun radyatör tertibatına bağlanır. Soğutma suyunu dışarıdan ısıtır. Böylece araç sıcak kalır, camlar vb. buz tutmaz, motor sıcak olduğundan hemen tam performansla çalışır, zamanlı proğramlanabilir de.

    Taner abi webasto otobüslerde o mantikla calisiyor kamyonlarda direk iceri sicak hava veriyor. Hemde ne sicak hava..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    bu arada webasto ne ola?

    Webasto (Vebosta diyenler var) sabit ısıtma / Standheizung sistemidir. Sonradan takılabildiği gibi fabrikadan da sipariş edilebilir. Aracın içinde kendi brülörü ve eksozu olan bir MOTOR SOĞUTMA SUYU ISITMA SİSTEMİDİR. Motorun radyatör tertibatına bağlanır. Soğutma suyunu dışarıdan ısıtır. Böylece araç sıcak kalır, camlar vb. buz tutmaz, motor sıcak olduğundan hemen tam performansla çalışır, zamanlı proğramlanabilir de.

    Taner abi webasto otobüslerde o mantikla calisiyor kamyonlarda direk iceri sicak hava veriyor. Hemde ne sicak hava..

    webasto olarak adlandırılan sistemler Air Heaters ve Water Heaters olarak ikiye ayrılır. Bir kısmı doğrudan sıcak hava üfler, bir kısmı motorun soğutma suyunu ısıtırlar. Tabiki su bazlı olanları çok daha yüksek ısıtma kapasitesi ve yakıt tüketimlerine sahipler ancak parking heater adı adı altında b ve c sınıfı araçlara bile takılabilen yine su bazlı 2.3 kg ağırlıgında küçük modelleri bulunmaktadır.




  • renaultun kitapçığında... aracı 10 dak. fazla rölantite çalıştırmayın ...yazıyor..bir bildikleri vardır...araçda uyumaya gelince ....1-2 gün uyursunuz..sonrası...en son yapacağınız şey..arabada uyumak olsun...mutlaka kalacak yer bulun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmtıl -- 14 Ocak 2012; 22:05:15 >
  • Taksicilerin çok yaptığı bir şey. Zaten 1.2 LPG'li araba rölantide resmen yakmadığı için gece soğuklarda çalıştırıp da kestirdikleri oluyor. Ben bir sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum. Uludağ'da iyi eğlenceler.
  • Ocak ayında bir kere mecbur kalmış ve uyumuştum. Hiç bir sorun sıkıntı yaşamadım. Astra H 1.3 dizel. Akşam 23,24 civarlarından sabah 07:30 sularına kadar çalıştı. Ortalama menzil 230'du 160-170'lere gerilemişti. Tam hatırlamıyorum
  • kamp yapın dışarda,büyük kütüklerden koyarsınız sağa sola,sabaha kadar yanar onlar
    biraz bear grylls izleyin( inanılmaz kurtuluş)
  • millet günlerce yolculuk yapıyor bişey olmuyorda 6 saat rolantide çalışıncamı sorun olacak zaten gideceğin yer soğuk bir yer; bulunduğun yer sıcak ve aracında eski model radyatör varsa (yani fansız ) hararet yapma ihtimali dışında başka bir zararı olacağını düşünmüyorum
  • arkadaslar yorumlarinizi okuyorum cok tesekkur ederim. iyi dileklerini sunan arkadasimada tesekkurler

    sanirim aracta uyucaz yada mahmut176 nickli arkadasimin onerdigi filmi izliyecem ordan kamp taktigi alirim artik. otel filan bizi sıkıyor en iyisi dışarda uyumak
  • Ben bilinçsizce yapmıştım, şu anda tekrar aynı şey başıma gelse muhtemelen servisi arar bilgi alırdım.
  • Ben suudi arabistanda , sicagin altinda 8 saat kesintisiz calistiriyordum. Klima son kuvvette acik birakiyorduk. Dis mekanda calisirken Sicaklayan arka koltukta yatiyordu. Muazzam benzin harciyorduk. Ama depo 10 tl ye doldugu icin sorun degildi. Arac toyota corolla 2010.
  • bir kac kere arabada uyudum, hem de disarisi cok soguktu. Fakat surekli calistirmak yerine ara ara calistirdim sonra kapadim. Yine de bir sorun olacagini sanmiyorum.

    Taner Bey cok guzel anlatmis. Egsoz gazi iceri girmedigi surece sorun olmaz. Kesinlikle kapali otoparkta uyumayi denemeyin.
    Kar cok yagarsa dikkat edin egsoz karla kaplanmasin.
  • Yararı olur
  • quote:

    Egzoz Gazından Zehirlenen Şahıs Öldü
    Denizli'de bir kişi, otomobili için yaptığı naylon çadırın içinde otomobilin motorunu çalıştırınca egzoz gazından zehirlenerek öldü.

    Edinilen bilgiye göre, Serinhisar ilçesine bağlı Ayaz köyünde arı yetiştiriciliği yapan 4 çocuk babası Mehmet Ercan, evinin önüne otomobilini kardan korumak için 3 gün önce naylon çadırdan garaj yaptı. Sabah motoru ısıtmak için çalıştıran Ercan, egzoz gazından zehirlenerek hayatını kaybetti. Jandarma olayla ilgili soruşturma başlatırken, yapılan otopside Mehmet Ercan'ın egzoz gazından zehirlenerek öldüğü kesinleşti. - DENİZLİ

    http://www.haberler.com/egzoz-gazindan-zehirlenen-sahis-oldu-3259334-haberi/?utm_source=RSS_Son_Dakika




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.