Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (74. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
262.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bobera10

    Arkadaş videoyu Ankara'da çekmiş ve rampada da görevini yerine getiriyor, ben de goodyear vector var o da aynı şekilde, bu lastikler araç ile çok fazla yol yapmayan standart kullanıcı için Türkiye deki çok kar alan ve soğuk olan doğu illeri hariç bütün iller de kullanılabilir

    Fabrika değerleri ortada video ortada neden hala bu tip lastikler kışın iş yapmaz deniyor anlamıyorum

    Bu lastik sizi yolda birakmaz kesinlikle dogu haric bence her yerde kullanilir rft olani olsa ben alicaktim ama daha uretilmemis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-205-55r16-94v-michelin-cros-climate-4-mevsim-ucretsiz-montaj-337118259/detay

    Orayı aradım, ellerinde kalmamış.

    Başka fiyat verebilecek arkadaşım var mı?




  • munans kullanıcısına yanıt
    Sahibinden sitesinde bir arayın
  • arkadaşlar benim aracım Peugeot 508 2012 model 1.6 e-hdi. Lastik ebatlarım da 215/55 R17. Ben de bu lastikten aldım geçen eylül ayında. Ama ben hiç memnun değilim, bana denk gelen lastikten mi yoksa benim arabaya ya da benim sürüş stilime uymadığından mı bilemiyorum. Önceden Toyo'nun kış lastiği winterproxx vardı ve kuru zeminde de karda da eskimiş ve diş derinliği azalmış haliyle bile fren ve yol tutuş konusunda michelin ile aynı performansı alıyordum. Özellikle kuru zeminde fren ve viraj içinde hızlanma konularında gerçekten istediğim performansa yaklaşmadı bile halbuki bütün yorumlarda ve videolarda çok iyi sonuçlar vermiş. ALdığım bayiye gittim memnun değilim diye, lastikte dağılma yok yapabileceğimiz bişey yok deyip gönderdiler. Hayırlısı olsun bakalım zaten 20.000km yaptım bi 30.000 daha yapar değiştiririm :)
  • Bugün Gebze'de yeni aldığım lastiği deneme fırsatı buldum. Sabah sınavda görevli olduğum için erken saatte yollar henüz taze karlı iken yola çıktım. Öğlen eve gittim geldim akşam çarşıya gittim geldim ve uzun süre kar üzerinde kullandım. Öyle düz yolda gitmek için kasmadım hiç normal yolumda gittim. Hiç sıkıntı hissetmedim. Geçen hafta takmıştım 2016 48. hafta üretimi lastik. Kış koşullarında benim karşılaşacağım en sıkıntılı durumlar sanırım bu durumlardır. Yaz koşulunda henüz denemedim ancak kış için İstanbul taraflarında yaşayanlara kesinlikle tavsiye ederim.
  • schumi42 S kullanıcısına yanıt
    Sürüş stili önemli CC hızlı sürücülere hitap etmiyor.
  • Merhaba.

    Ben mi beklentimi üst düzey tuttum yoksa kafamda mı yanlış konumlandırdım , lastik hayal kırıklığı yarattı.Passat B6 var otomatik , 215 lastikli.Haftasonu dağlarda sucuk mangal olayına gireyim dedik.Dönüşte yaklaşık 7 derece tatlıdan bir tık yukarı eğim var.Gayet güzel çıkarken karşıdan münibüs gelmesiyle ortada kaldım.Sonra..sonrası yok.ileri geri ileri gerken araç saplandı.Yol basılmış kar, hafif buz tutmuş cam gibide değil.ESP'yi kapatmayıda unuttum.Artık ordan gelen 3-5 kişiyle ite kaka çıkardık."10 -15 cm karda düz yolda sorunsuz ,buzlanmış yüzeyde çok hafif eğimlerde hızını alırsan problem çıkarmaz ,buzlu ama eğimli yüzeyde kesinlikle yaz lastiği kimliği öne çıkıyor" gibi bir izlenim edindim.Daha önce kış lastiği kullanmadığım için tam mukayese yapamadım.İlginç bir anektod vereyim.Benden sonra gelen Brodway normal yolda gider gibi çıktı ,Nokian kış lastiği vardı.Ama ortada kalsa ne olur bilemem.




  • CC'yi denedim. 500m ilerideki eczaneye kadar gidip geldim. Yolda 20cm kar vardı. Park ederken arabayı yoldaki kalan tek şeridi tıkamamak için yol kenarındaki 35-40cm kara gömdüm. Çıkarken hiç zorlanmadım düzde kar lastiğinden çok farkı yokmuş.
  • Bu lastiğin adı aynı içi farklı modelleri var gibi sanki. Sevenler çok sevmiş, sevmeyenler nefret etmiş. Ben de İstanbul'da önceki günkü kardan sonra yola çıkayım dedim, daha otoparkın içindeki hafif eğimli yoldan bile geçemedim. Vızır vızır patinaj yaptı ve kaldım orda. Resmen kandırılmış hissediyorum kendimi.

    Velhasıl, iyisi de kötüsü de olan çok riskli bir lastik. En iyisi yaz-kış ayrı almak gibi görünüyor.
  • İstanbul'da yaşıyorum, 2015 yılında sonbahar mevsiminde almıştım lastikleri. Ölçüler 225/45/17.

    2015 kışında lastikler yeniyken performansı gayet iyiydi, özellikle 2016 yılına girdiğimiz yılbaşı gecesi yollarda don olmasına rağmen pek zorlanmadan sağa sola gitmiştim. Daha sitedeki otopark rampasını çıkamayanlar varken bende bir sıkıntı yoktu.

    O zamandan bu güne lastiklerle yaklaşık 40.000 km yol yaptım, bu nedenle bu kış lastiklerin göstereceği performanstan tereddütlerim vardı, bir sıkıntı görsem değiştirecektim ama yine yolda bırakmadı. Yolların kapandığı herkesin yolda kaldığı Cuma akşamı Silivri'den İstanbul'a evime yine sıkıntısız geldim. Tek problem yolda kalıp trafiği tıkayanlar yüzünden yolculuğumun 7 saat sürmesi oldu

    Yoğun yağışın devam ettiği haftasonu da temkinli şekilde yine çıkıp dolaştım, yine üzmedi. Yokuşta yaptığımız dur kalklarda sağımda solumda millet patinaj yaparken, yine yolda kalanlar varken sorunsuz kalktı yürüdü araba.

    40.000 km kullanım ve yıpranma ardından farkettiğim kayıplar yokmu, tabi ki var :

    Karda kalkış-çekiş konularında pek bir kaybı olmadı diyebilirim fakat özellikle frenleme ve yokuş aşağı inişlerde farkedilir düzeyde kayıpları var, dik denilebilecek inişlerde bir iki defa tutunamayıp kaydığı oldu. Frenlemelerde de abs daha çabuk devreye girmeye başladı.

    Şu anda diş derinliği idare eder durumda. Fakat önümüzdeki kışa ömürlerinin son demlerinde olacaklar, önümüzdeki yazı da bu takımla idare edip 2017 kışına taze lastiklerle girmeyi düşünüyorum.

    Doğuda bence tam teşekküllü bir kış lastiği gibi iş görmez ama kışın çok sert ve yoğun geçmediği illerde lastik sök tak ile uğraşmak istemeyenler için bence biçilmiş kaftan bu lastikler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 11 Ocak 2017; 10:51:34 >




  • Bugüne kadar tüm araçlarına hep yaz lastiği alan, kullanan biri olarak ilk defa CrossClimate aldım, önceki Michelin Primacy XP'nin sıkıntılarını yaz lastiği olarak tamamen silmişti. Epey memnundum, ses, konfor, tutuş vs olarak.

    Malum İstanbul'da cuma gününden itibaren karla uğraşıyoruz, almışız bari deneyelim dedim, yaz lastikli bir aracın uzaktan yakından geçemeyeceği, düz yolda bile ilerleyemeyeceği, 20-30 cm'lik kar birikintili araçlar arası boşluğa rahatlıkla ve birden fazla kere girip çıkabilen, ara yollar dahil tüm yollarda güvenle sürüş yapabildiğim, gayet dik olan sokağımızdan çıkıp inebildiğim bir lastikmiş kendisi. Bunu görmüş oldum.
    Ve dolayısıyla gayet memnun kaldım.

    İstanbul'da yaşayıp, "standart" olarak tabir edilecek araca sahip olan, Michelin Energy veya Primacy gibi "standart" olarak tabir edilecek ve yine 15", 16" veya 17" gibi "standart" olarak tabir edilecek boyuta sahip lastik kullanan, karda sokağa çıkabilecek 4x4 aracı veya ikinci bir kar lastikli aracı olmayan, aracı için ayrıca kar lastiği olmayan, almak istemeyen, kar lastiği almayı gereksiz gören, mali durum nedeniyle alamayan kişiler için bu lastiği önermemek yanlış olur.



    Dağa çıkarken kaldım, yokuşta kaldım vs. diyenler için şunu söylemek isterim, 16.000 TL'lik orjinal jant lastik takımlı continental wintercontact'lı 2012 Porsche Cayenne jip ile kartalkaya'ya çıkarken henüz dağa çıkış yolunun başlarındaki kayak evinden kayakları teslim alıp dağ yoluna saptığımız anda araç kesinlikle ilerlemedi, yan bir şekilde geri geri arka tarafımız kara saplandı, patinaja kalarak kafayı aşağıya verip, 100 metre aşağı inip, güvenli bir yerde u dönüş yapıp aynı yolu hız alarak çıkmışlığımız var.

    Yani bırakın kış lastiği sertifikalı ve kış lastiği gibi davranan yaz lastiği crossclimate'ı, kar lastikli 4x4 araçla bile çıklamayan yerler, durumlar, kondisyonlar olabiliyor. Veya aynı lastikle taksici cayır cayır çıkarken, normal bir vatandaş çıkamayabiliyor.

    Bu konuda %100 doğru bir tespit yapabilmek için aynı kişinin, aynı veya çok benzer özellikteki araçlarla, crossclimate, conti wintercontact, michelin alpin, pirelli winter sottozero gibi lastiklerle aynı (örneğin) yokuşu tırmanmaya çalışması falan gerekir.


    Kullandığım araç ve lastik ebadı 2008 i30 205/55/16'dır. Ben 225 taban konusunda çok emin olmazdım, çünkü biliyorsunuz karda tabanın dar olması avantaj, ancak yukarıdaki mesajda arkadaş 225/45/17 ile gayet tatmin olduğunu belirtmiş, dolayısıyla bu ebada kadar bence istanbul koşullarında kesinlikle çok başarılı bir lastik tercihi.
    Şahsen biz evdeki diğer 4x4 2008 Daihatsu Terios'u sattıktan sonra karda patates olduk diye düşünürken (ki kendisi gördüğüm en en en başarılı kar performansına sahip 4x4 araçtı), CrossClimate gayet güzel bir şekilde imdadımıza yetişti.

    Yukarıda koyultarak yazdığım paragraftaki durumları taşıyorsanız bence yaz lastiği/kış lastiği ayrımının külfetine, maliyetine katlanmanızı gerektirecek bir durum yok. CrossClimate tercih edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    Bugüne kadar tüm araçlarına hep yaz lastiği alan, kullanan biri olarak ilk defa CrossClimate aldım, önceki Michelin Primacy XP'nin sıkıntılarını yaz lastiği olarak tamamen silmişti. Epey memnundum, ses, konfor, tutuş vs olarak.

    Malum İstanbul'da cuma gününden itibaren karla uğraşıyoruz, almışız bari deneyelim dedim, yaz lastikli bir aracın uzaktan yakından geçemeyeceği, düz yolda bile ilerleyemeyeceği, 20-30 cm'lik kar birikintili araçlar arası boşluğa rahatlıkla ve birden fazla kere girip çıkabilen, ara yollar dahil tüm yollarda güvenle sürüş yapabildiğim, gayet dik olan sokağımızdan çıkıp inebildiğim bir lastikmiş kendisi. Bunu görmüş oldum.
    Ve dolayısıyla gayet memnun kaldım.

    İstanbul'da yaşayıp, "standart" olarak tabir edilecek araca sahip olan, Michelin Energy veya Primacy gibi "standart" olarak tabir edilecek ve yine 15", 16" veya 17" gibi "standart" olarak tabir edilecek boyuta sahip lastik kullanan, karda sokağa çıkabilecek 4x4 aracı veya ikinci bir kar lastikli aracı olmayan, aracı için ayrıca kar lastiği olmayan, almak istemeyen, kar lastiği almayı gereksiz gören, mali durum nedeniyle alamayan kişiler için bu lastiği önermemek yanlış olur.



    Dağa çıkarken kaldım, yokuşta kaldım vs. diyenler için şunu söylemek isterim, 16.000 TL'lik orjinal jant lastik takımlı continental wintercontact'lı 2012 Porsche Cayenne jip ile kartalkaya'ya çıkarken henüz dağa çıkış yolunun başlarındaki kayak evinden kayakları teslim alıp dağ yoluna saptığımız anda araç kesinlikle ilerlemedi, yan bir şekilde geri geri arka tarafımız kara saplandı, patinaja kalarak kafayı aşağıya verip, 100 metre aşağı inip, güvenli bir yerde u dönüş yapıp aynı yolu hız alarak çıkmışlığımız var.

    Yani bırakın kış lastiği sertifikalı ve kış lastiği gibi davranan yaz lastiği crossclimate'ı, kar lastikli 4x4 araçla bile çıklamayan yerler, durumlar, kondisyonlar olabiliyor. Veya aynı lastikle taksici cayır cayır çıkarken, normal bir vatandaş çıkamayabiliyor.

    Bu konuda %100 doğru bir tespit yapabilmek için aynı kişinin, aynı veya çok benzer özellikteki araçlarla, crossclimate, conti wintercontact, michelin alpin, pirelli winter sottozero gibi lastiklerle aynı (örneğin) yokuşu tırmanmaya çalışması falan gerekir.


    Kullandığım araç ve lastik ebadı 2008 i30 205/55/16'dır. Ben 225 taban konusunda çok emin olmazdım, çünkü biliyorsunuz karda tabanın dar olması avantaj, ancak yukarıdaki mesajda arkadaş 225/45/17 ile gayet tatmin olduğunu belirtmiş, dolayısıyla bu ebada kadar bence istanbul koşullarında kesinlikle çok başarılı bir lastik tercihi.
    Şahsen biz evdeki diğer 4x4 2008 Daihatsu Terios'u sattıktan sonra karda patates olduk diye düşünürken (ki kendisi gördüğüm en en en başarılı kar performansına sahip 4x4 araçtı), CrossClimate gayet güzel bir şekilde imdadımıza yetişti.

    Yukarıda koyultarak yazdığım paragraftaki durumları taşıyorsanız bence yaz lastiği/kış lastiği ayrımının külfetine, maliyetine katlanmanızı gerektirecek bir durum yok. CrossClimate tercih edebilirsiniz.

    Kesinlikle katılıyorum. Bende yeni aldım 215/50/17 ebatlarında CC leri. Ankarada istanbul kadar olmasada bu sene yağan karda herhangi bir şikayetim olmadı. Dİkmende antenlerin orada oturan bi arkadaşımda da CC var. O da bu sene herhangi bir sıkıntı yaşamadı. Mesela Ankarada kar yollarda çok uzun süre kalmadığı ve yollar uzun süre buzlanmadığı için bence sıkıntısız kullanılabilecek bir lastik.




  • İstanbul'da yoğun karda lastik beni yarı yolda bırakmadı.

    Şunu kimse unutmamalı tam bir kar tipi lastik gibi performans vermesi mümkün değil bu lastiğin, mevsimlik sonuçta.

    Ama buna rağmen bir kar tipi lastiğe yakın performans veriyor.

    Aldığımdan memnunum.
  • karda deneme şansım olmadı çünkü apartman girişi dik yokuş açıkçası zorlamak istemedim :) dün ve bugün şile ağva taraflarına gittim yağmurlu bi hava vardı dağ yolu yol kenarları karlıydı ben peformansını beğendim güven verdi açıkçası, biraz gürültü fazla geliyor ama o kadarda mühim değil.
  • Ben de Mersin'de yaşayan biri olarak Ankara'Ya gideceğim için aldım. Şu an için çok memnunum. Özellikle ıslak zeminde performansı harika. Ancak akla kara bence Mersin'in yaz sıcağında belli olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: foollowme

    Ben de Mersin'de yaşayan biri olarak Ankara'Ya gideceğim için aldım. Şu an için çok memnunum. Özellikle ıslak zeminde performansı harika. Ancak akla kara bence Mersin'in yaz sıcağında belli olacak.

    Ben İzmir sıcağında 2 sene kullandım.. başlardan benimde tek endişem sıcakları...Ama gerek deformasyon anlamında gerekse fren mesafesi ve yol tutuşu olarak bir sıkıntı yaşamadım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Crossclimate diş yapısı nedeniyle karda güzel sonuçlar veriyor ve herhangi bir sorun yaşatmıyor ancak buzlu zeminlerde kış lastiği performansını veremiyor. Geçtiğimiz Ağustos ayında Peugeot 508 aracıma crossclimate taktırdım. Yaz sıcağında olsun yağmurda olsun son derece memnun kaldım. Bu kış birkaç kez karda da gayet güzel kullandım. Ancak 31 Aralık günü evimin sokağındaki yokuştan inerken duramadım ve caddeye kadar kaydım. Neyseki yol boştu herhangi bir kaza olmadı. Yılbaşı gecesi dışarda olacağımız için riske girmek istemedim ve hemen gidip 215/55/17 ölçülerinde continental ts850p kış lastiği aldım. Kış lastiğinin farkı zor koşullarda ortaya çıkıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ocak ayının son haftası 225 55 17" CC li Insignia mla Ankara daydım.

    Genel olarak memnun kaldım hatta yoğun karda çocuklarla yolda kalmaktan da çekiniyordum.

    "İyi bir kış lastiği ile ne denli benzer tepkiler verebilir" diye merak edince kuzenin C200 ündeki UG8 lerle kıyasladık; CC ler sakin gaz ve direksiyon emirlerinde tabiri caizse yolda bırakmıyordu ancak bunlara dikkat etmezseniz UG8 lerle fark belirginleşiyordu, tabi bunları kar yağışının yoğunlaştığı "normal" güzergahlarda denedik.
  • Herkese iyi forumlar konuyu uzun uzadıya inceledim. Kafam karıştı lastiği çok ovende olmuş kötü diyende. Ortası yok mu anlamadım. Esas konuya gelecek olursak yaşadığım yer Adana'nın bir ilçesi kışın -10 lari yazında 35 leri görüyor. Yarim metreye kadar kar yagdigi oluyor fakat yerde fazla kalmiyor eriyor. Burası için biçilmiş kaftan ama arada bir il merkezine gidiyorum. Benim korkum yazın başıma bir sıkıntı çıkarır mi malum Adana yazın 50 dereceleri görüyor. Aracın limitlerini pek zorlamam sakin kullanan bir insanım. Aracim astra j Aracın üzerinde orjinal 215 50 17 hankok ventus s2 var çok sert ve vasat bir lastik. Bu boyut için bayiiden 550 tl fiyat aldım. Ama halen kararsızım. Kullanan arkadaşlardan tarafsız bir yorum bekliyorum. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.