Şimdi Ara

Megane Sedan 4 Nasıl bir araba

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
8.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba Dostlar ,




    Yakın zamanda bana sorun çıkaran jetta 1.2 tsı DSG (direk sorunlu garabet) aracımı sattım ve Megane 4 1.5 DCI 90 HP bir arac aldım . Bu hafta Malatyadan aracı getirteceğim ınsallah .Birkaç Nokta var merak ettıgım tecrubelı arkadaslara sormak ıstıyorum ;




    1- Arabanın ( Megane 4 - 1.5 DCI - 6 İleri ) agır bakımları hangı km de yapılıyor ve nelerı kapsıyor?


    2- Megane Sedan 4 ün kronik sorunları varmı ?


    3- Yakıt tüketimi denildiği kadar az mı ( Karma 4.5 lt / 100 KM LERDEN BAHSEDILIYOR )


    4-Ambiyans aydınlatma jant ekleme gibi eklentilerden neleri onerırsınız ?


    5- Biraz hantal kaldıgını söyleyenler var yazılım onerırmısınız ?




    Not: 2016 MODEL OLAN ARACIM SUANDA 87.000 KM DE - Joy paket + Tesla ekran ve geri görüş kamerası ekli








  • 2016 Touch versiyonu 90.000km

    2018 Icon versiyonu 45.000km kullandım


    EDC topuz mandalı kırılıyor, Touch'da 40bin km'de değişmişti...

    özellikle 2016-2017'lerde kronik

    Megane Sedan 4 Nasıl bir araba


    - Kliması ile ilgili her türlü sorun yaşayacaksın (JOY ve TOUCH özelinde konuşuyorum) ilk 5.000km boyunca iyidir bakıma doğru son 10bin km randıma düşer ve hep son ayarda çalışsa bile istenileni vermez... Polen ve Klima sıkıntı çıkarır..


    - 100.000km ve üzerinde Turbo hortumu yırtılma olasılığı daha önceki kullanımlara göre %70... çekişten düşer ve emisyon hatası alırsın


    - Start&Stop sistemi çok sağlıklı çalışmaz ve zaman zaman hata verir, Akü kaynaklı sorunla karşılaşırsın


    Gelelim sorularına


    1- Arabanın ( Megane 4 - 1.5 DCI - 6 İleri ) agır bakımları hangı km de yapılıyor ve nelerı kapsıyor?


    15bin km'de bir yapılır


    2 bakımda bir 4 filtre (yakıt filtresi dahil) yapılır


    3- Yakıt tüketimi denildiği kadar az mı ( Karma 4.5 lt / 100 KM LERDEN BAHSEDILIYOR )


    Renault Dci motorların iyi olduğu konu yakıt tüketimi (VW bu konuda çok daha iyidir :) ben genelde şehirler arası yollarda 90-110km aralığında arabanın momentumunu çok iyi kullanarak ortalama 3.6-3.8LT leri görüyorum, İstanbul içi ortalamam ise yazın 4.6 Kışın 5.2 lt aralığında oluyordu...


    4-Ambiyans aydınlatma jant ekleme gibi eklentilerden neleri onerırsınız ?

    Icon pakette standart geliyordu ve güzel bir özellikti, aynısını yapanlar varsa direkt yaptır derim


    5- Biraz hantal kaldıgını söyleyenler var yazılım onerırmısınız ?


    bu araç hantal evet, çünkü gerek şanzımanı gerek aracın genel yazılım ve karakteristik özelliği az yaktırmak üzere olduğu için performans bekleme ama JOY pakette gerek ağırlığı gerek lastik ölçüleri sebebi ile Touch ve Icon'a göre daha az yaktırabilirsin. (195 65 15 jantları var) Touch'da 205 55 16 Icon'da 215 55 17 olarak gidiyor... (18 jantlı ICON'lar ayrı zaten...)


    yazılımla araç 140hp ve 320nm Torka kadar çıkıyor ama tüketim 6.5-7LT aralığında gezinir...





  • Eyw usta ya bu araclar aslında dıstan cok guzel ama elbette daha yenı kullanacagım , o nedenle bazı seyler kafama takılmıstı , iyi cevapladın 1-2 sey daha danısayım .


    1. Baskı balatası zayıf dedıler sanırım hafıf kacırıyor ve yukarıdan kavrıyormus , sorun degıl ya hıc degıstırme eleme dıyende cok aman dıkkat et kavrama yersın yolda kalırsın dıyende nasıl yapaım ?
    2. Araba sanırım standartta 16 jant ıle gelıyor 18 yapmamı onerırmısın ?
  • SedanMegane4 S kullanıcısına yanıt

    87bin km çok kritik... baskı balata genelde ortalama bir kullanıcı için 120bin-150bin aralığında değişiyor

    ama sert kullanan birisi yemiş bitirmiş olabilir, araçta çok silkeleme varsa ki bunu bilir kişi bir ustaya göstermende fayda var


    - kalkış ve 2.vites sartınsı ve 3-4-5-6 'da gaz yemesini kontrol edebilir...

    Davrama çok önemli bugün baskı balata işçilik dahil LUK marka 3500-4000tl seviyesi özel servis fiyatları...


    mekatronik kısma hiç girmiyorum, sorun varsa baktır derim...


    Jant işine İstanbul'da yaşıyorsan berbat yollar ve çukurlar sebebi ile tavsiye etmiyorum

    18 jantla gerek lastiklerin yarılması gerek jantların çizilmesi çok sorun yaşarsın... aşırı dikkatli ve titiz kullanacağım dersen sen bilirsin ancak araç iyice hantallaşacaktır... burada karar görüntü mü.... performans mı sen karar vereceksin


    ORİJİNAL RENAULT MEGANE 4, TALİSMAN İÇİN 18 İNÇ JANT + LATİK - En uygun jant lastik fiyatları Türkiye'nin ilan sitesi sahibinden.com'da - 1001932566





  • Bendede 1.6 Joy var motor kötü orjinal lastikleri yumuşak lastiklerle değiştinmi konfor artar .
    Giriş paket için iyi sayılır donanım 6 airbag hız sabitleme eco modu vs lpg uyumu yok sübap eriyor vs tipi güzel virajlarda güven vermiyor gibi ama iyi ben memnun kaldım ama satacağım
  • Rüzgar sesi alır, trim sesi çok yapar. Montaj kalitesi sorunları çok vardır. 0 km megane alırsan çok güzel ve konforlu gelir. Aradan belli km geçince örneğin 20bin km araba kendini öyle bir salıyor ki diyorsun noldu. Öyle bir araç. 6bin kmdeki arkadaşımın araçtan baya bir trim sesi geliyordu.
  • Bende şirket arabası 1.5 dCi Touch EDC var,izlenimlerim şöyle;

    -İç malzeme kalitesi vasat,özellikle kapı tutamaçları tam bir facia çıtır çıtır ediyor.

    -EDC şanzıman çok kötü özellikle kalkışlarda ve yokuşlarda gereksiz yere 1 de fazla tutuyor ve motor soğukken kalkarken acemi sürücü gibi stop ettirebiliyor.

    -1.5 dCi motor 110 hp olmasına rağmen çok hantal,az yakmasıyla bu açığını kapatsa da keyif vermiyor.2000 devir altında motor ölü.

    -Motor kompartmanınde yalıtım yok,hatta motor kapağı bile yok rezil durumlardan bir tanesi.

    -Touch paket resmen Joy Plus gibi,hız sabitleme,yarı deri koltuk ve anahtarsız giriş çalıştırma hariç hiçbir donanım vaadetmiyor.

    -Süspansiyonlar sert konfor seviyesi düşük,CPC6 lastikler var.

    -Start Stop çok hantal ancak devreye girişleri yerinde,rahatsız etmiyor.

    -Yalıtımı çok zayıf,olduğu gibi yol sesi ve rüzgar sesi içeride.

    -Müzik seviyesi ve multimedya sistemi rezaletinde ötesinde.

    -Kliması vasat,soğutması fena değil ama sürekli yüksek kademelere çıkmayı gerektiriyor.

    -İçi geniş,bagajı çok geniş ve epey yalıtım malzemesi kullanılmış,bagajda hiçbir şey sırıtmıyor.

    -Farları rezalet ancak mercek var,kaliteli LED ampulle bu sorun rahatlıkla bertaraf edilebilir.

    -Tasarımı bana göre güzel,eğer her sokakta 10 tane olmasaydı dikkat çekici olurdu kesinlikle.

    -Jantlar 17 olsa daha iyi olurmuş ancak opsiyonla alınabildiği için problem yok.18 inç alınmaması gerek çünkü zaten kötü olan konfor iyice yok oluyor.

    -El freni tasarımını kim yaptıysa gerçekten ibretlik,gördüğüm en kötü tasarımlardan(makyajsız kasa).Keşke hepsi İcondaki gibi elektronik ve Auto Holdlu olsaydı.

    Sorularına gelirsek;

    1 ve 2. soruları yanıtlayacak kadar aracı tanımıyorum henüz.

    3. Soru için,yakıt tüketimi gerçekten az ki zaten 1.5 dCi motor uzun ömrüyle ve yakıt tüketimiyle 20 seneyi aşan kaliteli bir motordur.

    4. Soru için,ambiyans aydınlatma ben kesin yaptırırdım ancak orijinal iş gibi olmalı,iconlardaki gibi olacaksa olur yoksa gerek yok.

    Tesla ekran taktırabilirsin eğer yoksa,kesinlikle lazım.

    Jantları 17 inç OEM ile değiştirebilirsin.

    Sis farı yoksa ekleyebilirsin.

    Gizli özellikleri varsa açtırabilirsin.

    Cam filmi kesinlikle yaptırmalısın bence,epey yararı var.

    Krom çıtalar ekletebilirsin üst paketlerindeki gibi,yakışıyor.

    Farları kesinlikle kaliteli bir LED ampulle yenileyebilirsin,mercek var sonuçta aydınlatman çağ atlayacaktır.

    Tüm iç aydınlatmalarını LED yapabilirsin,kalite hissini arttıracaktır.Halojenler bu arabaya hiç yakışmıyor.

    Park sensörü taktırabilirsin,geri görüş kamerasıyla birlikte.

    Direksiyon ve vitesi deri kaplatabilirsin,bütçen varsa koltukları da kaplatabilirsin.

    5. Sorun için,evet araç benim olsaydı kesinlikle yazılım yaptırmayı düşünürdüm çünkü bu haliyle gerçekten yürümüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 19 Temmuz 2022; 12:5:39 >




  • Ne gömmüşler araba vay bea , Megane gibi segmentte hemde yeni km arabada trim sesi oluyorsa sinir bozucu gidip eski model premium devam edicez artık
  • 4 yıldır 1.6 joy hb kullanıyorum. Çok memnunum, kliması da iyi soğutuyor Lpg ile çok az yakıyor. Multimedya taktırınca şahane oluyor. Bu fiyata alınabilecek en güzel araba.
  • Manuel joy pakette start stop mevcutmus nasıl calısıyor acaba ılk kez start stoplu manuel arac goruyorum .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SedanMegane4

    Manuel joy pakette start stop mevcutmus nasıl calısıyor acaba ılk kez start stoplu manuel arac goruyorum .

    Fiat'ın dobloları vardı. 2010'lu yılların başında sıfır olarak almıştık. Start-Stoplu. Mesela Kırmızı ışıkta durup ta vitesi boşa aldığınızda motor stop ediyordu. Yeşil yanınca siz debriyaja bastığınızda motor hemen çalışıyordu.


    Durduğunuzda debriyaja bassanız bile eğer vitesi boşa almadıysanız stop etmiyordu. Bizim kullandığımız böyle idi.

  • Ben de 2016 Touch dci EDC 30k km kadar kullandım. Lastikleri primacy 4 ile değiştirince araç kendine gelmişti. Köyde kullanacaklar için ise Bridgestone daha ideal tabii.

    Bence araç ekonomik ideal aile aracı. Az yakar, performansı üzmez. Yüksek süratte de çok yakmaz ve düz gittiğiniz sürece stabildir. Çok manevraya atraksiyona gelmez ama.

    EDC 6 sıkıcı bir şanzıman. Kasislerde kararsızlık yapar zıplatır. 8 ileriler daha iyidir.

    Klima bazen can sıkabilir ama ben gazını yenilemiştim kendine gelmişti. Başka hatalarla karşılaşan arkadaşlarım var.

    Süper bir araç değil ama yerin dibine gömülecek araç da değil. İş görür. 90 beygir manuel de ideal devirini bulunca yeterli bence.

  • SedanMegane4 S kullanıcısına yanıt

    Çoğu manuelde var bosa alınca devreye giriyor vitese takinca start veriyor.

  • Manüel megane 4 start stop için şimdi naapmam gerekiyor gibi derde düşmenize gerek yok. Şirkette kullanıyorum bazen. Siz ışıklarda veya trafikte durup beklemeniz için gereken normal hareketleri yapıyorsunuz, sistem de zaten buna göre oluşturulduğu için stop ediyor ve hareket etmek için yaptığınız normal hamleniz ile beraber motor marş basıp yürüyor.
    Debriyaj mı yapıym, frene mi yapıym, vitesi boşa atayım mı, acaba hangi sıra ile yapayım, ya çalışmazsa gibi şeyleri hiç düşünmenize gerek yok. Farkına bile varmıyorsunız.
  • Kendi aracım olan 1.3 TC'ye 25.000 kilometrede olan Megane 4 ikon için konuşursak şu da olsa dediğim bir özelliği yok gayet memnunum kliması iyi Fakat 140 beygir olan motoru bile zorladığını hissedebiliyorum. Bu yüzden 90 beygir olanların klimasının performansı bilerek kısılmış olabilir. şirkette zaman zaman kullandığım manuel tuch Megane ise 60 bin km'de ve arka koltukta yolculuk ettiğiniz zaman yaylardan bir parça bozuk yolda dan dun ses geliyor. Ayrıca yakıtı otomatiklere göre 0,5 litre daha fazla tüketiyor gibi hatırlıyorum yol bilgisayarına göre. Şirketteki diğer dizel otomatik megane'lara göre kıyaslıyorum. Dizel motor sesi ise daha önceki aracım linea'ya göre neredeyse yok denecek kadar düşük.
  • Şirket aracımda yaşadıgım bir sorunu dile getireyim . Araba hararet göstergesini ufak bir kaç derece geçince motor kırmızı lamba veriyor .motoru durdurmak zorunda kalıyorum genel de yokuş aşağı inerken de o lamba sönüyor. sorun yazılımsal deniyor birkaç birşey yaptılar yazılım güncellediler falan ama halen devam ediyor sorunum . Kronik olduğunu belirtti servisteki arkadaşlar da. Konuyu görüce bilgi vereyim dedim. araç 1.5 dci




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi part -- 23 Temmuz 2022; 10:54:33 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.