Şimdi Ara

Megane 1 2000 Motora Güçlendirici Çip

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
6.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 98 model 2000 motor rxt megane 1 e güçlendirici çip takabilirmiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    flyer_mig demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Sanser Bey Nasıl mühendislik hataları var ? Hadi megane 2 olsa anlarım da,1 in neyi var ?

    Haydi bismillah.

    Rölanti kanalı oldukça dardır tüm araçlarda ve bu yüzden tıkanmaya meyillidir. Gaz kelebeğinden hemen by pass hattı çekilir ki kısa tutulsun kanalın boyu. Tıkanma ihtimali azalsın.

    Megane 1'de gaz kelebeğine maliyet olmasın diye dışarı almışlar. Kanalın boyu baya uzamış. Tıkanma potansiyeli kazandırılmış. Bu yetmemiş gibi karter havalandırma kanalı, gaz kelebeğinden önce takılmış. O yağ, gaz kelebeğinin üzerinde yoğunlaşıp sıvı hale geçiyor, üstüne pislik toplayıp kelebeği kirletiyor. Rölanti kanalı zaten dar ve uzun, bir de orayı tıkıyor. Bu yüzden tüplü olmayan araçlarda bile görülebilir rölanti arızası. Ayrıca rölanti valfinin altında ısı yalıtımı yok, valf motoru aşırı ısınıyor. Genelde de cortluyor zaten, değiştirdiğinde de tak devam et değil, özel bir kalibrasyon uygulaman gerekiyor. Kontak açıp kapatmalar, beklemeler falan.

    Hava emiş kanalını bir süpürge kafası gibi öne uzatmışlar. Motor üst devirlere ve yüklere çıktığında ince, tiz bir ses geliyor elektrikli süpürge hava çekiyormuş gibi. Rahatsız ediyor insanı. 1.4-1.6 motorlarda uzun yolda motor sesi fazla. Benzer fiyatlarda D segmenti nissan primera 2.0'lar var, uçak gibi gidiyor.

    Külbütör kapak contası eskidiği zaman dışarı yağ kusmuyor hafif hafif. Kussa anlarsınız kaputu açınca. Onun yerine içeriden yırtılıyor. Sinsi sinsi bobinlere yağ akıtıyor. Zaten renault adam gibi bobin takmayı beceremiyor yıllardır, kronik problemi bu. Bir de üstüne yağlama var. Silindir kapak contası da dayanıksız. Bir iki kez sıkı hararet yaptır motora, direkt conta yanar. Ben yarise elimde olmayan sebeplerden beş kez arka arkaya hararet yaptırdım, kaputu açınca yanık plastik kokusu bile geliyordu, motora hiçbir şey olmadı.

    Özellikle 1.4 motorun hiçbir esprisi yok. 1.6'da tatmin etmez, o arabayı 2.0 la almak lazım. 1.4 motor 95 hp güç üretiyor, 1100 kg bir araç için çok da kötü bir güç gibi görünmüyor. Lakin araba yürümüyor. Gazı bariz ezmeden tepki almıyor. 1000 kg 100 hp jazz ile denedik bir ara, olmaması gereken farklar oluştu, jazz boy boy ayırıyor megane'ı. 1100 kg aracı taşıyan 1.4 motor, şehiriçinde 9-9.5 yakıyor. Aynı şartlarda ilk kasa jazzlar 6-7 litreyle geziyor.

    Şanzımanda takoz koymayı vs unutmuşlar sanırım. Araba yolda giderken gaza basıp bırakın, vites topuzu ileri geri oynuyor. 50-60 binde clio 2'de de durum böyleydi. Eğer yavaşlarken debriyaja önce basıp sonra durduysanız geri vitese takarken vitesin caart diye dişli yeme sesi çıkarmama ihtimali yok.

    Yürüyende ön takımda kaster ve kpi açısı çok az. Bu açıların eksikliği sebebiyle araç hidrolik direksiyon olmasına rağmen direksiyon hissi namına hiçbir şey yok. Cayır cayır önden kayma meyilli bir araç zaten. Ne zaman kaydığını, ne zaman kayacağını kestirmek pek mümkün değil. Direksiyonun ağır olması farklı, limitleri hissettirmesi farklı. Bu açılar az olmasına rağmen direksiyon ağır, çünkü hidrolik desteğini kısmışlar, pompa çok güç çekmesin de araç az yaksın diye.

    Direksiyon açıları yanlış ayarlanmış. Kondisyonu güzel bir lastikle bile direksiyonu tamamen çevirip park alanında dönüş yaparken arabanın önden kayarak döndüğünü fark ediyorsunuz. Hız yüksek değil he, park manevrası.

    Parçaları ucuz, her yerde bulunuyor. Lakin normal arabalara oranla daha fazla bakım, daha fazla parça değişimi istiyor. Alternatör kasnağının değişmesi nedir Allah aşkına ? Radyatör boruları da çabuk eskimeye elverişli.
  • 20 yıllik arabaya ne cipi hocam? Atmosferiklerden zaten guc alinmiyor. Senin baski balata degisim zamani falan gelmistir bakımını yap bin. 115hp ve hafif bir arac kotu gidecegini sanmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    20 yıllik arabaya ne cipi hocam? Atmosferiklerden zaten guc alinmiyor. Senin baski balata degisim zamani falan gelmistir bakımını yap bin. 115hp ve hafif bir arac kotu gidecegini sanmam

    Çekişi iyi zaten fırlıyor araba çip yapılıyormuş diye duydum bilgisi olan varsa yazsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motorlarda fayda etmiyor. Megane 1 in herhangi bir motor işletim sistemi varmı bilmiyorum, varsada eskidir ona yazılım yazacak adam bulmanızda, verim almanızda çok zor.



    Montajı düzgün yapılmış açık hava filitresiyle, performans egzozundan başka yapacak bişeyiniz yok. Bunlardanda alacağınız güç bana kalırsa en fazla +10 bg olacaktır.



    Özetle değmez. Düz halide zamane araçları arasında gayet iyi zaten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sizin aracınıza uygun çip yok.yapabileceğiniz tek şey 4,1 headers ve açık hava filtresi olur
  • Megane 1 'e oldukça para harcanmadığı sürece o araçtan hiçbir şey olmaz. SS f7r gibi bir örneği var youtube'da, lakin o modifiyeye harcanacak parayla hey yavrum hey. 2001 megane 1 vardı bizim ailede. Oradan biliyorum. Hayatımda böyle mühendislik hatalarıyla dolu bir araba görmedim.
  • Hava filtresi kaliteli buji ve kabloları egzoz sistemi değişimi olsa bile max 10 bg oynar. Turbo olayına girilmediği sürece verim olmaz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2 ZAMANLI DİZEL MOTOR OLURMU ?
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Sanser Bey Nasıl mühendislik hataları var ? Hadi megane 2 olsa anlarım da,1 in neyi var ?
  • Facebookta Okan Tufek var ona ulasirsan yardimci olur.Chip konusunda ne yapilabilir bilmiyorum ama aracin bi kac parcasiyla ugrasarak hatri sayilir guc elde edebilirsin.F7R kodlu 2.0 motorla Okan dedigim kisi cok ugrasti SS plakali sari megane vardi simdi beyaz F7R araci var ve suan Turkiyenin en hizli atmosferik megani 268 Hp olmasi lazim o arkadas yardimci olacaktir sana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VioLee -- 12 Mart 2017; 0:23:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Sanser Bey Nasıl mühendislik hataları var ? Hadi megane 2 olsa anlarım da,1 in neyi var ?

    Haydi bismillah.

    Rölanti kanalı oldukça dardır tüm araçlarda ve bu yüzden tıkanmaya meyillidir. Gaz kelebeğinden hemen by pass hattı çekilir ki kısa tutulsun kanalın boyu. Tıkanma ihtimali azalsın.

    Megane 1'de gaz kelebeğine maliyet olmasın diye dışarı almışlar. Kanalın boyu baya uzamış. Tıkanma potansiyeli kazandırılmış. Bu yetmemiş gibi karter havalandırma kanalı, gaz kelebeğinden önce takılmış. O yağ, gaz kelebeğinin üzerinde yoğunlaşıp sıvı hale geçiyor, üstüne pislik toplayıp kelebeği kirletiyor. Rölanti kanalı zaten dar ve uzun, bir de orayı tıkıyor. Bu yüzden tüplü olmayan araçlarda bile görülebilir rölanti arızası. Ayrıca rölanti valfinin altında ısı yalıtımı yok, valf motoru aşırı ısınıyor. Genelde de cortluyor zaten, değiştirdiğinde de tak devam et değil, özel bir kalibrasyon uygulaman gerekiyor. Kontak açıp kapatmalar, beklemeler falan.

    Hava emiş kanalını bir süpürge kafası gibi öne uzatmışlar. Motor üst devirlere ve yüklere çıktığında ince, tiz bir ses geliyor elektrikli süpürge hava çekiyormuş gibi. Rahatsız ediyor insanı. 1.4-1.6 motorlarda uzun yolda motor sesi fazla. Benzer fiyatlarda D segmenti nissan primera 2.0'lar var, uçak gibi gidiyor.

    Külbütör kapak contası eskidiği zaman dışarı yağ kusmuyor hafif hafif. Kussa anlarsınız kaputu açınca. Onun yerine içeriden yırtılıyor. Sinsi sinsi bobinlere yağ akıtıyor. Zaten renault adam gibi bobin takmayı beceremiyor yıllardır, kronik problemi bu. Bir de üstüne yağlama var. Silindir kapak contası da dayanıksız. Bir iki kez sıkı hararet yaptır motora, direkt conta yanar. Ben yarise elimde olmayan sebeplerden beş kez arka arkaya hararet yaptırdım, kaputu açınca yanık plastik kokusu bile geliyordu, motora hiçbir şey olmadı.

    Özellikle 1.4 motorun hiçbir esprisi yok. 1.6'da tatmin etmez, o arabayı 2.0 la almak lazım. 1.4 motor 95 hp güç üretiyor, 1100 kg bir araç için çok da kötü bir güç gibi görünmüyor. Lakin araba yürümüyor. Gazı bariz ezmeden tepki almıyor. 1000 kg 100 hp jazz ile denedik bir ara, olmaması gereken farklar oluştu, jazz boy boy ayırıyor megane'ı. 1100 kg aracı taşıyan 1.4 motor, şehiriçinde 9-9.5 yakıyor. Aynı şartlarda ilk kasa jazzlar 6-7 litreyle geziyor.

    Şanzımanda takoz koymayı vs unutmuşlar sanırım. Araba yolda giderken gaza basıp bırakın, vites topuzu ileri geri oynuyor. 50-60 binde clio 2'de de durum böyleydi. Eğer yavaşlarken debriyaja önce basıp sonra durduysanız geri vitese takarken vitesin caart diye dişli yeme sesi çıkarmama ihtimali yok.

    Yürüyende ön takımda kaster ve kpi açısı çok az. Bu açıların eksikliği sebebiyle araç hidrolik direksiyon olmasına rağmen direksiyon hissi namına hiçbir şey yok. Cayır cayır önden kayma meyilli bir araç zaten. Ne zaman kaydığını, ne zaman kayacağını kestirmek pek mümkün değil. Direksiyonun ağır olması farklı, limitleri hissettirmesi farklı. Bu açılar az olmasına rağmen direksiyon ağır, çünkü hidrolik desteğini kısmışlar, pompa çok güç çekmesin de araç az yaksın diye.

    Direksiyon açıları yanlış ayarlanmış. Kondisyonu güzel bir lastikle bile direksiyonu tamamen çevirip park alanında dönüş yaparken arabanın önden kayarak döndüğünü fark ediyorsunuz. Hız yüksek değil he, park manevrası.

    Parçaları ucuz, her yerde bulunuyor. Lakin normal arabalara oranla daha fazla bakım, daha fazla parça değişimi istiyor. Alternatör kasnağının değişmesi nedir Allah aşkına ? Radyatör boruları da çabuk eskimeye elverişli.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Düşünene bunu yollasan direkt vazgeçer hocam,bilgiler için teşekkürler.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    quote:

    ''Şanzımanda takoz koymayı vs unutmuşlar sanırım. Araba yolda giderken gaza basıp bırakın, vites topuzu ileri geri oynuyor. 50-60 binde clio 2'de de durum böyleydi. Eğer yavaşlarken debriyaja önce basıp sonra durduysanız geri vitese takarken vitesin caart diye dişli yeme sesi çıkarmama ihtimali yok. ''


    Yukarıda bu bahsettiğiniz bütün renault grubunda olan karakteristik bişey,şanzımanın tasarımından olsa gerek. 1998 clio 1 den, 1991 spring ve şimdiki araç 2009 1.2 symbol de bile var

    Bizim eskiden Albayın vardı yeşil renk megane 1 benzinli. Yalnız bahsettiğiniz sorunları hiç görmedim 1.6 16v modeliydi. O zamanlar imrenirdim adamın arabasına bayağı lükstü. Bizde 1976 Peugeot 504 varken megane 1 tabi ki lüks gelir

    Megane 1 2000 Motora Güçlendirici Çip

    Bu 1.6 16v motorlarda duymadım bu tarz sorunlar. Bahsettiğiniz 8v olanlar olmasın ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    ''Şanzımanda takoz koymayı vs unutmuşlar sanırım. Araba yolda giderken gaza basıp bırakın, vites topuzu ileri geri oynuyor. 50-60 binde clio 2'de de durum böyleydi. Eğer yavaşlarken debriyaja önce basıp sonra durduysanız geri vitese takarken vitesin caart diye dişli yeme sesi çıkarmama ihtimali yok. ''


    Yukarıda bu bahsettiğiniz bütün renault grubunda olan karakteristik bişey,şanzımanın tasarımından olsa gerek. 1998 clio 1 den, 1991 spring ve şimdiki araç 2009 1.2 symbol de bile var

    Bizim eskiden Albayın vardı yeşil renk megane 1 benzinli. Yalnız bahsettiğiniz sorunları hiç görmedim 1.6 16v modeliydi. O zamanlar imrenirdim adamın arabasına bayağı lükstü. Bizde 1976 Peugeot 504 varken megane 1 tabi ki lüks gelir

    Megane 1 2000 Motora Güçlendirici Çip

    Bu 1.6 16v motorlarda duymadım bu tarz sorunlar. Bahsettiğiniz 8v olanlar olmasın ?

    1.4 16v hakkında konuşmuştum lakin bunun için de geçerli tüm olaylar. Albay şanslıymış ya da arızaları çaktırmıyormuş. Öyleleri de var. Arıza oluyor, hemen yaptırıyor ama dillendirmiyor. Renault yazısının arkasında, üstünden sarı kablo çıkan parça o lanet rölanti valfi işte. Şu motor kompartmanı 1.4 ile kopyala yapıştır aynı birebir. Enjektörlerin üstündeki alüminyum kütük, hava giriş kanalı, buji kabloları vs. Her şeyiyle birebir aynı, sadece hacim büyük.

    Megane alır almaz arıza çıkarır demiyorum. Lakin zamana kadar direnci çok düşük bir araç. Muadilleri taş gibi giderken onda sürekli ufak tefek sıkıntılar çıkıyor. Bir de genel olarak renault alan kitle, az yakıyor, parçası ucuz vs diye alıyor. Arabaya da eşek niyetine biniyor. Bu tarz cimrilikte olan insanlar, arabalara da yeterince bakmıyor. Zaten zamana karşı dayanıklılığı sıkıntılı olan bir araç hepten batıyor.

    97 ford escort 1.6 gl 90 hp vardı megane'dan önce. Ondan inip megane a binince lüks geldi. Lakin tecrübeyle sabittir, ford escort bir tık daha rahat yürüyordu megane'a göre. Tek seferde 1400-1600 km yol yaptık ford escort ile, birşey olmadı. Megane sürekli hararet yapma eğilimindeydi. Bir gün soğutma sisteminin bir yerini yaptırıyoruz, bir hafta sonra başka yerinden patlıyor. Tüm soğutma sistemi komple değişti, ancak yola geldi. Araba orijinal 170 bindeydi. Ben 220 binde 2004 toyota yariste, 260 binde ford escortta bu kadar problem yaşamadım ya. Hele yaris zaten efsaneydi.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de Megane 1 var rollanti soruunu nasıl çözebiliriz ne gibi özel ayar istiyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gerek varmi araba zaten yolda tutamiyorum ne gücü daha

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Uğraştığınıza değmez. Bakımını yapın. Fabrika çıkışı 115 bg araç. 23 yaşında ve bg gücü Allah bile kaça düşmüştür. Çip yapacağınıza motorda bakım yapın. Daha sağlıklı olur.

  • vurucutim2 kullanıcısına yanıt

    ABS ,ESP olmayan aracı çok zorlamayın bence.

  • Hocam çip krizi var istesende yapamazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik araba ya çip oluyor mu ki de, çip krizi ile bir alakası olsun?Megane 1 2000 Motora Güçlendirici Çip 

  • Çip krizi var hocam mümkün değil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.