Şimdi Ara

Manuel Araba işkence değil mi ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
0
Favori
11.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • debriyaj balatası bitik olunca sıkışık trafikte işkenceye dönüşüyor. ABD de iken çoğunlukla otomatik araba kullandım fakat 200-300 beygir bandında manuel vites bir aracı kullanma fırsatı buldum. 2. viteste koltuğa yapışıp kalmak güzel bir histi.
  • Otomatigine 25bin fark veremedim. Pis bir fakirim. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Otomatik çok daha rahat ve lükstür ki zaten d premium ve üstü hiç bir araçta manuel seçeneği bulamazsınız.Ayrıca bir eksiside 7-8-9 ileri araçlarda devir daha aşağıda kalıyor.Mesela benim aracımdan örnek vereyim 145 km/h ile giderken 2500 125 ile giderken 1900-2000 devir bandı arasında kalıyor ve uzun yolda aracımı yormadan ve fazla yakıt tüketmeden gidebiliyorum.Manuel de ise mecburen devir çevirmek durumunda kalıyorsunuz.
    Mesela aracınız bir miata ise kesinlikle manuel olmalı fakat binek bir araçta manuel şanzımanı napalim?

    Alıntıları Göster
    Hız/devir oranı otomatik, manuel olmasına bakmaz. Bir önceki aracım Megane 4 6. vites 2000 devirde 120-130 aralığında, 3000 devirde 150 km/h ve 4000 devirde 190 km/h yapıyordu. Şimdiki aracım 2008 ise 2000 devir civarında yine 120 km/h yapıyor. Yani öyle çok devir çevirmeye falan ihtiyaç duymuyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu ancak araba kullanamayanların bahanesi + istanpulluların...
  • Ben keyif alıyorum açıkcası 6 ileri olursa da tadından yenmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatında otomatik günlük araç kullanmamış şirket spec araç sahipleri çok hoplayıp zıplamasın bence.

    En son 7 sene önce manuel araç vardı. O günden bugüne hep otomatik aldım şimdi ikinci aracım manuel bineceğim zaman ayaklar geri geri çekiyor.

    Uçan kaçan haftasonu gazlamak için yüklü bi makinen yoksa manuel hammallıktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel vites araçta sevgilinin elini tutamıyorsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • basacaksın debrıyaja kavrayacaksın malı sankı fılm ızlıyor gıbı basacaksın tokatı sak sak sakkk 1 2 3 4 5 ooo oo o o o o
  • Değil, bana da otomatik araç kullanmak işkence geliyor. Sürekli en üst vitese geçmek istiyor ve ara hızlanmalarda gaz yememesi, vites düşmesini beklemek falan işkence oluyor bana. Kullandığım araçlardan birisi de DSG şanzımanlı, güya vites geçişleri hızlı olan bir araç. Alışkanlık meselesi ben hiç otomatik araç kullanmadım ama şu an çalıştığım şirkette otomatik araç kullanmak durumunda kalıyorum bazen.
  • Şahsi arabam manuel. Şirket arabası otomatik. Keyif için manuel tercih ederim. Uzun yolda manuel tercih ederim. Aktarma kaybında otomatikler de iyi yere geldi. Otomatik vites insanı köreltiyor.

    İş için arayanlar en çok trafikte olduğum zamanlar arar. O zaman otomatik vites bile yetmez. Bluetooth ile multimedya üzerinden konuşmalıyım. İmkân varsa otonom sürüşe de evet diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben almam abi fikrim bu
  • Sanki Bana Pele kullanıcısına yanıt
    Sizin aracınız dizeldir.Benim aracım benzinli.
    Devir oranlarının manuel,otomatik olmasıyla bir ilgisi yok evet ama manuel olarak en fazla 6 ileri kullanılabilirken otomatik şanzımanlarda 7-8-9 ileri olabiliyor hatta Mustang de 10 ileri bile kullanıldı.İster istemez 6 ileriye göre 7-8-9-10 ileri şanzımanlar daha düşük devirde çalışır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Sizin aracınız dizeldir.Benim aracım benzinli.
    Devir oranlarının manuel,otomatik olmasıyla bir ilgisi yok evet ama manuel olarak en fazla 6 ileri kullanılabilirken otomatik şanzımanlarda 7-8-9 ileri olabiliyor hatta Mustang de 10 ileri bile kullanıldı.İster istemez 6 ileriye göre 7-8-9-10 ileri şanzımanlar daha düşük devirde çalışır.
    Hayır ikisi de benzinli. Dizeli kapı önüne koymam :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sürekli istanbul trafiğinde isen büyük işkence. fakat aynı şekilde bu trafiğe en dayanıklı şanzıman sistemi de bu.
    dolayısıyla mecburi bir durum.

    fakat güzel yanları da var. hızlanmak isteyince 4'den 3 e aldığın o an sanki altındaki araba 100 beygir daha güçlü gibi hissediyorsun.

    otomatik tarafında deneyimler çok farklı. örneğin çift kuru kavramalar çok yaygın ama bunların arıza ihtimalleri de yükseliyor. cvt ler de yaygın ama onların da performans ve sürüş hissinde eksiklikleri var.

    yıllar içerisinde otomatik şanzımanlar çok gelişti ama manuel şanzımanlar da yerinde saymadılar. birçok araçta yolları çok güzel manuel şanzımanlar var. hatta mazda gibi markalarda neredeyse shortshift denilebilecek seviyede kısa şanzımanlar var.

    pratikte ise türkiye şartlarında manuel şanzımanın düşük işletme maliyeti hep öne çıkıyor. maliyet konusu olmasa araçların %99'u otomatik satılır. türkiyede gerçekten sportif kullanma hissi isteyen çok az insan var. motor sporlarına gösterilen ilgi de buna ispattır




  • Manuel araçları daha çok seviyorum manuel’i bariz eleştiren ağır manuel kullanmayı bilmiyordur.

    Arabayı kullandığımı hissedeceğim ben bir daha araba alsam gene manuel alırım hatta elektrikli araçlarda bile vitesli almak isterim.Ben böyle seviyorum.İstanbul trafiği hariç bütün her yerde rahatlıkla manuel kullanılıyor bir trafik sıkışıyor dur kalk dur kalk insan bıkıyor böyle giderse manuel aracımı alır memleketime veya kırsal kesimlere giderim.Ege akdeniz karadeniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değil

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Uzun yıllar manuel araba kullandım. Şu an Manuel araba duruyor, bir de otomatik Cruze var. Otomatik vites harika bir şey.

    Bundan sonra bir daha kolay kolay manuel araba almam.
    Bende manuel Cruze var, sıkışık trafikte bazen sıkıntı oluyor özellikle çok düşük süratte ilerlemek gerektiğinde vites oranları uzun olduğu için birinci vites de iki bin devir altında ilerlemek zorunda kalıyorum yavaş hareket ettirmek için.Bazen rölanti devrine kadar düşüyor çok yavaş ilerlediği için trafik ve sıkça yarım debriyaj yapmam gerekiyor.Buda yoruyor beni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kişiye göre değişir çoğunluğu orta gelir seviyesinde olan ülkelerde bence mantıklı değil. Otomatik genelde hor kullanılıyor yarı otomatik baskı balata vites geçişi dsg saatli bomba vs derken alacağın araç minimum 100k olmalı ki binilsin, ona da kimin parası var ? 200000 üstü otomatik almak istemez kimse ama manuel öyle değil. Zor araç eyvallah ama otomatiğe göre hem daha az masraflı hem de daha ucuz. Türkiye'de her ne konu olursa olsun ekonomik perspektifin dışında yorumlarsanız azınlık bi gruba hitap edersiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisiklet sürmek gibi. Başlangıçta nasıl dengede kalmak için efor sarfetmen gerekiyorken sonradan nasıl dengede kaldığını unutuyorsan arabada vites değişmek bence aynı şey.
    Senin anlatımında ise vitesi bisikletin pedalını çevirmeye benzetmişsin. Haklısın Pedal çevirmek bir aşamadan sonra zordur. Ama unutma arabaya güç veren şanzıman değil.

    Bu arada aracım otomatik :) Manueli satılmıyor.
  • Bu konu sürekli niye gündem oluyor, niye sürekli tartışma çıkıyor anlamıyorum.
    Rahatlık isteyen, parası görece fazla olan --> otomatik
    Daha az masraf isteyen, parası görece az olan --> manuel

    Bu kadar yani. Burada yazanların çoğu zaten düşük hacimli manuel kullanıyor. Kaç kişide 3.0 ya da 4.0 manuel var ki. Maddi sıkıntı biraz daha azalsa neredeyse herkes otomatik seçer. Teknoloji ilerliyor sürekli, biz hala manuel-otomatik tartışması yapıyoruz.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.