Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
30
Favori
376.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 21 maneger 1.7 motor bosch platin buji kodu 0 242 245 574 yalnız aynı motorda 3 4 farklı kod var ona göre bujide değişiyor bujiyi takınca arabanın düşük devirlerdeki çekişi artıyor yüzde 10 15 civarı yakıt tasarrufu var foruma katkı sağlayan teşekkürler birde sıkma torku var fazla sıkmak zararlı olabilir
  • Aracım Mazda 626 tombak kasa denilen 1993 modellerden ve FS motor serisinden, benzinde gayet güzel çalışmakta rölanti ve gaz yeme durumu stabil... Ancak; lpg ye geçtikten sonra devrinde düşüş var ve rölantide çalışırken rahatsız etmeyecek derecede silkeleme var, yolda giderken kırmızı ışık veya başka bir şey için durmam gerektiğinde aracı vitesten boşa aldığımda stop edecek kadar rölantisi düşüyor ve motoru silkeliyor...

    Sorun bujilerden veya ateşleme sisteminden olsa, benzinde de aynı şeyi yapmaz mı?

    Veya lpg uyumlu buji mi kullanmam gerekiyor...

    Ayrca; iridyum bujilerin normallerden farkı nedir? Bizim araçlarda kullanmak ne fayda sağlar?

    Teşekkürler...
  • LPG uyumlu buji işi, lafla peynir gemisi.

    İşin içindeki faktörler şu.

    1-) LPG yandığında daha fazla ısı üretir
    2-) LPG yi patlatmak için daha fazla güç gerekir.

    O halde.

    Aracınızın orjinal bujisi neyse ondan 1 veya 2 kademe daha soğuk buji kullanmak.

    Mesela benimki Champion RC7yCC ben RC6YCC veya RC5YCC kullanmalıyım. Eğer fazla soğuk buji kullanırsam, muhtemelen ateşlemede bir miktar sorun yaşarım hepsi o.

    Ateşleme konusunda (ucuza) bir güçlendirme yapamıyacağıma göre. Buji tırnak aralığını 1mm küçültme işimi görecektir. Tabiki ideali, ateşleme yi güçlendirip. Daha yüksek tırnak aralığı kullanmak ancak an itibarile ateşleme tertibatını komple değiştirmeden yapılabilecek ucuz bir yolu yok.


    İridyum bujiler ve LPG ile ilgili tonla kabus hikayesi var yurt dışı forumlarda. Ben uzak duruyorum bilginize.

    Ayrıca NGK bujiden şaşmayın. İlla en pahallı modellerinden kullanmanıza gerek yok.




  • 306 icin bende alicam. Nerede satiliyor ?Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ctrlshft

    306 icin bende alicam. Nerede satiliyor ?Tesekkurler.

    http://www.ngkbujimarket.com/index.php

  • LPG Buji monteli iken aracın benzinde çalışması problem teşkil eder mi_?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitchiker

    LPG Buji monteli iken aracın benzinde çalışması problem teşkil eder mi_?

    Uzun süreli çalıştırmadım ama 180 km kadar aralıksız gitmişliğim vardır.Hiçbir problem gözlemlemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yarimpower

    quote:

    Orijinalden alıntı: hitchiker

    LPG Buji monteli iken aracın benzinde çalışması problem teşkil eder mi_?

    Uzun süreli çalıştırmadım ama 180 km kadar aralıksız gitmişliğim vardır.Hiçbir problem gözlemlemedim.

    Ben de kaç kere 100+ kmlerde benzinle gittim sorun yok. Normal kullanımda sorun olmadığı gibi gazlamak için üst devirlerde benzine alarak kullandım, yine bir fark ya da sıkıntı görmedim.
  • 40 bin km'dir kullandığım lpg bujilerini artık değiştirdim ve yine lpg bujisi taktım. Aslında 30 binde değişecektim ama ha bakımda değişirim, ha kontrol eder değişirim derken baktım 40 bin olmuş. Hemen değiştirdim. Bu resim 40 bin km kullanılan ile yeni buji arasındaki farkı göstermek için:

     LPG ve BUJİ seçimi


    Bu da fotoğrafın orijinal hali:

    http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc0193fa.jpg/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 15 Haziran 2012; 10:39:12 >




  • Hocam ben de resim ekleyecektim unuttum gitti...
    Sizinkiler de benimkiler gibiymiş neredeyse aynı,değişmesi çok fark yaratmadı çünkü çıkan bujiler hala iyi durumdaydı.Usta da yanmanın oldukça sağlıklı olduğunun göstergesi olduğunu söyledi...LPG kitimden kaynaklı düşük devirde vuruntu problemim var ama ona rağmen gayet sağlıklı çalışıyor demekki LPG bujisi ile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Hocam ben de resim ekleyecektim unuttum gitti...
    Sizinkiler de benimkiler gibiymiş neredeyse aynı,değişmesi çok fark yaratmadı çünkü çıkan bujiler hala iyi durumdaydı.Usta da yanmanın oldukça sağlıklı olduğunun göstergesi olduğunu söyledi...LPG kitimden kaynaklı düşük devirde vuruntu problemim var ama ona rağmen gayet sağlıklı çalışıyor demekki LPG bujisi ile...

    Ben fark hissettim. Bir gün önce 4. vites 2500 devirde motorun bayıldığı yeri rahat çıktım.
    Ama ne olursa bu buji ile alt devirler çok farklı.
  • buji konusunda son durum ne arkadaşlar, bosch un galiba 2 çeşit lpg bujisi var bir çift platinli bride platin ve iridyumlu olan bu ikisi arasında ne fark var bilgisi olan varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Aracım Mazda 626 tombak kasa denilen 1993 modellerden ve FS motor serisinden, benzinde gayet güzel çalışmakta rölanti ve gaz yeme durumu stabil... Ancak; lpg ye geçtikten sonra devrinde düşüş var ve rölantide çalışırken rahatsız etmeyecek derecede silkeleme var, yolda giderken kırmızı ışık veya başka bir şey için durmam gerektiğinde aracı vitesten boşa aldığımda stop edecek kadar rölantisi düşüyor ve motoru silkeliyor...

    Sorun bujilerden veya ateşleme sisteminden olsa, benzinde de aynı şeyi yapmaz mı?

    Veya lpg uyumlu buji mi kullanmam gerekiyor...

    Ayrca; iridyum bujilerin normallerden farkı nedir? Bizim araçlarda kullanmak ne fayda sağlar?

    Teşekkürler...

    Boğaz kelebeğini temizlet bujileri değiştir krank devir sensörüne baktır motor takozların kırıldıysa değiştir, hava filtresini kontrol ettir bujileri de değiştir orijinalini taktır ondan sonra halen sorun devam ediyorsa oksijen sensörüne de baktır. LPG bir miktar verimsizlik yapıyor ama yolda giderken benzindeki gibi atak ivmeleme yapmaz mesela yokuş çıkarken boğulur yüklüyken hızlanma süresi normalden daha uzun olur. Ama devir olayı ayrı bir şey motor kulaklarında problem yoksa moutlaka krank devir sensörüne baktır buji kablolarının değişmesi de hallediyor bazen bu işi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstone78

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Aracım Mazda 626 tombak kasa denilen 1993 modellerden ve FS motor serisinden, benzinde gayet güzel çalışmakta rölanti ve gaz yeme durumu stabil... Ancak; lpg ye geçtikten sonra devrinde düşüş var ve rölantide çalışırken rahatsız etmeyecek derecede silkeleme var, yolda giderken kırmızı ışık veya başka bir şey için durmam gerektiğinde aracı vitesten boşa aldığımda stop edecek kadar rölantisi düşüyor ve motoru silkeliyor...

    Sorun bujilerden veya ateşleme sisteminden olsa, benzinde de aynı şeyi yapmaz mı?

    Veya lpg uyumlu buji mi kullanmam gerekiyor...

    Ayrca; iridyum bujilerin normallerden farkı nedir? Bizim araçlarda kullanmak ne fayda sağlar?

    Teşekkürler...

    Boğaz kelebeğini temizlet bujileri değiştir krank devir sensörüne baktır motor takozların kırıldıysa değiştir, hava filtresini kontrol ettir bujileri de değiştir orijinalini taktır ondan sonra halen sorun devam ediyorsa oksijen sensörüne de baktır. LPG bir miktar verimsizlik yapıyor ama yolda giderken benzindeki gibi atak ivmeleme yapmaz mesela yokuş çıkarken boğulur yüklüyken hızlanma süresi normalden daha uzun olur. Ama devir olayı ayrı bir şey motor kulaklarında problem yoksa moutlaka krank devir sensörüne baktır buji kablolarının değişmesi de hallediyor bazen bu işi.

    İlgi alaka ve bilgiler için teşekkürler...




  • 2004 model 1.6 102 hp aracımın bujileri 50.000 kmde değişmişti.Şimdi 100.000 km oldu.57.000 km de LPG takıldı buji değişim zamanı geldi sanırım bu durumda üzerinde çıkan bujilerin aynısını mı taktırmalıyım yoksa LPG uyumlu buji falan varmış forumdan okuduğum kadarıyla.Bu durumda hangi bujiyi almam gerekir.Bu zamana kadar herhangi bir problem yoktu buji değişiminden sonra uyumsuzluk gibi bir durumla karşılaşırmıyım? Bujiler değişip bakım yapıldıktan sonra LPG servisine gidip ayar yaptırmam gerekir mi?
    Bu konuda değerli yorumlarınız alabilirmiyim.bu hafta bakıma gireceğim.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    2004 model 1.6 102 hp aracımın bujileri 50.000 kmde değişmişti.Şimdi 100.000 km oldu.57.000 km de LPG takıldı buji değişim zamanı geldi sanırım bu durumda üzerinde çıkan bujilerin aynısını mı taktırmalıyım yoksa LPG uyumlu buji falan varmış forumdan okuduğum kadarıyla.Bu durumda hangi bujiyi almam gerekir.Bu zamana kadar herhangi bir problem yoktu buji değişiminden sonra uyumsuzluk gibi bir durumla karşılaşırmıyım? Bujiler değişip bakım yapıldıktan sonra LPG servisine gidip ayar yaptırmam gerekir mi?
    Bu konuda değerli yorumlarınız alabilirmiyim.bu hafta bakıma gireceğim.Teşekkürler.

    Sistemde sorun yoksa hiç takma bence, normal buji takarak yola devam et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün parçacıya gittim 2 tırnak bosch ytrrium buji verdi tanesi 7.5 lira. 4 tane 30 lira 30 lirada filtreler tutttu.henüz taktırmadım.

    Bu ytrium plus bujiler nasıldır acaba? Kullanan varmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadbul -- 17 Temmuz 2012; 15:08:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    bugün parçacıya gittim 2 tırnak bosch ytrrium buji verdi tanesi 7.5 lira. 4 tane 30 lira 30 lirada filtreler tutttu.henüz taktırmadım.

    Bu ytrium plus bujiler nasıldır acaba? Kullanan varmı?

    Kullanım sonrasında bilgi verirseniz sevinirim...
  • Ford Focus 1.6i 125ps motorlar için (sıfır araç için) hangi LPG kitini tavsiye edersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ealtin

    Ford Focus 1.6i 125ps motorlar için (sıfır araç için) hangi LPG kitini tavsiye edersiniz?

    yanlış adres arkadaş, buraya kiti taktırdıktan sonra buji tavsiyesi için gelirsen daha iyi olur. ben prins, teleflex olmazsa brc derim. Ama burası doğru yer değil. Hatta ford forumlarına baksan daha iyi olur.
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.