Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
30
Favori
376.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Rica ederim hocam.İnşallah benzin pompasından değildir bence de ama bujiden olma ihtimali daha düşük gibi sanki.

    Bu arada ben de ikinci set LPG bujilerimi sipariş ettim,haftaya vakit bulunca taktıracağım.
    Ustanın yorumlarını ve eski bujinin fotoğraflarını paylaşacağım.

    Abi peki problemi nasil tespit ettirebilirim. Baska nelerde sikinti cikabilir nelerden suphelenebiliriz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Rica ederim hocam.İnşallah benzin pompasından değildir bence de ama bujiden olma ihtimali daha düşük gibi sanki.

    Bu arada ben de ikinci set LPG bujilerimi sipariş ettim,haftaya vakit bulunca taktıracağım.
    Ustanın yorumlarını ve eski bujinin fotoğraflarını paylaşacağım.

    Abi peki problemi nasil tespit ettirebilirim. Baska nelerde sikinti cikabilir nelerden suphelenebiliriz?

    Bujiden olup olmadığını anlamanın tek yolu değiştirmek diye biliyorum
    Ki aralarında en ucuzu da buji zaten.Değiştikten sonra devam ediyorsa benzin pompasıdır heralde.. Ama yine de memlekette LPG ustası geçinen bu kadar kasap varken kesin birşey söylemek maalesef mümkün değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Rica ederim hocam.İnşallah benzin pompasından değildir bence de ama bujiden olma ihtimali daha düşük gibi sanki.

    Bu arada ben de ikinci set LPG bujilerimi sipariş ettim,haftaya vakit bulunca taktıracağım.
    Ustanın yorumlarını ve eski bujinin fotoğraflarını paylaşacağım.

    Abi peki problemi nasil tespit ettirebilirim. Baska nelerde sikinti cikabilir nelerden suphelenebiliriz?

    Marş motoru kömürü.
    Benzin filtresi ve gaz filtresi
    Boğaz kelebeği kirliliği
    Debimetre
    Lpg enjeksiyon meme çapı gibi yerlerden şüphelenilebilir.
    Sadece soğukta çalışma sorunu varsa stiloda.
    Buji ve yakıt pompası olmadığı KESİN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Rica ederim hocam.İnşallah benzin pompasından değildir bence de ama bujiden olma ihtimali daha düşük gibi sanki.

    Bu arada ben de ikinci set LPG bujilerimi sipariş ettim,haftaya vakit bulunca taktıracağım.
    Ustanın yorumlarını ve eski bujinin fotoğraflarını paylaşacağım.

    Abi peki problemi nasil tespit ettirebilirim. Baska nelerde sikinti cikabilir nelerden suphelenebiliriz?

    Bujiden olup olmadığını anlamanın tek yolu değiştirmek diye biliyorum
    Ki aralarında en ucuzu da buji zaten.Değiştikten sonra devam ediyorsa benzin pompasıdır heralde.. Ama yine de memlekette LPG ustası geçinen bu kadar kasap varken kesin birşey söylemek maalesef mümkün değil..

    Lpg'nin adının kötüye çıkmasında bu kasapların etkisi çok büyük. Benim de bakıma bin km kadar kaldı. Bakımda bujilere bakarım, büyük ihtimalle değiştireceğim. Sizin çıkan bujileri merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.



    Sayın hocam lpg bosch bujisi mi takmak yoksa orjinal bujiyi 0.1 mm küçültmek mi daha mantıklı. Ücreti önemli değil. Amaç her iki yakıtta performansı düşürmemek.

    LPG Bosch bujisi diye birşey duymamıştım.

    Piyasadaki bujiler genelde iyi kaliteli, kullandığınız iyi durumdaki bujinin tırnak boşluğunu küçülttürmeniz daha mantıklı bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.



    Sayın hocam lpg bosch bujisi mi takmak yoksa orjinal bujiyi 0.1 mm küçültmek mi daha mantıklı. Ücreti önemli değil. Amaç her iki yakıtta performansı düşürmemek.

    Tırnak aralığı ile oynamamak lazım. ya orjinal buji orjinal haliyle ya da lpg bujisi

    Her buji çalıştıkça elektrotlar (tırnaklar) arasında şelale oluştuğu için uçları eriyerek devamlı aradaki mesafe açılır.
    Kontroller yapılırken de, eğer bujide bu aşıntı dışında başka bir sorun yoksa aralık ayarlanır ve kullanıma devam edilir.

    Ya da, eskiden biz malzemeleri sonuna kadar kullanmaya çalışıyorduk; şimdi herşey hemen atılıp yenisi takılıyor, sonra da çevreden-kaynakların hesapsızca tüketilmesinden bahsediliyor.

    Ama sıfır buji de takılsa mutlaka aralık kontrolü yapılmalı, ve LPG kullanılan motorda aracın katalog değerinden daha küçük yapılmalı.

    Özellikle, buji kabloları çok iyi değilse/korunamıyorsa, ve suya girildiğinde o bölgeye su sıçraması sözkonusu ise, bu çok önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.



    Sayın hocam lpg bosch bujisi mi takmak yoksa orjinal bujiyi 0.1 mm küçültmek mi daha mantıklı. Ücreti önemli değil. Amaç her iki yakıtta performansı düşürmemek.

    Tırnak aralığı ile oynamamak lazım. ya orjinal buji orjinal haliyle ya da lpg bujisi

    Kocausta'yı mı seni mi dinleyelim şimdi. İki arada bir derede kaldık.
    Neticede bosch lpg bujisinin tırnak aralığı daraltılmamış mıdır. Ayrıca sentil çakısını tamirciler neden taşır?

    Bence nasıl buji alırsan al, tırnak aralığı ile oynama. Çünkü bu durumda bujinin uç kısmının açısı değişir. Önceden ustaların sentil ile çakma olarak yaptıkları işi bosch normal tırnak aralığı daha dar buji yaparak yapmış.

    "Çünkü bu durumda bujinin uç kısmının açısı değişir"

    Yok öyle birşey birader Orada bir açı sözkonusu değil, ve zaten buji çalıştığı sürece o bölge karşılıklı olarak "erir-ufalanır", uçlar deforme olur aralık ta devamlı olarak büyür.

    "ustaların sentil ile çakma olarak yaptıkları iş" derken, motor ustalarını da fena halde yediniz.
    Unutmayın, bu işin de eğitimi-teknolojisi var, sizin düşündüğünüz gibi adamın biri belli takım-taklavatı düzerek usta olup dükkan açıyor diye düşünmeyin. (Tabii öyleleri de var)

    Bu arada, özel buji sentili yerine standart sentil kullanan çoktur, ama işini iyi bilen tecrübeli biriyse bu ayarı o sentille de sağlıklı olarak yapabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta* -- 11 Nisan 2012; 12:33:08 >




  • Bosch LPG bujileri platin uçlu ve tek tırnaklı olarak üretiliyor.
    Arasındaki tek fark aralığın daraltılması değil yani

    Orjinal bujim 1.1 mm aralıklı ve çift tırnaklı,Bosch LPG kullanımında 236571 kodlu 0.7 mm aralıklı tek tırnaklı bujiyi tavsiye etmiş motorum için.Kimi benzinde güç düşüşü ve yakıt artışı gözlemiş,bende öyle bir durum yok.Benzinde LPG'dekinden iyi gidiyor önceden olduğu gibi :)
  • benim 2005 seat ibizam var. arabamda stop etme problemleri ve tekleme problemleri vardı. bujileri değiştirdik. tekleme gitti ama stop etme gecmemişti.
    burayı okurken buji tırnak aralıkları diye bişey gördüm. acaba bunu usta iyi yapmışmıdır diye aklımdan gecti. acaba stop etmesi bundan kaynaklanabilir mi? sadece lpg de ediyordu. benzinde stop etmiyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Rica ederim hocam.İnşallah benzin pompasından değildir bence de ama bujiden olma ihtimali daha düşük gibi sanki.

    Bu arada ben de ikinci set LPG bujilerimi sipariş ettim,haftaya vakit bulunca taktıracağım.
    Ustanın yorumlarını ve eski bujinin fotoğraflarını paylaşacağım.

    Abi peki problemi nasil tespit ettirebilirim. Baska nelerde sikinti cikabilir nelerden suphelenebiliriz?

    Marş motoru kömürü.
    Benzin filtresi ve gaz filtresi
    Boğaz kelebeği kirliliği
    Debimetre
    Lpg enjeksiyon meme çapı gibi yerlerden şüphelenilebilir.
    Sadece soğukta çalışma sorunu varsa stiloda.
    Buji ve yakıt pompası olmadığı KESİN.

    Tesekkur edrim.

    Evt sadece motor sogukken yapiyor.gun icinde motor cok sogumadan calisirsa yapmiyor mesela..

    anlamadim gitti




  • lpg:prins
    buji:bosch
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Bosch LPG bujileri platin uçlu ve tek tırnaklı olarak üretiliyor.
    Arasındaki tek fark aralığın daraltılması değil yani

    Orjinal bujim 1.1 mm aralıklı ve çift tırnaklı,Bosch LPG kullanımında 236571 kodlu 0.7 mm aralıklı tek tırnaklı bujiyi tavsiye etmiş motorum için.Kimi benzinde güç düşüşü ve yakıt artışı gözlemiş,bende öyle bir durum yok.Benzinde LPG'dekinden iyi gidiyor önceden olduğu gibi :)


    Çok güzel bir uygulama yapmış Bosch
    Bizim buralarda bundan hiç görememiştim.
    Fiyatı çok farklı mı acaba normal tipten?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Bosch LPG bujileri platin uçlu ve tek tırnaklı olarak üretiliyor.
    Arasındaki tek fark aralığın daraltılması değil yani

    Orjinal bujim 1.1 mm aralıklı ve çift tırnaklı,Bosch LPG kullanımında 236571 kodlu 0.7 mm aralıklı tek tırnaklı bujiyi tavsiye etmiş motorum için.Kimi benzinde güç düşüşü ve yakıt artışı gözlemiş,bende öyle bir durum yok.Benzinde LPG'dekinden iyi gidiyor önceden olduğu gibi :)


    Çok güzel bir uygulama yapmış Bosch
    Bizim buralarda bundan hiç görememiştim.
    Fiyatı çok farklı mı acaba normal tipten?

    Biraz pahalı :)
    Kendi bujisi 8 lira civarında iken 12 liraya almıştım 2 yıl önce,geçende de 15,5 liraya aldım tanesini.
    otostart.com'da 17 lira.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Bosch LPG bujileri platin uçlu ve tek tırnaklı olarak üretiliyor.
    Arasındaki tek fark aralığın daraltılması değil yani

    Orjinal bujim 1.1 mm aralıklı ve çift tırnaklı,Bosch LPG kullanımında 236571 kodlu 0.7 mm aralıklı tek tırnaklı bujiyi tavsiye etmiş motorum için.Kimi benzinde güç düşüşü ve yakıt artışı gözlemiş,bende öyle bir durum yok.Benzinde LPG'dekinden iyi gidiyor önceden olduğu gibi :)


    Çok güzel bir uygulama yapmış Bosch
    Bizim buralarda bundan hiç görememiştim.
    Fiyatı çok farklı mı acaba normal tipten?

    Biraz pahalı :)
    Kendi bujisi 8 lira civarında iken 12 liraya almıştım 2 yıl önce,geçende de 15,5 liraya aldım tanesini.
    otostart.com'da 17 lira.

    Bayaa pahalıymış:(

    Biz gene 4'ü 20-30 liraya sıradan buji alıp 2-3 defa ayarlayarak 15 bin km kullanıcaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgeturk

    benim 2005 seat ibizam var. arabamda stop etme problemleri ve tekleme problemleri vardı. bujileri değiştirdik. tekleme gitti ama stop etme gecmemişti.
    burayı okurken buji tırnak aralıkları diye bişey gördüm. acaba bunu usta iyi yapmışmıdır diye aklımdan gecti. acaba stop etmesi bundan kaynaklanabilir mi? sadece lpg de ediyordu. benzinde stop etmiyordu.

    Stop etme hangi durumlarda meydana geliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGH

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgeturk

    benim 2005 seat ibizam var. arabamda stop etme problemleri ve tekleme problemleri vardı. bujileri değiştirdik. tekleme gitti ama stop etme gecmemişti.
    burayı okurken buji tırnak aralıkları diye bişey gördüm. acaba bunu usta iyi yapmışmıdır diye aklımdan gecti. acaba stop etmesi bundan kaynaklanabilir mi? sadece lpg de ediyordu. benzinde stop etmiyordu.

    Stop etme hangi durumlarda meydana geliyor?

    Lpg kalibrasyon ayarın bozulmuştur muhtemelen ayar çektir.
  • tüm arkadaşlara merhaba..buraya yazmamın sebebi hem lpg bujisi hemde istasyonlardaki lpg ile kıyas yapıldığını gördüğüm için..şunu söylemeleyimki en son 31 lt yani 2.35 tl den 73 liraya nissan juke aracımla sadece şehir içi kullanımla 440 km yol yaptım..:) lpg yi PO dan aldım..shell ve totaldende almıştım hiç bu kadar menzil yapamadım onlarla.ve asla opetten almam nedeni ise opetin lpg ye sözüm ona koyduğu katkı..bu katkı lpg filtresinin hızlı bir şekilde yağlanmasını vee tıkanmasına yol açıyor.. Tüm istasyonlarda lpg de propan ve bütan oranı %70-30 iken PO da bu oran %50-50 olduğunu söylediler.buda verimli yanmayı ve gücü arttıran bir unsur.. buji konusuna gelince ..bence lpg bujisi diye daha pahalıya sattıkları bujilerin diğer orjinal bujilerden pekte bir farkı olmadığını düşünüyorum..sonuçta benzini tutuşturmaya yetecek kadar kıvılcım üreten bir buji hayli hayli lpg gibi gaz bir yakıtı tutuşturacaktır.kaldıki malumunuz gaz için küçücük bir akım ve kıvılcım yeterlidir..sonuçta araç öncelikle benzinle çalışmaktadır ve bence bu aşamada orjinal bujili bir araç daha uygun yanma sağlar..bu sadece benim fikrim..bu arada aracımda prins vs2 kit takılıdır..herkese kazasıs sürüşler.




  • Birincisi,uzun süre Aygaz kullandım,hiçbirşeyi tıkadığı falan yok.
    İkincisi,tek depoda yakıtın arttığını azaldığını anlamanız imkansıza yakın.
    Üçüncüsü,LPG benzinden daha zor tutuşan bir yakıt.
    Dördüncüsü,ne kadar çok km giderse gitsin,PO'nun gazı arabayı yürütmüyor bile.Aygaz ile arka arkaya denesem rahat 3-4 HP kayıp çıkar dyno'da..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Birincisi,uzun süre Aygaz kullandım,hiçbirşeyi tıkadığı falan yok.
    İkincisi,tek depoda yakıtın arttığını azaldığını anlamanız imkansıza yakın.
    Üçüncüsü,LPG benzinden daha zor tutuşan bir yakıt.
    Dördüncüsü,ne kadar çok km giderse gitsin,PO'nun gazı arabayı yürütmüyor bile.Aygaz ile arka arkaya denesem rahat 3-4 HP kayıp çıkar dyno'da..

    tabiki herkes istediği yerden alır..siz bence bir kaç taksi şoförüyle konuşun hepimizden çok araç kullanan ve hangi lpg nin daha uzun menzil yaptırdığını bilen onlardır..aygazın filtreyi tıkadığını ben değil lpg ustaları söylüyorlar..zaten bende totalden ve sellden defalarca aldım ama hiç biri po kadar menzil yaptırmadı..ayrıca ben deneyimlerimi paylaşıyorum. PO istasyon sahibi falanda değilim:)))..




  • Arkadaşın aracı için (Ford Fiesta 1.4 2006 yeni kasa) LPG buji baktık.

    Bosch stok kodu: 0242236574 ya da "0 242 236 574"
    Açıklaması: Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı (HR 7 NI 332 W)

    BOSCH sitesindeki seçim tablosuna göre 2001-2008 arası tüm 1.4i 16valfli modeller aynı LPG bujisini kullanıyorlarmış.
    75-80hp Duratec 16 valf 1.4i Ford Fiesta araçlar için. Motor numaraları "FX..." ile başlayanlar

    Temsili resim:
     LPG ve BUJİ seçimi




  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.