Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
385.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Proton Persona HB 416glxi Otomatik Vikars marka sıralı gaz var ancak halen bu araca gaz bujisi bulabilmiş değilim, 4g92 euro2 sanırım motoru.
    Bosch şart değil ngk da olabilir ama LPG bujisi arıyorum, yardımcı olursanız sevinirim. Aracım benzinde max 40( avcılar ve beylikdüzünde çok yoğun trafik olursa) kuruş, gazda ise max 30 kuruş yakıyor. Genelde 40-50 liralık gaz ile 180-200 km gidiyorum.
  • Arkadaşlar bu platinium bujileri 30 binde değiştirmek gerekli midir, ne diyorsunuz? 30 bin oldu benim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Arkadaşlar bu platinium bujileri 30 binde değiştirmek gerekli midir, ne diyorsunuz? 30 bin oldu benim.

    Bence söküp kontrol etmekte fayda var. Benimki de 30 bin oldu galiba ama 5 bin km sonra bakımda söküp bakacağım, kararı ona göre veririm. Bence sök, duruma bak. Baktın hoşuna gitmedi, değişirsin.
  • Herkese selamlar arkadaşlar benim aracım 2004 ford focus ghia şimdi bende lpg bujisi almak istiyorum ama aracımız ilk önce benzinle çalıştığından lpg bujilerin araca bir zararı olurmu bennzinde fazlamı yakar ve benim aracın bujisi bosch olup sonu 574 le biten bujimidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 98 special

    Herkese selamlar arkadaşlar benim aracım 2004 ford focus ghia şimdi bende lpg bujisi almak istiyorum ama aracımız ilk önce benzinle çalıştığından lpg bujilerin araca bir zararı olurmu bennzinde fazlamı yakar ve benim aracın bujisi bosch olup sonu 574 le biten bujimidir

    2004 ford focusta hangi motor var bilmiyorum ama korkmadan al tak. bujinin satıldığı siteyi ara yardımcı olurlar.
  • 2010 Model Mazda3 için Lpg bujisi varmıdır? Alt devirlerde belli belirsiz yığılma ve silkeleme problemi var giderilirmi?
    Hangi marka ve model buji almak gerekli?
  • paylaşımlar için herkese çok teşekkür ediyorum bende aracıma lpg taktırmayı düşünüyorum bu konu beni oldukça aydınlattı.
  • 1.6 120 beygirlik 2011 suzuki sx4 için hangi markayı öneririsiniz bosch mu ngk mı ?
  • merhaba 99 astra g sw aracımda hangi bujileri kullanmam gerekir araç lpg li



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi süraka -- 28 Mart 2012; 22:11:51 >
  • LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.
  • O.B.K. hocam, emeğine sağlık. Bu konuya dikkat çektiğin için teşekkürler. 2 sene önce açmış olduğun bir konu ve hala çok faydalı. Ne de olsa araçlarımızın motorları değişmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.



    Sayın hocam lpg bosch bujisi mi takmak yoksa orjinal bujiyi 0.1 mm küçültmek mi daha mantıklı. Ücreti önemli değil. Amaç her iki yakıtta performansı düşürmemek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.



    Sayın hocam lpg bosch bujisi mi takmak yoksa orjinal bujiyi 0.1 mm küçültmek mi daha mantıklı. Ücreti önemli değil. Amaç her iki yakıtta performansı düşürmemek.

    Tırnak aralığı ile oynamamak lazım. ya orjinal buji orjinal haliyle ya da lpg bujisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.



    Sayın hocam lpg bosch bujisi mi takmak yoksa orjinal bujiyi 0.1 mm küçültmek mi daha mantıklı. Ücreti önemli değil. Amaç her iki yakıtta performansı düşürmemek.

    Tırnak aralığı ile oynamamak lazım. ya orjinal buji orjinal haliyle ya da lpg bujisi

    Kocausta'yı mı seni mi dinleyelim şimdi. İki arada bir derede kaldık.
    Neticede bosch lpg bujisinin tırnak aralığı daraltılmamış mıdır. Ayrıca sentil çakısını tamirciler neden taşır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    LPG'de ateşleme sistemi sorunları yaşamamak için pratik ve kesin sonuçlu çözüm:

    Buji tırnak aralığını katalog değerinden 0.1-0.2 mm daha düşürmek.
    Yani 0.8 mm ise 0.6 mm yapın, ateşleme sistemindeki zayıflıklar veya kablo ıslanmasından oluşabilecek sorunlardan kurtulursunuz.



    Sayın hocam lpg bosch bujisi mi takmak yoksa orjinal bujiyi 0.1 mm küçültmek mi daha mantıklı. Ücreti önemli değil. Amaç her iki yakıtta performansı düşürmemek.

    Tırnak aralığı ile oynamamak lazım. ya orjinal buji orjinal haliyle ya da lpg bujisi

    Kocausta'yı mı seni mi dinleyelim şimdi. İki arada bir derede kaldık.
    Neticede bosch lpg bujisinin tırnak aralığı daraltılmamış mıdır. Ayrıca sentil çakısını tamirciler neden taşır?

    Bence nasıl buji alırsan al, tırnak aralığı ile oynama. Çünkü bu durumda bujinin uç kısmının açısı değişir. Önceden ustaların sentil ile çakma olarak yaptıkları işi bosch normal tırnak aralığı daha dar buji yaparak yapmış.




  • Merhaba arkadaşlar.
    4 ay öncesine kadar v6 140 hp nissan maxima aldım ve üzerine ngk çift tırnak buji taktım. Lpg bakımları , hava filitresi , yağ filitresi , benzin vs herşeyi değişti bakımları yapıldı. Arabada 100 - 110 arası giderken silkeleme gibi bir problem var idi. Daha sonra lpg enjektörlerini silindirlere yaklaştırıldı ve buji reistanslı olmadığından dolayı beyine sinyal göndererek bozuyormuş ve o sinyali iptal ettik ve problem ortadan kalktı. Fakat 110 - 120 arası hafif kasılma ve 130 km doğru açılıyor ve daha sonraları kasılama yapmıyordu. 4. viteste 180 e çıktım ve 120 den itibaren hiç bir kösülme olmadı. Bundan dolayı bugün Ngk nin önerdiği orjinal platinium bujileri aldık ve taktık. Takınca araba hiç çalışmadı ve mecburen eskilerini taktık ve yine aynı sorun var idi.Heralde yeni bujiler farklı frekans gönderdiğinden dolayı beynini karıştırdı ve 3. sanayideki besin ustaya giderek benzin şamandırasının soketleri takılınca o sorun ortadan kalktı.

    Kafama takılan sorulardan biri ise 120 -130 arası kösülmeyi neden yapar.
    Yenş bujide neden bu olayı yaşamış olabilirim
    Yakıt 29 - 33 kuruş arası yakıyor ve bu daha ne kadar düşürülebilir.

    Şöyle ki 6 silindir için bu gayet normal fakat atladığım bir noktamı var acaba ondan şüphe ediyorum.




  • Merhabalar.

    Kardeşime 2004 model Fiat Stilo 1.6 16v dynamic araç aldık ve araca 75 bindeyken Lovato taktırdım. Araç şuan 77500 km de.

    Araç sabahları veya uzun süre kapalı kaldığında soğukta geç çalışma problemi var. Benzindede lpg dede bu problem var.

    Ustam bana bujilerinden olabileceğini bi değiştirelim olmazsa benzin pompandan süpheleniyorum dedi.


    Bu topiği gördüm ve merak ettim. Ben normal 1.6 stilo için buji alcaktım.

    Siz nasıl bir buji almamı önerirsiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 10 Nisan 2012; 18:28:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Merhabalar.

    Kardeşime 2004 model Fiat Stilo 1.6 16v dynamic araç aldık ve araca 75 bindeyken Lovato taktırdım. Araç şuan 77500 km de.

    Araç sabahları veya uzun süre kapalı kaldığında soğukta geç çalışma problemi var. Benzindede lpg dede bu problem var.

    Ustam bana bujilerinden olabileceğini bi değiştirelim olmazsa benzin pompandan süpheleniyorum dedi.


    Bu topiği gördüm ve merak ettim. Ben normal 1.6 stilo için buji alcaktım.

    Siz nasıl bir buji almamı önerirsiniz ?

    Soğukta zor çalışma genelde benzin pompasından veya LPG'de fakir çalışan araçlarda meydana geliyor.
    Bujilerden olduğunu ben düşünmüyorum,aracın LPG'de gidişinde sorun yoksa (tekleme kesiklik vs.) bujiden olma ihtimali düşük.
    Bazı Fiat'larda Bosch'ta uygun LPG bujisi görünmüyor.NGK'da da orjinal buji ile LPG bujisi aynı görünüyor.
    Motor numaranıza göre buji üreticinizi bulun ve onun internetteki kataloglarından araştırarak seçim yapın derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Merhabalar.

    Kardeşime 2004 model Fiat Stilo 1.6 16v dynamic araç aldık ve araca 75 bindeyken Lovato taktırdım. Araç şuan 77500 km de.

    Araç sabahları veya uzun süre kapalı kaldığında soğukta geç çalışma problemi var. Benzindede lpg dede bu problem var.

    Ustam bana bujilerinden olabileceğini bi değiştirelim olmazsa benzin pompandan süpheleniyorum dedi.


    Bu topiği gördüm ve merak ettim. Ben normal 1.6 stilo için buji alcaktım.

    Siz nasıl bir buji almamı önerirsiniz ?

    Soğukta zor çalışma genelde benzin pompasından veya LPG'de fakir çalışan araçlarda meydana geliyor.
    Bujilerden olduğunu ben düşünmüyorum,aracın LPG'de gidişinde sorun yoksa (tekleme kesiklik vs.) bujiden olma ihtimali düşük.
    Bazı Fiat'larda Bosch'ta uygun LPG bujisi görünmüyor.NGK'da da orjinal buji ile LPG bujisi aynı görünüyor.
    Motor numaranıza göre buji üreticinizi bulun ve onun internetteki kataloglarından araştırarak seçim yapın derim.

    Saol dostum.
    lpg yi takan ustamin demesi uzerine yaklasik 200 km benzinde surdum degisen birsey olmadi.Oda ole olunca pompadan degildir flan dedi.
    en iyisi gidip bir daha goruneyim. gidisinde bir tekleme problem yok lakin ayagimi gazdan cektigimde devir azalirken 1500 devir civarinda teklemesi oluyor sadece..
    nedir bunun sorunuumarim benzin pompasindan degildir..




  • Rica ederim hocam.İnşallah benzin pompasından değildir bence de ama bujiden olma ihtimali daha düşük gibi sanki.

    Bu arada ben de ikinci set LPG bujilerimi sipariş ettim,haftaya vakit bulunca taktıracağım.
    Ustanın yorumlarını ve eski bujinin fotoğraflarını paylaşacağım.
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.