Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
385.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    iyi günler;

    bosch un sitesinde önerdiği buji 0242 135 527 nolu buji fakat ben bunu bulamadim. yerine ayni ozelliklere sahip sadece iridyum olmasi ve elektrot çapı farkı bulunan 0242 140 515 kodlu bujiyi kullanabilirmiyim.

    resimde bosch un sitesinde iki bujinin karşılaştırması var. farklı olan sadece elektrot çapı. kırmızıyla isaretledim.



     LPG ve BUJİ seçimi



    aldım ve taktım sorun yok. alt devirler daha canlandı. üst devirleri ve benzini daha deneyemedim. bayramda otoyolda denerim.




    Hayırlı olsun... Aracınızın markası ve modeli, motor hacminin ne olduğunu yazarsanız bilgi kaynağı olabilir...

    Teşekkürler.


    kia ceed 2010 1.4 benzinli 90hp. G4FA kodlu motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    Ben sorunumu tam olarak çözemedim, arkadaş sana dönerim deyip umursamadığı için gerek kalmadı diye yazdım...



    size yardımcı olmaya calıstım
    ama aracınızın marka model motor kodu kac cc kac valf gıbı sorularıma 3. ö.m den sonra cevap verdınız

    ve 4. ö.m de ben bujıyı buldum sorunum duzelmedı dedınız

    sızce gercekten umursamadımmı?

    aracınızın benzınde bellı etmedıgı hataları lpg gun yuzune cıkartır bunu unutmayın

    mesela kesınlıkle yan sanayıı bobın ve atesleme elemanı kabul etmez

    ölme derecesıne gelmıs bobın ıle benzınde neredeyse sıfır sıkıntı ıle kullanırsınız ama lpg de 2km gıdemezsınız


    kısa atesleme mesafelı lpg bujısı ıle sıkıntınız duzelmedıyse
    aracınızın ya sılındır kapagında bı sıkıntı var örnegin siboblarında ve egzantrıgınde

    yada altta bı sıkıntı var yanı ya krankta ya segmanlarda

    bu arada aracınızda rölanti valfi hava debimetresi gibi elektromekanık ve elektronık parcalar varsa bunlarında arızası sıze rölanti bozuklugu cekıs dusuklugu fazla yakıt olarak gerı doner

    ayrıca su sıralar 24 saatımın 16 saati işte 2 saati yolda gecıyor
    bana gerıye 6 saat kalıyor
    bu 6 saatte gece degıl gunduz 6 saat istirahat tum tabıat kaınat uyanık ve cıvıl cıvıl sız uyumaya calısıyorsunuz ve sadece 6 saat

    bu sebebten dolayıda zamanında cevaplar veremıyorum




  • Merhaba Arkadaşlar.
    Aracımda(Corsa b 1.4 16v) düşük hızlarda ve küçük viteslerde hızlanırken vuruntu problemi var.Daha önce bu vuruntu bayağı sıklaşmıştı bujileri değiştirdim.GM Tek tırnak.Düzelmişti.Şimdi yine yapmaya başladı.Çok sık değil ama düşük devirlerde hızlanırken bi vuruntu bi öksürme gibi hareketler yapıyor.
    Orjinal bujinin tırnak aralığı yanlış olmasın 1 veya 1.1mm olması gerekiyor.

    Araştırdığım kadarı ile tırnak aralığı düşürülerek sanırım sorunu çözenler olmuş.

    Ne dersiniz tırnak aralığını 0,7 ye düşürteyimmi.Bujileri yeni aldım o yüzden şimdilik lpg bujisi almak istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    Ben sorunumu tam olarak çözemedim, arkadaş sana dönerim deyip umursamadığı için gerek kalmadı diye yazdım...



    size yardımcı olmaya calıstım
    ama aracınızın marka model motor kodu kac cc kac valf gıbı sorularıma 3. ö.m den sonra cevap verdınız

    ve 4. ö.m de ben bujıyı buldum sorunum duzelmedı dedınız

    sızce gercekten umursamadımmı?

    aracınızın benzınde bellı etmedıgı hataları lpg gun yuzune cıkartır bunu unutmayın

    mesela kesınlıkle yan sanayıı bobın ve atesleme elemanı kabul etmez

    ölme derecesıne gelmıs bobın ıle benzınde neredeyse sıfır sıkıntı ıle kullanırsınız ama lpg de 2km gıdemezsınız


    kısa atesleme mesafelı lpg bujısı ıle sıkıntınız duzelmedıyse
    aracınızın ya sılındır kapagında bı sıkıntı var örnegin siboblarında ve egzantrıgınde

    yada altta bı sıkıntı var yanı ya krankta ya segmanlarda

    bu arada aracınızda rölanti valfi hava debimetresi gibi elektromekanık ve elektronık parcalar varsa bunlarında arızası sıze rölanti bozuklugu cekıs dusuklugu fazla yakıt olarak gerı doner

    ayrıca su sıralar 24 saatımın 16 saati işte 2 saati yolda gecıyor
    bana gerıye 6 saat kalıyor
    bu 6 saatte gece degıl gunduz 6 saat istirahat tum tabıat kaınat uyanık ve cıvıl cıvıl sız uyumaya calısıyorsunuz ve sadece 6 saat

    bu sebebten dolayıda zamanında cevaplar veremıyorum

    Bütün bilgileri verdikten sonra "ben size dönerim" dediniz ve hiç bir şekilde dönülmediği için ben o sitemi yaptım...


    En baştan beri göstermiş olduğunuz ilgiye, alakaya ve vermiş olduğunuz detaylı bilgilere teşekkür ediyorum.

    Buji tırnak aralığını düşürmeme rağmen istediğim sonucu elde edemedim, ayrıca; şu anki durum öyle can sıkacak bir şey değil ama takıldı mı takılıyor işte...

    Motor ısındıktan sonra hiç bir şekilde sorunsuz çalışıyor, ısınmadan önce de; hafif bir şekilde titreme oluyor.


    Yaptığım araştırmada şimdilik en büyük şüpheli oksijen sensörü denilen zımbırtı gibi geliyor, bir de; akü zayıf bunun da etkisi olabilir diye düşünüyorum...

    Tekrar teşekkürler, kolaylıklar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    Merhaba Arkadaşlar.
    Aracımda(Corsa b 1.4 16v) düşük hızlarda ve küçük viteslerde hızlanırken vuruntu problemi var.Daha önce bu vuruntu bayağı sıklaşmıştı bujileri değiştirdim.GM Tek tırnak.Düzelmişti.Şimdi yine yapmaya başladı.Çok sık değil ama düşük devirlerde hızlanırken bi vuruntu bi öksürme gibi hareketler yapıyor.
    Orjinal bujinin tırnak aralığı yanlış olmasın 1 veya 1.1mm olması gerekiyor.

    Araştırdığım kadarı ile tırnak aralığı düşürülerek sanırım sorunu çözenler olmuş.

    Ne dersiniz tırnak aralığını 0,7 ye düşürteyimmi.Bujileri yeni aldım o yüzden şimdilik lpg bujisi almak istemiyorum.

    Arkadaşlar bugun sanayiye gittim ve buji tırnak aralığını sentil ile 0,7 ye düşürttürdüm.

    Aracımda bariz bir şekilde alt devirler daha canlandı tepkiler daha belirgin oldu ve sanırım bu vuruntu-öksürme-tekleme artık kayboldu.

    Bilmiyorum psikolojikmi ama sanki motorun seside azaldı.

    Şimdilik izlenimlerim olumlu.

    Yalnız aracım 130.000 de ve buji kabloları halen orjinal kablolar.Dıştan bakınca çatlaklıklar oluşmuş ama içi ne durumda bilmiyorum.

    Yakın zamanda buji kablolarını değiştirmeyi düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    Alıntıları Göster
    yanlış alıntı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gecegelen06 -- 18 Ağustos 2012; 9:30:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    quote:

    kardeş aynı sorun bendede vardı,
    araç 2. viteste düşük devirde gaza basınca tekleme yapıyordu iki kere buji değiştirdim düzelmedi.brc bayisine gittim buji kablosu ve bobinleri değiştir dedi. gittim buji kablosunu değiştirdim 80 kablo 5 tl işçilik verdim baktım sorun devam ediyor 85 tl boşa gitti anlıcan, bobinleri değiştirmeye içim elvermedi aynı sorunun devam etmesinden korktum brc bayisine geri döndüm sağolsun yetkili kişi tuncay bey baya uğraştı, çalışan elemana bujileri söktürdü tırnak ayarlarını yaptırdı ve sorun çözüldü.iyiki diğer parçaları değiştirmemişim ama 85 liram boşa gitti
    aracınız tekleme çekiş düşüklüğü yapıyorsa ilk ve en basiti olan bujilerden başlayın bujileri değiştirin olmadı tırnak ayarını yaptırın..




  • Golf 1.6 102 bg (BSE Motor) orijinal benzin ve lpg buji numaraları nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    tam 33 yasındayım
    acizane bmw alır satarım bmw arabasını severım


    konuyu hortlattımmı bılmıyorum ama

    mesela orjınal bujısı çift tırnak 0,9mm elektrot aralıgı olan bı araca sız tek tırnak 0,7mm aralıklı bujı takarsanız aracın atesleme sıstemını saptırırsınız en azından bu bmw m20 m50 m52 m54 ve diger 6-8-10 ve 12 sılındır araclar ıcın bu boyle

    ha arac orjınalden tek tırnaklıdır, sılındır hacmı kucuktur 1,3 1,4 1,5 1,6 1,8 2,0 lt lık motorlarda lpg bujısı mutlaka kazanc ve fayda saglayacaktır

    suan ıcın pıyasaya sunulan bu bujıler genel olarak yukarda saydıgım hacımdekı motorlar ıcın

    ha bosch kataloguna baktıgımızda tek tırnaklı lpg bujısını neredeyse 7,50i ye bıle takabılırsınız dıyor ama sahsen kendım denedım

    yuksek hacımlı ve orjınalınden cıft tırnaklı bujılı bmw arabalarında ateslemeyı bozuyor çiğ atma v.s durumlara sebeb oluyor


    duydgum kadarıyla bu lpg bujılerının cift ve 4 tırnaklılarıda cıkacakmıs

    eskıden bujı tırnak aralıklarıyla ustalar oynardı ellerınde tırnak aralıgı ayarlayıcı malzemelerı vardı
    mesela araba cekmezdi ciğ atardı efenım patlama olurdu aracta bobın degısımı yapmazlardı bujı tırnak aralıgını 0,9 ise eger atıyorum 0,7 ye getırılırdı ve sorun kalkardı ortadan

    lpg lı araclarda bu durum daha cok olurdu cunku lpg elektrık akımını daha kuvvetlı ıster

    kısa mesafelı bujı tırnak aralıgında elektrık atlaması daha net ve daha yakıcı olur


    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    mesajınız o kadar ilgimi çekti ki

    bilinçli biri olduğunuzu anladım.

    Buji tırnak aralıklarını düşürüp düşürmeme konusunda karasızdım ama sizin mesajınızdan sonra gidip daralttırdım.

    Sonuç mükemmel arabam kendine geldi çok memnun oldum bariz değişti araba.

    Yorumlarınız için teşekkürler.

    Şimdi buji kablolarını değiştirmek gerekirmi acaba onu düşünüyorum. Kablolara baktım dıştan çatlamalar var ama içi ne durumda bilmiyorum.

    Aracım 2000 Model Corsa B . Üzerindeki buji kablosu tam 12 yıllık orjinal.Sizce değiştireyimmi.

    Teşekkürler.




  • Arkadaşlar Merhaba. 1997 model 1.5 motor Daewoo Nexia marka bir aracım var. Aracım geçen Mart ayında yolda stop etti ve marş basıyor olmasına rağmen çalışmadı. Tamirci ateşleme modülü bozulmuş dedi. (şu kibrit kutusu gibi olan parça) değiştirdi. Bunun yanında bujileri ve buji kablolarını da değiştirmiş bana sormadan. Tamam dedim ne de olsa eninde sonunda değişecek. Aracı 1 hafta kadar sorunsuz kullandıktan sonra sabahları zor çalışmaya başladı. Çalıştırmak için zaman harcamaya başladım. Marş basıyor ama çalışmıyor. İlk başlarda iki dakika uğraşıyordum bu süre her geçen gün artmaya başladı ve en sonunda araç çalışmamaya başladı. Tekrar tamirci çağıdım. O da ne? O kibrit kutusu şeklindeki modül yine bozulmuş. Üstüne bir de distribütörün içindeki bobini de bozmuş. Distribütör ve modül tekrar değişti. Aracı tamirden aldıktan iki hafta sonra aynı sorun tekrar başladı. Modül ve distribütör yine değişti. 5 ayda araca toplam 2500 TL masraf yaptım ama sonuç aynı. 3 ayrı tamirciye gösterdim hiçbiri sorunu bulamadı. Aklıma ilk başta tamircinin bujileri ve kabloları değiştirdiği geldi. Acaba yanlış yani araca uymayan bujiler böyle bir arızaya sebep olabilir mi? Aracı vurdurup çalıştırabiliyorum. Ayrıca vurdurup çalıştırdıktan sonra motoru kapattığımda motor soğumadan (1-2 saatlik süre içinde) normal olarak çalıştırabiliyorum marşa basarak. Ama sabah yine çalışmıyor. Yardımlarınızı bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wentor

    Arkadaşlar Merhaba. 1997 model 1.5 motor Daewoo Nexia marka bir aracım var. Aracım geçen Mart ayında yolda stop etti ve marş basıyor olmasına rağmen çalışmadı. Tamirci ateşleme modülü bozulmuş dedi. (şu kibrit kutusu gibi olan parça) değiştirdi. Bunun yanında bujileri ve buji kablolarını da değiştirmiş bana sormadan. Tamam dedim ne de olsa eninde sonunda değişecek. Aracı 1 hafta kadar sorunsuz kullandıktan sonra sabahları zor çalışmaya başladı. Çalıştırmak için zaman harcamaya başladım. Marş basıyor ama çalışmıyor. İlk başlarda iki dakika uğraşıyordum bu süre her geçen gün artmaya başladı ve en sonunda araç çalışmamaya başladı. Tekrar tamirci çağıdım. O da ne? O kibrit kutusu şeklindeki modül yine bozulmuş. Üstüne bir de distribütörün içindeki bobini de bozmuş. Distribütör ve modül tekrar değişti. Aracı tamirden aldıktan iki hafta sonra aynı sorun tekrar başladı. Modül ve distribütör yine değişti. 5 ayda araca toplam 2500 TL masraf yaptım ama sonuç aynı. 3 ayrı tamirciye gösterdim hiçbiri sorunu bulamadı. Aklıma ilk başta tamircinin bujileri ve kabloları değiştirdiği geldi. Acaba yanlış yani araca uymayan bujiler böyle bir arızaya sebep olabilir mi? Aracı vurdurup çalıştırabiliyorum. Ayrıca vurdurup çalıştırdıktan sonra motoru kapattığımda motor soğumadan (1-2 saatlik süre içinde) normal olarak çalıştırabiliyorum marşa basarak. Ama sabah yine çalışmıyor. Yardımlarınızı bekliyorum.

    Ateşleme sistemini komple değiştirdiyseniz eğer, sorun yine devam ediyorsa farklı bir yerde problem var demektir... İlk aklıma gelen ise subapların hava alıyor olması, daha önceki aracımda bu meydana gelmişti, sıcakken araç çalışıyor ama sabahları ilk çalıştırmada zorluk çekiyordum...

    Sübap yuvaları çelik yüzüklerle değiştirildikten sonra bu problemi aşmıştım...

    Kafanı karıştırmış olmayayım ama, bu seçeneği de aklında bulundur ve iyi bir ustaya danış derim.


    Geçmiş olsun, kolaylıklar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    tam 33 yasındayım
    acizane bmw alır satarım bmw arabasını severım


    konuyu hortlattımmı bılmıyorum ama

    mesela orjınal bujısı çift tırnak 0,9mm elektrot aralıgı olan bı araca sız tek tırnak 0,7mm aralıklı bujı takarsanız aracın atesleme sıstemını saptırırsınız en azından bu bmw m20 m50 m52 m54 ve diger 6-8-10 ve 12 sılındır araclar ıcın bu boyle

    ha arac orjınalden tek tırnaklıdır, sılındır hacmı kucuktur 1,3 1,4 1,5 1,6 1,8 2,0 lt lık motorlarda lpg bujısı mutlaka kazanc ve fayda saglayacaktır

    suan ıcın pıyasaya sunulan bu bujıler genel olarak yukarda saydıgım hacımdekı motorlar ıcın

    ha bosch kataloguna baktıgımızda tek tırnaklı lpg bujısını neredeyse 7,50i ye bıle takabılırsınız dıyor ama sahsen kendım denedım

    yuksek hacımlı ve orjınalınden cıft tırnaklı bujılı bmw arabalarında ateslemeyı bozuyor çiğ atma v.s durumlara sebeb oluyor


    duydgum kadarıyla bu lpg bujılerının cift ve 4 tırnaklılarıda cıkacakmıs

    eskıden bujı tırnak aralıklarıyla ustalar oynardı ellerınde tırnak aralıgı ayarlayıcı malzemelerı vardı
    mesela araba cekmezdi ciğ atardı efenım patlama olurdu aracta bobın degısımı yapmazlardı bujı tırnak aralıgını 0,9 ise eger atıyorum 0,7 ye getırılırdı ve sorun kalkardı ortadan

    lpg lı araclarda bu durum daha cok olurdu cunku lpg elektrık akımını daha kuvvetlı ıster

    kısa mesafelı bujı tırnak aralıgında elektrık atlaması daha net ve daha yakıcı olur


    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    mesajınız o kadar ilgimi çekti ki

    bilinçli biri olduğunuzu anladım.

    Buji tırnak aralıklarını düşürüp düşürmeme konusunda karasızdım ama sizin mesajınızdan sonra gidip daralttırdım.

    Sonuç mükemmel arabam kendine geldi çok memnun oldum bariz değişti araba.

    Yorumlarınız için teşekkürler.

    Şimdi buji kablolarını değiştirmek gerekirmi acaba onu düşünüyorum. Kablolara baktım dıştan çatlamalar var ama içi ne durumda bilmiyorum.

    Aracım 2000 Model Corsa B . Üzerindeki buji kablosu tam 12 yıllık orjinal.Sizce değiştireyimmi.

    Teşekkürler.



    yazdıklarım ısınıze yaradıysa ne mutlu bana

    bujı kablolarınızın degısmesı gereklı
    12 yıllık bujı kablolarının sızı bu zamana kadar tasıması gercekten takdır edılecek bısey yanı almanlar gercekten saglam malzeme yapıyolar

    ama tabı degısım zamanı gelmıs gecmıs bıle

    orjınal bujı kablosu ve hatta bobın degısımı yaptıgınızda motorunuz daha verımlı olacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    Ben sorunumu tam olarak çözemedim, arkadaş sana dönerim deyip umursamadığı için gerek kalmadı diye yazdım...



    size yardımcı olmaya calıstım
    ama aracınızın marka model motor kodu kac cc kac valf gıbı sorularıma 3. ö.m den sonra cevap verdınız

    ve 4. ö.m de ben bujıyı buldum sorunum duzelmedı dedınız

    sızce gercekten umursamadımmı?

    aracınızın benzınde bellı etmedıgı hataları lpg gun yuzune cıkartır bunu unutmayın

    mesela kesınlıkle yan sanayıı bobın ve atesleme elemanı kabul etmez

    ölme derecesıne gelmıs bobın ıle benzınde neredeyse sıfır sıkıntı ıle kullanırsınız ama lpg de 2km gıdemezsınız


    kısa atesleme mesafelı lpg bujısı ıle sıkıntınız duzelmedıyse
    aracınızın ya sılındır kapagında bı sıkıntı var örnegin siboblarında ve egzantrıgınde

    yada altta bı sıkıntı var yanı ya krankta ya segmanlarda

    bu arada aracınızda rölanti valfi hava debimetresi gibi elektromekanık ve elektronık parcalar varsa bunlarında arızası sıze rölanti bozuklugu cekıs dusuklugu fazla yakıt olarak gerı doner

    ayrıca su sıralar 24 saatımın 16 saati işte 2 saati yolda gecıyor
    bana gerıye 6 saat kalıyor
    bu 6 saatte gece degıl gunduz 6 saat istirahat tum tabıat kaınat uyanık ve cıvıl cıvıl sız uyumaya calısıyorsunuz ve sadece 6 saat

    bu sebebten dolayıda zamanında cevaplar veremıyorum

    Bütün bilgileri verdikten sonra "ben size dönerim" dediniz ve hiç bir şekilde dönülmediği için ben o sitemi yaptım...


    En baştan beri göstermiş olduğunuz ilgiye, alakaya ve vermiş olduğunuz detaylı bilgilere teşekkür ediyorum.

    Buji tırnak aralığını düşürmeme rağmen istediğim sonucu elde edemedim, ayrıca; şu anki durum öyle can sıkacak bir şey değil ama takıldı mı takılıyor işte...

    Motor ısındıktan sonra hiç bir şekilde sorunsuz çalışıyor, ısınmadan önce de; hafif bir şekilde titreme oluyor.


    Yaptığım araştırmada şimdilik en büyük şüpheli oksijen sensörü denilen zımbırtı gibi geliyor, bir de; akü zayıf bunun da etkisi olabilir diye düşünüyorum...

    Tekrar teşekkürler, kolaylıklar.



    aracınız bunu benzındede yapıyor ıse hata bence külbütörde yanı sılındır kapagınızda
    iticiler tam dolamıyor olabılır yeterlı yaglama olmuyordur
    ısındıktan sonra yanı ısınana kadar yeterlı yaglama oluyordur ve arac rahatlıyorda olabılır

    arac calıstıktan sonra yük tamamen şarj dinamosuna bıner sorun akü den kaynaklı degıldır buyuk olasılıkla

    ama egerki bu sorunu sadece gaz da yapıyorsa sızın regülatörünüzde sıkıntı var demektır

    yanı benzınde hersey normal

    aracınızın bujılerı bujı kabloları bobınlerı sağlam sılındır kapagı ve motor kondusyonu ıyı ama motor ısınana kadar lpg de bı tuhaflık varsa sorun genelde lpg sıstemındekı regulatordedır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    Ben sorunumu tam olarak çözemedim, arkadaş sana dönerim deyip umursamadığı için gerek kalmadı diye yazdım...



    size yardımcı olmaya calıstım
    ama aracınızın marka model motor kodu kac cc kac valf gıbı sorularıma 3. ö.m den sonra cevap verdınız

    ve 4. ö.m de ben bujıyı buldum sorunum duzelmedı dedınız

    sızce gercekten umursamadımmı?

    aracınızın benzınde bellı etmedıgı hataları lpg gun yuzune cıkartır bunu unutmayın

    mesela kesınlıkle yan sanayıı bobın ve atesleme elemanı kabul etmez

    ölme derecesıne gelmıs bobın ıle benzınde neredeyse sıfır sıkıntı ıle kullanırsınız ama lpg de 2km gıdemezsınız


    kısa atesleme mesafelı lpg bujısı ıle sıkıntınız duzelmedıyse
    aracınızın ya sılındır kapagında bı sıkıntı var örnegin siboblarında ve egzantrıgınde

    yada altta bı sıkıntı var yanı ya krankta ya segmanlarda

    bu arada aracınızda rölanti valfi hava debimetresi gibi elektromekanık ve elektronık parcalar varsa bunlarında arızası sıze rölanti bozuklugu cekıs dusuklugu fazla yakıt olarak gerı doner

    ayrıca su sıralar 24 saatımın 16 saati işte 2 saati yolda gecıyor
    bana gerıye 6 saat kalıyor
    bu 6 saatte gece degıl gunduz 6 saat istirahat tum tabıat kaınat uyanık ve cıvıl cıvıl sız uyumaya calısıyorsunuz ve sadece 6 saat

    bu sebebten dolayıda zamanında cevaplar veremıyorum

    Bütün bilgileri verdikten sonra "ben size dönerim" dediniz ve hiç bir şekilde dönülmediği için ben o sitemi yaptım...


    En baştan beri göstermiş olduğunuz ilgiye, alakaya ve vermiş olduğunuz detaylı bilgilere teşekkür ediyorum.

    Buji tırnak aralığını düşürmeme rağmen istediğim sonucu elde edemedim, ayrıca; şu anki durum öyle can sıkacak bir şey değil ama takıldı mı takılıyor işte...

    Motor ısındıktan sonra hiç bir şekilde sorunsuz çalışıyor, ısınmadan önce de; hafif bir şekilde titreme oluyor.


    Yaptığım araştırmada şimdilik en büyük şüpheli oksijen sensörü denilen zımbırtı gibi geliyor, bir de; akü zayıf bunun da etkisi olabilir diye düşünüyorum...

    Tekrar teşekkürler, kolaylıklar.



    aracınız bunu benzındede yapıyor ıse hata bence külbütörde yanı sılındır kapagınızda
    iticiler tam dolamıyor olabılır yeterlı yaglama olmuyordur
    ısındıktan sonra yanı ısınana kadar yeterlı yaglama oluyordur ve arac rahatlıyorda olabılır

    arac calıstıktan sonra yük tamamen şarj dinamosuna bıner sorun akü den kaynaklı degıldır buyuk olasılıkla

    ama egerki bu sorunu sadece gaz da yapıyorsa sızın regülatörünüzde sıkıntı var demektır

    yanı benzınde hersey normal

    aracınızın bujılerı bujı kabloları bobınlerı sağlam sılındır kapagı ve motor kondusyonu ıyı ama motor ısınana kadar lpg de bı tuhaflık varsa sorun genelde lpg sıstemındekı regulatordedır

    Ya da; lpg enjektörlerinde diye düşünüyorum, ama tamamen suçu lpg sistemine atmak da istemiyorum... Dur bakalım araştıra araştıra buluruz çaresini...



    Teşekkürler... İyi bayramlar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    Ben sorunumu tam olarak çözemedim, arkadaş sana dönerim deyip umursamadığı için gerek kalmadı diye yazdım...



    size yardımcı olmaya calıstım
    ama aracınızın marka model motor kodu kac cc kac valf gıbı sorularıma 3. ö.m den sonra cevap verdınız

    ve 4. ö.m de ben bujıyı buldum sorunum duzelmedı dedınız

    sızce gercekten umursamadımmı?

    aracınızın benzınde bellı etmedıgı hataları lpg gun yuzune cıkartır bunu unutmayın

    mesela kesınlıkle yan sanayıı bobın ve atesleme elemanı kabul etmez

    ölme derecesıne gelmıs bobın ıle benzınde neredeyse sıfır sıkıntı ıle kullanırsınız ama lpg de 2km gıdemezsınız


    kısa atesleme mesafelı lpg bujısı ıle sıkıntınız duzelmedıyse
    aracınızın ya sılındır kapagında bı sıkıntı var örnegin siboblarında ve egzantrıgınde

    yada altta bı sıkıntı var yanı ya krankta ya segmanlarda

    bu arada aracınızda rölanti valfi hava debimetresi gibi elektromekanık ve elektronık parcalar varsa bunlarında arızası sıze rölanti bozuklugu cekıs dusuklugu fazla yakıt olarak gerı doner

    ayrıca su sıralar 24 saatımın 16 saati işte 2 saati yolda gecıyor
    bana gerıye 6 saat kalıyor
    bu 6 saatte gece degıl gunduz 6 saat istirahat tum tabıat kaınat uyanık ve cıvıl cıvıl sız uyumaya calısıyorsunuz ve sadece 6 saat

    bu sebebten dolayıda zamanında cevaplar veremıyorum

    Bütün bilgileri verdikten sonra "ben size dönerim" dediniz ve hiç bir şekilde dönülmediği için ben o sitemi yaptım...


    En baştan beri göstermiş olduğunuz ilgiye, alakaya ve vermiş olduğunuz detaylı bilgilere teşekkür ediyorum.

    Buji tırnak aralığını düşürmeme rağmen istediğim sonucu elde edemedim, ayrıca; şu anki durum öyle can sıkacak bir şey değil ama takıldı mı takılıyor işte...

    Motor ısındıktan sonra hiç bir şekilde sorunsuz çalışıyor, ısınmadan önce de; hafif bir şekilde titreme oluyor.


    Yaptığım araştırmada şimdilik en büyük şüpheli oksijen sensörü denilen zımbırtı gibi geliyor, bir de; akü zayıf bunun da etkisi olabilir diye düşünüyorum...

    Tekrar teşekkürler, kolaylıklar.



    aracınız bunu benzındede yapıyor ıse hata bence külbütörde yanı sılındır kapagınızda
    iticiler tam dolamıyor olabılır yeterlı yaglama olmuyordur
    ısındıktan sonra yanı ısınana kadar yeterlı yaglama oluyordur ve arac rahatlıyorda olabılır

    arac calıstıktan sonra yük tamamen şarj dinamosuna bıner sorun akü den kaynaklı degıldır buyuk olasılıkla

    ama egerki bu sorunu sadece gaz da yapıyorsa sızın regülatörünüzde sıkıntı var demektır

    yanı benzınde hersey normal

    aracınızın bujılerı bujı kabloları bobınlerı sağlam sılındır kapagı ve motor kondusyonu ıyı ama motor ısınana kadar lpg de bı tuhaflık varsa sorun genelde lpg sıstemındekı regulatordedır

    GM Marka buji kablolarına 350-400 lira fiyat biçiyorlar.

    Bunun yerine tavsiye edebileceğiniz bir marka varmı acaba.

    Ben bosch üzerine yoğunlaşıyorum ama.




  • İşlem tamam arkadaşlar...

    1-Buji tırnak aralığı 0,6 filer'e düşürüldü bütün titreme, zıplama falan fıstık yok oldu.

    2-Avans ayarı gözden geçirildi,

    3-Rölanti biraz yükseltildi (800 ve altında idi)

    Sonuç mükemmel. Çekişte gözle görülür artış ve benzin konforunda sürüş.

    Japon araçlarının rölanti aralığı 850-950 Dakika devir arasında olması gerekiyormuş.

    Bu adımları yaparak sonuç alamayan arkadaşlar, öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirsinler, boşu boşuna önceden ateşleme sistemine masraf yapmasınlar...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    İşlem tamam arkadaşlar...

    1-Buji tırnak aralığı 0,6 filer'e düşürüldü bütün titreme, zıplama falan fıstık yok oldu.

    2-Avans ayarı gözden geçirildi,

    3-Rölanti biraz yükseltildi (800 ve altında idi)

    Sonuç mükemmel. Çekişte gözle görülür artış ve benzin konforunda sürüş.

    Japon araçlarının rölanti aralığı 850-950 Dakika devir arasında olması gerekiyormuş.

    Bu adımları yaparak sonuç alamayan arkadaşlar, öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirsinler, boşu boşuna önceden ateşleme sistemine masraf yapmasınlar...





    sorununuzun cozulmesıne sevındım
    ama sankı bı mesajınızda bujı tırnak aralıgının daraltılmasının bı fayda saglamadıgını soyledıgınızı hatırlıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greenman

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: clubberfree

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    mesela aracınıza gaz taktırdınız
    ama aracınıza anı gaz verdıgınızde gaz yemıyor boguluyor gıbı oluyor ıse gaza ılk gecısınde araba sacmalıyor ıse ozellıkle su sıcaklıgı yuksek olmadıgında arac bı turlu gazda duzgun calısmıyorsa

    bujı tırnak aralıgını 1mm veya 2mm daraltın sorununuz cozulur

    cok rac sahıbı bılıyorumkı bobınlerı yenılemıs bujı kablolarını yenılemıs ama nedense halen o saydıgım sıkıntıları yuzunden gaz taktırdıgı yere sureklı sıkaytle ve ayar ıcın gelıyor

    ıste bujıtırnak aralıgını dusururseler bu sorunları ortadan kalkar



    Bu sorun bende de var, motor ısınana kadar hafif titreme oluyor, gazdan ayağımı çektiğimde devir dalgalanması oluyor, benzinden gaza geçerken stop edecek gibi oluyor...

    Peki bu Buji aralığı nasıl düşürülür?

    Kendimiz mi yapacağız yoksa kimler bu aralığı düşürür. Bunu ustaya sorduğumda o eskidendi şimdi bujiler öyle üretilmiyor demişti.




    aracınızın genel olarak atesleme parcalarının durumu nedır ne kadar saglıklı

    yanı bobın / leriniz yenimi ve orjınalmı
    bujı kablolarınız yenımı ve orjınalmı
    aracınızın sarj dınamosunu hıc ölcturdunuzmu olması gereken degerlerdemı

    eger tum bunlar iyi ise yada normalse sizinde tek çözümünüz lpg bujılerınde saklı

    aracınız mazda sanırsam sıze uygun olan bujıyı onerebılmem ıcın detaylı sekılde marka ve modelını yazarsanız daha ıyı yardımcı olurum

    Yardımcı olmanıza gerek kalmadı, ilginize teşekkürler...



    aynı araçtan bende de var düşük devirde 2inci viteste bir tümsekten geçerken çok yavaşlayıp gaz verince araçta tekleme oluyor siz sorununuzu nasıl çözdünüz ben buji tırnak aralığını düşürmeyi düşünüyorum ama benzinde kullanırken motora zarar verirmiyim o konuda şüphelerim var çünkü başka forumlarda bazı arkadaşlar buji tırnak aralığı düşürmenin motora zararı var demişler
    siz sorununuzu nasıl çözdünüz paylaşırsanız bizlerede faydası olacaktır

    Ben sorunumu tam olarak çözemedim, arkadaş sana dönerim deyip umursamadığı için gerek kalmadı diye yazdım...



    size yardımcı olmaya calıstım
    ama aracınızın marka model motor kodu kac cc kac valf gıbı sorularıma 3. ö.m den sonra cevap verdınız

    ve 4. ö.m de ben bujıyı buldum sorunum duzelmedı dedınız

    sızce gercekten umursamadımmı?

    aracınızın benzınde bellı etmedıgı hataları lpg gun yuzune cıkartır bunu unutmayın

    mesela kesınlıkle yan sanayıı bobın ve atesleme elemanı kabul etmez

    ölme derecesıne gelmıs bobın ıle benzınde neredeyse sıfır sıkıntı ıle kullanırsınız ama lpg de 2km gıdemezsınız


    kısa atesleme mesafelı lpg bujısı ıle sıkıntınız duzelmedıyse
    aracınızın ya sılındır kapagında bı sıkıntı var örnegin siboblarında ve egzantrıgınde

    yada altta bı sıkıntı var yanı ya krankta ya segmanlarda

    bu arada aracınızda rölanti valfi hava debimetresi gibi elektromekanık ve elektronık parcalar varsa bunlarında arızası sıze rölanti bozuklugu cekıs dusuklugu fazla yakıt olarak gerı doner

    ayrıca su sıralar 24 saatımın 16 saati işte 2 saati yolda gecıyor
    bana gerıye 6 saat kalıyor
    bu 6 saatte gece degıl gunduz 6 saat istirahat tum tabıat kaınat uyanık ve cıvıl cıvıl sız uyumaya calısıyorsunuz ve sadece 6 saat

    bu sebebten dolayıda zamanında cevaplar veremıyorum

    Bütün bilgileri verdikten sonra "ben size dönerim" dediniz ve hiç bir şekilde dönülmediği için ben o sitemi yaptım...


    En baştan beri göstermiş olduğunuz ilgiye, alakaya ve vermiş olduğunuz detaylı bilgilere teşekkür ediyorum.

    Buji tırnak aralığını düşürmeme rağmen istediğim sonucu elde edemedim, ayrıca; şu anki durum öyle can sıkacak bir şey değil ama takıldı mı takılıyor işte...

    Motor ısındıktan sonra hiç bir şekilde sorunsuz çalışıyor, ısınmadan önce de; hafif bir şekilde titreme oluyor.


    Yaptığım araştırmada şimdilik en büyük şüpheli oksijen sensörü denilen zımbırtı gibi geliyor, bir de; akü zayıf bunun da etkisi olabilir diye düşünüyorum...

    Tekrar teşekkürler, kolaylıklar.



    aracınız bunu benzındede yapıyor ıse hata bence külbütörde yanı sılındır kapagınızda
    iticiler tam dolamıyor olabılır yeterlı yaglama olmuyordur
    ısındıktan sonra yanı ısınana kadar yeterlı yaglama oluyordur ve arac rahatlıyorda olabılır

    arac calıstıktan sonra yük tamamen şarj dinamosuna bıner sorun akü den kaynaklı degıldır buyuk olasılıkla

    ama egerki bu sorunu sadece gaz da yapıyorsa sızın regülatörünüzde sıkıntı var demektır

    yanı benzınde hersey normal

    aracınızın bujılerı bujı kabloları bobınlerı sağlam sılındır kapagı ve motor kondusyonu ıyı ama motor ısınana kadar lpg de bı tuhaflık varsa sorun genelde lpg sıstemındekı regulatordedır

    GM Marka buji kablolarına 350-400 lira fiyat biçiyorlar.

    Bunun yerine tavsiye edebileceğiniz bir marka varmı acaba.

    Ben bosch üzerine yoğunlaşıyorum ama.

    evet bosch marka urunler genellıkle ustun kalıtede olurlar bence gm den daha kalıtelıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    İşlem tamam arkadaşlar...

    1-Buji tırnak aralığı 0,6 filer'e düşürüldü bütün titreme, zıplama falan fıstık yok oldu.

    2-Avans ayarı gözden geçirildi,

    3-Rölanti biraz yükseltildi (800 ve altında idi)

    Sonuç mükemmel. Çekişte gözle görülür artış ve benzin konforunda sürüş.

    Japon araçlarının rölanti aralığı 850-950 Dakika devir arasında olması gerekiyormuş.

    Bu adımları yaparak sonuç alamayan arkadaşlar, öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirsinler, boşu boşuna önceden ateşleme sistemine masraf yapmasınlar...





    sorununuzun cozulmesıne sevındım
    ama sankı bı mesajınızda bujı tırnak aralıgının daraltılmasının bı fayda saglamadıgını soyledıgınızı hatırlıyorum

    Teşekkürler... Sente çakısı bulamadığım için kendim göz kararı ile bujileri daraltmıştım, sonra iyi bir elektrik/motor ustası ile tanıştım durumu anlattım, göz kararı olmaz bu işler dedi getir yapalım dedi, sente çakısı ile aralığı 0,6'ya düşürdü, avansı ayarladı biraz da rölantiyi yükselttik, sorun çözüldü...

    Fakat arada yine lpg saçmalıyor, kesin sistemde bir sıkıntı var, onu da lpg servisine gösteririm.


    Tekrar teşekkürler, kazasız günler.





  • yalnız 0,6mm cok fazla
    yanı sızın en fazla 0,8mm e kadar daraltmanız gerekırdı
    bence o sacmalama bu fazla daraltmadan
    sızın orjınal bujı aralıgınız 1,1 dıye bılıyorum yada 1mm 0,6mm cok fazla
  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.