Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (50. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
30
Favori
376.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • LPG için ideal buji aralığını yaptığım denemeler sonucu 0.7 ile 0.8mm arası olarak buldum.



    Asıl mesele mevcut bujiyi bu ölçüye indirebilmek.



    Bunun için en pratik yol yeni ehliyet ya da yeni kimlik kartı. Bunların standart kalınlığı 0.76mm.



    Bujnin arasına kartı koyup kafasına kart sıkışana kadar vurursanız yaklaşık 0.75mm ayarlamış olursunuz :))



    Kart biraz sıkışarak aralığa girmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i20 için kullanan var mıdır bu bosch iridyum bujisinden.
  • merhaba 2000 model marea sx kullanıyorum.
    Geçen yaz magnetti marelli marka lpg için iridium buji aldım birkaç ay sonra araç tekleme yaptı
    usta ateşleme yada bujilerden dedi bujileri sökerken orjinal buji kablolarının ucundaki yumuşak plastiğin bujilere kaynayıp yapıştığını gördük
    kablolar orjinal ve 15 günlüktü. bu neden kaynaklanabilir acaba iridium buji için farklı kablolar ve bobin kullanmak gereklimi
    Şimdi ngk marka 1496 kodlu bujisini almayı düşünüyorum ancak yine kablolarda sıkıntı olurmu diye korkuyorum
    tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum
    bu arada şuan üzerinde aracın bujisi var tırnak aralığı 0.7mm düşürüldü
  • çakır_16 Ç kullanıcısına yanıt
    Kablo bujiye iyice bastırılmamışsa çakma anında o yumuşak plastiği eritmiş olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar Mistubishi Carisma glx 1.6 model aracım var 96-2000 kasa hatcback 73 kw olanı

    Sorum şu 237 bin kmde lpg taktırdım prins marka , lpg taktırdıktan 25-30bin km sonra düşük devirde silkeleme yapmaya başladı, buji , buji kablosu değiştikten sonra 2 bobini de servisten alarak değiştirdim, orjinal dedikleri markasını bilmiyorum japon malıymış babam gitmişti taktılar ancak uyumlu olmadığı için çin malı yan sanayi bi bobin taktılar sorun çözüldü ancak 1 yıl geçtikten sonra yine silkemeleye başladı son zamanlarda vites boşta durmaya yakın stop edecek kadar ateşlemede sorun yaşamaya başladım ve bobinin birini tekrar değiştirdim yine çin malı bi yan sanayi ürün ile. Bujiler normal benzinde kullanılan bosh , lpg için herhangi bir ayar yapılmadı normal kullanıyorum bujiler de bobin de yeni takıldığında araç çok canlı ancak yılda bir bobin yiyor ve ilk taktıktan 10 bin km sonra düşük devirde motor cansızlaşmaya başalıyor , 2 ay önce bobinin birini değiştirdim ancak diğeri de değişmeli sanırım hafiften silkemele sarsıntı başladı 1500 devir civarında.

    Şimdi sorum şu bu lpg bujilerinden boshun ve ngknın var ancak uyumlu olur mu olmaz mı uyumlu olmazsa değişim yaparlar mı bobinde de parça uyumsuzluğu yaşarsam internetten siparişle sıkıntı yaşarım diye düşünüyorum. Servis elindekini kendisi deniyor uymazsa uyan bobin bulana kadar istediği parçayı açıp takıp çıkartıp deniyor .

    Ngk ve boshun lpg iridyum bujilerine baktım fiyatları çok farklı biri takımı 200 diğeri 400 ne farkı var bujileri bosh çift iridyum taktım diyelim kablosunu bobini ona göre en baştan hepsini yenilemem gerekir mi ? Asıl problem bobinden mi kaynaklanıyor ?

    Son olarak da bobin buji buji kablosu hangi marka ne kullanmalıyım en uyumlu olanları yazabilir misiniz ? Yani bobinlere 500-600 kablosuna 200 bujilere 400 falan vermek istemiyorum aslında ancak tamamen çözecek ve 40-50 bin km arkama bakmayacağımı bilsem tam uyumlu olacağına garanti verseler hepsini yenilemek için 700-800 1000 tl falan gözden çıkarabilirim o derece ..

    Aşırı bir sarsıntı silkeleme yok ancak bobinlerin son halinde çileden çıkartacak duruma getiriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uluhancanpulat -- 7 Haziran 2019; 2:50:42 >




  • Arkadaşlar öncelikle merhaba aracım skoda citigo ben 2 ay kadar önce aracıma fabrika çıkşlı cngli olan modele uygun NGK Lazer iridyum buji taktım, neden taktın derseniz bu buji orjinalden 0.3 mm kısa ve bir kademe daha soğuk ve cngye göre ayarlandığı için daha iyi olacağını düşündüm,2 hafta kadar yakıt tüketimim çok düştü ardından yokuş yukarı çıkarken emisyon ışığı yandı ve yaklaşık 2 ay aracım emisyon lambası yaktı yakıt tüketimi 2 katına çıktı başka araç aldığımdan pek ilgilenemedim ve bugün ateşleme bobinini NGK orjinal olarak değiştirdim ve aracın sesi düzeldi resmen ardından lpg bakımı yaptırdım ve araç şuan çok iyi durumda aynı senaryoyu yaşayanlara tavsiyem lazer buji takacaksanız ateşleme bobinini muhakkak değiştirin ateşleme bobini uyumlu olmazsa eskisinden kötü oluyor.
  • Arkadaşlar selam 2007 golf 5 aracım var 1.6 lpg. Sanırım bujileri değişmek gerekiyor yakıt çok arttı. Öneriniz var mı ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uluhancanpulat

    Selamlar Mistubishi Carisma glx 1.6 model aracım var 96-2000 kasa hatcback 73 kw olanı

    Sorum şu 237 bin kmde lpg taktırdım prins marka , lpg taktırdıktan 25-30bin km sonra düşük devirde silkeleme yapmaya başladı, buji , buji kablosu değiştikten sonra 2 bobini de servisten alarak değiştirdim, orjinal dedikleri markasını bilmiyorum japon malıymış babam gitmişti taktılar ancak uyumlu olmadığı için çin malı yan sanayi bi bobin taktılar sorun çözüldü ancak 1 yıl geçtikten sonra yine silkemeleye başladı son zamanlarda vites boşta durmaya yakın stop edecek kadar ateşlemede sorun yaşamaya başladım ve bobinin birini tekrar değiştirdim yine çin malı bi yan sanayi ürün ile. Bujiler normal benzinde kullanılan bosh , lpg için herhangi bir ayar yapılmadı normal kullanıyorum bujiler de bobin de yeni takıldığında araç çok canlı ancak yılda bir bobin yiyor ve ilk taktıktan 10 bin km sonra düşük devirde motor cansızlaşmaya başalıyor , 2 ay önce bobinin birini değiştirdim ancak diğeri de değişmeli sanırım hafiften silkemele sarsıntı başladı 1500 devir civarında.

    Şimdi sorum şu bu lpg bujilerinden boshun ve ngknın var ancak uyumlu olur mu olmaz mı uyumlu olmazsa değişim yaparlar mı bobinde de parça uyumsuzluğu yaşarsam internetten siparişle sıkıntı yaşarım diye düşünüyorum. Servis elindekini kendisi deniyor uymazsa uyan bobin bulana kadar istediği parçayı açıp takıp çıkartıp deniyor .

    Ngk ve boshun lpg iridyum bujilerine baktım fiyatları çok farklı biri takımı 200 diğeri 400 ne farkı var bujileri bosh çift iridyum taktım diyelim kablosunu bobini ona göre en baştan hepsini yenilemem gerekir mi ? Asıl problem bobinden mi kaynaklanıyor ?

    Son olarak da bobin buji buji kablosu hangi marka ne kullanmalıyım en uyumlu olanları yazabilir misiniz ? Yani bobinlere 500-600 kablosuna 200 bujilere 400 falan vermek istemiyorum aslında ancak tamamen çözecek ve 40-50 bin km arkama bakmayacağımı bilsem tam uyumlu olacağına garanti verseler hepsini yenilemek için 700-800 1000 tl falan gözden çıkarabilirim o derece ..

    Aşırı bir sarsıntı silkeleme yok ancak bobinlerin son halinde çileden çıkartacak duruma getiriyor
    Dostum Yapacağın en iyi şey Denso K20PRU11 buji alıp tırnak aralığını 0.8 Mm ye düşürüp keyfine bakacaksın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar arkadaşlar 2016 model hyundai i20 1.4 mpi araç için LPG uyumlu hangi ngk bujisi alınmalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bosh buji seçimini hangi siteden yapıyorsunuz?
    geçmiş sayfalardaki linkler çalışmıyor galiba
  • Bakın bakalım bujiler arasında ne fark var.

  • Biraz hortlatmış olayım megane 4 aracım 35 binde ve bujileri değiştirmek istiyorum lpg için hangi bujiler alınmalı
    1.6 16v H4m motor kodlu araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni yaşadığım olaylar üzerinden bilgi vermek istedim.
    Araç: 2011Megane 3 1.6 16V BVA K4M Motor
    LPG Kaç km önce takılmış bilmiyorum ama tank 2013 bayağıdır var yani.
    Normalde düzenli olarak 10bin km'de bir takım buji değiştiriyorum. Kötü durumda olmuyordu bujiler fakat aklımda kalsın istemiyorum.
    Okuduğum yazılar üzerinden ve ustalara da danışarak 0,7 mm tırnak aralığını mantıklı buldum. Bu tırnak aralığına kör ayar getirmek istemedim fabrika çıkışı olsun dedim. İridyum bujilerin de uzun ömürlü olmasından dolayı Bosch 0.7mm İridyum LPG bujisi tercih ettim.
    İridyum buji takıldıktan sonra üçüncü gününde araç düşük devirlerde (1000-2000 arası) teklemeye başladı. Çok umursamadım fakat motor sıcakken ve uzun yolda da yaptığı için sorun bujilerde diye düşünerek servise gitmeye karar verdim. Müsait bir vakit ayarlamaya çalışırken buji değişiminin onuncu günü gibi hiç bir uyarı vermeden akü bitti.
    Tekleme ve akü bitme sorunundan yola çıkarak daha önce de başkalarının yaşadığı sorunları okuduğumdan sorunun bobinlerden kaynaklandığına karar verdim. Bujiyi taktırdığım bosch servisi bobin değişimine yanaşmadı başka bir arıza da olabilir dedi. Bosch Car merkezi aradığımda teknik bilgi veren kişi de böyle bir şikayet almadık dedi. LPG'ciye uğradım daha sonra ayardan emin olmak için "otomatik kalibrasyon olmuyor ateşlemeye bir baktır" dedi ben birşey demeden.
    Yaptığı işten emin olduğum bir ustaya aracı götürdüm. Durumu anlattım. Bobin değişimi sorunu çözmezse iadesi olmayacağı için çok yanaşmadı, "Orjinal buji taktır sorun çözülürse gerek yok." dedi. Sorumluluğu aldığımı söyledim değişime onay verdim. Fakat benim şöyle bir rahatlığım vardı araç 125bin'de ve üstünde hâlâ fabrika bobinlerinin olduğunu düşünüyordum. Tahmin ettiğim gibi de çıktı. Aracın üzerindeki bobinler 2010 üretimiydi. Sonuç olarak bobin değişimi sonrası sorun ortadan kalktı.
    İridyum bujiler ise gayet tatmin edici performans sağlıyor. Zorlanma, titreme, çekiş kaybı gibi sorunlar çözüldü, atikliği arttı. Tabii ömrünü tamamlayan bobinler değişse sadece belki yine aynı performans düzelmesini sağlayacaktım.
    Değiştirmek istiyorsanız bence aklınızda kalmasın taktırın. Fakat taktırmadan önce bobinlerinizden ve akünüzden emin olun derim.
    Çok büyük ihtimalle eski bobinler ve zayıf akü, iridyum bujilerin özelliği olan sürekli akımı sağlamakta zorlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi peninsula33 -- 30 Eylül 2020; 20:45:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hyundai i20 2013 jump otomatik 1.4 benzin/lpg için uygun bujiyi bulmadım yardımcı olursanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Toyota Auris 2015 model otomatik lpg li 1.6 arabam var. Bugün lpg filtresini değiştirirken adam gaz kaçağı var mı diye arabanın sağına soluna da baktı. Egzos kısmına bakarken gözlerimi çok etkiledi bujilerini değiştirsen iyi olur dedi. Ben de adam buji satmak istiyor diye düşündüm ve kaç lira diye sordum ama adam biz buji satmıyoruz deyince haklılık payı olabilir diye düşündüm. En son 25 bin km oldu değiştireli sanırım. İridyum bujiler çok uzun gidiyor diye biliyorum ama nasıl bir buji taktırmıştım hatırlamıyorum. Lpgli araçlarda farklı bir buji seçimi oluyor mu? Ne önerirsiniz?

  • normal buji C7HSA iridyum buji lerden hangileri olur, Cr7hix satanlar 100-150 TL den aşağı satıyorlar fakat cr9hix 50-60 TL satılıyor, detaylı bilgi verirmisiniz lütFEN


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar. Merak ettiğim bir husus var yardımcı olursanız sevinirim.
    Aracım 1.33 yaris 2012 model. Araç lpgli 57000 km oldu bujiyi değiştireli. Aracta hem benzinde hem lpgde iken rolantide titreme var. Bujinin ömrü 100000 yaziyor kitapçıkta ancak lpg ile kullanımda ömrü azalır mı? Bu tiremenin sebebi buji olabilir mi? Yoksa subap ayarı falan mı yaptirmak lazım. Bu konuda bilgisi ya da deneyimi olan varsa yardımcı olabilirse çok memnun olurum. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.