Şimdi Ara

LPG'nin motora verdiği zarar - Focus1 Yaşanmış tecrübe

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
5
Favori
8.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG'nin motora zararlı olup olmadığı forumda hep tartışılır. LPG ustaları bu tartışmalarda işi iyice ileri götürüp LPG'nin motora faydalı olduğunu falan iddia eder.

    Kendi tecrübemi yazayım.

    Aracım 2000 model Focus1. 100.000km'de iken BRC marka LPG taktırdım. LPG taktırdıktan 60.000km sonra az miktarda yağ eksiltme başladı, 5000km'de yarım litre kadar.

    Arabamı götürdüğüm ve işi gerçekten iyi bilen ustam "Sübaplarda az miktarda aşınma başlamıştır, normal, sen yağ eksildikçe üstüne eklemeyi unutma" dedi. Bu sorun değildi çünkü iki bakım arası sadece bir kese yarım litre kadar yağ eklemek gerekiyordu.

    Bu şekilde 100.000 km kadar daha yani 260.000km'ye kadar kullandım. 240.000 km'lerden sonra ani hızlanmalarda, red line'a dayamalarda motorun anlık nefesten kesildiğini hisseder oldum, normal sakin kullanımda ise hissedilir birşey yoktu.

    Bu arada arabayı sıkıştırarak kullanmışlığım çoktur. Uzun yolda 150-160 km/s hız ile çoook fazla seyahatlarim oldu. Motorun uzun süre 4000-45000 devirde çalıştığı çok zamanlar oldu. Araba eski olduğu için kullanırken hiç sakınmadım.

    En son 260.000km'de yani LPG takıldıktan 160.000km sonra motorun çalıması iyice bozuldu, gaz yememeye, boğulmaya başladı.

    Ustama götürdüm arabayı "Sübaplar artık iyice kaçırmaya başlamış, piston sıkıştırma yaparken havayı emme manifolduna geri bastığı için motoru iyice boğmaya başlamış" dedi. Sübapları, sübap yuvalarını değiştirecektik usta "bu kadar işe girmişken fazladan 1200 - 1300 TL daha ver full rektefiye yapalım, sekmanların da aşınma olma ihtimali yüksek" dedi. Ben de tamam dedim.

    3000 TL kadar masraf yedi motor. Motor tamamen rektefiye oldu. Sübaplar ve sübap yuvaları LPG'ye dayanıklı olanlarda değiştirildi. Silindirlere rektefiyecide honlama yapıldı. Honlama sonucu motorun hacmi %5 kadar artmış oldu. Yine LPG'ye dayanıklı, %5'lik honlama oranına uygun piston sekmanlar takıldı.

    Sonuç, motor saat gibi oldu. Çalışma sesi, performansı falan mükemmel oldu. Tabi bunda rektefiye konusunda çok tecrübeli olan ustamın payı büyük.

    LPG taktırdığıma pişman oldum mu ? Tabi ki hayır. 160.000km boyunca yaptığım tasarruf 30.000TL'ye yakındır. Bu kadar tasarrufun yanında 3000TL masrafın önemi yok. Üstelik hala tasarruf etmeye devam ediyor.

    Bu yazdıklarım Focus1 için geçerli. Başka araçlarda LPG ile icabında 300.000km gidilir, hiçbir şey çıkmaz.







  • Aracın LPG ile uyumsuz sa taktırmayacaksın bu kadar basit.

    Japon araçları LPG ile daha uyumlu
  • Kamyonların , otobüslerin on numara yağ yakması gibi uzun vadede kârlı bir işse yapacak birşey yok.Yoksa dünyanın en pahalı yakıtı dururken neden macera arayalım ? Yakıt fiyatlarından haberi olmayanlar ise bizim verdiğimiz bu vergilerle 3000 motor makam araçlarına bedava benzin ile binerler .
  • merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Aracın LPG ile uyumsuz sa taktırmayacaksın bu kadar basit.

    Japon araçları LPG ile daha uyumlu
    Motorunu eğer çok düşünüyorsan benzin parasından kaçmayıp benzinde bineceksin. Tabii yerse. Artık eskisi kadar kötü işçilikler yapılıp motorun ağzına edilmiyor. Tabii ustasına göre de değişir ama sanmıyorum. Çok duyuyorum yok ayar tutmaz, motor yer,yanar,patlar vs. İnanın LPG'li araçların çoğunun yanma sebebi, benzinde uzun süre kullanılmadığından kuruyup çatlayan benzin hortumundan sızan benzinin tutuşmasıdır. Bu da eski nesil karbüratörlü araçlarda olur. Yeni nesil araçlar zaten ilk çalışırken benzinde çalışıp bu sorunu ortadan kaldırıyorlar. Yani bakımını yaptırdığınız sürece,6 ayda bir ayar çektirip gerekiyorsa hava filtresi,buji,buji kablolarını zamanında değiştirirseniz tekleme,çekişten düşme sorunlarını yaşama şansınız düşer.
    İşin özeti her şey işini iyi yapan bir usta ve aracının bakımını ihmal etmeyen kullanıcıda bitiyor. Çok gördüm aracının tutmayan el frenini, biten fren balatasını bile umursamayıp frensiz araçla gezip LPG motora zararlı, tehlikeli diyen.




  • 3000tl zarari dizel kullansaydiniz bakimlardaki filitrelere verecektiniz. 100.000i gecince buyuk ihtimalle turbo degisecektiniz burdan da bir masraf cikacakti. Yani yaptiginiz kar sadece yakitta degil bir cok yerde.
  • LPG ile %100 uyumlu diye bişey yok. kimse kendini boşuna kandırmasın. lpg kuru bir yakıt ve yanma esnasında daha fazla ısı açığa çıkıyor. er veya geç bütün motorlara zarar verecektir. benzin ile seyahat etmek lpg ye göre çok masraflı. o yüzden değil lpg, bokla çalışan sistem yapsalar, millet lpg yi de bırakıp ona geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    Bizde suzuki sx4 var lpgli. Gecen ay isiklarda durduktan sonra hop arac stop ediyordu rolantide calisirken ciddi sarsintili calisiyordu. Usta lpg enjeksiyonlarini degisti sorun duzeldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    Hocam tam olarak şöyle mi oluyor? Rölantide zar zor çalışıyor motor. Tekliyor. Gaz verip devri 2000 e çıkarana kadar devam edip sonra azalmaya mı başlıyor?
    Eğer böyleyse bir de şunu deneyin. Motorun hava aldığı yeri elinizle daraltıp bir bakın. Tekleme sorunu az da olsa gidiyor mu? Eğer gidiyorsa yapacağınız işlem çok basit. Hava filtresinin hemen önünden söküp hava girişini koli bandıyla daraltacaksınız.
    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frood


    quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    Bizde suzuki sx4 var lpgli. Gecen ay isiklarda durduktan sonra hop arac stop ediyordu rolantide calisirken ciddi sarsintili calisiyordu. Usta lpg enjeksiyonlarini degisti sorun duzeldi

    onu yazmayı unutmuşum hocam LPG ustası filtre ve enjeksiyonları değiştirdi sonuç değişmedi LPG ustası benlik durum yok diyor tamirciye gönderiyor.




  • Her yere yazıyorum buraya da yazayım.
    Lpg ayarı doğru yapılan yani yol testi ve ltft stft değerini nin lpg de tüm devir ve yüklerde 0 a yakın yapılmış bir ayar ile siz motorun arıza verdigini yani (subap yakma vs) kesinlikle göremezsiniz. Bu konuda iddialıyım. Tartışmaya açığım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    Hocam tam olarak şöyle mi oluyor? Rölantide zar zor çalışıyor motor. Tekliyor. Gaz verip devri 2000 e çıkarana kadar devam edip sonra azalmaya mı başlıyor?
    Eğer böyleyse bir de şunu deneyin. Motorun hava aldığı yeri elinizle daraltıp bir bakın. Tekleme sorunu az da olsa gidiyor mu? Eğer gidiyorsa yapacağınız işlem çok basit. Hava filtresinin hemen önünden söküp hava girişini koli bandıyla daraltacaksınız.
    Kolay gelsin.

    hocam hep aynı şey olmuyor. Dediğiniz gibi rolantide motor stop edecekmiş gibi oluyor tekrar çıkıyor bir kaç defa aynısı olduktan sonra 1.500 yada 2.000 devire kadar çıkıyor yavaş yavaş inmeye başlıyor sonra düzelir gibi oluyor ama düzelmiyor. Ama söylemiş olduğunuz şeyi denicem. Ya da araç rolanti de iken 500 e kadar düşüyor 1.500 e kadar çıkıyor bir süre devam ettikten sonra araç stop ediyor. bu şekilde oluyor hocam genelde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    3000tl zarari dizel kullansaydiniz bakimlardaki filitrelere verecektiniz. 100.000i gecince buyuk ihtimalle turbo degisecektiniz burdan da bir masraf cikacakti. Yani yaptiginiz kar sadece yakitta degil bir cok yerde.
    Lpg'li arabalar devirli kullanılınca daha çabuk aşınıyor.

    Bizim corolla da eşek niyetine kullanılıyor. 10yıl falan oldu galiba lpg takılalı. Şu an yağ yakma hat safhada. Yakında motoru elimize alacağız ama ne zaman olur bilmiyorum. Araba 1000km'de neredeyse 1litre yağ yakıyor.

    Sizin araç yine iyi dayanmış. Lpg ile 160bin km gitmek ve 3bin lira masraf yapmak çok değil. Lpg kullanılmayan atmosferik araçlar bile o km'lerde masraf çıkarabiliyor, rektefiye görebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Lpg'li arabalar devirli kullanılınca daha çabuk aşınıyor.

    Bizim corolla da eşek niyetine kullanılıyor. 10yıl falan oldu galiba lpg takılalı. Şu an yağ yakma hat safhada. Yakında motoru elimize alacağız ama ne zaman olur bilmiyorum. Araba 1000km'de neredeyse 1litre yağ yakıyor.

    Sizin araç yine iyi dayanmış. Lpg ile 160bin km gitmek ve 3bin lira masraf yapmak çok değil. Lpg kullanılmayan atmosferik araçlar bile o km'lerde masraf çıkarabiliyor, rektefiye görebiliyor.

    Alıntıları Göster
    benzınde kullansan aynı masrafı yapardın emın ol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    Hocam tam olarak şöyle mi oluyor? Rölantide zar zor çalışıyor motor. Tekliyor. Gaz verip devri 2000 e çıkarana kadar devam edip sonra azalmaya mı başlıyor?
    Eğer böyleyse bir de şunu deneyin. Motorun hava aldığı yeri elinizle daraltıp bir bakın. Tekleme sorunu az da olsa gidiyor mu? Eğer gidiyorsa yapacağınız işlem çok basit. Hava filtresinin hemen önünden söküp hava girişini koli bandıyla daraltacaksınız.
    Kolay gelsin.

    hocam hep aynı şey olmuyor. Dediğiniz gibi rolantide motor stop edecekmiş gibi oluyor tekrar çıkıyor bir kaç defa aynısı olduktan sonra 1.500 yada 2.000 devire kadar çıkıyor yavaş yavaş inmeye başlıyor sonra düzelir gibi oluyor ama düzelmiyor. Ama söylemiş olduğunuz şeyi denicem. Ya da araç rolanti de iken 500 e kadar düşüyor 1.500 e kadar çıkıyor bir süre devam ettikten sonra araç stop ediyor. bu şekilde oluyor hocam genelde

    Alıntıları Göster
    hocam söylemeyi unuttum işin tuhaf yanı araç ilk çalıştırmada rolanti sorunu yok ister 10km ister 300km gideyim rolanti sorunu olmuyor ama aracı çalıştırayım 5km gideyim veya 200km gideyim stop edip tekrar çalıştırdığım zaman yukarıdaki söylemiş olduğum sorunlar çıkıyor. Araç iki üç saat çalışmasın tekrar çalıştırayım sorun ortadan kalkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    Hocam tam olarak şöyle mi oluyor? Rölantide zar zor çalışıyor motor. Tekliyor. Gaz verip devri 2000 e çıkarana kadar devam edip sonra azalmaya mı başlıyor?
    Eğer böyleyse bir de şunu deneyin. Motorun hava aldığı yeri elinizle daraltıp bir bakın. Tekleme sorunu az da olsa gidiyor mu? Eğer gidiyorsa yapacağınız işlem çok basit. Hava filtresinin hemen önünden söküp hava girişini koli bandıyla daraltacaksınız.
    Kolay gelsin.

    hocam hep aynı şey olmuyor. Dediğiniz gibi rolantide motor stop edecekmiş gibi oluyor tekrar çıkıyor bir kaç defa aynısı olduktan sonra 1.500 yada 2.000 devire kadar çıkıyor yavaş yavaş inmeye başlıyor sonra düzelir gibi oluyor ama düzelmiyor. Ama söylemiş olduğunuz şeyi denicem. Ya da araç rolanti de iken 500 e kadar düşüyor 1.500 e kadar çıkıyor bir süre devam ettikten sonra araç stop ediyor. bu şekilde oluyor hocam genelde

    Anladım hocam. Hava-yakıt karışımında sorun var gibi. Dediğim gibi bir yapın hocam. Motor hava almaması gereken yerden hava alıyor olabilir.




  • sen yine cesaretliymissin benim muayneme 2 ay kaldi bis vakit bulsam o lpg denen sacmaligi sokturecegim. Burda uzun uzun nedenlerini yazmayacagim ama uzak durulmasi gerekir. Guvenlikle bir sorunum yok hos bilemem arkadam bir kamyon carpinca ne olacagini yada gaz kacaginda ne gibi sonuclar doguracagini ama tek bildigim arabanin kimyasi bozuldu sacma sapan tepkiler vsvs. 3 ay oldu lpg off modunda oylede kalsin benden uzak olsun. Artik gaza yuklenince korkmuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    Hocam tam olarak şöyle mi oluyor? Rölantide zar zor çalışıyor motor. Tekliyor. Gaz verip devri 2000 e çıkarana kadar devam edip sonra azalmaya mı başlıyor?
    Eğer böyleyse bir de şunu deneyin. Motorun hava aldığı yeri elinizle daraltıp bir bakın. Tekleme sorunu az da olsa gidiyor mu? Eğer gidiyorsa yapacağınız işlem çok basit. Hava filtresinin hemen önünden söküp hava girişini koli bandıyla daraltacaksınız.
    Kolay gelsin.

    hocam hep aynı şey olmuyor. Dediğiniz gibi rolantide motor stop edecekmiş gibi oluyor tekrar çıkıyor bir kaç defa aynısı olduktan sonra 1.500 yada 2.000 devire kadar çıkıyor yavaş yavaş inmeye başlıyor sonra düzelir gibi oluyor ama düzelmiyor. Ama söylemiş olduğunuz şeyi denicem. Ya da araç rolanti de iken 500 e kadar düşüyor 1.500 e kadar çıkıyor bir süre devam ettikten sonra araç stop ediyor. bu şekilde oluyor hocam genelde

    Anladım hocam. Hava-yakıt karışımında sorun var gibi. Dediğim gibi bir yapın hocam. Motor hava almaması gereken yerden hava alıyor olabilir.

    hocam yukarıda yazdıklarımı gördünüz mü bilmiyorum ama hava - yakıt karışımında sorun olsa ilk çalıştırmadada aynı sorunu yapar diye düşünüyorum tabi ilk olarak söylediğinizi denicem.




  • Aracı sıkıştırarak dikkat etmeden kullandım diyorsunuz, lpg olmasa benzin olsada 260 binde sorun çıkarabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    Her yere yazıyorum buraya da yazayım.
    Lpg ayarı doğru yapılan yani yol testi ve ltft stft değerini nin lpg de tüm devir ve yüklerde 0 a yakın yapılmış bir ayar ile siz motorun arıza verdigini yani (subap yakma vs) kesinlikle göremezsiniz. Bu konuda iddialıyım. Tartışmaya açığım.

    ama bunu kimse yapmıyor, zaten fabrikasyon lpg denen hadise de biraz bu, belli bir araca göre ayarlanan lpg sistemi mevcut olunca ki üretici destekli olunca, üstelik diğer parçalar da uyumlu olarak değiştirilince lpg nin benzinden bir farkı kalmıyor arabaya etkisi bakımından
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.