Şimdi Ara

LPG'yi söktürdüm (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
180
Cevap
2
Favori
38.638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F16513DF7

    quote:

    Orijinalden alıntı: dire depeche


    quote:

    Orijinalden alıntı: beniyibiriyim

    Hah dalgalanma işte o da var..
    Stop edecekmiş gibi olup etmemesi..
    Özellikle ( ne hikmetse ) yokuş aşağı inerken istop etmesi sonucu araba da boştaysa ( ki tüp taktıran adam, yokuş aşağı viteste inmez kuraldır bu ) frenlerin tutmaması sonucu kaza tehlikesi ( başıma geldi )

    yokuş aşağı tespitin güldürdü :) yazdığım maddeler ise baştan aşağı komple yanlış sanırım istasyon sahibisin ve lpg satmıyorsun :) resmen benzin virali :)

    Senin aracını bilmiyorum ama ben de 3 yıldır lpg kullanıyorum ve şu anki fiyatlara göre karışık kullanımda benzin 8lt lpg de ise yaklaşık 10 lt tüketiyor aynı kullanım şartlarında. lpg deki açılış benzinini dahi katsan km başına 18-20 kuruş civarı bir fark oluyor. Bu da 10000 km de yaklaşık 2000 lira eder. Montajın veya aracının mekanik durumu kötü ise ondan dolayı problem yaşamış olabilirsin. Stabil bir araç ve lpg sistemi ile problem yaşayacağını sanmam. Akü kutup başlarının görüntüsü senin için 10000 km de 2000 lira farktan daha önemli ise tabiki söktürmen normal. Hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum ama Ankara'da tüm kapalı yerlere girilebilyor, belki şehir bazlı regülasyon farklılıkları vardır.

    He kardeşim şehir bazlı regülasyon farkı

    Bu ülkede tüm kanunlar heryerde uygulanır şehir bazlı regülasyon veya regülatör farkı olmaz

    Bu konuda kanun açık ve anlaşılır inceleyebilirsiniz.

    Bu arada merakını gidereyim shellin üçüncü kuşak sahibiyiz aslen Amerikaliyim.

    Son olarak LPG her araçta ve doğru bir bağlantıda bile araca zarar verecek ve yazdığım maddelerin en az yarısını yaşattıracaktır.

    Alıntıları Göster
    Ankarada yarım günde seni 10 farklı avm ye sokup çıkartırsam arabanın anahtarını verecek misin :)




  • dire depeche kullanıcısına yanıt
    Kanunları iplemem diyorsun yani..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso

    Bir arkadas yazmıs Youtube izle ac bak videoları guvenligi gor demis.
    Tokat ta bir kaza oldu 2 ay once falan 5 kisilik bir aile ve kızlarının en yakın arkadası dahil yok oldu.Yani eski seri Tofas,Reno vs degildi.C Sınıfı bir aractı.Direksiyon hakimiyetini kaynedip yolum kenarına vurma idi.Ve bombos yoldu.Yoldaki gorevli isci sondurmeye calıstıgını ama birsey yapamadıgını soyledi.Ben aracta LPG olmasa Benzin ya da Dizel olsa muhtemelen onlar kurtulur arac da hasarlı olarak cekiciye bindirilirdi diye dusunuyorum.Tabii ki ucaktaki gibi bir karakutu vs yok.Ne desek bos ama cok kolay,rahat bir sekilde arastırmaya kapalı,ac videoları izle mantıgı bana cok saglıklı gelmiyor.

    2000-3000 TL ye aldıgın ve bunun yarısının kar oldugunu dusunsen bir sistemin ne kadar guveniligi oldugu bence gayet de tartısılabilir.Ayrıca bir kısım ucaktan korkar ben inanıyorum LPG kullanan arkadasların en azından bir kısmı kullanırken psikolojik olarak korkuyordur.Biz de vardı ben korkuyordum.

    Yasadıgım gordugum olaylardan ornek vereyim.Biz de 2004 Skoda Fabia 1.2 64HP THP arac vardı.2015 de 2. El aldık.Ve LPG li idi.Bizim secimimiz degildi.Aracta LPG olması demek hem guc kaybı hem yakıt artısı demek cok sorun yasadık buji,tekleme,bobin yanması,enjektor vs 2000 lira kar yaptık 2000 lira harcadık.Kafa kafaya geldi.Tabii burada arac eski denecegi icin bunu saymayalım.
    Dayımın Damadı 2010 Astra HB aldı.Kartal da Sıfır LPG taktırdı.Cok sorun yasadı.2 ayda sattı.Sonra Chevrolet Cruze aldı.LPG li,Otomatik aracın enjektorleri,bobinleri,bujileri vs cok sorun cıkardı sattı.Bu araclar C Sınıfı cok eski olmayan araclardı.

    Arac degistirecektik.Cok uzun sure Juke baktık.Kardesim Ozel Servisi ile gorustu.Bu araclar LPG ye uygun degil bunun bujisi vs magnezyum subaplar eriyor dedi.Tabii genelde LPG takıldıgında sorunlar ilk 20.000 KM den sonra baslıyor.genelde 20.000 KM birsey hissetmiyorsunuz.Sonra baslıyor.Sadece iyi servis usta ile her zaman sorun yasamazsınız diye bir garanti yok.

    Dun Meshur bir LPG servisinin baya bir videosunu seyrettim.Avensis e taktik.Altında yorumlarda sıkıntı yasayanların yorumları var.Nissan da takıp sorun yasayanlar var.Yani her arac her motor oncelikle uygun degil zaten bizde hemen her araca takılıyor.Ayrıca bunun ciddi bir guvenlik testi yok NCAP gibi , kesici var gazı kesiyor yap testini carpıstır arabayı gorelim gercekten kesiyor mu kesmiyor mu?Video ile falan olmaz.madem Sıfır Risk haberlerde niye goruyoruz LPG li arac kazalarını ve yasananları...

    ASF Oto da usta ile gorustu kardesim 1.2 TC Motor icin , usta 7.9 yakar dedi.En baba benzinli İst. da 7 den assagı zor yakar.7-8 LT yakan Turbo Benzinli bir araca LPG takmayı benim mantıgım almıyor.ben de Tiguan,Kodiac,Kadjar vs olsa hayatta taktırmam.Taktıranlara da diyecek bir seyim yok.Onların kararıdır.

    Bu isi tasarruf icin alıyorsun,riski de alıyorsun.Motor gucun %5-10 dusuyor, yakıtın %20 artıyor.Sonra 3000 lira ort. Normal Kit icin 7500 TL falan da sıvı kit icin alıyorsun.O paraları veriyorsam gider Dizel ya da Turbo alırım bu da tercih meselesi...Dun Vİdeoları izliyorum hala manifold deliniyor, tesisatlar cekiliyor vs Aracın su kacırma riski 2 noktada ise 5 noktaya cıkıyor.Araca ayrı bir duzenek yapıyorsun.T hat cekiliyor yok sigorta kutusuna giriliyor vs Bunlar hic mi riski arttırmıyor?Araca sıvı LPG vermek icin ısıyı arttırman lazım Uretici Firma buna uygun buji,bobin,enjektor koymadıysa bunun hic mi riski yok.LPG Motoru Kurutuyor diyenlerin hic mi haklı noktası yok.Evet teknoloji gelisiyordur dogrudur.Ama hala manifold deliniyor,hat cekiliyor vs mantık degismiyor.

    Orada dedikleri dogruysa Egea 1.6 E Torq LPG ye %100 uyumluymus.Ve İtalya da Fabrika Cıkıslı LPG li olarak satılıyormus.Bu en azından daha mantıklı ve guvenli ama isin bir de su yonu var.Egea icin 9-10 LT lerden bahsediliyor.LPG ile olacak 12 LT, Civic de Fabrikasyon LPG var 27 parca degismis ve 1M kM yol yapılmıs cok guzel peki 12 LT LPG yakmak ya da LPG icin 6.5Milyar fark vermek cok mu akıllıca?95 den beri Motoru degismemis Atmosferik araca 110.000 TL vereceksin.Turbo Benzinli ya da Dizel de ciddi olarak dusunulebilir.Ki Honda,Toyota,Hyundai tamamen uygun iken Civic kullananlardan bile tekleme sikayetlerinde bulunanlar olabiliyor.

    LPG Pompa Fiyatı 3.30-3.40 iken ne hikmetse 2.60-2.80 LPG yazıyor.Artık Butan,Propanı mı koymuyor,hava mı basıyor ya da LPG yi %50 kar ile mi satıyor ne oluyorsa LPG de %25 indirim olabiliyor.Orada LPG 3.30 dese sana 4 TL ye gelecek Litresi ve kullananların belki %40 kullanmayacak.Hele bir de dese ki LPG 3.80 o zaman herhalde kullanan % 10 lara duser.Bu fiyatlara bakarsan ya denetim eksikligi var ya da LPG de cooook yuksek bir kar marjı var.3. ihtimal yok.

    Ben tasarruf icin alıcam.Gucum %10 dusecek yakıt Sarfiyatım %20 artacak.Aracı yapan muhendis adeta yok sayılacak.Aracın motoruna islemler yapılacak.Olası sızıntı kaynakları artacak.Olası cekis,tekleme,buji,bobin,enjektor arıza oranım artacak.Aracın motor omru belki %10 belki %50 azalacak.Kocaman bir tup ile gezecegim.Simit olursa Stepnem yok olacak.Ve HEr 250KM de gaz alıcam.Ama Benzin Normal fiyatından satılırken LPG %25 indirimli satıldıgı icin cok ekonomik olmus olacak.
    Ustelik Dizel misal 10.000 pahalı diyecegim ama bu sisteme de kabaca 3000-4000TL verecegim.Aracımın garantisi olmayacak.LPG servis ile Uretici arasında belki gezecegim.
    3000 TL versen+500 de Ruhsat vs tutsa Yılda 10.000KM yapsan Aracın 8LT Benzin yaksa 6TL desen Gaz da 3TL desen 10 LT yaksa 0.4 de benzin desen Yılda 2000TL oynar.Yıllık 250 TL bakımına desen 1.750 olur.Bu parayı da 2 yılda cıkarırsın.ustelik nakit vereceksin.Sonra kara gececeksin.tabi problem yasamazsan yasarsan ne olacagı belli olmayacak.Ki LPG ucuza satılıyor diye pompa fiyati degil daha uygun bir rakamı baz aldım.Bence kabaca yıllık 1500Tl yi gecmez fark 10.000KM icin yok ben 30.000KM yapıyorum diyen biri icin bence mantıgı yok.10.000 fazla ver Dizel al.Ben Dizelin sesini sevmiyom o zaman Turbo al.Benim mantıgım bu yonde...

    Sıvı icin de aslında dedikleri kadar degil diyen de var.Teknik olarak bilemiyorum.Yalnız riskin kesinlikle Dizel,Benzinden yuksek oldugunu dusunuyorum.Ve bir kaza olup LPG yuzunden bir arac patlasa yanındaki arac da belki onun yuzunden yanacak.Bu riski digerlerine de dogal olarak dagıtıyorsun.

    Ayrıca Dizele karsı takınılan tavra da cok kızıyorum.Bir Gemi 215.000 Passat kadar gaz salınımı yapiyor diye afis vardı.Fabrika bacaları,Gemisi,İs Aracları,Tırı,Kamyonu,Otobusu bitti sadece otomobil ile cevre kirlendi.Yok 2020 den sonra sehir merkezine sokmayalım yok vs Ayrıca LPG hic sorun yok.Profesorlerin acıklamarı vardı kanserojen diye, Dizel cevreyi kirletip tehdit ediyorda LPG etmiyor mu?
    Hocam haklı olduğunuz noktalar var fakat yılda 30000 km yol yapanlar için dizel bir açıdan mantıksız oluyor, 30bin kilometreden 5 yılda 150000 yapmış oluyosun aracı da örneğin 80000 km de almış olsanız oldu 230000 km, 230000 kmde dizel aracın sesi gürültüsü ayrı dert, satarken müşteri bulması ayrı dert. Hem malesef motorin fiyatı 5.3-5.4 civarına gelmiş durumda, dizel birkaç yıl önceki cazibesini kaybetti diye düşünüyorum, şu an en mantıklısı 1.4-1.5 turbo benzinli araca benzinli binmek veya klasik atmosferik motora lpg ile binmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F16513DF7

    Kanunları iplemem diyorsun yani..
    E siz kanunlara saygınızdan girmemezlik etmiyorsunuz ki adamlar girerken çevirmiş, içeri alsalar güle oynaya girecektiniz :)
  • dire depeche kullanıcısına yanıt
    Biz önce Allah'a sonra kanunlara saygılıyız. Yasaksa yasak soruşturması bize düşmez
  • Konunun tümünü okudum. Ben sadece bir tavsiyede bulunmak istiyorum o da şudur. Sıfır araç almak isteyenler mutlaka düşük yakıt tüketimli benzinlilere yönelsin derim. Dizeller zaten çok pahalı onu kafadan eleyin benzinlide ise Lpg'ye hiç bulaşmayın çünkü Lpg sistemi takılınca 2000+ tl sistem için bunun dışında ise sırf lpg takıldığı için daha ilk yıldan muayeneye girmeler ruhsata işletmeler bakım maliyetleri vs derken hiç cazibesi kalmıyor.
  • Maalesef baştan sona saçma tespitler olmuş. İyi etmişsin atıp kurtulmakla, bu bakış açısıyla zaten randıman alamazdın.. Yok hava basmalar, yok ömrü kısaltmalar filan çok cahilce çok talihsiz yorumlar olmuş.
  • VipLife kullanıcısına yanıt
    Hava basma: gaz ve hava yan yana duramaz bu yüzden pompalarda gaz yerine hava bulunması imkansızdır.



    Ateşleme sisteminin ömrünü kısaltması: tüp ateşleme sistemine pozitif bir etki yaparak bujileri çok daha yüksek sıcaklıkta çalışmaya zorlayarak ortalama bir bujinin ömrünü 1 ila 2 yıl arasında uzatır. Aynı şekilde bobin kablo vs diğer tüm aksamların yüksek sıcaklıkta ömürleri uzar.



    Motorun genel olarak ömrünü kısaltması: tüp motorun gücüne güç katar ve ömrünü uzatır. Tüpsüz her motor 200 bin de rektefiyeye muhtaçtır. Fakat tüplü bir motor rahatlıkla 500 bin km'yi devirebilir.



    Son olarak en iyi araba Tofaştır, Tofaş'ında tüplü şahindir.

    Şu ana kadar yapılmış en randımanlı araba tüplü şahindir

    En çok ona uyum sağlar tüp..
  • Gaz ortalama 8-12 Bar basınç altında depolanır. Ve aktarılırken tankına gaz değil sıvı olarak aktarılır.

    Aracına ucuz kit takıp bide hiç altyapısı olmayan sıradan bi lpg'ciye ayarlatırsan araban muhtemelen fakir karışımla çalışır bu da bahsettiğin ısınmayı yapar.. Hava yakıt karışım oranı ideal ayarlanmış LPG'li araç benzinliden çok daha sıcak çalışmaz.

    LPG benzinden daha temiz yakıt olduğundan motor yağın belirttiğin gibi daha hızlı eskimez.

    Her maddene ayrı yazarım ancak büyük vakit kaybı, biraz oku, öğren, kendin geliştir.. HEr örnek örnek teşkil etmez. Maalesef memleket tornavida tutabiliyor diye usta geçinenlerle dolu. Durum LPG olunca iş daha da vahimleşiyor.

    Benim aracımda LPG ile Benzin arasında yok sayılabilecek bir performans kaybı mevcut ki onu da AFR ayarı ile halledebiliyorum. Ocakta 100 lira benzin aldım, yarısı hala duruyor misal..

    Şu yazıyı da şuraya bırakayım, belki okumak istersin..

    Soru : LPG kuru bir yakıt, Benzin ise subapları yağlama yapıyor, sorun bundan kaynaklanmıyor mu?

    Cevap : Bu önermeyi iki yönden değerlendirelim. Birincisi benzin çözücü bir maddedir. Yağlı bir parça, kirli bir parçanın üstündeki yağı kiri çözmek için benzin kullanırız. Böyle bir durum mevcut iken benzinin yağlama yaptığını düşünmek oldukça saçmadır.

    İkinci yönü ise, benzinin temas ettiği subaplar emme subaplarıdır. Erime gerçekleşen subaplar ise yakıtın üstten temas etmediği egsoz subaplarıdır.

    Soru : Şu lpg kiti bu araca daha uyumlu, şu daha uyumsuz gibi bir durum sözkonusu mu?

    Cevap : Tüm sıralı LPG kitleri aynı ana elemanları içermektedir. ECU (Elektronik kontrol ünitesi) , Regülatör, Enjektörler. Yaptıkları iş aynıdır. Piyasada geniş bir fiyat bandında çeşitli kitler bulunmakta. Tabii ki de aralarında malzeme kalitesi açısından farklar mevcuttur. Ancak bir kiti araca uyumlu yapan montaj ve ayar kalitesidir. Şöyle ki, iyi ayarı yapılmış ortalama bir kit ile benzinden farksız sonuçlar alınabilecek iken, piyasada çok yüksek fiyatlarla satılan malzeme kalitesi tartışmasız bir kit doğru montaj yapılmaz ve sensörle hassas şekilde ayarlanmaz ise sonuç alınamayacaktır. Yani çoğu alette de geçerli olduğu gibi, maharet cihazda değil kullanıcısında/sürücüsünde. Kiti süren de ayarıdır.

    Soru : LPG kitlerindeki yağlama sistemleri subap erimesini engelleyebilir mi?

    Cevap : Bu önermeyi de çeşitli açılardan ele almak lazım. Birincisi yine bu yağın değdiği subaplar emme subapları olacaktır ve bu subaplarda bir erime bulunmamaktadır. İkinci kısım, araçlarda bilinmektedir ki yanma odasına kesinlikle yağ girmesi istenmemektedir, yağ yakma bir aracın en büyük düşmanıdır. Tespitlere göre bu yağlama sistemleri:

    Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama.
    Katalitik konvertörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması.
    Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma.
    gibi isteyenmeyen şeylere sebep olmaktadır. Kısacası manifolda yakıtla beraber verilecek bu yağın hiçbir olumlu faydası olmayacağı gibi çeşitli aksamlara zarar verme riski de mevcuttur.

    Soru : LPG yakıtı yapısı itibari ile motora zararlımıdır? Dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir?

    Cevap : LPG yakıtı doğru ayar ile aynı yanma şartlarında Benzine kıyasla motora ve çevreye faydalı bir yakıttır.

    LPG’li yanmada Bütan-Propandan gazlarından oluşan LPG tamamen motor içinde yanma gerçekleştirir. Böylece katalitik konvertörün ömrünü uzatır.
    Tam yandığı için ve yapısından dolayı benzin gibi atık gazında kurum oluşturmaz. Bu sebepten dolayı motor yağı daha temiz kalır/daha geç kirlenir. Bujilerinizin üstünde daha geç kurum oluşacaktır. Bu da yağımızın motoru yağlama görevini daha rahat yapacağı ve daha temiz tutacağını gösterir. Aynı zamanda bujilerimiz daha geç kirleneceği için de ateşleme performansımız düşüş göstermez.
    Daha çevrecidir. CO2 emisyonları daha azdır ve kurumlu/partiküllü yanma sözkonusu değildir. Egsozumuzdan bol bol su buharı atarız. LPG’li araçların egsozları tertemizdir.
    Benzin 95-97 oktana sahip bir yakıttır. LPG ise içerisindeki Bütan-Propan oranına göre 102 ile 110 oktan arası değişmektedir. Bu da LPG’nin yanma kalitesinin ve zor koşullara dayanma direncinin daha yüksek olduğunu, yanma sırasında vuruntu, çekiçleme yapma olasılığının daha düşük olduğunu gösterir.
    Tüm bu bilgilerin ışığında ölçülerek doğru ayarlanmış ve tüm ekipmanları ile düzgün çalışan bir LPG’li aracın motorunun daha uzun ömürlü olacağını söyleyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    Gaz ortalama 8-12 Bar basınç altında depolanır. Ve aktarılırken tankına gaz değil sıvı olarak aktarılır.

    Aracına ucuz kit takıp bide hiç altyapısı olmayan sıradan bi lpg'ciye ayarlatırsan araban muhtemelen fakir karışımla çalışır bu da bahsettiğin ısınmayı yapar.. Hava yakıt karışım oranı ideal ayarlanmış LPG'li araç benzinliden çok daha sıcak çalışmaz.

    LPG benzinden daha temiz yakıt olduğundan motor yağın belirttiğin gibi daha hızlı eskimez.

    Her maddene ayrı yazarım ancak büyük vakit kaybı, biraz oku, öğren, kendin geliştir.. HEr örnek örnek teşkil etmez. Maalesef memleket tornavida tutabiliyor diye usta geçinenlerle dolu. Durum LPG olunca iş daha da vahimleşiyor.

    Benim aracımda LPG ile Benzin arasında yok sayılabilecek bir performans kaybı mevcut ki onu da AFR ayarı ile halledebiliyorum. Ocakta 100 lira benzin aldım, yarısı hala duruyor misal..

    Şu yazıyı da şuraya bırakayım, belki okumak istersin..

    Soru : LPG kuru bir yakıt, Benzin ise subapları yağlama yapıyor, sorun bundan kaynaklanmıyor mu?

    Cevap : Bu önermeyi iki yönden değerlendirelim. Birincisi benzin çözücü bir maddedir. Yağlı bir parça, kirli bir parçanın üstündeki yağı kiri çözmek için benzin kullanırız. Böyle bir durum mevcut iken benzinin yağlama yaptığını düşünmek oldukça saçmadır.

    İkinci yönü ise, benzinin temas ettiği subaplar emme subaplarıdır. Erime gerçekleşen subaplar ise yakıtın üstten temas etmediği egsoz subaplarıdır.

    Soru : Şu lpg kiti bu araca daha uyumlu, şu daha uyumsuz gibi bir durum sözkonusu mu?

    Cevap : Tüm sıralı LPG kitleri aynı ana elemanları içermektedir. ECU (Elektronik kontrol ünitesi) , Regülatör, Enjektörler. Yaptıkları iş aynıdır. Piyasada geniş bir fiyat bandında çeşitli kitler bulunmakta. Tabii ki de aralarında malzeme kalitesi açısından farklar mevcuttur. Ancak bir kiti araca uyumlu yapan montaj ve ayar kalitesidir. Şöyle ki, iyi ayarı yapılmış ortalama bir kit ile benzinden farksız sonuçlar alınabilecek iken, piyasada çok yüksek fiyatlarla satılan malzeme kalitesi tartışmasız bir kit doğru montaj yapılmaz ve sensörle hassas şekilde ayarlanmaz ise sonuç alınamayacaktır. Yani çoğu alette de geçerli olduğu gibi, maharet cihazda değil kullanıcısında/sürücüsünde. Kiti süren de ayarıdır.

    Soru : LPG kitlerindeki yağlama sistemleri subap erimesini engelleyebilir mi?

    Cevap : Bu önermeyi de çeşitli açılardan ele almak lazım. Birincisi yine bu yağın değdiği subaplar emme subapları olacaktır ve bu subaplarda bir erime bulunmamaktadır. İkinci kısım, araçlarda bilinmektedir ki yanma odasına kesinlikle yağ girmesi istenmemektedir, yağ yakma bir aracın en büyük düşmanıdır. Tespitlere göre bu yağlama sistemleri:

    Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama.
    Katalitik konvertörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması.
    Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma.
    gibi isteyenmeyen şeylere sebep olmaktadır. Kısacası manifolda yakıtla beraber verilecek bu yağın hiçbir olumlu faydası olmayacağı gibi çeşitli aksamlara zarar verme riski de mevcuttur.

    Soru : LPG yakıtı yapısı itibari ile motora zararlımıdır? Dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir?

    Cevap : LPG yakıtı doğru ayar ile aynı yanma şartlarında Benzine kıyasla motora ve çevreye faydalı bir yakıttır.

    LPG’li yanmada Bütan-Propandan gazlarından oluşan LPG tamamen motor içinde yanma gerçekleştirir. Böylece katalitik konvertörün ömrünü uzatır.
    Tam yandığı için ve yapısından dolayı benzin gibi atık gazında kurum oluşturmaz. Bu sebepten dolayı motor yağı daha temiz kalır/daha geç kirlenir. Bujilerinizin üstünde daha geç kurum oluşacaktır. Bu da yağımızın motoru yağlama görevini daha rahat yapacağı ve daha temiz tutacağını gösterir. Aynı zamanda bujilerimiz daha geç kirleneceği için de ateşleme performansımız düşüş göstermez.
    Daha çevrecidir. CO2 emisyonları daha azdır ve kurumlu/partiküllü yanma sözkonusu değildir. Egsozumuzdan bol bol su buharı atarız. LPG’li araçların egsozları tertemizdir.
    Benzin 95-97 oktana sahip bir yakıttır. LPG ise içerisindeki Bütan-Propan oranına göre 102 ile 110 oktan arası değişmektedir. Bu da LPG’nin yanma kalitesinin ve zor koşullara dayanma direncinin daha yüksek olduğunu, yanma sırasında vuruntu, çekiçleme yapma olasılığının daha düşük olduğunu gösterir.
    Tüm bu bilgilerin ışığında ölçülerek doğru ayarlanmış ve tüm ekipmanları ile düzgün çalışan bir LPG’li aracın motorunun daha uzun ömürlü olacağını söyleyebiliriz.
    ağzına sağlık kardeşim.kesinlikle yazdıklarının altına imzamı atıyorum.




  • VipLife kullanıcısına yanıt
    He tamam sen haklısın.
    Bu yazdıklarından sonra tekrar tüp taktırmaya karar verdim. Keşke herkes tüplü araba kullansa. Böyle konularada gerek kalmasa. O tüplü arabayı icad eden mühendis ne güzel mühendistir. O tüplü arabayı kullanan insan ne güzel insandır.
    Son olarak buradan Alman otomotiv devlerine sesleniyorum. Kardeşim, dünya otomobil piyasasının yüzde 70 i sizde. Neden tüplü araba üretmiyorsunuz ? İnsan ve doğa düşmanımısınız ? Yoksa gerizekalı mısınız?
    Edit: Bizleri bu uykudan uyandırdığın için sana sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F16513DF7 -- 9 Nisan 2018; 15:23:58 >
  • 1.8 Atmosferik motorda sirali sistem prins kullaniyorum



    Hic problem yasamadim performans konusunda gozle gorulur bir kayip yok



    Simit depo kullanuyorum stepneden feragat ediyorum onun yerine yeni arabalardaki gibi lastik tamir kiti tasiyorum



    Katildigim tek nokta lpg gostergesi :)

    Onuda trip ile asiyorum arabanin ortalama kac km gittigini bildigim icin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    Gaz ortalama 8-12 Bar basınç altında depolanır. Ve aktarılırken tankına gaz değil sıvı olarak aktarılır.

    Aracına ucuz kit takıp bide hiç altyapısı olmayan sıradan bi lpg'ciye ayarlatırsan araban muhtemelen fakir karışımla çalışır bu da bahsettiğin ısınmayı yapar.. Hava yakıt karışım oranı ideal ayarlanmış LPG'li araç benzinliden çok daha sıcak çalışmaz.

    LPG benzinden daha temiz yakıt olduğundan motor yağın belirttiğin gibi daha hızlı eskimez.

    Her maddene ayrı yazarım ancak büyük vakit kaybı, biraz oku, öğren, kendin geliştir.. HEr örnek örnek teşkil etmez. Maalesef memleket tornavida tutabiliyor diye usta geçinenlerle dolu. Durum LPG olunca iş daha da vahimleşiyor.

    Benim aracımda LPG ile Benzin arasında yok sayılabilecek bir performans kaybı mevcut ki onu da AFR ayarı ile halledebiliyorum. Ocakta 100 lira benzin aldım, yarısı hala duruyor misal..

    Şu yazıyı da şuraya bırakayım, belki okumak istersin..

    Soru : LPG kuru bir yakıt, Benzin ise subapları yağlama yapıyor, sorun bundan kaynaklanmıyor mu?

    Cevap : Bu önermeyi iki yönden değerlendirelim. Birincisi benzin çözücü bir maddedir. Yağlı bir parça, kirli bir parçanın üstündeki yağı kiri çözmek için benzin kullanırız. Böyle bir durum mevcut iken benzinin yağlama yaptığını düşünmek oldukça saçmadır.

    İkinci yönü ise, benzinin temas ettiği subaplar emme subaplarıdır. Erime gerçekleşen subaplar ise yakıtın üstten temas etmediği egsoz subaplarıdır.

    Soru : Şu lpg kiti bu araca daha uyumlu, şu daha uyumsuz gibi bir durum sözkonusu mu?

    Cevap : Tüm sıralı LPG kitleri aynı ana elemanları içermektedir. ECU (Elektronik kontrol ünitesi) , Regülatör, Enjektörler. Yaptıkları iş aynıdır. Piyasada geniş bir fiyat bandında çeşitli kitler bulunmakta. Tabii ki de aralarında malzeme kalitesi açısından farklar mevcuttur. Ancak bir kiti araca uyumlu yapan montaj ve ayar kalitesidir. Şöyle ki, iyi ayarı yapılmış ortalama bir kit ile benzinden farksız sonuçlar alınabilecek iken, piyasada çok yüksek fiyatlarla satılan malzeme kalitesi tartışmasız bir kit doğru montaj yapılmaz ve sensörle hassas şekilde ayarlanmaz ise sonuç alınamayacaktır. Yani çoğu alette de geçerli olduğu gibi, maharet cihazda değil kullanıcısında/sürücüsünde. Kiti süren de ayarıdır.

    Soru : LPG kitlerindeki yağlama sistemleri subap erimesini engelleyebilir mi?

    Cevap : Bu önermeyi de çeşitli açılardan ele almak lazım. Birincisi yine bu yağın değdiği subaplar emme subapları olacaktır ve bu subaplarda bir erime bulunmamaktadır. İkinci kısım, araçlarda bilinmektedir ki yanma odasına kesinlikle yağ girmesi istenmemektedir, yağ yakma bir aracın en büyük düşmanıdır. Tespitlere göre bu yağlama sistemleri:

    Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama.
    Katalitik konvertörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması.
    Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma.
    gibi isteyenmeyen şeylere sebep olmaktadır. Kısacası manifolda yakıtla beraber verilecek bu yağın hiçbir olumlu faydası olmayacağı gibi çeşitli aksamlara zarar verme riski de mevcuttur.

    Soru : LPG yakıtı yapısı itibari ile motora zararlımıdır? Dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir?

    Cevap : LPG yakıtı doğru ayar ile aynı yanma şartlarında Benzine kıyasla motora ve çevreye faydalı bir yakıttır.

    LPG’li yanmada Bütan-Propandan gazlarından oluşan LPG tamamen motor içinde yanma gerçekleştirir. Böylece katalitik konvertörün ömrünü uzatır.
    Tam yandığı için ve yapısından dolayı benzin gibi atık gazında kurum oluşturmaz. Bu sebepten dolayı motor yağı daha temiz kalır/daha geç kirlenir. Bujilerinizin üstünde daha geç kurum oluşacaktır. Bu da yağımızın motoru yağlama görevini daha rahat yapacağı ve daha temiz tutacağını gösterir. Aynı zamanda bujilerimiz daha geç kirleneceği için de ateşleme performansımız düşüş göstermez.
    Daha çevrecidir. CO2 emisyonları daha azdır ve kurumlu/partiküllü yanma sözkonusu değildir. Egsozumuzdan bol bol su buharı atarız. LPG’li araçların egsozları tertemizdir.
    Benzin 95-97 oktana sahip bir yakıttır. LPG ise içerisindeki Bütan-Propan oranına göre 102 ile 110 oktan arası değişmektedir. Bu da LPG’nin yanma kalitesinin ve zor koşullara dayanma direncinin daha yüksek olduğunu, yanma sırasında vuruntu, çekiçleme yapma olasılığının daha düşük olduğunu gösterir.
    Tüm bu bilgilerin ışığında ölçülerek doğru ayarlanmış ve tüm ekipmanları ile düzgün çalışan bir LPG’li aracın motorunun daha uzun ömürlü olacağını söyleyebiliriz.
    Hocam ne demek istiyorsun?Bir kısım dısında hicbiri NSA da NKA da LPG Uyumlu degil, Civic Egea gibi misal ,manifoldu del yok hat cek yok sigortadan faz al yok beyin ekle yol onu del vs
    Ayrıca 1-2 yerde okumustum ve paylasmıstım.kanserojen maddeler yayıyor diye...
    Benzinli aracta LPG yi sivi hale getirip ısıtmak icin ugrasıyorsun.Hicbir sekilde guvenlik testi yok.ya da ben gormedim.
    Yapmıslar mı mesela arac 70 le bariyere vuruyor yan yatıyor ya da yatmıyor patlıyor mu patlamıyor mu diye, benzer sartlarda Dizel ve benzinli ne oluyor LPG li ne oluyor diye?
    Kapalı Otopark da sorun yok.Almıyorlar.Goz yummadıkca giremezsin.Ben Ankarada giriyorum, İzmirde giriyorum diye birsey yok.Uygulamak isteyen uyguluyor.

    İsin zaten tek konusulan kısmı maddi boyutu cunku onun dısında ne kadar zorlanırsa zorlansın haklı bir tarafı yok.
    6500TL Sıvı likid sistem peki, rolantide yok 3000 devir ustunde Benzin gondeir.Neden?yaglama yapması icin hani kurutmuyordu motoru,herhangi bir yerini...
    Peki 6500 verdin bunun projesi sızdırmazlık raporu,ruhsata isletmesi oldu 8000Tl , Dizel farkı kac para misal 15.000 butun hersey 7000 lira icin mi?
    Ya da digeri 3000TL ort.

    Burada tek haklı oldugun nokta LPG 2.60-2.280 haklısın.Normalde 3.35 olması gereken LPG bu fiyatlar onda da nerden kısılıyor?Kısılan Butan propan ın Araca zararı nedir?Kısılan butan propan neyle kapatılıyor hava mı basılıyor ya da baska bir madde mi ekleniyor?

    LPG de sabit 3.35 olsa 3 te 1 zaten kullanmaz.LPG 3.70-3.80 yapsan zaten ortada LPG kalmaz.

    Ne kadar zorlarsan zorla haklı oldugun tek nokta ama LPG 2.70 bu




  • Prins .,lavoto,BRC , vialle,...... kapatın firmaları hemen adamlar haklı, bir faydasız yok işiniz gücünüz Türkiye için üretim yapıp halkımızı kandırmak. Bide icom var hemde dizele LPG takıyor bakın işinize ya.😁😁😁😁😁😁😁



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batur17 -- 10 Nisan 2018; 12:56:15 >
  • huso kullanıcısına yanıt
    Hocam ne dersek diyelim bunlar haklı çıkıp bildiklerini okuyorlar. Bunları ben biraz çiftlikbank yatırımcılarına benzetiyorum. Adamlar öylesine inanmış ki çaresizliktenmi desem, ne desem çözemiyorum. Adam resmen motora LPG faydalı yazmış, bu lafın üstüne zaten ne dersek diyelim boş.
  • Aynen lpg çok kötü diyelim de herkes LPG taktirip fiyatları firlatmasin.
  • Ben yıllarca tüplü araca bindikten sonra kilometresi yüksek olsa da dizel aldım ve memnunum.Yakın bir arkadaşım bu hafta 3000 tl ye BRC taktırdı.Arabası 2007 model toyota.İlk defa taktırıyor.1500 civarı atiker taktırmasını tavsiye etmiştim ama gittiği brc bayisi kendisini ikna etmiş.Atiker bayisi ise sadece fiyat vermiş.
  • Lpg sokturun arabaya zarar motora zarar. Patlıyor falan.Benzin iyidir.
  • ben yıllardır avmlere giriyorum lpg ile ankara'da. bugüne kadar giremediğim avm olmadı. bagajı açıyor güvenlik görüyor kabak gibi tüpü zaten. sorun yapmıyorlar.

    benzinin litresi 6.30 lira olmuş aldığımız maaş belli. uzun dönem kısa dönem bilmem 50 liralık lpg almak var 50 liralık benzin almak var. benzini koyarken pompayı takıp çıkarması bir oluyor zaten. uzun vadeyi düşünecek kadar zengin değilim

    uzun yol konusunda her 250 300km de bir benzinlikte durmak benide bayıyor ama olacak o kadar. benim arabanın lpg sistemi eskiydi,muayene sokarken söktürdüm komple. 3 ay benzinde bindim aman aman.. tekrar lpg sistemi bağlattım işte budur demiştim..




  • Adam Civic forumuna yazmıs.36 kurus yakıyor diye yani 12 LT inanılmaz bir tuketim bir de 3 yerine 3.5 dan alsa Gazı 42 Kurus yapıcak.
    7.5 LT Dizel yaksan 40 Kurus yapar.O kadar fiyat farkına ragmen sonuc aynı Turbo Benzin olup 8.5 yaksa 53 Kurus yapar.
    Hic de az yaktıgı yok.4 TL olsa zaten kafa kafaya geliyor.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.