Şimdi Ara

LPG'yi söktürdüm (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
180
Cevap
2
Favori
38.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0FD1540C7

    ben yıllardır avmlere giriyorum lpg ile ankara'da. bugüne kadar giremediğim avm olmadı. bagajı açıyor güvenlik görüyor kabak gibi tüpü zaten. sorun yapmıyorlar.

    benzinin litresi 6.30 lira olmuş aldığımız maaş belli. uzun dönem kısa dönem bilmem 50 liralık lpg almak var 50 liralık benzin almak var. benzini koyarken pompayı takıp çıkarması bir oluyor zaten. uzun vadeyi düşünecek kadar zengin değilim

    uzun yol konusunda her 250 300km de bir benzinlikte durmak benide bayıyor ama olacak o kadar. benim arabanın lpg sistemi eskiydi,muayene sokarken söktürdüm komple. 3 ay benzinde bindim aman aman.. tekrar lpg sistemi bağlattım işte budur demiştim..
    bu devirde avm ler manyak bir rekabet halinde,lpg için kimsenin geri çevrildiğini görmedim.adam gibi havalandırması olan otopark için lpg nin tehlikesi yok.




  • şu lpg hakikatten iğrenç birşey. piyasadaki tüm araçların hem orjinalliğini bozdu, hem beynini, vs. bozdu.
    Kim icad edip türklerin başına bela ettiyse Allah belasını versin.
  • Kesinlikle büyük ölçüde doğruluk payı var bu yazılanların.Lpg daha karlı mutlaka ancak getirdiği sıkıntılara ve maddi fayda oranına bakılırsa kullanmayarak çok da birşey kaybetmezsiniz.Yazının ana fikri bu zaten.Zamanında burada cok yazdım.Benzer şeyleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hortlatma olacak ama
    Bu LPG sökme işine ‘züğürt tesellisi ‘ yazan arkadaş ne kullanıyor acaba adam param var benzinle gezerim demiş
    Şahsen bende max 2-3 sene bineceğim bi araç için 3000 tl verip LPG taktırmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yigityusuf06

    Hortlatma olacak ama
    Bu LPG sökme işine ‘züğürt tesellisi ‘ yazan arkadaş ne kullanıyor acaba adam param var benzinle gezerim demiş
    Şahsen bende max 2-3 sene bineceğim bi araç için 3000 tl verip LPG taktırmam
    lpg kit fiyatları kesinlikle olması gerekenin çok üzerinde... yerli, atiker ürünü lpg dönüşümü 2400 tl civarı... daha kaliteli olduğu söylenen ithal ürünlerin fiyatlarını siz düşünün... ayrıca ruhsata işlenmesi vs. de var... yine yıllık lpg bakımı var... (ithal ürün tercih ettiyseniz, mesela prins technomax lpg filtresi 240 tl, nasıl tasarruflu değil mi?)

    yerli kit için dahi yılda 10bin km nin üzerine çıkmalısınız ki 1,5 - 2 senede sistemin maliyetini amorti edebilesiniz... (ortada henüz tasarruf felan yok)

    bu süre zarfında aracınızın lpg kaynaklı arıza vermesi doğal olarak sizin amorti sürenizi uzatacaktır... (buji, buji kablosu, bobin vs. tasarruf edeyim diye lpg ye geçmiş para ve zaman kaybetmiş olmak...)

    bu haliyle (maliyet) çok km yapmayan biri için kesinlikle değmeyecek uygulamadır...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabayı satıp bütün dertlerden komple kurtulabilirsiniz. :)

    Konuyla alakalı olarak Benim hesabım da şöyle; başka bir yere yazmıştım buraya da kopyalayayım;

    Bu arada Küheylan benim araba oluyor.

    Baştan fikrimi söyleyeyim, LPG tasarruf yaptırdığı için kullanıyorum. Yoksa çevreciymiş vay efendim karbon salınımıymış falan umursamam. Alt tarafı belki 50-60 yıl yaşacağım, ülke politikası olmadıktan sonra bu konuda önce kendi cebimi umursarım.

    Yakıttan tasarruf edebiliyorsam ederim, bu tasarrufla faturalarımı ödüyorum, rahat rahat internetten kitap sipariş verebiliyorum, kafamıza esince eşimle kalkıp İstanbul'a aile ziyaretine gidebiliyorum, haftasonu dışarı çıkabiliyorum vs vs. Evden işe işten eve hergün minimum 30 km yol yapıyorum. Dolayısıyla aynı araba aynı yol ile daha ucuza gidebileceğim bir seçenek varsa kullanırım. Mesela araba yok diyelim, otobüs var. "Amaaan otobüs kalabalığını kim çekecek şimdi vs" deyip işe taksiyle gidenimiz var mı? Yok. Birisi işe taksiyle gidip geliyorsa o işe ihtiyaçtan değil keyfi gidiyordur ki bu da çelişkili bir durumdur, böyle bütçesi olan adam zaten araba alıyor. :)

    Sonuç olarak, konu sahibi arkadaşa göre fazladan para vermek bagajda tüp görmekten daha iyi birşeyse onun kararıdır. Bana göre benzine fazladan para vermek saçmadır, ona göre depo ağırlığı ile arabanın duruşunun değişmesi daha saçmadır. (Bu arada böyle bir olayı da ilk kez görüyorum. :D ) Konu sahibi 300-400 km'de bir LPG almadığı için mutludur, ben LPG ile yaptığım tasarruf sayesinde aldığım kitap nedeniyle mutluyum. :)

    Neyse, şu an LPGile yaptığım tasarruf sayesinde aldığım kitabı okuyorum. Sizi de aşağıdaki hesaplama ile başbaşa bırakıyorum.


    Bugün aklıma geldi, Küheylan'ı alalı yaklaşık 7 ay olmuş ve bu süre zarfında toplam 14.000 km yapmışım. Sonra dedim ki; "yahu ben yılda 12-13 bin km yapıyordum 7 ayda bunu geçmişim yuh" :D Konu masada sohbet döndürdü ve ayaküstü hesaplar yaptık arkadaşlarla.

    Ortalama bir hesapla ne kadar tasarruf yapmışımdır acaba diye giriştik matematiğe.

    Bu 14.000 km'nin yarısının şehir içi, yarısının da şehir dışı olarak kabul edilmesinde hemfikir olduk.

    Küheylan'a benzinle binseydim ve akaryakıt fiyatlarını bugünün yakıt fiyatlarından kabul etseydik;
    7000 km şehir dışı 7 lt / 100 km'den 490 litre benzin. (yol bilgisayarı verisi)
    7000 km şehir içi 9 lt / 100 km 630 litre benzin. (yol bilgisayarı verisi, bu oran bazen 10 litreye kadar çıkıyor)

    Toplam = 1120 litre benzin.

    Benzin fiyatını 6,9 TL olarak kabul edersek toplam yakıt sarfiyatı benzin için 7728 TL yapıyor.

    Küheylan'a LPG ile binince ise;
    7000 km şehir dışı 8 lt / 100 km'den 560 litre LPG. (Şehirdışı 7,3 - 7,5 lt oluyor çoğunlukla ama hesap düz diye yuvarladım)
    7000 km şehir içi 10 lt / 100 km'den 700 litre LPG. (Şehiriçi de 9 - 9,5 lt ölçüyorum çoğunlukla ama bunu da yuvarladım)

    Toplam = 1260 litre LPG.

    LPG fiyatını 3 TL olarak kabul edersek (LPG fiyatları çok oynak, bir istasyonda 2,79 TL, az ötede 3,24 TL bu nedenle ortalamasını aldım)
    toplam yakıt sarfiyatı LPG için 3780 TL yapıyor.

    LPG için ayrıca;
    1 defa enjektör değişimi; 130 TL (yanlış hatırlamıyorsam)
    1 defa AFR ayarı; 150 TL
    1 defa sanayide ayar; 20 TL
    toplam 300 TL de ekstra masrafım oldu.

    Ayrıca 7 ayda her ay ortalama 70 TL'lik benzin aldım. O da 490 TL yaptı.

    LPG'li toplam yürütme maliyeti 4570 TL.

    Benzine göre kaba hesapla 7728 - 4570 = 3158 TL tasarruf sağlamışım.

    3158 / 7728 = 41 (%)

    Yani LPG ile benzine göre ortalama %41 tasarruf olmuş ve ortalama 3150 TL benim cebimde kalmış.

    Küheylan benzinli olsaymış ve ilk aldığımda ortalama 2000 TL'ye Atiker LPG taktırsaymışım 7 ayda hem kit parasını çıkarmış hem de yine tasarruf yapmış olurmuşum. :D

    Motor hacmi veya tipine göre yakıt tüketimi arttıkça veya yapılan km arttıkça tasarruf oranı aynı kalmak şartıyla tasarruf edilen tutar da doğru oranda artıyor.

    Henüz daha 1 yıl dolmadı, ama bu 7 aylık tasarruf tutarıyla bile 3 yılda 1 motor yapılabilir, yıllık sigorta + vergi + bakımlar yaptırılabilir. Üstüne ertesi seneye lastik parası bırakır kenarda. Bir Alex (benzin) değil elbet. :p Ama tasarruflu mu? Kesinlikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canocan_07 -- 2 Ekim 2019; 0:7:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Siz bu hesaba lpg kit masrafını montajını vs hiç dahil etmemişsiniz? bugün aynı lpg kitini 9 bin fiyat verende var 8 bin verende var 6 bin verende en iyi ihtimal ile yılda max 10 15 bin km yapan biri lpg taktırsa taktırdığı montajın parasını dahi kaç senede çıkaracak? hadi 20 bin yapsın yılda kabul edelim ülkemizde bu lpg fiyatları çok oynak ve aşırı yüksek sonuçta lüks için değil ekonomi için taklılan bir şey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaLminSSaH

    Siz bu hesaba lpg kit masrafını montajını vs hiç dahil etmemişsiniz? bugün aynı lpg kitini 9 bin fiyat verende var 8 bin verende var 6 bin verende en iyi ihtimal ile yılda max 10 15 bin km yapan biri lpg taktırsa taktırdığı montajın parasını dahi kaç senede çıkaracak? hadi 20 bin yapsın yılda kabul edelim ülkemizde bu lpg fiyatları çok oynak ve aşırı yüksek sonuçta lüks için değil ekonomi için taklılan bir şey.
    Yazımı sonuna kadar okumamışsınız, hesap sonunda çıkan tasarrufla zaten LPG kit parasını çoktan çıkarmışım. Yani başta 2000 TL'lik bir kit taksam ve 500 TL muayene ruhsat için harcasam 2500 TL yapar. E zaten 3000 TL'den fazla tasarruf yapmışım. Kit parasını 7 ayda çıkartmış, üstüne iki haftasonu gezmesi parası cebime kalmış. ;)

    Ama sizin dediğiniz koşullar daha farklı;

    Şöyle ifade edeyim. 8-9 bin tl verip de LPG takmam. Benim kullanımım ile öyle bir tasarruf olmaz. Zaten o kitlerin çoğu benzin ilavesi ile çalışıyor, hatta bundan birkaç ay önce bir LPG'ci ile konuştuğumda, Prins harici kitlerin tasarruf oranının %30'u geçmediğini, Prins'in de %40 civarı tasarrufu olduğunu ama bu tasarrufun "belli sürüş koşullarında" gerçekleştiğini söylemişti. Prins LPG kiti için de 8500 TL fiyat verdi. O "belli sürüş koşullarını" tam hatırlamıyorum. Üzerinde durmamışım. Bir Prins kitin 10 bin km bakımı ortalama 300 TL civarında. Benim gibi çok km yapan insana göre, hatta benden çok km yapan insana göre hesaplanırsa yılda 600 TL bakım parası yapar, böl 12'ye, aylık 50 TL ekstra maliyet.

    Bunun yerine 9 bin TL'yi, muayene ve ruhsat değiştirmeyle birlikte ortalama 10 bin TL'yi bankaya atarım, aylık ortalama getirdiği 100-120 TL'nin üzerine de Prins kit bakımı aylık 50 TL'yi de ekleyip toplam 150-170 TL'ye benzin alıp arabayı benzinle kullanmaya devam ederim daha iyi. Bakın gördünüz mü? Hemen 150-170 TL tasarruf yapmaya başladık hem de LPG takmadan. :D

    Bir de şöyle bir şey var, 100 bin TL civarına araba alıp da aylık 100-200 TL tasarrufu hesap etmek bana saçma geliyor. Ortalama 7 lt benzin yakan bir araca sahip ve yılda 10 bin km'yi geçmeyen birisi için konuşursak aylık yapacağı tasarruf 150-200 TL'yi geçmez bile. İnanmıyorsanız hesaplayın; 10.000 km / 12 ay = 833 km (aylık yol). 100'de 7 ise 833'de kaç lt deyip içler dışlar çarpımı = 58,31 lt aylık benzin tüketimi. Hadi 60 lt diyelim. Benzin 7 TL baz alırsak 420 TL aylık benzin gideri. %40 tasarruf yapan bir kitimiz olsa, aylık toplam tasarrufu 168 TL yapar. E zaten kit taktırmadan o parayı bankaya atsam bu tasarrufun minimum 100 TL'sini banka direkt bana verecek. 25 TL de (300 TL bakım / 12 ay) bakım parasını her ay eklersek minimum 125 TL otomatik olarak tasarruf etmiş olacağız para bankada kalırsa. :)

    Dolayısıyla, yılda 10-15 bin km yapan birisinin 9 bin TL'ye kit takması bana göre inanılmaz saçma bir şey. Bir enjektör değişimi ithal markalarda 700 TL civarı oluyor. Yuh yani. Gitti 3 aylık tasarruf. Regülatör arızalansa 1000 TL'den bahsediyorlar. Gitti 4 aylık tasarruf. Çok büyük risk.

    Tüm bunlar yerine, 100 bin TL'ye otomobil almaktansa 80 bin TL'ye alırım, 20 bin bankaya atar aylık mevduat geliriyle yakıt paramı karşılarım. Bana bu daha mantıklı geliyor. Paramın son damlasına kadar, hatta kalan tutarla kredi falan çekip araba almak zorunda değilim ki?

    Tüm bunları söylüyorum peki ben ne yaptım? Elimdeki parayla gidip nakit olarak araba almak yerine elimdeki tutarı yatırım olarak kullandım, kredi çekip araba aldım. Yatırım gelirim kredimi ödüyor, ben de gezdiğim kadar yakıt tutarını ödüyorum o kadar. ;) Gidip elimdeki paranın hepsiyle bir araba almak yerine, daha ucuz bir araba aldım. Çünkü bu durum bana daha mantıklı geldi. ;)




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Çok ilginç bir tespit yapmışsınız ilginç olan araca verdiğimiz para :) ancak diğer hesaplarınız yerinde benimde vurgulamak istediğim buydu çok ciddi bir lpg'ci istismarı söz konusu çok korkunç rakamlar talep ediliyor bu rakamları kabul edenlerde sadece kendilerini psikolojik olarak rahatlatıyor o kadar.. Neyse ki bizim araç bugün full rampa+trafik girdim 7 lt geçmedi günümüz şartlarında gayet makul gibi görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaLminSSaH

    Çok ilginç bir tespit yapmışsınız ilginç olan araca verdiğimiz para :) ancak diğer hesaplarınız yerinde benimde vurgulamak istediğim buydu çok ciddi bir lpg'ci istismarı söz konusu çok korkunç rakamlar talep ediliyor bu rakamları kabul edenlerde sadece kendilerini psikolojik olarak rahatlatıyor o kadar.. Neyse ki bizim araç bugün full rampa+trafik girdim 7 lt geçmedi günümüz şartlarında gayet makul gibi görünüyor.
    Biz fakir bırakılan ve bilerek gelişimi engellenen bir ülkeyiz. Üretim politikaları kısmında çok ciddi bir dejenere yaşadık. Bu dejenere politikalar yaklaşık 70 yıldır devam ediyor. Düşünsenize, yerli tohum satışı yasaklanan ve tohumun ithal edilmesi şart koşulan bir ülke olduk. :D (2006) Bunu öyle bir kılıfa soktular ki, sanki yerli üretim tohumu korumak amaçlanıyor gibi görünüyor ama pratikte iş başka yere varıyor. Yerli diye öne sürülen birçok konuda aynı şeyi görebilirsiniz. Yerli araba çıkıyordu, noldu da Alman firmasına kıyaklar yapıldı, makam araçları Passat ile değişmeye başladı? Nerede yerli? Bu sadece bir örnek, konuyu siyaset eksenine çekmek istemiyorum. Ülkemizin yönetimi ve geleceği kötü bir sürece girdi çoktan.

    Bu süreç içerisinde de ithal mallara bağımlılığımız arttı, araba, yedek parça, yakıt konularında biz tüketici konumundayız. Bu yüzden ben bu konularda "benim hayatımdan en az çalan" marka/model ve yakıt tipi kullanıyorum. 100 bin TL'ye de araba alabilirim ama bu benim kendi kazanç eksenimde mantıklı görünmediği için almıyorum. Varımı yoğumu arabaya yatırmak saçma geliyor bana.

    LPG'cilere ben de kıl oluyorum. 5 dk'da değiştireceği enjektör için enjektör fiyatından fazla işçilik parası istiyorlar. Enjektör 130 TL'ye internette satılıyor. LPG'ci 300 TL'ye değiştiririm diyor YUH!!! 130 TL'ye alıp 5 dk'da kendim değiştirdim. Bakım için de aynı muhabbet. 30 TL'lik filtreleri takmaya 100 TL istediler. 30 TL'ye alıp kendim taktım.

    LPG ayarı konusunda da aynı şey sürüyor, AFR ayarı yapanlar da var. Uzaktan boş boş konuşmamak, bizzat tecrübe etmek için gittim AFR ayarı yaptırdım, durduk yere problemler çıktı. En son kendim kablo alıp ayar konusunu öğrenip ayarımı kendim yaptım. Şimdi mis gibi biniyorum problemsiz şekilde. AFR'ciye kalsa kit değiştireceğiz 600-700 TL'ye. AFR'cinin grubundan başka AFR'ciye kalsa bobin değiştireceğiz. Para kendilerinden çıkmıyor ya, rahat rahat onu değiştir bunu değiştir diyebiliyorlar. :D

    Neyse, çok uzattım yine.

    Son bir örnek vereyim yazıyı bitireyim, dün öğrendim. Bir üretim tesisinde yağ ısıtma sisteminde bir hasar meydana geliyor. İşi bilen birini çağırıp tamir için fiyat alıyorlar. İşe 14 bin TL fiyat veriyorlar. Olay 2013 yılında gerçekleşiyor. Bu 14 bin TL'lik fiyatı gören oradaki çalışan diyor ki; "işi biz yapalım daha ucuza mal ederiz." Çalışan personel yurtdışından ısıya dayanıklı beton getirtiyor, birkaç da ek malzeme ve kiralık araç-gereç ile 2 günde tamiratı bitiriyor. Toplam harcama 1000 TL. :D Tutan tuttuğunu dürttüğü için kimseye güvenilmiyor bu ülkede. Sadece politikalar değil, ülke insanımız da sıkıntılı. O yüzden bu forumlarda ihtiyacımız olan konularda araştırmalar yapıyor, kılı kırk yarıp en uygun ve en iyi hizmeti almaya çalışıyoruz. ;)

    Hadi bir örnek daha vereyim, Avrupa insanı şöyle kaliteli, ülkeleri böyle kaliteli diye hayret ediyoruz. Yayanın biri geçidin başına gelince arabaların nasıl yol verdiğini hayretle izliyoruz! Bu hayretle izleyenlerin kaç tanesi yayaya yol veriyor trafikte? Hadi dürüst olalım, bu yazıyı okuyanlardan %100 yol veren var mı? Arada sırada demiyorum bakın, %100!!! Ben kendimden pay biçeyim, %100 yol veriyorum. Çok defa arkadan korna yiyorum, elimi pencereden çıkarıp hayırdır işareti yapınca kesiliyor korna. Çok defa yayalar teşekkür ediyor, bir yaz sıcağında Dikili'den geçerken orta refüjde kalmış 6-7 kişilik bir grup yaya vardı. Durdum yol verdim. O grup önümden geçerken alkışladılar durdum diye. :D :D :D Normal bir davranışı alkışladılar adamlar. O kadar kişi yol vermemiş yani insanlara o sıcakta. Burada anlatmak istediğim, bir şeylerin değişmesini beklemekten ziyade, hemen harekete geçip değişikliğe önce kendimizden başlamalıyız. ;)




  • Tespitlere ilginçtir ki bikaç madde eklenmemiş unutulmuş sanırım.

    1) Lpg'nin verdiği can sıkıntısı sinirsel tahribat..vb sağlık sorunları sebebiyle doktora verilen para

    2) Ağrı kesici ücreti ve diğer ilaç ücretleri

    :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F16513DF7

    şu lpg hakikatten iğrenç birşey. piyasadaki tüm araçların hem orjinalliğini bozdu, hem beynini, vs. bozdu.
    Kim icad edip türklerin başına bela ettiyse Allah belasını versin.
    Gerçekten sırf bu yüzden sadece zenginler benzinliye fakirler lpgliye biniyor denilerek benzine zamların köklendiğini düşünmeye başladım. Keske hic lpg olmasaydıda mecburiyetten benzin fiyatları uygun tutulsaydı. Böylece piyasada daha 300binde rektefe olmuş 2.eli alanın elinde kalmis araclar görmezdik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OnurKarabıyık O kullanıcısına yanıt
    3 yıl sonra cevap olacak ama o depodaki adblue dolum yerinin izi 🙂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esege binen tiksigina katlanir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestrosef

    Tespitlere ilginçtir ki bikaç madde eklenmemiş unutulmuş sanırım.

    1) Lpg'nin verdiği can sıkıntısı sinirsel tahribat..vb sağlık sorunları sebebiyle doktora verilen para

    2) Ağrı kesici ücreti ve diğer ilaç ücretleri

    :D
    Telefon parasi giden dakikalar
    Hani ikidebir birilerini ararizya abi napicaz butupu araba gene mars baamiyor diye

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • +1 iyii anlatmissin moruk. Favorilerime ekliyorum. Vallahi bravo +1

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani, 3 tane aracım oldu. Hepsi hyundai ve tüplü. Öyle bir hesap görmedim. Bu arada yakıt değerleri benim arçta da aynı. 9 10 benzin, 12 litre civarı lpg. Uzun vadede iyi bir marka lpg şart. Ki ben öyle yapıyorum. Atiker değil. Artı iyi bir bağlantı ve optimizasyon şart. Gerisi sıkıntısız bir araç

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kullanmasini bilene lpg lazim
    Yok ugrasamam diyorsan normal kullan
    Secenek senin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksiciler lpg kullanir ama araba alacaklara dizel onerir mesela kullanim zamani kullanim alani ile ilgili durum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar birde ben hesap ediyorum.

    Toyota Corolla aracım ile 2020 model mds otomatik şanzımanı ile ortalamam 7.6 civarıydı LPG de 9 litre civarı kullanıyordu, pompaya göre degisiyordu.

    7.6 ortalamada her fulledigimde farklı LPG yakıt tüketim değerleri alıyordum 8.3 litreye denk geldiğinde gördüm 9.5 denk geldiğini gördüm hadi diyelim 9 litre lpg yakmış.

    2.60*9 23.4 krs hadi yaktığı benzinde hesaplayalim 25 yakmış
    Benzinde 5.50 den hesaplayalım
    5.50*7.6 41.8 42 krs yakmış benzinde bunlar 2000 km nin ortalamasi şimdi aradaki fark 42-25 17 krs 10000 km yaptığımızı varsayarsak 1700 TL yakıt tasarrufu yapmış hadi 200 TL filtreler motora verdiği uzun vadedeki Zarar için ekliyelim 1500 TL yine cebimizde bence LPG her halükarda mantıklı hadi gaz basarken hava bassın 200 TL de öyle düşün yine 1300 TL 10000 km nedir ki bu işe gidip geliyoruz İst da 30 km günde yapıyoruz.
    Ben lpg den yanayım taktirirken verdiğin 3000 TL yi 20000 km de amorti ediyorsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.