< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F16513DF7 -- 31 Aralık 2017; 11:44:48 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F16513DF7 -- 31 Aralık 2017; 11:44:48 > |
Yazdığın maddelerin %99'u züğürt tesellisi
|
araba kesin eski. yeni arabalarda motorlar lpg ve cng ye göre tasarlanır, hatta yerleri hazır bırakılır ( inanmayan piyasadaki en ucuz araba 1.2 lt renault clio nun benzin depo kapağını açsın, içeride avrupa tipi dolum noktası şeklinde kabartma var, kesip oraya takıyorsun + bu yer 2017 e class mercedes 250 'de de mevcut )
yeni sistem araç motorlarında gaz ayarı diye bişey yok, lpg kitleri araçların motor kodları ve PCM 'nin kablolama versiyon numaralarına göre gelir ve hazır olarak programlanmıştır, hatta sıvı sistem lpg sistemlerde 1 adım ileri hiç bir şekilde gaz ayarı yoktur, lpg sıvı olarak benzin enjektörlerinden motor verildiği için SIVI benzinle aynı mantıkla aracın PCM si tarafından kontrol edilir. daha madde madde yazardım ama yeni yıl malüm :) herkese iyi yıllar |
jewel_py1 yadıklarınıza kesinlikle katılıyorum.
Hesap yapalım; Yılda 15000 km yapıldığını kabul edelim. Benzin=5,60 LPG=3,20 TL olsun (Daha ucuza alıyorum diyenlere hatırlatayım 3,45 ede LPG var.Bakanız:https://www.aytemiz.com.tr/faaliyet-alanlari-hizmetler/istasyonlar-hakkinda/akaryakit-ve-pompa-fiyatlari/yakit-fiyatlari) Aracımız benzinde ortalama 8 LT , Lpg de 10 LT yaksın. 15 000 km de benzin --------------------- 8 X 5,60 = 44,8 X 15000 = 6720 TL 15 000 km de LPG --------------------- 10 X 3,20 = 32,0 X 15000 = 4800 TL LPG sarfiyatına aylık benzin masrafı da eklemek gerekli. En iyi niyetle aylık 80-100 TL diyelim.Hadi yılda 1000 TL de benzin harcayalım. LPG ile yılda 4800 + 1000 = 5800 TL harcadık. Benzin ile yılda 6720 TL harcadık. Aradaki farka bakalım; 6720 - 5800 = 920 TL 920 TL yi 12 aya bölelim = 76,6 TL . Yani işin özü yılda 15000 km yapıyorsanız, ayda LPG kullandığınız için cebinize kalacak kâr sadece 80 TL gibi bir tutar. 80 TL kâr edeceksiniz, karşılığında ortalıkta gezen bir stepneniz, ekstradan 65 kg yükünüz, belirli bir süre sonunda sibop vs arızalarınız olacak (Kaldı ki olması muhtemel diğer arızalardan,lpg ye has bakımlardan vs. bahsetmiyorum bile). Aracınızı satarken LPG takılmamış olması avantaj olacak. İki seçeneğiniz olsa, lpg li ve lpg siz, hangi aracı tercih edersiniz? Benim böyle bir seçeneğim olsa lpg siz olanı alıp çok km yapacaksam kendim lpg li yapardım. Özeleştri yapayım. Benim aracım da LPG li. LPG li aldım. Daha önce de 5 yıl kadar LPG li araç kullanmış biriyim. Dizel C-Max ımı satıp, 2 ay kadar 1.8 otomatik Avensis araştırdım. Denk gelmedi. Avensis hiç kullanmadığım bir araçtı. Şimdiki kullandığım araç temiz ve düşük km li denk gelince; " Varsın otomatik olmasın 1-2 ay kullanırım. Baktım Avensis güzel arabaymış, aklım yatarsa üzerine 10 lira daha koyar otomatiğini alırım. " diye düşünerek bu aracı aldım. 2 aydır biniyorum. Çok güzel araba. Niyetim bunu satıp otomatiğini almak. Ve samimiyetle yazıyorum yılda 15000 civarı yaptığım için, LPG düşünmüyorum. Yılda 25000 üzeri yol yapıyorsanız ve aracınızı en az 3 sene kullanacaksanız LPG ye tamam. Anti LPG ci değilim. Fakat LPG tasarruf etmekse hesap ortada. LPG ile tasarruf maalesef eskisi gibi değil. Artık dişe kovuğa dokunur cinsten tasarruf etmek için çok çok km yapmak gerekiyor. |
Gaz ortalama 8-12 Bar basınç altında depolanır. Ve aktarılırken tankına gaz değil sıvı olarak aktarılır.
Aracına ucuz kit takıp bide hiç altyapısı olmayan sıradan bi lpg'ciye ayarlatırsan araban muhtemelen fakir karışımla çalışır bu da bahsettiğin ısınmayı yapar.. Hava yakıt karışım oranı ideal ayarlanmış LPG'li araç benzinliden çok daha sıcak çalışmaz. LPG benzinden daha temiz yakıt olduğundan motor yağın belirttiğin gibi daha hızlı eskimez. Her maddene ayrı yazarım ancak büyük vakit kaybı, biraz oku, öğren, kendin geliştir.. HEr örnek örnek teşkil etmez. Maalesef memleket tornavida tutabiliyor diye usta geçinenlerle dolu. Durum LPG olunca iş daha da vahimleşiyor. Benim aracımda LPG ile Benzin arasında yok sayılabilecek bir performans kaybı mevcut ki onu da AFR ayarı ile halledebiliyorum. Ocakta 100 lira benzin aldım, yarısı hala duruyor misal.. Şu yazıyı da şuraya bırakayım, belki okumak istersin.. Soru : LPG kuru bir yakıt, Benzin ise subapları yağlama yapıyor, sorun bundan kaynaklanmıyor mu? Cevap : Bu önermeyi iki yönden değerlendirelim. Birincisi benzin çözücü bir maddedir. Yağlı bir parça, kirli bir parçanın üstündeki yağı kiri çözmek için benzin kullanırız. Böyle bir durum mevcut iken benzinin yağlama yaptığını düşünmek oldukça saçmadır. İkinci yönü ise, benzinin temas ettiği subaplar emme subaplarıdır. Erime gerçekleşen subaplar ise yakıtın üstten temas etmediği egsoz subaplarıdır. Soru : Şu lpg kiti bu araca daha uyumlu, şu daha uyumsuz gibi bir durum sözkonusu mu? Cevap : Tüm sıralı LPG kitleri aynı ana elemanları içermektedir. ECU (Elektronik kontrol ünitesi) , Regülatör, Enjektörler. Yaptıkları iş aynıdır. Piyasada geniş bir fiyat bandında çeşitli kitler bulunmakta. Tabii ki de aralarında malzeme kalitesi açısından farklar mevcuttur. Ancak bir kiti araca uyumlu yapan montaj ve ayar kalitesidir. Şöyle ki, iyi ayarı yapılmış ortalama bir kit ile benzinden farksız sonuçlar alınabilecek iken, piyasada çok yüksek fiyatlarla satılan malzeme kalitesi tartışmasız bir kit doğru montaj yapılmaz ve sensörle hassas şekilde ayarlanmaz ise sonuç alınamayacaktır. Yani çoğu alette de geçerli olduğu gibi, maharet cihazda değil kullanıcısında/sürücüsünde. Kiti süren de ayarıdır. Soru : LPG kitlerindeki yağlama sistemleri subap erimesini engelleyebilir mi? Cevap : Bu önermeyi de çeşitli açılardan ele almak lazım. Birincisi yine bu yağın değdiği subaplar emme subapları olacaktır ve bu subaplarda bir erime bulunmamaktadır. İkinci kısım, araçlarda bilinmektedir ki yanma odasına kesinlikle yağ girmesi istenmemektedir, yağ yakma bir aracın en büyük düşmanıdır. Tespitlere göre bu yağlama sistemleri: Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama. Katalitik konvertörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması. Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma. gibi isteyenmeyen şeylere sebep olmaktadır. Kısacası manifolda yakıtla beraber verilecek bu yağın hiçbir olumlu faydası olmayacağı gibi çeşitli aksamlara zarar verme riski de mevcuttur. Soru : LPG yakıtı yapısı itibari ile motora zararlımıdır? Dikkat edilmesi gereken şeyler nelerdir? Cevap : LPG yakıtı doğru ayar ile aynı yanma şartlarında Benzine kıyasla motora ve çevreye faydalı bir yakıttır. LPG’li yanmada Bütan-Propandan gazlarından oluşan LPG tamamen motor içinde yanma gerçekleştirir. Böylece katalitik konvertörün ömrünü uzatır. Tam yandığı için ve yapısından dolayı benzin gibi atık gazında kurum oluşturmaz. Bu sebepten dolayı motor yağı daha temiz kalır/daha geç kirlenir. Bujilerinizin üstünde daha geç kurum oluşacaktır. Bu da yağımızın motoru yağlama görevini daha rahat yapacağı ve daha temiz tutacağını gösterir. Aynı zamanda bujilerimiz daha geç kirleneceği için de ateşleme performansımız düşüş göstermez. Daha çevrecidir. CO2 emisyonları daha azdır ve kurumlu/partiküllü yanma sözkonusu değildir. Egsozumuzdan bol bol su buharı atarız. LPG’li araçların egsozları tertemizdir. Benzin 95-97 oktana sahip bir yakıttır. LPG ise içerisindeki Bütan-Propan oranına göre 102 ile 110 oktan arası değişmektedir. Bu da LPG’nin yanma kalitesinin ve zor koşullara dayanma direncinin daha yüksek olduğunu, yanma sırasında vuruntu, çekiçleme yapma olasılığının daha düşük olduğunu gösterir. Tüm bu bilgilerin ışığında ölçülerek doğru ayarlanmış ve tüm ekipmanları ile düzgün çalışan bir LPG’li aracın motorunun daha uzun ömürlü olacağını söyleyebiliriz. |
hayırlı olsun, kararınıza saygımız sonsuz lakin sizin sistemde muhtemelen montaj ya da sistemden kaynaklanan hatalar varmış ve belli ki sizi bezdirmiş, neredeyse 2000 yılının başından beri kullandığım tüm otomobillerime lpg sistemini kendim taktırdım, sırasıyla 95 model ford escort (karbüratörlü), 2001 model mitsubishi carisma 1.6 otomatik, 2011 model toyota corolla 1.6 otomatik ve son kullandığım 2016 model auris sports touring 1.6 otomatik.Saydığım araçların hepsini 2.el aldım ve hepsi de benzinliydi, lpg sistemlerini ben taktırdım, gaz ayarı sadece ford escort'ta yaptırdım çünkü karbüratörlü olduğu için sıralı sistem değildi ve zaman zaman ayar istiyordu, şimdiye kadar olan bu kadar sürede yani 17 küsür yıl ve toplamda yaklaşık 300 bin km (escort ile 120 bin km, carisma ile 115 bin km, corolla ile 50 bin km ve auris ile mayıs ayından beri 13 bin km) yol yaptım, 1 kere lpg ile sıkıntı yaşadım.Carisma varken sabahları geç marş problemi yaşamaya başlamıştım, internetten baktığımda ilginçtir carisma ile ilgili hiç geç marş alma problemi yaşayan göremedim, sonradan sorunun lpg'den kaynaklandığı, lpg diyaframı gaz kaçırdığı için arabanın boğulduğu anlaşıldı, lpg regülatörü revizesi yapıldı ve problem düzeldi.Uzun lafın kısası, şahsi düşüncem; düzgün montaj ve uyumlu motor ile kullanıldığı zaman yaptığı tasarruf sebebiyle lpg iyidir.
Saygılarımla, iyi seneler dilerim... |
Taktirma parasını 1 senede ya amorti eder ya etmez..
2. Sene tam kara geçtim dediğin anda ya tüp beyni bozulur ya diyaframı bozulur stop eder durur. Üstüne birde gaz kelebeği hava alma yeri vs bozar, motoru da yorar, daha ne olsun.. Al sana LPG sistemi. |
Siz megane ile 3 ay önce 220 lira ile 950 km gidip geldiyseniz;
Ufak bir matematiksel hesaplama yapalım, buyurun. 220 tl ile 950 km gittiyse x tl ile 100 km gider. --------// x=220*100/950= 23 tl Demek ki 100 km de 23 tl yakmışsınız. Kurları sabit tutup hesaplarsak; 23/3,5= 6,6 ---// 100kmde 6,6 lt lpg yakmış. Sizin aracın bu yolda bu mesafede lpg tüketimi bu ise demek ki aynı yolda ve mesafede benzin tüketimi de (bizim örneğimizde verilen 12 lt tüpe karşılık, 10 lt benzin yakan araba içindi. Demek ki sizin arabanın yakıt tüketimi düşük ----/ 6,6 lt tüp, yine matematiksel hesaplamalarla; 12 6,6 10 x --/ x= 5,5 lt benzin yakacaktır. Burdan yola çıkarak; 100kmde 5,5 lt 950 kmde x ---/ x= 52,25 lt -----// 52,25*5,5= 287 TL benzin yakacaktır. Yani aynı araçla aynı yolu aynı zaman diliminde lpg değil de benzin ile gitmiş olsaydınız 287 TL benzin yakacaktınız. Siz 220 Tl lpg yakmışsınız. Şimdi aradaki farka bakalım: 287-220= 67 TL . Arabanız muhtemelen sıralı sistem. Bu sistemler bildiğimiz kadarıyla önce benzinde çalışıp sonra tüpe geçiyor. Peki 950 km boyunca bir yere gidip geldiğinizi yazmışsınız. Aracınızı kaç kere durdurup yeniden çalıştırdığınızı sorabilir miyim? Dinlenme tesisi, tuvalet veya yemek molası, istasyona girmeniz, gideceğiniz yerdeki durmanız, geri dönerken aynı şeyler vs derken sanırım en az 5 kere motor durup yeniden çalışmış olmalı diye tahmin ediyorum. Peki bu ilk çalıştırmalarda hiç benzin yakmadı mı aracınız? Yakmış olmalı diye tahmin ediyorum. Yanlışım varsa düzeltin. En az 8-9 tl benzin yakmıştır diye tahmin etmekteyim. 220+9=229 diyelim mi? İzninizle. Çünki gerçek bir hesaplama yapmamız lazım. Tekrar hesaplayalım mı? 287-229= 58 TL fark kaldı. Girdiğiniz lpg istasyonlarında hiç gaz yerine hava basılmadığını varsayıyorum. Aracınızda 50-100kglik fazladan yük taşımışsınız. Bunun yakıt tüketimine yapacağı etki gerçekte 100 kmde 0,1 lt, toplamda ortalama 5 tl yapar. Etkiyi 0 TL sayıyorum. Aracınızda elektrikle çalışan sonradan takılmış bir lpg beyni ve bununla alakalı bir kablolar yumağı , bir sistem var. Biliyoruz ki araçta elektriği ne kadar fazla kullanırsak o kadar fazla yakıt tüketimimizi artırır. Bunun gerçekte yapacağı etki; 100 km de 0,2 lt dir. Bu da ortalamada 10 TL yakıt tüketiminizi artırmıştır. Bunu da 0 sayıyorum. Toplamda aracınızla tüp ile giderek görünende 60TL, gerçekte ise 45 TL kar etmişsiniz. Bu yolu ne sıklıkla gidip geldiğinizi öğrenebilir miyim? Yani ayda en az 1 defa bu km yi yapıyor musunuz? Eğer öyleyse diğer sürüşlerle birlikte aylık gerçek karınız 100 TL olursa lpg sizin için biraz daha avantajlı diyebilirim. FAKAT: yazınızdan anladığım kadarıyla 3 ay önce gitmişsiniz . Yani 3 aydır gitmemişsiniz. Bir 3 ay daha gitmeyeceğinizi tahmin ederek hesab ediyorum: Senede 2 defa bu km yolu giderseniz 50+50=100 TL senelik karınızı aracınızın LPGden kaynaklı arıza, bakım, ve muayene masraflarını göz önüne aldığımızda (araca direk verdiği zararı gözönüne almadık dikkat edin) bu ettiğiniz 100 TL karı sizden misliyle geri alacağını tahmin ediyorum. Bir 950 km yolculukta ettiğiniz 50 Tl kar için (ki kar gibi görünüyor fakat mesajımda saydığım sebeplerden dolayı ortada aslında o karda yok) tüp kullanıp motoru harap etmeye değmez diye düşünüyorum. Karar sizin. Saygılarımla. |
lpg kit fiyatları kesinlikle olması gerekenin çok üzerinde... yerli, atiker ürünü lpg dönüşümü 2400 tl civarı... daha kaliteli olduğu söylenen ithal ürünlerin fiyatlarını siz düşünün... ayrıca ruhsata işlenmesi vs. de var... yine yıllık lpg bakımı var... (ithal ürün tercih ettiyseniz, mesela prins technomax lpg filtresi 240 tl, nasıl tasarruflu değil mi?)
yerli kit için dahi yılda 10bin km nin üzerine çıkmalısınız ki 1,5 - 2 senede sistemin maliyetini amorti edebilesiniz... (ortada henüz tasarruf felan yok) bu süre zarfında aracınızın lpg kaynaklı arıza vermesi doğal olarak sizin amorti sürenizi uzatacaktır... (buji, buji kablosu, bobin vs. tasarruf edeyim diye lpg ye geçmiş para ve zaman kaybetmiş olmak...) bu haliyle (maliyet) çok km yapmayan biri için kesinlikle değmeyecek uygulamadır... |
Arabayı satıp bütün dertlerden komple kurtulabilirsiniz. :)
Konuyla alakalı olarak Benim hesabım da şöyle; başka bir yere yazmıştım buraya da kopyalayayım; Bu arada Küheylan benim araba oluyor. Baştan fikrimi söyleyeyim, LPG tasarruf yaptırdığı için kullanıyorum. Yoksa çevreciymiş vay efendim karbon salınımıymış falan umursamam. Alt tarafı belki 50-60 yıl yaşacağım, ülke politikası olmadıktan sonra bu konuda önce kendi cebimi umursarım. Yakıttan tasarruf edebiliyorsam ederim, bu tasarrufla faturalarımı ödüyorum, rahat rahat internetten kitap sipariş verebiliyorum, kafamıza esince eşimle kalkıp İstanbul'a aile ziyaretine gidebiliyorum, haftasonu dışarı çıkabiliyorum vs vs. Evden işe işten eve hergün minimum 30 km yol yapıyorum. Dolayısıyla aynı araba aynı yol ile daha ucuza gidebileceğim bir seçenek varsa kullanırım. Mesela araba yok diyelim, otobüs var. "Amaaan otobüs kalabalığını kim çekecek şimdi vs" deyip işe taksiyle gidenimiz var mı? Yok. Birisi işe taksiyle gidip geliyorsa o işe ihtiyaçtan değil keyfi gidiyordur ki bu da çelişkili bir durumdur, böyle bütçesi olan adam zaten araba alıyor. :) Sonuç olarak, konu sahibi arkadaşa göre fazladan para vermek bagajda tüp görmekten daha iyi birşeyse onun kararıdır. Bana göre benzine fazladan para vermek saçmadır, ona göre depo ağırlığı ile arabanın duruşunun değişmesi daha saçmadır. (Bu arada böyle bir olayı da ilk kez görüyorum. :D ) Konu sahibi 300-400 km'de bir LPG almadığı için mutludur, ben LPG ile yaptığım tasarruf sayesinde aldığım kitap nedeniyle mutluyum. :) Neyse, şu an LPGile yaptığım tasarruf sayesinde aldığım kitabı okuyorum. Sizi de aşağıdaki hesaplama ile başbaşa bırakıyorum. Bugün aklıma geldi, Küheylan'ı alalı yaklaşık 7 ay olmuş ve bu süre zarfında toplam 14.000 km yapmışım. Sonra dedim ki; "yahu ben yılda 12-13 bin km yapıyordum 7 ayda bunu geçmişim yuh" :D Konu masada sohbet döndürdü ve ayaküstü hesaplar yaptık arkadaşlarla. Ortalama bir hesapla ne kadar tasarruf yapmışımdır acaba diye giriştik matematiğe. Bu 14.000 km'nin yarısının şehir içi, yarısının da şehir dışı olarak kabul edilmesinde hemfikir olduk. Küheylan'a benzinle binseydim ve akaryakıt fiyatlarını bugünün yakıt fiyatlarından kabul etseydik; 7000 km şehir dışı 7 lt / 100 km'den 490 litre benzin. (yol bilgisayarı verisi) 7000 km şehir içi 9 lt / 100 km 630 litre benzin. (yol bilgisayarı verisi, bu oran bazen 10 litreye kadar çıkıyor) Toplam = 1120 litre benzin. Benzin fiyatını 6,9 TL olarak kabul edersek toplam yakıt sarfiyatı benzin için 7728 TL yapıyor. Küheylan'a LPG ile binince ise; 7000 km şehir dışı 8 lt / 100 km'den 560 litre LPG. (Şehirdışı 7,3 - 7,5 lt oluyor çoğunlukla ama hesap düz diye yuvarladım) 7000 km şehir içi 10 lt / 100 km'den 700 litre LPG. (Şehiriçi de 9 - 9,5 lt ölçüyorum çoğunlukla ama bunu da yuvarladım) Toplam = 1260 litre LPG. LPG fiyatını 3 TL olarak kabul edersek (LPG fiyatları çok oynak, bir istasyonda 2,79 TL, az ötede 3,24 TL bu nedenle ortalamasını aldım) toplam yakıt sarfiyatı LPG için 3780 TL yapıyor. LPG için ayrıca; 1 defa enjektör değişimi; 130 TL (yanlış hatırlamıyorsam) 1 defa AFR ayarı; 150 TL 1 defa sanayide ayar; 20 TL toplam 300 TL de ekstra masrafım oldu. Ayrıca 7 ayda her ay ortalama 70 TL'lik benzin aldım. O da 490 TL yaptı. LPG'li toplam yürütme maliyeti 4570 TL. Benzine göre kaba hesapla 7728 - 4570 = 3158 TL tasarruf sağlamışım. 3158 / 7728 = 41 (%) Yani LPG ile benzine göre ortalama %41 tasarruf olmuş ve ortalama 3150 TL benim cebimde kalmış. Küheylan benzinli olsaymış ve ilk aldığımda ortalama 2000 TL'ye Atiker LPG taktırsaymışım 7 ayda hem kit parasını çıkarmış hem de yine tasarruf yapmış olurmuşum. :D Motor hacmi veya tipine göre yakıt tüketimi arttıkça veya yapılan km arttıkça tasarruf oranı aynı kalmak şartıyla tasarruf edilen tutar da doğru oranda artıyor. Henüz daha 1 yıl dolmadı, ama bu 7 aylık tasarruf tutarıyla bile 3 yılda 1 motor yapılabilir, yıllık sigorta + vergi + bakımlar yaptırılabilir. Üstüne ertesi seneye lastik parası bırakır kenarda. Bir Alex (benzin) değil elbet. :p Ama tasarruflu mu? Kesinlikle. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsn_33 -- 27 Kasım 2019; 21:52:39 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naczet24 -- 31 Aralık 2017; 23:17:34 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |