Şimdi Ara

LPG ve Motor Yağı Meselesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
99.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    LPG'li araçlarda motor yağı konusunda bazı şeyler kafama oturmadı. Mutlaka bilen arkadaşlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim:

    1- Motor yağı benzin ile birlikte yanma odasına girmediğine göre, benzin ile ne akalası var? Yani araç LPG'de çalışırken motor neden yağlanmaz? (Yani böyle genel bir kanı var bildiğimden demiyorum yağlanmaz diye)
    2- Eğer LPG'li araçlar motor benzinli çalışır gibi yağlanmıyorsa motor yağının normalden daha uzun süre dayanması beklenemez mi? Örneğin benzinli bir araç 10.000km'de yağ değişimi gerektiriyorken LPG'li araç bence 15.000 rahat gider görüşündeyim.
    3- LPG'li araçlar için kit şeklinde satılan ekstra motor yağlayıcı sistemler yalan mıdır? (Burada daha önce faydası değil, hatta zararı olduğu tartışılmıştı)

    Paylaşım için şimdiden teşekkürler.







  • Bu yazdıklarım bilimsel kaynaklara dayanmamaktadır. Sadece benim düşüncelerimdir.

    C1 ) Araç lpg çalışırken yağlanmama olayı tamamen uydurmadır. piston, seğman, yanma odası duvarı yağlanır.

    C2 ) LPG'nin ısınma ısısı benzine göre daha yüksek olduğuna göre yağın özelliği daha çabuk bozulur.
    Bu sebebden dolayı 10000km. 7500'e düşebilir.

    C3 ) Ben şahsen lpg li araçlar için satılan extra yağlayıcılara inanmıyorum. Bir sonraki bakımımda
    yüksek ısıya dayanıklı turbo dizel yağı kullanmayı düşünüyorum. Lpg de yağın geç kararması daha uzun ömürlü olduğunu göstermez.
    rengi temiz gözüksede özelliğini yitirmiş olabilir. Ayrıca kararmayan yağ çalışmıyordur, mantık olarak düşünün piston ve silindir duvarı arasında ezilen ve yüksek ısıya maruz kalan yağ elbette yanacaktır. yağın yanmaması yüzey arasında kaydırma işlemini yapmadığını gösterir. yanan yağ kalıntıları karteldeki yağı kirletir ve rengi kararır.

    aşagıda verdiğim bilgiler LPG de bizzat zaman içinde test edilmiştir.

    20/50 opet motor yagı 5000km. sonunda bile sapsarı çiçek gibi.
    20/50 castrol motor yağı 1000-2000km arası kararıyor.
    10/40 castrol 1000km ye varmadan zift gibi
    15/40 Hyundai servisinin koyduğu markasını bilmediğim yağ 1000km sonunda zift
    5/40 shell helix 1000km sonunda zift gibi.





    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    LPG'li araçlarda motor yağı konusunda bazı şeyler kafama oturmadı. Mutlaka bilen arkadaşlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim:

    1- Motor yağı benzin ile birlikte yanma odasına girmediğine göre, benzin ile ne akalası var? Yani araç LPG'de çalışırken motor neden yağlanmaz? (Yani böyle genel bir kanı var bildiğimden demiyorum yağlanmaz diye)
    2- Eğer LPG'li araçlar motor benzinli çalışır gibi yağlanmıyorsa motor yağının normalden daha uzun süre dayanması beklenemez mi? Örneğin benzinli bir araç 10.000km'de yağ değişimi gerektiriyorken LPG'li araç bence 15.000 rahat gider görüşündeyim.
    3- LPG'li araçlar için kit şeklinde satılan ekstra motor yağlayıcı sistemler yalan mıdır? (Burada daha önce faydası değil, hatta zararı olduğu tartışılmıştı)

    Paylaşım için şimdiden teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafacec -- 24 Şubat 2009; 23:16:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafacec

    Bu yazdıklarım bilimsel kaynaklara dayanmamaktadır. Sadece benim düşüncelerimdir.

    C1 ) Araç lpg çalışırken yağlanmama olayı tamamen uydurmadır. piston, seğman, yanma odası duvarı yağlanır.

    C2 ) LPG'nin ısınma ısısı benzine göre daha yüksek olduğuna göre yağın özelliği daha çabuk bozulur.
    Bu sebebden dolayı 10000km. 7500'e düşebilir.

    C3 ) Ben şahsen lpg li araçlar için satılan extra yağlayıcılara inanmıyorum. Bir sonraki bakımımda
    yüksek ısıya dayanıklı turbo dizel yağı kullanmayı düşünüyorum. Lpg de yağın geç kararması daha uzun ömürlü olduğunu göstermez.
    rengi temiz gözüksede özelliğini yitirmiş olabilir. Ayrıca kararmayan yağ çalışmıyordur, mantık olarak düşünün piston ve silindir duvarı arasında ezilen ve yüksek ısıya maruz kalan yağ elbette yanacaktır. yağın yanmaması yüzey arasında kaydırma işlemini yapmadığını gösterir. yanan yağ kalıntıları karteldeki yağı kirletir ve rengi kararır.

    aşagıda verdiğim bilgiler LPG de bizzat zaman içinde test edilmiştir.

    20/50 opet motor yagı 5000km. sonunda bile sapsarı çiçek gibi.
    20/50 castrol motor yağı 1000-2000km arası kararıyor.
    10/40 castrol 1000km ye varmadan zift gibi
    15/40 Hyundai servisinin koyduğu markasını bilmediğim yağ 1000km sonunda zift
    5/40 shell helix 1000km sonunda zift gibi.





    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    LPG'li araçlarda motor yağı konusunda bazı şeyler kafama oturmadı. Mutlaka bilen arkadaşlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim:

    1- Motor yağı benzin ile birlikte yanma odasına girmediğine göre, benzin ile ne akalası var? Yani araç LPG'de çalışırken motor neden yağlanmaz? (Yani böyle genel bir kanı var bildiğimden demiyorum yağlanmaz diye)
    2- Eğer LPG'li araçlar motor benzinli çalışır gibi yağlanmıyorsa motor yağının normalden daha uzun süre dayanması beklenemez mi? Örneğin benzinli bir araç 10.000km'de yağ değişimi gerektiriyorken LPG'li araç bence 15.000 rahat gider görüşündeyim.
    3- LPG'li araçlar için kit şeklinde satılan ekstra motor yağlayıcı sistemler yalan mıdır? (Burada daha önce faydası değil, hatta zararı olduğu tartışılmıştı)

    Paylaşım için şimdiden teşekkürler.

    quote:

    20/50 opet motor yagı 5000km. sonunda bile sapsarı çiçek gibi.
    20/50 castrol motor yağı 1000-2000km arası kararıyor.
    10/40 castrol 1000km ye varmadan zift gibi
    15/40 Hyundai servisinin koyduğu markasını bilmediğim yağ 1000km sonunda zift
    5/40 shell helix 1000km sonunda zift gibi.



    arkadaşımız gözlemlerinin açıklamalarını yaparsam herhalde LPG ve yağlama konusunda neden farklılık oluştuğunu anlayabiliriz.
    İlk önce temiz yağ yağlama görevini yapar yapmaz tartışmasına girmeden önce daha önce bu konuda uzun uzun yzadığım bir konuya tekrar kısaca dğinmek isterim.

    Kirlinmiş yağ demek yağ özelliklerinden birisi olan kir sökme işleviyle alakalı görevini tam yapmasıyla ilintilidir. Yukarıdaki listeye ve gözlemlere daha titizlikle bakarsak yağın kirli olan koşullarının tam sentetik ve sentetik yağlarda toplandığını söyleyebiliriz. yani 5/40 , 15/40. 10/40 gibi yağlar mineral yapğ olan 20/50 ye göre daha çabuk kirlenmektedir.

    Sonuç itibarıyla sadece yağın rengine bakarak yağlama işlevini gerçekleştirip gerçekleşmediği hakkıında yorum yapanlar biraz sallamış olmaktadırlar.

    Peki bir yağın yağlama işlevini yerine getirdiğinin bilimsel olarak tespitini nasıl yapacağız. Bu konu oldukça derin ve doktara konusu olabilecek kadar içeriği geniş bir konudur. Basit anlamda laboratuar testleri ile hem viskosite değerinin fabrikasyon değerlerini sağlayıp sağlamadığı hem de içindeki metal partiküllerinin yüzdesi ve dağılımına bakarak yağ lamanın iyi yapılıp yapılmadığı ve hangi parçanın aşınmakta olduğunu anlamak mümkündür.

    Bu işi profesyonelce yapan bakım elemanları pahalı ekipmanların yağlarından numune gönderirek laboratuar analizleri sonucuna göre aşınma varma mı nerede olmaktadır , yağ evsafını yitirmiş midir sorularına cevap bulabilmektedirler.Bütün bunları sizin yaptırabilmeniz mümkün olmadığı için elinizde yapmanız ve uymanız gereken bir yağ listesi ve sonuçları gözlemleyebileceğiniz bir yağ çıktısı olacaktır.

    Kıyasuı nasıl yapabilirsiniz.

    En basit anlamda kıyas aynı km yi yapmış aynı model araçların (aynışartlar altında ) benzinli ve LPG li olan yağlarının çıktılarını yani çıkan yağını karşılaştırmaktır .Aynı yağ kullanılacağı için yağın içindeki temizletyiciler aynı olacaktır. Kullnım tarzı ve devir her zaman yağ üzerinde sonucu etkileyecek şartları sağlama koşulunu akılda tuturak bu kıyas yapılabilir.

    ne yaparsanız yapın bir test ortamını aratmanız mümkün olmayacaktır, bu pratik sonuç sizi tatmin etmez ise yapılacak şey basittir.

    En ucuz yağ olan LPG uygun 20/50 veya varsa LPG 15/40 yağ kullanmak ve bunu sık aralıklarla birlikte değiştirmektir.Yağın bakım süresi uzama safsafatılarına kulaklarınızı tıkayınız. Bunlar teorik şeylerdir. Gerçek şartları ancak en iyi siz bilebilirsiniz. Siz aracınzıı zorladınız veya 5 kişi dağ bayır dolaştınız ise bu yağ yaklaşık olarak %40-50 daha erken vasfını yitirir. Ağır şartlardan etkilenme kullnaılan yağın madeniden sentetiğe kayması ile birlikte daha zor şartlara dayanan bir yağ gözlemek mmümkündür.Ancak dikkatli kullnıcılar için en üsrt seviyedse bir motor yağını kullnmak araca fazladan polimer sokmaktan başka bir katkısı olmayacaktır.Bu yağın seçimi taamen aracın motoruna kaç kmde ve nasıl kullnılmış olduğuna ,sıkıştırma oranına hangi oktan benzin kullandığı gibi , birçok parametrenin kontrolü ile birlikte aracın hangi ilde kullnıldığına kadar izlenmesi gereken şartları barındırır. bu nedenle kafadan genel anlamda birşeyler söylemek aynen başın ağrır ise git aspirin iç demekten farklı birşey değildir.

    özetle araç yağını seçerken eğer sonradan yapılmış bir LPG sistemi kullnılıyorsa yağın çok titizlikle tam sentetik seçilmesi biraz hatalı bir karar olabşlir. Burada 20/50 klasik LPG li ve mineral bir yağ seçip 3000-5000 km aralığında yağın filtresi ile birlikte değiştirilmesi gerekmektedir.

    yağ filtresi işi çok önemlidir.En iyi yağı süzen ve küçük partikülleri yakalayan bir filtre seçilmiş ise bu filtre çabuk dolmaktadır.bunun anlamı filtre mükemmeldir ama her yağ değiştirilmesinde değiştirilmeli ve ince yağ numarası seçilmesi gerekmektedir. sonucu çıkmaktadır.

    Çünkü eğer 20/50 yağ seçilir filtre en ince partikülü yakalar ise yağ viskositesi soğuk havalarda bal gibi akmak istemeyen bir yapı olduğunda bu ilk çalıştırmada yağ ısınana kadar filtreden, yağlamada problem yaratabilir anlamına gelir. 20/50 yağ soğuktaki performansı kötüdür,
    bu nedenle önüne bir engel çıkarsa yağ devinimi duracak ve tam olmayacaktır. Filtre ince bir elek gibi düşünürseniz bunu durduran birincil etmen olacaktır.

    neyse , konu derin anaiiz için tüm parametrelerin bilinmesi gerekmetedir. yağ numarası ile birlikte üreticiler buna uygun geçirme yapısı bulunan yağ filtreleri seçerler ki yağlamadan bir problem çıkmasın . Siz bu parametreleri değiştirirseniz ,dizayn aşamasındaki ince noktaları kaçırmış olabilirsiniz.Bu nedenle en iyi yağ en iyi filtre , süper LPg yağı gibi ucuz amerikan vari kovboy reklamlarına kanmayınız .Reklam yapan her zaman malını över ama bu övülen ürün size ne kadar yarar oranı biraz meçhuldur.

    ÇÜNKÜ,

    tam sentetik ve yarı sentetik yağların en iyi özelliklerinden birisi içine katılan temizleyici katkılar nedeniyle kiri v ekurumu daha iyi sökme işlevini yerine getirmesindendir.Bir nevi vdetarjan gibi düşünebilirsiniz. Ne kadar çok katkı ol kadar iyi temizleme demektir.bu nedenle tam sentetik yağa doğru kayış başladığında yağın kararma yüzdesi de artmaya başlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    LPG'li araçlarda motor yağı konusunda bazı şeyler kafama oturmadı. Mutlaka bilen arkadaşlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim:

    1- Motor yağı benzin ile birlikte yanma odasına girmediğine göre, benzin ile ne akalası var? Yani araç LPG'de çalışırken motor neden yağlanmaz? (Yani böyle genel bir kanı var bildiğimden demiyorum yağlanmaz diye)
    2- Eğer LPG'li araçlar motor benzinli çalışır gibi yağlanmıyorsa motor yağının normalden daha uzun süre dayanması beklenemez mi? Örneğin benzinli bir araç 10.000km'de yağ değişimi gerektiriyorken LPG'li araç bence 15.000 rahat gider görüşündeyim.
    3- LPG'li araçlar için kit şeklinde satılan ekstra motor yağlayıcı sistemler yalan mıdır? (Burada daha önce faydası değil, hatta zararı olduğu tartışılmıştı)

    Paylaşım için şimdiden teşekkürler.


    1- arkadaşım lpg de aracın yağlanmamasının mantığı şudur. süper benzin kullanan araçlarda süper benzinin (kurşunlu benzinin) yağlama özelliği vardır. sen bu araca lpg kullandığın zaman o yağlamadan mahrum kalacaktır. bırak lpg yi kurşunsuz benzin kullandığın zaman bile aynı şey var zaten. bu yüzden süper benzin yasaklandığı zaman bu araçlar için benzine katılan katıklar çıkmıştı.

    2- bence araç ister lpg ile ister benzinle çalışsın araç üreticisinin tavsiye ettiği yağı koymakta fayda var diye düşünüyorum. çünkü dikkat ettiğim kadarı ile yağların üzerinde yazan API ( yağ kalitesini gösteren sembol) değerleri lpg li yağlarda daha düşük yani lpg yağı diye satılan yağlar daha kalitesiz. örnek opetin sattığı 20W/50 normal yağ ile 20W/50 lpg yağında bu bahsettiğim olay var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren_66

    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    LPG'li araçlarda motor yağı konusunda bazı şeyler kafama oturmadı. Mutlaka bilen arkadaşlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim:

    1- Motor yağı benzin ile birlikte yanma odasına girmediğine göre, benzin ile ne akalası var? Yani araç LPG'de çalışırken motor neden yağlanmaz? (Yani böyle genel bir kanı var bildiğimden demiyorum yağlanmaz diye)
    2- Eğer LPG'li araçlar motor benzinli çalışır gibi yağlanmıyorsa motor yağının normalden daha uzun süre dayanması beklenemez mi? Örneğin benzinli bir araç 10.000km'de yağ değişimi gerektiriyorken LPG'li araç bence 15.000 rahat gider görüşündeyim.
    3- LPG'li araçlar için kit şeklinde satılan ekstra motor yağlayıcı sistemler yalan mıdır? (Burada daha önce faydası değil, hatta zararı olduğu tartışılmıştı)

    Paylaşım için şimdiden teşekkürler.


    1- arkadaşım lpg de aracın yağlanmamasının mantığı şudur. süper benzin kullanan araçlarda süper benzinin (kurşunlu benzinin) yağlama özelliği vardır. sen bu araca lpg kullandığın zaman o yağlamadan mahrum kalacaktır. bırak lpg yi kurşunsuz benzin kullandığın zaman bile aynı şey var zaten. bu yüzden süper benzin yasaklandığı zaman bu araçlar için benzine katılan katıklar çıkmıştı.

    2- bence araç ister lpg ile ister benzinle çalışsın araç üreticisinin tavsiye ettiği yağı koymakta fayda var diye düşünüyorum. çünkü dikkat ettiğim kadarı ile yağların üzerinde yazan API ( yağ kalitesini gösteren sembol) değerleri lpg li yağlarda daha düşük yani lpg yağı diye satılan yağlar daha kalitesiz. örnek opetin sattığı 20W/50 normal yağ ile 20W/50 lpg yağında bu bahsettiğim olay var.
    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Sayın vezir,

    Yukarıda sorduğum 1. sorunun aslı var mıdır? LPG'li araçta motor yağı kullanılmıyor mu? Benzinde kullanılması ile LPG'de kullanılması arasında ne gibi fark var?

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Sayın vezir,

    Yukarıda sorduğum 1. sorunun aslı var mıdır? LPG'li araçta motor yağı kullanılmıyor mu? Benzinde kullanılması ile LPG'de kullanılması arasında ne gibi fark var?

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Meraklısı buradan daha öneki yazılanları okuyabilir...
    http://forum.donanimhaber.com/m_25851366/mpage_2/key_//tm.htm#27109334




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor yağı neden artar ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Sayın vezir,

    Yukarıda sorduğum 1. sorunun aslı var mıdır? LPG'li araçta motor yağı kullanılmıyor mu? Benzinde kullanılması ile LPG'de kullanılması arasında ne gibi fark var?

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    benzin veya aynma odasına giren yakıt ile yağlama arasındaki bağıntı aşagıdaki nedenler folayısı ile gelmektedir.

    Bilineceği üzere yanma sonrası veya öncesinde piston hareketi vardır . piston hareketi kuru iki yüzey arasında olmaz.Piston gömleği ve bunu süpüren segman . Segmanlarda özel bir tasarım yok ise 3 adet tir. Detay önemli değil prensipleri kavramanız önemlidir. Yanma odasındaki basınç ve yanma esnasında çıkan gazların kalıntılarının büyük bir kısmı segmanlar sayesinde süpürülür ancak segman ile gömlek arasındaki tolerans kadar bir açıklık kalmaktadır. Unutmamaız gereken 2 yüzey ne kadar pürüzsüz bir yapıda olursa olsun mikro alemde bunlar vadiler ve dağlar gibi bir görünnüş arzeder.

    demek ki piston gömleği üzerinde kalabilcek yanma sonrası kalıntılar her piston hareketi sonrası yağ ile temas etmektedir.Bu çogunlukla yağ buharı şeklinde olur. Çünkü ısınan yağ da bir miktar buharlaşma olur ne kadar ısınırsa o kadar yağ buharı miktarı artar.

    şimdi kritik soruyu ben sizlere sorayım yanma odasından atılacak maddenin yağlama konusuyla alakası nedir?

    ikinci üzerinde düşünülürse ulaşılacak cevap ise,

    4 zamanlı motorlarda sıkıştırma zamanında yakıt püskürtülmekte ve piston iterek bunu sıkıştırmaktadır,pistonun altında kalan çok büyük bir yüzey alanı yakıt ile temas etmiş ve segmanlar tarafından sıyırılmılmış ama bir incelik film şeklinde mikron mertebesindeki yakıt yağ ile temas etmez mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Sayın vezir,

    Yukarıda sorduğum 1. sorunun aslı var mıdır? LPG'li araçta motor yağı kullanılmıyor mu? Benzinde kullanılması ile LPG'de kullanılması arasında ne gibi fark var?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    T demek turbo ise mineralyağlarda yağlama problemi her zman mümkündür. Bu nedenle en düşük tam sentetik ile mineral arasında olan yarı sentetik yağ uygun olacağını düşünüyorum. Ancak katalogta bu yağ tavsiye edilmiyorsa alt sınır olan 10 w ile başlayan bir yağ uygun olacaktır.

    LPGye dönüştürülen araçlarda benim dikkatimi çeken şeylerden birisi LPG nin yanma esnasında çıkan su buharı miktarınıın yağa olan etkisidir. Bu kimyasal tepkimenin kaçınılmaz bir onucudur yüzdesel olarak LPG veya saf bir gaz yandığında metan olsun ,propan olsun , bütan olsun hep su ve CO2 çıkmasını bekleriz. Su ise tepkime sonucunda kaçınılmaz olarak çıkmaktadır . Motor silindirleri içi yeterince sıcak olduğunda bu su buharı şeklinde eksoztan atılır ve farketmek zordur. Ancka soğuk havalarda rksozdan şıp şıp diye damlatır , hatta birçok kullnıcı bu su da nereden geliyor diye sorduğu forumları okumuşdum.

    işte bu su yağın en büyükdüşmanlarından biridir. Bir şekilde yağa karışırsa yağlama işini tamamen veya kısmen bloke edebilmektedir.Slindirler aşınmış ise ilk kaçacağı yer silindir gömleğindendir ancak yeni motorlarda farkdilemsi veya yağa karışması oldukça zordur.

    Benim tavsiyem şudur eğer eskimiş motorlara LPG dönüşümü yapılırsa yağın SIK aralıkta değiştirilmesinin riskleri azaltacağını düşünüyorum. Bu nedenle ucuz ola 20w/50 LPGli yağ en hesaplı ve gözden çıkarılabilir olanıdır.

    Ama sizin araç gibi turbosu olan araçlar için 20/50 uygun değildir biraz daha masraf yaparak en az yarı sentetik yağ seçilmesi uygundur. Motor aşınmış ise tam sentetik yağ eksiltme dışında size bir katkısı olmayacaktır Siz turbo var diye tam sentetik kullanmak ancak sıfır veya yıpranmamış motor için söz konusudur.Aşınma olmaya başlayın turboda da aşınma olacağını far ederek yarı senteik orta yok gibi görünüyor. Ama uygulama sonrası aracın tepkilerini de gözlemek kaydıyla .

    not: mineral yağların sütrtünme kayıpları nedeniyle yakıt tüketimini artırma eğiliminde olduğunu aklınızın bir köşesine kaydedin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    T demek turbo ise mineralyağlarda yağlama problemi her zman mümkündür. Bu nedenle en düşük tam sentetik ile mineral arasında olan yarı sentetik yağ uygun olacağını düşünüyorum. Ancak katalogta bu yağ tavsiye edilmiyorsa alt sınır olan 10 w ile başlayan bir yağ uygun olacaktır.

    LPGye dönüştürülen araçlarda benim dikkatimi çeken şeylerden birisi LPG nin yanma esnasında çıkan su buharı miktarınıın yağa olan etkisidir. Bu kimyasal tepkimenin kaçınılmaz bir onucudur yüzdesel olarak LPG veya saf bir gaz yandığında metan olsun ,propan olsun , bütan olsun hep su ve CO2 çıkmasını bekleriz. Su ise tepkime sonucunda kaçınılmaz olarak çıkmaktadır . Motor silindirleri içi yeterince sıcak olduğunda bu su buharı şeklinde eksoztan atılır ve farketmek zordur. Ancka soğuk havalarda rksozdan şıp şıp diye damlatır , hatta birçok kullnıcı bu su da nereden geliyor diye sorduğu forumları okumuşdum.

    işte bu su yağın en büyükdüşmanlarından biridir. Bir şekilde yağa karışırsa yağlama işini tamamen veya kısmen bloke edebilmektedir.Slindirler aşınmış ise ilk kaçacağı yer silindir gömleğindendir ancak yeni motorlarda farkdilemsi veya yağa karışması oldukça zordur.

    Benim tavsiyem şudur eğer eskimiş motorlara LPG dönüşümü yapılırsa yağın SIK aralıkta değiştirilmesinin riskleri azaltacağını düşünüyorum. Bu nedenle ucuz ola 20w/50 LPGli yağ en hesaplı ve gözden çıkarılabilir olanıdır.

    Ama sizin araç gibi turbosu olan araçlar için 20/50 uygun değildir biraz daha masraf yaparak en az yarı sentetik yağ seçilmesi uygundur. Motor aşınmış ise tam sentetik yağ eksiltme dışında size bir katkısı olmayacaktır Siz turbo var diye tam sentetik kullanmak ancak sıfır veya yıpranmamış motor için söz konusudur.Aşınma olmaya başlayın turboda da aşınma olacağını far ederek yarı senteik orta yok gibi görünüyor. Ama uygulama sonrası aracın tepkilerini de gözlemek kaydıyla .

    not: mineral yağların sütrtünme kayıpları nedeniyle yakıt tüketimini artırma eğiliminde olduğunu aklınızın bir köşesine kaydedin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    T demek turbo ise mineralyağlarda yağlama problemi her zman mümkündür. Bu nedenle en düşük tam sentetik ile mineral arasında olan yarı sentetik yağ uygun olacağını düşünüyorum. Ancak katalogta bu yağ tavsiye edilmiyorsa alt sınır olan 10 w ile başlayan bir yağ uygun olacaktır.

    LPGye dönüştürülen araçlarda benim dikkatimi çeken şeylerden birisi LPG nin yanma esnasında çıkan su buharı miktarınıın yağa olan etkisidir. Bu kimyasal tepkimenin kaçınılmaz bir onucudur yüzdesel olarak LPG veya saf bir gaz yandığında metan olsun ,propan olsun , bütan olsun hep su ve CO2 çıkmasını bekleriz. Su ise tepkime sonucunda kaçınılmaz olarak çıkmaktadır . Motor silindirleri içi yeterince sıcak olduğunda bu su buharı şeklinde eksoztan atılır ve farketmek zordur. Ancka soğuk havalarda rksozdan şıp şıp diye damlatır , hatta birçok kullnıcı bu su da nereden geliyor diye sorduğu forumları okumuşdum.

    işte bu su yağın en büyükdüşmanlarından biridir. Bir şekilde yağa karışırsa yağlama işini tamamen veya kısmen bloke edebilmektedir.Slindirler aşınmış ise ilk kaçacağı yer silindir gömleğindendir ancak yeni motorlarda farkdilemsi veya yağa karışması oldukça zordur.

    Benim tavsiyem şudur eğer eskimiş motorlara LPG dönüşümü yapılırsa yağın SIK aralıkta değiştirilmesinin riskleri azaltacağını düşünüyorum. Bu nedenle ucuz ola 20w/50 LPGli yağ en hesaplı ve gözden çıkarılabilir olanıdır.

    Ama sizin araç gibi turbosu olan araçlar için 20/50 uygun değildir biraz daha masraf yaparak en az yarı sentetik yağ seçilmesi uygundur. Motor aşınmış ise tam sentetik yağ eksiltme dışında size bir katkısı olmayacaktır Siz turbo var diye tam sentetik kullanmak ancak sıfır veya yıpranmamış motor için söz konusudur.Aşınma olmaya başlayın turboda da aşınma olacağını far ederek yarı senteik orta yok gibi görünüyor. Ama uygulama sonrası aracın tepkilerini de gözlemek kaydıyla .

    not: mineral yağların sütrtünme kayıpları nedeniyle yakıt tüketimini artırma eğiliminde olduğunu aklınızın bir köşesine kaydedin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.




    Evet T turbo anlamına geliyor.

    Malesef aracımın katalogu yok. Ancak sayın O.B.k İle de bu konuyu gorustum kesinlikle tam sentetik yag kullanmamı tavsiye etti. Hatta castrol un sport yag modellerini falan koymamı soyledi. Ancak dediginiz gibi motorda asınma durumu varsa yag eksiltme durumu olacagı kesindir. Ama yoksa da turboyu gerekli yaglamayı saglayacak olan tam sentetik kullanmak isterim. Ama tamircim araca 10-40 delphi marka yag koydu. Bu yag nedir? Mineral mi tam sentetik mi yarı sentetik mi? Ve delphi hakkında bilginiz var mıdır? İyi bir yag mıdır? Aslında ben castrol koyma taraftarıydım. Ama tamircim akrabam da olur kendisi bu yagın da fena olmadıgını isimi gorecegini soyledi. Su anda bu yag bulunmakta herhangi bir eksilme falan yok.

    Bu yagların numaralarından mı anlaslıyor tam sentetik yarı sentetik olmaları. 10-40 da 10 ne demek 40 ne demek? Tesekkurler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    T demek turbo ise mineralyağlarda yağlama problemi her zman mümkündür. Bu nedenle en düşük tam sentetik ile mineral arasında olan yarı sentetik yağ uygun olacağını düşünüyorum. Ancak katalogta bu yağ tavsiye edilmiyorsa alt sınır olan 10 w ile başlayan bir yağ uygun olacaktır.

    LPGye dönüştürülen araçlarda benim dikkatimi çeken şeylerden birisi LPG nin yanma esnasında çıkan su buharı miktarınıın yağa olan etkisidir. Bu kimyasal tepkimenin kaçınılmaz bir onucudur yüzdesel olarak LPG veya saf bir gaz yandığında metan olsun ,propan olsun , bütan olsun hep su ve CO2 çıkmasını bekleriz. Su ise tepkime sonucunda kaçınılmaz olarak çıkmaktadır . Motor silindirleri içi yeterince sıcak olduğunda bu su buharı şeklinde eksoztan atılır ve farketmek zordur. Ancka soğuk havalarda rksozdan şıp şıp diye damlatır , hatta birçok kullnıcı bu su da nereden geliyor diye sorduğu forumları okumuşdum.

    işte bu su yağın en büyükdüşmanlarından biridir. Bir şekilde yağa karışırsa yağlama işini tamamen veya kısmen bloke edebilmektedir.Slindirler aşınmış ise ilk kaçacağı yer silindir gömleğindendir ancak yeni motorlarda farkdilemsi veya yağa karışması oldukça zordur.

    Benim tavsiyem şudur eğer eskimiş motorlara LPG dönüşümü yapılırsa yağın SIK aralıkta değiştirilmesinin riskleri azaltacağını düşünüyorum. Bu nedenle ucuz ola 20w/50 LPGli yağ en hesaplı ve gözden çıkarılabilir olanıdır.

    Ama sizin araç gibi turbosu olan araçlar için 20/50 uygun değildir biraz daha masraf yaparak en az yarı sentetik yağ seçilmesi uygundur. Motor aşınmış ise tam sentetik yağ eksiltme dışında size bir katkısı olmayacaktır Siz turbo var diye tam sentetik kullanmak ancak sıfır veya yıpranmamış motor için söz konusudur.Aşınma olmaya başlayın turboda da aşınma olacağını far ederek yarı senteik orta yok gibi görünüyor. Ama uygulama sonrası aracın tepkilerini de gözlemek kaydıyla .

    not: mineral yağların sütrtünme kayıpları nedeniyle yakıt tüketimini artırma eğiliminde olduğunu aklınızın bir köşesine kaydedin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.




    Evet T turbo anlamına geliyor.

    Malesef aracımın katalogu yok. Ancak sayın O.B.k İle de bu konuyu gorustum kesinlikle tam sentetik yag kullanmamı tavsiye etti. Hatta castrol un sport yag modellerini falan koymamı soyledi. Ancak dediginiz gibi motorda asınma durumu varsa yag eksiltme durumu olacagı kesindir. Ama yoksa da turboyu gerekli yaglamayı saglayacak olan tam sentetik kullanmak isterim. Ama tamircim araca 10-40 delphi marka yag koydu. Bu yag nedir? Mineral mi tam sentetik mi yarı sentetik mi? Ve delphi hakkında bilginiz var mıdır? İyi bir yag mıdır? Aslında ben castrol koyma taraftarıydım. Ama tamircim akrabam da olur kendisi bu yagın da fena olmadıgını isimi gorecegini soyledi. Su anda bu yag bulunmakta herhangi bir eksilme falan yok.

    Bu yagların numaralarından mı anlaslıyor tam sentetik yarı sentetik olmaları. 10-40 da 10 ne demek 40 ne demek? Tesekkurler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    T demek turbo ise mineralyağlarda yağlama problemi her zman mümkündür. Bu nedenle en düşük tam sentetik ile mineral arasında olan yarı sentetik yağ uygun olacağını düşünüyorum. Ancak katalogta bu yağ tavsiye edilmiyorsa alt sınır olan 10 w ile başlayan bir yağ uygun olacaktır.

    LPGye dönüştürülen araçlarda benim dikkatimi çeken şeylerden birisi LPG nin yanma esnasında çıkan su buharı miktarınıın yağa olan etkisidir. Bu kimyasal tepkimenin kaçınılmaz bir onucudur yüzdesel olarak LPG veya saf bir gaz yandığında metan olsun ,propan olsun , bütan olsun hep su ve CO2 çıkmasını bekleriz. Su ise tepkime sonucunda kaçınılmaz olarak çıkmaktadır . Motor silindirleri içi yeterince sıcak olduğunda bu su buharı şeklinde eksoztan atılır ve farketmek zordur. Ancka soğuk havalarda rksozdan şıp şıp diye damlatır , hatta birçok kullnıcı bu su da nereden geliyor diye sorduğu forumları okumuşdum.

    işte bu su yağın en büyükdüşmanlarından biridir. Bir şekilde yağa karışırsa yağlama işini tamamen veya kısmen bloke edebilmektedir.Slindirler aşınmış ise ilk kaçacağı yer silindir gömleğindendir ancak yeni motorlarda farkdilemsi veya yağa karışması oldukça zordur.

    Benim tavsiyem şudur eğer eskimiş motorlara LPG dönüşümü yapılırsa yağın SIK aralıkta değiştirilmesinin riskleri azaltacağını düşünüyorum. Bu nedenle ucuz ola 20w/50 LPGli yağ en hesaplı ve gözden çıkarılabilir olanıdır.

    Ama sizin araç gibi turbosu olan araçlar için 20/50 uygun değildir biraz daha masraf yaparak en az yarı sentetik yağ seçilmesi uygundur. Motor aşınmış ise tam sentetik yağ eksiltme dışında size bir katkısı olmayacaktır Siz turbo var diye tam sentetik kullanmak ancak sıfır veya yıpranmamış motor için söz konusudur.Aşınma olmaya başlayın turboda da aşınma olacağını far ederek yarı senteik orta yok gibi görünüyor. Ama uygulama sonrası aracın tepkilerini de gözlemek kaydıyla .

    not: mineral yağların sütrtünme kayıpları nedeniyle yakıt tüketimini artırma eğiliminde olduğunu aklınızın bir köşesine kaydedin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.




    Evet T turbo anlamına geliyor.

    Malesef aracımın katalogu yok. Ancak sayın O.B.k İle de bu konuyu gorustum kesinlikle tam sentetik yag kullanmamı tavsiye etti. Hatta castrol un sport yag modellerini falan koymamı soyledi. Ancak dediginiz gibi motorda asınma durumu varsa yag eksiltme durumu olacagı kesindir. Ama yoksa da turboyu gerekli yaglamayı saglayacak olan tam sentetik kullanmak isterim. Ama tamircim araca 10-40 delphi marka yag koydu. Bu yag nedir? Mineral mi tam sentetik mi yarı sentetik mi? Ve delphi hakkında bilginiz var mıdır? İyi bir yag mıdır? Aslında ben castrol koyma taraftarıydım. Ama tamircim akrabam da olur kendisi bu yagın da fena olmadıgını isimi gorecegini soyledi. Su anda bu yag bulunmakta herhangi bir eksilme falan yok.

    Bu yagların numaralarından mı anlaslıyor tam sentetik yarı sentetik olmaları. 10-40 da 10 ne demek 40 ne demek? Tesekkurler.


    10/40 yarı sentetik bir yağdır.

    evet 10 veya 15 ile başlaması yarı sentetik olacağı anlamına gelir. Ama kesinlikle böyle olup olmadığı yzğın üzerinde yazmaktadır.

    kabaca saptama yapmanız gerekirse 0w ve 5 w ile başlayanlar tam sentetik , 10 ve 15 ile başlayanlar yarı sentetik , 20 ile başlayan yağ mineral yağdır.

    Turbo ömrü ve yağlaması açısından yağın tam sentetik olması yarı sentetik olmasına göre daha iyi birşeydir. Ama motor bir bütündür ve bir eleman i,çin iyi olan bir şey diğeri için eksiltme veya gereksiz olabilir. Aracı bir bütün olarak değerlendirmek gerekir aynı zamanda bulunduğunuz coğrafi koşullu ve yaşadığınız yeri de uzun vadeli inclemek gerekir.

    0 ile başlayan yağ bir arzurumda turbolu araç için bir zorunluluk olabilirken, bir izmirde gereksizdir diye iddaalı bir sanuç çıkarılabilir. yarı sentetik bir yağ izmirde Turbo için yeterlidir .Çünkü aşırı soğuk olmayacağı için yarı sentetik bir yağ filminin izmir ortamında performası yeterli olacaktır. Sonuç itibarıyle teorikolarak tam sentetik yağ turbo için bir şarttır ama gereklilik düşünüldüğünde ortamın ıısı birincil parametre olarak karar vermemizi kolaylaştıracaktır.

    Acnak yine buradan yola çıkarak o mzana yazın mineral yağ kullanalım neden yarı sentetiğe para veriyoruz sonucunu çıkarmamak lazımdır. olayı daireler şeklinde analaliz atmeli tubo var diye sorulmalı ve var cevabı alınıyorsa dairenin içine yarı sentetik ve tam sentetik yazılmalıdır .Ama yarı asentik yazılan kısma bir başka daire kesişimi yapılmalı ona da ısı veya şehrin adı yazılırsa karşımıza daraltılmış bir seçim şartı çıkacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    T demek turbo ise mineralyağlarda yağlama problemi her zman mümkündür. Bu nedenle en düşük tam sentetik ile mineral arasında olan yarı sentetik yağ uygun olacağını düşünüyorum. Ancak katalogta bu yağ tavsiye edilmiyorsa alt sınır olan 10 w ile başlayan bir yağ uygun olacaktır.

    LPGye dönüştürülen araçlarda benim dikkatimi çeken şeylerden birisi LPG nin yanma esnasında çıkan su buharı miktarınıın yağa olan etkisidir. Bu kimyasal tepkimenin kaçınılmaz bir onucudur yüzdesel olarak LPG veya saf bir gaz yandığında metan olsun ,propan olsun , bütan olsun hep su ve CO2 çıkmasını bekleriz. Su ise tepkime sonucunda kaçınılmaz olarak çıkmaktadır . Motor silindirleri içi yeterince sıcak olduğunda bu su buharı şeklinde eksoztan atılır ve farketmek zordur. Ancka soğuk havalarda rksozdan şıp şıp diye damlatır , hatta birçok kullnıcı bu su da nereden geliyor diye sorduğu forumları okumuşdum.

    işte bu su yağın en büyükdüşmanlarından biridir. Bir şekilde yağa karışırsa yağlama işini tamamen veya kısmen bloke edebilmektedir.Slindirler aşınmış ise ilk kaçacağı yer silindir gömleğindendir ancak yeni motorlarda farkdilemsi veya yağa karışması oldukça zordur.

    Benim tavsiyem şudur eğer eskimiş motorlara LPG dönüşümü yapılırsa yağın SIK aralıkta değiştirilmesinin riskleri azaltacağını düşünüyorum. Bu nedenle ucuz ola 20w/50 LPGli yağ en hesaplı ve gözden çıkarılabilir olanıdır.

    Ama sizin araç gibi turbosu olan araçlar için 20/50 uygun değildir biraz daha masraf yaparak en az yarı sentetik yağ seçilmesi uygundur. Motor aşınmış ise tam sentetik yağ eksiltme dışında size bir katkısı olmayacaktır Siz turbo var diye tam sentetik kullanmak ancak sıfır veya yıpranmamış motor için söz konusudur.Aşınma olmaya başlayın turboda da aşınma olacağını far ederek yarı senteik orta yok gibi görünüyor. Ama uygulama sonrası aracın tepkilerini de gözlemek kaydıyla .

    not: mineral yağların sütrtünme kayıpları nedeniyle yakıt tüketimini artırma eğiliminde olduğunu aklınızın bir köşesine kaydedin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Sayın vezir. Size bir sorum olacak. 1.8 T lpg li passata hangi yagı kullanmam uygundur sizce? Birr bilginiz var mıdır? Tam sentetik mi yarı sentetik mi mineral mi? Sanırım tam sentetikte falan yag eksilme durumu olabiliyor. Beni aydınlatırsanız sevinirim.




    Evet T turbo anlamına geliyor.

    Malesef aracımın katalogu yok. Ancak sayın O.B.k İle de bu konuyu gorustum kesinlikle tam sentetik yag kullanmamı tavsiye etti. Hatta castrol un sport yag modellerini falan koymamı soyledi. Ancak dediginiz gibi motorda asınma durumu varsa yag eksiltme durumu olacagı kesindir. Ama yoksa da turboyu gerekli yaglamayı saglayacak olan tam sentetik kullanmak isterim. Ama tamircim araca 10-40 delphi marka yag koydu. Bu yag nedir? Mineral mi tam sentetik mi yarı sentetik mi? Ve delphi hakkında bilginiz var mıdır? İyi bir yag mıdır? Aslında ben castrol koyma taraftarıydım. Ama tamircim akrabam da olur kendisi bu yagın da fena olmadıgını isimi gorecegini soyledi. Su anda bu yag bulunmakta herhangi bir eksilme falan yok.

    Bu yagların numaralarından mı anlaslıyor tam sentetik yarı sentetik olmaları. 10-40 da 10 ne demek 40 ne demek? Tesekkurler.


    10/40 yarı sentetik bir yağdır.

    evet 10 veya 15 ile başlaması yarı sentetik olacağı anlamına gelir. Ama kesinlikle böyle olup olmadığı yzğın üzerinde yazmaktadır.

    kabaca saptama yapmanız gerekirse 0w ve 5 w ile başlayanlar tam sentetik , 10 ve 15 ile başlayanlar yarı sentetik , 20 ile başlayan yağ mineral yağdır.

    Turbo ömrü ve yağlaması açısından yağın tam sentetik olması yarı sentetik olmasına göre daha iyi birşeydir. Ama motor bir bütündür ve bir eleman i,çin iyi olan bir şey diğeri için eksiltme veya gereksiz olabilir. Aracı bir bütün olarak değerlendirmek gerekir aynı zamanda bulunduğunuz coğrafi koşullu ve yaşadığınız yeri de uzun vadeli inclemek gerekir.

    0 ile başlayan yağ bir arzurumda turbolu araç için bir zorunluluk olabilirken, bir izmirde gereksizdir diye iddaalı bir sanuç çıkarılabilir. yarı sentetik bir yağ izmirde Turbo için yeterlidir .Çünkü aşırı soğuk olmayacağı için yarı sentetik bir yağ filminin izmir ortamında performası yeterli olacaktır. Sonuç itibarıyle teorikolarak tam sentetik yağ turbo için bir şarttır ama gereklilik düşünüldüğünde ortamın ıısı birincil parametre olarak karar vermemizi kolaylaştıracaktır.

    Acnak yine buradan yola çıkarak o mzana yazın mineral yağ kullanalım neden yarı sentetiğe para veriyoruz sonucunu çıkarmamak lazımdır. olayı daireler şeklinde analaliz atmeli tubo var diye sorulmalı ve var cevabı alınıyorsa dairenin içine yarı sentetik ve tam sentetik yazılmalıdır .Ama yarı asentik yazılan kısma bir başka daire kesişimi yapılmalı ona da ısı veya şehrin adı yazılırsa karşımıza daraltılmış bir seçim şartı çıkacaktır.

    Alıntıları Göster
    Selamlar herkese,
    Bu yağlama konusu hepimizin kafasında soru işareti. Tam sonuca ise ancak spesifik koşulların tamamının gözden geçirilmesi ile ulaşabiliriz. Yani kendi aracımızda, tüm koşulları deneyerek. Bunu sayın VEZİR de belirtmiş ve başka yolu yok.

    Motorlar farklı teknolojik imkanlar kullanılarak imal edildiğinden, ayrıca dış etkenler (sürücü, iklim vb.) değişkenlik gösterdiğinden, aynı yağlarla farklı sonuçlara ulaşmak da mümkündür.

    Çok iyi bir motor ustası bana LPG takılmış motorun daha çabuk yıpranacağını söyledi. Ancak şahsen bu yıpranmanın ne derece fazla olacağının tam bilinmediğini söyleyebiliriz. Benzin yakmak için dizayn edilmiş motorda LPG yakmak tabi ki, onun çalışma prensibine aykırı bir durum teşkil edebilir. Ancak nasıl ki, fuel oil yakak için dizayn edilmiş kazanları dönüşümle LPG yakmaya uygun hale getiriyorsunuz, motorları da aynı mantıkla dönüştürebiliriz. Tabi bir farklılık var; Yürüyen aksam. Kazanda amaç sadece ısıtma, motorda ise hareket kazandırma... O halde hareketli aksamın nasıl etkilendiği araştırılmalıdır. Burada dikkatimi çeken nokta şudur; Hiç bir üretici LPG yakmaya uygun motoru fabrikasyon üretmiyor. Bu ya kâr/ maliyet hesabının şaşmasından, ya da gereksiz bulunmasından olabilir. Sağlam motorların 700-800 bin km aralığında dayanıyor olması sanırım bunun temel sebebi. Ömrü azalsa ne olur ? 500bin km gitsin. Sıfır aldığı araçla 500 bin km yi bir kaç senede yapabilen var mı? Düzgün kullanılmış bir araçta LPG olsun, benzin olsun, dizel olsun, büyük problemlerle karşılaşmazsınız. Yeter ki periyodik bakımları aksatmayın ve orijinal parçalar kullanın.

    Yağlamanın LPG li araçta problem yarattığını, ya da şöyle söyleyeyim; Büyük problem yarattığını görmedim. Böyle bir durumu farketmemem olanaksız. Hatta LPG de kullanımda, eksoz borusunun benzinli kullanıma oranla daha geç çürüdüğünü ve yağın daha uzun süre dayandığını gözlemledim. Bu sadece benim aracıma has bir durum olabilir, bilemiyorum. Ancak daha önceki araçlarımda da benzer durumu gözledim.

    Yağın bozulup bozulmadığını parmağınızla kontrol edebilisiniz. Bal gibi yapış yapış olmamalıdır, su gibi akışkan da... İkisinin arasında bir kıvamda yani zeytinyağı gibi olmalı. Yani ilk aldığınızda yağı parmağınızla kontrol edin ve sonra sık sık aynı yöntemi kullanın. Viskozite ölçüm araçlarını da kullanabilirsiniz. Ancak bunu normal kullanıcıların yapabileceğini zannetmiyorum.

    Organik tüm yakıtlarda, yanma sonrası CO, CO2, SO, SO2, H2O vs. çıkar. Benzin yanması sonucu da H2O çıkar. Çıkan H2O nun miktarı LPG de daha fazladır. Çünkü yanan LPG miktarı daha fazladır. Bunun yağlamaya negatif etkisi olabilir. Ancak hangi derecededir bilemiyorum, ölçmek lazımdır. Bunun yanı sıra gözden kaçırdığımız tüm noktalar ancak deney yaparak ortaya çıkarılabilir.

    Velhasılı kelam; Hesap kitap işi bunlar. Eğer çok geziyorsanız ve aracınız çok yakıyorsa, LPG taktırır ve eksilerine katlanırsınız (motor deldirme, satış değer kaybı vs.) Aracımı fazla kullanmıyorum diyenler taktırmaz ve kafaları da rahat eder.

    Yoksa, herkes için tek bir doğru yoktur. Herkese iyi geceler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    Selamlar herkese,
    Bu yağlama konusu hepimizin kafasında soru işareti. Tam sonuca ise ancak spesifik koşulların tamamının gözden geçirilmesi ile ulaşabiliriz. Yani kendi aracımızda, tüm koşulları deneyerek. Bunu sayın VEZİR de belirtmiş ve başka yolu yok.

    Motorlar farklı teknolojik imkanlar kullanılarak imal edildiğinden, ayrıca dış etkenler (sürücü, iklim vb.) değişkenlik gösterdiğinden, aynı yağlarla farklı sonuçlara ulaşmak da mümkündür.

    Çok iyi bir motor ustası bana LPG takılmış motorun daha çabuk yıpranacağını söyledi. Ancak şahsen bu yıpranmanın ne derece fazla olacağının tam bilinmediğini söyleyebiliriz. Benzin yakmak için dizayn edilmiş motorda LPG yakmak tabi ki, onun çalışma prensibine aykırı bir durum teşkil edebilir. Ancak nasıl ki, fuel oil yakak için dizayn edilmiş kazanları dönüşümle LPG yakmaya uygun hale getiriyorsunuz, motorları da aynı mantıkla dönüştürebiliriz. Tabi bir farklılık var; Yürüyen aksam. Kazanda amaç sadece ısıtma, motorda ise hareket kazandırma... O halde hareketli aksamın nasıl etkilendiği araştırılmalıdır. Burada dikkatimi çeken nokta şudur; Hiç bir üretici LPG yakmaya uygun motoru fabrikasyon üretmiyor. Bu ya kâr/ maliyet hesabının şaşmasından, ya da gereksiz bulunmasından olabilir. Sağlam motorların 700-800 bin km aralığında dayanıyor olması sanırım bunun temel sebebi. Ömrü azalsa ne olur ? 500bin km gitsin. Sıfır aldığı araçla 500 bin km yi bir kaç senede yapabilen var mı? Düzgün kullanılmış bir araçta LPG olsun, benzin olsun, dizel olsun, büyük problemlerle karşılaşmazsınız. Yeter ki periyodik bakımları aksatmayın ve orijinal parçalar kullanın.

    Yağlamanın LPG li araçta problem yarattığını, ya da şöyle söyleyeyim; Büyük problem yarattığını görmedim. Böyle bir durumu farketmemem olanaksız. Hatta LPG de kullanımda, eksoz borusunun benzinli kullanıma oranla daha geç çürüdüğünü ve yağın daha uzun süre dayandığını gözlemledim. Bu sadece benim aracıma has bir durum olabilir, bilemiyorum. Ancak daha önceki araçlarımda da benzer durumu gözledim.

    Yağın bozulup bozulmadığını parmağınızla kontrol edebilisiniz. Bal gibi yapış yapış olmamalıdır, su gibi akışkan da... İkisinin arasında bir kıvamda yani zeytinyağı gibi olmalı. Yani ilk aldığınızda yağı parmağınızla kontrol edin ve sonra sık sık aynı yöntemi kullanın. Viskozite ölçüm araçlarını da kullanabilirsiniz. Ancak bunu normal kullanıcıların yapabileceğini zannetmiyorum.

    Organik tüm yakıtlarda, yanma sonrası CO, CO2, SO, SO2, H2O vs. çıkar. Benzin yanması sonucu da H2O çıkar. Çıkan H2O nun miktarı LPG de daha fazladır. Çünkü yanan LPG miktarı daha fazladır. Bunun yağlamaya negatif etkisi olabilir. Ancak hangi derecededir bilemiyorum, ölçmek lazımdır. Bunun yanı sıra gözden kaçırdığımız tüm noktalar ancak deney yaparak ortaya çıkarılabilir.

    Velhasılı kelam; Hesap kitap işi bunlar. Eğer çok geziyorsanız ve aracınız çok yakıyorsa, LPG taktırır ve eksilerine katlanırsınız (motor deldirme, satış değer kaybı vs.) Aracımı fazla kullanmıyorum diyenler taktırmaz ve kafaları da rahat eder.

    Yoksa, herkes için tek bir doğru yoktur. Herkese iyi geceler.

    Alıntıları Göster
    2000 motor lpg li 140000 deki laguna için 10 40 yağ kullanıyorum.Saniyede bunu kulllandılar.Doğru mu yapıyorum acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncays44

    2000 motor lpg li 140000 deki laguna için 10 40 yağ kullanıyorum.Saniyede bunu kulllandılar.Doğru mu yapıyorum acaba?

    Alıntıları Göster
    uygun görünüyor eğer eksiltmiyorsa.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    2000 motor lpg li 140000 deki laguna için 10 40 yağ kullanıyorum.Saniyede bunu kulllandılar.Doğru mu yapıyorum acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    uygun görünüyor eğer eksiltmiyorsa.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    2000 motor lpg li 140000 deki laguna için 10 40 yağ kullanıyorum.Saniyede bunu kulllandılar.Doğru mu yapıyorum acaba?


    Alıntıları Göster
    forumda bilgisine güvenen arkadaşlara bir sorum olacak. benim 8v 78 beygir 1500 motor enjeksiyonlu lada vega aracımda sıralı lpg kiti var. serviste lpg takıldıktan sonra 10 40 mobil esso yağ konuldu. (lpg takıldığını söyledim ama lpgli araçlara uygun yağın kullanılmasını söylemeyi unuttum). şimdi aracın yağ değişim zamanı geldi. (yağın değişim aralığı 6 bin km). lada vegalarda söyle bir durum var. aracın yağını max çizgiye kadar ekliyorlar. aracımda yağ eksiltme gibi bir durum yok. motor -rölantide ısındıktan sonra 500 600 devir aralığında çalışıyor. bulunduğum yer mersin. hararet hep yukarı yönlü hareket izliyor. (belli bir ısıda sabit kalmıyor) yaz aylarında şehir içinde yollar düz olsa bile dur kalklar sebebiyle 105 derecede fan açtığı oluyor.
    10 40 mobil esso minarel yağmı? motor sürekli yüksek ısıda çalışma karakterinde olduğu için yarı sentetik bir yağa geçmek istiyorum. ne dersiniz. geçiş mantıklımı? fiyat açısından 10 40 mobil esso yağı 40 tl olması lazım. daha uzun vadede kullanacağım yarı sentetik yağın değişim aralığı ne kadardır? (castrol marka yağları nedense sevmiyorum). önerilerinizi bekliyorum. saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okucukank

    forumda bilgisine güvenen arkadaşlara bir sorum olacak. benim 8v 78 beygir 1500 motor enjeksiyonlu lada vega aracımda sıralı lpg kiti var. serviste lpg takıldıktan sonra 10 40 mobil esso yağ konuldu. (lpg takıldığını söyledim ama lpgli araçlara uygun yağın kullanılmasını söylemeyi unuttum). şimdi aracın yağ değişim zamanı geldi. (yağın değişim aralığı 6 bin km). lada vegalarda söyle bir durum var. aracın yağını max çizgiye kadar ekliyorlar. aracımda yağ eksiltme gibi bir durum yok. motor -rölantide ısındıktan sonra 500 600 devir aralığında çalışıyor. bulunduğum yer mersin. hararet hep yukarı yönlü hareket izliyor. (belli bir ısıda sabit kalmıyor) yaz aylarında şehir içinde yollar düz olsa bile dur kalklar sebebiyle 105 derecede fan açtığı oluyor.
    10 40 mobil esso minarel yağmı? motor sürekli yüksek ısıda çalışma karakterinde olduğu için yarı sentetik bir yağa geçmek istiyorum. ne dersiniz. geçiş mantıklımı? fiyat açısından 10 40 mobil esso yağı 40 tl olması lazım. daha uzun vadede kullanacağım yarı sentetik yağın değişim aralığı ne kadardır? (castrol marka yağları nedense sevmiyorum). önerilerinizi bekliyorum. saygılarımla

    Alıntıları Göster
    ladalar yüksek sıcaklıkta çalışırlar motor tam ısınmadan yüksek yakıt tüketirler yani ısısnınca motor tüketim değerleri düşer . Yağ castrol 10-40 kullanabilirsin asıl olan lpg uyumsuzluğudur buda ladalarda motor sensörleri sonradan devşirilmiştir benzinde bile araç kimi zamaz stabil çalışmaz . Karbüratörlü uyumu daha iyidir .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    ladalar yüksek sıcaklıkta çalışırlar motor tam ısınmadan yüksek yakıt tüketirler yani ısısnınca motor tüketim değerleri düşer . Yağ castrol 10-40 kullanabilirsin asıl olan lpg uyumsuzluğudur buda ladalarda motor sensörleri sonradan devşirilmiştir benzinde bile araç kimi zamaz stabil çalışmaz . Karbüratörlü uyumu daha iyidir .

    Alıntıları Göster
    yüksek sıcaklıkta çalışan araçlar için eğer aksi bir durum yok ise adana mersin gibi güney bölgesi için 20/50 LPG li yağ daha uygun olacağını düşünüyorum. Ciddi kış olmayan yerler için yarı sentetik yağ sadece gerekli ise kullnılmalıdır.Ama bu kullnılmaz demek değildir.

    Fayda kazanç olayını öne alırsak 20/50 LPG kalite bir konulup sık sık (3000-4000 km )yağ filtresi ile değiştirilirse motor ve dönen elemanlar için en iyi şeyi yapmış olursunuz .Bunun tek istisnası katalogta yarı sentetik veya tam sentetik bir yağ yazıyorsa tabiiki bu şarta uyulması öncelik dahilindedir.Mineral yağlar bazı mantar contalarda aşınma ve istenmeyen ilişkiye girebiliyor.

    şunuı unutmayın ne yağ kullnırsanız kullanın söylenenden önce değiştirirseniz (yağ filtresi mutlaka değiştirilmeli) en iyi motor bakımını yapmış olursunuz .özellikle orjinalliği bozulmuş Lpg takılmış, Yüksek km de bulunan araçlarda yağ daha sık aralıklarla değiştirilmelidir. Bahsedilen kmler sıfır araçların veya az yıpranmış motorların km si olarak verilmektedir. şartları değiştirirseniz yağı da sık değiştirmek bu işin temeldir.Çevre kirliği dışında (çok yağ atığı çok kirletme) ve biraz araba kaldır indir dışında zararınız olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafacec

    Bu yazdıklarım bilimsel kaynaklara dayanmamaktadır. Sadece benim düşüncelerimdir.

    C1 ) Araç lpg çalışırken yağlanmama olayı tamamen uydurmadır. piston, seğman, yanma odası duvarı yağlanır.

    C2 ) LPG'nin ısınma ısısı benzine göre daha yüksek olduğuna göre yağın özelliği daha çabuk bozulur.
    Bu sebebden dolayı 10000km. 7500'e düşebilir.

    C3 ) Ben şahsen lpg li araçlar için satılan extra yağlayıcılara inanmıyorum. Bir sonraki bakımımda
    yüksek ısıya dayanıklı turbo dizel yağı kullanmayı düşünüyorum. Lpg de yağın geç kararması daha uzun ömürlü olduğunu göstermez.
    rengi temiz gözüksede özelliğini yitirmiş olabilir. Ayrıca kararmayan yağ çalışmıyordur, mantık olarak düşünün piston ve silindir duvarı arasında ezilen ve yüksek ısıya maruz kalan yağ elbette yanacaktır. yağın yanmaması yüzey arasında kaydırma işlemini yapmadığını gösterir. yanan yağ kalıntıları karteldeki yağı kirletir ve rengi kararır.

    aşagıda verdiğim bilgiler LPG de bizzat zaman içinde test edilmiştir.

    20/50 opet motor yagı 5000km. sonunda bile sapsarı çiçek gibi.
    20/50 castrol motor yağı 1000-2000km arası kararıyor.
    10/40 castrol 1000km ye varmadan zift gibi
    15/40 Hyundai servisinin koyduğu markasını bilmediğim yağ 1000km sonunda zift
    5/40 shell helix 1000km sonunda zift gibi.





    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    LPG'li araçlarda motor yağı konusunda bazı şeyler kafama oturmadı. Mutlaka bilen arkadaşlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim:

    1- Motor yağı benzin ile birlikte yanma odasına girmediğine göre, benzin ile ne akalası var? Yani araç LPG'de çalışırken motor neden yağlanmaz? (Yani böyle genel bir kanı var bildiğimden demiyorum yağlanmaz diye)
    2- Eğer LPG'li araçlar motor benzinli çalışır gibi yağlanmıyorsa motor yağının normalden daha uzun süre dayanması beklenemez mi? Örneğin benzinli bir araç 10.000km'de yağ değişimi gerektiriyorken LPG'li araç bence 15.000 rahat gider görüşündeyim.
    3- LPG'li araçlar için kit şeklinde satılan ekstra motor yağlayıcı sistemler yalan mıdır? (Burada daha önce faydası değil, hatta zararı olduğu tartışılmıştı)

    Paylaşım için şimdiden teşekkürler.




    Horrrt

    ne yaptınız arabaya dizel yağı koydunuzmu merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafacec

    Bu yazdıklarım bilimsel kaynaklara dayanmamaktadır. Sadece benim düşüncelerimdir.

    C1 ) Araç lpg çalışırken yağlanmama olayı tamamen uydurmadır. piston, seğman, yanma odası duvarı yağlanır.

    C2 ) LPG'nin ısınma ısısı benzine göre daha yüksek olduğuna göre yağın özelliği daha çabuk bozulur.
    Bu sebebden dolayı 10000km. 7500'e düşebilir.

    C3 ) Ben şahsen lpg li araçlar için satılan extra yağlayıcılara inanmıyorum. Bir sonraki bakımımda
    yüksek ısıya dayanıklı turbo dizel yağı kullanmayı düşünüyorum. Lpg de yağın geç kararması daha uzun ömürlü olduğunu göstermez.
    rengi temiz gözüksede özelliğini yitirmiş olabilir. Ayrıca kararmayan yağ çalışmıyordur, mantık olarak düşünün piston ve silindir duvarı arasında ezilen ve yüksek ısıya maruz kalan yağ elbette yanacaktır. yağın yanmaması yüzey arasında kaydırma işlemini yapmadığını gösterir. yanan yağ kalıntıları karteldeki yağı kirletir ve rengi kararır.

    aşagıda verdiğim bilgiler LPG de bizzat zaman içinde test edilmiştir.

    20/50 opet motor yagı 5000km. sonunda bile sapsarı çiçek gibi.
    20/50 castrol motor yağı 1000-2000km arası kararıyor.
    10/40 castrol 1000km ye varmadan zift gibi
    15/40 Hyundai servisinin koyduğu markasını bilmediğim yağ 1000km sonunda zift
    5/40 shell helix 1000km sonunda zift gibi.





    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Merhaba arkadaşlar,

    LPG'li araçlarda motor yağı konusunda bazı şeyler kafama oturmadı. Mutlaka bilen arkadaşlar vardır, paylaşırlarsa sevinirim:

    1- Motor yağı benzin ile birlikte yanma odasına girmediğine göre, benzin ile ne akalası var? Yani araç LPG'de çalışırken motor neden yağlanmaz? (Yani böyle genel bir kanı var bildiğimden demiyorum yağlanmaz diye)
    2- Eğer LPG'li araçlar motor benzinli çalışır gibi yağlanmıyorsa motor yağının normalden daha uzun süre dayanması beklenemez mi? Örneğin benzinli bir araç 10.000km'de yağ değişimi gerektiriyorken LPG'li araç bence 15.000 rahat gider görüşündeyim.
    3- LPG'li araçlar için kit şeklinde satılan ekstra motor yağlayıcı sistemler yalan mıdır? (Burada daha önce faydası değil, hatta zararı olduğu tartışılmıştı)

    Paylaşım için şimdiden teşekkürler.




    Horrrt

    ne yaptınız arabaya dizel yağı koydunuzmu merak ettim.

    Alıntıları Göster
    5-30 mobil var 700-800 km oldu hala yeni gibi görünüyor 5000 kmde olsa 10.000 kmde olsada pek değişmiyor kararmıyor yağ durumu motordan motora değişir dizel araçta aynı yağ 300 km sonra kapkara olabilir mesela. lpg yağlamasına gelince lpg sadece subapları yağlamaz lpgnin motoru yağlamaması gibi bir durum olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky_balbao

    5-30 mobil var 700-800 km oldu hala yeni gibi görünüyor 5000 kmde olsa 10.000 kmde olsada pek değişmiyor kararmıyor yağ durumu motordan motora değişir dizel araçta aynı yağ 300 km sonra kapkara olabilir mesela. lpg yağlamasına gelince lpg sadece subapları yağlamaz lpgnin motoru yağlamaması gibi bir durum olmaz

    Alıntıları Göster
    meraba arkadaşlar benim araçım tipo 1,6 DGT motor yağı olarak ne kullanmalıyım. araçımda lpg mevcut ama çok yakıyor km 3,50 kuruş felan bunun iiçinde yardıncı olursanız sevinirim




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.