yav kardeşim bırakın şu zırvalıkları gerçekten. Birde bunları okuyan insanlar lpg'li arabanın hemen motoru biter falan filan sanıyorlar. İnsanları yanılmaktan başka bir şey yaptığınız yok. ailecek 20-30 yıldır lpg'li araçları kullandık. Hadi eski karbüratörlü araçları saymıyorum. 1.6 lpg'li megane'ı 120 bin km lpg ile kullandık, lpg ile ilgili tek bir sıkıntı çıkmadı. 1.4 80bin km'de lpg takılan paliom var şuan 220bin km'de bunda da yine tek bir sıkıntı çıkmadı. ve yine çevremde onlarca böyle araçları problemsiz kullanan kişiler var. dikkat edilmesi gereken 3 nokta var;
bu yukarıdaki 3 maddeye dikkat ettikten sonra hiçbir şey olmaz. |
Lpg şu an en avantajlı yakıt değil mi? (3. sayfa)



-
-
Lpg benzinden ne kadar iyi olabilirki bana bunu söyleyin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lpg hiçbir zaman benzin gibi olmaz insanlara üzülüyorum ben 9 liralık fark için macera aramaya gerek yok lpg demek motoru oynatmak demek elektrik tesisatı su tesisatı komple oynanıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüketimi düşürüyorsun başka ne olabilir? Arabayı uçurmasını falan mı bekliyorsunuz. Ayrıca iyi montaj arabaya zarar vermez.
Örneğin benim şuanki aracım benzinde 7 litre LPG'de 8 litre yakıyor. Küçük bir hesap yapacak olursak.
7*19.5=136,5 TLbenzin
8*10.4=83,5 TL lpg
Özetle ortalama %40 daha az tüketim mevcut.
Yıllık 12 bin km yaptığımızı düşünürsek bu da demek oluyor ki 1 yılda 6300 TL tasarruf.
LPG montaj ücretide bugün mpi motorlar için 6-7 bin lira olduğunu düşünürsek yani 1 yılda sistem amorti ediyor kendini.
Kaldı ki lpg'nin çok daha az emisyon salınımı var, yani doğaya en az zararlı yakıt türü.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 8 Mart 2022; 12:57:12 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kardeşş hiç bi şnsan hiç bir kullanicisi senin gibi 20-30k veya 50k sürüp satmiyor.Cogu insan binici,sorunsuz arac yoktur illaki bi yerde patlak vardir.2009 bari atiker takili montajda problem yok tek sıkıntı afr ayari ama her türlü subap ve hararet sorunuyla karşi karşiya kalabiliyor.Lpg ucuz diye biniyoruz dogruya dogru zamaninda 100km 9 lt yakip 30-40tl yakiyoduk şuan 100tl yakiyor.Aracim 250k 2 defa üst kapak yandi subaplar yandi lpg tek avantaji ucuz olmasi,emin ol 15-20k birim fiyati olsa benzin ile arasinda 3-4 lira olsa yüzüne bakmazsin,sen herşeyi montaj ve uyumluluk saniyorsun ama öyle değil,lpg ile 1 milyon km yapan ve üst kapaği acilmayan araç yoktur varsa belki 1 veya 2 olabilir.Benzinin verdigi performans emin ol dizel araçlarda lpg dahi yok.Eski araçlarindan bahsetmişsin,koy torosa lp banamasin demez şuanki piyasada bulunan tüm araçlar eskisi gibi 10-15lt yakmiyor max 6 lt veya 7lt her gidiş geliş için 100tl için motoru yipratmak anasini ağlatmak pistonlarin dile gelmesi işime şahsen gelmez.Tek sıkıntı nedir bilirmisin 500-600k araç alip milyarlar verip lpg takip tüp az yakiyor diye kullananlara ayarimdir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
En az yakan Fransız dizel B sınıfı araçlar mesela clio 1.5 dCi şehir dışı 4 ü görmüyor şehir içi de 5 I geçmiyor sakin kullanımda. verdiğiniz değerler turbo benzinli araçlara ait.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
20-30k sürüp satıyorum diye bir demedim ben hocam. bir aracımızı 100 bin km lpg kullandık, diğerini 140bin km'dir kullanıyoruz hiçbir problem yaşamadık dedim.
benim yukarda bahsettiğim 3 tane husus var. Aracınızın motorunun lpg uyumu, iyi bir montaj ve iyi bir kit.
bazı motorlar atmosferikte olsa, lpg'de hararet problemleri ya da supap problemleri olabiliyor, örneğin cruze.
ayrıca çevremde de çok uzun yıllar 300-400 bin km sorunsuz lpg kullanan kişiler var. Özellikle japon araçlarında bu daha fazla.
ben zaten günümüz turbolu araçlarına veya direkt enjeksiyonlu araçlara lpg takılmasını önermiyorum. Gidip 1.0tsi'a yada 1.3tce motora lpg takmak saçmalık.
ama 1.6 civic, corolla, 1.4 egea, 1.2 atmosferik clio gibi araçlara da benzinli binmekte bana saçma geliyor.
--
lpg her zaman benzinin yarı fiyatı olmuştur. Geçmiş dönemde de lpg 2 lirayken benzin 4-5 liraydı.
Her neyse bu da demek oluyor ki lpg ile ortalama %40 daha tasarruflu geziyorsunuz. Bir aracın ekonomik ömrü hadi 300 bin km dersek, bu ciddi bir tasarruf oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 8 Mart 2022; 13:36:48 >
-
1.4 egea lpg de yağ eksiltiyor,
1.4, 1.6 cliolar blok çatlatıyor,
1.2 8v paliolar conta yakıyor,
birazdan supap yaktımcılar gelir zaten.
lpg alayının oksijen sensörünü bozuyor.
motorun yanma ısısını yükselttiği mühendislik bir gerçek.
şehir içi lpg, uzun yolda benzinle biniyorum biraz dengelemek lazım.
-
Birebir katılıyorum dediklerinize tecrübe ile sabit. Bende her araca LPG olur demiyorum olmamalıda tce grubda ise fabrikasyon LPG de var motor yapısı subap malzemesi soğutma sistemi ona göre dizayn edildiyse LPG turbo araçlarda oktan yüksekliği sebebi ile daha çok sıkışıtırmaya müsait aslında iyi bir şey. Ama dediğimi gibi aracın LPG ile kullanılacak olması baz alınarak yapılmalı tüm mühendisliği. Yoksa atmosferik verimsiz motorlarda LPG şart :) zaten
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.4 egea doğal bir biçimde yağ yakıyor ve bunu kitapçıkda da yazıyor. Yani lpg ile alakası yok, benzinde de yakıyor.
Söylediğiniz motorlar blok çatlatır doğrudur ama lpg ile bunun ne kadar alakası var? Yani sırf lpg yüzünden mi çatlatıyor.
Örneğin benim arkadaşımda 1.2 8v palio vardı o da lpg takılmamış olmasına rağmen 1-2 defa conta yaktı üst kapak yaptırdı.
2000'li yıllardaki k7m Renault motorunun blok çatlattığını bilmeyen yok. Ve yine bunun lpg ile alakası yok.
Güncel olarak o yıllardaki en iyi motor 1.6 k4m'dir. Lpg ile kullanılmış 400 bin km'de motora anahtar değmemiş k4m bilirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 8 Mart 2022; 16:15:6 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
kitapçığı baz alırsak bütün fiat araçlarında 1000km de 1 lt yağ yakma normaldir yazar :)
lpg yanma ısısını yükseltiyor, egzoz sıcaklığını yükseltiyor bu gerçek. bununla paralel olarak 2-3 saatlik uzun yolda cayır cayır lpg ile giden araçlar eninde sonunda ya conta yakar, ya da sekman bozar veya supap eritir.
%100 kusursuz değil, abartılan kadar da problemli değil demek istediğim.
şehir içi evden işe işten eve giden, yılda bir tatile giden adamı etkilemez bu durumlar.
-
1000 km'de 1 litre abartı biraz hocam :) benim araç 10 bin km'de yarım litre eksiltiyor.
Ben aksine uzun yolda motorun daha az yorulduğunu düşünürüm. Ve daha az hararetli çalıştığını. Özellikle hızlı giderken motor çok daha rahat soğuyor rüzgar akışından dolayı.
Eskiden bizde Broadway vardı. Ne zaman şehir içi trafiğinde kalsam hararet yükselirdi. Uzun yolda o kadar rampa çıkardım hararet yükselmezdi :)
Tabi teknik olarak hangisi çok motoru yorar bilemiyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
fiat işi garantiye almış, yanımızda yağ bidonuyla gezecez.
uzun yolda daha az hararetli çalışması şöyle, devirdaim daha iyi çalışır, araç önden hava alır, sensör gördüğü kadar harareti ölçer 90 civarına sabitlemeye çalışır.
şehir içi dur kalkta motora gönderilen yakıt değişkenlik gösterdiği için aracın egzoz sistemi, yanma odası ve supaplar soğumak için fırsat buluyor.
en temizi işte araç enjeksiyonlu ve atmosferik ise, şehir içi lpg uzun yol benzin.
-
Lpg en cok problem yaşattigi contayi ve subap konusunda en verimsiz en problem yaratip kullanicisina cile yaşatan tek marka opeltir cruzerdir...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Avutun kendinizi bagajda taşımaya devam edin o bombayı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
LPG kitleri ne kadar şu anda güncel olarak ? 5000 TL yeterli mi ?
-
Avuttuğumuz yok, hesap kitap her şey ortada. Ben kendi tecrübelerime mi inanayım yoksa burada hiç lpg kullanmamış adama mı inanayım.
@Literaryy mpi düz motor için 7-8 bin civarında şuan. Direkt enjeksiyonlu ise fiyatlar değişir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 8 Mart 2022; 18:5:18 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
1.0 TCE zaten gelistirilirken LPG odaklı dizayn edildi. Hatta ilk tanitimlarda LPG yakıtina yönelik videolar vardı.
Zaten LPG modunda tork devri düşüyor ve tork yükseliyor. Benzin modunda tork devri yuksek ve tork düşüyor.
LPGde daha performanslı bir motor. Teknik verilerde dahi Duster 1.0 ECO-G;
Benzin modunda 0-100 15 sn
LPG modunda 0-100 13.5 sn
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 8 Mart 2022; 18:24:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğru LPG odaklı geliştirmiş versiyonu var tabi 1.33 tce de yanı mı acaba bu durumda?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
3.8-4 bin uygun markalar ve yüksek dirençli enjektörler. 5 bin yeterli kaliteli bir kit için tabi iyi markaların en alt grubu için. obd destekli ler 6-7 bin den başlıyor prins Lovato vb. Sıvı sistem direk enjeksiyon vs için 10-12 bin fiyat.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X