Selamlar dostlar, Aşağıda detaylıca paylaşacağım bir problem yaşıyorum, sıkılmadan okumanızı rica ediyorum. Aracım 2016 model 1.6 benzinli otomatik vites Egea. 2 yıl önce prince technomax LPG taktırdım. Bu kış LPG'de silkeleme yaşamaya başladım. Sorunla düz yolda karşılaşmıyorum, yokuş yukarı araç yüke gelince ileri geri sallamaya başlıyor ve motor arıza lambasını yakıyor, benzine alınca her şey normale dönüyor, defalarca tecrübe ettim. Şehir içinde de hız yapma durumu olmadığı için sorun yaşamıyorum. Sorunum özetle bu.
Gelelim araçta baktırdığım şeylere. Öncelikle bir ustaya götürdüm. Bilgisayara bağladığında bir tane bobin arıza gösteriyordu. Ağır bakımları yaptıralı 20 bin oldu o zaman bujilerde değişmişti, usta bu bujiler iridyum gibi bir şey söyledi ve daha çok uzun ömrü var dedi. Sadece bir bobin değiştirdik orjinaliyle ve çevre yoluna çıkıp denedim, zorladım aracı, sorun çözülmüştü. Şehir içinde sorun kendini göstermediği için sorunun çözülmediğini bir hafta sonra yine çevre yoluna çıktığımda anladım. Bu sefer LPG taktırdığım yere götürdüm. LPG ayarlarına baktı ve ufak tefek ayarlar yaptı. LPG filtresinin değişmesi gerektiğini sorunun ondan kaynaklı olabileceğini söyledi ve nihayetinde değiştirdik. Yine aynı şekilde çevre yoluna uzun süre zorladım aracı, sorun çözülmüş gibiydi. Bu haftasonu uzun yola çıktım. Ve tahmin edeceğiniz gibi aynı sorunla karşılaştım. Silkelemeyle birlikte LPG'ye geçmeme sorunu da ortaya çıktı, ballı kaymaklı oldu. Bazen geçiyor, bazen geçmiyor kafasına göre takılıyor. Bu arada bir sorun daha yaşıyorum. Belki bu sorunla alakalı olabilir. Araç ısısı hiç bir şekilde 90 dereceye ulaşmıyor. Hararet göstergesindeki dişlerden 90 dereceden 1 diş eksik kalıyor 90 derece olmuyor. Hatta yokuş aşağı giderken ayağı gazdan çekince kalorifer bildiğiniz soğuk üflüyor. Gaza basmaya başlayınca ısınıyor kalorifer. Bu sorunla alakalı olacağını düşünüyorum, çünkü geçen yaz bu iki sorun da yoktu. Birlikte ortaya çıktı. Ustalar aklına gelen her şeyi sırayla değiştirmeye kalkıyor ama bildiğiniz gibi her şey ateş pahası oldu. Parçaların yanına yaklaşılmıyor. Bu yüzden yardımlarını tecrübelerinizi paylaşmanızı istiyorum. Belki nokta atışı çözeriz. Teşekkürler... :( |
LPG de yokuş yukarıyken silkemele




-
-
Bende de 2017 hb ve sedan olmak üzere otomatik egea vardı
Gelelim ilk sorunun lpg kaynaklı ya güzel bir ayar yapılacak yada kit değişecek bujilerin ömrü 1.6 egea da 25.000 km dir gecen sene 450 tl idi dördü bu sene ne olmuştur bilmiyorum umarım ucuz buji takmamışsındır
Bu araçların kronik sorunu klima kazanıdır 2016/17 modellerde çoğunda var siz klimayı sıcaktan soğuğa çevirdiğinizde sıcak üflemeye devam ediyorsa kazanda arıza vardır
Sizin sorun araçta değil lpg sisteminde
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kucukaksoy -- 6 Mart 2022; 17:33:17 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
yokuşta,yükte o aynı yolu benzinde gitmeyi denedin mi ?
benzinde yapmıyor lpg de yapıyorsa bobin buji değiştirmeye gerek yok . bobin dediğin şey 3-5 yıllık arabada bozulan bişey değil zaten . lpg yi kapatıp bir süre benzinde kullanıp ardından ayar yaptırın.
lpg enjektörlerine bakıldı mı ? ona da baktır . lpg ye geçmeme sorunu için aracı bilgisayara bağlat bakalım sıcaklığı doğru okuyor mu?
-
lpg azken-bitmek üzereyken yapıyor olabilir mi
-
Hararet için termostata baktırın
Alıp alıp verme lpg regülatöründende olabilir atikerde oluyordu focusta yetiştiremiyordu hele depoda azsa yakıt
Brcde 5000 üstü devirde 1 kere yapar veya yapmaz benzine geçerdi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Geçen yıl eski aracımda bende aynı şeyi yaşıyordum, araç ibiza 1.4 manuel.
2018'de lpg taktırdım aracıma sorunsuz sıkıntısız 2020 sonuna kadar bindim.
Lpg'nin garantisi bitti sizin anlattığınız problemi yaşamaya başladım.
İlk olarak uzun yolda araç yüklüyken yaptı, 70-80 hızla yolu bitirip ustama gittim, bobinler değişti sorun birkaç aylığına çözüldü.
Benzinde hiç bir sorun yoktu sonuna kadar devir çevirsem bile sıkıntı olmuyordu, ne zaman lpg de yüklensem silkeleme ve motor ışığı yakıyordu.
Lpg'yi taktırdığım yerde 3 kez ayar yaptırdım, arıza olmadığını söylediler ama nafile bir türlü düzen tutmadı.
Sorunu çözemedim malesef ama lpg'den olduğunu biliyorum, montaj sıkıntılıydı diye düşünüyorum.
Aracı sattım şuan ne durumdadır bilemiyorum.
-
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler, öncelikle aracın lpg si full dolu halde de yapıyor, haftasonu fulleyip çıktım. Geçen hafta lpg filtresini değiştirtip ayarını da yaptırmıştım. LPG yi bilgisayara bağladığında herhangi bir sorun olmadığını söylediler. 2 yıl sorunsuz bindim LPG'li. Son 3 aydır yaşıyorum bu sorunları. Ayrıca, son bakımı yetkili serviste yaptırdığım için bujilerde orjinal takılmıştı. Benzinde ortaya çıkmıyor bu sorunlar, sadece lpg de oluyor. Şöyle ki haftasonu yolculuğumda silkeleme yapınca hemen benzine alıp uzun bir süre benzinle gittim. Ara sıra geri lpg ye alıp tekrar ediyor mu diye kontrol ettim sadece. Nasıl çözecez bilmiyorum.
-
araç 3500 - 4500 devir gibi devirlerdeyken yapıyormu?
-
benim benzinli araç da yapmaya başladı, özellikle yokuş yukarı daha bir yüksek devir çıkmazsam titreme yapıyor. İridium buji takılmış 60.000 km önce, onlardan mı acaba diye emin olamadım.
-
İridyum Bujinin ömrü genellikle 60-80 Bin km arasıdır. Bujileri ve Buji kablonuzu değiştirmenizi tavsiye ederim.
-
Bu zaten normal değil mi, düz yolda 2000 devir sürersin ama dik ve uzun bir yokuşu gerekirse bir alt viteste 3000 devir falan gitmen lazım. Dizelde o kadar önemli değilken tork düşüklüğü nedeniyle benzinli araçlar böyle kullanılır diye biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yüksek devirdeyken ve motor yüke geldiğinde yapıyor, araç arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor ve ben lpg tuşuna basıp benzine aldığımda sorun ortadan kalkıyor tam gaz devam edebiliyorum
-
muhtemelen lpg yetiştiremiyordur. Enjektörler kontrol edilmeli. Enjektörlerin ucunda nozullar var. bu nozulları genelde küçük takıyorlar normalde yetiyor ama yük durumlarında yetişmiyor lpg. Ben 1.8 aracıma 2.4mm nozul taktım ki bolca lpg gitsin diye. Ayrıca lpgciler genelde müşteriler lpg çok yakıyor demesin diyerek küçük nozullar kullanır. LPG markasının servisine giderek nozulları daha büyükleri değiştirmeleri konusunda ısrar edin. lpg ayarını yaparken de klima far fan ne varsa hepsi açık olarak yapılırsa yük altındaki ayarlar daha iyi olur. En iyisi afr ayarıdır aslında ancak meblağ biraz fazla isteyebilirler. AFR ayarı sizin sorununuzu çözecektir. Şu an aracınız muhtemelen fakir karışım olarak çalışıyordur. ileride zarar da verecektir bu.
Rampa aşağı inerken hararetin düşme sorunu ise termostat kaynaklı. termostatın değişmesi gerekiyor.
-
Bunları yazmak için gelmiştim, sağolsun arkadaş detaylı yazmış hepsini. Eline sağlık.
Çözüm basit aslında ama nedense çözüm olmayacak konularda parça değişimi yaptırmayı seviyor LPG'ciler.
Daha büyük nozul ve yükte ayar ile problem %80 çözülecektir. Geri kalan çözüm için aşağıda detayı paylaşıyorum.
Kısaca bilgilendirme yapayım.
LPG ayarı yaptırmaya giderken mutlaka motor ısısı çoktan normal seyrine gelmiş olsun. Bunun için 10-15 dk'lık sürüş yetmeyebilir. En az 30-40 dk sürüş sonrası ayar yaptırılması gerekir.
Nedenini de kısaca açıklayayım; aracın LPG'ye geçmesi LPG'nin ideal ısıya ulaştığı anlamına gelmez, LPG'ye geçiş regülatör su ısısına, yani motor soğutma suyu ısısına göre programlanır. Çok yeni kitlerde belki ekstra ayarlar mevcut olabilir bilmiyorum ama genel olarak tüm sıralı sistem kitlerde regülatör üzerindeki ısı sensöründen bilgi iletilir. Örneğin soğutma suyu 35 dereceye ulaştığında LPG'ye geçme ayarı, LPG'nin ideal ısıya ulaştığını değil, regülatörün LPG'yi gaz formuna çevirmesi için ideal ısıya ulaştığını gösterir. Fakat regülatör 35 dereceye ulaştığında, LPG henüz 10-15 derecelerde gezmektedir ve bu ısı artışı yavaş gerçekleşir. İşte bahsettiğim konu bu, eğer bu sıralarda LPG ayarı yapılırsa, LPG'nin motora ulaştığı sırada yoğunluğu yüksek olacağı için yapılan ayar 30 dk üzeri sürüşlerde problem çıkarmaya meyilli olur. Çünkü ortalama 30-40 dk sonraki sürüşlerde regülatör sıcaklığı 90-95 derecelere kadar, LPG sıcaklığı da 80-85 derecelere kadar (hatta üzerine) çıkar. Dolayısıyla yoğunluk yüksekken yapılan ayar bu sürüşe uygun değildir. Çünkü gazlarda sıcaklık ve yoğunluk ters orantılıdır. Böylesi ayarlarda, motor ve LPG ısısı normal seyrine ulaştığında yanma odasına giden LPG yoğunluğu düşük olacağı için yanma erken biter, bu da vuruntuya neden olur.
Yani konu sahibinin yaşadığı problem tam olarak budur. Bunun çözümü ne bobin, ne buji ne de motora ait başka parça değişimidir. Çözüm, direkt olarak nozul büyütme, yükte ve motor çok sıcakken ayar yaptırmaktır.
Peki sıcak motorda yapılan ayar, LPG'ye ilk geçişteki yüksek yoğunluğa etki eder mi? Tabi ki eder. Bu durumda araçta LPG'ye ilk geçişte silkeleme, stop etme gibi problemler yaşanabilir.
Peki bunun çözümü nedir? Bazı kitlerde motor devrine göre ayarın yanında basınca göre ve sıcaklığa göre ayar ekranları da vardır. İşte net çözüm buradadır. Isıya göre ve basınca göre ayarlamalar da yapılırsa LPG'ye ilk geçişteki ısıya göre daha düşük enjeksiyon programlanabilir, bu şekilde vuruntu gerçekleşmez. Aynı şekilde motor çok sıcakken de dengeli enjeksiyon sağlanabilir.
Bir tek AFR konusunda çekimserim, benim deneyimim kötü sonuçlandı. AFR'ciyi dinlesem bobini, LPG kitini falan komple değiştiriyordum o zamanın parasıyla ortalama 1500 TL masraf yapmam gerekiyordu. Hatta AFR ayar sonrası yaşadığım problemler nedeniyle tekrar kontrole gittim, ertesi gün de İzmir'den İstanbul'a yola çıktım. Araç LPG'deyken benzin kullandı neredeyse full depo LPG ile İstanbul'a vardım. İstanbul'da kendi kablom ve 2-3 günlük yazılımı öğrenme sonucunda toplam 100-150 km sürüş ile kendi ayarımı yaptım. Yaklaşık 2 yıldır da o ayarla kullanıyorum sıfır problem diyebilirim. AFR'ci enjektör hortumlarının uzunluklarının farklı olduğunu bile teşhis edemedi öyle diyeyim. Neyse ki bir süre tartışmadan sonra AFR ücretini geri aldım. Bu süre boyunca da yaklaşık 250-300 TL ekstra yakıt zararım oldu. İyi tarafı, benim için güzel bir uygulamalı eğitim oldu. 2 yıldır olası durumlarda kendim teşhis edip kendim çözüyorum. Parça değişimi ve ayar dahil.
Konu sahibi, iyi bir LPG'ci bulacak, nozulları değiştirtecek. Araçla 30-40 dk sürüş sonrası tekrar dükkana gelip ayar yaptıracak. Problemi çözülecek gibi öngörüyorum.
-
Sizin de elinize sağlık hocam. Eklemelere imzamı atarım. afryi herkes düzgün yapamaz. afr işin çok ince ayarı aslında olmazsa olmaz değildir. iyi bir ayarla da güzel karışım ayarlanabiliyor. lpgciler zaten bilgisayarla yol ayarı yapmıyorlar. rölantide kalibrasyon yapıp geçiyorlar. Bende de çok eski atiker sistem var. laptopu bağlayıp önce tüm yüklerde benzin haritası oluşturup sonra lpg haritasını oluşturuyorum. sonrada çarpanı biraz arttırıp daha fazla lpg göndermesini sağlıyorum ki fakirde kalmasın. varsın fazla yaksın biraz diyorum. Bu şekilde benzin lpg farkı olmuyor benim aracımda.
-
ilk ateşleme sistemlerine baktırın.buji ve bobin. sorun yoksa afr ayarı yaptırın.
-
LPG isi sensörü arızası olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba bende de aynı problem vardı yokuşta titreme yapıyor ve arıza lambası yanıyordu
En son gaz regülatör değişti düzeldi
Daha önce hararet yapmıştı araç
Ondan dolayı hasar almış
Bende çok uğraştım en son usta buldu çok sağolsun
Araba yokuşta teklediği anda kenara çekin be regülatör kafasına bakın el değmeyecek kadar sıcak olması lazımmış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X