Boru yalıtımı soğutmayı etkiler mi?
|
Bu kasa ne kadar eder? 2.el
Merhaba arkadaşlar. Elimde bir süredir kullandığım ve geçen sene upgrade ettiğim bir kasam var. Mobilite gerekli olduğu için satıp macbook alacağım. Kasanın ne kadar edebileceği ile ilgili fiyat araştırması yapıyorum ve bu konuda sizlerin de yardımını bekliyorum. Şimdiden cevap veren arkadaşlara teşekkürlerimi bir borç bilirim.
Alıntı
metni:AMD Ryzen 9 5900X işlemci MSI X570 Gaming edge wi-fi BT anakart RAM corsair 3000mhz 4 modül 32GB GPU Zotac gtx 1030 3GB Samsung 970 Evo Plus 2TB m2 SSD 2Tb HDD Önde 14cm AKASA S-flow arkada 12cm yine AKASA s-flow FAN 2 Adet 12cm fanlı su soğutma sistemi Zalman 600w PSU Kasa Zalman Z11 NEO + DVD sürücü
22.06.2022 tarihinde hattımı millenicomdan türk telekoma taşıdım. Bununla alakalı günler sonra müşteri temsilcisi arayarak "bizden ayrılmayın diğer taraftaki aboneliğinizi fesih yapın tekrar bize gelin şu fiyattan" teklifinde bulundular ancak kabul etmedim. Kabul etmememe rağmen e devletteki fesih başvurumu iptal etmişler ve bana tekrar faturalandırma yapmışlar 144tl. Telefonla tekrardan görüştüğümde ise benim onay verdiğimi iddia ediyorlar. 10dk boyunca telefonda iptal edin ısrarıma rağmen halen hat donduralım 3 ay bilmem ne zırvalıkları yapıyorlar.
Bu lanet İSS'den nasıl kurtulacağım çaresi nedir? HATTIMI İPTAL EDİN BENİM!
Merhaba dostlar. Aynı yazıyı Volvo S40 I grubumuzda da paylaştım ancak genel olarak kendi aracını yapmak isteyen ustalardan bıkmış kişilere de ilham olabilmek adına yeni konuda paylaşmak istedim.
Araç Volvo V40 1.8 atmosferik motor 115 HP 1998 model.
Geçtiğimiz aylarda benim aracın rektefiye işlemlerini yazacak vakit bulamamıştım. Şimdi biraz toparlayıp fotoğrafları paylaşayım.
Öncelikle evimizin garajında söküm işlemlerine başladık. Motoru calaskar ile sabitleyip bağlantılarını söktük.
Şanzıman ve motoru yere indirip şanzımanı yerde ayırdık. daha sonra motoru üstten aldık.
Külbütör kapağını açtık buradan sonra aşama aşama söktük. Üstteki vida diplerinden yağ geliyordu buji yuva oringleri artık vazifesini yerine getiremiyordu.
Üst kapağı da açtık pistonlar aşağıya indi Buradaki ilk izlenim önceki sahipleri tarafından antifriz kullanılmamış. Üst kapakta su kanallarında çürümeler vardı.
Pistonlar aşırı derece boşluk yapmıştı. Bu şekilde elle yokladığımızda silindir içerisinde sağa sola oynama vardı. Pistonlar üzerindeki kurumlardan da anlaşılacağı gibi aşırı şekilde yağ yakma vardı araçta.
Lokomotif gibi geziyorduk :)
Karteri de sökerek kranka ulaştık.
üzerinden çıkan yataklar fabrikada takılan orjinal yatakalr idi. Motor daha önce kasaplar tarafından kurcalanmasına rağmen yatakları değiştirmemişler.
Çok ufak çizikler dışında yataklar ve krank iyi durumdaydı. 300bin km de olmasına rağmen daha iyi bakılsa daha da fazla kmleri görebilirdi.
Piston ve segmanın durumu bu şekilde. Segmanlar önceden ters takılmış yada yanlış segman kullanmışlar. Segmanlar hem ince hem de çapı kurtarmıyordu.
Kompresyon segmanları bitik vaziyetteydi. Boşluktan dolayı da piston eteği silindir duvarlarına çarptığı için çizikler meydana gelmiş.
Pistonların sıfırını bulamadığımız ve serviste de olmadığı için aynı pistonlara segman atarak tekrar kullandık. Rektefiyeci tarafından pistonlara göre özel gömlek çakıldı.
Buradan sonraki aşamada söktüğümüz parçaları yıkadık temizledik ve Antalya Motor Yenileme atölyesinde Ecir Ustaya teslim ettik.
2-3 haftalık piston arama gibi bir vakit geçirdik boşu boşuna. En sonunda İsveç'te bile bulunmadığını farkettiğimizde bir hüsran oldu bizim için ancak sonrasında Ecir ustaya durumu bahsettik.
Mevcut pistonların çok kötü olmadığını segman ve gömlek ile hallolur deyince bir de segman arayışına girdik Segmanları 950 gibi bir fiyata aldıktan sonra rektefiyeciye teslim ettik. Eklemeyi unuttuğum üst kapakta egzantrik tarafında bir eğiklik olduğunu üst kapağın değişeceğini söylediler. Çıkma olarak komple egzantrikler dahil 2250 gibi fiyata üst kapağı aldık. Ürün muhtemelen yurtdışından gelmişti çok çok temizdi şansımıza. Ülkemizde çıplak kapağı o fiyattan satıyorlar normalde.
3-5 gün içerisinde de rektefiyeciden hazır diye haber geldi. Gidip teslim aldık ve montajına başladık.
Buradan itibaren montaj fotoğrafları yer alıyor.
Pistonlar ve krank rektefiyecide toplandı. Kendimiz de toplayabilirdik ancak bu şekilde gelince dokunmadık.
Yatakları güzelce yağladık ince ince yavaş yavaş topladık.
Yağ pompasının içi. Yayı bir miktar kısalmıştı altını pul ile besledik. İçinden oldukça çamur çıktı iyi ki sökmüşüz. Pompanın da yenisi olmadığı için bunu da değiştiremedik maalesef.
Ancak aracı yağ yaktığından dolayı söktüğümüz için herhangi bir sıkıntı olmayacağını düşündük. Sonuçta yatak sarmamıştı.
Taşlanmış yeni subaplar takılmış çıkma aldığımız üst kapak.
Volanı da sökmüşken taşlattık. Yanıklar fln vardı üzerinde. Baskı balata da yenilendi.
Anaerobik Sıvı Conta ile topladık tüm aksamı. Bazı yerlerde normal sıvı conta da kullandık. Blok birleşimleri sadece turuncu conta ile yaptık.
Üst kapak ve egzoz manifoldu takıldıktan sonra.
Şanzımanı yine yerde birleştirdik ve yukarıya kaldırarak motor takozlarını taktık. Bu aşamadan sonra kablolar sensörler gaz teli gibi aksamları taktık. Debriyaj hidroliğinin havasını aldık.
Parça eksikliği gibi nedenlerden dolayı toplama işi 3.güne sarktı. 3. günün akşamında Enjektör kütüğünün havasını alarak marşa bastık. 5-6snlik marşta motor çalıştı. eksilen suyunu fln takviye ederek deneme sürüşüne çıktık. yağını suyunu kontrol ettikten sonra yaz ayının gece serinliğinde 130km yol yaptık. motoru yenilemimizden bugüne yaklaşık 3bin km yol yaptım. 1900km civarında ilk yağını değiştirdik ki bu süre çok önemliydi. İlk yağ içerisinden çapaklar ve metal tozu bolca çıktı. Yağ olarak ilk yağı petrol ofisi 10-40 sonraki yağı ise liqui moly 10-40 kullandım.
Motoru yapmadan önce rölantide klima açınca stop edecek hale gelen motor bugün rampalarda klima ile çıkmakta.
Parçalar ve rektefiyeci işçiliği olarak 12500'e yakın meblağ tuttu. Sökme ve toplama işlerini kendimiz yaptığımız için maliyet daha düşük oldu. 4 ile 6bin tl arasında işçilik isteyenler vardı.
Bu süreçten sonra arkadaşımın s40 2.0t yatak sardı onu da rektefiye edip topladık. Abimin clio da 450bin de artık vakti geldiği için onu da söküp rektefiye ederek 1.5 ay içerisinde 3 aracı da yapmış olduk.
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.
Faturalı Hat Data Hattı gibi Kullanılıyor mu?
İos uygulama rezaleti
|
|
|
8 Yıllık Sony Ses Sistemi Alınır mı?
|
Nokia X6, Galaxy S2, Galaxy Note 2, iP 5, iP 5s, iP 6, Samsung S7e, iP 7 Plus, iP Xs AMD Ryzen 9 5900X MSI x570 Corsair 16Gb DDR4 3000mhz Zotac gtx1060 3gb Corsair CX750 PSU DELL U2414H IPS, Macbook Air M2 Canon 6D - Sigma 24-105 f4 ART - Sigma 85mm f1.4 ART - MC Carl Zeiss JENA 135mm f3.5 - MC Revuenon 24mm Macro - Tair 3S 300mm - LowePro Hatchback Aw 22L - Xiaomi Urban Style Bag Fotoğraf Portfoliom = 500px:http://500px.com/MuhammetTeker |
Son Giriş: 8 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 8 sa.
Mesaj Sayısı: 9.458
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 12.232
İkinci El Bölümü Mesajları: 56
Konularının görüntülenme sayısı: 41.571 (Bu ay: 400)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4.317 (Bu hafta: 2)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar