Yarbay
12 Şubat 2011
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
9 üye
Görüntülenme
Toplam: 378 (Bu ay: 13)
Gönderileri

Merhaba arkadaşlar. Elimde bir süredir kullandığım ve geçen sene upgrade ettiğim bir kasam var. Mobilite gerekli olduğu için satıp macbook alacağım. Kasanın ne kadar edebileceği ile ilgili fiyat araştırması yapıyorum ve bu konuda sizlerin de yardımını bekliyorum. Şimdiden cevap veren arkadaşlara teşekkürlerimi bir borç bilirim.



Alıntı

metni:
AMD Ryzen 9 5900X işlemci
MSI X570 Gaming edge wi-fi BT anakart
RAM corsair 3000mhz 4 modül 32GB
GPU Zotac gtx 1030 3GB
Samsung 970 Evo Plus 2TB m2 SSD
2Tb HDD
Önde 14cm AKASA S-flow arkada 12cm yine AKASA s-flow FAN
2 Adet 12cm fanlı su soğutma sistemi
Zalman 600w PSU
Kasa Zalman Z11 NEO
+ DVD sürücü

22.06.2022 tarihinde hattımı millenicomdan türk telekoma taşıdım. Bununla alakalı günler sonra müşteri temsilcisi arayarak "bizden ayrılmayın diğer taraftaki aboneliğinizi fesih yapın tekrar bize gelin şu fiyattan" teklifinde bulundular ancak kabul etmedim. Kabul etmememe rağmen e devletteki fesih başvurumu iptal etmişler ve bana tekrar faturalandırma yapmışlar 144tl. Telefonla tekrardan görüştüğümde ise benim onay verdiğimi iddia ediyorlar. 10dk boyunca telefonda iptal edin ısrarıma rağmen halen hat donduralım 3 ay bilmem ne zırvalıkları yapıyorlar.


Bu lanet İSS'den nasıl kurtulacağım çaresi nedir? HATTIMI İPTAL EDİN BENİM!


@millenicom @Millenicom Destek 1 @Millenicom Destek 2

Merhaba dostlar. Aynı yazıyı Volvo S40 I grubumuzda da paylaştım ancak genel olarak kendi aracını yapmak isteyen ustalardan bıkmış kişilere de ilham olabilmek adına yeni konuda paylaşmak istedim.


Araç Volvo V40 1.8 atmosferik motor 115 HP 1998 model.

Geçtiğimiz aylarda benim aracın rektefiye işlemlerini yazacak vakit bulamamıştım. Şimdi biraz toparlayıp fotoğrafları paylaşayım.  


Öncelikle evimizin garajında söküm işlemlerine başladık. Motoru calaskar ile sabitleyip bağlantılarını söktük.

Şanzıman ve motoru yere indirip şanzımanı yerde ayırdık. daha sonra motoru üstten aldık.





Külbütör kapağını açtık buradan sonra aşama aşama söktük. Üstteki vida diplerinden yağ geliyordu buji yuva oringleri artık vazifesini yerine getiremiyordu.


Üst kapağı da açtık pistonlar aşağıya indi  Buradaki ilk izlenim önceki sahipleri tarafından antifriz kullanılmamış. Üst kapakta su kanallarında çürümeler vardı.

Pistonlar aşırı derece boşluk yapmıştı. Bu şekilde elle yokladığımızda silindir içerisinde sağa sola oynama vardı. Pistonlar üzerindeki kurumlardan da anlaşılacağı gibi aşırı şekilde yağ yakma vardı araçta.

Lokomotif gibi geziyorduk :)


Karteri de sökerek kranka ulaştık.


üzerinden çıkan yataklar fabrikada takılan orjinal yatakalr idi. Motor daha önce kasaplar tarafından kurcalanmasına rağmen yatakları değiştirmemişler.

Çok ufak çizikler dışında yataklar ve krank iyi durumdaydı. 300bin km de olmasına rağmen daha iyi bakılsa daha da fazla kmleri görebilirdi.


Piston ve segmanın durumu bu şekilde. Segmanlar önceden ters takılmış yada yanlış segman kullanmışlar. Segmanlar hem ince hem de çapı kurtarmıyordu.

Kompresyon segmanları bitik vaziyetteydi. Boşluktan dolayı da piston eteği silindir duvarlarına çarptığı için çizikler meydana gelmiş.

Pistonların sıfırını bulamadığımız ve serviste de olmadığı için aynı pistonlara segman atarak tekrar kullandık. Rektefiyeci tarafından pistonlara göre özel gömlek çakıldı.


Buradan sonraki aşamada söktüğümüz parçaları yıkadık temizledik ve Antalya Motor Yenileme atölyesinde Ecir Ustaya teslim ettik.

2-3 haftalık piston arama gibi bir vakit geçirdik boşu boşuna. En sonunda İsveç'te bile bulunmadığını farkettiğimizde bir hüsran oldu bizim için ancak sonrasında Ecir ustaya durumu bahsettik.

Mevcut pistonların çok kötü olmadığını segman ve gömlek ile hallolur deyince bir de segman arayışına girdik   Segmanları 950 gibi bir fiyata aldıktan sonra rektefiyeciye teslim ettik. Eklemeyi unuttuğum üst kapakta egzantrik tarafında bir eğiklik olduğunu üst kapağın değişeceğini söylediler. Çıkma olarak komple egzantrikler dahil 2250 gibi fiyata üst kapağı aldık. Ürün muhtemelen yurtdışından gelmişti çok çok temizdi şansımıza. Ülkemizde çıplak kapağı o fiyattan satıyorlar normalde.

3-5 gün içerisinde de rektefiyeciden hazır diye haber geldi. Gidip teslim aldık ve montajına başladık.


Buradan itibaren montaj fotoğrafları yer alıyor.

Pistonlar ve krank rektefiyecide toplandı. Kendimiz de toplayabilirdik ancak bu şekilde gelince dokunmadık.

Yatakları güzelce yağladık ince ince yavaş yavaş topladık.



Yağ pompasının içi. Yayı bir miktar kısalmıştı altını pul ile besledik. İçinden oldukça çamur çıktı iyi ki sökmüşüz. Pompanın da yenisi olmadığı için bunu da değiştiremedik maalesef.

Ancak aracı yağ yaktığından dolayı söktüğümüz için herhangi bir sıkıntı olmayacağını düşündük. Sonuçta yatak sarmamıştı.



Taşlanmış yeni subaplar takılmış çıkma aldığımız üst kapak.




Volanı da sökmüşken taşlattık. Yanıklar fln vardı üzerinde. Baskı balata da yenilendi.


Anaerobik Sıvı Conta ile topladık tüm aksamı. Bazı yerlerde normal sıvı conta da kullandık. Blok birleşimleri sadece turuncu conta ile yaptık.




Üst kapak ve egzoz manifoldu takıldıktan sonra.


Şanzımanı yine yerde birleştirdik ve yukarıya kaldırarak motor takozlarını taktık. Bu aşamadan sonra kablolar sensörler gaz teli gibi aksamları taktık. Debriyaj hidroliğinin havasını aldık.




Parça eksikliği gibi nedenlerden dolayı toplama işi 3.güne sarktı. 3. günün akşamında Enjektör kütüğünün havasını alarak marşa bastık. 5-6snlik marşta motor çalıştı. eksilen suyunu fln takviye ederek deneme sürüşüne çıktık. yağını suyunu kontrol ettikten sonra yaz ayının gece serinliğinde 130km yol yaptık. motoru yenilemimizden bugüne yaklaşık 3bin km yol yaptım. 1900km civarında ilk yağını değiştirdik ki bu süre çok önemliydi. İlk yağ içerisinden çapaklar ve metal tozu bolca çıktı. Yağ olarak ilk yağı petrol ofisi 10-40 sonraki yağı ise liqui moly 10-40 kullandım.


Motoru yapmadan önce rölantide klima açınca stop edecek hale gelen motor bugün rampalarda klima ile çıkmakta.  

Parçalar ve rektefiyeci işçiliği olarak 12500'e yakın meblağ tuttu. Sökme ve toplama işlerini kendimiz yaptığımız için maliyet daha düşük oldu. 4 ile 6bin tl arasında işçilik isteyenler vardı.

Bu süreçten sonra arkadaşımın s40 2.0t yatak sardı onu da rektefiye edip topladık. Abimin clio da 450bin de artık vakti geldiği için onu da söküp rektefiye ederek 1.5 ay içerisinde 3 aracı da yapmış olduk.

Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.  

Merhabalar. Tp-link mr6400 4G router da turk telekom hat kullanmayı düşünüyorum. Normal bir hat alıp bunu kullanabiliyor muyuz? Yoksa illa ki data hattı mı olmalı?

İos uygulamasi rezalet hale geldi. Bir güncelleme fln yayınlayın ya bu nedir ?



Merhabalar. 98 Model volvo v40 aracım var. araç ile birlikte gelen avgo marka dandik bir double teyp var. Arkadaki bagaj direklerindeki hoparlörler orjinal fabrika üretimi. Ön kapılara idareten 50 liralık kağıt hop. taktım. Pandizotu kestirip oval hop. takmışlardı söküp attım onları. Şu an ses kalitesi oldukça kötü telefondan dinleseniz daha iyi yani o derece.

Mevcuttaki sistem bu. Şimdi ne istediğime gelirsek evde kullandığım Onkyo marka 5.1 20 yıllık ses sistemini optik bağlı şekilde kullanıyorum. Ses netliğinden oldukça memnunum her detay var.
Aracımda da bu netlikte bir şey arıyorum. Bütçem şu an için düşük ancak ileri de geliştirmeye müsait bir sistem de olabilir.
Bu arada müziklerimi spotify ile 320kbps olarak dinliyorum bluetooth üzerinden. Teyp olmasa da olur benim için. Kaliteli teyp yerine acaba bluetooth modüllü yada direk kablo ile sesi amfiye aktarıp bu şekilde berrak ve net bir ses elde edebilir miyim?
Ayrıca hop. çapları 13cm. Bu konuda da bir tavsiyeye ihtiyacım olacak.

Uzun olduğu için kusura bakmayın umarım derdimi anlatabilmişimdir
Merhaba dostlar.

Kız arkadaşım geçtiğimiz çarşamba 30.10.2019 günü halsizlik yorgunluk gibi durumlardan dolayı Burdur D.H. acile gittik. bir iki ilaç verip gönderdiler. perşembe gece daha da kötüleşti kusma fln vardı. 1.11.2019 Cuma günü baş dönmesi ile dahiliye polikliniğine gittik. Kan aldılar öğleden sonra kan değerlerine bakan doktor başka bir doktora yönlendirdi. trombosit ve Kan değerleri aşırı düşük olduğu için hemen yatış yaptı. PLT değeri 63 e kadar düşmüştü. Karaciğer değerleri halen yüksek durumda. PLT tekrar 240 civarlarına çıktı. Mikrobiyoloji raporunda herhangi bir enfeksiyon fln çıkmadı. Başından MR çekildi, KBB vertigo yada kulak iltihabı var mı diye baktı negatif dedi ancak sonuç olarak ne olduğunu BİLMİYORLAR. Çözüm önerisi veremiyorlar. Salı günü sabah şiddetli baş dönmesi ve kusması vardı 4-5 saat sonra düzeldi. Dün hastaneden çıktık SDÜ araştırma hastanesine gidin dediler bol bol dinlenecek dediler ancak bugün itibariyle kalkınca baş dönmesi tekrar oluyor. Isparta SDÜ araştırma hastanesinde süreç çok uzun işliyor aylar geçiyor.

Hikayesi böyle... Daha önce kendisine yada yakınına böyle bir durum olmuş olan tecrübesi deneyimi olan var mıdır? Kan testi sonuçlarını fln uzman arkadaşımız varsa gönderebilirim.
Giriş yapmaya çalışınca sunucu ile bağlantı kurulamadı hatası veriyor. Silip yüklesek de aynı.
Merhaba arkadaşlar. Evde TV olarak 50mu7000 var. TV'nin hoparölrleri yeterli olmadığı için çok para harcamayacağım bir ses sistemi düşünüyorum. Sıfır fiyatlar çok uçmuş durumda. 450-500 tl civarı 2. el Sony Dz330 gibi bir şey alınır mı? TVden optik olarak sesi çıkıp sadece ses amaçlı kullanacağım. Mantıklı bir tercih olur mu? Ayrı ayrı amfi hoparlör seti deyince meblağ yukarıya doğru çıkacak.
Merhabalar. bugünden itibaren buzluğu kapattıktan sonra süresi farketmeksizin hiç bir şekilde açılmıyor. Dehşet bir şekilde vakum yapıyor ve buzluk kapağını oldukça içeriye çekiyor. Contanın yanından bir şey sokup hava aldırmadan açmak imkansız durumda. Neden böyle olmuş olabilir nasıl çözerim ?
Hakkında
Konum: Burdur
Forum İmzası:
Nokia X6, Galaxy S2, Galaxy Note 2, iP 5, iP 5s, iP 6, Samsung S7e, iP 7 Plus, iP Xs
AMD Ryzen 9 5900X MSI x570 Corsair 16Gb DDR4 3000mhz Zotac gtx1060 3gb Corsair CX750 PSU DELL U2414H IPS
Canon 6D - Sigma 24-105 f4 ART - Sigma 85mm f1.4 ART - MC Carl Zeiss JENA 135mm f3.5 - MC Revuenon 24mm Macro - Tair 3S 300mm - LowePro Hatchback Aw 22L - Xiaomi Urban Style Bag
Fotoğraf Portfoliom = 500px:http://500px.com/MuhammetTekerwww.muhammetteker.com
Sistem ve Tercihleri
Otomobil
Volvo v40 98
Mobil cihaz
iPhone
Operatör
turkcell
ISS
Millenicom
TV
Samsung
Klima
Baymak
Modem
Asus
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: dün
Mesaj Sayısı: 9.325
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 12.059
İkinci El Bölümü Mesajları: 56
Konularının görüntülenme sayısı: 185.968 (Bu ay: 624)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4.248 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.