Şimdi Ara

.::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.416
Cevap
72
Favori
314.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freexman

    Moral bozmana gerek yok, profiller çalışmıyorsa baştan kur. Profillerı çalıştırabildiğin zaman "Options-Global Device Settings" menüsünü aç ordan "Degress of Rotation" seçeneğini 900 dereceden 200 dereceye al. Bu ayar TDU için yeterli olacaktır. Ama profillerı kullanma konusunda biraz daha geliştiğinde global device settings yerine "Edit-Specifig Game Settings" menülerini kullanman daha uygun olur.

    Öyle yaptım ama direksiyonu gec algılıyor oyun. Ben ceviriyorum cok az ama oyunda ki direksiyon dönmüyor. Daha doğrusu benim direksiyonu cevirdiğim kadar oyunda direksiyon dönmüyor. Ayrıca 200 derece cok az yaw. Ben kendime göre 2 tur yani 720 derece diyordum.

    Edit: WRC 2010'da hic tanımadı. Arkadaşlar herkes coğu oyunda sorunsuz diyordu. Bu ne iş yaw. Valla niyeti bozdum satıcam galiba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeaCulpa_27 -- 14 Ekim 2010; 23:00:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ocean Mist

    Merhaba Arkadaşlar,

    Kulübü Logitech kullananlar,almayı düşünenler,sorun yaşayanlar,çözüm arayanlar,direksiyonlu oyunlar,oyuna göre direksiyon ayarları,tecrübeleriniz hakkında insanlara yardımcı olması,yol göstermesi amacıyla açtım...
    Bence bu şekilde marka/modele özel grupların olmasın bilginin tek çatı altında toplanması,bilgi arayanlar için büyük kolaylık.




    DRİVİNG FORCE GT İNCELEME


     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.


    Resmi site: Tıkla

    Öncelikle direksiyon setimiz Driving Force GT�nin özelliklerine bir bakalım...

    - PS2/PS3/PC(sürücü desteği tam olarak mevcut değil) uyumlu
    - Kauçuk malzemeden direksiyon simidi (11� � 28 cm), kompozit gövde
    - Çift Pedallı (Gaz ve Fren)
    - Force Feed Back (Geri bildirim)
    - Gran Turismo için özel ayar kadranı (24 pozisyonlu)
    - 2.5 tur dönüş açısı (900 derece)
    - Özel GT logolu amblem (şu anda böyle bir destek GT5P�de mevcut değil ama sanırım bu amblem GT5 tam sürüm çıktığında korna olarak kullanılabilecek.)
    - USB bağlantı arabirimi
    - Gövde ile tümleşik iki pozisyonlu vites kolu (ileri-geri)

    Direksiyonumuzun genel özellikleri aşağı yukarı böyle.

    İlk olarak 2007 GDC�de Logitech tarafından oyun dünyasına tanıtılan direksiyonumuz aslında kendi öncülü olan Driving Force Pro�nun devamı. Playstation konsolunda büyük başarılara imza atmış olan Gran Turismo serisi için üretilen direksiyon 2008 yılının ortalarında satışa sunuldu.

    Her ne kadar Gran Turismo için üretilse de, diğer PS3 yarış oyunları ve bir çok PS2 yarış oyunu için de uyumluluğa sahip. Logitech�in sürücü paketini kurunca PC�de de gayet güzel işlevini yerine getiriyor.

    Genel olarak iki parçadan oluşan sistem pedalların bulunduğu parçanın ana gövde üzerine bağlanması ve yine ana gövde üzerinde bulunan ve gayet tatmin edici bir uzunluğa sahip olan USB kablo ile de PS3�ünüze rahatça bağlanabiliyor.

    Force Feed Back özelliğinin kullanılabilmesi için yine kutudan çıkan adaptörü ana gövdeye bağlamanız yeterli oluyor. Genel olarak kablolara karmaşa yaratmasa da kablosuz bir sistem muhakkak daha güzel olurdu.

    Gövde üzerinde bulunan tüm tuşlar aslında PS3�ün kontrol cihazı Sixaxis/Dual Shock 3 ile neredeyse aynı. Farklı olarak Gran Turismo oyununa özel yarış içinde TCS, SC, Brake Bias gibi ayarları üzerinde bulunan özel düğmeler aracılığı ile yapabiliyorsunuz. Muhtemelen GT5 çıktığında daha farklı ayarlar ile de oynama imkanı olacaktır.

    Bu özellik yarış esnasında parkurun farklı karekteristik özelliklerine göre farklı ayarlarda yarışabilme imkanı sağlayacak ve bu avataj yaratacaktır. Sıkı GT oyuncuları için çok faydalı bir özellik. Bu özelliği her ne kadar normal kol ile de tuşlara bu ayarları atayarak yapılabilse de rahatlık ve kullanım kolaylığı açısından büyük bir artı olduğunu söyleyelim...

    Direksiyonumuzu bir de görsel olarak inceleyelim.

    Ana gövde:

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Pedallar:

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Genel itibarı ile bu iki parçadan oluşan sistem gayet güzel bir kutu içinde sunuluyor.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    28 cm çapındaki direksiyonun boyutları hakkında bir fikir sahibi olmak için aşağıdaki resimi kendinize referans olarak da alabilirsiniz.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Ana gövdeyi aşağıdaki resimdeki görülen iki adet kıskacı uygun bir satıha üstten vida benzeri bir aksamı sıkarak sağlıyorsunuz. Bu Logitech Momo ve Logitech G25�de 3 adetti. Bu iki bağlantı noktasından farklı olarak bir de alttan sıkıştırmanız için üçüncü bir vida daha bulunuyordu.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Vida sistemi Logitech G25�e nazaran daha basit bir sistem. G25�de gerçektende çok daha iyi bir sıkıştırma sistemi olduğunu ifade edeyim. Açıkçası ikili sıkıştırma sistemi bence sistemin en önemli eksikliklerinden. Üçüncü bir vida sistemi daha sağlam konumlandırmak için sigorta olarak işlev görebilirdi. Çünü bu üçüncü vida diğer vidalar gibi sadece üstten değil aynı zamanda alttanda sıkıştırarak iki yönlü sıkıştırma sağlıyor.

    Ancak iyi sıkıştırmanız halinde ikili vida sistemi de gayet yeterli ve bir rahatsızlık yaratmıyor. Eğer gevşek bırakırsanız direksiyona uyguladığınız basın nedeni ile bu sıkıştırma ayaklarını kırmanız, sistemi bağlı olduğu masadan çıkartmanız olası bir durum.

    Sonuç itibarı ile bu sağlam bağlanması halinde sorun çıkartmayacak ama olması durumunda da gayet iyi olacak bir özellikti.

    Direksiyonun ana malzemesi aşağıdaki gibi kauçuktan yapılmış ve kaymayı önleyici bir maddeden. Ayrıca kaplamanın düz olmaması da artı bir kavrama da sağlıyor.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Pedalların üzerinde olduğu bölüm ise yerde kaymayacak özellikte yapılmış. Aşağıdaki resimde göreceğiniz üzere uç kısımda bulunan tırnaklı bölüm bir klips yardımı ile aşağı konuma getirilip halı üzerinde fazladan tutucu özellik kazanmasını sağlıyor. Zaten bu özellik aşağı yukarı tüm direksiyon sistemlerinde mevcut.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Tuş yerleşimi neredeyse PS3 Sixaxis ile aynı, aşağıdaki resimde direksiyonun sağında yer alan tuşları görüyorsunuz.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Ancak tuşlar kollardaki tuşlardan biraz daha ufak ve analog özelliğe sahip değiller. Daha kaliteli olabilirlerdi. Bunun dışında Sixaxis üzerindeki PS tuşunun bir benzeri direksiyon seti üzerindede var. Bu nedenle direksiyonu kullanırken ayrıca kola ihtiyaç duymayacaksınız. Direksiyon üzerinde sol kısımdada d-pad işlevini gören bir kısım daha mevcut.

    L3/R3 tuşlarının gövde üzerinde ayrı bir tuş olarak bulunması güzel olmuş. Bu normalde PS3 kolunun analog stick�lerine basınç uygulayınca çalışan bir sistemken burada buu şekilde düşünülmesi iyi olmuş.

    Gövde üzerinde direksiyon simidinin ana köprüsünde L2/R2 tuşları mevcutken L1/R1 tuşları mevcut değil. Bunun görevini vites koluna yüklendiğini düşününce gayet normal bir durum olduğunu anlıyorsunuz.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    GENEL DEĞERLENDİRME


    Daha önce sırası ile Logitech Momo ve Logitech G25 kullanan biri olarak direksiyonun artı ve eksilerini şöyle sıralayabilirim. Direksiyon seti doğal olarak bu segmentte belirleyici bir set olması nedeni ile diğer tüm direksiyon setleri gibi G25 ile doğal olarak kıyaslanacaktır.

    Direksiyonu almadan önce resimlerini incelerken basit yapıda bir set olduğunu düşünürken malzeme kalitesi ve işçiliğini beğendiğimi ve beklentilerimi karşıladığını söyleyebilirim. Elbette bu direksiyon seti bir G25 değil ama G25 ile aynı büyüklükteki direksiyon simidi, G25�te bulunan çift motora karşın bunda tek motor bulunmasının dezavantajlı olacağını düşünürken gayet tatminkar FFB olduğunu ve bu işlevi daha sessiz yaptığını görünce açıkçası biraz da şaşırdım.

    Bu direksiyonu alırken önyargılarınızı kıracak bir ürünle karşılaşacağınızı tahmin edemiyor, kullanınca daha bir şaşırıyorsunuz. Tuş takımının PS3 kolu ile aynı işlevi görmesi ise ayrı bir artı olarak değerlendirilebilir.

    Adından anlaşılacağı üzere Driving Force GT, Gran Turismo�ya özel bir set. Zaten Gran Turismo adına direksiyon setleri üretilecek kadar önemli bir seri. Bu durumu göz önüne alınca, eğer konsol üzerinde oynayacağınız ana yarış oyunu Gran Turismo ise hayatınızın direksiyonu ile karşı karşıyasınız demektir. Gran Turismo için özel olarak eklenmiş tuşları, oyun ile uyumluluğu, G25�e nazaran fiyatını değerlendirince çok ciddi bir seçenek haline geliyor.

    G25�ten eksi olarak değerlendirilecek en önemli hususları ise debriyajın olmaması, G25�in deri kaplı direksiyon simidinin işçiliği ve 6 vitesli vites sisteminin artıları maalesef bu seti geriye düşüyor. Çok ciddi olarak G25 almayı düşünüyorsanız G25 almanızı, para ile ilgili sıkıntılarınız varsa işini çok güzel gören bu seti almanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

    Sonuç olarak PS2/PS3 ve PC�nizde rahatça ve keyifle kullanabileceğiniz, fiyat/performans oranı en yüksek direksiyon seti bu. Piyasada 240-260 lira civarına bulmanız mümkün. İki yıl garantili olan ürünü yeni olarak Türkiye�den servis hizmetleri ve garanti için almanızı öneririm. 650-700 liraya satılan G25 yerine çok ciddi bir aday olarak değerlendirmenizi tavsiye ediyorum...

    Setten daha fazla keyif alabilmek için Playseat denilen koltukların da zevkinize büyük artısı olacağını gözönüne almayı unutmayın. Eğer pahalı buluyorsanız bir kaç parça profil ile sanayide yaptırıp boyayıp kullanabilirsiniz.

    Playseat

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Örnek olması açısından bir kaç resim ekleyelim...

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Ben en çok bunu tuttum ve yaptırmayı düşünüyorum. Hem daha az malzeme kullanılmış, hem de daha az yer kaplıyor. Sağlamlığı dışında doğal olarak çokta hesaplı yaptırılacak bir parça.

    Eğer Driving Force GT�niz var ve PC�nizde de kullanmak istiyorsanız aşağıdaki adresten PC sisteminize uygun en son sürücülerini indirebilirsiniz. Direksiyon setini GT Evo ile denedim ve gayet de beğendim. Aşağıdaki sürücüler ile hiç bir sıkıntı yaşamadan PC'nizde de rahatça kullanabilirsiniz...

    Sürücüler için tıkla...



    Bu güzel inceleme için SolidRock' a teşekkür ederim..




    LOGITECH DRIVING FORCE GT TERİMLER

    Buraya cihaz ile ilgili bilmediğimiz terimleri ekleyebiliriz arkadaşlar...

    Force Feedback :
    Force feedback terimini daha önce mutlaka duymuşsunuzdur. Bilgisayar oyunlarına inanılmaz bir gerçekçilik katan bu teknolojinin amacı, ekranda gördüğünüz her türlü hareketi sizlere yansıtmaktır. Bu sayede gerçekten bir uçağı kullandığınızı ya da gerçekten bir arabayı sürdüğünüzü hissedebilirsiniz. Çünkü force feedback özelliğine sahip bir oyun kontrol cihazı, uçağın ya da arabanın içindeyken hissedeceğiniz her türlü darbe ve titreşimi oturduğunuz yerde size sunacaktır.

    Force feedback'le ilgili tek sorun şudur, bir kez bu deneyimi yaşadıktan sonra diğer oyun kontrol cihazları size çok sıkıcı gelecek. Peki bu cihazların size sağladığı farklı eğlence anlayışı nereden kaynaklanıyor? Bir araba yansı oyunu oynadığınızı düşünün... Çok büyük hızlara ulaştığınızda, zemindeki tümsekleri elinizde tuttuğunuz direksiyon sayesinde rahatlıkla hissedebilirsiniz. Önceleri arabayla bir duvara ya da başka bir arabaya çarptığınızda, bu durum sadece ses efektleriyle canlandırılmaya çalışılırdı. Ama artık bu çarpışmanın şiddetini de force feedback direksiyon yardımıyla hissedebiliyoruz. Aynı şekilde uçuş simülatörleri ile rüzgarı hissetmek, uçuşa bağlı zorlukları yakından öğrenmek ve inişin tüm heyecanını yaşamak da mümkün.

    Force feedback oyun kontrol cihazları, bilgisayarınıza genellikle diğer aksesuarlarla aynı şekilde bağlanır. Bu tip bir joystick veya direksiyonu ses kartının arkasındaki oyun girişine veya boş bir USB girişine bağlayabilirsiniz.






    hocam bende driving force pro var aralarındaki fark nedir force gt iler dfpnin ?




  • Sorunum kendi kendine cözüldü. Yanlız hala ben direksiyonu cevirdiğimde adam cevirmiyor. Sanki adamın elinde ki direksiyon 200 derece dönme acısına ayarlanmış. Ben 360'da kullanıyorum. Ben cevirdiğimde direksiyonu araba yön değiştiriyor ama ince ayar yapması yolda cok zor. Halbuki cok iyi araba kullanırım ... Yine de direksiyon ile oyunda ki araba arasında bir tepkime sorunu var gibi... Son olarak ise direksiyonu bıraktıktan sonra kendini toparlamıyor. Centering denen ayarı yükseltiyorum ama oyuna girdiğim anda direksiyon yumuşuyor ve bırakınca kendini toparlamıyor. Ayar ve soruna bir önerisi olan var mı arkadaşlar. Boşuna klübe üye yapmış olmayın bizi ...

    Son olarak ise WRC FIA 2010'da direksiyonu tanıtmayı becerebilen var mı? Direksiyonun bazı tuşları menüde calışıyor ama tuşları atamak istediğimde gazı-freni ve direksiyonu görmüyor. Son olarak Grid'de otomatik tanıyor mu? Onu da bir deneyeyim oynayamamıştım önceden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fahrerrrr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ocean Mist

    Merhaba Arkadaşlar,

    Kulübü Logitech kullananlar,almayı düşünenler,sorun yaşayanlar,çözüm arayanlar,direksiyonlu oyunlar,oyuna göre direksiyon ayarları,tecrübeleriniz hakkında insanlara yardımcı olması,yol göstermesi amacıyla açtım...
    Bence bu şekilde marka/modele özel grupların olmasın bilginin tek çatı altında toplanması,bilgi arayanlar için büyük kolaylık.




    DRİVİNG FORCE GT İNCELEME


     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.


    Resmi site: Tıkla

    Öncelikle direksiyon setimiz Driving Force GT�nin özelliklerine bir bakalım...

    - PS2/PS3/PC(sürücü desteği tam olarak mevcut değil) uyumlu
    - Kauçuk malzemeden direksiyon simidi (11� � 28 cm), kompozit gövde
    - Çift Pedallı (Gaz ve Fren)
    - Force Feed Back (Geri bildirim)
    - Gran Turismo için özel ayar kadranı (24 pozisyonlu)
    - 2.5 tur dönüş açısı (900 derece)
    - Özel GT logolu amblem (şu anda böyle bir destek GT5P�de mevcut değil ama sanırım bu amblem GT5 tam sürüm çıktığında korna olarak kullanılabilecek.)
    - USB bağlantı arabirimi
    - Gövde ile tümleşik iki pozisyonlu vites kolu (ileri-geri)

    Direksiyonumuzun genel özellikleri aşağı yukarı böyle.

    İlk olarak 2007 GDC�de Logitech tarafından oyun dünyasına tanıtılan direksiyonumuz aslında kendi öncülü olan Driving Force Pro�nun devamı. Playstation konsolunda büyük başarılara imza atmış olan Gran Turismo serisi için üretilen direksiyon 2008 yılının ortalarında satışa sunuldu.

    Her ne kadar Gran Turismo için üretilse de, diğer PS3 yarış oyunları ve bir çok PS2 yarış oyunu için de uyumluluğa sahip. Logitech�in sürücü paketini kurunca PC�de de gayet güzel işlevini yerine getiriyor.

    Genel olarak iki parçadan oluşan sistem pedalların bulunduğu parçanın ana gövde üzerine bağlanması ve yine ana gövde üzerinde bulunan ve gayet tatmin edici bir uzunluğa sahip olan USB kablo ile de PS3�ünüze rahatça bağlanabiliyor.

    Force Feed Back özelliğinin kullanılabilmesi için yine kutudan çıkan adaptörü ana gövdeye bağlamanız yeterli oluyor. Genel olarak kablolara karmaşa yaratmasa da kablosuz bir sistem muhakkak daha güzel olurdu.

    Gövde üzerinde bulunan tüm tuşlar aslında PS3�ün kontrol cihazı Sixaxis/Dual Shock 3 ile neredeyse aynı. Farklı olarak Gran Turismo oyununa özel yarış içinde TCS, SC, Brake Bias gibi ayarları üzerinde bulunan özel düğmeler aracılığı ile yapabiliyorsunuz. Muhtemelen GT5 çıktığında daha farklı ayarlar ile de oynama imkanı olacaktır.

    Bu özellik yarış esnasında parkurun farklı karekteristik özelliklerine göre farklı ayarlarda yarışabilme imkanı sağlayacak ve bu avataj yaratacaktır. Sıkı GT oyuncuları için çok faydalı bir özellik. Bu özelliği her ne kadar normal kol ile de tuşlara bu ayarları atayarak yapılabilse de rahatlık ve kullanım kolaylığı açısından büyük bir artı olduğunu söyleyelim...

    Direksiyonumuzu bir de görsel olarak inceleyelim.

    Ana gövde:

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Pedallar:

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Genel itibarı ile bu iki parçadan oluşan sistem gayet güzel bir kutu içinde sunuluyor.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    28 cm çapındaki direksiyonun boyutları hakkında bir fikir sahibi olmak için aşağıdaki resimi kendinize referans olarak da alabilirsiniz.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Ana gövdeyi aşağıdaki resimdeki görülen iki adet kıskacı uygun bir satıha üstten vida benzeri bir aksamı sıkarak sağlıyorsunuz. Bu Logitech Momo ve Logitech G25�de 3 adetti. Bu iki bağlantı noktasından farklı olarak bir de alttan sıkıştırmanız için üçüncü bir vida daha bulunuyordu.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Vida sistemi Logitech G25�e nazaran daha basit bir sistem. G25�de gerçektende çok daha iyi bir sıkıştırma sistemi olduğunu ifade edeyim. Açıkçası ikili sıkıştırma sistemi bence sistemin en önemli eksikliklerinden. Üçüncü bir vida sistemi daha sağlam konumlandırmak için sigorta olarak işlev görebilirdi. Çünü bu üçüncü vida diğer vidalar gibi sadece üstten değil aynı zamanda alttanda sıkıştırarak iki yönlü sıkıştırma sağlıyor.

    Ancak iyi sıkıştırmanız halinde ikili vida sistemi de gayet yeterli ve bir rahatsızlık yaratmıyor. Eğer gevşek bırakırsanız direksiyona uyguladığınız basın nedeni ile bu sıkıştırma ayaklarını kırmanız, sistemi bağlı olduğu masadan çıkartmanız olası bir durum.

    Sonuç itibarı ile bu sağlam bağlanması halinde sorun çıkartmayacak ama olması durumunda da gayet iyi olacak bir özellikti.

    Direksiyonun ana malzemesi aşağıdaki gibi kauçuktan yapılmış ve kaymayı önleyici bir maddeden. Ayrıca kaplamanın düz olmaması da artı bir kavrama da sağlıyor.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Pedalların üzerinde olduğu bölüm ise yerde kaymayacak özellikte yapılmış. Aşağıdaki resimde göreceğiniz üzere uç kısımda bulunan tırnaklı bölüm bir klips yardımı ile aşağı konuma getirilip halı üzerinde fazladan tutucu özellik kazanmasını sağlıyor. Zaten bu özellik aşağı yukarı tüm direksiyon sistemlerinde mevcut.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Tuş yerleşimi neredeyse PS3 Sixaxis ile aynı, aşağıdaki resimde direksiyonun sağında yer alan tuşları görüyorsunuz.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Ancak tuşlar kollardaki tuşlardan biraz daha ufak ve analog özelliğe sahip değiller. Daha kaliteli olabilirlerdi. Bunun dışında Sixaxis üzerindeki PS tuşunun bir benzeri direksiyon seti üzerindede var. Bu nedenle direksiyonu kullanırken ayrıca kola ihtiyaç duymayacaksınız. Direksiyon üzerinde sol kısımdada d-pad işlevini gören bir kısım daha mevcut.

    L3/R3 tuşlarının gövde üzerinde ayrı bir tuş olarak bulunması güzel olmuş. Bu normalde PS3 kolunun analog stick�lerine basınç uygulayınca çalışan bir sistemken burada buu şekilde düşünülmesi iyi olmuş.

    Gövde üzerinde direksiyon simidinin ana köprüsünde L2/R2 tuşları mevcutken L1/R1 tuşları mevcut değil. Bunun görevini vites koluna yüklendiğini düşününce gayet normal bir durum olduğunu anlıyorsunuz.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    GENEL DEĞERLENDİRME


    Daha önce sırası ile Logitech Momo ve Logitech G25 kullanan biri olarak direksiyonun artı ve eksilerini şöyle sıralayabilirim. Direksiyon seti doğal olarak bu segmentte belirleyici bir set olması nedeni ile diğer tüm direksiyon setleri gibi G25 ile doğal olarak kıyaslanacaktır.

    Direksiyonu almadan önce resimlerini incelerken basit yapıda bir set olduğunu düşünürken malzeme kalitesi ve işçiliğini beğendiğimi ve beklentilerimi karşıladığını söyleyebilirim. Elbette bu direksiyon seti bir G25 değil ama G25 ile aynı büyüklükteki direksiyon simidi, G25�te bulunan çift motora karşın bunda tek motor bulunmasının dezavantajlı olacağını düşünürken gayet tatminkar FFB olduğunu ve bu işlevi daha sessiz yaptığını görünce açıkçası biraz da şaşırdım.

    Bu direksiyonu alırken önyargılarınızı kıracak bir ürünle karşılaşacağınızı tahmin edemiyor, kullanınca daha bir şaşırıyorsunuz. Tuş takımının PS3 kolu ile aynı işlevi görmesi ise ayrı bir artı olarak değerlendirilebilir.

    Adından anlaşılacağı üzere Driving Force GT, Gran Turismo�ya özel bir set. Zaten Gran Turismo adına direksiyon setleri üretilecek kadar önemli bir seri. Bu durumu göz önüne alınca, eğer konsol üzerinde oynayacağınız ana yarış oyunu Gran Turismo ise hayatınızın direksiyonu ile karşı karşıyasınız demektir. Gran Turismo için özel olarak eklenmiş tuşları, oyun ile uyumluluğu, G25�e nazaran fiyatını değerlendirince çok ciddi bir seçenek haline geliyor.

    G25�ten eksi olarak değerlendirilecek en önemli hususları ise debriyajın olmaması, G25�in deri kaplı direksiyon simidinin işçiliği ve 6 vitesli vites sisteminin artıları maalesef bu seti geriye düşüyor. Çok ciddi olarak G25 almayı düşünüyorsanız G25 almanızı, para ile ilgili sıkıntılarınız varsa işini çok güzel gören bu seti almanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

    Sonuç olarak PS2/PS3 ve PC�nizde rahatça ve keyifle kullanabileceğiniz, fiyat/performans oranı en yüksek direksiyon seti bu. Piyasada 240-260 lira civarına bulmanız mümkün. İki yıl garantili olan ürünü yeni olarak Türkiye�den servis hizmetleri ve garanti için almanızı öneririm. 650-700 liraya satılan G25 yerine çok ciddi bir aday olarak değerlendirmenizi tavsiye ediyorum...

    Setten daha fazla keyif alabilmek için Playseat denilen koltukların da zevkinize büyük artısı olacağını gözönüne almayı unutmayın. Eğer pahalı buluyorsanız bir kaç parça profil ile sanayide yaptırıp boyayıp kullanabilirsiniz.

    Playseat

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Örnek olması açısından bir kaç resim ekleyelim...

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

     .::LOGITECH DRIVING FORCE GT KULLANANLAR KULÜBÜ ::.

    Ben en çok bunu tuttum ve yaptırmayı düşünüyorum. Hem daha az malzeme kullanılmış, hem de daha az yer kaplıyor. Sağlamlığı dışında doğal olarak çokta hesaplı yaptırılacak bir parça.

    Eğer Driving Force GT�niz var ve PC�nizde de kullanmak istiyorsanız aşağıdaki adresten PC sisteminize uygun en son sürücülerini indirebilirsiniz. Direksiyon setini GT Evo ile denedim ve gayet de beğendim. Aşağıdaki sürücüler ile hiç bir sıkıntı yaşamadan PC'nizde de rahatça kullanabilirsiniz...

    Sürücüler için tıkla...



    Bu güzel inceleme için SolidRock' a teşekkür ederim..




    LOGITECH DRIVING FORCE GT TERİMLER

    Buraya cihaz ile ilgili bilmediğimiz terimleri ekleyebiliriz arkadaşlar...

    Force Feedback :
    Force feedback terimini daha önce mutlaka duymuşsunuzdur. Bilgisayar oyunlarına inanılmaz bir gerçekçilik katan bu teknolojinin amacı, ekranda gördüğünüz her türlü hareketi sizlere yansıtmaktır. Bu sayede gerçekten bir uçağı kullandığınızı ya da gerçekten bir arabayı sürdüğünüzü hissedebilirsiniz. Çünkü force feedback özelliğine sahip bir oyun kontrol cihazı, uçağın ya da arabanın içindeyken hissedeceğiniz her türlü darbe ve titreşimi oturduğunuz yerde size sunacaktır.

    Force feedback'le ilgili tek sorun şudur, bir kez bu deneyimi yaşadıktan sonra diğer oyun kontrol cihazları size çok sıkıcı gelecek. Peki bu cihazların size sağladığı farklı eğlence anlayışı nereden kaynaklanıyor? Bir araba yansı oyunu oynadığınızı düşünün... Çok büyük hızlara ulaştığınızda, zemindeki tümsekleri elinizde tuttuğunuz direksiyon sayesinde rahatlıkla hissedebilirsiniz. Önceleri arabayla bir duvara ya da başka bir arabaya çarptığınızda, bu durum sadece ses efektleriyle canlandırılmaya çalışılırdı. Ama artık bu çarpışmanın şiddetini de force feedback direksiyon yardımıyla hissedebiliyoruz. Aynı şekilde uçuş simülatörleri ile rüzgarı hissetmek, uçuşa bağlı zorlukları yakından öğrenmek ve inişin tüm heyecanını yaşamak da mümkün.

    Force feedback oyun kontrol cihazları, bilgisayarınıza genellikle diğer aksesuarlarla aynı şekilde bağlanır. Bu tip bir joystick veya direksiyonu ses kartının arkasındaki oyun girişine veya boş bir USB girişine bağlayabilirsiniz.






    hocam bende driving force pro var aralarındaki fark nedir force gt iler dfpnin ?

    upp




  • bende bugun aldım aranıza katıldım :))
    f1 2010 oynamak icin aldım hayırlı olsun :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeaCulpa_27

    Sorunum kendi kendine cözüldü. Yanlız hala ben direksiyonu cevirdiğimde adam cevirmiyor. Sanki adamın elinde ki direksiyon 200 derece dönme acısına ayarlanmış. Ben 360'da kullanıyorum. Ben cevirdiğimde direksiyonu araba yön değiştiriyor ama ince ayar yapması yolda cok zor. Halbuki cok iyi araba kullanırım ... Yine de direksiyon ile oyunda ki araba arasında bir tepkime sorunu var gibi... Son olarak ise direksiyonu bıraktıktan sonra kendini toparlamıyor. Centering denen ayarı yükseltiyorum ama oyuna girdiğim anda direksiyon yumuşuyor ve bırakınca kendini toparlamıyor. Ayar ve soruna bir önerisi olan var mı arkadaşlar. Boşuna klübe üye yapmış olmayın bizi ...

    Son olarak ise WRC FIA 2010'da direksiyonu tanıtmayı becerebilen var mı? Direksiyonun bazı tuşları menüde calışıyor ama tuşları atamak istediğimde gazı-freni ve direksiyonu görmüyor. Son olarak Grid'de otomatik tanıyor mu? Onu da bir deneyeyim oynayamamıştım önceden.


    Wrc Fia da oyun içinde options-control options-assing controls seçeneklerini izleyerek kontrol ayarlarının yapıldığı menüye geliceksin. Orda en üstte keyboard seçilidir sağ sol oklarla wheel seçeneğine geliceksin. Ondan sonra direksiyonu ayarlayabilirsin. Ayrıca araba yarışı oyunlarında 900 derecelik açı bulman imkansız. Yarış oyunları max 240 dereceye ayarlı oluyor dolayısıyla sen 900 derecede ayarlasan o en fazla 240 derece döner. Tabi bu 240 dereceyi döndürmek için sen 900 derece hareket ettirmelisin. Ben 240 dan fazlasını tavsiye etmem. 900 derecelik açıyı tır oyunlarında birde mafia oyununda dolaşırken kullanıyorum ben :).

    Birde tepkime sorunundan bahsetmişsin bunun içinde direksiyonu taktığın usb girişini değiştirmeni tavsiye ederim. Farklı oyunlarda dene eğer hala sorun olduğuna inanıyorsan garantiye gönder. Bir de direksiyondaki ölü bölgeler sana geç tepki veriyormuş gibi gelebilir bunu önlemek için oyunlarda deadzone yazan bütün seçenekleri 0'a indir. Wrc Fia için bu ayarları Options-Control options-Advanced settings yolunu izleyerek bulabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freexman -- 15 Ekim 2010; 22:33:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byhasan

    bende bugun aldım aranıza katıldım :))
    f1 2010 oynamak icin aldım hayırlı olsun :D


    Hayırlı olsun byhasan.Ben de F1 için almıştım.Dirt 2 yi de oynamanı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freexman

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeaCulpa_27

    Sorunum kendi kendine cözüldü. Yanlız hala ben direksiyonu cevirdiğimde adam cevirmiyor. Sanki adamın elinde ki direksiyon 200 derece dönme acısına ayarlanmış. Ben 360'da kullanıyorum. Ben cevirdiğimde direksiyonu araba yön değiştiriyor ama ince ayar yapması yolda cok zor. Halbuki cok iyi araba kullanırım ... Yine de direksiyon ile oyunda ki araba arasında bir tepkime sorunu var gibi... Son olarak ise direksiyonu bıraktıktan sonra kendini toparlamıyor. Centering denen ayarı yükseltiyorum ama oyuna girdiğim anda direksiyon yumuşuyor ve bırakınca kendini toparlamıyor. Ayar ve soruna bir önerisi olan var mı arkadaşlar. Boşuna klübe üye yapmış olmayın bizi ...

    Son olarak ise WRC FIA 2010'da direksiyonu tanıtmayı becerebilen var mı? Direksiyonun bazı tuşları menüde calışıyor ama tuşları atamak istediğimde gazı-freni ve direksiyonu görmüyor. Son olarak Grid'de otomatik tanıyor mu? Onu da bir deneyeyim oynayamamıştım önceden.


    Wrc Fia da oyun içinde options-control options-assing controls seçeneklerini izleyerek kontrol ayarlarının yapıldığı menüye geliceksin. Orda en üstte keyboard seçilidir sağ sol oklarla wheel seçeneğine geliceksin. Ondan sonra direksiyonu ayarlayabilirsin. Ayrıca araba yarışı oyunlarında 900 derecelik açı bulman imkansız. Yarış oyunları max 240 dereceye ayarlı oluyor dolayısıyla sen 900 derecede ayarlasan o en fazla 240 derece döner. Tabi bu 240 dereceyi döndürmek için sen 900 derece hareket ettirmelisin. Ben 240 dan fazlasını tavsiye etmem. 900 derecelik açıyı tır oyunlarında birde mafia oyununda dolaşırken kullanıyorum ben :).

    Birde tepkime sorunundan bahsetmişsin bunun içinde direksiyonu taktığın usb girişini değiştirmeni tavsiye ederim. Farklı oyunlarda dene eğer hala sorun olduğuna inanıyorsan garantiye gönder. Bir de direksiyondaki ölü bölgeler sana geç tepki veriyormuş gibi gelebilir bunu önlemek için oyunlarda deadzone yazan bütün seçenekleri 0'a indir. Wrc Fia için bu ayarları Options-Control options-Advanced settings yolunu izleyerek bulabilirsin.

    Dediğin gibi oldu. Ring'N Roll'de 900 derece tur acısı ile mükemmel uyum sağladı oyun. Tepkileri cok güzel alıyor. En ufak tepkiyi bile hissediyorsunuz. TDU'da aynen dediğin gibi oldu. Bana ondan gec geliyormuş gibi oluyor tepki. Ben direksiyonu 1.5 tur cevirince adam da 120 derece ceviriyor. Zaten TDU'yu 240 derece oynamaya başladım. Yoksa cok zorlanıyorum. Ayrıca dediğin ayarı kısıp öyle de deneyeceğim. İlgin ve cevabın için çok teşekkürler.

    Edit: WRC'de fren haric hepsi calıştı. Fren niye calışmadı onu anlayamadım bir tek. Freni tanımıyor bir türlü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeaCulpa_27 -- 16 Ekim 2010; 5:17:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersanturk


    quote:

    Orijinalden alıntı: byhasan

    bende bugun aldım aranıza katıldım :))
    f1 2010 oynamak icin aldım hayırlı olsun :D


    Hayırlı olsun byhasan.Ben de F1 için almıştım.Dirt 2 yi de oynamanı tavsiye ederim.


    teşekkürler
    hele bi hevesimi alayımda onuda deneriz:))
    bu arada bu feed back ayarların nasıl f1 deki ben kendime gore biraz ayarlamaya calıstım ama.
  • Arkadaşlar ben de bugun exa bilgisayardan nakit 129 liraya aldım. Kampanya falan beklemenize gerek yok yani. Tek problem son ürünü benim almış olmam :D Bir de sorum var: Force Feedback F1 2010 da düzgün olarak çalışıyor ama cukura girince ya da kenar bantlarının üzerinden geçerken herhangi bir titreşim yok. Normalde direksiyonda titreşim olması gerekmiyor mu? Bu arada beni de klube eklerseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: psychomantis

    Arkadaşlar ben de bugun exa bilgisayardan nakit 129 liraya aldım. Kampanya falan beklemenize gerek yok yani. Tek problem son ürünü benim almış olmam :D Bir de sorum var: Force Feedback F1 2010 da düzgün olarak çalışıyor ama cukura girince ya da kenar bantlarının üzerinden geçerken herhangi bir titreşim yok. Normalde direksiyonda titreşim olması gerekmiyor mu? Bu arada beni de klube eklerseniz sevinirim.


    oyunun içinden feedback ayarları var on yaparsan akşam güzel bir kol ağrısı ile uyursun :) f1 2010 başlıklı konudan takip edebilirsin ayarları birkaç kişi dfgt ile yaptıkları ayarları yazmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: psychomantis

    Arkadaşlar ben de bugun exa bilgisayardan nakit 129 liraya aldım. Kampanya falan beklemenize gerek yok yani. Tek problem son ürünü benim almış olmam :D Bir de sorum var: Force Feedback F1 2010 da düzgün olarak çalışıyor ama cukura girince ya da kenar bantlarının üzerinden geçerken herhangi bir titreşim yok. Normalde direksiyonda titreşim olması gerekmiyor mu? Bu arada beni de klube eklerseniz sevinirim.

    Senden 4-5 gün öncede ben aldım. Webdenal.com'dan aldığım ürün stoklarında olmadığı için iptal edildi. Bende gittim baktım EXA'da varmış kaptım hemen bir tane. İlk gün cok moralim bozulmuştu ama şimdi tam tersi durumdayım. Ring'N Roll'da 900 derece ile oynaması cok cok güzel. Sadece şu dikiz aynalarını şöyle yanlara alabilsem. Hem önümü aynı anda dikiz aynalarını görebilsem süper olacak. Bir de manuel vites yaptığımda arac calışıyor ama 1. vitese gecmiyor onuda anlayamadım. TDU'da da denedim ondaki halledemediğim tek sorun kaldı. O da frene azıcık bassam bile köklüyor. Tabi bu da arabanın dengesini bozuyor. Yumaşak fren yapamıyorum yani. Gazda cok hassas değil ama direksiyonu felan tanıdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: songoku35


    quote:

    Orijinalden alıntı: psychomantis

    Arkadaşlar ben de bugun exa bilgisayardan nakit 129 liraya aldım. Kampanya falan beklemenize gerek yok yani. Tek problem son ürünü benim almış olmam :D Bir de sorum var: Force Feedback F1 2010 da düzgün olarak çalışıyor ama cukura girince ya da kenar bantlarının üzerinden geçerken herhangi bir titreşim yok. Normalde direksiyonda titreşim olması gerekmiyor mu? Bu arada beni de klube eklerseniz sevinirim.


    oyunun içinden feedback ayarları var on yaparsan akşam güzel bir kol ağrısı ile uyursun :) f1 2010 başlıklı konudan takip edebilirsin ayarları birkaç kişi dfgt ile yaptıkları ayarları yazmışlar.

    Tamam sorunumu hallettim. Dirt 2 açınca direksiyon kendini gösterdi. Feedback %100'ken yarıs tek parça yarış bitirebilene helal olsun. =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: psychomantis

    Arkadaşlar ben de bugun exa bilgisayardan nakit 129 liraya aldım. Kampanya falan beklemenize gerek yok yani. Tek problem son ürünü benim almış olmam :D Bir de sorum var: Force Feedback F1 2010 da düzgün olarak çalışıyor ama cukura girince ya da kenar bantlarının üzerinden geçerken herhangi bir titreşim yok. Normalde direksiyonda titreşim olması gerekmiyor mu? Bu arada beni de klube eklerseniz sevinirim.


    valla ben bazen kelplerden gecerken yada yoldan cıkınca direksyon u zapdedemiyorum :D
    ayarlarına bi bak istersen...
  • Logitech profillerdan feedbackleri %150 ye getirip Dirt 2 de de full açtığınızda sağlam kol ağrısı yapıyor :).
  • Valla F1 2010 da başlarda %70 yaptım.Ama 50 tur atarken feedback den dolayı direksiyona sımsıkı sarılmışım araba kaçmasın elimden diye gerçekten çok yormuş sonradan farkına vardım. Şimdi %40 larda oynuyorum.

    Ama dirt 2 de oynaması gerçekten mükemmel %50 yeterli oluyo.
  • Arkadaşlar most wanted da overall, spring ve damper efektlerini 150 yapıyorum. direksiyon düz tutarken bile kendi kendine çırpınırcasına sağ- sol yapıyor. aynı sorunu yaşayanlar var mı ?artı oyunda direksiyorunu düz tutarken sağa yada sol direnç gösterdiği noktaya kadar boşluk var. bu normal mi ?
  • LOGİTECH DRİVİNG FORCE GT KULLANANLAR

    1- Ocean Mist
    2- 41gokhan41
    3- sarppy
    4- Memoland
    5- kaanXXXXx
    6- righteous
    7- explat
    8- esenkaya20
    9- _AMADEUS_
    10- M12OgLu
    11- erdii2307
    12- mıstıkv
    13- soldat88
    14- esenkaya20
    15- Man From Atlantis
    16- paradoks_82
    17- freexman
    18- usonay
    19- Tolga86
    20- ttrsntrky
    21- songoku35
    22- akin.ege
    23- ersanturk
    24- akin.ege
    25- hightower06
    26- ykenanergun
    27- MeaCulpa_27
    28- fbkry
    29- byhasan
    30- psychomantis
    31- antidot






    DİREKSİYONLA OYNANABİLECEK OYUNLAR

    1- Live For Speed
    2- Need For Speed Serisi
    3- Euro / German Truck Simulator
    4- Rig' N Roll
    5- Toca Race Driver
    6- Gtr 2
    7- Colin McRae Rally
    8- Grand Prix
    9- Test Drive Unlimited
    10- F1 2010
    11- Mafia 2
    12- Burnout
    13- 4x4 Hummer
    14- 18 WOS Serisi
    15- Dirt 2
    16- iracing
    17- Flat Out 2




  • quote:

    Orijinalden alıntı: songoku35

    NFS shift oynarken direksiyonda çok boşuk oluyor neden acaba bunu düzeltmenin bir formulu varmı acaba? direksiyonu düzlükte yaklaşıl 30 derece sağa sola kırıyorum fizikte araba istenilen yere gidiyor ama götüntüde direksiyon dümdüz duruyor.30 dereceden sonra direksiyon benimle bir hareket etmeye başlıyor.düzlükte yüksek hızda direksiyonu sert bi çekilde yana kırıp bırakıyorum aracın dengesi bozulyor bilirisniz zikzak çizmeye başlıyor arac direksiyonun verdiği tepki ile direksiyon aynı yönde olmuyor sanki oyun biraz daha geç takip ediyor direksiyonu.bunun bir formulu varmıdır acaba..

    F1 2010 herşey yolunda direksiyondan çok memunum



    Sorunuma çözüm bilen biri varmı acaba??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: songoku35


    quote:

    Orijinalden alıntı: songoku35

    NFS shift oynarken direksiyonda çok boşuk oluyor neden acaba bunu düzeltmenin bir formulu varmı acaba? direksiyonu düzlükte yaklaşıl 30 derece sağa sola kırıyorum fizikte araba istenilen yere gidiyor ama götüntüde direksiyon dümdüz duruyor.30 dereceden sonra direksiyon benimle bir hareket etmeye başlıyor.düzlükte yüksek hızda direksiyonu sert bi çekilde yana kırıp bırakıyorum aracın dengesi bozulyor bilirisniz zikzak çizmeye başlıyor arac direksiyonun verdiği tepki ile direksiyon aynı yönde olmuyor sanki oyun biraz daha geç takip ediyor direksiyonu.bunun bir formulu varmıdır acaba..

    F1 2010 herşey yolunda direksiyondan çok memunum



    Sorunuma çözüm bilen biri varmı acaba??

    var dostum oyun ayarlarına gir steering daed zone var onu sıfıra indir




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.