< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 11 Aralık 2021; 18:11:9 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
LASTİK SEÇİMİNİZDE EN ETKİLİ OLAN FAKTÖR NEDİR? (2. sayfa)
LASTİK SEÇİMİNİZDE EN ETKİLİ OLAN FAKTÖR NEDİR?
(En Son Oy Tarihi: 28.6.2022)
-
-
O ebatta bahsettiğiniz markalar hariç alacağınız en iyi lastik Hankook Ventus Prime 3'tür.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Islakta yol tutuş. Kuruda hepsi bir şekilde tutuyor zaten önemli olan ıslak zemin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tam olarak öyle denilemez hocam ıslakta çok iyi frenleme ve tutuşu olan lastikte genelde kanalları daha fazla ve büyük çaplı olur buda yere temas eden lastik yüzeyinin azalması demek kuruda da temas alanı fazla olması tutuş artırır. Dengeli lastik olmalı önemli kriter bu bence.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Parası
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Açık net. :) 😂👏🏻
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Son aldığım yazlık/kışlık lastikleri yurt dışı test sonuçlarına bakarak aldım.
-
Evet doğru bir değerlendirme birde kullanıcı tecrübeleri yeterli oluyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Lastik bana göre aracın en önemli aktif ve pasif güvenlik unsuru .Hafif dalarsın öndeki araç fren yapar 50 cm bile erken dursan kalitesiz ucuz lastiğe göre canından değerli değil. Lastik alırken en son bakacağım kriter fiyatıdır.
Eski lastiklerim CSC 5 idi çok memnundum.Şimdi Eagle F1 Supersport kullanıyorum bundan da çok memnunum.
Eski aracımda Petlas kullanmıştım bir süre hayatımda kullandığım en kötü lastikti. Yerli malı diye canımı emanet edemem.Tabi kaliteli lastik üretir bağımsız kuruluşlar bunu onaylar gider petlas alırım marka takıntım yok.Sadece dediğim gibi ne marka araç olursa olsun 4 teker üzerinde gidiyoruz ve ne kadar kaliteli olursa o kadar iyi.
Adamın durumu yoktur daha düşük kalitede alır anlarım ama adam gidip sigaraya para verebiliyorsa ve lastiğe para vermiyorsa bana göre salağın teki.
-
50 bin TL lik araçta olsa.. 1 milyon TL likde olsa 4 tekerlek ile yere bağlantısı var. Lastik tutunamadıktan sonra hiç bir çarpışma önleyici sistem kazadan aracı kurtaramaz. 👏🏻👏🏻👏🏻
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Hocam herşeyi gec falken kullanıcısı yım Hankook 66 desibel ise acık ara Hankook neden Kaucuk kalitesi den az 2 sene yada + 10 bin kazandırır ayrıca kutuda Hankook önde dır %80
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 11 Aralık 2021; 23:8:27 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Markadan bağımsız olarak söylüyorum, ıslak zemin performansı B olan lastik almazdım. A ile B değerleri arasında, ıslak zeminde 80 km/h hızla giderken yapılan frenlemede 2.5 metrelik fren mesafesi farkı var. Bence gayet ciddi bir fark.
205 55 R16 için inceledigim çoğu testte, hankook vp3 ıslakta pist tamamlama süresi, ıslakta frenleme, ıslakta yol tutuş vb konularda son sıralara oynuyor.
Ayrıca yine bazı testlerde kullanım ömrü açısından pek başarılı bulunmamıştı. Yine sonlara doğru yer alıyordu. Yine de bunu bu lastiği kullananlara danışmanızı tavsiye ederim.
Son olarak Falken'e gelelim. Tanıdığım birkaç rot balanscı (lastik satışı da yapıyorlar) ve lastikçiye sordugumda; defalarca kez, balans sorunu olan veya benzer düzeyde ciddi problemleri olan falken marka lastik geldiğini ve müşterilerle bu yüzden çok problem yaşadıklarını söylediler.
Onu geçtim E yakıt etiketi gerçekten komik.
Zaten artık eskisi kadar f/p olduğunu düşünmüyorum. Eskiden yine "parasına göre" iyi lastikti.
Ama ne hikmetse kullananların çoğu, babasının markası gibi savunuyor bu lastiği. Ben hiç falken kullanmadığım için yapabilecegim yorum bu kadar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Oluk sayısı en az 4
Yağmur fren performansı
Sessizlik
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
petlas olmaması
-
Goodyear vectör serisi 4 mevsim modeli ve nokian wrd4 kış lastiği 185 ve 195 mm tabanlı olarak denedik. Ve kendi tecrübemiz 4 mevsim lastiğin yaz lastiğinden aman aman farkı yok.
(Testimizde aynı yer ve aynı eğimde) karlı zeminde ve hafif rampada 4 mevsim lastikle kalkış yapamadık hatta frene basınca da geri doğru kayma yaptı.
Kış lastiği ile gayet güzel patinaj dahi cekmeden kalktı araç vede frenle durmada herhangi bir kayma yapmadı.
4 mevsim Goodyear ile 50-55 km hızla arka kayma yaşayarak dönülen virajı, kış lastiği ile 65-70 km hızla rahatlıkla döndük.
4 mevsim lastik ile ani frende hemen abs devreye girerken kış lastiğinde ise durmaya ramak kala abs devreye girdi. Üstelik 4 mevsim lastiğin fren mesafesi oldukça uzundu.
Şahsı sonucumuz %4 üzeri eğimde 4 mevsim lastik aracı yolda bırakması oldukça yüksek bir ihtimal. Virajlarda çok dikkatli davranmak gerekiyor. Frenaj mesafesini ayarlayarak kullanmak lazım. Vede yokuşda durmamak gerekiyor. Şahsi gözlemlerimiz kıyasen bu şekilde oldu umarım soru işareti olan arkadaşlara yararlı olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X