Şimdi Ara

kompressör nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
99.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne gibi faydaları var,zararı var mı?



  • arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FullPerfromance -- 4 Temmuz 2006; 20:21:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir
    Bildiğim kadarıyla hava ve benzin karışımında silindirlere daha fazla hava gönderilmesini şağlayan mekanizma.Dolayısıyla yakıt tasarrufu sağlıyor.Ayrıca performans arttırıcı özelliği de vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodii123

    Bildiğim kadarıyla hava ve benzin karışımında silindirlere daha fazla hava gönderilmesini şağlayan mekanizma.Dolayısıyla yakıt tasarrufu sağlıyor.Ayrıca performans arttırıcı özelliği de vardır.

    Alıntıları Göster
    kompressor denen sistem mercedeslerin kullandığı bir sistem.

    motoru çalıştırdığından itibaren motora hava basan bir sistem.
    turbo gibi ancak turboda sistem belli bir devirden sonra çalışıyor acak kompressor marşa bastığından itibaren çalışıyor.
    amerikalılar ve ingilizlerinde supercharged dedikleri motor oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir
    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir


    Alıntıları Göster
    yılmaz arkadaşımız güzel açıklamış ...
    hadi vidyosu da benden olsun...v8 üstündeki kompresör nassı çalışıyomuş bi bakın...
    buyrun link


    http://ra pidshare.de/files/24942465/startup.mpeg.html

    linkteki boşluğu silmeyi unutmayın!!!
    vidyodaki kel benim bu arada...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 4 Temmuz 2006; 21:46:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir


    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim benim için yeterince açıklayıcı idi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir






  • quote:

    Orijinalden alıntı: boynuz

    teşekkür ederim benim için yeterince açıklayıcı idi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir




    Alıntıları Göster
    kompressor=supercharger


    bu sistem motora turbo gibi hava basmak ile görevlidir.. ama bir kötü yanı gücü krankdan aldığı için turboya göre biraz güçten yer.. avantajı ise turbo lag olmaz.. yani her devirde açıktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alysentr

    kompressor=supercharger


    bu sistem motora turbo gibi hava basmak ile görevlidir.. ama bir kötü yanı gücü krankdan aldığı için turboya göre biraz güçten yer.. avantajı ise turbo lag olmaz.. yani her devirde açıktır.

    Alıntıları Göster
    bana da bi arkadaş böle dedi demek ki bi halt bilmiomuş beni de kazıkladı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir


    Alıntıları Göster
    supercharger ne demek peki???
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir






  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeHash

    supercharger ne demek peki???
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir




    Alıntıları Göster
    1. kompressor mercedese ait bir teknoloji değildir bunu ilk olarak honda bulmuştur adı da v-tec teknolojisidir (tabi mercedes adını değiştirmiş kompressor yapmıştır ve bu teknoloji için hondaya para ödemektedir)

    2. bahsettiklerininz doru ama bunun yanı sıra pistonların hıza ve duruma göre çalışmasının ayaralanamsını da bu teknoloji sağlar yani kafadan uydurma değildir ve bu sayede performans ve yakıt tasarrufu sağlanır

    3. bu konu daha önce de açılmıştı orda ki arkadaş bayağı ayrıntıyla anlatmıştı orda tamanlamıyla ne olduğunu öğreneblirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TUNERBOY -- 5 Temmuz 2006; 1:31:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUNERBOY

    1. kompressor mercedese ait bir teknoloji değildir bunu ilk olarak honda bulmuştur adı da v-tec teknolojisidir (tabi mercedes adını değiştirmiş kompressor yapmıştır ve bu teknoloji için hondaya para ödemektedir)

    2. bahsettiklerininz doru ama bunun yanı sıra pistonların hıza ve duruma göre çalışmasının ayaralanamsını da bu teknoloji sağlar yani kafadan uydurma değildir ve bu sayede performans ve yakıt tasarrufu sağlanır

    3. bu konu daha önce de açılmıştı orda ki arkadaş bayağı ayrıntıyla anlatmıştı orda tamanlamıyla ne olduğunu öğreneblirsiniz

    Alıntıları Göster
    @Yilmaz 101
    @TUNERBOY
    Çok sağolun beyler ayrıntılı açıklamalar için
    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    1. kompressor mercedese ait bir teknoloji değildir bunu ilk olarak honda bulmuştur adı da v-tec teknolojisidir (tabi mercedes adını değiştirmiş kompressor yapmıştır ve bu teknoloji için hondaya para ödemektedir

    2. bahsettiklerininz doru ama bunun yanı sıra pistonların hıza ve duruma göre çalışmasının ayaralanamsını da bu teknoloji sağlar yani kafadan uydurma değildir

    3. bu konu daha önce de açılmıştı orda ki arkadaş bayağı ayrıntıyla anlatmıştı orda tamanlamıyla ne olduğunu öğreteblirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Contranarya -- 5 Temmuz 2006; 1:33:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Contranarya

    @Yilmaz 101
    @TUNERBOY
    Çok sağolun beyler ayrıntılı açıklamalar için
    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    1. kompressor mercedese ait bir teknoloji değildir bunu ilk olarak honda bulmuştur adı da v-tec teknolojisidir (tabi mercedes adını değiştirmiş kompressor yapmıştır ve bu teknoloji için hondaya para ödemektedir

    2. bahsettiklerininz doru ama bunun yanı sıra pistonların hıza ve duruma göre çalışmasının ayaralanamsını da bu teknoloji sağlar yani kafadan uydurma değildir

    3. bu konu daha önce de açılmıştı orda ki arkadaş bayağı ayrıntıyla anlatmıştı orda tamanlamıyla ne olduğunu öğreteblirsiniz


    Alıntıları Göster
    bu arada süper charger adında belli olacağı gibi turbo pervanelerinin devir düştüğünde yavaşlamaması için onlara ek güç sağlayan ve bu gücü motordan alan sistemdir (kesin değil ama yüzeysel olarak böyle )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUNERBOY

    bu arada süper charger adında belli olacağı gibi turbo pervanelerinin devir düştüğünde yavaşlamaması için onlara ek güç sağlayan ve bu gücü motordan alan sistemdir (kesin değil ama yüzeysel olarak böyle )

    Alıntıları Göster
    gücünü motordan alıyosa HP den çalıyo, HP den çalıp HP üretiyo garip yav
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    gücünü motordan alıyosa HP den çalıyo, HP den çalıp HP üretiyo garip yav

    Alıntıları Göster
    Tunerboy,

    Kompresor ile vtec birbirinden tamamen farklı kavramlardır. VTEC değişken subap zamanlaması sistemidir. Yani farklı devir bantlarında subap açılışı kapanış sürelerinde değişiklik yaparak ek güç elde eden sistemdir.

    Kompresor ise bir aşırı besleme sistemidir. Kompresorde motora bağlı bir kasnak veya dişliden tahrik alan bir üfleyici manifolddan içeriye atmosferik basıncın üzerinde bir basınçta hava tıkışıtıran bir düzenektir. Supercharger turboya destek olan bir sistem değil turbodan bağımsız hatta çoğu uygulamada turboya alternatif bir sistemdir.

    Gerçi yeni golf 1.4 tfsi da paralel uygulama vardır ancak bu tür uylgulamalar istisnadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    arkadaşım! motor komprasörü: mesela bir araç 8 silinidr ama sen şehir içinde yavaş gidiyosun o zmn silindilerin hepisini devreye sokmuyo benzinden tasarruf yapılıyo işte sistem bu bende birinden duydum yanlış olabilir


    Alıntıları Göster
    yani aracla fren yapınca motor kompressore bindiriliyor



    fiatcı nerdesin görmewdin heralde bu topici

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Walla kim söylediyse iyi sallamış

    Şimdi gelelim esas sorunun cevabına. Kompresör sıkıştırıcı demek. Motorlu taşıtlarda bikaç şekilde mevcut olan bir kavram:

    1. Ağır vasıtalarda fren, debriyaj, vites kolu bağlantıları ve süspansiyon sistemi hava ile çalışan tasarımlar olabilmektedir. Bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu basınçlı hava ise taşıtta var olan ve gücünü motordan alan bir hava kompresörü tarafından üretilerek hava tanklarına basılır.

    2. Mercedesin bazı otomobillerinin arkasında yazan kompressor. Bu genelde roots tipi bir supercharger uygulanmış bir motora işaret eder. Bu mantık olarak turboya yakındır. Ancak turbo sistemlerinde palleri egzoz gazı çevirdiği için ve düşük devirlerde yeterince gaz akışı olmadığı için oluşan turbo gecikmesine sahip olmayan bir sistemdir. Kompresor sisteminde pallerin tahriki motora bağlı bir kayış, zincir veya dişli tarafından yapılmakta ve rolanti devrinden itibaren etkili superjarz yapabilmektedir. Yani turboda oluşan gecikme olmadan fazladan besleme yapabilmektedir.

    3. ise motor kompresyonu veya hepimizin bildiği adıyla motor freni olayıdır.

    acıklamana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DG00 -- 5 Temmuz 2006; 9:23:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Tunerboy,

    Kompresor ile vtec birbirinden tamamen farklı kavramlardır. VTEC değişken subap zamanlaması sistemidir. Yani farklı devir bantlarında subap açılışı kapanış sürelerinde değişiklik yaparak ek güç elde eden sistemdir.

    Kompresor ise bir aşırı besleme sistemidir. Kompresorde motora bağlı bir kasnak veya dişliden tahrik alan bir üfleyici manifolddan içeriye atmosferik basıncın üzerinde bir basınçta hava tıkışıtıran bir düzenektir. Supercharger turboya destek olan bir sistem değil turbodan bağımsız hatta çoğu uygulamada turboya alternatif bir sistemdir.

    Gerçi yeni golf 1.4 tfsi da paralel uygulama vardır ancak bu tür uylgulamalar istisnadır.

    Alıntıları Göster
    +1905 çok bildiğini zannedenler var bende bişi biliyo zannetmiştim ben bu işlerden anlayan bir abime sorum komprassor bir arkadaşın dediği gibi duruma göre kullanılan silindir saysını düşüren bir sistem fln değilmiş. Bu arada mercedes varken komprassorü bulmak honda nın neyine düşmüş Honda motosikletle bile uğraşmaya başlamadan Mercedes neler yapmış.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Tunerboy,

    Kompresor ile vtec birbirinden tamamen farklı kavramlardır. VTEC değişken subap zamanlaması sistemidir. Yani farklı devir bantlarında subap açılışı kapanış sürelerinde değişiklik yaparak ek güç elde eden sistemdir.

    Kompresor ise bir aşırı besleme sistemidir. Kompresorde motora bağlı bir kasnak veya dişliden tahrik alan bir üfleyici manifolddan içeriye atmosferik basıncın üzerinde bir basınçta hava tıkışıtıran bir düzenektir. Supercharger turboya destek olan bir sistem değil turbodan bağımsız hatta çoğu uygulamada turboya alternatif bir sistemdir.

    Gerçi yeni golf 1.4 tfsi da paralel uygulama vardır ancak bu tür uylgulamalar istisnadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FullPerfromance -- 5 Temmuz 2006; 10:04:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    +1905 çok bildiğini zannedenler var bende bişi biliyo zannetmiştim ben bu işlerden anlayan bir abime sorum komprassor bir arkadaşın dediği gibi duruma göre kullanılan silindir saysını düşüren bir sistem fln değilmiş. Bu arada mercedes varken komprassorü bulmak honda nın neyine düşmüş Honda motosikletle bile uğraşmaya başlamadan Mercedes neler yapmış.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Tunerboy,

    Kompresor ile vtec birbirinden tamamen farklı kavramlardır. VTEC değişken subap zamanlaması sistemidir. Yani farklı devir bantlarında subap açılışı kapanış sürelerinde değişiklik yaparak ek güç elde eden sistemdir.

    Kompresor ise bir aşırı besleme sistemidir. Kompresorde motora bağlı bir kasnak veya dişliden tahrik alan bir üfleyici manifolddan içeriye atmosferik basıncın üzerinde bir basınçta hava tıkışıtıran bir düzenektir. Supercharger turboya destek olan bir sistem değil turbodan bağımsız hatta çoğu uygulamada turboya alternatif bir sistemdir.

    Gerçi yeni golf 1.4 tfsi da paralel uygulama vardır ancak bu tür uylgulamalar istisnadır.


    Alıntıları Göster
    Ha bi de bu arada ilk roots tipi supercharger uygulaması 1900 yılında Gottlieb Daimler tarafından yapılmış, yani Soichiro Honda 1948 yılında motorlu bisiklet yapmaya başlamadan 50 sene önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Ha bi de bu arada ilk roots tipi supercharger uygulaması 1900 yılında Gottlieb Daimler tarafından yapılmış, yani Soichiro Honda 1948 yılında motorlu bisiklet yapmaya başlamadan 50 sene önce.

    Alıntıları Göster
    +1905
    quote:

    Orjinalden alıntı: yilmaz101

    Ha bi de bu arada ilk roots tipi supercharger uygulaması 1900 yılında Gottlieb Daimler tarafından yapılmış, yani Soichiro Honda 1948 yılında motorlu bisiklet yapmaya başlamadan 50 sene önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Ha bi de bu arada ilk roots tipi supercharger uygulaması 1900 yılında Gottlieb Daimler tarafından yapılmış, yani Soichiro Honda 1948 yılında motorlu bisiklet yapmaya başlamadan 50 sene önce.

    Alıntıları Göster
    arakadaşlar bazı şeyleri karıştırmayalım lütfen....

    süperşarj / kompresör sistemi aynı şeylerdir.

    süperşarj sisteminin amacı, daha çok miktarda hava yakıt karışımını silindirlere doldurmak motorun daha büyük hacimli bir motor gibi davranmasını sağlamakır. süperşarj karbüratör ile emme manifoldu arasında yer alan ve doğrudan krank milinden güç alarak çalışan yüksek hacimlibir hava köpresörüdür.

    ilk olarak uygulamasını 1902 yılında louis renault beenzinli motrorlarında tatbik edilmiştir.
    halendaha bir kaç motor dışında pek yaygın kullanımı yoktur




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.