Şimdi Ara

Fiat fire motor e-torq motor farkı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
19.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen sene bir arkadaş anlattı ama aklımda kalan etorq motor minin motoru fiat bu motoru satın alıp değişiklik yapmış.

    Tekrar sormak istedim e torq ile fire motor farkı nedir.

    Mesela fire motor lpg ye tam uyumlu ama e torq lpg ye uyumlu mu ?

    Hangisi daha güçlü ?

    Ve hangisi daha dayanıklı uzun ömürlü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • fiat'ın başka bir firmadan motor satın alacağını sanmam. o konuda sıkıntısı olan bir firma değil, aksine başka firmalara motor satan bir firma.

    yok e-torktu yok fire bilmemne. hepsi pazarlama palavrası. ikisi de atmosferik işte. 2-3 seneye tarihe karışacak motorlar. artık devir küçük turbo devri.
  • Arkadaşlar bilenler forumu mu terk etti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de merak ettim up

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her ikisi de atmosferik.

    her ikisi de sorunsuz LPG uyumlu

    Fire motor 8 valf, E-torq 16 valf

    Fire motor eski 77 HP atmosferik motorun revize hali.

    e-Torq motor Fiat Brezilya'nın geliştridiği bir motor ve hava yoğunluğunun daha düşük olduğu yüksek mevkilerde fire motora göre daha iyi performans sunuyor.

    bildiklerim bu kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingolstadt

    Her ikisi de atmosferik.

    her ikisi de sorunsuz LPG uyumlu

    Fire motor 8 valf, E-torq 16 valf

    Fire motor eski 77 HP atmosferik motorun revize hali.

    e-Torq motor Fiat Brezilya'nın geliştridiği bir motor ve hava yoğunluğunun daha düşük olduğu yüksek mevkilerde fire motora göre daha iyi performans sunuyor.

    bildiklerim bu kadar

    Yorumun için teşekkürler fire motor egea da 16v hocam ikisinede lpg uyumlu dedin ama başka farklarıda olmalı :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önceki konuda o kadar yazdık şimdi başka konu açıp yine yazmamizi bekliyorsun.Emeğe saygın olduğu zaman gel farkı anlatayim dostum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • egea etorq motorlu aracıma lpg taktırdım. gayet iyi performans. bilginize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankarametinerr

    egea etorq motorlu aracıma lpg taktırdım. gayet iyi performans. bilginize

    lpg tuketimi ne durumda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _TerryLeather_

    Arkadaşlar geçen sene bir arkadaş anlattı ama aklımda kalan etorq motor minin motoru fiat bu motoru satın alıp değişiklik yapmış.

    Tekrar sormak istedim e torq ile fire motor farkı nedir.

    Mesela fire motor lpg ye tam uyumlu ama e torq lpg ye uyumlu mu ?

    Hangisi daha güçlü ?

    Ve hangisi daha dayanıklı uzun ömürlü ?

    fiat'ın başka bir firmadan motor satın alacağını sanmam. o konuda sıkıntısı olan bir firma değil, aksine başka firmalara motor satan bir firma.

    yok e-torktu yok fire bilmemne. hepsi pazarlama palavrası. ikisi de atmosferik işte. 2-3 seneye tarihe karışacak motorlar. artık devir küçük turbo devri.
  • Fire motor eski bir Fiat motorunun yenilenmiş halidir. Atmosferiktir. Etorq motoru daha önce Chryesler BMW ortaklığıyla brezilyada üretilen Tritec motorundan geliştirilmiş bir motordur. Atmosferiktir. Değerlerinden de anlaşılabileceği gibi Etorq , Fire motora göre daha iyidir. Ama neticede ikisi de Fiatın mevcut en iyi motoru olan turbolu Multiair 2 motorun yanına bile yaklaşamaz.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Atmosferik motorların yakın zamanda tarihe karışması mümkün değil. Turbo motorların üretimi daha maliyetli, çünkü daha dayanıklı blok, daha dayanıklı kollar ğistonlar gerekiyor, turbonun parça olarak maliyeti var, turbo motorlu araçlarda daha fazla sensör vs var. Ucuz maliyet ve düşük satış fiyatı hedeflenen araçlarda atmosferik motorlar hep olacaktır. Özellikle ülkemizde LPG'nin yaygın kullanımı ve LPG'nin atmosferik motorlarla daha sorunsuz kullanılması özellikle fazla kilometre yapan İstanbul taksi esnafı gibi kullanıcılar, tarafından atmosferik motorlar hep tercih edilen olacaktır.
    Turbo benzinli motor atmosferik motora göre tabii ki daha verimli ve özellikle sakin kullanımda yakıt tüketimi olarak turbo motorlar daha avantajlı. Ancak yukarıda yazdığım gibi işin bir de maliyet, ilerleyen kilometrelerde sorunsuzluk olayı var, çünkü motorda daha az parça, daha az detay daha az sorun demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Atmosferik motorların yakın zamanda tarihe karışması mümkün değil. Turbo motorların üretimi daha maliyetli, çünkü daha dayanıklı blok, daha dayanıklı kollar ğistonlar gerekiyor, turbonun parça olarak maliyeti var, turbo motorlu araçlarda daha fazla sensör vs var. Ucuz maliyet ve düşük satış fiyatı hedeflenen araçlarda atmosferik motorlar hep olacaktır. Özellikle ülkemizde LPG'nin yaygın kullanımı ve LPG'nin atmosferik motorlarla daha sorunsuz kullanılması özellikle fazla kilometre yapan İstanbul taksi esnafı gibi kullanıcılar, tarafından atmosferik motorlar hep tercih edilen olacaktır.
    Turbo benzinli motor atmosferik motora göre tabii ki daha verimli ve özellikle sakin kullanımda yakıt tüketimi olarak turbo motorlar daha avantajlı. Ancak yukarıda yazdığım gibi işin bir de maliyet, ilerleyen kilometrelerde sorunsuzluk olayı var, çünkü motorda daha az parça, daha az detay daha az sorun demek.

    nasıl ki atmosferik dizeller bittiyse atmosferik benzinliler de bitecek. üretim miktarı arttıkça maliyetler de düşüyor artık. vw'de atmosferik motor kalmadı. bu yavaş yavaş tüm markalara sirayet edecek. malesef türkiye'ye biraz geç geliyor. yoksa toyota, honda mesela avrupa'da cayır cayır turbo satıyor.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    vw başlatır diğerleri takip eder diyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _TerryLeather_

    vw başlatır diğerleri takip eder diyorsun

    turbo'yu bulan vw değil ama trendin nereye gittiğini öngören vw gibi görünüyor.

    şöyle anlatayım; ben eskiden sadece yazılımcı değildim, donanım da satardım. sony bir gün "crt monitör üretimini durduruyoruz" diye bir açıklama yaptı. o zamanlar hepimiz bunlar kafayı yemiş demiştik. üstüne üstlük en güzel monitörleri de onlar üretiyordu (trinitron). aradan 3-5 sene geçti ve tüplü monitörler tarihe karıştı. bütün otomobil firmaları eminim bunun farkında ve buna göre yöneliyorlar. ama reno-tofaş tüpçüler sayesinde daha bize çook gazlar atmosferikleri, o başka.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: _TerryLeather_

    vw başlatır diğerleri takip eder diyorsun

    turbo'yu bulan vw değil ama trendin nereye gittiğini öngören vw gibi görünüyor.

    şöyle anlatayım; ben eskiden sadece yazılımcı değildim, donanım da satardım. sony bir gün "crt monitör üretimini durduruyoruz" diye bir açıklama yaptı. o zamanlar hepimiz bunlar kafayı yemiş demiştik. üstüne üstlük en güzel monitörleri de onlar üretiyordu (trinitron). aradan 3-5 sene geçti ve tüplü monitörler tarihe karıştı. bütün otomobil firmaları eminim bunun farkında ve buna göre yöneliyorlar. ama reno-tofaş tüpçüler sayesinde daha bize çook gazlar atmosferikleri, o başka.

    bence tsi turbosu çok gereksiz çünkü az buçuk hp katıyor motorunda ömründen ömür gidiyor turbo garrett olmalı 200hp katmalı o turbodur 125 hp turbo olsa ne olmasa ne bence en mantıklı atmosferik motor çok daha uzun ömürlü illede turbolu olacaksa mesela tsi nin ufak turbosunu çıkarıp daha büyük turbo koymak lazım tsi turbosu komik bence bide bazıları ben turbocuyum demez mi daha komik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _TerryLeather_

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: _TerryLeather_

    vw başlatır diğerleri takip eder diyorsun

    turbo'yu bulan vw değil ama trendin nereye gittiğini öngören vw gibi görünüyor.

    şöyle anlatayım; ben eskiden sadece yazılımcı değildim, donanım da satardım. sony bir gün "crt monitör üretimini durduruyoruz" diye bir açıklama yaptı. o zamanlar hepimiz bunlar kafayı yemiş demiştik. üstüne üstlük en güzel monitörleri de onlar üretiyordu (trinitron). aradan 3-5 sene geçti ve tüplü monitörler tarihe karıştı. bütün otomobil firmaları eminim bunun farkında ve buna göre yöneliyorlar. ama reno-tofaş tüpçüler sayesinde daha bize çook gazlar atmosferikleri, o başka.

    bence tsi turbosu çok gereksiz çünkü az buçuk hp katıyor motorunda ömründen ömür gidiyor turbo garrett olmalı 200hp katmalı o turbodur 125 hp turbo olsa ne olmasa ne bence en mantıklı atmosferik motor çok daha uzun ömürlü illede turbolu olacaksa mesela tsi nin ufak turbosunu çıkarıp daha büyük turbo koymak lazım tsi turbosu komik bence bide bazıları ben turbocuyum demez mi daha komik

    1.4tsi motor 1400-4000 devir aralığında sabit 200 tork veriyor. hangi 1.6 atmosferik verebilir bunu? hiçbiri. motor gücünün 125 olduğuna bakma 136 olan toyota bu gücü çok yüksek devirde verebildiği için hem etkisiz hem de bağıra bağıra giden bir motor. ama ben 2000 devirle yokuş çıkıyorum 6. viteste. bunu yaparken de daha az yakıyorum. bir toyota'yla yapamazsın bunu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 9 Haziran 2016; 17:31:07 >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    o konuda haklısın amerikalılar genelde supercharger kullanıyor supercharger daha mı iyi acaba
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Atmosferik benzinli motorlar kalksa bile dediğiniz gibi 2 - 3 yıla kalkmaz, yanıldığınız nokta o. 10 yıl sonra bile atmosferik benzinli motorlar ülemizde satılmaya devam edecektir. Yüksek hacimli atmosferik dizel üretimden kalkmış değil ülkemizde yok ancak dünyanın başka yerlerde halen üretiliyor ve yeni araçlara takılıyor.
    Toyota'nın 1HZ 4.2 L dizel motoru atmosferik 129 hp 270 NM tork üretir ve halen yeni üretilen Land Cruiser modellerinde kullanılmaktadır. Yani dediğiniz gibi biten birşey yok, bitmez de.

    Turbo benzinli konusunda ileriyi ilk gören VW değil BMW oldu ve 2006 yılında N54 kodlu 3lt turbo motoru çıkararak 3 serisi E92 gövde kodlu coupé araç üzerinde kullandı. 2006 yılının haziran ayında BMW AG'de (Almanya'da) katıldığımız ürün toplantısında turbo benzinlilerin gelecekteki konumları ile ilgili bilgi verilmişti aradan 10 yıl geçti dedikleri aynen oldu.
    Sektörün içinden geldiğimden bugün için değil gelecekteki ürün planlamaları konusunda bilgim var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 9 Haziran 2016; 18:23:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ankarametinerr

    egea etorq motorlu aracıma lpg taktırdım. gayet iyi performans. bilginize

    lpg tuketimi ne durumda?

    yüzde 25 sehiriçi yüzde 75 sehirdısı bir depo kullandım. 18 kuruş
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Bu konuda tek kistas yakit fiyatlarinin fazla olmasi. Millet pahali diye lpgye uygun araba aliyor. Yoksa benzin ucuz olsa kimse yuzune bakmaz. Yine benzin ucuz olsa turbo benzinli daha fazla tercih edilir. Yakit fiyatlari boyle gittigi sürece atmosferige devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.