|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 12 Eylül 2021; 16:12:9 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|

|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 12 Eylül 2021; 16:12:9 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Bi halt olmaz. Yıl olmuş 2021
|
|
Park edilecek yere yaklaşırken önce AC tuşuna basıp klimayı kapatıp hava kanallarındaki nemi bertaraf etmek önerilir. Böylece klima sisteminde küflenme meydana gelmez, koku oluşmaz.
Çalıştırırken açık kalmış olması önemli değil çünkü yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi direkt devreye girmez. Bir de klimayı devreye alınca birden yüksek devir çevirmek de pek önerilmez en azından kompresör yeterli basınca ulaşana dek kısa bir süre. |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Omoda
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Arabayı kapatırken doğru ama çalıştırırken klimanın açık olması fark etmez. Kompresor açık olsa bile çalıştıktan belli bir süre sonra devreye girer. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Ben de bunu yazmak için gelmiştim. Araçlarda klima Full Auto modda ya da yarı Auto modda olsa dahi kontağı açtığınızda klimayı açık ve sonuna kadar çalıştırılacak şekilde bırakılmış olsa bile devreye almıyor. Otomatik en kısık konuma getiriyor. Marşa bastıktan sonra da devreye almıyor. Araç bir 15-20 saniye rölantide çalıştıktan sonra otomatik olarak fanları ve kompresörü yavaş yavaş hızlandırarak son kontağı kapatmadan bıraktığınız konuma getirerek çalıştırıyor. Klima manuel ise kompresörü devreye sokarak marş bastıracağını sanmam. Sadece fan püfür püfür çalışan şekilde bırakılmış ise onu elinizle kısmak gerekebilir kontağı çevirdiğinizde sert üfleyecektir. Onu da yapıyordur herkes zaten. Şahsen benim klima paneli 7/24 açık ve full auto modunda. Yapılması gereken her şeyi araç kendisi ayarlıyor zaten dış sıcaklığa göre içerisini karşılaştırarak. On Off hiç yapmıyorum ben. Hava akışını sağlayan klapelere de zararlı diyorlar sürekli aç kapat yapmak. |
|
_____________________________
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 235 HP/340 NM - Rosso Competizione (2013) Opel Insignia OPC 2.8 V6 4x4 325 HP/435 NM - Olympic White (2011)
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Özellikle elektrik desteği olmayan klima kompresörü kullanılan araçlarda(2015 öncesi genellikle elektrik desteksiz oluyor) klimanın sağlığı açısından ustanın dediği doğru. Kompresör içinde gaz sıkışması nedeniyle dağılma olabilir. Not: kesin bilgi değildir, yaymayalım.... |
|
_____________________________
|
|
Klima kaplini düğmeye direkt bağlı değildir. Bir şey olmaz. Direkt bağlı olan marka model varsa onu öyle yapanın kafasına s*çayım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 13 Eylül 2021; 14:18:3 > |
|
_____________________________
"The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 13 Eylül 2021; 19:49:30 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Aracı çalıştırırken durdururken farları ve klimayı daima kapatırım, klima durmaya yakın kapatır içindeki soğuk havayı atmasını sağlarım Motor normal rolantiye düşene kadar da klimayı açmam. Yüklenmeye gerek yok. Lüks arabalarda bunlar geçerli olmayabilir. |
|
_____________________________
Profili gizli olan bana da özel mesaj atmasin.
|
Hocam aslinda klimadan gelen hava daha az nemlidir. Asil disaridaki hava nemlidir. Teorik olarak kilmayi kapatip disaridan gelen havayi uflettirirseniz, soguk hava kanalina nemli hava ufletmis olursunuz, bu da hava kanalinin icinde yogusmaya neden olacaktir. Yani sizin soylediginizin tam tersi bir etki. Tabi disaridaki de nem oranina bagli durum. |
|
_____________________________
2020 Alfa Romeo Stelvio
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
AMD Ryzen 7 5800X3D • Msi RTX 3080 Suprim X 10G • Msi B550 Tomahawk • G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) • DeepCool LS520 WH 240MM • WD Black SN770 1Tb Gen4 • WD Blue SN570 1Tb Gen3 • Samsung 870 Evo 1Tb • Samsung 860 Evo 500Gb • Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum • CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz • Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
|
Kesinlikle. Farı kapatıp arabayı çalıştırmalısınız. Ben eski bir arabada öğrendim araba kullanmayı. Bana öğretilenlerden biri de bu konuydu. Far açık çalıştırmak sanırım aküye zarar veriyordu. Yanlış hatırlamıyorsam öyle demişlerdi. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
AMD Ryzen 7 5800X3D • Msi RTX 3080 Suprim X 10G • Msi B550 Tomahawk • G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) • DeepCool LS520 WH 240MM • WD Black SN770 1Tb Gen4 • WD Blue SN570 1Tb Gen3 • Samsung 870 Evo 1Tb • Samsung 860 Evo 500Gb • Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum • CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz • Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
|