Şimdi Ara

Kısa süreli yüksek devir motora zarar verir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
1.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Valla Allah razı olsun japonlardan performans istediğim her aracımızı japon seçtik konfor isteyen biri olsam alman seçerdim. Bu zamana kadar 5 bin altı gitmedik bi sıkıntısınıda görmedim karar senin.

    Demek ki millet sizinle ayni görüşte değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkıntı olmaz...
  • 2nci viteste değilde 4ncü viteste deneyin yüksek devri, aracın performansı artar, azami hızı yükselir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    devamlı gazı dibine kadar kökleyin ki, usta da size köklesin

    olduuuu
  • kızartma yeyip kola içmek sağlığa zararlıdır. kimse de bunları yedi içti diye ölmez. Ama sağlık için uygun olmadığı da kesindir. Tabi arada bir yemek iyi olur, insan mutlu olur, keyif alır, kafası temizlenir :)
    Bu da aynı öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kesicinin 6500rpm olduğunu varsayarak yazıyorum;
    SICAK MOTOR'DA YAPILACAK


    1-- 3500rpm
    2-- 4000rpm
    3-- 4500-5000rpm
    4-- 5500-6500rpm çevirtip hızlıca vites yükselttiğiniz zaman zararı olmadan motor seri bir şekilde hızlanacaktır.

    arada yapılması tavsiye olunur motorda kurum oluşmaz sağır kalmaz.

    reçeteyi bu şekilde uygularsanız motorunuz sağlıklı kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    kızartma yeyip kola içmek sağlığa zararlıdır. kimse de bunları yedi içti diye ölmez. Ama sağlık için uygun olmadığı da kesindir. Tabi arada bir yemek iyi olur, insan mutlu olur, keyif alır, kafası temizlenir :)
    Bu da aynı öyle.

    Tereyağı, kuyruk yağı ve yumurtaya çok zararlı diyorlardı doktorlar bir zamanlar. Şimdi faydalı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    kızartma yeyip kola içmek sağlığa zararlıdır. kimse de bunları yedi içti diye ölmez. Ama sağlık için uygun olmadığı da kesindir. Tabi arada bir yemek iyi olur, insan mutlu olur, keyif alır, kafası temizlenir :)
    Bu da aynı öyle.

    Tereyağı, kuyruk yağı ve yumurtaya çok zararlı diyorlardı doktorlar bir zamanlar. Şimdi faydalı...

    evet, bu yağlar için iyi diyorlar.
    Margarin ve ayçiçek, fındık,konola,mısır vb yağları yemeyin diyorlar.
    Ama sonuçta kızartma zeytinyağından da yapılsa iyi o kadar iyi olmaz:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sami_T


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Valla Allah razı olsun japonlardan performans istediğim her aracımızı japon seçtik konfor isteyen biri olsam alman seçerdim. Bu zamana kadar 5 bin altı gitmedik bi sıkıntısınıda görmedim karar senin.

    Demek ki millet sizinle ayni görüşte değil

    Onlar devir çevirmeyi bilmeyen ezikler.. Çokta tın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Dizel araçta devir kesici var mı

    2013 symbol sahibiyim. 1.5 motor 75 beygir.
    1.vites 55de araba artik gaz yemiyor, ve sanki debriyaja basmissiniz gibi bir ses cikiyor, devir sanki dusuyor gibi oluyor. Bosluga basiyorsunuz sanki, denemeden anlasilmaz. Aynisini benzinli symbolde yaparsan kesiciye 'wutututu' seklinde girer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdagli7

    Şu motorun ömrünü bitirme konusunu anlamıyorum. Kesicinin amacı belli değil mi zaten?

    Koştuğunuzu düşünün, hafif tempo ile koşmak, yüksek tempo ile koşmak ve depar. Hangisi sizi daha çok yoracak? Depar atarken daha fazla hızlanamadan ne kadar gidebileceksiniz?
    Mekanik malzemeyi ne kadar üst limitlerine yakın kullanırsanız o kadar çabuk yıpranır. Mesela F1 motorları haddinden fazla yüklenilir ve bir kaç bin KM'de dağılır.
  • 2007 model clio symbol kullanıyorum kesici var 5bin devirden sonra vututu ya atıyo
  • Toyota'da hiçbir şey olmaz ama diğer arabalarda motor yatak sarabilir, şanzuman dağılabilir, boğaz kelebeği dolabilir, ampül bile patlayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Chum lee

    Araç 6500de kesiciye giriyor diye oraya kadar zarar görmeyecek diye bişey yok. Genel olarak ne kadar çok devir, o kadar aşınma, motor ömrünü o kadar kısaltma. Arada sırada 1-2 kapamanın tabiki çok fazla, dikkate alınacak kadar etkisi olmaz. Birde boş viteste o işi yapmayın. Araç boştayken yüksek devir çevirtmek, viteste olduğundan çok daha zararlı. Hatta bazı araçlar boştayken normal devir kesiciden çok daha erken kesiciye girerler. (6500 yerine 4000de mesela).

    +1 kesinlikle boşta kesiciye girmeyin.

    Geçen akrabanın aldığı kiralık araçta dpf ışığı çıkmıştı. Uyarıyı kapatmak için uzun süre yüksek viteste kullanın denilmişti. Forumda baktım boşta da olabiliyormuş, ne gibi zararlar olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Chum lee

    Araç 6500de kesiciye giriyor diye oraya kadar zarar görmeyecek diye bişey yok. Genel olarak ne kadar çok devir, o kadar aşınma, motor ömrünü o kadar kısaltma. Arada sırada 1-2 kapamanın tabiki çok fazla, dikkate alınacak kadar etkisi olmaz. Birde boş viteste o işi yapmayın. Araç boştayken yüksek devir çevirtmek, viteste olduğundan çok daha zararlı. Hatta bazı araçlar boştayken normal devir kesiciden çok daha erken kesiciye girerler. (6500 yerine 4000de mesela).

    +1 kesinlikle boşta kesiciye girmeyin.

    Geçen akrabanın aldığı kiralık araçta dpf ışığı çıkmıştı. Uyarıyı kapatmak için uzun süre yüksek viteste kullanın denilmişti. Forumda baktım boşta da olabiliyormuş, ne gibi zararlar olabilir?

    O kurum yakmak için deniyor. Doğru uygulama. Ben de yaparım ancak vitesteyken.

    Boşta olursa ne gibi bir zararı olabilir? Güzel soru. Detaylı tekniğe girmeden çok basit örnekle anlatıcam. Uzun süre boyunca havayı yumruklayın. Olabildiğince sertçe. Bir şeye vurmadan. Bileklerinizde hissedeceğiniz şeyi krank ve biyel kolu da hissediyor. Karşı direnç olmadan olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    Toyota'da hiçbir şey olmaz ama diğer arabalarda motor yatak sarabilir, şanzuman dağılabilir, boğaz kelebeği dolabilir, ampül bile patlayabilir.

    yav gelip şurayıda b.klama gözünü seveyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Chum lee

    Araç 6500de kesiciye giriyor diye oraya kadar zarar görmeyecek diye bişey yok. Genel olarak ne kadar çok devir, o kadar aşınma, motor ömrünü o kadar kısaltma. Arada sırada 1-2 kapamanın tabiki çok fazla, dikkate alınacak kadar etkisi olmaz. Birde boş viteste o işi yapmayın. Araç boştayken yüksek devir çevirtmek, viteste olduğundan çok daha zararlı. Hatta bazı araçlar boştayken normal devir kesiciden çok daha erken kesiciye girerler. (6500 yerine 4000de mesela).

    +1 kesinlikle boşta kesiciye girmeyin.

    Geçen akrabanın aldığı kiralık araçta dpf ışığı çıkmıştı. Uyarıyı kapatmak için uzun süre yüksek viteste kullanın denilmişti. Forumda baktım boşta da olabiliyormuş, ne gibi zararlar olabilir?

    O kurum yakmak için deniyor. Doğru uygulama. Ben de yaparım ancak vitesteyken.

    Boşta olursa ne gibi bir zararı olabilir? Güzel soru. Detaylı tekniğe girmeden çok basit örnekle anlatıcam. Uzun süre boyunca havayı yumruklayın. Olabildiğince sertçe. Bir şeye vurmadan. Bileklerinizde hissedeceğiniz şeyi krank ve biyel kolu da hissediyor. Karşı direnç olmadan olmaz.

    Evet filtreyi yüksek ısıyla temizlemek için, ama bu yine boşta yapılabildiği için sormuştum.
    Hiçbir zaman yapmadığım bir şeydi, demek ki yapmamaya devam edecem sağolun cevap için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Chum lee

    Araç 6500de kesiciye giriyor diye oraya kadar zarar görmeyecek diye bişey yok. Genel olarak ne kadar çok devir, o kadar aşınma, motor ömrünü o kadar kısaltma. Arada sırada 1-2 kapamanın tabiki çok fazla, dikkate alınacak kadar etkisi olmaz. Birde boş viteste o işi yapmayın. Araç boştayken yüksek devir çevirtmek, viteste olduğundan çok daha zararlı. Hatta bazı araçlar boştayken normal devir kesiciden çok daha erken kesiciye girerler. (6500 yerine 4000de mesela).

    +1 kesinlikle boşta kesiciye girmeyin.

    Geçen akrabanın aldığı kiralık araçta dpf ışığı çıkmıştı. Uyarıyı kapatmak için uzun süre yüksek viteste kullanın denilmişti. Forumda baktım boşta da olabiliyormuş, ne gibi zararlar olabilir?

    Topla Roberto Carlos gibi, Steven Gerrard gibi şut çektiğinizi düşünün. Topu ıskaladığınızı düşünün. Bacağınızdaki ağrıyı düşünün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Chum lee

    Araç 6500de kesiciye giriyor diye oraya kadar zarar görmeyecek diye bişey yok. Genel olarak ne kadar çok devir, o kadar aşınma, motor ömrünü o kadar kısaltma. Arada sırada 1-2 kapamanın tabiki çok fazla, dikkate alınacak kadar etkisi olmaz. Birde boş viteste o işi yapmayın. Araç boştayken yüksek devir çevirtmek, viteste olduğundan çok daha zararlı. Hatta bazı araçlar boştayken normal devir kesiciden çok daha erken kesiciye girerler. (6500 yerine 4000de mesela).

    +1 kesinlikle boşta kesiciye girmeyin.

    Geçen akrabanın aldığı kiralık araçta dpf ışığı çıkmıştı. Uyarıyı kapatmak için uzun süre yüksek viteste kullanın denilmişti. Forumda baktım boşta da olabiliyormuş, ne gibi zararlar olabilir?

    Topla Roberto Carlos gibi, Steven Gerrard gibi şut çektiğinizi düşünün. Topu ıskaladığınızı düşünün. Bacağınızdaki ağrıyı düşünün.

    Iğrenç bir duygu:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdagli7

    Şu motorun ömrünü bitirme konusunu anlamıyorum. Kesicinin amacı belli değil mi zaten?

    Bilader ne diye ayni mesaji tekrardan attin? Dejavu oldum sandim ama sorun sendeymis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.