Şimdi Ara

Kısa süreli yüksek devir motora zarar verir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sıcak araç, benzinli ya da dizel turbo ya da değil devir kesiciye girene kadar kısa süreli bağırtmak motora zarar verir mi?
    Örneğin 2 viteste ara sıra yapıyorum gazı dipleyip koltuğa yapışma hissi hoş oluyor ama bi yandan da aklıma bu geldi.

    İkincisi devir kesici motoru korumak için deviri kesiyorsa aslında sorun olmaz diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Atmosferik benzinli için konuşuyorum. Vermez. Hatta arada yapmanin faydasi bile olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayarlarınız tamsa yağınızda düzgünse bir problem yok ama motorum ömrünü daha hızlı tüketirsiniz.
  • Dizel araçta devir kesici var mı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu motorun ömrünü bitirme konusunu anlamıyorum. Kesicinin amacı belli değil mi zaten?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Ayarlarınız tamsa yağınızda düzgünse bir problem yok ama motorum ömrünü daha hızlı tüketirsiniz.

    aslında aracım atmosferik tam sentetik de yağ kullanıyorum ama motor ömrünü nasıl azaltır? Aşınma mı fazla olur mesela?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben imzadaki aracimla yapiyorum bazen özellikle dik bayirde 5bin çeviriyorum soğuk motorda zarari illaki vardir hızlı dönüyor parçalar kisa sureli 3 4 ayda sorun olmaz sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Dizel araçta devir kesici var mı

    dizel aslında var mı bilmiyorrum. Ben atmosferik benzinlileri merak ediyorum asıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Ayarlarınız tamsa yağınızda düzgünse bir problem yok ama motorum ömrünü daha hızlı tüketirsiniz.

    aslında aracım atmosferik tam sentetik de yağ kullanıyorum ama motor ömrünü nasıl azaltır? Aşınma mı fazla olur mesela?

    Motorunuzun karakterine göre marka belirlenmeli, yağ sağlıklı olmalı. Bu şekilde zararı en aza indirebilirsiniz.

    Motorunuzun segmanları, yatakları hatta sübapları, gaydları bile yağa bağlı olarak aşınır.


    İş abartılmadığı sürece pek farkı görülmez. Motordan motorada çok değişir. Kimi motor var ki taş gibi dakikalarca tapa gaz gidebilrsiniz. Ama böyle olmayanda çok fazla..
  • daha çok şanzumana zarar verir.
  • Valla Allah razı olsun japonlardan performans istediğim her aracımızı japon seçtik konfor isteyen biri olsam alman seçerdim. Bu zamana kadar 5 bin altı gitmedik bi sıkıntısınıda görmedim karar senin.
  • sdagli7 S kullanıcısına yanıt
    Araç 6500de kesiciye giriyor diye oraya kadar zarar görmeyecek diye bişey yok. Genel olarak ne kadar çok devir, o kadar aşınma, motor ömrünü o kadar kısaltma. Arada sırada 1-2 kapamanın tabiki çok fazla, dikkate alınacak kadar etkisi olmaz. Birde boş viteste o işi yapmayın. Araç boştayken yüksek devir çevirtmek, viteste olduğundan çok daha zararlı. Hatta bazı araçlar boştayken normal devir kesiciden çok daha erken kesiciye girerler. (6500 yerine 4000de mesela).
  • Ara ara yapmak iyidir...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfırsa olur,2.else zaten önceden araçta denemişlerdir sorun olmaz.

    Sağlıklı bir şey olsa oraya devir bandında kırmızı bölümü koymazlar her halde.

    Ama servisçi abilerin dediği de aracı yokuşta devirsiz bırakmayacaksın bırakırsan daha çok zarar verirsin.Tabi araç kullanan Abilerim daha iyi bilir.
  • Şu motorun ömrünü bitirme konusunu anlamıyorum. Kesicinin amacı belli değil mi zaten?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Atmosferik benzinli için konuşuyorum. Vermez. Hatta arada yapmanin faydasi bile olabilir.

    Bir nevi gargara gibidir, boğaz temizliği yapar


    Kesiciye sokmayacaksa ne diye tonla para verip araba alalım ki... Ayrıca sakin sürülen motor sağır oluyor.

    Aynen hocam iyi oluyor Yakıt tasarrufu yapayım diye sakin sürüyorum bazen o zaman da cidden sağırlaşıyor. Bunu bariz görüyorum. o yüzden yüksek devirler iyidir
  • Motor sıcaklığınız normal, aracınız bakımlıysa hiçbir şey olmaz. Ama yağınız kötüdür filtreniz tıkalıdır ağır bakım zamanı yaklaşmıştır o zaman zararı olabilir. Çünkü parçalar %100 verimlilik sağlayamamaktadır. Yani aracınız bakımlıysa iyi bile olur arada devir çevirmek. Özellikle atmosferik benzinlide bir süre yüksek devir kullanımdan sonra aracın normal devir aralıklarında da oldukça seri davrandığını fark edersiniz. Kurumları attığınıza işarettir. Motorun sağırlaşmamasını sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chum lee

    Araç 6500de kesiciye giriyor diye oraya kadar zarar görmeyecek diye bişey yok. Genel olarak ne kadar çok devir, o kadar aşınma, motor ömrünü o kadar kısaltma. Arada sırada 1-2 kapamanın tabiki çok fazla, dikkate alınacak kadar etkisi olmaz. Birde boş viteste o işi yapmayın. Araç boştayken yüksek devir çevirtmek, viteste olduğundan çok daha zararlı. Hatta bazı araçlar boştayken normal devir kesiciden çok daha erken kesiciye girerler. (6500 yerine 4000de mesela).

    +1 kesinlikle boşta kesiciye girmeyin.
  • atmosferik vututuçular gelmiş yanlız değilmişim.
    Ben motor sıcakken yüksüzken köklüyorum genelde. Birde tam sentetik yağ koyuyorum aşınma 0 oluyomuş hadi biz zorladık bizde de çok çok az bir aşınma olur sanki yda olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • devamlı gazı dibine kadar kökleyin ki, usta da size köklesin
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.