Kış Lastiğinin Ömrü Kaç Yıldır?
-
-
Yazın kış lastiği kullansak ne olur?
-
Kış lastiği desenleri ve görevi gereği düz gitmek ve soğuk havada yol tutuş sağlaması üzere tasarlanmıştır, viraj dönüşlerinde tutanması azalacağından özellikli kuru havalarda ıslak zeminde çok ciddi tutunma kaybı yaşayarak aracın spin atmasına ve kazaya sebep olur... 7 derecenin altında görevini yerine getiren kış lastiği özellikle 16-17 derece üzeri sıcaklıkta aşırı yumuşayarak tutunma zaafı gösterir ve görevini yerine getiremeyerek lastiği yemeye başlarsınız... bu sebeple bulunduğunuz bölgeye göre Kasım-Nisan arası Kış... Nisan-Kasım arası yaz lastiği (veya daha erken soğuyor ise hava Ekim) kış lastiğine geçilmeli...
-
Ayrıntılı bilgi için tıklayabilirsiniz
otorapor.comKış Lastiği Nedir? Kış Lastiği Neden Kullanılmalıdır?https://otorapor.com/kis-lastigi-ne-ise-yarar -
Kış lastiği +8 derecenin altında yaz lastiğine göre avantaj sağladığını düşünürseniz, yazın kış lastiği kullanmak, kışın yaz lastiği kullanmaktan daha tehlikelidir denilebilir(+25-30 dereceleri düşünün). Yaz mevsiminde kış lastiği kullanırsanız, lastiğin yapısı gereği fren mesafesi uzar ve yol tutuş azalır. Üstelik kat be kat lastiğiniz incelecektir.
-
Benim aracta kis lastigi virajlarda gayet iyi tutunuyo.
-
erir..
-
Soğuk memlekette uzun yola gitmeyen ve hız yapmayan araçta pek birşey olmaz, sadece erken tükenir.
Sıcak memlekete gider, hız yapar, uzun yola çıkarsanız kalkışta patinaja düşer, fren mesafesi uzar, virajda kayma riski artar ve çok hızlı tükenir.
-
soğuk havada evet tutunmaya çalışır (ancak yaz lastiğindeki gibi tutunma beklemek hata olur)
ancak hava ısındığında diye cümleye devam etmiştim.. özellikle 16-17 derece ve sonrasında tutunma kaybı ve fren mesafesinde uzama yaşatır...
-
Sıfır kış lastiği ile geçtiğimiz ocak Antalya' ya gitmiştim. Hava 18-19 derece civarındaydı araç bir kez virajda önden bırakma eğilimi gösterdi bir kez de kırmızıya dönen ışıkta ani fren yaptığımda fren mesafesinin aşırı derecede uzadığını fark ettim. 25-30 derece civarı sıcaklıklarda yol tutuşu ve fren mesafesinin daha kötü olacağından eminim. -
hamuru sertleşir özelliğini kaybeder
-
keriz silkelemeye yönelik girişmler.
-
Sağlam olduğu sürece tak
Pederin connectine taktığım kışlık 2013 .Bi sıkıntısı yok -
bu kış konya'da 30cm karda yaz lastiği ile gittim geldim ben işe.aracım ağır lastik kaliteli yani herkes b segment hafif araçta petlas kullanan bayan şöförler değil.yıllardır da inanmıyorum bu kış lastiği işine faydasından çok zararı var bence.kurumda lastikçi yakaladım onunla da tartıştım ikna edemedi.istanbulda yolda kalanlar hep kış lastiği yani bi lastik taktınız diye antartika araçlarına dönüşmüyor aracınız.kış lastikli logan buzlu asfaltta kaydı çekti ben geldim aynı yollardan aynı saatte işe yazla sorun yok.bunun fiziği var ağırlık merkezi var sedan hb olması var.bi lastik tak geç o kadar kolay mı?
-
bu devirde kış lastiğine inanmıyorum demek dünya düzdür demek gibi bir şey.
-
silgi gibi erir. hamuru yumuşak çünkü...
-
quote:
Orijinalden alıntı: Jake Lockleybu kış konya'da 30cm karda yaz lastiği ile gittim geldim ben işe.aracım ağır lastik kaliteli yani herkes b segment hafif araçta petlas kullanan bayan şöförler değil.yıllardır da inanmıyorum bu kış lastiği işine faydasından çok zararı var bence.kurumda lastikçi yakaladım onunla da tartıştım ikna edemedi.istanbulda yolda kalanlar hep kış lastiği yani bi lastik taktınız diye antartika araçlarına dönüşmüyor aracınız.kış lastikli logan buzlu asfaltta kaydı çekti ben geldim aynı yollardan aynı saatte işe yazla sorun yok.bunun fiziği var ağırlık merkezi var sedan hb olması var.bi lastik tak geç o kadar kolay mı?
İstanbul'da yolda kalan arabalar kış lastiği olduğu için değil, önlerindeki yaz lastiği ile karlı havada yola çıkan kekolar yolda kalıp yolu kapadığı için mahsur kaldılar. Kaldı ki, sen ya 30 cm kar ne bilmiyorsun ya da sallıyorsun. 30 cm karda sen %5 eğimli yolda bile 1 metre gidemezsin. Senin altına 4 çeker d segment araç versek bile sen yaz lastiği ile yokuş çıkamazsın.
Bu arkadaş gibi sallayanları görüp şüpheye düşen arkadaşlar şu videoya baksın:
4 çeker yazlık lastik vs 2 çeker kışlık lastik.
Tyre ReviewsyoutubeQuattro VS XDrive! https://www.youtube.com/watch?v=Wu72tAG2IWQ As requested in comments I will be doing all season vs winter tyres AND 4wd vs 2wd on the same tyres so make sure you subscribe! http://bit.ly/2p6kKXq. https://www.instagram.com/jonathan__benson I've lost track the amount of times I've read "you don't need winter tyres if you have four wheel drive", so I thought I'd do the test. Two BMW X1 vehicles, one is front wheel drive (FWD) with winter tyres, and one of four wheel drive (4WD / 4x4 / AWD) with summer tyres fitted. The winter tyre 2wd vehicle has Goodyear Ultragrip Performance Gen-1 and the summer tyre 4wd has the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Both tyres are in the same size and load rating (225/50 R17) and have the same tyre pressures. The tests in the video include acceleration and braking on snow, snow handling, snow hill climb, snow braking on a hill, and obstacle avoidance. Which combination of drive train and tyres was best? You'll have to watch the video :) Note, I know I use 4x4 and AWD interchangeably in the video. The BMW X1 is AWD, but you would have a similar result with FWD. Winter tyres are sometimes called snow tyres. --- Further information on the tyres talked about in this video can be found on the Tyre Reviews website http://www.tyrereviews.com --- Instagram - http://instagram.com/Tyre_Reviews Facebook - http://facebook.com/TyreReviews --- The music in the video is by the excellent Lakey Inspired, go follow his soundcloud! lakey inspired - holding on - https://soundcloud.com/lakeyinspired/holding-on lakey inspired - me 2 - https://soundcloud.com/lakeyinspired/me-2-feat-julian-avilahttps://www.youtube.com/watch?v=atayHQYqA3g&t=211s
-
ne alaka yuvarlak diyen düz diyenle dalga geçiyor tersi komik oluyor.burada ise benimle dalga geçmeye yeltenen önce gitsin 8 tane lastik alsın, yılda iki kere lastik değiştirsin, saklama parası versin, takır takır kış lastiği sesi çeksin, amortisör bırakmasın, konforsuz sürsün, kendini kar panteri sansın yolda kalsın... sen çok yanlış gelmişsin this is konya benim dünyam dümdüz.
-
bıdı bıdı etmişsin ama okumadım diğer arkadaşa dediğimi sana da diyim dünya düzdür diyenler falan demiş benim dünyam dümdüz kardeşim %5 eğim falan yok şimdi çek arabanı.bu alıntıyı da ne sürümle yapıyorsunuz anlamıyorum gelmiyor bildirim tesadüfen gördüm yoksa salladığımdan değil burada nanikleri ben yaparım siz anca şu tarafa doğru yığılırsınız tanbullular.blok üslubundan dolayı.adam olmayanla uğraşmak zorunda değilim bilip bilmeden konuşmayacaksınız gir konya belediyesi twitterine gör 30cm'yi nokta nokta resim mi atacam sana bi de 45 yaşında adam var karşında tırt.
-
Sana cevap verdim ama siliyorum, cevabımı hak etmiyorsun. Ayrıca blok atman da isabetli olmuş benden de sana blok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtesHırsızı -- 5 Şubat 2022; 19:46:34 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
bu devirde kış lastiğine inanmıyorum demek dünya düzdür demek gibi bir şey. |
İstanbul'da yolda kalan arabalar kış lastiği olduğu için değil, önlerindeki yaz lastiği ile karlı havada yola çıkan kekolar yolda kalıp yolu kapadığı için mahsur kaldılar. Kaldı ki, sen ya 30 cm kar ne bilmiyorsun ya da sallıyorsun. 30 cm karda sen %5 eğimli yolda bile 1 metre gidemezsin. Senin altına 4 çeker d segment araç versek bile sen yaz lastiği ile yokuş çıkamazsın. Bu arkadaş gibi sallayanları görüp şüpheye düşen arkadaşlar şu videoya baksın: 4 çeker yazlık lastik vs 2 çeker kışlık lastik. Tyre Reviewsyoutube Quattro VS XDrive! https://www.youtube.com/watch?v=Wu72tAG2IWQ
As requested in comments I will be doing all season vs winter tyres AND 4wd vs 2wd on the same tyres so make sure you subscribe! http://bit.ly/2p6kKXq.
https://www.instagram.com/jonathan__benson
I've lost track the amount of times I've read "you don't need winter tyres if you have four wheel drive", so I thought I'd do the test. Two BMW X1 vehicles, one is front wheel drive (FWD) with winter tyres, and one of four wheel drive (4WD / 4x4 / AWD) with summer tyres fitted.
The winter tyre 2wd vehicle has Goodyear Ultragrip Performance Gen-1 and the summer tyre 4wd has the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Both tyres are in the same size and load rating (225/50 R17) and have the same tyre pressures.
The tests in the video include acceleration and braking on snow, snow handling, snow hill climb, snow braking on a hill, and obstacle avoidance.
Which combination of drive train and tyres was best? You'll have to watch the video :)
Note, I know I use 4x4 and AWD interchangeably in the video. The BMW X1 is AWD, but you would have a similar result with FWD.
Winter tyres are sometimes called snow tyres.
---
Further information on the tyres talked about in this video can be found on the Tyre Reviews website
http://www.tyrereviews.com
---
Instagram - http://instagram.com/Tyre_Reviews
Facebook - http://facebook.com/TyreReviews
---
The music in the video is by the excellent Lakey Inspired, go follow his soundcloud!
lakey inspired - holding on - https://soundcloud.com/lakeyinspired/holding-on
lakey inspired - me 2 - https://soundcloud.com/lakeyinspired/me-2-feat-julian-avila https://www.youtube.com/watch?v=atayHQYqA3g&t=211s |
Benzer içerikler
- otomatik arabada el freni indirmeden gitmek
- sahibinden fiyat geçmişi
- 15 40 motor yağı ile 20 50 arasındaki fark
- yük nakli hususi ne demek
- wunder filtre yorum
- citroen c3 2024
- volvo xc40
- peugeot e 308 fiyat
- bmw elektrikli araba fiyat
- kask cezası 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X