Şimdi Ara

japon D segment arabalar avrupalılara yenik. neden acaba?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
6.534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ülkemizde japon mitsubishi mazda nissan suzuki ve özellikle toyota honda markalarının b ve c segmentine rağbet iyi durumda avrupalılar gibi ama biraz daha lüks olan d segment arabaları hiçte öyle değil, bir mazda 6 bir toyota avensis bir honda accord bir nissan primera'nın pekte rağbet gördüğü söylenemez, avrupalılar çok önde gidiyor özellikle almanlar...
    japon kalitesi deniyor corolla, civic, jazz vs ekmek gibi satıyor ama gel gelelim d segmentler geride.
    acaba insanlar alışkanlıklarından mı tercihlerini değiştirmiyor,japonlar tipi mi tutturamıyor,prestij mi yok yoksa bizim halkımız avrupalıları daha klas mı görüyorlar? sizce bu segmentte japonların nesi eksik olabilir.



  • Güzel bir soru arkadaşım,yardımcı olamayacağım kusura bakma,cevapları-düşünceleri merak ettiğimden konuyu kaybetmemek adına yorum yapıyorum
  • Mazda, Nissan, Subaru,Mitsubishi ve Suzuki gibi markalar sadece D değil, diğer segmentlerde de az satıyorlar ülkemizde. Genel eğilim bu yönde.

    Satış, servis, ikinci el gibi başlıklarda özellikle Honda ve Toyota ön planda. Accord pahalı yani 50.000 TL sınırının çok üstünde, Avensis ise elinden geleni yapıyor. Bence bu açıdan bakınca yenik olma durumu pek yok.
  • birçok sebebi var.

    ama bence öncelikli sebep motor seçenekleri dolayısıyla vergi dilimi ve fiyatlardır;

    honda accord ; 2.0 benzinli - fiyat: 80.000+
    mazda 6; 2.0 benzinli - fiyat: 70.000 +
    subaru legacy; 2.0 benzinli 4*4 - fiyat: 70.000+
    toyota avensis; tek istisna 1.6 benzinli motor, fiyat 50.000 tl altında.

    avrupalı modellere baktığımızda alman'ından fransızına hepsinde düşük hacimli (1.6 ve altı) benzinli ve dizel turbo motorlar olduğunu görüyoruz. bu durumda bir alt vergi diliminde daha uygun fiyatlara sahipler dolayısıyla daha çok tutuluyorlar.

    daha büyük resme baktığımızda bunun temel sebebi de bizim yani türkiye pazarındaki d segment müşterisinin isteklerinin; doğal olarak japon üreticilerden daha çok avrupalı üreticilerin modelleri ile örtüşmesi.

    temel olarak bambaşka dinamiklere sahip amerikan pazarını hedef alan japon üreticilerin burada (doğu avrupa olarak sayabiliriz yurdumuzu) hedefi bir miktar ıskalaması bence çok büyük sürpriz değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    birçok sebebi var.

    ...

    +1
  • Yukaridaki sebepler bence de en onemlileri. Fakat bir sey daha oldugunu dusunuyorum.

    B ve C siniflarinda imajdan ote, fonsiyonellik, fiyat vs. one cikiyor. Fakat D sinifinda bence imaj ve gosteris de onem kazaniyor. Bu sinifta Almanlar haric Avrupalailar Japonlardan cok farkli degiller. (Renault, Citroen, Alfa, Skoda). Bu da bence Almanlarin prestiginin daha yuksek olmasindan kaynaklaniyor. Hii Opelin prestijimi var diyebilirsiniz belki ama Insignia`nin Avensisten daha gosterisli ve ilgi cekici oldugu kesin. Bu sinifin musterisinin genelde bu gosterisi aradigini dusunuyorum. Arabadan anlamayan birini dusunun 1.6 PAssat ve yaninda bir Mazda 6 duruyor 2.0 motoruyla. buyuk ihtimal Passatin daha iyi oldugunu dusunecektir.
  • sorunları dizel motor

    honda adam akıllı bi dizel motor üretip accordu 2.0 dizel motor ve otomatik şanzıman seçeneği ile insignia fiyatına pazara sunsun bak o zaman ne oluyo.

    Primera tipsiz. Ayrıca iç mekanda kullanılan ortada gösterge tasarımı d segmenti bi araçta hiç gitmemiş

    avensis desen yine tipten kaybediyo ve 2.0 dizeli otomatik şanzımanla satılmıyo.

    mazda 6 yine accord gibi dizel motoru olmadığı için kaybediyo

    öncelikle dizel otomatik seçeneklerini iyi donanım ve insan gibi fiyatla sunmalılar.

    bence sorun bu
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • başlayalım...

    toyota avensis..motor ve şanzıman seçenekleri: 1,6 benzinli manuel, 2.0 benzinli otomatik, 2.0 dizel otomatik.
    donanım seçenekleri: herbiri için tek bir seçenek..
    toplamda alabileceğiniz farklı toyota avensiz seçeneği=3

    honda accord: motor ve şanzıman seçeneği: 2.0 otomatik benzinli
    donanım seçenekleri: 1
    toplamda alabileceğiniz farklı honda accord seçeneği: 1

    mazda 6: motor ve şanzıman seçeneği: 2.0 benzinli otomatik-2.0 benzinli manuel
    donanım seçeneği: 1
    toplamda alabileceğiniz farklı mazda 6 sayısı: 2

    piyasadaki 3 büyük japon da bulunan d sınıfı araç sayısı: 6
    --------------------------------------------------------------------------------

    şimdi tek başına vw sitesine girip bakalım ve passat cc yi işin içerisine katmayalım..tam tamına 20 farklı motor-şanzıman donanım seviyesi...sunroof olayınıda katarsanız 40 farklı çeşiti oluyor...

    bi tarafta 6 araba ürün ile pazara giren 3 üretici, bir tarafta 40 ürün ile pazara giren 1 üretici...

    bakın opeli felan katmadım işin içerisine

    onuda katarsam sayı tamini 70 i bulur heralde...

    japonlar pazarlama konusunda özürlü olduğu sürece ben bu tabloyu "az satıyorlar" diye değil, "bu becerisizliğe iyi bile satıyorlar" diye yorumlarım




  • ben o sınıfı alabilecek bir insanın 2.0daki, vergi oranını çok düşüneceği sanmıyorum, etken olurmu olur. ancak D sınıfı birazda prestiji ifade eder, bizim milletimizde buna bayılır, japonlardaki eksiklik birazda bu, birde motor seçenekleri çok kısıtlı tr için bu yorumum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bay KospiR -- 12 Ekim 2010; 9:47:17 >
  • Dizel motor yorumuna katilamayacagim, malesef ulkemize pekcok arac modeli getirilmiyor. Sacma vergi politikalari yuzunden.
    En basitinden Honda Accord'da cok uzun zamandir 2.2 dizel motor var, Mazda 6'da da var, Avensis'te de dizel var.
    AVrupa ulkelerine goz atmaniz yeterli.
  • ülkemiz insanı alışkanlıkları konusunda çok fanatik özellikle VAG üretimi araçlar konusunda, D ve E sınıfı Türkiye'de daha çok Alman hakimiyetinde, Avrupa ya da Amerika pazarı ile pek kıyaslamamak lazım, tamamen farklı bir otomobil kültürümüz var, bunun başında prestij(!) ve gösterişe olan saplantımız yatıyor. işlevsellik ve fiyat politikalarının ben bu ülkede çok etkili oldugunu düşünmüyorum, yemeyip içmeyip çocuguna harçlık vermeyip 5.30 alan babalar biliyorum, Ülkenin en çok eleştirilen ithalatcısı Doguş oto olup da hala açık ara pazar lideri olabilmesinin sebebi de aynı türk halkı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum

    başlayalım...

    toyota avensis..motor ve şanzıman seçenekleri: 1,6 benzinli manuel, 2.0 benzinli otomatik, 2.0 dizel otomatik.
    donanım seçenekleri: herbiri için tek bir seçenek..
    toplamda alabileceğiniz farklı toyota avensiz seçeneği=3

    honda accord: motor ve şanzıman seçeneği: 2.0 otomatik benzinli
    donanım seçenekleri: 1
    toplamda alabileceğiniz farklı honda accord seçeneği: 1

    mazda 6: motor ve şanzıman seçeneği: 2.0 benzinli otomatik-2.0 benzinli manuel
    donanım seçeneği: 1
    toplamda alabileceğiniz farklı mazda 6 sayısı: 2

    piyasadaki 3 büyük japon da bulunan d sınıfı araç sayısı: 6
    --------------------------------------------------------------------------------

    şimdi tek başına vw sitesine girip bakalım ve passat cc yi işin içerisine katmayalım..tam tamına 20 farklı motor-şanzıman donanım seviyesi...sunroof olayınıda katarsanız 40 farklı çeşiti oluyor...

    bi tarafta 6 araba ürün ile pazara giren 3 üretici, bir tarafta 40 ürün ile pazara giren 1 üretici...

    bakın opeli felan katmadım işin içerisine

    onuda katarsam sayı tamini 70 i bulur heralde...

    japonlar pazarlama konusunda özürlü olduğu sürece ben bu tabloyu "az satıyorlar" diye değil, "bu becerisizliğe iyi bile satıyorlar" diye yorumlarım


    güzel tespit 1




  • quote:

    Orjinalden alıntı: can bora

    birçok sebebi var.

    ama bence öncelikli sebep motor seçenekleri dolayısıyla vergi dilimi ve fiyatlardır;

    honda accord ; 2.0 benzinli - fiyat: 80.000+
    mazda 6; 2.0 benzinli - fiyat: 70.000 +
    subaru legacy; 2.0 benzinli 4*4 - fiyat: 70.000+
    toyota avensis; tek istisna 1.6 benzinli motor, fiyat 50.000 tl altında.

    avrupalı modellere baktığımızda alman'ından fransızına hepsinde düşük hacimli (1.6 ve altı) benzinli ve dizel turbo motorlar olduğunu görüyoruz. bu durumda bir alt vergi diliminde daha uygun fiyatlara sahipler dolayısıyla daha çok tutuluyorlar.

    daha büyük resme baktığımızda bunun temel sebebi de bizim yani türkiye pazarındaki d segment müşterisinin isteklerinin; doğal olarak japon üreticilerden daha çok avrupalı üreticilerin modelleri ile örtüşmesi.

    temel olarak bambaşka dinamiklere sahip amerikan pazarını hedef alan japon üreticilerin burada (doğu avrupa olarak sayabiliriz yurdumuzu) hedefi bir miktar ıskalaması bence çok büyük sürpriz değil.


    Güzel tespit 2




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    ben o sınıfı alabilecek bir insanın 2.0daki, vergi oranını çok düşüneceği sanmıyorum, etken olurmu olur. ancak D sınıfı birazda prestiji ifade eder, bizim milletimizde buna bayılır, japonlardaki eksiklik birazda bu, birde motor seçenekleri çok kısıtlı tr için bu yorumum


    Ülkemizde satılan D sınıfı araçların %70 i 1.6 ve altındaki motor hacminden oluşuyor. Japonlarda bu sebepten kaybediyor. 2.0 motorlu d sınıfı araçlarda bence en iyileri japonlar. Accord, mazda6, avensis passta mondeo gibi rakiplerinden hem motor hem de araç olarak daha iyiler. Özellikle donanım fiyat olarak almanlardan iyiler ama almanlar ve diğer fransız vs 1.6 dizel- benzinli turbo gibi seçenekleri çok fazla. Japonlar bu sebeple satamıyor.




  • Birçok nedeni var fakat bana göre en büyük nedeni motor çeşitliliği ve buna bağlı ülkemizdeki vergilendirme sistemi.Mesela Mazda 6 2.0 motor ama fiyat olarak gayet uygun bir araç.Buna rağmen tutulmuyor nedeni ise vergi sistemi.Gerçi Mazda 6 2.0 motor olmasına rağmen hızlanması 1.4 TSI Passat ve Superbden farklı değil.Adam o zaman neden alsın ki bu aracı.Daha az yakan, vergisi daha az olan ve performansı aynı olan aracı gider alır.Japonların şuan en önemli eksiği düşük hacimli turbo motorlar.Tabi birde malzeme kalitesi ve işçilik olarak avrupalılardan gerideler.Bunları yapmadan avrupalı üreticilerin gerisinde kalacakları aşikar.
  • Alikum ve Can bora arkadaşların tespitlerine ilaveten birkaç noktaya da ben değinmek istiyorum.

    1. Yurtdışında aynı marka ve model 1.4 ve 2.2 motorlu iki adet aracın satış fiyatları arasında çok az fark olabilirken bu durum ülkemizdeki vergi oranları nedeniyle bir uçuruma dönüşebiliyor. Her ne kadar D sınıfı olmasa da (zamanım az olduğundan) ilk aklıma gelen örnek İngilterede satılan Civic HB fiyatları:

    1.4 i-VTEC (Petrol) Manual £15,985
    1.4 i-VTEC (Petrol) i-SHIFT £16,835
    1.8 i-VTEC (Petrol) Manual £16,990
    1.8 i-VTEC (Petrol) Automatic £18,340
    2.2 i-CTDi (Diesel) Manual £18,495

    Link:http://www.honda.co.uk/cars/civic5door/#

    Görüleceği üzere yarı otomatik vitesli 1.4 motorlu benzinli Honda Civic fiyatı (£16,835) ile 2.2 dizel motorlu düz vites Honda Civic fiyatı (£18,495) arasında sadece 1660 pound fark var. Türk parası ile yaklaşık 4.000 TL. Bu fark ülkemizde bazen bunun 7-8 katı olabiliyor. Dolayısıyla gerek D sınıfı gerekse de diğer sınıflarda 1.6 ve altı motor hacminde araç satarsanız şanslısınız. O araç her koşulda satılır. Sizden daha fazla ya da daha az araç satacaklar olacaktır ama sizin aracınız da satılır. Bu sadece ilk satış aşaması. 1.6 ve altı araç alanların bir diğer kriteri de yıllık vergiler. Bu sınıf yıllık 600 küsur TL vergi verirken 2.0 lt olan araç sahipleri bunun 3 katı olan 1.800 TL vergi veriyorlar. Peki ya 2.2 araç sahipleri: 2.700 TL. Daha buna yakıt parası, kasko parası, bakım parası, lastik parası, otopark parası, ceza parası, cart parası ve curt parası eklenecek. Neden gidip yüksek hacimli bir araç alsın ki vatandaş?

    Bu da ülkemizde satılan Avensis'in 1.6 ve 2.0 benzinli motorları arasındaki fark:
    Avensis 1.6 elegant extra düz vites 48,950 TL
    Avensis 2.0 Premium Multidrive S* 79,150

    Yaklaşık 30.000 TL. Tamam bunun içinde otomatik vites ve de birkaç donanım farkı da var ama çok büyük bir çoğunluk 1.6 Avensis varken gidip 2.0 Avensise o kadar parayı vermez.

    2. Yıllardan beri Avrupa, özellikle de Alman araçlarının iyi olduğu mesajıyla yoğrulmuşuz. Çok uzun yıllar öyleydi de. Ancak Japon araçlarının işi öğrenip Avrupa ve de Alman araçlarıyla sıkı rekabete girdiği, hatta onları geçtiği pazarlar da var. Ülkemiz de bu yolda ilerliyor ama daha zaman var. O yüzden D sınıfında yerleşmiş kalıpları kırmak diğer sınıflardan daha zor olacak ve de daha uzun zaman alacak. İnsan düşünüyor tabii 1.6 için 50.000 TL gibi bir meblağı (2.0 için minimum 70.000 TL!) bir anda adını çok duymadığı, çevresinde çok görmediği bir araca yatırırken.

    Haluk




  • arkadaşlar merhaba
    japonlar 2.0 dizellerde kesinlikle otomatic vites seceneği yapmıyorlar arabanın ağırlığı kaldırmaz diye. Yapan alman ve fransız araclarını görüyoruz servisten cıkmıyorlar. veya yüklü servis ücreti ödüyorlar. japonlarda vergi olayını düşünerek araç getirmiyorlar.2005 te 2.2 dizel accord kactane satıldı acaba Türkiye mizde.
    Birde bu işi ABD de yaşayanlara sormalı honda ve toyota nın imajını ve satış rakamlarını adamlar ekmek su gibi satıyorlar ABD ve kanada piyasasında.....
  • alikum ve can bora arkadaşlarıma katılıyorum.

    Ayrıca, Japonlar hakkında birkaç ay öncesinde bir makale okumuştum. Bu makale Japonların teknolojileri ve bunu pazarlama sıkıntıları ile ilgili idi. Öyle ki, Japonya'da internet bağlantı hızı (en düşük) 1 gigabit/saniye. Telefonlarında 3G yok; çok daha ileri teknolojiler var. Cep telefonundan aynı anda internete girip, film izleyip, kendi görüntüleri anlık sohbet programı ile gönderebiliyorlar. Japonlar sadece Türkiye'nin değil tüm dünyanın çok ama çok ilerisinde teknolojiler kullanıyorlar ve bunu da kendi ülkelerindeki pazarı hedef alarak yapıyorlar.
    Sorun da burada başlıyor. Toyota ve Honda dışında tüm dünyayı hedefleyerek pazarlama stratejisi geliştirebilen firma sayısı çok az, ama kendi teknolojilerini dünyaya uyarladıklarında kesinlikle en önde gidiyorlar. Buna örnek olarak, Sony, Toshiba ya da Türkiye'de pek umursanmasa da Sharp ya da Panasonic markaları var. Japonlar inşaat konusunda da dünyayı terk edip uzay teknolojilerine geçmiş durumdalar, ama dünyanın geri kalanına bunu pazarlama ile ilgili ya sıkıntıları var.
    Şu anda Japonya'da tartışılan ciddi konulardan biri de bu işte. "Bir bu teknolojileri neden pazarlayamıyoruz?"
    Bunu çözdükleri anda, tüm dünyanın teknoloji anlayışı değişebilir ve beklentileri yeniden şekillenebilir.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    ben o sınıfı alabilecek bir insanın 2.0daki, vergi oranını çok düşüneceği sanmıyorum, etken olurmu olur. ancak D sınıfı birazda prestiji ifade eder, bizim milletimizde buna bayılır, japonlardaki eksiklik birazda bu, birde motor seçenekleri çok kısıtlı tr için bu yorumum


    Ülkemizde satılan D sınıfı araçların %70 i 1.6 ve altındaki motor hacminden oluşuyor. Japonlarda bu sebepten kaybediyor. 2.0 motorlu d sınıfı araçlarda bence en iyileri japonlar. Accord, mazda6, avensis passta mondeo gibi rakiplerinden hem motor hem de araç olarak daha iyiler. Özellikle donanım fiyat olarak almanlardan iyiler ama almanlar ve diğer fransız vs 1.6 dizel- benzinli turbo gibi seçenekleri çok fazla. Japonlar bu sebeple satamıyor.





  • Bizde D segment olarak Avrupalılar önde. Sonuçta Avrupa ülkesiyiz. Ama dünyanın diğer yerlerinde Japonlar daha çok tutulmakta.Avrupalı tüm üreticilerin ülkede D segmentleri var. Ama Japonlar getirmiyor. .Nissan, Toyota, Honda'nın ABD gibi ülkelerde bu segmentte birçok modelleri var.
    Avrupalı D segment sayısı çok fazla zaten
    C5, Laguna, Passat, Mondeo, Octavia,407, Mercedes C, BMW3,Volvo S40, Alfa 159, A4,Seat Exeo
    Japon D segment ise sadece 3 tane
    Mazda 6, Accord, Avensis
    Bu kadar araç arasından yollarda japonun az olması normal. Benim tercihim Accord olurdu ama
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.