Şimdi Ara

Iyi lastik, kötü lastik yok, hepsi aldatmaca....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
182
Cevap
9
Favori
85.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, yakında yeni lastik alacağım için lastik araştırmasına başladım ve avrupa sitelerindeki lastik testlerini inceledim... Dikkatimi çeken olay ise her testte farklı bir lastik galip gelmiş ve aşağı yukarı her lastik markası herhangi bir test sitesinde birinciliği kapmış... Yani bizim bildiğimiz "iyi" lastik (michelin, bridgestone, continental, pirelli vs.vs.) ve "kötü" lastik (hankook, nankang, kumho, lassa vs.vs.) arasında testler sırasında bir fark yok, hatta pahalı lastikler diğer lastiklerden kötü puan almış...

    Yurtdışı uzman yorumlarına göre zaten çoğu lastik üreticisi yaklaşık aynı bilgi birikimine, aynı teknolojiye ve aynı standartlara sahip... sadece bizim aklımızda daha çok reklam verenler kalıyor... Örneğin formula 1 sayesinde michelin ve bridgestone "iyi" lastik imajı yaratmış tüketicilerde... Gereksiz yere çok para vermenin mantıksız olduğu, yarı fiyatına satılan lastiklerin %90 aynı kaliteye sahip oldukları yazıyor... Mesela Hankook markasının arvrupa testlerinin not ortalaması Michelin'den daha iyi.... Genel olarak her lastik markasını bu testlerde birinciliği de var, sonunculuğu da... Örneğin son yıllardaki bikaç test ve sıralamarı:

    ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 205/55 R16

    1) Pirelli P7
    2) Bridgestone Turanza ER300
    3) Continental Premium Contact 2
    4) Uniroyal Rallye 550
    5) Vredestein Sportrac 3
    6) Michelin Pilot Primacy HP
    7) Fulda Progresso
    8) Hankook Ventus Prime K105
    9) Goodyear Excellence **
    10) Firestone Firehawk TZ 200
    11) Kumho Ecsta KU31 SPT
    12) Nokian NRVi
    13) Avon ZV3
    14) Nankang Ultra Sport NS-2
    15) Marangoni Vanto
    16) Falken ZE-512


    ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 155/70 R13

    1) Continental EcoContact 3
    2) Bridgestone B250
    3) Pirelli P3000 Energy
    4) Hankook Optimo K715
    5) Dunlop SP30
    6) Ceat Spider
    7) Michelin Energy E3B
    8) Barum Brillantis
    9) Maloya Crono 470t
    10) Semperit Comfort Life
    11) Norauto Prevensys
    12) Sava Perfecta
    13) Pneumant PN250
    14) BF Goodrich Touring
    15) Kumho Solus KH15
    16) Matador MP15 Stella


    AMS (DE) 2007 - 205/55 R16

    1) Bridgestone Turanza ER300
    2) Uniroyal Rallye 550
    3) Semperit Direction Sport
    4) Continental Premium Contact 2
    5) Pirelli P7
    6) Hankook Ventus Prime K105
    7) Goodyear Hydra Grip
    8) Michelin Pilot Primacy HP
    9) Yokohama C.drive
    10) Vredestein Sportrac 3
    11) Dunlop SP Sport Fastresponse
    12) BF Goodrich G-Force

    AutoBild (DE) 2007 - 205/55 R16

    1) Continental Premium Contact 2
    2) Bridgestone Turanza ER300
    3) Dunlop SP Sport Fastresponse
    4) Kumho Ecsta KU31 SPT
    5) Toyo Proxes CF1
    6) Pirelli P7
    7) Vredestein Sportrac 3
    8) Goodyear Excellence
    9) Michelin Pilot Primacy HP
    10) Hankook Ventus Prime K105
    11) Fulda Progresso
    12) Chengshan CSR169


    AutoBild Sport (DE) 2007 - 205/45 R16

    1) Hankook Ventus S1 evo
    2) Goodyear Eagle F1 GS-D3
    3) Pirelli PZero Nero
    4) Kumho Ecsta KU31 SPT
    5) Michelin Pilot Exalto 2
    6) Barum Bravuris
    7) Fulda Exelero
    8) Yokohama S.drive
    9) Firestone SZ-80
    10) Fortuna F2000 Sport


    AutoZeitung (DE) 2007 - 225/55 R16

    1) Pirelli P7
    2) Bridgestone Turanza ER300
    3) Continental Premium Contact 2
    4) Vredestein Ultrac
    5) Hankook Ventus Prime K105
    6) Dunlop SP Sport 9000
    7) Michelin Pilot Primacy HP
    8) Goodyear Excellence
    9) Hero Milanza HZ1


    Tire Rack (USA) 2007 - 225/45 R17

    1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (7.59)
    2) Michelin Pilot Sport PS2 (7.54)
    3) Continental SportContact 3 (7.35)
    4) Bridgestone Potenza RE050A (7.29)


    Autocar (EN) 2007 - 225/45 R17

    Genel:

    1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (52.5)
    2) Michelin Pilot Sport PS2 (49)
    3) Continental SportContact 3 (41)
    4) Bridgestone Potenza RE050A (37.5)
    5) Pirelli P-Zero Rosso/Nero (30)

    Arkadan itiş:

    1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (24)
    2) Bridgestone Potenza RE050A (22.5)
    3) Michelin Pilot Sport PS2 (21)
    4) Continental SportContact 3 (19.5)
    5) Pirelli P-Zero Nero (18)

    Önden çekiş:

    1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric (28.5)
    2) Michelin Pilot Sport PS2 (28)
    3) Continental SportContact 3 (21.5)
    4) Bridgestone Potenza RE050A (15)
    5) Pirelli P-Zero Rosso (12)


    Evo Magazine (EN) 2007 - 225/45 R17

    1) Goodyear Eagle F1 Asymmetric
    2) Vredestein Ultrac Sessanta
    3) Continental CSC3
    4) Bridgestone Potenza RE050-A
    5) Michelin Pilot Sport PS2
    6) Pirelli PZero Nero
    7) Kumho Ecsta STP KU3I
    8) Dunlop Sport Maxx
    9) Yokohama S.Drive


    AutoZeitung (DE) 2008 - 225/45 R17

    1) Pirelli PZero
    2) Continental Sport Contact 3
    3) Dunlop SP Sport Maxx TT
    4) Hankook Ventus V12 Evo
    5) Bridgestone Potenza RE050A
    6) Michelin Pilot Sport PS2
    7) Uniroyal Rainsport 2
    8) Nokian ZG2
    9) Goodyear Eagle F1 Asym.
    10) Vredestein Ultrac Sessanta
    11) BF Goodrich G-Force Profiler
    12) Firestone Firehawk SZ90
    13) Fulda Exelero
    14) Kumho Ecsta KU31 SPT *
    15) Barum Bravuris
    16) Toyo Proxes T1-R


    ADAC/ÖAMTC (DE) 2008 - 195/65 R15

    1) Pirelli P6
    2) Bridgestone Turanza ER300
    3) Vredestein Sportrac 3
    4) Dunlop SP Sport Fastresponse
    5) Michelin Energy Saver
    6) Ceat Tornado
    7) Continental Premium Contact 2
    8) Maloya Futura Sport
    9) Yokohama C.drive
    10) Fulda Progresso
    11) Firestone Firehawk TZ 200
    12) Goodyear Excellence
    13) Uniroyal Rallye 550
    14) Barum Bravuris 2
    15) Nokian V
    16) Hankook Ventus Prime K105
    17) BF Goodrich Profiler 2
    18) Toyo Proxes CF1
    19) Wanli S-1095


    ADAC/ÖAMTC (DE) 2008 - 175/65 R14

    1) Pirelli P4 Cinturato
    2) Continental EcoContact 3
    3) Fulda EcoControl
    4) Kumho Solus KH17
    5) Yokohama C.drive
    6) Maloya Crono 465t
    7) Firestone Multihawk
    8) Goodyear DuraGrip
    9) Dunlop SP30
    10) Semperit Comfort Life
    11) Hankook Optimo K715
    12) Bridgestone B250
    13) Barum Brillantis
    14) Vredestein T-Trac
    15) Sava Perfecta
    16) Tigar TG621 (celoroční)
    17) Avon CR322 Enviro
    18) Trayal T400


    AutoBild (DE) 2008 - 225/45 R17

    1) Goodyear Eagle F1 Asym.
    2) Hankook Ventus V12 Evo
    3) Bridgestone Potenza RE050A
    4) Continental Sport Contact 3
    5) Pirelli PZero Nero
    6) Dunlop SP Sport MaxxTT
    7) Firestone Firehawk SZ90
    8) Nokian ZG2
    9) Uniroyal Rainsport 2
    10) Kumho Ecsta KU31 SPT
    11) Vredestein Ultrac Sessanta
    12) Barum Bravuris 2 *
    13) Michelin Pilot Sport 2 *
    14) Fulda Exelero -
    15) Kenda KR20 -
    0) Vredestein Quatrac 3 (celoroční) -
    0) Goodyear Vector EV2° (celoroční) -


    AMS (DE) 2008 - 235/55 R17

    1) Hankook Ventus Prime K105
    2) Continental Premium Contact 2
    3) Bridgestone Turanza ER300
    4) Nokian Z G2
    5) Goodyear Excellence
    6) Kumho Ecsta KU31 SPT
    7) Michelin Pilot Primacy HP
    8) Fulda Exelero

    Kış Lastikleri:


    ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 215/65 R16

    1) Continental CrossContact Winter
    2) Michelin 4x4 Latitude Alpin
    3) Bridgestone Blizzak LM-25 4x4
    4) Vredestein Wintrac 4 Xtreme
    5) Goodyear Ultra Grip Performance
    6) Pirelli Scorpion Ice&Snow
    7) Cooper Weathermaster S/T2

    ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 205/55 R16

    1) Michelin Primacy Alpin PA3
    2) Dunlop SP WinterSport 3D
    3) Continental WinterContact TS810
    4) Goodyear UltraGrip Performance
    5) Vredestein Snowtrac 2
    6) Uniroyal MS Plus 66
    7) Yokohama W.drive
    8) Bridgestone Blizzak LM-25
    9) Maloya Cresta 220
    10) Semperit Speed-Grip
    11) Hankook W440 Icebear
    12) Pirelli Winter Sottozero
    13) Toyo Snowprox S952
    14) Fulda Kristall Supremo
    15) Firestone Winterhawk
    16) Avon Ice Touring ST


    ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 155/70 R13

    1) Dunlop SP Winter Response
    2) Continental WinterContact TS800
    3) Sava Eskimo S3
    4) Fulda Kristall Montero 2
    5) Pirelli Winter 190 Snowcontrol
    6) Goodyear Vector 5° (celoroční)
    7) Bridgestone Blizzak LM-20
    8) Esa Tecar Super Grip 6
    9) Vredestein Snowtrac
    10) Semperit Winter Grip
    11) Barum Polaris 2
    12) Viking Snowtech
    13) Hankook W440 Icebear
    14) Maxxis MA-PW
    15) Kleber Krisalp 3 -
    16) Pneumant PN150 Wintec -
    17) Ihle Rigdon M+S 178 (protektor) -
    18) Toyo Vario V1 (celoroční) -


    AMS (DE) 2007 - 205/55 R16

    1) Goodyear Ultra Grip 7+
    2) Continental WinterContact TS810
    3) Dunlop SP WinterSport 3D
    4) Hankook W440 Icebear
    5) Goodyear Vector 5° (celoroční)
    6) Michelin Primacy Alpin PA3
    7) Pirelli Winter Sottozero
    8) Firestone Winterhawk
    9) Nokian WR G2
    10) Semperit Speed-Grip
    11) Yokohama W.drive
    12) Vredestein Snowtrac 2
    13) Vredestein Quatrac 3 (celoroční)
    14) Falken EuroWinter HS-437


    AutoBild (DE) 2007 - 205/55 R16

    1) Dunlop SP WinterSport 3D
    2) Michelin Primacy Alpin PA3
    3) Continental WinterContact TS810
    4) Vredestein Snowtrac 2
    5) Goodyear Ultra Grip 7+
    6) Pirelli Winter Sottozero
    7) Bridgestone Blizzak LM-25
    8) Fulda Kristall Supremo
    9) Hankook W440 Icebear
    10) Sportiva W 55
    11) Goodyear Eagle Vector EV-2


    AutoBild allrad (DE) 2007 - 215/70 R16

    1) Nokian WR
    2) Continental CrossContact Winter
    3) Vredestein Wintrac 4 Xtreme
    4) Pirelli Scorpion Ice&Snow
    5) Hankook W300 Icebear
    6) Goodyear Wrangler UG
    7) Maxxis Victra Snow SUV
    8) Cooper Discoverer M+S
    9) Pirelli Scorpion STR (celoroční)


    AutoBild Sport (DE) 2007 - 205/55 R16

    1) Dunlop SP WinterSport 3D
    2) Continental WinterContact TS810 S
    3) Goodyear UltraGrip Performance
    4) Michelin Pilot Alpin PA3
    5) Pirelli Winter 210 Snowsport
    6) Vredestein Wintrac Xtreme
    7) Bridgestone Blizzak LM-25


    AutoZeitung (DE) 2007 - 195/65 R15

    1) Vredestein Snowtrac 2
    2) Continental WinterContact TS810
    3) Dunlop SP WinterSport 3D
    4) Fulda Kristall Montero 2
    5) Goodyear Ultra Grip 7+
    6) Pirelli Winter 190 Snowcontrol
    7) Michelin Alpin A3
    8) Pneumant PN150 Wintec
    9) Bridgestone Blizzak LM-25
    10) Marangoni Meteo HP
    11) Barum Polaris 2
    12) Firestone Winterhawk
    13) Kleber Krisalp HP
    14) Falken EuroWinter HS-437


    PowerCar (DE) 2007 - 205/50 R17

    1) Dunlop SP WinterSport 3D
    2) Continental WinterContact TS810
    3) Goodyear UltraGrip Performance
    4) Vredestein Wintrac Xtreme
    5) Fulda Kristall Supremo
    6) Semperit Speed-Grip
    7) Pirelli Winter Sottozero
    8) Hankook W300 Icebear
    9) Marangoni Meteo HP
    10) Matador MP59 Nordicca



    Sonuç olarak demek istediğim testlere göre bariz üstün olan bir lastik markası yok, kullanıcı tecrübelerinde bakarak da bariz bir üstünlüğü yok herhangi bir markanın.... ama fiyatlarda bazı markalar rakiplerine göre hissedilir derecede daha pahalı, ama Avrupa yorumlarına bakarak ise bu lastikleri almak enayilik.....

    Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim...







  • Aslinda demek istediginiz cok iyi anlarken demek istediginizi yanlis ifade ettiginizi dusunuyorum. Lutfen yanlis anlamayin beni.

    Bence burada iki sorun var. Birincisi lastiklere model bazinda degil marka bazinda bakiyor olmamiz.

    Ikinci sorun sizinde dediginiz gibi aracinizin kendisi, kullandiginiz iklim ve yol sartlari iyi bir lastigi kotu performans gostermeye zorlarken, siradan kalitedeki bir lastigi cok iyi bulmaniza sebep olabilir

    Yukarida listelediginiz lastik testlerini bende yakindan takip ederim ama burada sadece ilk 10'a bakarak yanilmak cok kolay. Cunku bu testlerin sonucundaki listeler lastigin genel performansini(kuru/islak yol tutus ve frenleme, konfor, asinma hizi, yakit tuketimi) belli yuzdelerle hesaba katip skor olusturularak hazirlanir. Bilincli kullanicilarda kendileri icin neyin onemli olduguna karar verip o kategoride iyi olani secmelidirler

    Ornekler verelim bu sorunlarlar ilgili:
    - Micelin energy saver ile Brisgestone ER300 ayni sinifin lastikleri degilken ayni boyutta uretim yaptiklari icin ayni araca takilabiliyorlar. Michelin Turkiyede daha pahaliyken aslinda bridgestone daha iyi bir lastik eger testlere bakarsak. Ama testleri irdelerseniz Michelin Energy saver'in puan kaybettigi alanlar genelde islak yol tutus ve fren performansi. Buna karsilik Michelin energy saver yakit tuketimi ve konfor konusunda bridgestone dan onde. Simdi ben Antalyada sehir merkezinde yasayan ve aracinin sinirlarini zorlamayan ve ekonomiye onem veren bir vatandas olarak Michelin alarak dogru secimi yapmisken, Karadenizde hergun aracini yagmur altinda kullanan ve biraz da hizli kullanan diger vatandas icin bridgestone daha mantikli bir secimdir.

    - Gelelim ucuz denilen markalara. Hankook, Kumho, Falken, Fulda,Uniroyal gibi markalar orta seviye markalardir ve Cin mali(nankang, sunny, triangle, wanli, vs)abuk subuk markalarla bir tutulmamalidirlar. Bu orta seviye markalarin cok kaliteli ve uygun fiyatli lastikleri vardir(Kumho ecsta sport, Hankook S1, Falken F452 gibi ). Tabii bu markalarin ekonomik giris seviyesi modelleri de vardir ve premium markalarin giris seviyelerine gore daha dusuk performans sergilerler.

    Ve Turk tuketicisinin genel aliskanligi eger premium bir marka degilse aldigi urunun en ucuz modeli almak oldugundan. Kumho, hankook kotu lastik olurken Michelin energy saver en iyi lastik olabilir bir anda.

    Kendimden ornek vereyim. Kendi toyota yaris aracima aralarinda sadece 5 euro fark varken Michelin energy saver yerine Uniroyal Rainexpert lastik aldim. Michelinden daha gurultulu, daha cok yakit tuketmeme sahip olacak bu lastikler yilin 9 ayi yagmurlu olan yasadigim yerde benim icin onemli olan islak yol tutus ve frenleme konusunda Michelin Energy saverdan cok daha iyi bir urundur. Istanbulda olsaydim uniroyalin yuzune bakmazdim ve Michelin alirdim ayni araca.

    Premium markalar ile orta seviye markalarin arasinda iyi modellerini alirsaniz normal kullanici acisindan fark yoktur bencede. Ama hangi modeli hangi markayi alacaginizi iyi arastirmaniz lazim. Yani Kumho KU31'in performansina bakip kumho KH-15 alirsaniz pisman oursunuz
  • valla hankooku kesinlikle tavsiye etmem 30binde gidiyor bozuk arazide,yokohama tek geçerim oda testlerde yok galiba
  • Bende Yokohama A-Drive ve C-Drive kullandım, daha önce kullandığım Bridgestone Turanza'dan çok daha iyiydi... ama Bridgestone'dan çok daha ucuz diye almıştım... Dunlop aldım, ama Bridgestone'dan kötüydü... Nankang lastik aldım, hepsinden iyiydi ve hatta 2. el olarak da sattım lastikleri, çünkü hiç aşınma yoktu... yani demek istediğim herkeste farklı etki yapıyor, kullanıma, araca, kullanılan yola vs.vs. göre değişiyor...
  • Bana da destek olacak bir konu bu takip edelim
  • testlere bakmıyorum araştırmıyorum ilgilenmiyorum
    eskittiğim lastiklerime bakıyorum tecrübelerime bakıyorum

    mıchelin brigstone süper

    hankook kumho berbat
  • There is no need to reinvent the wheel
  • millet oha diyecek biliyorum ama 130bin km toplam 6 sene de yaptığım yokohama lastikleri daha diş yememiş vaziyette lastikçiye sattım ister inanın ister inanmayın,e-200 connect gördü bu lastikki connecti sattığımda 85bin km deydi:D 0 dan aldığım köy ve şehir içi karışık ,ayrıca e200 45 bin km sadece şehir dışında kullandığım bir lastikti
  • starmaxx aldım memnunum yerli malı yurdum malı.
  • Bu testlerde lastiklerin 10000km sonra nasıl olacağı belirtilmiyor.

    Herkesi yanıltan biraz da bu.

    Herkesin yol şartı aynı değil. Avrupa testleri Türkiye yollarını genelde baz almıyor.

    Ama genel olarak markadan çok model önemli bence.

    Her firmanın onlarca lastiği var. Bazı modelleri şartlara göre daha iyi.

    Model ismi üzerinden gitmek daha mantıklı.
  • Peki ya Türkiye şartları?... Bozuk yol?...
  • Sava kullan
    O zaman anlarsin iyi lastik kotu lastik varmi bir dene istersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son yıllarda, bilinen markaların yan markalarının da pazara girmesiyle çeşitlilik arttı.İyi lastik, kötü lastik yok.Amaca uygun lastik var diyebiliriz.Özellikle, sınırlı km yapan kullanıcıların ekonomik lastik talepleri için,artık çok daha fazla seçenek var.

    Ancak yine de, bazı ucuz markaların çok zayıf taban ve yanak profiline sahip olabildiğini unutmamak lazım.Seçici olmakta fayda var.
  • ben testleri incelemedim. ama düşününce lastik testleri manipülasyona çok açık bence.. zemin, pilotaj,sıcaklık,lastiğin km'si ,otomobil vs çok etkileyebilir.. benim tercihim daha çok kullanıcı yorumları ve kendi tecrübelerim oluyor. benim gözlemim, iyiler ve dandikler olarak iki grup lastik var,,iyilerden olması şartı ile A yada B marka olması çok problem değil ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Bende Yokohama A-Drive ve C-Drive kullandım, daha önce kullandığım Bridgestone Turanza'dan çok daha iyiydi... ama Bridgestone'dan çok daha ucuz diye almıştım... Dunlop aldım, ama Bridgestone'dan kötüydü... Nankang lastik aldım, hepsinden iyiydi ve hatta 2. el olarak da sattım lastikleri, çünkü hiç aşınma yoktu... yani demek istediğim herkeste farklı etki yapıyor, kullanıma, araca, kullanılan yola vs.vs. göre değişiyor...




    Aslinda demek istediginiz cok iyi anlarken demek istediginizi yanlis ifade ettiginizi dusunuyorum. Lutfen yanlis anlamayin beni.

    Bence burada iki sorun var. Birincisi lastiklere model bazinda degil marka bazinda bakiyor olmamiz.

    Ikinci sorun sizinde dediginiz gibi aracinizin kendisi, kullandiginiz iklim ve yol sartlari iyi bir lastigi kotu performans gostermeye zorlarken, siradan kalitedeki bir lastigi cok iyi bulmaniza sebep olabilir

    Yukarida listelediginiz lastik testlerini bende yakindan takip ederim ama burada sadece ilk 10'a bakarak yanilmak cok kolay. Cunku bu testlerin sonucundaki listeler lastigin genel performansini(kuru/islak yol tutus ve frenleme, konfor, asinma hizi, yakit tuketimi) belli yuzdelerle hesaba katip skor olusturularak hazirlanir. Bilincli kullanicilarda kendileri icin neyin onemli olduguna karar verip o kategoride iyi olani secmelidirler

    Ornekler verelim bu sorunlarlar ilgili:
    - Micelin energy saver ile Brisgestone ER300 ayni sinifin lastikleri degilken ayni boyutta uretim yaptiklari icin ayni araca takilabiliyorlar. Michelin Turkiyede daha pahaliyken aslinda bridgestone daha iyi bir lastik eger testlere bakarsak. Ama testleri irdelerseniz Michelin Energy saver'in puan kaybettigi alanlar genelde islak yol tutus ve fren performansi. Buna karsilik Michelin energy saver yakit tuketimi ve konfor konusunda bridgestone dan onde. Simdi ben Antalyada sehir merkezinde yasayan ve aracinin sinirlarini zorlamayan ve ekonomiye onem veren bir vatandas olarak Michelin alarak dogru secimi yapmisken, Karadenizde hergun aracini yagmur altinda kullanan ve biraz da hizli kullanan diger vatandas icin bridgestone daha mantikli bir secimdir.

    - Gelelim ucuz denilen markalara. Hankook, Kumho, Falken, Fulda,Uniroyal gibi markalar orta seviye markalardir ve Cin mali(nankang, sunny, triangle, wanli, vs)abuk subuk markalarla bir tutulmamalidirlar. Bu orta seviye markalarin cok kaliteli ve uygun fiyatli lastikleri vardir(Kumho ecsta sport, Hankook S1, Falken F452 gibi ). Tabii bu markalarin ekonomik giris seviyesi modelleri de vardir ve premium markalarin giris seviyelerine gore daha dusuk performans sergilerler.

    Ve Turk tuketicisinin genel aliskanligi eger premium bir marka degilse aldigi urunun en ucuz modeli almak oldugundan. Kumho, hankook kotu lastik olurken Michelin energy saver en iyi lastik olabilir bir anda.

    Kendimden ornek vereyim. Kendi toyota yaris aracima aralarinda sadece 5 euro fark varken Michelin energy saver yerine Uniroyal Rainexpert lastik aldim. Michelinden daha gurultulu, daha cok yakit tuketmeme sahip olacak bu lastikler yilin 9 ayi yagmurlu olan yasadigim yerde benim icin onemli olan islak yol tutus ve frenleme konusunda Michelin Energy saverdan cok daha iyi bir urundur. Istanbulda olsaydim uniroyalin yuzune bakmazdim ve Michelin alirdim ayni araca.

    Premium markalar ile orta seviye markalarin arasinda iyi modellerini alirsaniz normal kullanici acisindan fark yoktur bencede. Ama hangi modeli hangi markayi alacaginizi iyi arastirmaniz lazim. Yani Kumho KU31'in performansina bakip kumho KH-15 alirsaniz pisman oursunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerten -- 10 Ekim 2011; 19:23:39 >




  • Petlas lastiği tek geçerim,bizim yolun çukuruna ,mıcırına göre ,yorulma direnci fazla...
  • Lastikleri ömürlerine göre değerlendirmek yerine, ıslak ve kuru zeminde yol tutuş, fren performansı, gürültü seviyesi, yakıt tüketimi gibi kriterlere göre değerlendirsek sanırım daha sağlıklı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mech.Engineer -- 10 Ekim 2011; 19:26:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: portalkal

    millet oha diyecek biliyorum ama 130bin km toplam 6 sene de yaptığım yokohama lastikleri daha diş yememiş vaziyette lastikçiye sattım ister inanın ister inanmayın,e-200 connect gördü bu lastikki connecti sattığımda 85bin km deydi:D 0 dan aldığım köy ve şehir içi karışık ,ayrıca e200 45 bin km sadece şehir dışında kullandığım bir lastikti

    Hic yememesi iyi mi acaba genelde sert lastik kolayla erimez ama yol tutusu da zayiftir senin lastikler de boyle olmasin..

    2009 da 0 km Kia Rio aldim Hankook marka lastiklerle geliyodu hayatimda bu kadar rezil bir yol tutusu olan lastik gormedim. Araci aldiktan sonra ilk isim lastikleri degistirmek oldu aracin yol tutusu baya bi duzeldi ama cok buyuk bir hata daha yaparak normal giyatinin cok altina alabildigim icin Cooper marka lastik aldim ve H serisi aldim. ilk buyuk hatam Cooper da karar kilmak oldu ikinci buyuk hatam da genellikle suratli araba kullandigim icin H serisi almak oldu. Lastikler sert ve en ufak islak kar vs. gordukleri an arabayi yolda tutmak icin usta bir kullanici olmak ve arabayi iyi tanimak gerekiyor benimle ayni hatayi yapip viraji alamayarak kaldirima cikan insanlardan biliyorum.
    Bu aractan once Alfa 156 da Lassa impetus sport 2 kullaniyordum. Ve cok da memnundum iki durum arasindaki inanilmaz farkin asil sebebi Alfa ama Cooper da gercekten rezalet. Soyle anlatayim tam gaz patinajla asfalti yakarak kalktiginiz anlarda lastiklerden gelmesi gereken gicirti bile gelmiyor . 1.4 97 HP lik bir araba 2. viteste bile patinaj ediyor bunun icin bi yerde Kia yi da kutlamak lazim ama bence asil olay Cooper da
    Pirellinin 4 mevsim lastigini Panda 4x4 Climbingle 1.5 sene kadar kullandim ve gercekten memnun kaldim. Bileniniz var mi bilmiyorum cunku bu arac Turkiye de gercekten cok nadir ama inanilmaz bir fren performansi var gercekten cok ust duzey arabalara kafa tutucak kadar ve lastikler de bu konuda arabaya gayet guzel yardimci oluyordu. Karda yagmurda camurda merdiven inip cikarken buz ustunda arabayi kullanmadigim herhangi bir alan yoktu ve lastikler de gayet iyiydi.
    Michelin a gelince Golf 6 TDI da bir sure kullanma firsatim oldu ve gercekten bu ikili birlikte cok guzel bir viraj ve fren performansi gosteriyorlar. Arabayi savurmak icin ozen gostermek gerekiyor.
    Bridgeston u E270 CDI ile birlikte bir sure kullandim ve o da gayet iyiydi ama isin icinde Mercedes olunca insan lastige pek konsantre olamiyor acikcasi viraj ve fren performansi gayet iyiydi ama gaza ufacik bir dokunusla aracin drift yapmasina mani olamiyordu tebi bunu yapabilcek bir lastik oldugunu da pek sanmiyorum
    Elimden geldigince bilgilerimi paylasmak istedim. Elime gecen her firsatta arkadaslarimin akrabalarimin arabalarini kullanir test eder gezer dolasirim. Diger marka lastikleri hic deneme firsatim olmadi. Michelin Bridgeston ve Lassayi bir cok farkli aracta test etme firsatim oldu ancak o kadarini yazmaya kalkarsam isin icinden cikamam. Ancak sunu kendi tecrubelerime dayanarak soyleyebilirim bu 3 markanin arasinda pek bi fark oldugunu dusunmuyorum. Belki lastik serilerine gore birinin digerinden iyi oldugu yerleri vardir ama genel olarak birinin digerine ustun oldugunu sanmiyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerten

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Bende Yokohama A-Drive ve C-Drive kullandım, daha önce kullandığım Bridgestone Turanza'dan çok daha iyiydi... ama Bridgestone'dan çok daha ucuz diye almıştım... Dunlop aldım, ama Bridgestone'dan kötüydü... Nankang lastik aldım, hepsinden iyiydi ve hatta 2. el olarak da sattım lastikleri, çünkü hiç aşınma yoktu... yani demek istediğim herkeste farklı etki yapıyor, kullanıma, araca, kullanılan yola vs.vs. göre değişiyor...




    Aslinda demek istediginiz cok iyi anlarken demek istediginizi yanlis ifade ettiginizi dusunuyorum. Lutfen yanlis anlamayin beni.

    Bence burada iki sorun var. Birincisi lastiklere model bazinda degil marka bazinda bakiyor olmamiz.

    Ikinci sorun sizinde dediginiz gibi aracinizin kendisi, kullandiginiz iklim ve yol sartlari iyi bir lastigi kotu performans gostermeye zorlarken, siradan kalitedeki bir lastigi cok iyi bulmaniza sebep olabilir

    Yukarida listelediginiz lastik testlerini bende yakindan takip ederim ama burada sadece ilk 10'a bakarak yanilmak cok kolay. Cunku bu testlerin sonucundaki listeler lastigin genel performansini(kuru/islak yol tutus ve frenleme, konfor, asinma hizi, yakit tuketimi) belli yuzdelerle hesaba katip skor olusturularak hazirlanir. Bilincli kullanicilarda kendileri icin neyin onemli olduguna karar verip o kategoride iyi olani secmelidirler

    Ornekler verelim bu sorunlarlar ilgili:
    - Micelin energy saver ile Brisgestone ER300 ayni sinifin lastikleri degilken ayni boyutta uretim yaptiklari icin ayni araca takilabiliyorlar. Michelin Turkiyede daha pahaliyken aslinda bridgestone daha iyi bir lastik eger testlere bakarsak. Ama testleri irdelerseniz Michelin Energy saver'in puan kaybettigi alanlar genelde islak yol tutus ve fren performansi. Buna karsilik Michelin energy saver yakit tuketimi ve konfor konusunda bridgestone dan onde. Simdi ben Antalyada sehir merkezinde yasayan ve aracinin sinirlarini zorlamayan ve ekonomiye onem veren bir vatandas olarak Michelin alarak dogru secimi yapmisken, Karadenizde hergun aracini yagmur altinda kullanan ve biraz da hizli kullanan diger vatandas icin bridgestone daha mantikli bir secimdir.

    - Gelelim ucuz denilen markalara. Hankook, Kumho, Falken, Fulda,Uniroyal gibi markalar orta seviye markalardir ve Cin mali(nankang, sunny, triangle, wanli, vs)abuk subuk markalarla bir tutulmamalidirlar. Bu orta seviye markalarin cok kaliteli ve uygun fiyatli lastikleri vardir(Kumho ecsta sport, Hankook S1, Falken F452 gibi ). Tabii bu markalarin ekonomik giris seviyesi modelleri de vardir ve premium markalarin giris seviyelerine gore daha dusuk performans sergilerler.

    Ve Turk tuketicisinin genel aliskanligi eger premium bir marka degilse aldigi urunun en ucuz modeli almak oldugundan. Kumho, hankook kotu lastik olurken Michelin energy saver en iyi lastik olabilir bir anda.

    Kendimden ornek vereyim. Kendi toyota yaris aracima aralarinda sadece 5 euro fark varken Michelin energy saver yerine Uniroyal Rainexpert lastik aldim. Michelinden daha gurultulu, daha cok yakit tuketmeme sahip olacak bu lastikler yilin 9 ayi yagmurlu olan yasadigim yerde benim icin onemli olan islak yol tutus ve frenleme konusunda Michelin Energy saverdan cok daha iyi bir urundur. Istanbulda olsaydim uniroyalin yuzune bakmazdim ve Michelin alirdim ayni araca.

    Premium markalar ile orta seviye markalarin arasinda iyi modellerini alirsaniz normal kullanici acisindan fark yoktur bencede. Ama hangi modeli hangi markayi alacaginizi iyi arastirmaniz lazim. Yani Kumho KU31'in performansina bakip kumho KH-15 alirsaniz pisman oursunuz

    Çok güzel bir cevap ve yorum. Bu doğrultuda tekrardan lastik seçimimi gözden geçireceğim... örneğin benim için ıslak (ve bazende soğuk, yani buzlanmaya yakın ıslak zemin) zeminde yüksek hızlarda dahi yol tutuş önemli. Yoksa konfor, gürültü, yakıt tüketimi bana fasa fiso geliyor... yakıtı ne kadar düşürüyor örneğin? %1 mi? %3 mü?!?! %3 daha fazla yaksın, ama 150-170 ile otobanda yağmurda giderken yolda tutunsun... isterse gürültü de yapsın...:) Buna göre fikrini alabilir miyim?




  • petlas alın arkdaşlar drift yapmıyorsanız 120 130 la virajlara girmiyorsanız yani limitleri zormıyorsanız cebinzi de zorlamanıza gerek yok ben 3 yıl 35 bin km dir kullanıyorum bir sene daha gider diyorum....10 bin felan yani..
  • valla abi ben şahsen hiç adını bile bilmediğim halde yokohama fanı oldum diyebilirim,arkadan çekişli mercedesle karda boranda bile kullanmıştım o lastiği o yüzdende baya bi seviyorum yani hem dişli hem iyi yol tutuodu:D
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.