Şimdi Ara

motorsikletlerde tercih edilecek en iyi lastik markası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
40.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar tecrübelerinize dayanarak yada bildiğin kadarıyla en iyi lastik markası hangisidir? fiyatına göre en iyi marka hangisidir ?



  • artık markalar bütçeyi düşünmeyi başladılar.hem uygun hem de pahalı lastik yapıyorlar. motorun çeşidine göre markalar değişir ama alırken güzel hamurlu iki üç hamur ve de nylon olmayan üretim tarihine özellikle dikkat edilerek almalı. raf ömrü en fazla iki yıldır. kaldı ki siz de çok motoru kullanmıyorsanız hemen de lastik değiştirmeyecekseniz sıkıntı olur. lastiklerin yanında 4 rakam var 4011 gibi. bu 2011 in 40.haftası üretilmiş demektir.
  • michelinden başkası yalan... Yumuşak hamurludur çabuk biter ama diğerlerine göre çok güzel yol tutuş sağlar.
  • Michelin çok balon yapıyor zaten pahalı almadım ama bir süre sonra özellikle ön lastik fren anında lakaya girerse direk balon yapıyor ondan sonra zıplamaya başlıyor.

    Paran varsa balon yapınca değiştiririm sonuna kadar zorlarım gaz kesmeden viraj alırım dersen michelin en iyisidir.

    Ama orta karar bütçe ile alınacak en iyi lastik irc japon malı fabrikası türkiyede. unillide fena değildir.

    Çok çeşit lastiği var bazıları naylon ibareli bunları alma 10 lira pahalı ama naylon yazısı olmayan irc nf25 modelini tavsiye ederim 3 aydır kullanıyorum kar kış buz gibi havada kullandım asfalt sert lastik sert şu havalarda lastik oldukça yumuşak 2 km kadar sonra ısınıyor yazın iyice yumuşar. Ha ne oluyor viraja 70 le değil 60 ile giriyorum önemli olan sınırı bilmek yoksa irc dandik diyenlere bakma f/p mantığından habersizler.

    duro falan gösterirler alma sakın. Öne mutlaka alabileceğin en kalite lastiği al

    Duroyu ben arka için alıyorum ucuz arkayı kilitlemeyi sevdiğim için acımıyorum lastiğe michelinde taksam arkaya bir faydası yok zaten şu anda önde irc var sert frende arka 5 cm kadar havalanıyor isterse bin liralık lastik olsun ön arkayı havaya kaldırdıktan sonra neye yarar tabi tek kişi biniyorsan geçerli bu olay

    2 kişi biniyorsan arkada çok yük oluyor arka kendini bırakmıyor 2 kişi isen arka ön irc alırdım.


    Şu yanılgı var arkaya iyi tak mantığı çok hatalı neden arkaya iyi takılır diyorsun adam diyor çekiş arkada yola tutunması lazım diyor anasını satayım sanki racing gibi arka tekerde 200bg güç varda gaza basınca patinaja kalmasın virajda gazı açınca kendini salmasın diye arkaya iyi takalım lan zaten 9 bg güç var benim motorun arka tekerinde nereye patinaja kalıyor

    öne dandik takınca sert frende kayıp yere düşme riskin fazla arka kaysın sabaha kadar düşmezsin motosiklette gitmekten çok durmak önemli. normal frende bile %70 ön %30 arka frenlemeyi paylaşır sert frende arka havalandığı için %100 ön %0 arka şeklinde diyebiliriz.




  • şuan michlen kullanıyorum bende ilk fırsatta önede ya pirelli yada toyo alıcam barkının tavsiyesi pirelli en iyisi dedi bizzat toyo ise yumuşak hamurlu bi lastik sonradan sertleşsede zamanı geldimi değiştirilidr fren konusuna gelecek olursak yavaşlamayı genelde arka frenle tercih ederim durmayıise iki freni birden kullanarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    şuan michlen kullanıyorum bende ilk fırsatta önede ya pirelli yada toyo alıcam barkının tavsiyesi pirelli en iyisi dedi bizzat toyo ise yumuşak hamurlu bi lastik sonradan sertleşsede zamanı geldimi değiştirilidr fren konusuna gelecek olursak yavaşlamayı genelde arka frenle tercih ederim durmayıise iki freni birden kullanarak

    ben 1 kere pirelli aldım pek memnun kalmadım üretim tarihide yeniydi ama 100 lira verdiğim lastikten daha iyi performans beklerdim sert geldi.

    Gerçi arkadaşın motorunda piralle duratraction var gayet güzel lastik belkide pirelli küçük lastik konusunda kendini geliştirdi veya ben aldığımda şansızlığıma geldi.
  • NEŞELİMEŞEODUNU kullanıcısına yanıt
    en güzel açıklamayı yapmışsınız , ileri de bu bilgi bana da lazım olucak. Teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    şuan michlen kullanıyorum bende ilk fırsatta önede ya pirelli yada toyo alıcam barkının tavsiyesi pirelli en iyisi dedi bizzat toyo ise yumuşak hamurlu bi lastik sonradan sertleşsede zamanı geldimi değiştirilidr fren konusuna gelecek olursak yavaşlamayı genelde arka frenle tercih ederim durmayıise iki freni birden kullanarak

    ben 1 kere pirelli aldım pek memnun kalmadım üretim tarihide yeniydi ama 100 lira verdiğim lastikten daha iyi performans beklerdim sert geldi.

    Gerçi arkadaşın motorunda piralle duratraction var gayet güzel lastik belkide pirelli küçük lastik konusunda kendini geliştirdi veya ben aldığımda şansızlığıma geldi.

    90 90 18 2,75 18 ölçüsünde 2 tane lastik toplamda 130 tl ye bulmuştum ama almamıstım büyük ihtimal tarihleride biraz eskiydi o yüzden ucuza bırakıyorlardı yoksa piyasada toyo marka lastik bile 80 tl




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    şuan michlen kullanıyorum bende ilk fırsatta önede ya pirelli yada toyo alıcam barkının tavsiyesi pirelli en iyisi dedi bizzat toyo ise yumuşak hamurlu bi lastik sonradan sertleşsede zamanı geldimi değiştirilidr fren konusuna gelecek olursak yavaşlamayı genelde arka frenle tercih ederim durmayıise iki freni birden kullanarak

    ben 1 kere pirelli aldım pek memnun kalmadım üretim tarihide yeniydi ama 100 lira verdiğim lastikten daha iyi performans beklerdim sert geldi.

    Gerçi arkadaşın motorunda piralle duratraction var gayet güzel lastik belkide pirelli küçük lastik konusunda kendini geliştirdi veya ben aldığımda şansızlığıma geldi.

    90 90 18 2,75 18 ölçüsünde 2 tane lastik toplamda 130 tl ye bulmuştum ama almamıstım büyük ihtimal tarihleride biraz eskiydi o yüzden ucuza bırakıyorlardı yoksa piyasada toyo marka lastik bile 80 tl

    10 senelik taş gibi lastiktir o, 2 tane irc bile 150 liraya geliyor 2 tane duro 110 lira 2 pirelli 130 mümkün değil.

    Arka michelin ise hiç elleme öne pirelli veya michelin pilot street al.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    şuan michlen kullanıyorum bende ilk fırsatta önede ya pirelli yada toyo alıcam barkının tavsiyesi pirelli en iyisi dedi bizzat toyo ise yumuşak hamurlu bi lastik sonradan sertleşsede zamanı geldimi değiştirilidr fren konusuna gelecek olursak yavaşlamayı genelde arka frenle tercih ederim durmayıise iki freni birden kullanarak

    ben 1 kere pirelli aldım pek memnun kalmadım üretim tarihide yeniydi ama 100 lira verdiğim lastikten daha iyi performans beklerdim sert geldi.

    Gerçi arkadaşın motorunda piralle duratraction var gayet güzel lastik belkide pirelli küçük lastik konusunda kendini geliştirdi veya ben aldığımda şansızlığıma geldi.

    90 90 18 2,75 18 ölçüsünde 2 tane lastik toplamda 130 tl ye bulmuştum ama almamıstım büyük ihtimal tarihleride biraz eskiydi o yüzden ucuza bırakıyorlardı yoksa piyasada toyo marka lastik bile 80 tl

    10 senelik taş gibi lastiktir o, 2 tane irc bile 150 liraya geliyor 2 tane duro 110 lira 2 pirelli 130 mümkün değil.

    Arka michelin ise hiç elleme öne pirelli veya michelin pilot street al.

    arka pilot street zaten de öne daha uygujn bişey almam lazım




  • yalnız duro dediğiniz lastik pahalı bi lastiktir yanlısınız olmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    yalnız duro dediğiniz lastik pahalı bi lastiktir yanlısınız olmasın

    Yok hocam duro gayet ucuz bir lastik benim motorun ön orjinal boyutu 2.50 duro marka 30 liraya lastik vardı. 2.75 durolar 40 lira falan ortalama piyasada, cbf lastiği diye geçiyor hala öyle mi bilmiyorum bir ara cbflerin fabrika çıkışı lastikler duroydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    yalnız duro dediğiniz lastik pahalı bi lastiktir yanlısınız olmasın

    Yok hocam duro gayet ucuz bir lastik benim motorun ön orjinal boyutu 2.50 duro marka 30 liraya lastik vardı. 2.75 durolar 40 lira falan ortalama piyasada, cbf lastiği diye geçiyor hala öyle mi bilmiyorum bir ara cbflerin fabrika çıkışı lastikler duroydu.

    üşenmedim ilanı bile buldum tekrar

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-pirelli-mt-65-90-90-18-140465977/detay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: senolas

    yalnız duro dediğiniz lastik pahalı bi lastiktir yanlısınız olmasın

    Yok hocam duro gayet ucuz bir lastik benim motorun ön orjinal boyutu 2.50 duro marka 30 liraya lastik vardı. 2.75 durolar 40 lira falan ortalama piyasada, cbf lastiği diye geçiyor hala öyle mi bilmiyorum bir ara cbflerin fabrika çıkışı lastikler duroydu.

    üşenmedim ilanı bile buldum tekrar

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-pirelli-mt-65-90-90-18-140465977/detay

    Mt65 sert bir lastik duratraction gibi değil kayıp duruyordu.

    Kaç sene önce 65 liraya aldım fiyatının hala 65 olması mümkün değil dolar kaç para euro kaç para sırf 2 ayda 10 lira eklediler lastik fiyatlarına dolar 2.25 olunca bu lastik 50 liraya geliyor.

    2 seçenek var

    Raf ömrü dolmuş bir lastik elden çıkartıyor.

    veya çin işi pirelli nasıl oluyor dersen şöyle oluyor

    1 kere denk geldim herşey pirelli gibi ama yanakta designed by italy ve diğer tarafta powered by japan yazıyor lastiği çıkartınca jantın arkasında kalan kısımda made in china yazıyordu

    Dediğim gibi pirellinin pahalı modelini al veya michelin al hiçbiri olmadı irc nf25 al mt65 den çok daha yumuşak bir lastik 60 lira falan.




  • NEŞELİMEŞEODUNU kullanıcısına yanıt
    Motor tecrüben süper hocam.

    Bugüne kadar kaç motor kullandın??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Motor tecrüben süper hocam.

    Bugüne kadar kaç motor kullandın??

    3.5 yaşında 12" dolma tekerli bisikletle 2 tekere başladım daha sonra 16" bisiklete terfi ettim daha sonra babamın dayısının mobiletine bindim önü boş olanlardan dayım gidonu bana verdi 20 km hızla sürdüm işte o zaman motora başladım yaşım 9.

    Babam memur ama hemen yanlarında demir işleri vardı hurdacıdan aldığımız pocked bike tipi motoru tamir ettirdik 25 km max hızı vardı 50cc boş alan çoktu onu sürüyordum motor klüplerine falan katılıyordum çocukluk işte :) daha sonra birçok motor sürdüm scooter cub cross vs asıl tecrube şuradan geliyor yağa pasa meraklı bir insanım zaten notebook tamircisiyim o zamanlar yaygın değil notebook 12 yaşındayken tv tamiri yapıyordum tekniğe meraklı olunca 2 yaz tatili boyunca motor tamircisinde çalıştım 15-16 yaşlarında ama çok seviyeli bir çalışmaydı tamirci emekli astsubaydı kendisi eskiden araba tamircisiyken subay oluyor emekli olunca mesleğe gere dönüyor.

    Böyle olunca çok sayıda motor test ettim ufak tefek işleri yapardım biner motora tur atardım aklıma yazardım şu motor şöyle bu motor böyle diye lastikler özellikle duruşuna bakardım michelin marka lastiklerde çok balon oluyordu 30 km den sonra zıplardı elleri bırakınca sağa sola çeker zaten michelin ayda yılda bir gelirdi ayrı konu .

    Özellikle mz çok gelirdi ustada onlardan iyi anlardı çok zevkli motorlardı 2 zamanlı canavar gibi karpuz kadar silindir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Motor tecrüben süper hocam.

    Bugüne kadar kaç motor kullandın??

    3.5 yaşında 12" dolma tekerli bisikletle 2 tekere başladım daha sonra 16" bisiklete terfi ettim daha sonra babamın dayısının mobiletine bindim önü boş olanlardan dayım gidonu bana verdi 20 km hızla sürdüm işte o zaman motora başladım yaşım 9.

    Babam memur ama hemen yanlarında demir işleri vardı hurdacıdan aldığımız pocked bike tipi motoru tamir ettirdik 25 km max hızı vardı 50cc boş alan çoktu onu sürüyordum motor klüplerine falan katılıyordum çocukluk işte :) daha sonra birçok motor sürdüm scooter cub cross vs asıl tecrube şuradan geliyor yağa pasa meraklı bir insanım zaten notebook tamircisiyim o zamanlar yaygın değil notebook 12 yaşındayken tv tamiri yapıyordum tekniğe meraklı olunca 2 yaz tatili boyunca motor tamircisinde çalıştım 15-16 yaşlarında ama çok seviyeli bir çalışmaydı tamirci emekli astsubaydı kendisi eskiden araba tamircisiyken subay oluyor emekli olunca mesleğe gere dönüyor.

    Böyle olunca çok sayıda motor test ettim ufak tefek işleri yapardım biner motora tur atardım aklıma yazardım şu motor şöyle bu motor böyle diye lastikler özellikle duruşuna bakardım michelin marka lastiklerde çok balon oluyordu 30 km den sonra zıplardı elleri bırakınca sağa sola çeker zaten michelin ayda yılda bir gelirdi ayrı konu .

    Özellikle mz çok gelirdi ustada onlardan iyi anlardı çok zevkli motorlardı 2 zamanlı canavar gibi karpuz kadar silindir

    Teknik bilgin sağlam

    Belliydi zaten bu tarz bi yerde çalıştığın




  • NEŞELİMEŞEODUNU kullanıcısına yanıt
    hocam bence bir kaç yanlışın var. ön arka farklı olmasına karşıyım. motor da da belki en masraf ettiğim yer lastikler. doğru bir oturuşta ağırlık merkezi ve fren dağılımları yüzde 50 ye yüzde 50 dir. panik frende de yüzde 80 e yüzde 20 ye değişir ve arka tutunması azalır. beygiri ne olursa olsun. arka lastik de ön lastik de aynı marka ve seri lastik olmalıdır. bir ayakta bot diğerin spor ayakkabı olmaz. tutunma zaten azalıyor bi de dandik lastik takıldı mı arkayı önde görürüz. başka modeller farklı hamura ve dolayısı ile değişik ısınma, yol tutuş, ve farklı reflekslere sahiptirler. basınçları tutması ön lastiğiniz ben kaymayacağım dediğinde arka lastik yok ben kayayım derse olmaz lastiklerinizin ısınma oranında aşınmasına yol tutuştan, esnekliklerine hiç biri dengede olmayacaktır. motorda iken yerle olan tek bağlantı lastiktir en iyisinden seçmelisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arge48

    hocam bence bir kaç yanlışın var. ön arka farklı olmasına karşıyım. motor da da belki en masraf ettiğim yer lastikler. doğru bir oturuşta ağırlık merkezi ve fren dağılımları yüzde 50 ye yüzde 50 dir. panik frende de yüzde 80 e yüzde 20 ye değişir ve arka tutunması azalır. beygiri ne olursa olsun. arka lastik de ön lastik de aynı marka ve seri lastik olmalıdır. bir ayakta bot diğerin spor ayakkabı olmaz. tutunma zaten azalıyor bi de dandik lastik takıldı mı arkayı önde görürüz. başka modeller farklı hamura ve dolayısı ile değişik ısınma, yol tutuş, ve farklı reflekslere sahiptirler. basınçları tutması ön lastiğiniz ben kaymayacağım dediğinde arka lastik yok ben kayayım derse olmaz lastiklerinizin ısınma oranında aşınmasına yol tutuştan, esnekliklerine hiç biri dengede olmayacaktır. motorda iken yerle olan tek bağlantı lastiktir en iyisinden seçmelisiniz.

    Hocam ideali sizin dediğiniz gibi ama malesef bütçe işin içine girince fiyat performans olayı oluyor bütçe az ise mecburen öne kaliteli arkaya adi lastik takıyorum arkaya adi takınca virajlarda dikkat etmek gerekiyor frende pek sıkıntı olmuyor. şu sıralar darboğazda olduğumdan arkada duro önde irc var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: arge48

    hocam bence bir kaç yanlışın var. ön arka farklı olmasına karşıyım. motor da da belki en masraf ettiğim yer lastikler. doğru bir oturuşta ağırlık merkezi ve fren dağılımları yüzde 50 ye yüzde 50 dir. panik frende de yüzde 80 e yüzde 20 ye değişir ve arka tutunması azalır. beygiri ne olursa olsun. arka lastik de ön lastik de aynı marka ve seri lastik olmalıdır. bir ayakta bot diğerin spor ayakkabı olmaz. tutunma zaten azalıyor bi de dandik lastik takıldı mı arkayı önde görürüz. başka modeller farklı hamura ve dolayısı ile değişik ısınma, yol tutuş, ve farklı reflekslere sahiptirler. basınçları tutması ön lastiğiniz ben kaymayacağım dediğinde arka lastik yok ben kayayım derse olmaz lastiklerinizin ısınma oranında aşınmasına yol tutuştan, esnekliklerine hiç biri dengede olmayacaktır. motorda iken yerle olan tek bağlantı lastiktir en iyisinden seçmelisiniz.

    Hocam ideali sizin dediğiniz gibi ama malesef bütçe işin içine girince fiyat performans olayı oluyor bütçe az ise mecburen öne kaliteli arkaya adi lastik takıyorum arkaya adi takınca virajlarda dikkat etmek gerekiyor frende pek sıkıntı olmuyor. şu sıralar darboğazda olduğumdan arkada duro önde irc var

    Ustam bütçe konusunda ne desek az , haklısın sıkıntı. Allah kaza bela vermesin yeter,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.