Şimdi Ara

İşte 2023'te Türkiye'de üretilen en yerli otomobil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
5.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İşte 2023'te Türkiye'de üretilen en yerli otomobil
    Hyundai, Toyota, Fiat, Renault ve Ford gibi otomotiv devlerinin bazı araçları yıllardır Türkiye'deki fabrikalarda üretiliyor. Bu araçların yerlilik oranı yıldan yıla değişiklik gösteriyor. Peki 2023 yılında yerlilik oranları ne durumda gelin hep birlikte bakalım.



    En yerli otomobil Hyundai i20



    Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın 2023 yılına ilişkin güncel raporuna göre Türkiye'de üretilen araçların ortalama yerlilik oranları geçen yıla göre artarak yüzde 56'dan yüzde 61,14'e yükseldi. Otomobil tarafında Türkiye'nin en yerlisi yüzde 68 ile Hyundai i20 olurken ticari tarafta ise yüzde 82'ye varan yerlilik oranıyla ipi göğüsleyen isim Ford F-Max oldu.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'ye gelmesi için çalışılan yeni MG7'nin Çin'deki fiyatı ve özellikleri neler?



    TOFAŞ tarafında Türkiye'nin en çok satan otomobili olan Fiat Egea'nın yerlilik oranı yüzde 51,17 ile 63,93 arasında değişiyor. Benzinli motor ve manuel şanzımana sahip Egea Sedan ailedeki en yüksek yerlilik oranına sahip versiyon olurken Egea Cross'un dizel otomatik versiyonu ise en düşük orana sahip versiyon olarak karşımıza çıkıyor.



    Hibrit motor etkisi



    İşte 2023'te Türkiye'de üretilen en yerli otomobil
    Araçların yerlilik oranına etki eden en önemli kriterlerden biri de motor. Örneğin; Clio HB modelinin oranı 2021'de yüzde 60 seviyelerindeyken 2023'te yüzde 48,45'e kadar gerilemiş. Aynı şekilde Toyota Corolla'nın da benzinli versiyonları yüzde 56 yerlilik oranına sahipken hibrit motorlu versiyonlarda bu oran yüzde 39'a kadar düşebiliyor.



    Togg'un yerlilik oranı yüzde 51 olarak açıklanmıştı



    Kısa süre önce fiyatları belli olan Togg T10X modelinin yerlilik oranı ise henüz net değil ancak Togg CEO'su Gürcan Karakaş, ilk etapta bu oranın yüzde 51 olacağını açıklamıştı. Karakaş, 2026 yılına kadar bu oranın yüzde 68'e çıkarılmasının hedeflendiğini belirtmişti.



    Türkiye'de üretilen otomobillerde yerlilik oranları (2023)
    Model En düşük (%) En yüksek (%)
    Hyundai i10 61,4 63,8
    Hyundai i20 51,9 68
    Hyundai Bayon 56,1 65,6
    Fiat Egea Sedan 51,4 63,9
    Fiat Egea HB 54,4 59,8
    Fiat Egea Cross 51,2 51,2
    Fiat Egea SW 54,7 56,3
    Renault Clio HB 42,2 48,4
    Renault Megane Sedan 37,4 42,2
    Toyota Corolla 39 55,6
    Toyota C-HR 45,4 47,6



    Kaynak:https://twitter.com/eozpeynirci/status/1642796428190679041







  • Çinli açısından bakarsak iPhone %90 Çin yerlisi ama iPhone Amerikan firması, aynı şekilde Hyundai i20 ister %68 ister %90 Bizim yerli üretim olsun marka Kore olduktan sonra Avrupalı satın alırken "Kore" aracı satın alıyor.
    Telifi sendeyse istersen uzayda üret "Türk" malı olarak satarsın.
    Bir de şu var bu haber;
    -Türkiye ne üretiyor ki? diye soranlara cevap niteliğinde olmuş.
  • ozman arabalrda %40 inidirim alalım bi dal :)

  • Fiyatlar %100 ithal ama...

  • Yerliliği % ler ile anlayan hemen hebele hübele yapan kardeşlerime bir şeyi hatırlatmak istiyorum,



    İstersen %100 yerli olsun. Marka senin mi? Katma değer senin mi? Hayır. O zaman yerlilik veya başka bir şeyden söz edemezsin. Hebele hübele yapmaya gerek yok.



    Marka önemli.



    Biraz beyinle düşünün.

  • Araba ithal, vergi yerli kardeş...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 007css 0 kullanıcısına yanıt
    TOGG deyince akla hangi ülke geliyor?

  • hay.. oranınıza !

    yazılımı telif hakların hepsi bize ait olmasın mı? malum marka var o da bizim işte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M0meNtS -- 3 Nisan 2023; 19:28:0 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 007css 0 kullanıcısına yanıt
    Apple iPhone %10 yerli ABD’ye göre oda yazılımıdır.

    Onlar anlamıyor o zaman sizin dediğiniz gibi.

    Yerli üretimde kar düşüktür hamallık yaparsın, üzerine marka basıp insanların alacağı hale getirirsen çok fazla daha para kazanırsın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • kim alıyor lan bu arabaları? fiyatlar katlanıyor bayisinde araç yok 2. el de sıfır fiyatından pahalıya araçlar var ve satılıyor? kim alıyor olum manyak mısınız nasıl bi açlık bu? bi doyun yeter lan

  • 007css 0 kullanıcısına yanıt

    şu anki hükümetin artık kesin değişmesi gerektiğini düşünmekle birlikte, kimse siyasi şov yapmasın demek zaten siyasi şov yapmaktır. yıllarca montaj sanayisinde çok iyi işler yapılıyor ve bu konuda know-how vardı. bunu kendi patentlerinle bitmiş bi ürün haline getirme konusunda irade koyulması gerekliydi. devrim arabalarından sonra biz yapamayız algısını kırmak için önemli bi hamle. yavaş yavaş daha fazla ve ileri hamleler de yapılmalı. siyaseten de adamlar ekmeğini yemek isteyecektir.

  • msegmx M kullanıcısına yanıt
    İtalya

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 007css 0 kullanıcısına yanıt
    Kardeş aysofyada ibadete açık kısım da vardı ama yok onlar ibadete açtı oldu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Biz küçükken ne güzel yerli malı yurdun mali lafının bir ağırlığı sorumluluğu vardı. Şimdi ağızda sakız

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Egea almak yerin i20 almak gayet mantıklı. Şuan fiyatları 500 binden başlıyor.

  • Övünülen şeye bak :) ne işe yarıyor peki fiyatlara yansımadıktan sonra?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İşte 2023'te Türkiye'de üretilen en yerli otomobil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alemburda34 -- 3 Nisan 2023; 20:51:45 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.