Şimdi Ara

silinebilir. (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
499
Cevap
6
Favori
106.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
430 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eskiden devlete vergi verdiğimizde "yol-su-elektrik" olarak bize geri dönüyordu.Şimdi vergi veriyoruz yetmiyor,birde yollara para veriyoruz,eğitime para veriyoruz,sağlığa para veriyoruz.
    Adamlar çoghhh eyi ya emmiiii.Böyle milleti öpeni gelmemişti.
    Tekbiiiiir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Varmoiztur

    Boş kaldığında yine parası madem bizim cebimizden çıkacak o zaman yolu neden kullanmıyoruz? İki şekilde de çıkacaksa kullanmayanlar bence kerizlik etmiş olur.
    Kullananlar 2 kere ödemiş oluyor.Kullanmazsan cebinde ki paran cebinde kalıyor.Sen bunu ciddi olarak mı yazdın ???
  • Fiyat uygun tutulursa ben giderim arkada, buradan izmir 3 saat aşırı iyi bir süre.

    2-2.30 saat cebimde kalır, üstelik en az 200-300 Km de kardayım.
  • hız sınırı 140 km, geçiş ücreti 150 lira civarı yapılsaydı makul olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garanti verip yaptırdığı her yapıya; yapının maliyetinden daha fazla maliyet parasını zaten garanti adı altında veriyor.

    Sorum şu. Madem maliyetin fazlasınını garanti diye verebiliyorken; neden kendi yapıp parasını kendi kasasına koymuyor ki ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ne_demek -- 5 Ağustos 2019; 17:23:50 >
  • Yandex haritalarda gözüküyor istanbul izmir otoyolu.


    Ataşehirden körfezi dolanıp ücretsiz yollardan gidersek. 6saat49dakika 550km

    istanbul izmir otoyolu yine ataşehirden 4saat 14dakika. 450km hiç durmadan 120ile giderek hesaplamış heralde :)


    Pek bi avantaj yok sanki. 100km yoldan 2saat35 dakika zamandan tasarruf var. 256tl edermi :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 5 Ağustos 2019; 17:59:46 >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Bütün yazıdan kesilip cevap verilen kısım 10 kat kısmı hahahah. Bu da kalanı ile aynı fikirde olduğunu gösteriyor hihihih.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında zaten vergi vererek ya da garanti geçiş adı altında parasını ödediğimiz yola tekrar neden geçerken para veriyoruz işte bunu anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde reisi cumhurumuz açılış konuşması yapıyor , diyor ki bay kemal sen bilmezsin yap işlet devret modelini bu modelle devletin kasasından para çıkmıyor diyor , millette orada alkışlıyor.

    Bu söylem milletin aklıyla dalga geçmekten başka birşey değildir , ama oraya gidip nolduğunun farkında olmayan embesil cahil topluluk olduğu sürece az bile düdüklüyorlar .

    Ya arkadaş sen orda devletin kasasından para çıkmıyor dediğinde biri de çıkıp sorsa ya hazineden bu yıl osmangazi köprüsü için kaç para ödendi , seneye bu yapılan yol için kaç para ödenecek diye. Hazineyi kendi kasası sanıyor sanırım.

    Verdiğim vergiler , kur yükseldi diye yapılan zamlar kur indiğinde indirilmeyen fiyatlar benim cebimden çalınan her bir kuruş para haram zıkkım zehir olsun inşallah. Bu dünyanın üstü geniş yiyin bakalım hesap verirken ne yapacaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bennett.antony

    pahalı diyorum kardeşim zaten ucuz mu demişim ? özel sektör yapınca pahalı bu 2+ 2 daha 4

    benim yolu falan savunduğum yok ama sizin gibi kör değilim. ne çok mevzu çıkardınız ya sanki eski yol kapandı. git kardeşim eski yoluna
    ben senede 1 kullanacağım için yeni yoldan gideceğim

    Alıntıları Göster
    Devlet senin yediğin yemekten, içtiğin sudan, aldığın maaştan, kazandığın paradan vs herşeyinden kestiği vergileri yine sana hizmet olarak döndürmek yerine yılda 1 kere geçip 364 gün geçmediğin köprü ve yolun garantisini ödemek için yandaşlarına peşkeş çekecek :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Fiyat uygun tutulursa ben giderim arkada, buradan izmir 3 saat aşırı iyi bir süre.

    2-2.30 saat cebimde kalır, üstelik en az 200-300 Km de kardayım.
    haritadan eski yol ile yeni yola baktım, çoğu yerde paralel gidiyorlar. bazı yerlerde yeni yol daha uzun yerden gitmiş (balıkesir ve turgutlu civarı) bazı yerlerde ise yeni yol kestirmeden gitmiş (mustafakemalpaşa civarı mesela) yani 200km kârda olmanız imkansız. yolu kısaltmışsa bile azıcık kısaltmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 5 Ağustos 2019; 18:8:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim anlamadıgım su madem yollar parali olacak
    neden biz devlete vergi veriyoruz


    benim bildigm vergiler yol kopru olarak geri doner
    ama bizim verdigmiz vergilerle (baskasına yaptırılan yolları ) kullanırken biz para oduyoruz
  • Bunun yerine tren olsaydı daha iyiydi ama rant yok o ayrı tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bennett.antony

    dur bakalım geçişler nasıl olacak göreceğiz
    bu yapılanlar bugün için değil 20 sene sonrası için anlamlı olur
    yol açıldı diye ağlamayın. Pahalı mı evet pahalı belki fiyatlar düşer
    benin gibi senede 1 geçen adam kullanır dur kalktı dandik asfalttı kamyondu otobüstü kısa vakitte ulaşmak için kullanılır

    ha kullanmak istemeyene eski yolu kapamadılar yol orda

    Alıntıları Göster
    ülke bu gibi düşüncelere sahip insanlar yüzünden bu halde zaten , körü körüne itaat et biat et , demişsin ki eski yol orada istiyorsan kullanma , ben zaten kullanmıyorum ama parası gene benim senin cebinden çıkıyor bunu sen bununj neresini anlamıyorsun acaba ?yapım parası devletten cıkmadı ha o zaman niye para ödüyoruz oraya?




  • Yap işlet kökle modeli çok güzel. Birde hava atıyorlar yol yaptık köprü yaptık diye...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ne Osmangazi köprüsünden, ne de İzmir-İstanbul otoyolunu kullanmam..
    Kullanırsam tekmili kainat üstümden geçsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemyab

    Bütün yazıdan kesilip cevap verilen kısım 10 kat kısmı hahahah. Bu da kalanı ile aynı fikirde olduğunu gösteriyor hihihih.
    yalan söylediğini de böylece itiraf etmiş oluyorsun
    Boşa provakatorluk yapma kimse yemiyor bu masalları artık
    İhaleye fesat karıştırılan 20 bakan değiştirilen zamanları pek bir özlemişsin baksana:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 5 Ağustos 2019; 19:17:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul - İzmir Otoyol Sözleşme tarihi sanırım 2010 yılında yapılmış.
    Osmangazi köprüsünün sözleşmesi de ortalma o yıllara denk geliyordu. Geçiş ücreti osmangazi köprüsü için 25 $ + KDV olarak sözleşmeye eklenmişti. ( Sözleşmedeki fiyat hala uygulansaydı 165 TL geçiş ücreti olcaktı şuan 103 TL ) Sözleşme imzalanma tarihi itibariyle makul bir ücretti fakat kullanıma açıldıktan sonra geçiş ücretin güncel dolar kuru nedeniyle fahiş fiyata denk geliyordu. Geçiş sayıların beklentinin ve garantilenen geçiş sayısının çok altında kalması nedeniyle hem geçiş ücretinde indirim yapılmıştı hem devlet KDV oranını %18 den daha düşük miktara indirerek en azından garanti geçiş sayısına yakın sayıya çekmek için bir çalışma yapmıştı.

    Şimdi aynı olay İstanbul İzmir Otoyolu için geçerli, 256,30 TL ücret belirlenmiş 103 TL'si Osmangazi ücreti onu çıkarsak 153,30 TL ( KDV siz 125,70 TL şirkete kalan miktar ) geçiş ücreti belirlenmiş. Yapılan yatırımın 60 Milyar Türk Lirasına yapıldığı ilan edildi. Güncel 125 TL olduğunu farz edelim. Gidiş geliş 250 TL , şirket 23 yıl geçiş ücretlerini alacak. Yıllık 2.608 Milyon geçiş ücretine denk geliyor. Rakamı 250 TL ye bölersek senelik ortalama 10.4 milyon aracın git gel yapması gerek maliyeti kurtarması için bu çok büyük rakam.

    Gelelim devletin garanti geçiş sayılarına

    1)Gebze-Orhangazi için günlük 40.000 araç ( yılda 14.6 milyon )
    2)Orhangazi Bursa için günlük 35.000 araç ( yılda 12.775 milyon )
    3)Bursa - Balıkesir için günlük 17.000 araç (Yılda 6.205 milyon )
    4)Balıkesir - İzmir için günlük 23.000 araç ( Yılda 8.395 milyon )

    aracın geçiş garantisi verildiğini görüyoruz. En düşük rakamı baz aldığımızda devlet İstanbul - İzmir ( tam yol için ) 8.395 milyon geçiş garantisi verdiğini görüyoruz. Kalan kısım kısım geçişler içinde milyon milyon geçiş garantisi mevcut bunlarla birlikte maliyeti çok rahat geçtiğini görüyoruz. İnşallah devlete ve millete zarar gelmeden bir yolu ve çözümü bulunur.

    Hesaplamalar 23 yıl boyunca sabit fiyat üzerinden olduğu düşünülerek hesaplanmıştır. Tahminimce güncel fiyattan indirime gidilerek zamanla %(yüzdesel ) zamlarla fiyat ayarlaması yapılabilir.

    Fiyat Osmangazi geçişi hariç 153 TL'den (devlet KDV'sinden vazgeçer ) devlet fiyatı tüketiciye 70 TL gibi fiyata çekip yıllık %8-10 şeklinde zamlar yapılsa güncel şartlar için kabul edilebilir bir miktardır. İnşallah güzel bir düzenleme getirilir.

    Bu arada her kaçak geçiş otoyollarda İcra tabiki olarak araç sahibine dönüyor. Araç sahibi tarafından geçiş ücretinin 4 katı + Avukatlık ücreti icra masrafları şeklinde 7-8 kat fiyata denk geliyor. Yılda ortalama 100.000 kaçak geçiş olsa şirket 400.000 araç geçmiş gibi ücret kazanabilir.

    Hatalar varsa affola




  • Geçiş ücretleri çok pahalı ama geçiş garantisi bu projede tutar diye düşünüyorum. yani son 10 senede izmirdeki gayri resmi istanbullu sayısı bir büyük şehir çıkaracak kadar fazla. yaz nüfusuna girmek bile istemiyorum. İzmire olan göçü agırlık olarak beyaz yaka tayfası ve zenginler oluşturdugu için onlara pek koymaz diye düşünüyorum.

    Ha ben kullanırmıyım bilmiyorum ama asgari ücretli bir ailenin kullanabilecegini hiç sanmıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.