Şimdi Ara

İlk defa orta uzunlukta yola gideceğim tavsiyelerinize ihtiyacım var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, 3 senedir ehliyetim olmasına karşın çok fazla bir deneyimim yok. İstanbul(çoğunlukla mecidiyeköy trafiğinde) içerisinde son 1 yıl da toplasan 100 km yol sürmüşümdür belli aralıklarla toplamda. Pazar günü araç ile İzmit'e gideceğim ama dediğim gibi şehir dışı hiç kullanmadım. Heyecan yapan birisi değilim navigasyonum da olacak ama genellikle hangi şerit kullanılmalı kamyonlardır otobüslerdir bunlara karşı nasıl davranmalı biraz tavsiyeye ihtiyacım var kendim de zor duruma düşmek istemiyorum insanları da zor duruma düşürmek istemem. Şehir içi olsa problem değil ama HGS'den bile hiç geçmedim daha önce. Bunlar biraz heyecanlandırıyor açıkcası. Ama illaki yapacağız bir gün. Tavsiyelerinizi belirtirseniz sevinirim. İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda29 -- 15 Şubat 2018; 20:50:42 >



  • Sağ şeritten 90-100 km hızla git.Arada kamyonları sollamak için orta şeride geçersin. Dilovası bölümünde dikkatli ol yeter.Yorulursan kısa yol deme mutlaka dur dinlen.
  • Sırasıyla



    Araç kontrolü...suyu,yağı,lastikler vs



    Kemer tak



    Hız yapma



    Şerit değiştirirken dikkatli ol,aynalardan kontrol et



    4 unu yaparsan yüzde 99 varmak istedigin yere kazasız belasız gidersin



    Hayırlı yolculuklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lé Cola

    Sağ şeritten 90-100 km hızla git.Arada kamyonları sollamak için orta şeride geçersin. Dilovası bölümünde dikkatli ol yeter.Yorulursan kısa yol deme mutlaka dur dinlen.

    Tavsiyeniz için teşekkürler
  • İlk uzun yolumu 2 aylık şoför iken yaptım, İstanbul-Silopi arası 1800 km yolu 24 saatte geldim. Kimseden taktik istemeden öyle pat diye yola çıkmıştım
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • şehir içi kadar mesefe sıkıntı yapma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643

    Sırasıyla



    Araç kontrolü...suyu,yağı,lastikler vs



    Kemer tak



    Hız yapma



    Şerit değiştirirken dikkatli ol,aynalardan kontrol et



    4 unu yaparsan yüzde 99 varmak istedigin yere kazasız belasız gidersin



    Hayırlı yolculuklar

    Tavsiyeniz için teşekkürler zaten hız yapmayı seven riskli süren birisi değilimdir kemer takarım her zaman ama hiç araç kontrolü yapmadım dediğim gibi az deneyimim var geneli de kiralık araç ile. Lastikler neyse yine ama suyundan yağından anlayacağımı pek sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    İlk uzun yolumu 2 aylık şoför iken yaptım, İstanbul-Silopi arası 1800 km yolu 24 saatte geldim. Kimseden taktik istemeden öyle pat diye yola çıkmıştım

    3 senelik ehliyetimle utandım şu an Şu an bile cesaret edemezdim herhalde öyle bir şeye
  • E5 ten git once yol bos olur sagdan sagdan 90 100 git korna calan, selektor yakan olursa heyecan yapma. Ayna kullanimini iyi yap, ani hareketlerden kacin

    Mesela tır,otobus falan sollama yaparsa korkma yavasca hizini kes. Ayni sekilde agir vasita ile beraber viraja girme girsende heyecan yapma

    Onun haricinde baska bisey aklima gelmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda29


    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    İlk uzun yolumu 2 aylık şoför iken yaptım, İstanbul-Silopi arası 1800 km yolu 24 saatte geldim. Kimseden taktik istemeden öyle pat diye yola çıkmıştım

    3 senelik ehliyetimle utandım şu an Şu an bile cesaret edemezdim herhalde öyle bir şeye

    Hocam sormakta fayda var, belki bizim yaptığımız cesaret değil de deliliktir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda29


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643

    Sırasıyla



    Araç kontrolü...suyu,yağı,lastikler vs



    Kemer tak



    Hız yapma



    Şerit değiştirirken dikkatli ol,aynalardan kontrol et



    4 unu yaparsan yüzde 99 varmak istedigin yere kazasız belasız gidersin



    Hayırlı yolculuklar

    Tavsiyeniz için teşekkürler zaten hız yapmayı seven riskli süren birisi değilimdir kemer takarım her zaman ama hiç araç kontrolü yapmadım dediğim gibi az deneyimim var geneli de kiralık araç ile. Lastikler neyse yine ama suyundan yağından anlayacağımı pek sanmıyorum

    Yakınlarından birinin muhakkak sanayide bir ustası vardır..ver 5 10 lira baksın



    Bak şöyle bişey ifade edeyim.diş hekimiyim..mesleğe başlarken dış çekimi esnasında daha az dış kırardim..çünkü korkar dikkat ederdim..şimdi kirilsada nasıl çıkacağımi bildiğimden bazen dikkat kayması oluyor...o ilk korkular kalmadı çünkü...dış kırılıyor gereksiz ugrastiklarim oluyor



    Usta adam hata yaptığında telafi eder...ama bir problem olmadan dikkatli olmak yeğ dir.



    Rahat ol..acemi olmak bazen daha iyidir...daha dikkatli olacaksın şimdilerde...maharet ustalastikca acemi gibi dikkatli kalmakta



    Yollar ben ustayim,bu yağmurda hız yaparım,araba kaysada napcagimi bilirim diyen cenazelerle dolu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 15 Şubat 2018; 21:15:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD

    E5 ten git once yol bos olur sagdan sagdan 90 100 git korna calan, selektor yakan olursa heyecan yapma. Ayna kullanimini iyi yap, ani hareketlerden kacin

    Mesela tır,otobus falan sollama yaparsa korkma yavasca hizini kes. Ayni sekilde agir vasita ile beraber viraja girme girsende heyecan yapma

    Onun haricinde baska bisey aklima gelmedi

    Sağolun tavsiyeleriniz için dinleyeceğim. Herkese tekrardan teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda29


    quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD

    E5 ten git once yol bos olur sagdan sagdan 90 100 git korna calan, selektor yakan olursa heyecan yapma. Ayna kullanimini iyi yap, ani hareketlerden kacin

    Mesela tır,otobus falan sollama yaparsa korkma yavasca hizini kes. Ayni sekilde agir vasita ile beraber viraja girme girsende heyecan yapma

    Onun haricinde baska bisey aklima gelmedi

    Sağolun tavsiyeleriniz için dinleyeceğim. Herkese tekrardan teşekkürler

    Ricaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar tavsiye veren ve verecek olanlara şimdiden teşekkür ediyorum herkese tek tek yazmak isterdim ama çok spam yapmış gibi de yapmak istemiyorum. Herkese iyi akşamlar teşekkürler.
  • İstanbul İzmit arası genelde yoğun olur zaten 3 şeritli otobanda sağdan sakin sakin ilerle. Kamyon vs çıktığında sola geçersin zaten hız yapmayı sevmiyorsan zor yolculuk olmaz senin için. Ama dediğim gibi biraz yoğun oluyor kendini ona hazırla gerisi kolay iş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otoyolda kullanmak şehiriçi kullanıma göre çok daha basit birkaç önemli şey var.
    Şerit değiştirirken mutlaka aynaya bak
    Takip mesafesini koru
    Genel olarak orta şeritte 90-120 arası idealdir.Bu hızların üstü de altı da tehlikeye müsaittir.
  • arda29 A kullanıcısına yanıt
    Otoyoldan gideceksen Gebze'den sonra eski otoyol başlıyor. Son günlerin modası "Güncellenmiş" 3 şerit. Yani ilk yapıldığında iki şerit olan yol, emniyet şeridinin eklenmesi ve şeritler arası mesafenin daraltılmasıyla üç şeride çıkarılmış.

    Sol şerit çizgisinin 10 cm. solunda bariyerler var. Otoyol standardında bu mesafe 150 cm.dir. Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi?

    Sağ şeritten gidersen kamyoncu esnafı ile akraba oluyorsun. Orta şeridi de yine bu kamyoncu esnafı birbirini sollamak için kullanıyor. Kalıyor geriye yukarıda özelliklerini bahsettiğim sol şerit.

    Orada da yolun standardına rağmen deli gibi giden, kenefe yetiştirmek üzere bagajını ağzına kadar b.k doldurmuş zevat seni sıkıştıracaktır. Kendi başınızı yiyin inşallah deyip sabırlı olacaksın.

    Arabada yalnızsan sorun yok. Ama yolcun varsa kulak içi kulaklıkla cepten falan yüksek sesle müzik dinlemelerini sağla. Böylece edeceğin küfürleri duymayarak onların gözündeki terbiyeli ve saygın kişiliğini muhafaza edebilirsin.

    Ehliyetimi 1987 yılında aldım. Ağır vasıta hariç her türlü araçla dünyanın etrafını dolaşacak kadar km. yapmışımdır. Bu kadar tecrübeye rağmen Gebze-İzmit arası otoyoldan oldukça çekinir ve sürekli pür dikkat giderim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet Serdar K.

    Otoyoldan gideceksen Gebze'den sonra eski otoyol başlıyor. Son günlerin modası "Güncellenmiş" 3 şerit. Yani ilk yapıldığında iki şerit olan yol, emniyet şeridinin eklenmesi ve şeritler arası mesafenin daraltılmasıyla üç şeride çıkarılmış.

    Sol şerit çizgisinin 10 cm. solunda bariyerler var. Otoyol standardında bu mesafe 150 cm.dir. Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi?

    Sağ şeritten gidersen kamyoncu esnafı ile akraba oluyorsun. Orta şeridi de yine bu kamyoncu esnafı birbirini sollamak için kullanıyor. Kalıyor geriye yukarıda özelliklerini bahsettiğim sol şerit.

    Orada da yolun standardına rağmen deli gibi giden, kenefe yetiştirmek üzere bagajını ağzına kadar b.k doldurmuş zevat seni sıkıştıracaktır. Kendi başınızı yiyin inşallah deyip sabırlı olacaksın.

    Arabada yalnızsan sorun yok. Ama yolcun varsa kulak içi kulaklıkla cepten falan yüksek sesle müzik dinlemelerini sağla. Böylece edeceğin küfürleri duymayarak onların gözündeki terbiyeli ve saygın kişiliğini muhafaza edebilirsin.

    Ehliyetimi 1987 yılında aldım. Ağır vasıta hariç her türlü araçla dünyanın etrafını dolaşacak kadar km. yapmışımdır. Bu kadar tecrübeye rağmen Gebze-İzmit arası otoyoldan oldukça çekinir ve sürekli pür dikkat giderim.

    Anladım Gebze'ye gelince daha fazla dikkat ederim teşekkürler




  • en pis kısmı dilovası hereke arasıdır buralarda dikkatli git.önündeki araçla muhakkak 2-3 arabalık fren mesafesi olsun,ondan sonra akıp gidersin dikkatlice allahın izniyle.
  • Şiddetli tavsiye:

    Tır,Kamyon vb uzun ve yüksek araçların yanında, dibinde özellikle bu araçların burun kısımlarının yanında seyretmemeye çalış.Ya geç ya da bırak o geçsin gitsin yanından.Çünkü bu tarz uzun ve yüksek araçların kör noktaları çok olur ve şoför sizi göremez.Ani şerit değişiminde kaza kaçınılmazdır.

    Uykunu iyi al ve dinlenmiş olarak yola çık.Uykun gelir diye demiyorum ancak yorgun olmak hem dikkatini hemde reflekslerini zayıflatır.

    Diğer önemli hususları arkadaşlar söylemiş zaten.

    EN önemlisini tekrarlarsak aşırı hız yapma.100-110 max süratin olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 15 Şubat 2018; 22:31:22 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.